آیا پریود شدن بعد از عمل بینی باعث افزایش ورم می‌شود یا خیر؟

یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی که به تازگی عمل رینوپلاستی انجام داده‌اند و یا قرار است انجام دهند، این که آیا پریود شدن بعد از عمل بینی تأثیری در روند بهبودی دارد یا خیر؟ یا این که ممکن است از دکتر جراحی بینی خود بپرسند پریودی تورم بعد از عمل را بیشتر می‌کند؟ از همه مهم‌تر آیا قاعدگی در زمان عمل خطرناک است؟ در این مطلب به تک‌تک ای سوالات شما پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

علت پریود شدن بعد از عمل بینی چیست؟

پریودی یک فرآیند طبیعی در بانوان است که در بسیاری از افراد در یک سیکل زمانی منظم اتفاق می‌افتد. البته دسته‌ای از خانم‌ها هم وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله تنبلی تخمدان‌ها، این سیکل منظم نبوده و به اصطلاح عامیانه جلو یا عقب می‌افتند.

پریودی بعد از عمل بینی استخوانی یا گوشتی هم امری طبیعی بوده و ارتباط مستقیمی با عمل ندارد. ممکن است بعد از عمل شما در زمان همیشگی خود پریود شوید. یا ممکن است به علل مختلف به خصوص استرس دچار بهم ریختن پریود بعد از عمل بینی شوید.

چرا که استرس‌ تأثیر فوق‌العاده‌ای در روند کارکرد هورمون‌ها دارد. بنابراین اگر شما بعد از عمل بینی نگران زیبایی و فرم نهایی بینی خود را دارید، این نگرانی‌ها می‌تواند سیکل ماهیانه شما را مختل کند. بهترین راه برای غلبه بر این شکل انتخاب یک جراح بینی ترمیمی خبره و باسابقه است تا بتوانید به او اعتماد کرده و با خیالی راحت عمل کنید.

آیا پریود بودن موقع عمل بینی خطرناک است؟

نگرانی بعدی دسته‌ای دیگر از خانم‌ها هم این است که به دلیل خونریزی در دوران عادت ماهانه، نباید عمل بینی را انجام داد و ممکن است انعقاد خون صورت نگیرد. اما این تصوری اشتباه است و انعقاد خون ناشی از جراحی ربطی به خونریزی پریودی ندارد.

البته توصیه می‌شود که اگر دوران قاعدگی سخت و دردناکی دارید با دکتر متخصص زنان خود مشورت کنید. همچنین می‌توانید از جراح بینی خود بخواهید که در صورت امکان تاریخ عمل را به زمانی بعد از پریودی شما موکول کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

پریود شدن بعد از عمل بینی نگرانی خاصی ندارد و برخلاف تصور سبب ازدیاد تورم در خانم‌هایی که در دوران قاعدگی پف می‌کنند، نمی‌شود. اما اگر به دلایل مختلف مثل عوارض بیهوشی و یا استرس پریودی سخت‌تر از قبل عمل را تجربه کردید می‌توانید از طریق سایت پذیرش ۲۴ توسط یک دکتر پریود ویزیت شوید.

سؤالات متداول پریود شدن بعد از عمل بینی

۱. پریود شدن بعد از عمل بینی برای چیست؟

پریودی بعد از عمل امری طبیعی بوده و ارتباط مستقیمی با عمل ندارد. اما ممکن بر اثر استرس دچار اختلال شود.

۲. پریود شدن بعد از عمل بینی تورم را افزایش می‌دهد؟

خیر. تورم بعد از عمل تا چندین هفته و گاها چند ماه طبیعی است و تنها باید نکاتی را که پزشک از شما می‌خواهد رعایت کنید.

۳. امکان عمل بینی در دوران پریودی وجود دارد؟

بله. مگر برای افرادی که خونریزی‌های شدید دارند یا در دوران قاعدگی دردهای زیادی را باید تحمل کنند.

۳/۵ (۲ نظر)

منبع
deserthillsplasticsurgery.comrealself.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مونا
مونا
1 سال قبل

سلام من چند روز عمل بینی داشتم ودرست وقتی کا آتل رو برداشتن بین راه تا خونه پریروید شدم میخواستم بدون ربطی به عمل بینی دارد یانه ممنون میشم پاسخ بدیت.

دکمه بازگشت به بالا