راه‌های پیشگری و درمان ادرار خونی و عفونت ادراری

ادرار خونی و عفونت ادراری را جدی بگیرید و از عوارض آن‌ها جلوگیری به‌عمل آورید

چگونه ادرار خونی را درمان کنیم؟

بسیاری از بیماری‌ها هستند که می‌توانند به‌معنی واقعی کلمه انسان را زمین‌گیر کنند. این بیماری‌ها در صورتی که به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرند به‌راحتی قابل معالجه هستند در غیر این صورت می‌توانند دردسرساز باشند.

فهرست این بیماری‌ها بسیار بلندبالا است. تمرکز ما بر یکی از این نمونه بیماری‌ها خواهد بود که اطلاعات مفیدی را در این رابطه به شما منتقل کنیم. ادرار خونی یا هماچوری (Hematuria) را می‌توان یکی از بیماری‌های شایعی دانست که هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شود.

نکته قابل‌توجه این است که ادرار خونی (هماچوری) در بسیاری از موارد بی‌خطر بوده و مسائل جدی را برای بیمار رقم نمی‌زند ولی احتمال پرخطر بودن آن نیز وجود دارد و می‌تواند یک نشانه از بیماری جدی برای فرد باشد. ادرار خونی را به نام‌های هماچوری ماکروسکوپی، و گروس (Groos Hematuria) نیز می‌شناسند. در مواقعی که ادرار خونی را توسط میکروسکوپ تشخیص می‌دهند به آن هماچوری میکروسکوپی می‌گویند. با آزمایش کردن ادرار فرد بیمار می‌توان این عارضه را تشخیص داد و روند درمان ادرار خونی را شروع کرد.

اینکه خونریزی به چه علت اتفاق افتاده است امری بسیار مهم است. با دانستن علت خونریزی می‌توان درمان مناسب را در دستور کار قرار داد تا نتیجه بهتری نیز حاصل شود. ادرار خونی را جدی بگیرید و تلاش کنید به‌محض مشاهده نشانه‌های این بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علائم ادرار خونی

در بیماری ادرار خونی (هماچوری گروس) به‌دلیل وجود گلبول‌های قرمز در ادرار، شاهد صورتی شدن و قرمز شدن ادرار فرد بیمار خواهیم بود. مقدار بسیار کمی از خون نیز می‌تواند سبب قرمز شدن ادرار فرد شود. در این زمان عموماً فرد درگیر درد فراوانی نمی‌شود تا زمانی که به دفع‌کردن لخته‌های خونی اقدام کند (و درد وی شروع شود). ادرار خونی عموماً بدون نشانه‌های خاصی بروز می‌کند.

علائم ادرار خونی

ادرار خونی در مردان نشانه چیست؟

ادرار خونی به‌معنی خونریزی محدود و یا وسیع در سیستم مجاری ادراری فرد است. ادرار خونی به‌نوبه خود یکی از دردناک‌ترین بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری از مردان را درگیر می‌کند. پروستات، مثانه، مجاری ادراری، کلیه‌ها و حالب ارگان‌های اصلی سیستم ادراری مردان هستند. دلیل اصلی بروز ادرار خونی در مردان عفونت مجاری ادراری، ایجاد سنگ مجاری ادراری و رشد توده‌های سرطانی گزارش شده است.

علاوه بر دلایل ذکر شده می‌توان به ورزش‌های سنگین، بیماری کلیوی، ترومای کلیه، هایپروتورفی پروستات، و بیماری‌های مقاربتی نیز اشاره کرد که به‌جای خود می‌توانند سبب ایجاد ادرار خونی در مردان شوند. وجود خون در ادرار مردان باید بسیار جدی‌تر گرفته شود زیرا که در زنان ممکن است به‌سبب وجود قاعدگی و دوره ماهانه، خون در ادرار مشاهده شود ولی در مردان به‌دلیل عدم وجود این دوره‌ها، خطرات احتمالی را باید در نظر گرفت و سریعاً به پزشک معالج مراجعه نمود.

ادرار خونی در زنان نشانه چیست؟

وجود خون در ادرار زنان چه در دوره بارداری و چه در دوره عادی زندگی آن‌ها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که می‌توان به شایع‌ترین‌شان اشاره کرد. این دلایل عبارت‌اند از: سنگ مثانه، گلومرولونفریت کلیه، سنگ کلیه، سرطان کلیه، اختلالات ارثی و ژنتیکی، سرطان مثانه و کم‌خونی سلولی.

ادرار خونی در زنان و مردان

علل ادرار خونی

تا اینجای مقاله تلاش کردیم شما را با ادرار خونی بیشتر آشنا کنیم. ادرار خونی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ادرار خونی حتی در زنان و مردان به‌دلایل مختلفی ظهور و بروز پیدا می‌کند ولی منشاء آن هرچه باشد باید بسیار جدی گرفته شود زیرا می‌تواند سبب بروز اتفاقاتی جبران‌ناپذیر در بدن انسان شود. بهترین راه برای تشخیص ادرار خونی همانا انجام آزمایش‌هایی است که پزشک متخصص تجویز می‌کند.

نکته مهم این است که از خوددرمانی و مصرف داروی عفونت ادراری به‌شدت پرهیز کنید. در بیماری ادرار خونی بخش‌های مختلف مجاری ادراری به گلبول‌های قرمز خون اجازه ورود به درون ادرار را می‌دهند. عوامل زیادی مسبب این امر هستند که همگی باعث ایجاد ادرار خونی می‌شوند. متخصصان آنلاین کلیه و مجاری ادرار سایت پذیرش ۲۴ تلاش دارند تا مهم‌ترین علل ادرار خونی را برای شما بازگو کنند. این عوامل عبارت‌اند از:

عفونت مجاری ادراری

این نمونه عفونت که بسیار شایع نیز هست به‌هنگامی که باکتری‌ها از طریق پیشابراه وارد بدن فرد شده و به تکثیر بپردازند ایجاد می‌شود. نشانه‌های عفونت ادراری را می‌توان تحت عنوان سوزش ادرار، تکرر ادرار، تند شدن بوی ادرار، و درد فراوان برشمرد.

عفونت کلیه و سنگ کلیه

عفونت کلیه‌ها

وقتی‌که باکتری‌ها از طریق جریان خون وارد کلیه‌های فرد بشوند عفونت کلیوی صورت می‌گیرد. عفونت کلیوی با تب و درد پهلوی شدید همراه است.

سنگ مثانه و سنگ کلیه

در برخی مواقع دیده می‌شود که کریستال‌هایی در دیواره مثانه و کلیه‌ها تشکیل می‌شود. دلیل این کریستالیزاسیون نیز غلیظ شدن بسیار زیاد مواد معدنی موجود در ادرار است. کریستال‌ها به‌مرور زمان به سنگ‌های سخت تبدیل می‌شوند. این سنگ‌ها تا زمانی که سبب انسداد مجاری نشوند یا تا آن‌که توسط ادرار دفع نشوند فرد بیمار را دچار دردسر نمی‌کنند. در بسیاری واقع فرد بیمار متوجه این سنگ‌ها نمی‌شود تا به‌هنگام ادرار کردن دچار مشکل شود. انواع سنگ مثانه و سنگ کلیه می‌توانند زمینه‌های ادرار خونی میکروسکوپی (هماچوری میکروسکوپی) را فراهم آورند.

سنگ مثانه و کلیه

بزرگ شدن پروستات

پروستات یک غده بسیار مهم در سیستم تولیدمثل مردان است. پروستات در صورت سالم بودن در حدود یک گردو به وزن ۰.۷۵ اونس خواهد بود. پروستات را می‌توان در شکم، دقیقاً جلوی راست‌روده و بین آلت تناسلی و مثانه پیدا کرد. پروستات در باروری مردان نقش مهمی ایفا می‌کند. پروستات به‌هنگام میان‌سالی مردان، بزرگ‌تر می‌شود و با اندازه بزرگ می‌تواند به میزراه فشار آورده و جریان ادرار را تا حدودی مسدود کند. نشانه‌های بزرگ شدن پروستات عبارت‌اند از: تکرر ادرار، مشکل در دفع ادرار، فوریت در دفع ادرار به‌صورت متناوب و ادرار خونی میکروسکوپی.

بیماری‌های کلیوی

یکی از بیماری‌های کلیوی را می‌توان به نام گلومرولونفریت (Glomerulonephritis) دانست. ادرار خونی میکروسکوپی را یکی از شایع‌ترین نشانه‌های گلومرولونفریت می‌دانند. در این نوع بیماری سیستم پالایش کننده کلیه‌ها ملتهب شده و دچار اختلال شدیدی می‌شوند. گلومرولونفریت امکان دارد که قسمتی از بیماری دیابت نیز باشد و یا اینکه به‌صورت مستقل اتفاق بیفتد. دیابت را کاملاً جدی بگیرید چرا که زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات در بدن خواهد شد. عفونت‌های ویروسی، مانند ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، هپاتیت B و هپاتیت C، ممکن است آغازگر گلومرولونفریت باشند.

سرطان

ادرار خونی (هماچوری گروس) می‌تواند یکی از علائم و نشانه‌های اصلی سرطان مثانه، سرطان پروستات، و سرطان کلیه باشد. نکته اینجاست که در بسیاری موارد فرد بیمار در زمانی که می‌توان به‌راحتی سرطان را درمان کرد دارای علائم آشکار نباشد و پس از بروز مشکلات و از دست‌ رفتن‌ زمان مناسب به پزشک مراجعه کند.

اختلالات ژنتیکی

سندرم آنمی داسی شکل یکی از اختلالات ژنتیکی خاص محسوب می‌شود که در آن هموگلوبین‌های موجود در گلبول قرمز خون دارای مشکلاتی هستند و همین مورد سبب ایجاد بیماری هماچوری میکروسکوپی و یا ادرار خونی آشکار می‌گردد. سندرم آلپورت نیز مانند آنمی داسی شکل می‌تواند هر دو نوع ادرار خونی آشکار و میکروسکوپی را ایجاد کند.

مصرف داروها و ادرار خونی

داروهای مختلف

برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها مانند پنی‌سیلین و بعضی از داروهای ضدسرطان مانند سیکلوفسفامید می‌توانند بیماری ادرار خونی را ایجاد کنند. در پاره‌ای اوقات نیز مشاهده شده است که داروهای ضدانعقاد خون مانند هپارین با مستعد کردن مثانه برای خونریزی، سبب پیدایش ادرار خونی (هماچوری آشکار) شده‌اند.

آسیب‌های کلیوی

ضربات بسیار سنگین به کلیه‌ها در مواردی مانند ایجاد تصادفات رانندگی و یا ورزش‌های بسیار سنگین می‌توانند یکی از دلایل ایجاد هماچوری آشکار به‌حساب آیند. به‌هنگام مواجهه با این مشکل حتماً به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید.

ورزش‌های سنگین

این مورد بسیار غیرمحتمل است ولیکن دیده شده که برخی افراد به‎دلیل انجام ورزش‌های سنگین به هماچوری مبتلا شده‌اند. علت این امر شاید به‌دلیل دهیدراتاسیون یا شکسته‌شدن گلبول‌های قرمز و یا آسیب به مثانه باشد. در میان رشته‌های مختلف ورزشی کسانی که به ورزش دومیدانی مشغول هستند بیشتر در معرض ابتلا به هماچوری قرار دارند. ولیکن ممکن است تمامی افرد که در رشته‌های مختلف ورزشی نیز در حال فعالیت‌اند به‌دلیل فشار زیاد دچار این عارضه شوند. در نظر داشته باشید مشاهده کردن خون در ادرار پس از ورزش‌کردن حتما دلیلی بر ابتلای شما به هماچوری آشکار نیست. برای اطمینان داشتن از این موضوع بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انجام ورزش سنگین و ادرار خونی

تشخیص ادرار خونی

برای تشخیص بیماری ادرار خونی در مردان و یا ادرار خونی در زنان می‌بایست به یک سری از آزمایش‌ها و یا معاینات تن در داد زیرا که بهترین راه برای تشخیص ادرار خونی انجام این آزمایشات است. آزمایش‌ها شامل این چند مورد کلی می‌شوند که در ادامه به‌توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.
۱) معاینه فیزیکی: این معاینه شامل بررسی تمامی نشانه‌های بالینی فرد بیمار و همچنین جستجو در سابقه پزشکی وی نیز می‌شود.
۲) آزمایش ادرار: در نظر داشته باشید که حتی اگر در آزمایش ادرار فرد، خون مشاهده شده باشد باز هم باید یک آزمایش ثانویه انجام پذیرد تا از عدم وجود خون میکروسکوپی در ادرار فرد اطمینان حاصل گردد.
۳) سیستوسکوپی: این روش برای تصویربرداری از مثانه است و با وارد کردن یک دوربین به داخل مثانه و میزنای، بررسی‌های لازم در مورد عفونت ادراری یا ادرار خونی صورت می‌گیرد.
۴) آزمایش تصویربرداری: در تمامی موارد که بیمار به پزشک مراجعه کرده مشاهده شده است که یک آزمایش تصویربرداری برای شناسایی علت ادرار خونی تجویز می‌گردد. سی تی اسکن، ام آر آی، و سونوگرافی را می‌توان  این موارد انجام داد که البته توسط پزشک معالج تجویز خواهد شد.

روش تشخیص ادرار خونی

عفونت ادراری

یکی از دردناک‌ترین بیماری‌هایی که می‌توان برای انسان تصور کرد بی‌شک عفونت ادراری است. کسانی که این بیماری را تجربه کرده‌اند با این صحبت ما موافق خواهند بود. عفونت ادراری می‌تواند سبب ایجاد تهوع، استفراغ، و در برخی موارد حتی آسیب به کلیه‌ها شود. این بیماری در تمامی سنین می‌تواند بروز پیدا کند. از نوزادان تا افراد میان‌سال و سالخورده در دایره ابتلا به این بیماری قرار دارند. پس به‌شدت مراقب باشید تا به‌هنگام درگیری با این بیماری سریعاً نسبت به درمان آن مبادرت ورزید و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهید.

علائم عفونت ادراری

 علائم و نشانه‌‌های عفونت ادراری در بیشتر مواقع با توجه به محل آن‌ها در سیستم ادراری مشخص می‌شود. به‌طور کلی دو نوع عفونت ادراری وجود دارد: عفونت مجاری ادراری در مثانه، عفونت مجاری ادراری شامل کلیه‌ها و مجاری ادراری.

درمان ادرار خونی

درمان ادرار خونی

بسته به نوع بیماری و دلیل اصلی ایجاد ادرار خونی، راه درمان نیز متفاوت خواهد بود. امکان دارد که از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت ادراری استفاده شود. در برخی اوقات محتمل است که از داروی کاهش دهنده حجم پروستات بهره‌گیری شود و اینکه با استفاده از امواج برای شکستن سنگ مثانه و سنگ کلیه اقداماتی صورت پذیرد. گاهی اوقات نیز هیچ‌گونه درمان خاصی را نیازی نیست در پیش گرفت. در این موارد باید به پزشک معالج مراجعه نمود و در مورد عدم تداوم ادرار خونی و عفونت ادراری اطمینان حاصل کرد.

روند درمان پزشکی ادرار خونی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بهترین وقت برای مراجعه به پزشک به‎‌قصد درمان عفونت ادرار دقیقاً زمانی است که اولین نشانه‌های ادرار خونی یا عفونت ادراری را مشاهده نمودید. در نظر داشته باشید که برخی از داروهای مسهل‌کننده و یا برخی از مواد غذایی مانند توت قرمز، ریواس، و چغندرقند می‌توانند به‌صورت مقطعی سبب قرمز شدن رنگ ادرار در شما شوند که با ادرار خونی و یا وجود خون میکروسکوپی در ادرار کاملاً متفاوت است.

تغییر رنگ ادرار اگر به دلیل خوردن برخی از غذاها و یا مصرف یکسری داروها باشد مطمئناً خطری را در بر نداشته و پس از چند روز به‌طور کامل از بین می‌روند. به شما توصیه می‌کنیم پس از مشاهده‌کردن خون در ادرار خود در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از بروز مشکلات ثانویه عفونت ادراری جلوگیری به‌عمل آورید. ابداً به خوددرمانی مبادرت نکنید. از مصرف قرص عفونت ادراری و یا استعمال هرگونه داروی عفونت ادراری جدا خودداری کنید. به‌جای اینکه از دیگران بپرسید که چه قرصی برای عفونت ادراری خوبه، سریعاً به متخصصان این امر مراجعه کنید.

 گفتگوی آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

۳.۸/۵ (۲۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
120 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مودب
مودب
15 روز قبل

سلام دختری ۷ساله ای که بعد از تمام شدن ادرار گاهی اوقات خون می بیند سونوگرافی هم گرفته کلیه ها مشکلی ندارد چه کار باید کرد

0000
0000
پاسخ به  مودب
23 ساعت قبل

سلام سونوگرافی مثانه انجام بدید

عسگرحسینپور
عسگرحسینپور
19 روز قبل

سلام مدتی هست که ادرارم خونی است وسوزش درادرارکردن دارم لطفابفرماییدچکاربکنم

عباس از فارس
عباس از فارس
24 روز قبل

سلام خسته نباشید من الان ۴۷سال دارم و سابقه بیماری کلیوی ندارم و چندین بار چک اپ کامل رفتم خداراشکر مشکلی نداشتم تا به امروز ببخشید من امروز یکباره احساس کردم ادرار دارم و طوری یکباره بهم فشار اورد که جلوگیری کردم از امدن ادرار تا خودم رو سریع به دستشویی رساندم چون واقعا غافلگیران بود وهنگام ادرار احساس سوزش و درد داشتم که متوجه شد هم همراه ادرارم خون هست و هم بعد از ادرار از چند قطره رد شد خواستم بدونم این مشکلی برام ابجاد میکنه یا نه چون به هیچ وجه سابقه نداشتم لطفا راهنمایی ام کنید چون هفته اینده دارم از کشور خارج میشم

عشق ولایت
عشق ولایت
پاسخ به  عباس از فارس
16 روز قبل

برو که برنگردی.میخوای ازکشورخارج بشی امادرمانت رواینجا انجام بدی.

فری
فری
1 ماه قبل

درود فراوان امشب ساعت ۲۳لبوی آتشی خوردم الان که ساعت ۲/۵ است ادرارم زیاد پر رنگ شده وبه شدت ترسیدم ولی یه ذره زوزش ادرار هم دارم مانند خون شده چکار کنم.. سپاس

زلیخا
زلیخا
1 ماه قبل

سلام من از رشتم امروز در ادرارم خون دیدم هیچ دردی ندارم
فقط موقع ادرار چند ثانیه طول میکشه تا ادرارم بیاد
الان باید چکار کنم

علی
علی
1 ماه قبل

سلام علی هستم ۵۲میرم تو۵۳آزمایش چکاپ رفتم دکترگفت کمی خون ادرارد دیده شده ولی سوزش ودردندارم ودسشویی اصلا خون پیدانیست.دوباره رفتم آزمایش گفت کمی خون دیده شده لطفا بگیدچکنم که خوب شم؟

میرزایی
میرزایی
1 ماه قبل

سلام و وقت بخیر خانم ۳۴ ساله هستم به طور خیلی ناگهانی احساس ادرار شدید داشتم رفتم تخلیه موقع اجابت به شدت حس بدی داشتم مجاری ادراری بعد تخلیه به طور نبضی میزد و همچنان احساس ادرار داشتم و انگار تخلیه نشده بود دوباره که بعد از ۱۵ دقیقه به دستشویی رفتم انتهای ادرار خونابه طور بود و احساس تکرر ادرار دارم همچنان نبضی مجرای ادراریم میزنه خیلی نگران شدم میشه یه راهنمایی کنید چیکار کنم متاسفانه به دکتر دسترسی ندارم الان دارم آب و چای فراوان فقط میخورم و قرص میترانیندازول ۵۰۰….خواهش میکنم پاسخ گو باشین

••••tala
••••tala
2 ماه قبل

من از دیروز شدت ادرار گرفتم و دائم میرم دسشویی و بعد از ادرارم چندقره خون واضح میبینم همراه باکلی درد خواهش میکنم کمکم کنید و بهم بگید اگه مشکلم جدیه ب دکتر زنان مراجعه کنم

Maede
Maede
پاسخ به  ••••tala
7 روز قبل

منم همینطور نمیدونم اصلا چیکار کنم

علی دشتی از نیشابور
علی دشتی از نیشابور
2 ماه قبل

سلام آقا۴۹ساله ام دیروز بالای آلت وزیر ناف درد داشتم بعد طی چن ساعت یک بطری۲۵۰سیسی پر خونابه شد لطفا راهنمایی کنید

میترا
میترا
3 ماه قبل

عباس
عباس
۶ ماه قبل
سلام خسته نباشید ببخشید من امروز یه مقدار سوزش ادرار داشتم بعد ظهر خونریزی ادارارداشتم اخر ادارارم خون ریزی دارم لطف میکنید راهنمایی کنید ممنون میشم.
باتشکر

پروین
پروین
3 ماه قبل

ادرار خونی دارم سوزش هم دارم

دلشاد
دلشاد
پاسخ به  پروین
1 ماه قبل

خون در ادرار نشانه ی خوبی نیست حتما به متخصص ارولوژی مراجعه کنید

الفت
الفت
3 ماه قبل

سلام رضایی هستم قبلا رادیکال پروستات عمل کردم سال۸۲ الان تکرر ادرار دارم برایم سند گذاشتند تا وهفته بعدازان الان همراه با ادرار لخته خونی زیادی دارم باید چکار کنم

محمودی
محمودی
4 ماه قبل

سلام من دخترم پیوند کلیه شده ومشکل زمینه ای داره نمیتونه حرف بزنه یا کاملا تسلت نداره همیشه ادرارشو بگه یا کنترل کنه واین باعث مبشه تن تن عفونت میگیره وهر بار بستری مبشه ک خیلی سخت شده برام،خواستم بدونم ایا روش خونگی برای زودتر تشخیص دادن این عفونت هست که درمانو قبل از بستری شدنش و تب کردنش شروع کنیم یا فقط ازمایش؟ در ضمن اصلا متوجه بوی بد ادرارش یا سوزشو درد اینا نمیشیم چون دخترم اصلا بروز نمیده و لحظه اخر که تب میره بالا متوجه مبشیم.ممنون مبشم کسی راهی چاهی نشونم بده خیای سخت شده برامون

gfgf
gfgf
5 ماه قبل

okkkkkkkkkk

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط gfgf
gfgf
gfgf
پاسخ به  gfgf
5 ماه قبل

j

gfgf
gfgf
5 ماه قبل

hgg

gfgf
gfgf
5 ماه قبل

grfd

سعید
سعید
5 ماه قبل

با عرض سلام چند ماه پیش همراه با ادرارم ۲ بار عفونت هم خارج شد و گذشت اما حدود دود ۲ ماه. هست که بعضی اوقات ادرارم همراه با خون میباشد لطفا من را راهنمائی کنید ضمنا من مرد می‌باشم بعضی وقتها نیز کمی سوزش ادرار دارم

دلشاد
دلشاد
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

دوست عزیز حتما به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

خانم سالاری
خانم سالاری
6 ماه قبل

سلام هفته پیش از چارپایه افتادم از فرداش ادرار خونی بود بعد دو روز عادی شد اما دوباره روز چهارم ادرار خونی داشتم بعد سه روز عادی شد دوباره از دیشب خیلی شدیدتر شروع شده لخته هم دارم آخر ادرار هم چند قطره خون میاد با درد

gfgf
gfgf
پاسخ به  خانم سالاری
5 ماه قبل

hhu

سارا
سارا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر ۳روز از عادت ماهانه ام گذشته بود که لک صورتی رنگ دیدم الان سومین روزه نوار بهداشتیم خیلی کم کثیف میشه ولی وقتی میرم دستشویی دارم نارنجی رنگه احساس میکنم ادرارم خونی.در ضمن هیچ دردی حس نمیکنم.
ممنونم

یسنا
یسنا
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر. چندروزه که وقتی دستشویی میرم همراه ادرارم لخته خون هست ولی هیچ دردی ندارم وهمچنین عفونت شفاف هم دارم

حسین احمدی
حسین احمدی
پاسخ به  یسنا
1 ماه قبل

سلام چندوقت پیش رفتم متخصص واسه دفع سنگ رفتم سونوگرافی دگتر گفت توده سرتانی داری باید عمل بشید من هزینشونداشتم نرفتم امروز ادرارم گرفت رفتم واسه دفعش که یهو بجای ادرار خون قرمز دودی شدید اومد ازم لطفا راهنماییم کنیدــــن

سمیه
سمیه
6 ماه قبل

سلام به خاطر گوشت اضافه درمقعد از دارو که باید درلگن مینشستم استفاده کردم بعداز دوروز احساس درد وسوزش در رحم داشتم وقتی ادرار میکردم آخر ش سوزش داشت امروز هم آخر ادرارم چکه های خون اومد وتکرر ادرار دارم نمیتونم نگهش دارم مشکلم چیه پیش دکتر چی برم یا چه آزمایشی انجام بدم ممنونم

واحده
واحده
6 ماه قبل

سلام بعدازادرارلکه خون ودردشدیدی دارم علتش چیه

مراد
مراد
پاسخ به  واحده
4 ماه قبل

هیچ دکتری درکارنیست جواب سوالهاتونو بده پس وقت خودتان رانگیرید

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

زههرا

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر خانم ۵۲ساله هستم مدتی هست که ادرارم بوی خیلی بدی میدهد ودردکلیه میگیرم دوبارهم سنگ آورده خارج شده سنگ شکن کردم گاهی دردبهزیر دنده آخرشکم میزند چه کاری بایدانجام بدهم لطفاراهنمایی کنیدباسپاس فراوان

نادر
نادر
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر چهار روزه ک رنگ ادرار من عوض شده اول نارنجی رنگ بود والان قرمز رنگ شده ومتاسفانه به خاطر شرایط شغلیم دسترسی به پزشک ندارم لطفا راهنمایی کنید ک چکار باید بکنم

علی
علی
پاسخ به  نادر
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر دو روز قبل کلیه درد گرفتم وحالا رنگ ادرارم تغییر کرده ومانند نوشابه شده وبه بزشک دسترسی ندارم چکار کنم

مصطفی بیت سیاح
مصطفی بیت سیاح
7 ماه قبل

سلام پسرم چهارسالشه بعداز تخلیه ادراخون ازالتش میاد برد متخصص اطفال ازمایش ادرار وخون ازش گرفت همراه باسونوگرافی کلیه ومثانه گفت مشکلی نداره پماد برا التش نوشت جند روز خوب شد الان هم التش درد میکنه بعداز ادرار خون از التش میاد الان چکار کنم بی زحمت جواب ؟

مصطفی بیت سیاح
مصطفی بیت سیاح
پاسخ به  مصطفی بیت سیاح
7 ماه قبل

۹

مصطفی بیت سیاح
مصطفی بیت سیاح
7 ماه قبل

سلام پسربچه چهارساله دارم که بعداز تخلیه ادرار خون از التش میاد بردم دکتر ازمایش ادرا وخون سونوگرافی ازش گرفتن گفت مشکلی نداره ازالتش هست پماد براش نوشت جند روز خوب شد الان بازم برگشت البته التش هم درد دار

مصطفی بیت سیاح
مصطفی بیت سیاح
7 ماه قبل

سلام پسربچه چهارساله دارم بعداز تخلیه ادرار خون از از التش میادازمایش ازش گرفتم همراه باسونو گرافی کلیه ومثانه گفتن مشکلی نداره متخصص اطفال پماد براش نوشت حند روز خوب شد بعد بازم برگشت الان التش درد داره

مظاهر
مظاهر
7 ماه قبل

سلام خدمت دکتر عزیز من مرد۴۱سالمه حدود۳ هفته پیش عمل لیزری کلیه راست با سنگ ۲۰میل شدم الان ۳روزه ک رنگ ادرار خونیه البته هرچی آب بیشتر میخورم ادرارم کم رنگ تر میشود گاه وقتی کلیه راستم دردمیگیره آیا این وضعیت بعداز۳هفته از عمل طبیعیه ممنون

صالح بدوی
صالح بدوی
7 ماه قبل

سلام علیکم من عمل باز کردم تعویض دریچه میترا، قرص وارفارین استفاده میکنم چندروز تب لرز گرفتم، خوب شدم این چندروز ادرارم خونیه، سونوگرافی گرفتم مشکل کلیه ندارم،خونم هم زیاد رقیق نشده، فقط پلاک خونم ارثی پایینه، خواهشن راهنمایی کنید

امیر نادر امیرشکاری
امیر نادر امیرشکاری
پاسخ به  صالح بدوی
6 ماه قبل

سلام من بعدراز ادرار مقدار زیادی خون ار مجاری ادرار یا آلت می آید بعداز چندبار قطع ودوباره تکرار می شود چه کار کنم

جمشیدشکوهیان ..فارس فسا..
جمشیدشکوهیان ..فارس فسا..
پاسخ به  امیر نادر امیرشکاری
6 ماه قبل

سلام..خداخیرتون بده آن شاءالله .

من حدود سنم شصت و سه سال دارم و بیست سال پیش خون درادرارمشاهده کردم بی توجه شدم ولی العان بعد ازاین مدت دوباره چندبارمتوالی ادرار که میکنم آخرش مقداری خون ازمسانه می‌آیند باید چکار کنم لطفا به خاطر خدا راهنمائیم کنید دکتر عزیز…

نادربصیری ۵۶سالمه باتشکر
نادربصیری ۵۶سالمه باتشکر
پاسخ به  جمشیدشکوهیان ..فارس فسا..
4 ماه قبل

باسلام وعرض ادب وخسته نباشی، حدودده روزه پیش ازمایش چکاب دادم پلاکتم ۱۴۰هزاربودوخون درادرارم بودراهنمایی بکنی ممنون میشم.

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

من امروز یهویی شکم درد شدم بعد دیدم که ادرارم کلا تبدیل به خون شده این مشکلی برام ایجاد میکنه موقع دستشویی خیلی اذیت میشم
من تالاسمی هم دارم ممکنه از اون هم باشع

معصومه براتی
معصومه براتی
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

چه باید کرددر زیاد است

پرویز
پرویز
10 ماه قبل

چی دوای برایش بدهیم

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من سنگ شکن برای کلیه رفتم اوایل یکم ادرام خون بود ک گفتن عادیه ولی امروز با گذشت ۹ روز دوباره ادرام خون است چ باید بکنم؟؟

عباس
عباس
10 ماه قبل

سلام چگونه میتوان ازوجودخون درادرار جلوگیری کردیا خون درادرارراازبین برد

عباس
عباس
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من امروز یه مقدار سوزش ادرار داشتم بعد ظهر خونریزی ادارارداشتم اخر ادارارم خون ریزی دارم لطف میکنید راهنمایی کنید ممنون میشم.
باتشکر

حسین مطهری
حسین مطهری
10 ماه قبل

نشانه خون درادرا چیست

حسین مطهری
حسین مطهری
پاسخ به  حسین مطهری
10 ماه قبل

هیچ زوزشی ودردی ندارم

مهدی
مهدی
پاسخ به  حسین مطهری
7 ماه قبل

قرص دیکلوفناک خوردم چند ساعت بعددر ادرارم خون دیدم نشانه چیست=

حسین مطهری
حسین مطهری
10 ماه قبل

خون در ادرا نشانه چبست؟؟؟؟

علی اکبر ياري طاهری
علی اکبر ياري طاهری
10 ماه قبل

سوال مدار ادرار درد شدید وسمت چپ ورنگ ادرار زرد رنگ هست وخیلی سوزش دارم

صالحی
صالحی
پاسخ به  علی اکبر ياري طاهری
5 ماه قبل

سلام من سوزش ادرار دارم ودرد مثانه باید چیکار کنم ۲ماه بعد از سنگ شکن ودر آوردن فنر داخل کلیه اول عمل دبل جی انجام دادم ۱ ماه بعد سنگ شکن کردم وهنوز سوزش ودرد مثانه دارم

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام من بعد از ادرار دو سه قطره خون میاد باید چکار کنم

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  مریم
7 ماه قبل

سلام من بعد از ادرار دوقطره خون میاد بایدچکار کنم .

مریم
مریم
10 ماه قبل

بعد از ادرار دو سه قطره خون میاد چکار کنم

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

بعد از ادرار دو سه قطره خون میاد چکار کنم

مهسا
مهسا
10 ماه قبل

چه قرصی برای دختر ۱۳ ساله ازبین رفتن ادرار خوبه

معصومه
معصومه
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دو روز خون داخل ادرار دارم باسوزش کمی درد پهلو

کامران ۵۰ ساله
کامران ۵۰ ساله
11 ماه قبل

با عرض سلام و وقت بخیر تقریبا سه الی چهار روز پیش کسالت داشتم رفتم درمانگاه چندتا آمپول زدم که یکی از آنها نوروبین بود . الان بعد از گذشت دو سه روز انتهای ادرارم صورتی هست البته با کمی سوزش.مشکل چیست لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

زهرا
زهرا
پاسخ به  کامران ۵۰ ساله
7 ماه قبل

با سلام ببخشید همسرمن یه چند وقتیه کمردرد داره نمیدونه مشکلش از معده اشه یا کمرش دیروز رفته آزمایش داده تو خونش ادرار بوده دلیلش چی میتونه باشه.سنگ کلیه نداره

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام خوبی خسته نباشید ادرار خون شد سونو مشگل ندارید

شادی
شادی
11 ماه قبل

سلام امروز در ادرارم به طور ناگهانی خون اومد چی کار کنم الان؟؟

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  شادی
7 ماه قبل

پاسخ دهید لطفا

شریفی
شریفی
11 ماه قبل

سلام روز بخیر ۴۸ساله هستم حدود یک سال هست متوجه شدم سنگ کلیه ۶میلیمتری در کلیه ی چپ دارم حدود یک ماه هست از مجاری ادرار دفع خون دارم میخواستم علت و بدونم و راه درمان

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام آقایی دکتر ازدیروزتوادرارم رنگ صورتی هست هیچ درد یا سوزش ندارم

زینب
زینب
پاسخ به  زینب
1 سال قبل

بایدچه کارکنم میشه کمکم کنیدممنون میشم

احسان
احسان
1 سال قبل

ادرارم بدجوری لخته خونی هست وهرچنددقیقه یک بار بایدبرم سرویس دلیلش چی هست

فریبا
فریبا
پاسخ به  احسان
11 ماه قبل

همسرم پارسال سنگ کلیه داشت دفع شد وهیچ مشگلی دیگر نداشت تا امروز ادار او کاملا خون با لخته است چه کنیم

زهرا
زهرا
پاسخ به  احسان
8 ماه قبل

سلام یک ساعت میشه ادرارهمراه با لخته خون دارم موقع دفع اذیت میشم علت ودرمانشو بگید لطفا

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه امروز موقع ادار چند قطره خون اومد چه داروی هست که بشه این مشکل رو حل کرد

امین رستمی
امین رستمی
1 سال قبل

سلام من پسرم ۳ سال ۸ ماهش هست از ادارش خونی بود بعد یه پاش هم درد داره لطفا بگید چکار کنم

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام مادر من ۶۵ سال سن داره قبلا به خاطر ناراحتی قلبی قرص وارفارین مصرف میکردکه با رفتن به یک دکتر جدید قرص آپیکسابان به جای وارفارین تجویز شد یکی دو ماه المصری این قرص که گذشت ادرار ش خونی شد من از عوارض آپیکسابان اطلاع نداشتم وفکر کردم مربوط به کلیه است وبه دکتر کلیه مراجه کردیم با انجام سونو متوجه سنگ ۹ میل در کلیه راست شدیم که دکتر کلیه گفتن با سنگ کاری نداشته باشید چون نه درد داره ونه سوزش دکتر قلب هم می گه آپیکسابان نباید قطع بشه چون خطر داره در ضمن آزمایش ۳ مرحله ای ادرار و سی تی کلیه هم انجام دادن ودکتر کلیه گفت بجز سنگ مشکلی نداره ولی ادرار خونی دو سه روز یکبار اتفاق می افته وبطور متناوب ادامه داره لطفا راهنمایی بفرمایید

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام۲۶ سالمه الان س روز ادرارم خونی شده هیچ دردیم ندارم.علتش چی میتونه باشه!!ممنون میشم راهنمایی کنیین….!

افسانه
افسانه
پاسخ به  حسین
11 ماه قبل

سلام سه روز پیش به مدت ۱۲ ساعت درد کلیه سمت چپ داشتن که درد ساکت شد ولی ۲ روزه که در ادرار خون دفع میکنم بدونه هیچ دردیا سوزشی علت چه میتواند باشد

فرشته
فرشته
پاسخ به  حسین
6 ماه قبل

چرا جواب نمیدن ، منم همین سوالمه

عصمت آل اسحاق
عصمت آل اسحاق
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

عصمت آل اسحاق

دکمه بازگشت به بالا