مشکلات پوست بعد از عمل بینی

پس از انجام عمل‌های جراحی چهره و اندام‌های مختلف انسان‌ها دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. این تغییرات پس از عمل‌های زیبایی نیز به وضوح مشاهده می‌شود. از آنجایی که عمل جراحی زیبایی در اکثر مواقع بر روی چهره کار می‌کند، طبیعتاً پوست بیشترین تغییرات را تجربه می‌کند. یکی از عمل‌های جراحی زیبایی که به وفور استفاده می‌شود، عمل بینی است. پس از انجام این جراحی، علاوه بر خود بینی، عضوهای دیگر همچون لب‌ها و گونه‌ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و تغییراتی در آن‌ها ظاهر می‌شود. اما بیشتر از هر چیز دیگری، پوست دچار تغییر و تحول می‌شود. از این رو در این مقاله به بررسی کامل انواع پوست و مشکلات ناشی از عمل بینی بر روز آن‌ها پرداخته‌ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت پوست در عمل جراحی بینی

نوع پوست یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در عمل جراحی بینی است. چرا که فرم بینی، نحوه‌ی انجام جراحی و نوع عمل به جنس پوست افراد بستگی دارد. در ادامه مقاله به نوع پوست و اهمیت هر کدام از آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع پوست در جراحی بینی

امروزه تأثیر نوع پوست در عمل بینی بر همگان مشخص است. از این لازم است تا جراح بینی قبل از انجام عمل جراحی، اطلاعات دقیق و کافی را از پوست افراد دانسته و مطابق با آن، جراحی را انجام دهد. اهمیت پوست در جراحی بینی بسیار زیاد بوده و پزشکان استراتژی‌های جراحی خود را مطابق با نوع پوست تعیین می‌کنند. در بحث جراحی بینی، پوست را به دو دسته پوست نازک و پوست ضخیم دسته بندی می‌کنند که در ادامه به توضیح مفصل آن‌ها و بررسی مزایا و معایب هر یک پرداخته‌ایم.

پوست ضخیم در جراحی زیبایی بینی

در پوست‌های ضخیم، دکتر جراحی بینی در تلاش است تا با بهره گیری از ضخامت پوست، عیوب اسکلت بینی، از جمله قوز بینی را تا حد زیادی پوشش دهد. پوست ضخیم در جراحی بینی، چالش‌های مختلفی را برای جراح‌ها ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال این نوع از پوست با آنکه عیوب بینی را پنهان می‌کند؛ اما به همان اندازه در مخفی ماندن زیبایی‌های بینی نیز نقش دارد. از این رو پزشکان باید زحمت بیشتری بکشند تا نکات مثبت بینی پس از عمل مشخص شود. از آن گذشته پوست کلفت در جراحی بینی، فاقد چارچوب غضروفی محکمی بوده و از این رو افراد نمی‌توانند یک بینی باثبات و زیبا را داشته باشند. البته مهارت و تجربه دکتر جراح پلاستیک، می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را رفع کرده و بینی زیبایی را برای فرد خلق کند.

مزایا و معایب پوست ضخیم در جراحی بینی

در عمل جراحی بینی، چالش‌ها و سختی‌های زیادی برای افرادی که پوست ضخیم دارند، وجود دارد. به‌عنوان‌مثال بخش یا تمام ظرافتی که تیم پزشکی در حین عمل جراحی به آن پرداخته، پنهان می‌ماند. از آن گذشته ضعف چارچوب غضروفی باعث می‌شود تا برجستگی‌ها پنهان شوند. همچنین انجام این نوع از عمل جراحی برای برخی از افراد حساس و خطرناک است. به دلیل آنکه ساختار غضروفی آن‌ها چندان محکم نبوده و بافت پوست تحت فشار قرار می‌گیرد، در اثر فشار به بافت پوست، بینی پس از جراحی، ظاهری بدفرم داشته و این روند منجر به فروپاشی پیش‌رونده اسکلت بینی می‌شود. البته این مورد در افراد کمی رخ می‌دهد و اگر پزشک، فردی با تجربه و ماهر باشد، تقریباً خطری برای فرد ایجاد نمی‌شود.

در این نوع از پوست‌ها، پزشک برداشت کمتری از فرم نهایی داشته و احتیاط بیشتری را در تراش استخوان بینی به خرج دهد. شایان ذکر است که زمان کافی برای بهبود فرد پس از انجام جراحی، برای افرادی که پوست‌های ضخیم دارند، مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد. همچنین ممکن است، این افراد پس از انجام عمل جراحی به بافت‌های زائد زیرپوستی مبتلا شوند. به طور کلی می‌توان چنین عنوان کرد که برای افرادی که پوست ضخیم دارند، رسیدن به بینی خوش فرم کمی سخت و چالش‌برانگیز است. اگر چه روش‌های پیشگیری و حتی درمان بسیاری وجود دارد که می‌تواند معایب پوست ضخیم را از بین ببرد. اما مهارت جراح می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند. از این رو بهتر است قبل از انجام عمل، تحقیقات کافی را در رابطه با پزشک جراح انجام داده باشید.

پوست نازک بینی در جراحی زیبایی بینی

پوست نازک در جراحی بینی، نوع دیگری از انواع پوست است. افرادی که دارای این نوع پوست هستند، پس از انجام عمل جراحی اسکارهایی به جا می‌ماند. در واقع در پوست‌های نازک نمی‌توان عیوب اسکلت بینی را پنهان کرد. از آن گذشته در پوست‌های نازک، حین عمل جراحی بینی تمایل به انقباض داشته و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد. شما ممکن است نظرات کاربران در مقاله عمل بینی با پوست نازک نی نی سایت را دیده باشید اما برای اطلاعات دقیق بهتر است از مشاوره آنلاین متخصص گوش و حلق و بینی استفاده کنید.

مزایا و معایب پوست نازک در جراحی بینی

از جمله از معایب که پوست‌های نازک دارند، پنهان نماندن آثار اسکار و عیوب دیگر است. همچنین به دلیل انقباض بینی، خوش‌فرم کردن آن، بسیار سخت‌تر از پوست ضخیم خواهد بود. شایان ذکر است که پوست نازک، در معرض تشکیل رگه‌های عنکبوتی شکل خون و قرمزی التهاب پس از انجام عمل جراحی قرار دارد. قرار دارد. البته پوست‌های نازک دارای مزیت‌های مختلفی نیز هستند به‌عنوان‌مثال امکان دسترسی به ساختار بینی، دوران نقاهت کوتاه‌تر و التیام سریع ورم را می‌توان از جمله از مزیت‌های این نوع از پوست دانست.

به طور کلی می‌توان چنین عنوان کرد که چه در پوست‌های ضخیم و چه در پوست‌های نازک، جراحان با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. هیچ کدام از این چالش‌ها غیر قابل حل نبوده و هر پزشک متخصص و ماهری می‌تواند از پس آن‌ها بر بیاید از این رو بهتر است تا برای انجام عمل بینی به یک دکتر نام آشنا مراجعه کنید.

مشکلات پوست بعد از عمل بینی

حال که با انواع مختلف پوست آشنا شدیم، بهتر است که مشکلات ناشی از پوست در جراحی بینی بعد از عمل را نیز بدانیم. دکتر گوش و حلق و بینی مشکلات مختلفی را برای پوست‌ها در اثر انجام جراحی بینی گزارش داده‌اند. از جمله از این مشکلات عبارت‌اند از:

جمع شدن پوست

جمع شدن پوست بینی بعد از عمل، یکی از رایج‌ترین مشکلات پس از جراحی بینی است. در این حالت پوست اطراف بینی جمع می‌شود. این مشکل اکثرا در افرادی رخ می‌دهد که پوشت ضخیم دارند.

تشکیل رگه‌های عنکبوتی

در اثر انجام عمل جراحی، ممکن است، رگ‌های خونی در اطراف نواحی بینی افراد تشکیل شود. این رگ‌ها به دلیل تشابه ظاهری به تار عنکبوت به رگه‌های عنکبوتی نیز معروف‌اند. این مشکل اکثرا در افرادی بروز می‌دهد که پوشت آن‌ها نازک است.

التهاب و ورم

در واقع اکثر افراد پس از انجام عمل جراحی بینی، دچار ورم و التهاب پوست صورت می‌شوند. این مشکل در واقع یک عارضه رایج بوده و پس از انجام مراقبت‌های روتین پوستی که بعد از عمل جراحی تجویز می‌شوند، به راحتی قابل درمان است.

خون ریزی پوستی

در مواقعی هر چند نادر پوست افراد دچار خون ریزی می‌شود. این مشکل در اثر آسیب بافت‌های صورت و فشار ناشی بر پوست بروز می‌دهد. پوست‌های نازک بیشتر در خطر گرفتاری به این مشکل هستند.

افتادگی پوست

گاهی اوقات تحت اثر عمل جراحی بینی، پوست صورت دچار افتادگی می‌شود. این مشکل در روی گونه‌ها و زیر بینی بیشتر دیده می‌شود. توجه داشته باشید که این مشکل بیشتر موقعی رخ می‌دهد که جراح، به حد کافی بر روی جراحی تسلط نداشته باشد.

توجه داشته باشید که مشکلات پوستی که پس از عمل جراحی بینی، بروز می‌دهند جز عوارض پس از عمل هستند. از این رو نباید خیلی نگران آن‌ها باشید. برای درمان این عوارض، تنها کافی است که مراقبت‌هایی که پزشک جراح برایتان تجویز می‌گیرد را جدی گرفته و به صورت روزانه آن‌ها را انجام دهید. این مراقبت‌ها شامل استفاده از دارو، کرم و پمادها برای جلوگیری از بروز مشکلات پوست و یا کنترل و درمان آن‌ها هستند. در صورتی که مراقبت‌های پس از عمل نتوانست از بروز این مشکلات پیشگیری کند، شما می‌توانید با روش‌های دیگری به درمان مشکلات پوستی‌تان بپردازید. یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های حل این مشکلات، استفاده از لیزر است.

ممکن است چروک شدن پوست بینی بعد از عمل نی نی سایت را خوانده باشید اما دقت کنید که این مطالب ممکن است جنبه علمی نداشته باشد.توجه داشته باشید که روش‌های درمانی حتماً بایستی با مشورت جراح بینی و پس از گذراندن مدت مشخصی پس از انجام عمل بینی انجام شود. همچنین در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید از یک متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین کمک بگیرید.

مشکلات ناشی از عمل جراحی بینی بر روی لب‌ها و گونه‌ها

در برخی از مواقع به دلیل ایجاد تغییراتی در ساختار بینی، لب‌ها نیز دچار تغییر حالت می‌شوند. به‌طوری‌که لب بالایی به سمت بالا کشیده شده و مانند حالتی می‌شود که گویا بر روی آن لیفت انجام شده است. همچنین کوچک‌تر شدن بینی پس از انجام جراحی بینی، بزرگ‌تر دیده می‌شوند. البته اگر دکتر پوست مو و زیبایی که برای عمل جراحی مراجعه می‌کنید، فرد ماهری باشد، لب‌ها، گونه و سایر اعضای چهره شما در خوش کم‌ترین تغییرات خواهد بود به‌طوری‌که اصلاً این تغییرات را احساس نخواهید کرد. شایان ذکر است که این دو تغییرات یکی از عمده مواردی است که چهره فرد را پس از انجام عمل بینی تحت تأثیر قرار می‌دهند. هر کدام از این موارد را در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

مشکلات ناشی از عمل جراحی بینی بر روی لب‌ها و گونه‌ها
مشکلات ناشی از عمل جراحی بینی بر روی لب‌ها و گونه‌ها

سخن پایانی

عمل جراحی بینی یکی از شایع‌ترین عمل‌های زیبایی است که هر روز به تعداد صدها نفر آن را انجام می‌دهند. این جراحی در کنار آن که بینی شما را خوش فرم کرده و بر زیبایی ظاهری شما می‌افزاید، مشکلات و عوارضی را نیز به همراه دارد. شاید بتوان گفت پوست یکی از مهم‌ترین اعضایی است که بیش‌تر از بقیه در معرض آسیب‌های بعد از عمل جراحی بینی قرار دارد. این آسیب‌ها و مشکلات پوست، همیشگی نبوده و حتی با انجام مراقبت‌های پس از عمل جراحی می‌توان از بروز آن‌ها پیش گیری کنید. حتی اگر موفق به این کار نشدید، با انجام راه‌های مختلف درمانی نظیر لیزر کردن به راحتی می‌توانید به درمان مشکلات پوستی‌تان بپردازید.

سؤالات متداول

نوع پوست در عمل بینی چه تأثیری دارد؟

نوع پوست تأثیر مستقیمی بر روی عمل جراحی و فرم دهی بینی دارد از این رو توصیه می‌شود حتماً قبل از انجام عمل، نوع پوست خود را دانسته و مطابق با آن نوع عمل جراحی را تعیین کنید.

کدام نوع پوست برای عمل جراحی بینی بهتر است؟

در واقع هر نوعی از پوست، مزیت‌ها و معایب خود را دارد از این رو نمی‌توان یک نوع پوست را به عنوان، پوست بهتر معرفی کرد. فارغ از نوع پوست، بایستی روش جراحی مناسب را مطابق با نوع پوستی که دارید، تعیین کنید. البته این کار توسط جراح بینی انجام می‌شود.

آیا مشکلات پوست ناشی از عمل جراحی بینی، قابل درمان هستند؟

بله – تمام مشکلاتی که پس از انجام عمل جراحی بینی برای پوست ایجاد می‌شود، قابل درمان بوده و با روش‌های درمانی مختلفی می‌توان به درمان آن‌ها پرداخت.

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها
رها
7 ماه قبل

سلام من عمل بینی کردم الان که بخیه کشیدن زخم جای بخیم گود هست و عمیق چکار باید بکنم

افسانه
افسانه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر، من حدودا ۲۵ روزه عمل ترمیمی بینی انجام دادم، پوست بینیم ضخیم هست و بینی نیمه گوشتی دارم، بعد از عمل پوست روی بینیم خیلی جمع و براق شده، میخواستم بدونم این مشکل با گذشت زمان برطرف میشه؟ برای رفع این مشکلات چه کارهایی باید انجام داد؟

دکمه بازگشت به بالا