انواع مختلف قرص معده درد

مکانیسم اثر و عوارض جانبی رایج انواع قرص درد معده

با انواع قرص درد معده بیشتر آشنا شوید

در حال حاضر، مشکلات شکمی یکی از دلایل رایج مراجعه به مطب پزشک هستند. در واقع، هنگامی ‌که بیمار از «درد معده» شکایت می‌کند، گاهی اوقات دردی را توصیف می کند که در سراسر ناحیه شکم وجود دارد و ممکن است به طور مستقیم به عضوی به نام معده مرتبط نباشد.

به‌همین‌دلیل، پزشکان ابتدا سعی می‌کنند تعیین کنند که آیا درد شکم بیمار ناشی از یک مشکل ساختاری است یا عملکردی و به سرعت اقدام به تجویز قرص معده درد فوری، قرص برای درد زخم معده، آمپول معده درد یا شربت معده درد نمی‌کنند. ازآنجایی‌که گاهی دستگاه گوارش به‌ دلیل ناهنجاری در ساختار یک اندام مانند معده به‌‌درستی کار نمی‌کند، تصویربرداری پزشکی این مشکل را به‌خوبی نشان خواهد داد.

جالب است بدانید که دستگاه گوارش، سیستم عصبی مخصوص به خود را دارد تا انقباضات ماهیچه‌ای که به هضم غذا کمک می‌کند، کنترل کند. مشکلات عملکردی که اختلالات حرکتی نیز نامیده می‌شوند، ناشی از عملکرد ضعیف عصب و ماهیچه در دستگاه گوارش است.

ظاهر اندام‌های گوارشی (GI) مانند معده که دارای مشکلات حرکتی هستند، معمولاً در آزمایش‌های تصویربرداری پزشکی مانند سی‌تی اسکن یا اسکن MRI طبیعی به نظر می‌رسد. به‌همین‌دلیل، تشخیص اختلالات عملکردی در تصویربرداری دشوار است و تشخیص آن‌ها می‌تواند با وجود انجام آزمایش خون یا تست ادرار و مدفوع، چالش‌برانگیز باشد.

آشنایی با انواع قرص معده درد

از انواع بیماری‌های معده که باعث احساس درد موقت می‌شوند می‌توان به نفخ معده، یبوست موقت و سوزش معده اشاره کرد. اگر به بیماری‌های مزمنی مانند رفلاکس معده، یبوست دائمی، التهاب معده (گاستریت)، زخم معده و سرطان معده مبتلا شده باشید، مطمئنا در صورت عدم درمان و مصرف داروهایی مانند قرص درد زخم معده، به همین راحتی درد شما آرام نمی‌گیرد. البته گاهی معده درد در اثر مصرف بعضی داروها مانند داروهای ضد افسردگی و انواع آنتی بیوتیک، به‌عنوان عارضه جانبی بروز می‌کند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم در مورد این مسئله، به‌خصوص قرص فلوکستین و معده درد با پزشک خود صحبت کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی انواع قرص بیماری‌های مختلف معده که باعث درد معده می‌شوند، آشنا کنیم.

معرفی انواع قرص معده درد

به طور کلی، از انواع قرص در معده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رانیتیدین (Ranitidine). برای درمان زخم معده، معده عصبی و رفلاکس یا سوزش سر دل تجویز می‌شود. اخیرا از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تولید و مصرف آن در سرتاسر جهان ممنوع شده است. زیرا خواص سرطانی بودن مواد تشکیل‌دهنده آن ثابت شده است.
  • فاموتیدین (Famotidine). به‌منظور درمان گاستریت، زخم معده و درد معده عصبی عالی است. این قرص جایگزین قرص معده درد رانیتیدین شده است.
  • امپرازول (Omeprazole). اصولا برای درمان زخم‏های خوش‌خیم معده یا دوازدهه (بخش ابتدایی روده باریک) تجویز می‌شود.
  • رابپرازول (Rabeprazole). برای درمان زخم معده ناشی از تکثیر میکروب هلیکوباکترپیلوری یا رفلاکس اسید معده به مری، یکی از گزینه‌های موثر است.
  • پنتوپرازول (Pantosec). موثر برای کاهش درد معده، رفع بی‌اشتهایی و تسکین زخم‌های معده و روده است.
  • دومپریدون (Domperidone). نوعی قرص معده درد که برای تسکین ناراحتی شکمی ناشی از مشکلات معده و کنترل حالت تهوع، سوزش سر دل یا رفلاکس و اصطلاحا ترش کردن عالی است.
  • سیزاپراید (Cisapride). به‌منظور درمان عوارض رفلاکس اسید معده به مری مانند دیس‌پپسی یا سوءهاضمه و بی‌اشتهایی تجویز می‌شود.
  • بیسموت ساب سیترات (Bismuth Sub-citrate). به‌منظور کنترل و درمان اسهال مسافرتی و مشکلاتی مانند درد زخم معده یا روده قابل مصرف است.

البته نمی‌توان تاثیر انواع شربت‌های معده مانند شربت آلومینیوم ام جی اس برای درمان رفلاکس، سوءهاضمه، زخم معده و دوازدهه و اولسر پپتیک روده و شربت منیزیوم هیدروکساید (Magnesium hydroxide) برای درمان زخم معده، یبوست و رفلاکس را نادیده گرفت.

اکثر داروهای ذکر شده خاصیت ضد اسید دارند و می‌توانند با کنترل ترشح اسید معده مانع از رفلاکس اسید معده به مری یا گسترش زخم معده یا دوازدهه شوند. به‌همین‌دلیل، لازم است به مدت طولانی مصرف شوند. گاهی برخی از بیماران مجبور هستند که برای یک سال هر روز صبح ناشتا قرص امپرازول یا پنتوپرازول مصرف کنند.

در مورد معده درد عصبی نیز لازم است همیشه انواع قرص معده درد مانند فاموتیدین و انواع شربت ضد اسید مانند شربت منیزیوم هیدروکساید در دسترس بیمار باشند. مطمئنا دکتر دل درد این مسئله را به شما گوشزد خواهد کرد. در ادامه می‌توانید عکس قرص معده درد را مشاهده کنید.

قرص فاموتیدین برای درد معده

اصولا پزشکان برای تسکین و درمان علائم گاستریت، رفلاکس یا بازگشت اسید معده به مری، زخم فعال و خوش‌خیم معده و زخم فعال دوازدهه این قرص را تجویز می‌کنند. گاهی به‌صورت کوتاه‌مدت برای پیشگیری از عود زخم دوازدهه مصرف می‌شود. می‌توان به صراحت گفت که فاموتیدین یکی از پرمصرف‌ترین داروها برای درمان مشکلات گوارشی است.

در کشور ما چندین شرکت دارویی قرص فاموتیدین را در قالب دوزهای ۲۰ و ۴۰ میلی‌گرم تولید می‌کنند. فروش آن بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها مجاز است. معمولا بهترین زمان مصرف آن، یکبار در روز و پیش از خواب است.

اگرچه ترشح اسید معده برای هضم غذا ضروری است اما در هنگام ابتلا به زخم معده یا رفلاکس، حتی ترشح طبیعی اسید معده می‌تواند منجر به برو علائم شود. زیرا تماس اسید با زخم دیواره داخلی معده یا بازگشت آن به مری چیزی جز احساس درد شدید یا سوزش سر دل ندارد. به‌همین‌دلیل، لازم است بیمار برای یکبار یا دوبار در روز از این قرص ضد اسید استفاده کند. بهتر است درباره نحوه درمان و مصرف دارو از نظر دکتر رفلاکس معده نیز بهرمند شوید.

فاموتیدین برای معده درد

مکانیسم عمل آن بدین شکل است که با مهار گیرنده H2 سلول‌های جدار معده، می‌تواند مانع از اتصال هیستامین به آن و کاهش ترشح اسید معده شود. به‎ همین‎ دلیل، به‌عنوان قرص معده درد عصبی، جز داروهای آنتاگونیست گیرنده H2 محسوب می‌شود.

از عوارض احتمالی قرص درد معده فاموتیدین می‌توان به سردرد، سرگیجه، یبوست، اسهال، تغییر ضربان قلب، درد و سفتی مفاصل و خستگی اشاره کرد. درصورتی‌که این عوارض بیش از سه روز ادامه پیدا کنند، حتما به پزشک متخصص گوارش خود اطلاع دهید.

قرص معده امپرازول

اصولا این قرص برای درمان یا تسکین زخم خوش‌خیم معده یا دوازدهه (به‌خصوص زخم‌های ناشی از هلیکوباکتر پیلوری)، کاهش اسید معده در حین جراحی بیمار، درمان سندروم زولینجر-الیسون و پیشگیری از رفلاکس اسید معده به مری مصرف می‌شود.

ازآنجایی‌که می‌تواند مانع از گسترش زخم معده شود، تاثیر زیادی در پیشگیری از سرطان معده دارد. جالب است بدانید که گاهی پزشکان برای کاهش عوارض جانبی مصرف برخی از داروها مانند مسکن‌ها و ضد دردها، برای بیمارانی که مبتلا به مشکلات گوارشی نیستند نیز امپرازول یا پنتوپرازول تجویز می‌کنند. اصولا این قرص درد معده که جز مهارکننده‌های پمپ پروتون است، باید به‌صورت ناشتا و نیم ساعت پیش از مصرف اولین وعده غذایی مصرف شود.

در دیواره معده سلول‌هایی وجود دارند که با وجود یون هیدروژن (پروتون) اسید معده تولید می‌کنند. در واقع داروهای مهارکننده‌های پمپ پروتون با جلوگیری از انتقال یون هیدروژن به این سلول‌ها، تولید اسید معده را متوقف می‌کنند.

از عوارض احتمالی این دارو می‌توان به سردرد، حالت تهوع، اسهال، کدر شدن ادرار، خستگی یا ضعف، واکنش‌های پوستی و به ندرت در شرایط خاص شکستگی لگن، ستون فقرات یا مچ دست اشاره کرد.

قرص معده رابپرازول

رابپرازول نیز جز داروهای مهارکننده‌های پمپ پروتون دیواره پوششی معده محسوب می‌شود و می‌تواند باعث کاهش ترشح اسید معده برای تسکین یا درمان زخم معده ناشی از باکتری هلیکوباکتر، پیشگیری از رفلاکس اسید معده به مری و عوارض گوارشی داروهای دیگر شود.

ازآنجایی‌که مکانیسم عمل آن با داروی امپرازول شباهت دارد، بهتر است یک ساعت قبل از صبحانه استفاده شود. از عوارض جانبی شایع آن که اغلب از نوع عصبی هستند می‌توان به توهم، سرگیجه، بی‌قراری، افسردگی، راش پوستی و مشکلات گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع اشاره کرد. معمولا این عوارض با گذشت چند روز از مصرف دارو برطرف می‌شوند.

قرص معده رابپرازول

 

از عوارض خطرناک آن می‌توان به تنگی نفس، سرگیجه شدید، تورم لب و صورت و بروز جوش‌های ریز پوستی اشاره کرد. در این شرایط باید به سرعت به دکتر گوارش و کبد بالغین اطلاع دهید.

قرص معده درد پنتوپرازول

این قرص مهارکننده‌ پمپ پروتون، مانند امپرازول و رابپرازول، تاثیر زیادی برای درمان و تسکین زخم‌های معده و دوازدهه یا رفلاکس اسید معده به مری دارد. جالب است بدانید که وجود اسید معده علاوه بر هضم غذا، کمک زیادی به دفع میکروب‌های غذایی حاضر در معده می‌کند.

به‌همین‌دلیل، بهتر است فقط در بازه مشخصی که پزشک توصیه می‌کند، انواع داروهای ضد اسید را مصرف کنید. در صورت نیاز به مصرف طولانی‌مدت، مراقبت بیشتری در خصوص سلامت و استریل بودن مواد غذایی مصرفی داشته باشید.

پنتوپرازول یک قرص معده درد قبل از صبحانه محسوب می‌شود و باید به‌صورت ناشتا مصرف شود. مانند داروهای شیمیایی دیگر عوارض جانبی مانند سردرد، اسهال خفیف، استفراغ و حالت تهوع، درد مفاصل و درد در شکم دارد که معمولا در همه افراد دیده نمی‌شوند. در مقایسه، عوارض جانبی این قرص خیلی کمتر از امپرازول و رابپرازول است و به‌همین‌دلیل بیشتر تجویز می‌شود.

قرص زخم معده سایتوتک (CYTOTEC)

این قرص خارجی معده درد که با عنوان ژنریک میزوپرستول (Misoprostol) نیز شناخته شده است، معمولا برای پیشگیری از بروز یا گسترش زخم معده در بیمارانی که از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند آسپرین) برای مدت طولانی استفاده می‌کنند، تجویز می‌شود.

قرص زخم معده سایتوتک (CYTOTEC)

ازآنجایی‌که این دارو به همراه داروی میفپریستون قابلیت سقط جنین را دارد، بهتر است خانم‌ها در مصرف آن دقت بیشتری کنند. از دیگر عوارض رایج آن می‌توان به دل درد یا اسهال خیلی شدید اشاره کرد.

قرص مسکن درد معده دومپریدون

این دارو که با عنوان تجاری موتیدون نیز شناخته شده است، جز آنتاگونیست‌های گیرنده دوپامین محسوب می‌شود. معمولا برای رفع حالت تهوع و بروز استفراغ به دلایل مختلف، موثر است. اگرچه با کنترل ترشح بیش‌از‌حد اسید معده در اثر ناراحتی و عصبانیت، می‌تواند رفلاکس معده یا اصطلاحاً ترش کردن را تسکین دهد.

برای پیشگیری از عوارض گوارشی بعضی از داروهای پارکینسون، داروی دومپریدون نیز همزمان تجویز می‌شود. معمولا ناراحتی معده یا سوءهاضمه با علائمی مانند احساس پر بودن شکم در طول خوردن غذا یا بلافاصله پس از آن، نفخ، آروغ، تهوع و دل درد همراه است. به‌همین‌دلیل، بهتر است این دارو نیم ساعت قبل از غذا همراه با یک لیوان آب مصرف شود.

از عوارض جانبی احتمالی دومپریدون می‌توان به ضربان سریع قلب، سردرد، افزایش ادرار، لرزش بدن، عصبانیت و اختلالات خواب اشاره کرد.

قرص درد معده عصبی سیزاپراید

ازآنجایی‌که بیماران مبتلا به دیابت، اسکلروز سیستمیک و نوروپاتی اتونومیک، در اثر اختلال در سیستم عصبی و تاخیر در تخلیه معده با مشکلاتی مانند رفلاکس اسید معده به مری و سوزش سر دل، سوءهاضمه یا دیس‌پپسی، بی‌اشتهایی و پس زدن غذا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، معمولا پزشکان قرص سیزاپراید را برای آن‌ها تجویز می‌کنند. در واقع می‌تواند باعث افزایش حرکات معده شود.

این دارو باید برای ۴ بار در روز، حداقل ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذا و هنگام خواب مصرف ‌شود. از عوارض جانبی احتمالی آن می‌توان به نفخ و افزایش خروج گاز روده، یبوست، اسهال، حالت تهوع، سردرد، آبریزش بینی، درد شکمی و تشنج اشاره کرد.

قرص معده بیسموت ساب سیترات

یکی از قرص‌های موثر برای کاهش علائم زخم معده و روده، به‌خصوص در شرایط اسهال مسافرتی، بیسموت ساب سیترات است. معمولا همراه با انواع آنتی بیوتیک‌ها برای از بین بردن عفونت‌های گوارشی هلیکوباکترپیلوری تجویز می‌شود. چراکه دارای اثرات ضد میکروبی برای باکتری‌ها و ویروس‌های گوارشی است. در کنار آن می‌تواند اسید معده را خنثی کرده و ترشح آن را کنترل کند.

قرص معده بیسموت ساب سیترات

با وجود این مزایای عالی، ممکن است معایبی مانند سیاه شدن مدفوع و اثرات منفی بر سیستم عصبی مرکزی و محیطی داشته باشد.

درمان درد معده با طب سنتی

خوشبختانه داروهای گیاهی توانسته‌اند همگام با انواع قرص معده درد، اثرات مفیدی روی مشکلات گوارشی داشته باشند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم تحت نظر پزشک متخصص گوارش خود، مصرف دمنوش‌های زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • بابونه
  • سداب و نعنا
  • انیسون
  • آویشن و ریحان
  • زنجبیل
  • گیاه قاصدک

بهتر است روزانه یک قاشق چای‌خوری از این داروهای گیاهی را به‌صورت چای تهیه کرده و مصرف کنید. علاوه بر این، هرگز داروهای شیمیایی و گیاهی را همزمان مصرف نکنید. زیرا احتمال تداخل دارویی وجود دارد! حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید تا براساس نوع مشکل گوارشی شما، مصرف یکی از داروهای گیاهی ذکر شده آغاز شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگرچه امکان تهیه انواع قرص معده درد (به‌خصوص قرص‌های ضد اسید) بدون نسخه پزشک فراهم است، اما بهتر است پیش از مصرف خودسرانه، با پزشک یا داروساز مشورت کنید. چراکه گاهی باعث تشدید التهاب یا خونریزی معده می‌شوند و احتمالا نیاز به جراحی پیدا خواهید کرد.

توصیه می‌کنیم به‌محض مشاهده مداوم علائمی مانند درد متوسط تا شدید شکمی، یبوست و اسهال مزمن، مشکل در بلع غذا، سوءهاضمه و کاهش وزن بی‌دلیل، نفخ شدید، ترش کردن و ریفلاکس، احساس سوزش سر دل، حتما با پزشک متخصص گوارش مشورت کنید. پزشک پس از تجویز دارو راهنمایی خواهد کرد که کدام قرص معده درد بعد از غذا و کدام قبل از غذ مصرف شود. اکثر قرص‌های ضد اسید قبل از غذا مصرف می‌شوند.

گفتگوی آنلاین با متخصص گوارش

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها دکتر آنلاین گوارش پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین گوارش برای درمان استفاده کنید. در این سامانه، امکان پرسش و پاسخ و مشاهده نظرات در مورد سندروم روده تحریک پذیر وجود دارد.

۳.۱/۵ (۲۲ نظر)

منبع
www.hopkinsmedicine.orgwww.nhs.ukwww.healthline.commy.clevelandclinic.orgwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
130 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید منصور
سید منصور
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من موقع غدا میخورم غذای سفت باشد معده درد میگیرم بلا هم میارم دلیلش چیه

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

سلام

خودم
خودم
2 ماه قبل

سلام دوستان متاسفم برا خودمون ایا یه دکتر نیست تو پزیرش ۲۴حد اقل یه جوابی بده برا این همه سوال بیمار تو همه سایت ها یه مشاور یه دکتر جواب مردم رو میدن اصلان تو سایتش نروین

امید
امید
2 ماه قبل

سلام سوزش معده و زبان ولبم هم کزکز داره خلط گلو و بینی هم زیاد است چکار کنم
ممنون میشم راهنماییم کنید

malekmaleki
malekmaleki
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر جایی مهمون بودم مشروب خوردم فک کنم مشروب خوب نبود اخراش حالم بد شد چند ساعتی فقط بالا آوردم طوری ک دیگه هیچی تو معدن نبود و خالی داشتم بالا میاوردم الان چند روزه مزه ترش میاد تو حلقم انگار چیزی که میخورم برگشت میخوره یا همون رفلاکس ک میگین شدم دکتر معدم به چوخ رفته بنظرتون با تشکر

سکینه
سکینه
3 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمن معده درد شدید دارم انگار زخمه بعضی موقع شدت دردش نمیزاره حرکت کنم به خاطر سلیاک پنتوپرازول مصرف میکنم باز فایده نمیده خواهشا راهنماییم کنین

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سکینه
نرگس
نرگس
3 ماه قبل

سلام‌ خسته نباشی من درد معده ی شدیدی دارم چند ماهی هست. ولی ی هفته هست ک خیلی درد دارم چ دارویی خوبه راهنمایی کنید ممنون میشم

Hoda
Hoda
4 ماه قبل

سلام. قرص پنتوپرازول رو باید صبح ناشتا چند ساعت قبل صبحانه بخوریم ؟ فوری بعد مصرف قرص. میشه صبحانه خورد یا گذشت نیم یا یکساعت ضروری هست؟ نیم ساعت باید صبر کرد با یکساعت

رقیه
رقیه
6 ماه قبل

سلام من اندوسکوپی کردم دکترگفت فتق معده داری شکم دردشدید دارم ایا دردم از فتق معده ست ممنون

فیض الله
فیض الله
8 ماه قبل

قرس معده الولین صددر صد درجه یک چجوریه

اکرم
اکرم
10 ماه قبل

سلام من گاهی سردلم درد میکنه ودرد به پشتم سمت راست میزنه. وانتشاربه فکم البته به ندرت من ام آر ای از کیسه صفرا وکبد گرفتم سالم بوده. ۶۰ سالمه وسابفه بیماری روده دارم

نعیمی کیا
نعیمی کیا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ازدیروز تاالان احساس میکنم یک لقمه تو معده ام و گلوم گیر کرده قرص نولپازا۴۰ خوردم شربت معده خوردم قرص کلیندیوم سی خوردم فایده نداشت میشه راهکار بدین ممنون میشم

محسن
محسن
11 ماه قبل

الان دکترداوی امپرازول میخورم دکتر حالات خفگی بهم دست میداد وسردر د شدید رفتم اندسکوپی گفت رفلاکس معده وداروی متیل ۶۰۰ که قرص جوشانه و ویتامین C

مهران
مهران
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

مگه با آندوسکوپی میشه اسیده معده رو تشخیص داد اونی دکتری که بهت گفته اسید معده داری رو بهم معرفی کن

محسن
محسن
11 ماه قبل

سلام من رفلاکس معده دارم چه برام خوبه

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

قرص امپرازول ناشتا بخور خیلی خوبه

کبری
کبری
11 ماه قبل

سلام مادرم‌ چند روزیه درد زیر شکم سمت چپ دارد و این درد بصورت دقیقه ای کلافه اش کرده داروی فاموتیدین و سیتریزن و هیوسین و دسیکلومین مصرف می‌کند البته با تجویز پزشک‌ برای بهتر شدن درد راهنمایی فرمایید

Sara
Sara
11 ماه قبل

کودک ۱۰ ساله دارای درد معده‌ و اسهال و استفراغ چ قرصی براشون خوبه؟

حسین عباسلو
حسین عباسلو
1 سال قبل

سلام بنده درسال ۸۸توسط پرفسور زاهدی ذرکرمان که زیرقفسه سمت راستم درد میکردفکرمیکردم میدم درد میکندولی ویزیت شدم پس ازسنوگرافی معلوم شدتورم ونفخ معده دارم با چندتا قرص سریع درمان شدم آب روی آتش شدولی چندروزیست دوباره درد به سراغم آمده چگونه آن نسخه را بدست بیارم آیا جای بایگانی میشوند

مرتضی شریف نژاد
مرتضی شریف نژاد
1 سال قبل

با سلام و احترام من نفخ معده سوزش سرمعده تامی خواهم بخوابم روی تنفس اثر می گذارد چه قرصی بهترمصرف کنم باتشکر

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام چرامن معده درددارم

صغرا
صغرا
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

سلام چون منم دارم

malekmaleki
malekmaleki
پاسخ به  صغرا
2 ماه قبل
رضانوری
رضانوری
1 سال قبل

سلام وقت تان بخیرغذا میخورم هضم میتونم

تینا محمدی
تینا محمدی
1 سال قبل

سلام دکتر .من خانم تینا محمدی ۱۵ساله و دارای ۱۶۷سانتی متر قد و ۴۳کیلو وزن هستم .وقتی غذا میل میکنم غذا سر دلم گیر می کنه و همیشه احساس سرد مزاجی دارم بعد پیش دکتر داخلی چند باری رفته ام و قرص نولپازا و امپرازول مصرف کرده ام ولی همیشه حالت درد جلوی معده دارم و قلنج دارم .لطف کنید چه راهکاری برای من پیشنهاد می کنید که معالجه شوم و تمام بدنم را چکاپ کرده ام فقط مونده اندسکوپی .الان چه کار باید بکنم به نظر شما .تشکر می کنم مرا راهنمایی فرمایید

یوفی
یوفی
پاسخ به  تینا محمدی
1 سال قبل

هر شب چای کوهی دم کن بخور خوب میشی

لیلا
لیلا
پاسخ به  تینا محمدی
5 ماه قبل

سلام وخسته نباشید ببخشید من الان سه سال هست معده درد دارم به هر دکتری رفتم گفتن استرس یا سردی آخه ورم معده داشتم خیلی قرص مصرف کردم الان هم چند روز میشه که همش سوزش سردل ومعده وهمش احساس گرسنگی دارم لطفاً بگید چه دارویی برایم دراین حال مناسب هستش ممنونم

میثم
میثم
پاسخ به  تینا محمدی
2 ماه قبل

برو پیش دکتر سنتی نون مونده سره روده ناشتا برو پیشش تا با ماسارژ اون تیکه که مونده رو برداره

سامیار رضایی
سامیار رضایی
پاسخ به  تینا محمدی
14 ساعت قبل

شما سه سانتیمتر کوتاهی قد دو کیلو وزنتون کمه اینا رو حل کنید مشکل شما رفع میشه

بهزاد زارع
بهزاد زارع
1 سال قبل

سلام
توضیحات مفید بود.سپاسگزارم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام.زن ۲۳ ساله هستم معدم عصبیه ولی دارو مصرف نمیکنم چون خیلی کم عصبی میشم
حدود ۶ ماهه اکثرا دچار یبوست و نفخ شکم میشم هیچ دردی ندارم ولی شکمم باد میکنه و باعث افزایش وزنم شده به شدت. لطفا راهنمایی کنید

Mahmoud Asgari
Mahmoud Asgari
1 سال قبل

سلام.بخدا خسته شدم.دوستدارم برم وسط خیابون داد بزنم بگم ایا دکتری وجود داره مشکل معده منو حل کنه.چقدر پرهیز وقدر رعایت کردم ولی این لامصب منو رها نمیکنه.بخدا اهل هیچی ام نیستم.نمیدونم چرا اینطوری شدم.هر دکتری ام رفتم بستنم به قرص.وقتی قرص میخورم خوبم ولی وقتی ولش میکنم باز شروع میشه.عارق میزنم و اسید معده ام بالا میاد.معمولا فاصله ناهار تا شام بیشتر اذیتم میکنه.تورو خدا دکتری وجود داره خوبم کنه ؟بخدغ شیرینی خوبی ام میدم.

مریم
مریم
پاسخ به  Mahmoud Asgari
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دوست عزیز شما معده تون سردی داره درموردش مطالعه کنید.درمانشم دمنوش گلاب بارهنگ عسل هست.۲ماه باید مصرف کنید وسردیجات کم بخورین.انشالله خوب خوب میشین

راضیه شهریاری
راضیه شهریاری
پاسخ به  مریم
19 روز قبل

۰۹۱۶۰۴۱۴۷۶۶ زنگ بزنید توضیح بدم خدمتتون

خالد
خالد
پاسخ به  Mahmoud Asgari
1 سال قبل

سلام خوب شدین الان

سمی
سمی
پاسخ به  Mahmoud Asgari
1 سال قبل

از کردستان ، آدامس تلخ بخر که کردها میگن جاچکه تاله ، با عسل قاطی کن هر روز صبح ناشتا میل کن، حتی زخم معده هم خوب میکنه

رحیمی
رحیمی
پاسخ به  Mahmoud Asgari
9 ماه قبل

سلام عبدالحسین پور خاجه شیراز

حسین
حسین
پاسخ به  Mahmoud Asgari
7 ماه قبل

سلام.پیامتو دیر دیدم.برو تو اینترنت سایت آپارات نسخه دکتر خیر اندیش رو ببین استفاده کن خوبه برای معده .

افشین از ارومیه
افشین از ارومیه
پاسخ به  Mahmoud Asgari
4 ماه قبل

ارومیه دکتر کامران شاطری خوب

راضیه شهریاری
راضیه شهریاری
پاسخ به  Mahmoud Asgari
19 روز قبل

سلام بله ۰۹۱۶۰۴۱۴۷۶۶ پزشک درمانگر طب سنتی راضیه شهریاری

ajmalsamadi
ajmalsamadi
1 سال قبل

سلام وقتتان بخیر من مشکل معد درد دارم سوزش معده اصلن صبحانه هیچ دل نمشیه بعد گرفتگی اعضلات دارم سوزش گلو سردرد کم خواب هم دارم سوزش سینه قفس سینه حالت به حوصله هم دارم یه توضیح بهم بدی از چی داور یا قرض استفاده کنم؟ ممنون میشم

آیناز غلامی
آیناز غلامی
1 سال قبل

درضمن من الان تقریبا یک دو هفته هست که احساس می کنم که تو گلوم مو هست و هر چقدر آب و چای و غذا می خورم زهرمار میشه برام بعد چون احساس می کنم که تو گلوم مو هست معده ام همش یه جوری میشه حتی خودمم نمی دانم چجوری ولی به قول معروف انگار مشکل کم بود این گلو و مو هم قوض بالا قوز شد در ضمن علائمی که من دارم: بعضی وقتا معده درد، بعضی وقتا اسید معده، بعضی وقتا ترش کردن معده، بعضی وقتا حالت تهوع، بعضی وقتا ضعف معده، بعضی وقتا معده ام یه جور میشه انگار حالت تهوع و ضعف در کنار هم هم زمان، شب ها اصلا خوابم نمی بره حتی بعضی وقتا مجبور میشوم که قرص خواب بخورم، بعد احساس می کنم که سیستم ایمنی بدن من ضعیف است چون زود زود مریض میشم سرما می خورم، همش زبونم سفید است، بعضی وقتا سرم سنگین میشه، جسارتن زیاد آروغ می زنم، اصلا اشتها به غذا خوردن ندارم، با کوچکترین چیز عصبی میشم و با کوچکترین چیز گریه می کنم، همون طور که گفتم احساس می کنم که تو گلوم مو هست و هر چی می خورم نمی رود پایین یا وقتی قرقره میکنم نمی آید بیرون، نمیذاره درست و حسابی غذا بخورم، مدام فکرم درگیره با خودم میگم نکنه خدا ی نکرده چیز بدی باشه و خیلی از اسهال و استفراغ استرس میگیرم و به شدت میترسم و وقتی معدم چون احساس می کنم که تو گلوم مو هست، معده ام یه جوری میشه فوری میترسم و میرم یه قرص ضد استفراغ میخورم بعد یکم خیالم راحت میشه میگم دیگه قرص خوردم… خلاصه همین دیگه بخصوص گلوم خیلی خیلی خیلی زیاد منو اذیت می کنه کلافه شدم از دست این همه مشکل اگه یه متخصص معده جواب بده خیلی زیاد ممنون میشم یه عمر دعایش می کنم اگه یه متخصص راهنمایی کنه و من هم گلوم هم معده ام خوب بشه یه عمر دعایش می کنم لطفاً کمک کنید

آیناز غلامی
آیناز غلامی
1 سال قبل

سلام علیکم.خسته نباشید من الان تقریبا یک پنج یا شش سال میشه که معده ام مدام به من اذیت می کنه پیش چند تا دکتر رفتم ولی متأسفانه نتیجه نگرفتم خب دوروغ چرا مثلاً دارو میداد دکتر مثلاً تقریبا یه هفت هشت ماه خوب می شود منم خوشحال می شدم می‌گفتم آره دیگه خوب شدم اما بعد بازم شروع می شود بعد واقعیتش همین دلیل باعث شد که من از رفتن به دکتر نا امید شدم تو خونه از این و اون به قول معروف پرسیدم جستجو کردم بعد قرص های دیمن هیدرینات ۵۰، فاموتیدین، آمی لوپرا ۲ لوپرامید، دی سیکلومین، مترونیدازول و… مثلاً یک ۹ ماهی هست که دارم این قرص ها رو مصرف می کنم ولی یکم خوب میشه بازم شروع میشه یکی میگه عفونت هست سفالکسین مصرف می کنم یکی میگه چرک داری آموکسی سیلین مصرف می کنم یکی میگه سرما خوردی… خلاصه همین طوری موندم نمی دانم چیکار کنم اگه یه پزشک متخصص جواب بده ممنون میشیم

حسین
حسین
پاسخ به  آیناز غلامی
7 ماه قبل

سلام.از سایت اینترنت برو آپارات نسخه دکتر خیر اندیش رو برای معده جستجو کن خوبه.

ابی فروزان
ابی فروزان
1 سال قبل

سوزش و درد معده

جواد
جواد
1 سال قبل

سلام نزدیک پنج ماهه از ناحیه معده و روده دچار مشکل شدم جوری ک شبها نمیتونم بخوابم روز ها هم همینطور آزمایش هم رفتم گفتن ورم معده داری با ورم روده یه سری دارو هم دادن ولی افاقه نکرد ممنون میشم راهنمایی کنید واقعا حالم بده

الان
الان
1 سال قبل

سلام من نزدیک سه سال است قرص پنتواول میخورم امروز یادم رفت بخورم سوزش سخت گرفتم

نرکس
نرکس
1 سال قبل

سلام چندروزمعده ام دردشدیدمیگیره چه غذابخورم یانخورم دردمیکنه خواهشن بایدچیکارکنم

عاقل
عاقل
پاسخ به  نرکس
2 ماه قبل

غذای آبکی نخور

محمد مسلمی
محمد مسلمی
1 سال قبل

سلام چهل سال سن دارم دوماه هسته شکم درد دارم رفتم دکتر آزمایش دادم بهم دکتر گفت هلیکو دارم آنتی بیوتیک یک دوره مصرف کردم بازم خوب نشدم بدتر شدن الان طرف چپ بدنم کنار دنده وسط قفسه سینه ام یک کم التهاب داره با سوزش بعضی مواقع هم طرف چپ دست کمرم دلیلش چیست با تشکر

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من پنجاه ساله هستم و دائما احساس سیر بودن دارم ونفخ شدید و بادگلو دائمی دارم و احساس میکنم یه توده در معده دارم و بعد از خوردن غذا حالت تهوع دارم لطفا مرا راهنمایی نمایید.با تشکر

پرور نوری
پرور نوری
1 سال قبل

سلام.بعضی وقتها درحین غذا خوردن استفراغ میکنم

سمیه ابکار
سمیه ابکار
1 سال قبل

سلام من احساس سنگینی معده دارم با اینکه گرسنه هم هستم بیشتر شب ها این حالت را دازم و از خواب با سرفه و‌نفس تنگی بیدار میشوم طی نه ماه گذشته یه کاهش وزن ۷کیلویی هم داشتم
‌ تشخیص شما چیه

لیلا جعفری
لیلا جعفری
پاسخ به  سمیه ابکار
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من بعد خوردن غذا ترش میکنم وبسیار احساس ضعف دارم ایا قرص امپرازول ۲۰ برای درمان جواب میده ،،

مجتیی
مجتیی
پاسخ به  لیلا جعفری
1 سال قبل

سلام من چند روز ه که سوزش سر دل دارم وقتی نهار یا شام بخورم بعد از مدتی دچار این سوزش میشم لطفا راهنماییم کنید چه قرصی مصرف کنم .ایا قرص انتریک کوتد ۲۰ میشه مصرف کنم

براهویی
براهویی
1 سال قبل

سلام من معده ام درد سوزش داشت حالاگاهی اوقات تپش قلب دارم استرس وسواس دل شوره دکتر هم زیاد رفتم ولی ۶سال هنوز درمان نشدم باید چه دارو.بخورم

سیدصالحی
سیدصالحی
1 سال قبل

دارویی برایافزایش اسیدمعده

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام من چندسالی هس با مشکل سوزش و درد معده درگیرم چندباری دکتر رفتم بعد اندوسکپی گفتن که یکم ورم معده دارم خلاصه بعد اینکه قرص هارو میخورم آروم میشه معده دردم همین ک قطع میکنم دوباره همه چی شروع میشه یعنی من باید تا آخر عمرم قرص مصرف کنم ، اخرین دکتر گف خیلی استرس دارم و چیزیم نیس دو ماه بخور بعد دیگه نخور بعد شیش ماه بیا پیشم
ولی تا قطع میکنم شروع میشه همه چی واقعا کلافه ام لطفا ب سوالم جواب بدین ،آیا معده به قرص ها اعتیاد پیدا میکنه ؟ تا کی باید دارو مصرف کنم اخه

مهدی رحیمی درد کتف وشانه ومعده چه دارویی داره
مهدی رحیمی درد کتف وشانه ومعده چه دارویی داره
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

درد معده و کتف و شانه چه دارویی داره

سیدجمال ثابتی
سیدجمال ثابتی

باسلام من یه اقای ۳۵ ساله قبلا کم وبیش ترشم میکرد رفلاکس معده داشتم فاموتیتن. میخوردم زیاد برخوردی نداشتم الان یه بیست روزی هست تقریبااز اول عید رفتم دکتر میگه ورم معده داری زیر قفسه سینم سمت راست گاهی درد داره مخصوص شبا میشه راهنمایم کنید ممنونم از لطفتون انشاالله همه خوب شن امید ب خدا

سعید
سعید
پاسخ به  سیدجمال ثابتی
7 روز قبل

احتمالا زخم اثنی عشر داری

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

سلام من ۱ هفته هست که احساس پری معده و کم اشتهایی دارم گاهی وقتها هم تهوع و لاغر هم شد م ممنون میشم از راهنمایی شما

سعید
سعید
پاسخ به  زینب
7 روز قبل

ربطی به استرس نداره چرت و پرته استرس فقط رژیم غذایی

بهروز
بهروز
1 سال قبل

سلام‌غذامیخورم‌معده‌درمیگیرم‌بعدجورخواب‌ندارم

گیتی
گیتی
1 سال قبل

سلام افرادی که به پوکی استخوان نسبتا شدید مبتلا هستن از چه قرص معده ای بهتره استفاده کنن .

علی
علی
1 سال قبل

سلام من چند سالی هست که هنگام عصبانیت معده درد شدید میگیرم همچنین بعد از خوردن غذاهای تند
الان حدود ۳ساله همزمان با درد معده درد شدیدی به پشت کمرم میزنه همزمان شکمم نفغ میکنه و آروغ میزنم بیشتر وقتها چند ساعت درد میکشم تا حدی که نمیتونم روی پا باشم بطور کلی اشتها به غذا ندارم طی این مدت کلی وزن کم کردم
ممنون میشم از راهنمایی شما؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام چند ماهی هست معده درد شدید دارم الان جند روزه که شدید تر شده قرص امپرازوول و فاموتیدین هم مصرف میکنم تاثیر نداره جوری که به پشت جناغ سینه میزنه به سختی نفس میکشم چیکار کنم درد اروم بشه ممنون

معصومه
معصومه
1 سال قبل

من ۱۲ سال که من کتف دارم نمی توانم کارهای ساده خانه داری راانجام بدم ومعددرد دارم لطفا کمک کن

مجید
مجید
1 سال قبل

سلام من مدت ۴ماه است مشکل معده دارم وهمیشه احساس سوزش ودردخیلی کمی دارم وبی اشتها هستم حتی بعضی وقتا احساس تنگی نفس هم میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

ژوبین
ژوبین
پاسخ به  مجید
2 ماه قبل

سلام من هم دو روزه اینجوریم

محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

با سلام مدت ۲ سال شاید بیشتر هست که درد شدید معده دارم بارها مراجعه گردم به متخصص تمام مراحل از انواع آزمایشات ،سونوگرافی ،اندوسکپی و …حتی نمونه برداری هم انجام دادم هر چند وقت دوباره شروع می شه درد شدیدی که نمی تونم تکون بخورم و تمام بدنم خیس عرق میشه و از درد بی حال می شم مدام می برنم اورژانس و اونها هم سرم و مشتی آمپول می زنن و … الان ۲ سال شده که من هر چند وقت ۲ ماه درمیون تقریبا درگیر این درد می شم و هر دفعه یک هفته ای درگیرشم اطفا کمک کنین

اربابی
اربابی
پاسخ به  محمدرضا
1 سال قبل

سلام و درود احتمالا بخاطر سردی و عفونت معده اینجوری میشین

رضا
رضا
1 سال قبل

پشت معده م درد و سوزش شدید دارد لطفا راهنمایی کنید ممنون

رسول
رسول
1 سال قبل

سلام.من چندساله که مشکل معده درددارم وآندوسکوپی هم کردم دکترمتخصص گفتندکه ویروس هلیکوداری داروتجویزکردند یه سالی خوب بودم ولی دوباره بعضی وقتادوباره دردمیگیره چکارکنم؟

ارزو خانقاه
ارزو خانقاه
1 سال قبل

سلام من چند روز ناشتا سرکه سیب خوردم وحالا سر مردم درد بدی احساس می کنم چه دارویی استفاده کنم تا دردش ساکت بشه ممنون راهنمایی کنید

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلامدمن معدم دردمیکنه رفتم دکتر گفتن ورمم معده داری.برام داروی ازونیوم۲۰/دی گس ۱۸۰/لیبرو سی نوشتن.یه مدت باعث کاهش دردش شد آلان باز دردمیکنه چه دارویی مصرف کنم خوبه دکتر

زینب
زینب
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

من اینجا همش سوال میبینم پس کو پاسخ؟؟

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

نیستن جواب بدن کلا

حیدری
حیدری
1 سال قبل

با سلام من از دیروز سوزش معده دارم شدیا چه قرصی بخورم دیشب یدونه فاموتیدین ۴۰ خوردم ولی خوب نشده

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من مدتیه درگیر معده درد هستم حتی اندسکوپی و کلونوسکپی هم انجام دادم .البته ورم معده رفلاکس ومیکروب معدم داشتم ومدتیه دارو مصرف میکنم .الانم معدم به پشت کتفم میزنه نمیدونم دیگه چکارکنم

دکمه بازگشت به بالا