درمان خانگی فلج صورت در طب سنتی ممکن است؟

فلج صورت در طب سنتی به چه معناست؟ فلج بل (Bell’s palsy) نوعی اختلال در عملکرد عصب صورت است که باعث فلج شدن یک طرف صورت می‎شود. در این شرایط بیمار با علائمی مانند ناتوانی در بستن چشم، افتادگی پلک و کج شدن لبخند مواجه می‌شود.

در واقع فلج بل زمانی اتفاق می‌افتد که عصب کنترل‎کننده عضلات صورت (عصب هفتم جمجمه) به دلایلی متورم، ملتهب یا فشرده شود. کارشناسان طب سنتی معتقد هستند این مساله در اثر نفوذ باد سرد خارجی به کانال‌های صورت رخ می‌دهد و یکی از پیامدهای اصلی این وضعیت کمبود انرژی ذاتی فرد است.

درحالی‎که از نظر پزشکان، از علل موثر در بروز فلج بل می‎توان به عفونت ویروسی مانند مننژیت یا ابتلا به ویروس سرماخوردگی معمولی (هرپس سیمپلکس) اشاره کرد. البته گاهی این اختلال در اثر ابتلا به آنفولانزا، سردرد، عفونت مزمن گوش میانی، فشار خون بالا، دیابت، سارکوئیدوز، تومورها، بیماری لایم و آسیب‌هایی مانند شکستگی جمجمه یا آسیب صورت بروز می‌کند.

از نظر متخصصان طب سنتی اگر ظرف ۶ ماه این مشکل درمان نشود، امکان بهبودی آن به حداقل می‎رسد. پس هرچه سریع‏تر به فکر درمان باشید. مشخص شده است که طب سوزنی زمانی می‎تواند به درمان قطعی فلج بلز با طب سنتی کمک کند که همزمان به روش‎های درمان خانگی فلج صورت، ورزش‎های مناسب فلج بلز و مصرف مواد غذایی مفید برای فلج صورت توجه شود.

با توجه به اینکه تقریبا ۳۰ درصد از افراد مبتلا به فلج بل با عوارض طولانی‎مدت مواجه می‎شوند، پیشنهاد می‎‌‌کنیم از راهکارهای طب سنتی برای درمان فلج صورت استفاده کنید. چرا که برخلاف درمان‌های رایج با خطرات و عوارض جانبی کمتری همراه هستند.

درمان خانگی فلج صورت

از آنجایی ‎که هیچ درمان قطعی برای فلج بلز وجود ندارد، بهتر است با بهبود روش‌‎های زندگی خود شروع کنید. برای این منظور باید بدانید که چه چیزی بخورید و چگونه ماهیچه‎‌‌های آسیب ‎دیده صورت خود را حرکت دهید. در ادامه به جزئیات هرکدام از این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

مواد غذایی مفید برای فلج صورت
مواد غذایی مفید برای فلج صورت

مواد غذایی مفید برای فلج بل

ابتدا باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. برای رسیدن به این هدف لازم است که میوه‎‌‌ها، سبزیجات، آجیل، دانه‎‌‌ها و پروتئین‌‎های سالم را در وعده‌‎های غذایی روزانه خود بگنجانید. چرا که منبع غنی از آنزیم ‎ها، پروبیوتیک‎ ها، پری‎بیوتیک‎ ها، پروتئین‎ ها، کربوهیدرات ‎ها، چربی‎ های سالم، ویتامین‎ ها و مواد معدنی هستند. همه این مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت عضلات صورت و اعصاب بسیار ضروری هستند.

تامین میزان مناسبی از ویتامین‌‎های B12 و B6 برای عملکرد صحیح سیستم عصبی لازم است. این ویتامین‌‎ها نقش مهمی در بهبود سلامت چشم ایفا می‎‌کنند و به ‎همین ‎دلیل بیشترین تأثیر را در بهبود علائم فلج بل دارند.

دوز روزانه توصیه‎ شده ویتامین B6 برای افراد ۱۹ تا ۵۰ ساله حدود ۱.۳ تا ۱.۷ میلی‎گرم است. می‌‎توانید آن را از مصرف بوقلمون، مرغ، بلدرچین، گوشت گاو و بره، ماهی تن، ماهی مرکب، سیب‎زمینی، انار، آووکادو، هویج و موز دریافت کنید.

برای افراد ۱۹ تا ۶۴ سال، دوز روزانه توصیه ‎شده ویتامین B12 1000 میکروگرم است. علاوه‎ بر غلات غنی‎ شده، می‌‎توانید ویتامین B12 را با مصرف جگر گاو، ساردین، ماهی آزاد، ماهی تن، صدف، کشک، پنیر و تخم مرغ نیز دریافت کنید.

ماده معدنی زینک (روی) دارای خواص باورنکردنی برای التیام عصب آسیب‎دیده صورت است و به‎نوبه خود ماهیچه‌‎های صورت را نیز تقویت می‎‌کند. سعی کنید این ماده معدنی را به‎صورت طبیعی از مغزها، دانه‎‌‌ها، میوه‎‌‌ها و سبزیجات دریافت کنید.

اسفناج، دانه کتان، تخم کدو تنبل، لوبیا قرمز، کینوآ، برنج قهوه‎ای، نخود، بادام هندی و غلات کامل غنی از روی هستند.

میوه آقطی سیاه یا انگور کولی برای فلج بل مفید است
میوه آقطی سیاه یا انگور کولی برای فلج بل مفید است

اخیرا بسیاری از مطالعات نشان داده‎اند که میوه آقطی سیاه یا انگور کولی دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی است. در واقع این ماده غذایی به کاهش التهاب اعصاب صورت و بهبود گردش خون در عضلات صورت کمک می‎کند. به‎ همین ‎دلیل، می‎توان از آن برای درمان فلج بل استفاده کرد.

بهترین راه برای بهره ‎مندی از فواید میوه آقطی، نوشیدن چای یا شربت آن است. هم‎چنین می‎توانید از کرم‌‎ها، پمادها و ژل‌های حاوی آن برای ماساژ و بهبود موضعی عضلات فلج شده صورت استفاده کنید.

ورزش‌های خانگی فلج بلز با ماساژ عضلات صورت
ورزش‌های خانگی فلج بلز

ورزش‌های خانگی فلج بلز

مشخص شده است که فیزیوتراپی فلج صورت و انجام تمرینات برای افزایش قدرت عضلانی و بازیابی هماهنگی اعضای صورت در فلج بل کمک می‎‌‌کنند. اصولا تمرینات ورزش فلج صورت باید سه یا چهار بار در روز انجام شده و هر بار تا ۳۰ مرتبه تکرار شوند.

ابتدا دست و صورت خود را کاملا بشویید. سپس صورت خود را با یکی از روغن‎‌‌های ضروری مانند روغن زیتون یا روغن کرچک چرب کنید تا از بروز هر گونه جوش ناشی از اصطکاک جلوگیری شود. علاوه بر این، مشخص شده است که این روغن‎‌‌ها در افزایش گردش خون، مبارزه با میکروب‎‌‌ها، تخلیه لنف و بهبود وضعیت اعصاب و عضلات صورت موثر هستند.

حال با انگشتان خود فشار ملایمی به همه اعضای صورت (پیشانی، ابروها، بینی، گونه‌‎ها و دهان) وارد کنید و سعی کنید ماهیچه‌‎های افتاده را مدام با دست به سمت بالا ببرید.

برای بهبود قدرت عضلات بینی می‌‎توانید هنگام بستن یک سوراخ بینی با انگشت، بینی خود را باد کنید و سعی کنید همزمان ابروها را بالا ببرید. علاوه بر این، سعی کنید چشمان خود را به مدت ۵ ثانیه باز و بسته کنید. با گذشت زمان می‎‌‌توانید مدت زمان انجام هر تمرین را افزایش دهید.

در مقاله‌ای دیگری درباره درمان فلج صورت با فیزیوتراپی و ورزش‌های مناسب فلج بلز نیز به نکات جالبی در مورد ورزش برای فلج بلز و سایر روش‎های درمان فلج صورت در خانه اشاره شده است. مطالعه آن را از دست ندهید.

فلج بل و طب سنتی

زمانی‎که شما برای درمان فلج صورت با طب سنتی به یک متخصص طب سنتی مراجعه می‎‌‌کنید، اغلب علاوه‎ بر درمان‎‌‌های خانگی روی طب سوزنی و مصرف داروهای گیاهی خاص نیز تاکید دارد. زیرا هزاران سال است که از طب سوزنی برای کمک به بهبود فلج بل استفاده می‌شود و هدف اصلی از آن درمان دفع باد، رفع رطوبت و تقویت گردش خون در صورت است.

تحقیقات نیز ثابت کرده‎اند که درمان‌های مداوم طب سوزنی (معمولا یک یا دو بار در هفته) می‌توانند به آرام کردن بیمار، تسریع در بهبودی و افزایش عملکرد اعصاب صورت کمک کنند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مساله اشاره خواهیم کرد.

درمان فلج صورت با طب سوزنی
درمان فلج صورت با طب سوزنی

شواهد علمی مرتبط با درمان فلج صورت با طب سوزنی

با توجه به اینکه فلج بل زمانی اتفاق می‎افتد که عصب صورت ملتهب یا فشرده شده باشد. برخی از محققان معتقد هستند که طب سوزنی ممکن است با مهار مولکول‎‌‌های خاص، ایجاد تغییرات هورمونی یا شل کردن بافت همبند، التهاب را کاهش دهد و به درمان بیماری فلج بلز در طب سنتی کمک کند.

در سال ۲۰۱۵ یک بررسی روی ۱۵۴۱ نفر نشان داد که طب سوزنی نسبت به درمان‎‌‌های دارویی برای درمان مرحله حاد فلج بل برتری دارد. منظور از مرحله حاد، ۷ روز اول پس از ظهور علائم است. خوشبختانه روشی بی‌خطر به نظر می‌رسد و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر آسیب آن گزارش نشده است. در اغلب مطالعات به حداقل ۱۰ جلسه درمانی نیاز است.

داروهای گیاهی برای درمان فلج عصب بل در طب سنتی

گل مخروطی بنفش که به‎عنوان گیاه اکیناسه نیز شناخته می‎‌‌شود، خواص ضدالتهابی و ضدویروسی قوی دارد و به ‎همین ‎دلیل می‎تواند به شما در مدیریت علائم و درمان فلج بلز با طب سنتی کمک کند. از نظر اغلب متخصصان، لازم است به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن حدود ۱۰ میلی‎گرم از عصاره این گیاه به مدت ۱۰ روز مصرف شود.

اخیرا نیز محققان از اثرات مفید گیاهان سداب، انیسون، مرزنگوش و گل سرخ برای درمان فلج عصب صورت در طب سنتی آگاه شده‌‎اند و توصیه می‎‌‌کنند حدد ۲۵ گرم از عصاره آن‎ها را به همراه عسل و آب میل کنید.

مراجعه به پزشک برای درمان فلج بل
مراجعه به پزشک برای درمان فلج بل

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه می‌‎کنیم در صورت مواجهه با علائم ذکر شده در این مطلب، بلافاصله به دکتر فلج بل مراجعه کنید. درصورتی‌ که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ویزیت آنلاین طب سنتی پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین بهترین متخصص طب سنتی یا دکتر مغز و اعصاب آنلاین برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه درمان فلج بل در طب سنتی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

آیا درمان فلج بلز با طب سنتی ممکن است؟

بله، زیرا مطالعات و شواهد بالینی تاثیر روش‎هایی مانند طب سوزنی و ماساژدرمانی را برای درمان فلج بلز طب سنتی تایید کرده‌‎اند.

درمان فلج بل صورت کودکان و فلج صورت در بارداری به چه شکل است؟

ممکن است کودکان به ‎دلیل حساسیت دارویی، تشنج، اختلالات خواب و تکان مغزی دچار فلج بلز شوند. خانم‌‎های باردار نیز به دلایلی مانند افزایش فشار خون بارداری، ابتلا به بیماری ویروسی و استرس دوران بارداری ممکن است در سه ماهه سوم بارداری و حتی هفته اول بعد از زایمان دچار مشکل فلج صورت در بارداری شوند. از آنجایی‎ که این گروه‌‎ها امکان مصرف داروهای شیمیایی را ندارند، بهتر است روی درمان فلج عصب صورت با طب سنتی کار کنند.

برای درمان فلج بلز می‎توان به کدام متخصص مراجعه کرد؟

علاوه‎بر دکتر مغز و اعصاب، بهتر است از تجارب متخصص طب سنتی برای فلج صورت نیز استفاده کنید.

 

۳/۵ (۷ نظر)

منبع
webmd.comhealthline.compacificcollege.edu

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
44 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دخترک رویایی
دخترک رویایی
12 روز قبل

با عرض سلام
۱۹ سالمه حدود چهار ساله به این مریضی دچار شدم و تمام صورتم فلج شده خنده یا گریه نمیتونم حتی در صحبت کردن هم مشکلات زیادی برام پیش آمده دکتر رفتم ولی اصلا اثری نداشت فقط همش میگفتن فقط ضعیف شدی همین پس حالا چی کار کنم ؟؟ اصلا درمانی وجود داره ؟ آخه حالم از زندگی با این وضعیت چندش به هم میخوره لطفا یه مشاوره دقیق برام بفرمایین

فاطمه
فاطمه
15 روز قبل

سلام من بهم شوک عصصبی واردشده الان سمت چپ صورتم لمس شده و نمیتونم با چشم سمت چپم پلک بزنم و لبخندم کج شده و چشمم افتضاح میسوزه درد میکنه و اشک میاد چکار کنم

رحیم فرهنگ
رحیم فرهنگ
15 روز قبل

سلام بنده ۶۳ سالمه دوروز پیش مبتلا فلج بل شدم رفتم دکتر دارو داده وگفته بعد از ده روز برم ۱۰ جلسه فیزیوتراپی انجام بدهم
میخواستم ببینم شما چه نظری دارید و چطوری ویزیت میکنیو پزیرش ؟

مریم
مریم
1 ماه قبل

من ۲۰سال پیش یه طرفم صورتم فلج شد کلی فیزیوترابی ودرمان کردم ولی موقع حرف زدن وخندیدن یه طرف لبم میکشه الانم یه ماه میشه ک عضلات چشمم تیک میزد ومیکشید قرص گاباپانین خوردم چشمم خوب شد ولی یهو لبم دوباره کاملا کج شد میشه راهنمایی کنین چیکار کنم افسردگی میگیزم ب خدا

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من الان دو هفته است صورتم ضربه خورده گفتم شاید کبودیش بره بهتره بشه ولی الان یک طرف لبم کاملاً کج شده موقع حرف زدن خندیدن بیشتر میشه باید چیکار کنم کمکم کنید ممنونم

خدیجه رستگار
خدیجه رستگار
2 ماه قبل

سلام ،مادرزادی دهنم موقع حرف زدن مخصوصا خندیدن کج میشه ،عمل بینی انجام دادم خوب شد دهنم ،الان بعد دوسال دوباره علایمش برگشته،چکار کنم

زیبا
زیبا
4 ماه قبل

سلام

زحل
زحل
4 ماه قبل

سلام من نزده ساله استم مبتلا به فلج بلز شده ام ایا در ده روزاول از مساج های خانگی کار بگیرم

حدیث
حدیث
6 ماه قبل

سلام ببخشید من چهارده سالمه چهار روز شده نصف صورتم بی حس شده ایا ورزش یا ماساژ کمکی میکنه برای بهبود ان

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

سلام من نزدیک سه سال هس ب فلج بلز مبتلاهستم ایا میشود درمان کرد ۳۰جلسه فیزیوتراپی کردم تقریبا بهترشده ولی هنوزم موقع خندیدن معلوم میشه صورتم ایا برم طب سوزنی؟؟؟

رهنما
رهنما
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام من ۲۰سال پیش دچار فلج بلز شدم الان ۳۵سالمه اون موقع دکتر رفتم فیزیوتراپی انجام دادم ولی کامل خوب نشد خواستم ببینم بعد این مدت اقدام کنم برای درمان کامل خوب میشه یا نه

منیره
منیره
پاسخ به  رهنما
4 ماه قبل

سلام.من حدود ۱۵سال پیش زمان باردادی دچار بلز شدم.طب سوزنی و فیزیو تراپی هم انجام دادم.موقع خندیدن یا حرف زدن صورتم خیلی معلوم میشه.آیا درمان دیگه ای هست یا نه؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

خوب شدی حالا یانه

نیلا عزیزی
نیلا عزیزی
11 ماه قبل

یه دختر ۶ سال دارم یه طرف راست لبش پاین وقتی میخنده کریه میکنه کج میشه بیست جلسه فیزیو ترابی بردم جواب نداده درحالت عادی میزان حرف هم میزنه میزان فقط میخنده کریه میکنه مشخص آیا به عمل احتیاج داره عملش چقدر هزینه میلره

پریسا حسینی
پریسا حسینی
پاسخ به  نیلا عزیزی
6 ماه قبل

خنده

لیلا بابایی
لیلا بابایی
11 ماه قبل

سلام خوبی شب شما بخیر من الان ۴۱ سالم حدود ۳۰ سال پیش دچار فلج بلز شدم دکتر زیاد رفتم خوب نشدم الان خمیازه می کشم فک صورتم درد میاد

محترم ستارزاده
محترم ستارزاده
پاسخ به  لیلا بابایی
11 ماه قبل

من چن سال پیش فلج باز شدم حالا چشم سمت چپم کوچیکتره جمع شده چکار کنم؟

پریسا حسینی
پریسا حسینی
پاسخ به  محترم ستارزاده
6 ماه قبل

بله من هم انطورم

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  محترم ستارزاده
2 ماه قبل

۰۹۰۱۲۵۸۷۷۸۸

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  سهیلا
2 ماه قبل

سلام منم چهار ساله اینجوریم یک طرف صورتم بی حس آیا درمان داره

ملکی
ملکی
1 سال قبل

سلام من حدودادوساله یه طرف صورتم بی حسه ۱۰جلسه فیزیوتراپی انجام دادم ولی خوب نشدم لبخندمیزنم لبم کج میشه مجبورم بیرون میرم همیشه ماسک بزنم طب سوزنی انجام بدم خوب میشم

لیلا حسینی
لیلا حسینی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید چهار روز صورتم زبه خورده بی حس هست

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام:لطفا سوال من رو زودتر جواب بدین ممنون میشم:: من ۳ روز ک یک طرف صورتم بی حس شده دیروز رفتم دکتر دارو داده گفته تا دو هفته مصرف کن بعد بیا اگه خوب نشده بود فیزوتراپی بنویسم حالا من چیکار کنم شما چه پیشنهادی میکنید آیا زودتر خوب میشم واقعا اعصابم داغون میشه نمیتونم برم بیرون چیکار کنم زودتر خوب شم لطفا کمکم کنید

مریم سبزبانی
مریم سبزبانی
1 سال قبل

سلام من خانم هستم ۴۶ سال دارم حدودا دو ماه است که دچار فلج بلز شده ام و چون دیابت دارم نمیتونم داروی فلج بلز رو مصرف کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

ثریا یوسفی
ثریا یوسفی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید سه ماه ونیم فلجی صورت گرفتم کامل خوب نشدم قرص جینکوتیدی برای گوشم دادن ولی هنوز خوب نشدم

ثریا یوسفی
ثریا یوسفی
پاسخ به  ثریا یوسفی
1 سال قبل

سلام

عبدالستار
عبدالستار
1 سال قبل

سلام من مدت سال میشود که نیمه از رویم فلج است وهرچه تداوی میکنم نتیجه نمیدهد وبسیار رنج میبرم

گودرزی
گودرزی
پاسخ به  عبدالستار
1 سال قبل

فیزیوتراپی

اکرم
اکرم
پاسخ به  گودرزی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی من الان چهل سالم حدود۱۵ ساله فلج صورت گرفتم خیلی رنج میبرم دوست ندارم زیادبرم بیرون با کسی رفت وامدکنم موقع حرف زدن چشمم کوچیک میشه موقع خندیدن دهنم کج میشه شوهرم خیلی ناراحتم میشه لطفی کنیدراهنمایم کنید

هیوا تنها
هیوا تنها
پاسخ به  اکرم
3 ماه قبل

هر کس دچار فلج بلز هست لطفا فزیوتراپی کنه ۹۰ درصد مشکلات حل میشه دکتر منوچهر عمادی یکی از حاذق ترین مزشکان مغز و اعصاب که فلج بلز رو درمان میکنه

ماه بانو
ماه بانو
پاسخ به  اکرم
1 ماه قبل

سلام اگه فیزیوتراپی رفتین ولی خوب نشده
برین پیش یه متخصص زیبایی با تجربه با بوتاکس
و تزریق فیلر قابل درمانه نهایت هر ۶ ماه باید مجدد تزریق بشه

اسما
اسما
پاسخ به  اکرم
28 روز قبل

سلام باید پیش ملا بری

گودرزی
گودرزی
پاسخ به  عبدالستار
1 سال قبل

دکتر مزین رو سرچ بزنید ادرس و اطلاعات میاره بالا بربد پیشش برای فیزیوتراپی صورت

مریم
مریم
پاسخ به  عبدالستار
1 سال قبل

سلام من نزدیک دو سال دچار فلج بلز در سه ماهه اخر باردای شدم و هنوز ی مقدا ر از فلج باقی مونده چکار باید کنم

ماه بانو
ماه بانو
پاسخ به  عبدالستار
1 ماه قبل

اگه فیزیوتراپی نتیجه نداده برین پیش متخصص زیبایی با تجربه با بوتاکس و فیلر درمان میشه

مینا
مینا
1 سال قبل

درود وسلام من ۳۹سالمه وهمیشه ازینکه دیگران توجمع لبم موقع صحبت کردن کشیده نشه رنج میبردم وفکرمیکردم ازلاغری هستش آروم آروم صحبت میکنم مکث میکنم بعد ادامه میدم صحبتم روآیاعلائم من فلج بلزهستش یانه اولین فدمی که باید بردارم چیه ممنون میشم راهنماییم بکنید

شهلا طهوری
شهلا طهوری
پاسخ به  مینا
1 سال قبل

حدود هشت ماه است گرفتار شدم بابت چشم جمع شده در عذابم آیا درمان میشوم؟

Mobinfraj0
Mobinfraj0
پاسخ به  شهلا طهوری
7 ماه قبل

سلام من سه هفته ۳هفته هست که یه طرف سرم و صورتم وگردنم ورم کرده وکمی بی‌حس شده دکترم رفتم داروهاش جواب نداد چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین؟

محمد
محمد
پاسخ به  Mobinfraj0
5 ماه قبل

سلام

مهسا
مهسا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام دختری دارم ۱۹ساله که یک طرف صورتش رابه طزف بالا میکشد
ویک نامتقارنی درصورت اوایجاد میشود ازشما عزیزان راهنمایی میخام

راضیه صبحانی
راضیه صبحانی
پاسخ به  مهسا
3 ماه قبل

سلام من از۱۱سالگی این مشکل رو دارم زیاددکتررفتم ولی هیچ نتیجه نگرفتم خیلی غم غصه میخورم الان ۳۷سالمه خیلی امنومسغرم کردن دیگه هیچ امیدی ندارم خوب بشم

ماه بانو
ماه بانو
پاسخ به  راضیه صبحانی
1 ماه قبل

سلام حتما برین فیزیوتراپی حداقل ۶۰ الی ۸۰ جلسه باید برین تا نتیجه رو ببینید و اینکه بوتاکس و تزریق
ژل خیلی تاثیر داره حتما بعد فیزیوتراپی پیش یه دکتر متخصص با تجربه برین براتون بوتاکس لثه‌ای
و واسه زیر چشم هم فیلر تزریق میکنن تو جمع
سعی کنید زیاد پلک هاتون رو باز بسته نکنین که همه متوجه بشن

محلقا
محلقا
پاسخ به  راضیه صبحانی
16 روز قبل

منم همین مشکلو دارم چشم راستم میخوابه دهنم کج میشه ابرو نمونده برام شیرازم تورو خدا هرکی بلده بگه بهم یبار وقتی ۸ سالم بود این اتفاق افتاد و مجدد وقتی ۱۲سالم بود باز فلج شد الان ۲۵ سالمه اونقد همه میگن چشمت چپه دهنت کچه افسرده شدم تورو خدا اگ راهی هست بگید من اصلا فیزو تراپی نرفتم

ماه بانو
ماه بانو
پاسخ به  شهلا طهوری
1 ماه قبل

برین پیش یه متخصص زیبایی با تجربه
با بوتاکس قابل درمانه

دکمه بازگشت به بالا