تأثیر عمل بینی بر گونه

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که از فرم بینی خود ناراضی‌اند اما عده کمی از این افراد تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. یکی از عمده دلایلی که باعث ایجاد ترس در این افراد و ممانعت از انجام جراحی بینی می‌شود، تغییرات چهره است. در واقع بینی عضو بسیار مهمی در چهره هر شخصی بوده و ویژگی‌های ظاهری شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو پس از انجام عمل جراحی، سایر اعضای چهره، نظیر گونه‌ها، لب‌ها و حتی چشم‌ها دست خوش تغییراتی می‌شوند.

از این رو می‌توان به قاطعیت گفت که عمل جراحی بینی باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در چهره افراد می‌شود. البته ترس بسیاری از افراد بی جا است. چرا که عمل بینی اکثرا تغییرات مثبتی را به همراه دارد و تغییراتی که ایجاد می‌کند، زیبایی بیشتر فرد را به دنبال دارد. از آن گذشته اگر قبل از انجام جراحی با یک دکتر زیبایی مشورت کنید، وی با توجه به فرم چهره شما جراحی را انجام خواهد داد و هیچ خطری از بابت ایجاد زشتی در ظاهرتان نخواهید داشت. همچنین تجربه و مهارت جراح بینی نیز تأثیر زیادی در تغییرات به وجود آمده در بینی خواهد داشت. در این مقاله ما تأثیر عمل بینی بر زیبایی گونه‌ها به طور مفصل توضیح داده و در مورد سایر اعضای چهره نیز به طور مختصر خواهیم گفت. پس اگر شما نیز نگران تغییر چهره‌تان پس از انجام عمل جراحی بینی هستید، در ادامه همراه ما باشید.

تأثیر عمل بینی بر روی گونه‌ها

در واقع پس از جراحی بینی هیچ تغییری در بافت‌ها و شکل گونه‌ها به وجود نمی‌آید. شاید هم اکنون این گونه فکر کنید که عمل بینی جراحی بر روی گونه‌ها تأثیری ندارد. اما سخت در اشتباه هستید. در واقع می‌توان چنین عنوان کرد که بسیاری از افراد ممکن است دارای گونه‌های برجسته باشند، امروزه برخورداری از گونه‌های برجسته یکی از معیارهای زیبایی بشمار می‌رود. اما بینی آن‌ها بزرگ و یا منقاری شکل بوده و همین عامل باعث دیده نشدن گونه‌ها می‌شود. حتی اگر برجستگی گونه‌ها نیز دیده شوند، در کنار اندازه بینی، به چشم نمی‌آیند. شما با جراحی بینی و کوچک کردن و فرم دهی آن باعث به چشم خوردن گونه‌هایتان می‌شوید.

در نتیجه وقتی از برجسته شدن گونه بعد از عمل بینی صحبت می‌کنند منظورشان این نیست که گونه‌های شما پف می‌کند یا مانند حالتی می‌شود که گویا بوتاکس کرده‌اید؛ بلکه منظورشان این است که گونه‌هایتان بیشتر به چشم می‌خورند. حال ممکن است با خود این‌گونه فکر کنید که اگر گونه‌های برجسته‌ای نداشته باشیم چه؟ در واقع حتی اگر گونه‌های برجسته‌ای هم نداشته باشید پس از انجام عمل بینی، گونه‌های شما به شکلی خوش فرم تر و زیباتر به چشم می‌آیند. علاوه بر آن برخی از افراد دارای چال گونه هستند که به هنگام خندیدن بروز می‌دهد. این چال نیز یکی دیگر از معیارهای زیبایی انسان امروزی به شما می‌رود. وقتی بینی بزرگی داشته باشید ممکن است چال گونتان هنگام خندیدن، آن‌گونه که شاید و باید به چشم نیاید و حتی کسی متوجه آن نشود. اما پس از کوچک شدن بینی و خوش فرم شدن آن، این چال گونه نظر هر مخاطبی را بر روی خود جلب خواهد کرد. به طور کلی می‌توان چنین عنوان کرد که عمل جراحی بینی هیچ تأثیر منفی بر روی گونه‌ها نداشته و علاوه بر آن در بسیاری از مواقع نیز باعث زیباتر به نظر آمدن گونه‌ها می‌شود. پس به طور کلی تغییراتی که عمل جراحی بینی بر روی گونه‌ها اعمال می‌کند، در راستای زیباتر شدن چهره فرد است.

مزایا عمل جراحی بینی بر روی گونه‌ها

اگر عمل جراحی بینی انجام دهید، گونه‌های شما تحت اثر اتفاقات مثبت زیر قرار می‌گیرند:

  • گونه‌ها برجسته‌تر دیده می‌شوند
  • زیبایی گونه‌ها بیشتر به چشم می‌آید
  • اگر چال گونه دارید، بهتر دیده می‌شود
  • فرم گونه‌هایتان زیباتر می‌شود
  • و…

توجه داشته باشید که هیچ عیبی برای گونه‌ها تحت اثر عمل بینی گزارش نشده است اما شما برای اطلاعات دقیق‌تر و راحت‌تر شدن خیالتان می‌توانید قبل از انجام عمل جراحی با دکتر جراحی بینی خود مشورت کنید.

تأثیرات عمل بینی بر روی سایر اعضای چهره

جراحی بینی علاوه بر گونه، اعضای دیگر چهره نظیر لب و چشم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته تأثیر عمل بینی بر لب به دکتر جراح پلاستیک و سلیقه شخص بستگی دارد. در واقع در اثر عمل بینی (مخصوصاً بینی‌هایی که به فرم سربالا جراحی می‌شوند) لب بالایی، بالا کشیده می‌شود و میانه آن فاصله بسیار کوچکی با لب پایین ایجاد می‌کند. این کار برای برخی‌ها معیار زیبایی بوده و دوست دارند، لب‌هایشان نیز تحت اثر عمل جراحی بینی قرار بگیرد. اما برخی دیگر این کار را نمی‌خواهند و به پزشک خود گوش زد می‌کنند که در حین عمل حتماً این نکته را رعایت کند که لب وی به سمت بالا کشیده نشود.

در نتیجه می‌توان گفت کشیدگی لب به سمت بالا تا حد زیادی به سلیقه فرد و نوع مدلی که می‌خواهد بستگی دارد. علاوه بر لب‌ها چشم‌ها نیز تحت تأثیر عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند. اما تأثیر عمل بینی بر زیبایی چشم همانند تأثیر آن بر روی گونه‌ها است. به طور مثال فکر کنید چشم‌هایی زیبا و رنگی دارید، اما فرم بین بزرگ شما، اجازه نمی‌دهد تا زیبایی چشم‌هایتان آن طور که باید، دیده شود. با کوچک‌تر شدن ببینی، نظر افرادی که به شما نگاه می‌کنند، بر روی چشم‌هایتان متمرکز می‌شود. از رو است که می‌گویند عمل جراحی بینی تأثیر مثبتی در زیباتر دیده شدن چشم‌ها دارد.

شایان ذکر است که تأثیر عمل بینی بر روی لب و چشم‌ها را به طور جداگانه‌ای در مقاله‌های مرتبط، به طور دقیق‌تر و مفصل بررسی کرده‌ایم. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید می‌توانید به مقاله‌های مرتبت رجوع کنید.

چگونه در مورد تغییراتی که گونه‌هایم به وجود می‌آید آگاه باشم؟

در واقع چهره همه‌ی افراد با یکدیگر یکسان نبوده و نمی‌توان برای همه‌ی آن‌ها نسخه یکسانی را در رابطه با تغییرات چهره پیچید. از این رو است که بسیاری از افراد از تغییراتی که قرار است پس از انجام جراحی برایشان اتفاق بیفتد می‌ترسند. این افراد می‌توانند با مشورت گرفتن از یک دکتر پوست، مو و زیبایی از تمام تغییراتی که ممکن است بعد از عمل بینی رخ دهد آگاه شوید. تا با خیال راحت‌تر و با اطلاع از تغییراتی که قرار است اتفاق بیفتد، به انجام جراحی اقدام کنید. توجه داشته باشید که اگر وقت و امکان مراجعه حضوری به یک متخصص گوش و حلق و بینی را ندارید می‌توانید از طریق ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی جواب سؤالات خود را در رابطه با تغییرات چهره‌تان به دست آورید.

آیا پزشک جراح بر روی تغییرات ایجاد شده در چهره اثر دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مهارت و تجربه زیاد جراح یا همان متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سروگردن است. چرا که هر چقدر پزشک مهارت بالایی داشته باشد به همان میزان عمل جراحی بینی شما موفق‌تر بوده و زیبایی‌های ظاهری‌تان بیشتر به چشم می‌خورد. حال آنکه اگر عمل فرم دهی بینی به خوبی انجام نشود، ممکن است زیبایی‌های گونه و چشم و لب‌هایتان، بیش از پیش زیر فرم بینی پنهان شوند.

سخن پایانی

عمل بینی بر علاوه بر فرم خود بینی، سایر اجزای چهره را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اجزایی که در اثر جراحی بینی، تحت تأثیر قرار می‌گیرد، گونه‌ها هستند. گونه‌ها تحت اثر عمل جراحی اکثرا زیباتر شده، تحت تأثیرات مثبت قرار می‌گیرند. البته زیباتر شدن گونه‌ها، بستگی زیادی به پزشک جراح دارد. هر چقدر جراح بتواند، بینی را خوش فرم تر عمل کند، زیبایی گونه‌ها نیز بیشتر به چشم می‌خورد. از این رو اگر شما نیز قصد جراحی بینی دارید، بهتر است از یک پزشک ماهر و باتجربه‌ای، کمک بگیرید.

سؤالات متداول

آیا جراحی بینی بر روی گونه‌ها تأثیر گذار است؟

بله – با جراحی بینی، گونه‌ها به شکلی برجسته‌تر و خوش فرم تر دیده می‌شوند. در حقیقت جراحی بینی باعث زیباتر شدن گونه‌ها می‌شود و تأثیر مثبتی بر روی چهره‌ی شما دارد.

جراحی بینی تا چه اندازه‌ای بر روی گونه‌ها اثر می‌گذارد؟

میزان تأثیرات جراحی بینی بر روی گونه‌ها کاملاً به نوع عمل و فرم گونه‌ها بستگی دارد. برای برخی این تغییرات بسیار زیاد بوده و برخی دیگر نیز تنها شاهد تغییرات کوچکی در گونه‌شان می‌شوند.

جراحی بینی به غیر از گونه به روی چه اعضایی تأثیر می‌گذارد؟

علاوه بر گونه، جراحی بینی بر روی سایر اجزای چهره همانند لب و چشم نیز تأثیر می‌گذارد و اغلب باعث زیباتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود.

تأثیرات بینی بر روی چهره از روز اول قابل مشاهده است؟

بله – از زمانی که شما چسب‌های روی بینی‌تان را در بیاورید، تغییراتی که بر روی چهره‌تان ایجاد شده است را به طور واضح می‌بینید.

۳.۵/۵ (۶ نظر)

منبع
drphilipmiller.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا