رابطه مقعدی و مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد

عوارض رابطه مقعدی، مزایا و معایب رابطه مقعدی

سکس مقعدی

برقراری رابطه جنسی و ارضای احساسات جنسی یکی از نیازهای اصلی بشر محسوب می‌شود که هیچ زمانی منع نشده است. اما برای ارضای این نیاز راه‌های درستی وجود دارند.
متاسفانه درصد بالایی از زوجین در سراسر دنیا به برقرای رابطه جنسی از پشت تمایل دارند و از مضرات و خطرات بی‌شمار این نوع سکس برای طرفین آگاه نیستند.

در این مطلب قصد داریم پس از جواب دادن به سوال انال سکس چیست، عوارض سکس از عقب و مضرات سکس مقعدی را بیان کنیم. همچنین در ادامه به مطالبی درباره باورهای غلط فواید سکس مقعدی، سکس مقعدی بدون درد، لذت سکس مقعدی و موارد دیگر اشاره خواهیم کرد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

سکس مقعدی چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سکس انال چیست و شامل چه نوع رابطه‌ای می‌شود؟ سکس مقعدی یا آنال سکس (Anal sex) به دخول آلت تناسلی مرد در داخل مقعد دختر و حتی مرد گفته می‌شود.

این روش سکس یعنی دخول از پشت در میان بسیاری از سکس تراپان و روانشناسان یک اختلال جنسی محسوب می‌شود که به‌طور جدی از انجام آن نهی شده است.
همچنین رابطه مقعدی بین دو مرد که با عنوان‌ لواط در فرهنگ اسلام و همجنس‌بازی در فرهنگ غربی شناخته می‌شود، یک اختلال جنسی مهم به‌شمار می‌آید و در بسیاری از فرهنگ‌ها آن را ناپسندیده می‌دانند.

گفتگوی آنلاین با مشاور سلامت حنسی

با وجود ممنوعیت‌هایی که درباره این نوع سکس در بین زن و مرد و حتی دو مرد وجود دارد، متاسفانه برخی از زوجین به برقراری این نوع رابطه جنسی تمایل دارند.
علاوه بر تمایل درونی برخی از افراد به برقرای این نوع رابطه، رواج پورنوگرافی در بین جوانان از جمله تماشای فیلم رابطه مقعدی و عکس مقعد زنان به بیشتر شدن رواج و تمایل سکس از پشت دامن زده است.

در بسیاری از سایت‌ها و مجله‌های پورنوگرافی با نمایش فیلم مقعد و آموزش سکس از عقب سعی شده است تابوی این نوع رابطه جنسی مضر شکسته شود و بسیاری از زوجین به برقرای آن تمایل نشان دهند.

اما با آگاهی لازم و درست درباره خطرات سکس آنال می‌توان تا حد زیادی از بروز و رواج آن در جامعه جلوگیری کرد.

دلایل منع سکس مقعدی

دلایل منع رابطه مقعدی چیست؟

متاسفانه با وجود تبلیغاتی که علیه آموزش سکس از مقعد و عوارض سکس از کون وجود دارد، برخی از افراد به برقراری آن متمایل هستند.

گرچه باید بگوییم تمایل و برقراری این نوع رابطه می‌تواند تاثیرات مخرب جدی روی سلامت جسمی و روانی طرفین به‌ویژه زنان داشته باشد.

در هنگام خلق انسان برقراری رابطه جنسی به‌طور غریزی در نهاد آدمی قرار داده شده است. انسان‌ها در ابتدا و از طریق غریزه دریافتند که برای ارضای نیازهای جنسی خود باید از راه تماس و دخول آلت تناسلی زن و مرد رابطه جنسی برقرار کنند.

محیط واژن به‌شکلی ساخته شده است که برای برقراری رابطه جنسی آماده باشد. قدرت کشسانی و همچنین مرطوب بودن این ناحیه زمینه را برای برقراری رابطه‌ای لذت‌بخش و به‌دور از خطر فراهم می‌کند.

از سوی دیگر نقطه احساسی زنان برای رسیدن به ارگاسم در دستگاه تناسلی آنان قرار دارد. این نقطه در برخی افراد در داخل واژن و در بین عده‌ای دیگر در محیط خارجی دستگاه تناسلی قرار گرفته است.

در هر دو گروه از این زنان، تنها لمس یا دخول در ناحیه تناسلی می‌تواند منجر به ایجاد احساس لذت و رسیدن به ارگاسم شود.
باید توجه داشته باشید که در مورد برقراری رابطه جنسی از پشت، زنان به‌هیچ عنوان ارگاسم مقعدی را تجربه نخواهند کرد و این موضوع می‌تواند منجر به آسیب‌های روحی به زنان و بیزاری آنان از سکس شود.

باوجود تمایل برخی از افراد به سکس مقعدی، توجه به خطرات و عوارض بسیار زیاد این نوع رابطه جنسی در اجتناب از آن موثر است.
اگر شما نیز به‌اجبار توسط شریک جنسی خود مجبور به برقراری رابطه مقعدی می‌شوید یا به‌طور ذاتی به آن تمایل دارید، می‌توانید با متخصصان آنلاین سلامت جنسی یا روانشناسی پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید تا گامی در راستای کنترل و از بین بردن این تمایل نادرست خود بردارید.

گفتگوی آنلاین با روانشناس

عوارض جسمی سکس از مقعد

در بیشتر موارد تمایل و درخواست این نوع رابطه از سوی مردان است و باورهای نادرست درباره بی‌خطر بودن این نوع رابطه به‌ویژه برای مردان، سبب دامن زدن به این تمایل شده است.
بهتر است بدانید عوارض سکس ازپشت تنها بانوان را درگیر نمی‌کند، بلکه آسیب‌های جدی برای سلامتی مردان نیز در پی دارد. بعضی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین عوارض سکس از مقعد را در زیر توضیح دادیم.

زود انزالی یکی از عوارض رابطه مقعدی

یکی از عوارض اصلی سکس مقعدی برای مردان، زودانزالی است. مردانی که در اثر برقراری رابطه جنسی از پشت با همسر خود دچار زودانزالی می‌شوند، سریع‌تر از زمان معمول و میانگین عادی به اوج لذت جنسی می‌رسند و این موضوع موجب ارضا شدن مرد زودتر از زن می‌شود که در بسیاری از موارد منجر به تجربه نکردن ارگاسم در زنان خواهد شد.

شکستگی آلت تناسلی مردان عوارض سکس مقعدی

شکستن آلت تناسلی به‌معنی خورد شدن یا شکستن استخوان این ناحیه نیست؛ زیرا به‌طور کلی در آلت تناسلی مردان استخوانی وجود ندارد. منظور از به‌کار بردن این اصطلاح، آسیب دیدن غشای سفت اطراف آلت است.

آلت تناسلی مردان وقتی در حالت نعوظ قرار می‌گیرد به واسطه سفت شدن غشای اطراف آن سخت می‌شود. این غشا حالت انعطاف‌پذیری دارد و در حالت خوابیده نرم و انعطاف‌پذیر است.

سلیندرهای بسیار زیادی در آلت تناسلی مرد وجود دارند که ممکن است در اثر فشار بیش‌ از حد بترکند و خون در زیر پوست جمع شود. در این هنگام صدایی شبیه به شکستن استخوان تولید می‌شود و حالت آلت تناسلی از نعوظ به حالت شکسته و خمیده تغییر می‌یابد.

هنگام برقراری رابطه جنسی از پشت به‌دلیل تنگ بودن مقعد و وارد شدن فشار بسیار زیادی بر آلت تناسلی مرد احتمال شکستن غشای اطراف آلت تناسلی و وارد شدن آسیب جدی به آن وجود دارد.

چرا سکس مقعدی درست نیست

بازگشت منی عوارض رابطه مقعدی

همان‌طور که گفته شد دریچه مقعد در مقایسه با واژن بسیار تنگ و غیرقابل انعطاف است به‌همین دلیل وارد شدن فشار بسیار زیاد به آلت تناسلی مرد می‌تواند بازگشت منی را در پی داشته باشد. بازگشت منی به کیسه‌های منی و غدد پروستات می‌تواند سبب ایجاد مشکلات متعددی برای مردان شود.

انتقال بیماری‌های مقاربتی و ایدز عوارض رابطه مقعدی

محیط داخلی مقعد همواره حاوی مقدار بسیار زیادی میکروب و باکتری است. این باکتری‌ها برخلاف باکتری‌های مفید واژن، عامل اصلی انتقال بیماری به طرفین هستند.

به‌عبارت دیگر با وارد شدن آلت تناسلی مرد به مقعد فرد دیگر ممکن است ورود باکتری‌ها به لوله ادرار سبب بروز بیماری‌های عفونی در کلیه‌ها و مجرای ادار مرد شوند.

همچنین در بسیاری از موارد با دخول آلت تناسلی مرد به داخل مقعد و سپس خروج و تماس آن با مهبل زن، تمام آلودگی‌های مقعد به این ناحیه منتقل می‌شوند و در دستگاه تناسلی زنان باعث ایجاد بیماری خواهند شد.

از دیگر بیماری‌هایی که در هنگام برقراری رابطه مقعدی ممکن است انتقال یابد، ویروس HIV است. این ویروس از راه تماس خونی به‎‌راحتی منتقل می‌شود، به‌همین سبب خونریزی ناشی از برقراری رابطه مقعدی در مقعد مفعول می‌تواند راهی برای انتقال سریع این بیماری باشد.

در هنگام خونریزی مقعدی مقدار بسیار زیادی از باکتری‌های مضر داخل مقعد وارد خون می‌شوند و با گردش در سطح بدن، عفونت را به‌سرعت در سراسر بدن پخش خواهند کرد.

آسیب به بافت داخلی مقعد یکی دیگر از عوارض سکس از مقعد

ماهیچه‌های داخلی مقعد به‌صورتی ساخته شده‌اند که توانایی تحمل فشار بسیار زیاد را ندارد و انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار محدود است.

همچنین مقعد برخلاف واژن در هنگام تحریک شدن هیچ ماده روان‌کننده‌ای از خود ترشح نمی‌کند و به همین دلایل، ورود آلت تناسلی به درون مقعد باید با فشار زیادی همراه باشد.

بسیاری از مردان برقراری آنال سکس را به‌دلیل تنگی مقعد و وارد شدن فشار بسیار زیاد متقابل به آلت تناسلی و مقعد لذت‌بخش می‌دانند. اما همین فشار غیرعادی، منشا اصلی بیماری‌های بی‌شماری است که در بالا به مواردی مانند شکستن آلت تناسلی مرد یا بازگشت منی اشاره کردیم.

فشار بالای ناشی از آنال سکس مشکلات بسیار حادی را برای مفعول به‌دنبال دارد. محیط داخلی مقعد از عصب‌های بسیار زیادی برخوردار است که وارد شدن فشار زیاد سبب از بین رفتن آن‌ها خواهد شد. آسیب دیدن یا از بین رفتن این عصب‌ها درنهایت منجر به بی‌اختیاری مدفوع در زنان خواهد شد.

همچنین به دلیل وارد شدن آلت تناسلی به داخل راست روده، احتمال وارد شدن فشار و آسیب جدی به روده‌ها وجود دارد. حتی در موارد بسیار حاد ممکن است تحریک روده‌ها دلیلی برای ابتلا به سرطان روده باشد.

از سوی دیگر بافت خارجی پوست بدن از یک سری سلول مرده تشکیل شده است که به‌عنوان محافظ عمل می‌کنند. محیط داخل مقعد و راست روده این محافظ را ندارند، به‌همین علت سریعا دچار آسیب‌دیدگی شدید و خونریزی خواهند شد.

ایجاد شقاش مقعدی در زنان با سکس مقعدی

بواسیر و شقاق مقعد عوارض رابطه از مقعد

از مشکلات بسیار خطرناک برقراری رابطه جنسی از پشت می‌توان به بروز بواسیر و شقاق مقعد اشاره کرد. وارد شدن فشار بسیار بالا به مقعد در حین رابطه جنسی، موجب وارد شدن آسیب جدی به عضله حلقوی و انعطاف‌پذیر دهانه مقعد می‌شود و این موضوع نهایتا علتی برای ابتلا به بواسیر یا شقاق مقعد به‌شمار می‌آید.

رابطه جنسی از مقعد به‌خودی خود نیازمند وارد کردن فشار بسیار زیادی به مقعد فرد مفعول است. در مواردی که برقراری این نوع رابطه با خشونت و مقاومت مفعول همراه باشد، ممکن است موجب پاره شدن دیواره راست روده شود که فرد آسیب‌دیده باید در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد.

عوارض روحی سکس مقعدی

  • سکس مقعدی علاوه بر خطرات و مضراتی که برای سلامتی جسمی طرفین دارد، می‌تواند آسیب‌های روحی شدیدی را به همراه داشته باشد. یکی از عوارض روحی این نوع رابطه، تجربه نکردن ارگاسم توسط زن یا شخص مفعول و سرخوردگی و بیزاری او از برقراری رابطه جنسی است.
  • زنانی که این نوع رابطه را به‌اجبار تجربه می‌کنند دچار مشکلات روحی روانی بسیار زیادی مانند از دست دادن اعتماد به نفس، بیزاری از شریک جنسی خود یا افسردگی حاد خواهند شد.
    این سرخوردگی در طولانی مدت منجر به سرد مزاجی و از دست دادن میل جنسی در زنان خواهد شد. همچنین به دلیل پوزیشن سکس مقعدی امکان برقراری ارتباط عاطفی در زوجین وجود ندارد.
  • روش سکس مقعدی معمولا به‌شکلی است که زن پشت به مرد قرار می‌گیرد، از این رو امکان تماس‌های بدنی مانند لمس سینه‌ها که در هنگام برقراری رابطه جنسی موجب تحریک بیشتر طرفین یا افزایش محبت آن‌ها به یکدیگر می‌شود، وجود ندارد و این مساله می‌تواند دلیل کم شدن احساس عاطفی طرفین به یکدیگر باشد.

از بین بردن تمایل به سکس مقعدی یا کم کردن عوارض آن

یکی از راه‌های درمان سکس مقعدی این تمایل نادرست و خطرات آن، مراجعه به کارشناس روانشناسی یا سکس تراپان و دریافت مشاوره است. در بسیاری از موارد روانشناس با یافتن ریشه تمایل فرد به این نوع رابطه سعی می‌کند با معرفی روش‌های درست سعی در کم کردن یا کنترل این تمایلات کنند.

در مواردی ممکن است تمایل یا اعتیاد افراد به آنال سکس پس از دریافت مشاوره‌های فراوان نیز درمان نشود. در این شرایط به افراد توصیه می‌شود در صورت برقراری رابطه مقعدی با رعایت نکات زیر از عوارض خطرناک آن بکاهند و تا حد زیادی به کنترل تمایلات خود کمک کنند:

  • استفاده از کاندوم
  • اجتناب از برقراری رابطه مقعدی سریع و پرفشار
  • استفاده از ژل‌های روان‌کننده
  • اجتناب از برقرای دائمی آنال سکس

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

برقراری رابطه مقعدی و تمایل به انجام آن از دید بسیاری از روانشناسان یک اختلال جنسی محسوب می‌شود که نیاز به درمان دارد. این رابطه عوارض بسیار زیادی را در پی دارد که می‌تواند باعث مسموم شدن رابطه عاطفی زوجین نیز شود.

در بسیاری از موارد مردان برای برقراری رابطه مقعدی اصرار بیشتری دارند و رد کردن آن از سوی زن عاملی برای بروز طلاق عاطفی و سایر مشکلات در زندگی زناشویی محسوب می‌شود.

اگر شما نیز احساس می‌کنید در تمایلات جنسی خود به آنال سکس کشش دارید یا به اجبار تن به این نوع رابطه می‌دهید و از آن رنج می‌برید، بهتر است خود و شریک جنسیتان به یک روانشناس انلاین  یا مشاور مسائل جنسی مراجعه کنید تا در درمان این مشکل و کنترل تمایلات ناخواسته به شما کمک کند.

مشاوره آنلاین روانشناسی

محدودیتی که برای بسیاری از زوجین به‌ویژه در جامعه ما وجود دارد، شرم از مطرح کردن مشکل خود نزد مشاوران حضوری است.
به‌همین سبب متخصصان آنلاین سلامت جنسی یا روانشناسی پذیرش ۲۴ آماده هستند که در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس تلفنی، مشاوره متنی یا صوتی به شما در درمان مشکلات جنسی خود یا شریک جنسیتان کمک کنند.

۳.۵/۵ (۳۴ نظر)

منبع
www.newslaw.netplannedparenthoodmedicalnewstodayhealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
دکمه بازگشت به بالا