کتاب درمانی، بهترین راه مقابله با استرس کرونا

در مواقعی که استرس داریم باید در نظر بگیریم که چه کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی انجام دهیم. محققان  اطمینان داده اند که در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقات آنها نشان داده است که مطالعه در مقایسه با موسیقی،  پیاده روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت ۶ دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند. زیرا کتاب بیش از ۶۸ درصد استرس انسان را کاهش می دهد.

دانشگاه شهید بهشتی نیز با انتشار مطبی در خصوص کتاب درمانی در فضای تنش زای حال حاضر نوشت: مسئله‌ای که هم اکنون اهمیت ویژه‌ای دارد، کنترل هیجان‌های منفی در این بحبوحه است.  کتاب، این یار همیشه مهربان، از نظر کتابداران برای هر درد بی‌درمان دوا است. کتاب درمانی از روش‌های درمانی خودیاری در چنین مواقعی به کمک ما می‌آید. اثربخشی کتاب درمانی بر کاهش اضطراب و ترس در پژوهش‌ها ثابت شده است.

در این شرایط خواندن کتاب‌هایی که به کنترل احساسات منفی و مسلط شدن بر خود برای فائق آمدن بر این بحران کمک کند توصیه می‌شود. کتاب و کتاب خوانی بر کاهش بار روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک قابل توجهی می‌کند.

لازم به ذکر است، نکته‌ای که اهمیت دارد حفظ آرامش و کنترل اضطراب است، چرا که استرس و اضطراب سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند و شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. پس در کنار شستن دست‌ها و رعایت بهداشت، کتاب و کتاب خوانی را فراموش نکنید. ‌
منبع:ایرنا

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

متخصص عفونی

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا