علت چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی چیست؟

چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی؟ از شایعه تا واقعیت!

اگر به‌تازگی عمل جراحی بینی انجام داده باشید، شاید حس کنید که پوست بینی شما کمی چرب شده است. از آنجایی‌که چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی می‌تواند تحت کنترل و درمان قرار گیرد، لازم نیست که اصلاً نگرانی به دل‌تان راه دهید. در این مقاله به بررسی علت چرب شدن پوست صورت بعد از جراحی بینی می‌پردازیم.

علت چرب شدن بینی بعد از عمل چیست؟

چرب شدن پوست بعد از عمل بینی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بعد از عمل جراحی راینوپلاستی (بینی)، بانداژ و آتل پلاستیکی (اسپلینت خارجی) روی بینی قرار داده می‌شود. به‌خصوص در بیمارانی که ساختار پوست‌ آن‌ها چرب است، پس از جراحی، چربی پوست می‌تواند در زیر بانداژ تجمع پیدا کند.

بیمارانی که از قبل تعداد زیادی برجستگی کوچک به‌رنگ سفید (که در نتیجه‌ی تجمع چربی و پوست مرده در منافذ ایجاد می‌شوند و اصطلاحاً به آن‌ها کومدون گفته می‌شود)، روی پوست بینی خود دارند، به دلیل ساختار پوستی ضخیم و چرب، ممکن است به پاکسازی پوست یا درمان دارویی نیاز داشته باشند.

برای دریافت نوبت از دکتر جراحی بینی یا دکتر پوست، مو و زیبایی کافی است با پذیرش ۲۴ تماس بگیرید.

درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

دقت کنید که برای درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید. به‌طور کلی موارد زیر پیشنهاد می‌شوند:

  • استفاده از محصولات شوینده‌ی مناسب پس از حمام
  • توقف استفاده از محصولات مرطوب‌کننده در ناحیه‌ی مد نظر
  • استفاده از مواد آرایشی مناسب پوست که از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند
  • استفاده از چسب جوش سر سیاه برای بینی
  • لایه‌برداری پوست

 

پس از عمل جراحی بینی بسیار مهم است که مراقبت‌های لازم را انجام دهید. اگر چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی شما را آزار می‌دهد کافی است در این باره با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

برای دریافت نوبت از جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی یا ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی کافی است اپلیکیشن پذیرش ۲۴ را دانلود کنید.

سوالات متداول چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

  • دلیل چرب شدن پوست صورت بعد از جراحی بینی چیست؟

یک هفته پس از عمل جراحی و همزمان با برداشتن بانداژ بینی (مخصوصاً در افرادی که سابقه‌ی کومدون دارند)، چربی پوست به‌دلیل عدم خروج، در منافذ تجمع می‌یابد.

  • آیا راهی برای کاهش چرب شدن پوست بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

بله، اما باید حتماً با جراح بینی خود در این زمینه مشورت کنید. استفاده از چسب پاک‌کننده‌ی منافذ یا لایه‌بردار‌ها ممکن است مناسب شما نباشد.

  • آیا کنترل چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی امکان‌پذیر است؟

بله، ولی باید حتماً در این زمینه با پزشک جراح خود مشورت کنید.

۳.۳/۵ (۴ نظر)

منبع
ent-istanbul.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا