انواع درد قفسه سینه و تپش قلب

علت درد قفسه سینه چیست ؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که علت درد وسط قفسه سینه چیست و چگونه می توان درد قفسه سینه را تسکین داد؟ خوب است بدانید که درد قفسه سینه با توجه به اینکه در کدام قسمت از قفسه سینه درد بیشتر است دلایل متفاوتی دارد. شاید اولین چیزی که هنگام درد در ناحیه قفسه سینه به ذهن شما می رسد بیماری های قلبی و عروقی باشد. اما خوب است بدانید که درد قفسه سینه دلایل متفاوتی دارد. درد قفسه سینه ناشی از معده یا قلب و … می تواند باشد. بنابراین تشخیص این مشکل را بر عهده پزشک خود بگذارید. درد در ناحیه قفسه سینه ممکن است بسیار آزاردهنده وغیر قابل تحمل باشد.

درد در قفسه سینه ممکن است در نواحی مختلفی اتفاق بیفتد، به عنوان مثال:

  • درد قفسه سینه سمت چپ
  • درد قفسه سینه وسط
  • درد قفسه سینه و پشت
  • علت درد قفسه سینه سمت چپ
  • و همچنین درد جناغ سینه

نوع درد در قفسه سینه ممکن است متفاوت باشد که با توجه به نوع درد نیز پزشک شما تجویز متفاوتی خواهد داشت، به عنوان مثال:

  1. درد تیز در قفسه سینه
  2. درد بسیار خفیف در قفسه سینه
  3. درد سوزشی و یا تیر کشیدن
  4. احساس تنگی نفس شدید و یا احساس فشار در ناحیه قفسه سینه

به یاد داشته باشید مواردی که در بالا ذکر می شود تنها بخشی از ناحیه درد و مدل درد قفسه سینه می باشد. شما باید در زمان مراجعه به پزشک قلب مشکل خود را مطرح نموده و از وی بخواهید مشکل شما را ریشه یابی کند.

درمان درد قفسه سینه و راه های پیشگیری آن چیست؟

درمان درد قفسه سینه با توجه به اینکه کدام ناحیه از قفسه سینه احساس درد می کنید متفاوت است. به عنوان مثال درمان درد قفسه سینه سمت راست متفاوت از درمان قفسه سینه سمت چپ می باشد.

درمان درد در ناحیه قفسه سینه را تنها پزشک معالج شما می داند. تا زمانی که شما توسط پزشک معاینه نشوید نمی توان دلیل این درد را متوجه شد. پزشک ضمن معاینه شما، ممکن است برای شما آزمایش هایی تجویز کند که با انجام آزمایشات است که می تواند مشکل یا مشکلات شما را تشخیص داده و برای شما دارو تجویز کند.

تا زمانی که علت درد در ناحیه قفسه سینه مشخص نشود نمی توان در پیشگیری از این مشکل اقدامی انجام داد. ممکن است درد در قفسه سینه تنها برای استرس و اضطراب محیطی اتفاق افتاده باشد. که در چنین مواردی شما می توانید با مراجعه به روانشناس و یا انجام ورزش های یوگا سعی در از بین بردن استرس های محیطی نمایید. اما در برخی موارد شاید درد ناشی از بیماری های قلبی و عروقی باشد.

در صورتی که به هر دلیلی در ناحیه قفسه سینه احساس درد می کردید و این درد به صورت ممتد تا ۱۵ دقیقه ادامه داشت و همچنین به همراه درد شما تعریق و احساس تنگی نفس داشتید باید هر چه سریع تر خود را به اولین مراکز درمانی برسانید.

تپش قلب را بهتر بشناسیم

تپش قلب، را بسیاری از پزشکان جزء بیماری های قلبی محسوب نمی کنند، زیرا این عارضه گاهی کاملا طبیعی رخ می­دهد و نمی­توان آن را در گروه بیماری های قلبی جای داد. خیلی از کسانی که تپش قلب داشته­اند، گزارش های متفاوتی از تجربه خود ابراز می­کنند، اما در حالت کلی افزایش ضربان قلب  و تپش غیر عادی قلب به طوری که در قسمت قفسه سینه و یا حتی در گلو به شکل ضربانی حس شود را معنی تپش قلب در نظر می­گیرند. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که حس کنید قلبتان خارج از ریتم همیشگی و شدیدتر می زند؟ اگر دچار چنین حالتی گشتید بهتر است نگران نباشید و آن را فورا ناراحتی قلبی ندانید. اما دلایل تپش قلب چه می تواند باشد و چه زمانی این حالات ممکن است خطرناک باشند؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا با برخی از علائم تپش قلب آشنا می شویم و سپس به دلایل و راه­های درمان این بیماری می پردازیم:             

علائم و دلایل تپش قلب

علائم تپش قلب همان طور که از نام آن پیداست، افزایش ضربان قلب، احساس تپش در ناحیه گردن و قفسه سینه و گاهی حس تنگی نفس و مورمور شدن است.

دلایل بسیاری سبب بروز این حالت می شود ولی مهمترین آنها را میتوان در چند عبارت پایین مشاهده کرد:

استرس و اضطراب  ریشه بسیاری از بیماری ها در استرس است. در این حالت به دلیل تولید آدرونالین در خون ضربان قلب افزایش می یابد.

مصرف کافئین: مصرف نوشیدنی های انرژی زا و قهوه و چای پررنگ و هر ماده­ی دیگری که حاوی کافئین باشد.

سرماخوردگی و آنفولانزا: یکی از تاثیرات بیماری های فصل سرما افزایش دمای بدن و تب است که باعث افزایش متابولیسم بدن و افزایش ضربان قلب می شوند.

دارو: مصرف برخی از دارو ها ممکن است دارای عوارضی باشند که ضربان قلب را تشدید کنند.

تیروئید: اگر تیروئید شما پرکار باشد در نتیجه هورمون تیروکسین بیشتری را تولید می کند که این امر سبب افزایش متابولیسم بدن و تپش قلب می شود.

ورزش: گاهی ممکن است انجام ورزش های سنگین سبب حالت غیرعادی و تشدید ضربان قلب شود.

کم خونی: یکی دیگر از دلایل تپش غیرعادی قلب، کم خونی و فقر آهن است.

برخی از امراض: مشکلاتی از قبیل بزرگ بودن یا کوچک بودن قلب و و پرولاپس دریچه میترال از جمله بیماری های  قلبی است که باعث بروز تپش قلب هم می شود. همین طور فشار خون بالا و دیابت هم سبب بروز این حالت می شوند.

تغییرات هورمونی: این تغییرات که بیشتر در زنان شایع است در دوره بارداری یا در زمان سیکل قاعدگی و یائسگی بدلیل تغییرات هورمونی بدن ممکن است فرد دچار حالات غیرطبیعی و افزایش ضربان قلب شود.

چگونه تپش قلب را درمان کنیم؟

برای درمان تپش قلب سه راه کار را پیش روی بیمار می توان قرار داد:

مرحله۱: درمان های خانگی تپش قلب

درمان خانگی تپش قلب عمدتا دمنوش آرام بخش یا ماساژ است، حتی پزشکان متخصص هم معتقدند تپش قلب را با استراحت و کاهش استرس و تنش و تغذیه مناسب و همچنین ورزش های مناسب و استفاده از هوای پاک و تنفس دیافراگمی می توان کنترل و درمان کرد.

مرحله۲: درمان گیاهی تپش قلب

درمان گیاهی تپش قلب یکی از راه هایی است که توسط پزشکان طب سنتی توصیه می­گردد. استفاده گیاهان کاهش دهنده­ی استرس و اضطراب مانند: اسطوخودوس، گل گاو زبان، به لیمو، بهار نارنج و دارچین از جمله توصیه های طب سنتی برای کنترل ضربان قلب هستند. یکی دیگر از درمان های گیاهی بیماری قلب، استفاده از سیر در رژیم غذایی بیمار است.

 

مرحله۳: مراجعه به پزشک متخصص

به طور کلی عارضه تپش قلب را با استراحت و کاهش استرس می توان کنترل کرد، و میتوان گفت این عارضه چندان خطرناک نیست مگر آن که همراه با علائمی مانند: غش، درد ناحیه قفسه سینه، گیجی، ضعف و تنگی نفس باشد در این صورت باید به پزشک مراجعه کرده و تحت در مان قرار بگیرید. در زمان مراجعه به پزشک بعد از گرفتن نوار قلب و تست ورزش و اکو شرایط قلب شما بررسی می شود. و بنا به نوع وضعیت شما دارو تجویز می گردد. پروپرانولول که قرص تپش قلب و اضطراب است  توسط بسیاری از پزشکان برای این عارضه تجویز می شود. در برخی موارد هم آرام بخش هایی مانند دیازپام تجویز می گردد. اما ممکن است فرد پیش از مراجعه به پزشک روی به درمان های گیاهی و خانگی بیاورد.

اما علاوه بر دلایل و راه کار درمان، جزئیات دیگری درباره­ی این بیماری وجود دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم:

تپش قلب در جوانان

متاسفانه سن ابتلا به بیماری های قلبی هر روز در جهان رو به کاهش است. علت تپش قلب در جوانان می تواند ریشه در شرایط زندگی جدید و جهان سرشار از استرس و آلودگی باشد. علاوه برآن عدم تحرک، مصرف دخانیات و رژیم غلط غذایی هم می تواند از علت های افزایش بیماری های قلبی و تپش قلب در جوانان باشد.

تپش قلب در زنان

علاوه بر تغییرات هورمونی در زنان که پیشتر به آن اشاره کردیم، زنان بدلیل از دست دادن خون در دوره های قاعدگی و زایمان ممکن است دچار افزایش ضربان غیر عادی، ناشی از کم خونی و فقر آهن شوند.

تپش قلب در خواب

برخی از مراجعه کنندگان به پزشکان مشاوره آنلاین قلب و عروق از افزایش ضربان قلب در زمان خواب  شکایت می کنند. علت تپش قلب ناگهانی در خواب ممکن است بخاطر اختلالات خواب، مصرف غذاهای پرکالری و چرب پیش از خواب، مصرف الکل و دخانیات، مصرف غذاهای شیرین پیش از خواب و تنش و عصبانیت در طی روز باشد. اما اگر این حالات تکرار شود باید برای بررسی و معاینه به پزشک متخصص مراجعه کرد.

تپش قلب همراه سردرد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که همراه تپش غیرعادی قلب دچار سر درد هم باشید. اما سردرد و تپش قلب نشانه چیست؟ دلایلی که برای همراهی این دو می توان ذکر کرد مشکلات تیروئید، کم خونی و ناراحتی اعصاب و همچنین میگرن است. پژوهش های جدید حاکی از آن است که مبتلایان به میگرن بیشتر در معرض ابتلا به امراض قلبی هستند.

ضربان قلب طبیعی چگونه است؟

ضربان قلب در سنین مختلف متفاوت است. به طور کلی ضربان قلب نرمال شخص با توجه به سن، جنس، وزن، سابقه بیماری و … ارزیابی می شود. به عنوان مثال ضربان قلب طبیعی برای یک نوجوان سالم بین ۶۰ تا ۱۰۰ مرتبه در یک دقیقه می باشد. به یاد داشته باشید که وزن شخص نیز در تعداد دفعات تپش قلب نیز موثر می باشد. به طور کلی این پزشک است که تشخیص می دهد ضربان قلب شخصی طبیعی است و یا نیاز به کمک دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری: تپش غیرعادی قلب، دلایل بسیاری مانند مصرف کافئین، تب، استرس، مصرف برخی داروها، ورزش سنگین، کم خونی و تغییرات هورمونی دارد. درمان تپش قلب در خانه با استراحت و ورزش های مناسب و تنفس عمیق و اجتناب از استرس امکان پذیر است . برخی از گیاهان دارویی آرامش بخش هم می توانند تسکین قلب موثر باشند. اما اگر افزایش ضربان قلب همراه با علائمی مانند؛ غش، گیجی، درد قفسه سینه، ضعف و تنگی نفس باشد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد تا داروی مورد نظر تجویز گردد.

در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پرخطر پرهیز کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز در هرجای ایران که هستید با مشاوران متخصص قلب و عروق  تلفنی ومتنی صحبت کنید و از ایشان غیرحضوری مشاوره بگیرید

۴/۵ (۵ نظر)

منبع
nhs

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
102 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر علی مجیدیان خلیلی
ناصر علی مجیدیان خلیلی
2 روز قبل

وقتی جر و بحث می کنم، بعد از مدتی کم درد خفیفی در قفسه سینه احساس می کنم با اولویت وسط قفسه که از هسته مرکزی به صورت ارتعاش به اطراف قفسه پخش می شود، مدت تیر کشیدن قفسه سینه حداکثر پنج ثابت، بسامد آن روزی یک بار دو بار،از عید نوروز امسال در ۳۰ روز گذشته این مشکل برام رخ داده
که‌ پر از جر و بحث خانواده ای بوده حتی گاهی در بغل های پیشانی ام احساس می کنم که یک ان تیک در رگهای خونی
انجام می شود. لطفا سفارشات بازدارندگی دلایل این موضوع ارائه فرمایید، زکات العلم نشره. علی(ع)سن ۵۳سال ،شغل =دبیر دبیرستان های مشهد

آخرین ویرایش 2 روز قبل توسط ناصر علی مجیدیان خلیلی
مائده
مائده
15 روز قبل

سلام و وقت بخیر دختری ۱۵ ساله هستم چند شبه به دلایلی خیلی دچار اضطراب و نگرانی می شدم دیشب برای دوستم اتفاقات تلخ گذشته رو تعریف کردم و از همون موقع احساس تنگی نفس و سنگینی قفسه سینه دارم‌ گاهی اوقات هم قلبم تیر میکشه
بیماری قلبی در خانواده ما بوده پدربزرگهام و مادر مادرم هر سه بیماری قلبی داشتند

مسعود
مسعود
1 ماه قبل

سلام من ۲۴ سالمه و گاهی کتف چپم میسوزه گاهی هم درد داره دستم و همینطور مورمور و یکم سوزش گاهی سینه چپ دارم و گاهی تپش قلب میگیرم سر گیجه بی حالی دکتر رفتم اکو هم گرفتم چیزی نبود

امیر
امیر
پاسخ به  مسعود
1 ماه قبل

منم همین دارم اکو کردم مشکلی نیست درمان چیه
؟

زیدی
زیدی
پاسخ به  مسعود
16 روز قبل

حتمآ یه عکس هسته ای از قلبت بگیر

حکمت
حکمت
1 ماه قبل

نماز‌خوندن‌تمام‌درد‌ها‌را‌در‌مان‌میکنه‌دوستان‌‌‌‌سخت‌ترین‌ها‌‌باید‌به‌خدا‌ی‌بزرگ‌توکل‌کرد‌نماز‌خوندن‌استغفرالله الحمدالله ‌سبحان‌الله

کاظم
کاظم
1 ماه قبل

سلام من مدتی هست زیر سینه چپم بعد جوری میسوزه ولی نه دستم نه جایی دیگ دردی ندارم چون خیلی اسیده معیدم میزنه توی گلوم و مدتی هست ک ناس هم مصرف میکنم

نسیم
نسیم
2 ماه قبل

من چند روزه تو ناحیه سمت چپ قفسه سینم احساس فشار و سنگینی دارم
و وقتی که نفس عمیق میکشم این درد بیشتر میشه

الیاس
الیاس
2 ماه قبل

با سلام و درود. بنده چند مدت پیش بیماری سرماخوردگی گرفتم و الان خوب شدم ازهمون روزای ابتدا ضربان قلب شدید هنگام راه رفتن دارم ازهمین لحاظ استرس و ترس هم همراهم هست لطف کنید درزمینه بهبودی یا راه درمان کمک کنید ممنون تان. الیاس هستم از هرات -افغانستان

زینب
زینب
2 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۳ سالمه من بیش از یک ساله که نفس کشیدن برم سخته وسنگینی قفسه سینه دارم ومشکل غذا خوردن هم دارم تپش قلب هم دارم دکتر هم رفتم و گفتن چیز خاصی نیست ولی چرا کل روز این جوری هستم علتش چیه

حمید
حمید
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

سلام علتش فقط استرس می باشد از نظر من

باران
باران
2 ماه قبل

سلام من دختر ۱۳ ساله هستم ؛ من استرس زیادی دارم الان نزدیک دوماهه قلبم تیرمیکشه ، دست چپ ام درد میکنه ، وقتی نفس میکشم قلبم درد میکنه ، حتی تپش قلب و تنگی نفس هم دارم نمیدونم چکار کنم ؟

سپیده
سپیده
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

روانپزشک برو برای استرست دارو بگیر

احسان
احسان
2 ماه قبل

درود بنده چند روزی هست ک احساس تیر کشیدن در نواحی مختلف جلو سینه و پشت کتف دارم ونوار قلب و اکو هم دادم و گفتن قلبت سالمه ،پس دلیلش چی میتونه باشه؟

ریکتون
ریکتون
2 ماه قبل

باسلام از دیروز تا حالا در سمت چپ قلب احساس فشار و سنگینی و درد کمی دارم علت چیست
ممنون

Bahar
Bahar
2 ماه قبل

من تپش قلب داشتم بیمارستان رفتم تمام ازمایشاتو گرفتن گفتن استرس استرس درمان کردم باز هم تپش قلب داشتم دوباره رفتم بیمارستان ازمایشات کامل نوشت دکتر ازمایش خون جدا خودم درخواست کردم همه چی دوبار خوب بود اما فهمیدم کم خونی دارم ک باز دکتر میگفت نه حاد نیس ومن هفته ای ی قرص اهن میخورم خداروشکر تپش قلب ندارم هرکی باید دکتر خودش باشه

سارا
سارا
3 ماه قبل

سلام من دوماه درد شدید قفسه ی سینه دارم البته دردم از یه شوک بزرگ پیش اومد حدودا یکماه قبل از این دردا دردو تپش بدی گرفتم خلاصه بگم انگار یه تیکه یخ رو قلبم و کامل اب شدنش و حس میکنم سرد بعد همون تیکه ام درد میکنه گاهی میزنه سمت راست سینه یه بار رفتم بیمارستان ضربان قلبمو دید گفت قلبت عصبیه ازمایشم خوب بود الان دوروز باز درد دارم دیروز تو پیاد ه روی کم اوردم تپش شدید لطفا راهنمایی کنین ۳۳ سالمه پدرمم ناراحتی قلبی و داره …ص

امین
امین
3 ماه قبل

سلام. من یک پسر ۱۳ ساله هستم که از داشتن یک مادر بدجنس و روانی رنج میبرم. یه بار مادرم تو دستشویی من رو هل داد و خیلی محکم به زمین خوردم. آنچنان محکم خوردم که قفسه سینم خیلی درد گرفت. انگار یه سنگ بزرگ رفته بود تو سینم و نمیتونستم نفس بکشم. بعد از اون موقع هر وقت که تند تند حرکت میکنم قفسه سینم درد میگیره. بعضی وقت ها هم با کوچکترین حرکتی درد میگیره. میخواستم بدونم نشکسته؟
امید وارم هم سن و سال های خودم مادری مثل مادر من نداشته باشن. قدر مادر خوب خودتون رو بدونید.

مری
مری
پاسخ به  امین
1 ماه قبل

اسمت امین عطاست؟

آرمان
آرمان
پاسخ به  امین
13 روز قبل

سلام هموطن گرامی شما به یک دوست و جمع سالم و متفاوت نیاز دارید، من شما رو به جمع خودمان دعوت می کنم، سعی بیای اینستاگرام و صفحه علمی تلسی تاک رو پیدا کنی و اونجا صفحه آرین اکبری متخصص ژنتیک رو پیدا کنید، سپس در دنبال شونده ها، صفحاتی رو جستجو کن که در بیوگرافی نوشتند؛ اندیشه نقاد، کافیه اندیشه نقاد رو تایپ کنید. آرمان رو پیدا کن. حرف نباشه و فقط انجامش بده هموطن

آرمان
آرمان
پاسخ به  امین
13 روز قبل

صفحه دکتر اکبر سلطانی رو هم تایپ کنید که دو پیج دارند، یکی فوق تخصص غدد و دیگری تفکر نقادانه.

مینا
مینا
3 ماه قبل

سلام من خانمی ۳۶ساله هستم.سه چهارروزپیش نشسته بودم که ناگهان سمت چپم دردی شروع شدمن سعی میکردم نفس بکشم ‌که دردبیشترمیشدتقریبایک دقیقه دردشدیدشدوبانفس کشیدن عمیق کم کم خوب شدم.ولی ازاون روزتاحالاگاهی اوقات احساس میکنم طرف چپم دردخیلی خفیفی دارم.من تاحالاچندبارسمت چپم تیرکشیده ولی درحددوسه ثانیه.بایدچکارکنم

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

من ۲۰سالمه و چند سالی میشه که همیشه روی قفسه سینممم فشار و درد و تنگی نفس رو دارم به طوری ک اگه نفس عمیق هم بکشم فایده نداره و صبح ها بیشتر اینطوری میشم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. احتمالا اکو نیز نیاز هست

فرزانه
فرزانه
5 ماه قبل

سلام من خانمی ۳۸ساله هستم مدتی هست که گاهی گوشم سوت میکشه وگاهادرناحیه پشت سرم احساس مور مور شدن دارم وجدیداسرگیجه وتپش قلب بهش اضافه شده درناحیه قفسه سینه احساس سنگینی دارم دربالای سینه چپ نیزحس سنگینی دارم ودائم نفس عمیق میکشمنبضم رو دردقیقه گرفتم۸۰ضربه میزنه وقتی به پشت درازمیکشم این سنگینی بیشترمیشه وحتی به پهلو صدای ضربان قلبم رومیشنوم واحساس میکنم قلبم ازسینه داره خارج میشه لطفا راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فرزانه
5 ماه قبل

خانوم با عرض معذرت گرفتاریت زیاد.به دکتر مراجعه کن.اناالله واناالهی راجعون

...
...
پاسخ به  فرزانه
5 ماه قبل

نگران نباشید ، استرس به خودتون وارد نکنید ولی حتما به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید ، حفظ آرامش می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه

حکمت
حکمت
پاسخ به  فرزانه
1 ماه قبل

منم‌دقیقا‌اینجوری‌بودم‌تا‌شروع‌کردم‌به‌نماز‌خوندن‌الان‌کا‌ملا‌‌خوب‌شدم‌به‌لطف‌خدا‌الحمد‌لله‌استغفرالله ‌‌‌‌سبحان‌الله

رها
رها
پاسخ به  حکمت
1 ماه قبل

عجب

زهرابریهی
زهرابریهی
5 ماه قبل

زهرابریهی

افسون
افسون
5 ماه قبل

عالی بود ممنون ساده وهمه کس فهم

صفری
صفری
5 ماه قبل

سلام درد در قفسه سینه سمت چپ و سنگین شدن تنفس آیا نشانه بیماری قلبی است؟

فاطمه عسکرپور
فاطمه عسکرپور
5 ماه قبل

سلام من بعضی شبا و روزا وقتی نفس عمیق میکشم ❤قلبم درد میکنه و سیخ میکشه

Hani
Hani
پاسخ به  فاطمه عسکرپور
5 ماه قبل

شیخ میکشه؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  Hani
20 روز قبل

اخه بیشعور چ ا مسخره میکنی .طرف میگه قلبش درد میکنه تو بامسخره جواب میدی بی شخصیت

زهرا قلبم ۳ ساعته میسوزه
زهرا قلبم ۳ ساعته میسوزه
6 ماه قبل

سلام از ساعت۱۰ ۲تا قرص فشار خون ویک آرامبش باهم خوردم از همون موقع قلبم داغ وسنگین شدهبااستراحت کمتر میشود بابلند شدن بیشتر چیکار کنم

مهدیه
مهدیه
6 ماه قبل

من تپش قلب میگیرم سر گیجه دست چپم در میگیره سوزش قفسه سینه در خانواده هم مریضی قبی داریم تنگی نفس هم دارم

افشین
افشین
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۵۰ سالمه و علاقه شدید به قهوه دارم و شاید در هفته دو وعده استفاده میکنم در ضمن بیماری ارثی کم خونی و چربی خون و قند خون هم دارم که با دارو کنترل میکنم الان یکماه هست که تپش قلب دارم و وقتی میخابم تپش قلبم بیشتر میشه بعضی اوقات هم از خواب میپرم و حس میکنم قلبم داره میزنه بیرون یا حری میریزه قهوه رو هم قطع کردم یه مقدار افتادگی دریچه قلب هم دارم اما ورزشم میکنم عفونت پروستات هم دارم که دارو مصرف میکنم افلوکساسین ۳۰۰ ممکنه همین دارو باعث تپش قلب بشه لطفاً راهنمایی کند.

زيبا
زيبا
7 ماه قبل

سلام روزتون بخیر من ١۵ روزه شبها در خواب با مور مور شدم قفسه سینه و بی حسی دستها و درد و تپش و تنگی نفس از خواب بیدار میشم احساس میکنم چیزی از وسط ففیه سینهزم خارج میشه به طوری که دیگه توام حرکت رو ادم میگیره و فقط نفس عمیق میکشم که دردم کم بشه میشه کمک کنید ببینم مشکل از کجاست

Nilufar
Nilufar
7 ماه قبل

وقت بخیر،من هفته گذشته سرما خوردم و الان خوبم،امروز احساس سنگینی قلب و احساس تپش قلب داشتم و فشار گرفتم ۱۲روی ۷ رود و ضربان ۷۳ اما همچنان احساس تپش قلب دارم،
تقریبا ۲سال قبل اکو و نوار قلب انجام دادم و اوکی بودم..
جای نگرانی است؟
لازم به تکرار اکو هست؟

سنا
سنا
7 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و یه سوالی داشتم
من وقتی صبح زود بیدار میشم یه حالتی بهم دست میده که تپش قلب خیلی سریع پیدا میکنم و حالت تهوع هم دارم و موقعی که بلند میشم و یکم راه میرم سرم گیج میره انگار که میوفتم و غش میکنم و بالای شکمم درد میکنه این مشکلو فقط صبح زود داشتم ولی الان همیشه شب و ظهر و صبح دارم حتی موقعی که میخام بخوابم اینجوری میشم ، قبلا که فقط صبح ها اینجوری میشدم اشتهام کم بود ولی الان که این مشکل شب و روز برام اتفاق میوفته خیلی خیلی اشتهام کم شده به طوری که بزور یه لقمه غذا میخورم

بخاطر این مشکل خیلی اذیت میشم ممنون میشم اگه جوابمو بدین و بگین علائم چیه

نسرین
نسرین
10 ماه قبل

سلام من طرف چپ قلبم احساس درد یا سوزش می کنم

دلیا
دلیا
10 ماه قبل

سلام من ۱۵سالمه درد قفسه سینه و تپش قلب دارم
بعضی وقتام سیاهی رفتم چشم و سردرد و سر گیجه
دلیلش چیه

ناشناس
ناشناس
11 ماه قبل

سمت چپم خیلی درد میکنه درحدی که میخوام بگیرم تودستم وفشارش بدم وگاهی هم ورم میکنه بالاسینه وپشت کتفم هم درد میکنه مال چیه

روزبه
روزبه
11 ماه قبل

سلام من ی مقدار چند وقتی هست که کارام استرسی شده گه گوداری احساس تپش قلب تو سینه یا گلو میکنم ۴۴سالم ممنون میشم راهنمایی کنید

سوسن
سوسن
1 سال قبل

سلام خدمت دکتر من خانم ۲۹ ساله هستم افتادگی دریچه میترال دارم که دکترا میگن مشکل خاصی نیست چند سالی میشه که این مشکلو دارم ولی یکی دوساله علائمهای خیلی عجیبو بدی داخل قفسه سینم دارم خیلی میترسم همش حس میکنم از قلبمه یکمم نارسایی خفیف دارم بعد علائم گوارشی هم دارم مثل ترشی و تلخی گلو و درد پشت کتف چپ درد زیر دنده ی چپ و آروغ زدن انگار قلبم هری یدفعه میریزه خیلی حالت بدیه اذیت میشم میخاستم خواهش کنم ازتون بگید مشکلم از چیه ممنون تیروئدم دارم

میهن جانی
میهن جانی
1 سال قبل

سلام وسط سینه من یه دفعه عین قلب تند تند شروع به زدن میکنه بعد جلو چشمم سیاه میشه

جوانبخت
جوانبخت
1 سال قبل

سلام من قبلن سکته کردم چندباربخاطره ناراحتی قلبم بستری شدم بدکه حالم بدشدرفتم بیمارستان میکن کم خونی معدت زخم داره

مهربان
مهربان
1 سال قبل

باسلام خانمی هستم ۴۵ساله دارای سابقه بیماری کم خونی وعفونت معده هلیکوباکتر مدتی است متوجه شدم وقتی تندتندراه میروم وشیی سنگین حمل میکنم یااز پلها بالا میروم تپش قلب شدید میگیرم کمبودنفس میارم حس میکنم قلبم میخوادازجاش کنده بش وصدایی شبیه تاپ تاپ ازگوشهایم میشنوم وهمچنین هنگام خم شدن وفعالیت مثل جاروکردن یا طی کشیدن این علائم نشانه چیست لطفا راهنمایی کنید متشکرم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهربان
4 ماه قبل

سلام ، به متخصص بیماری های قلب و عروق مراجعه کنید

رها
رها
1 سال قبل

سلام من مدتیه درد وسط قفسه سینه بی‌حسی دست چپ درد پشت کمر دارم

ذاکره
ذاکره
1 سال قبل

سلام. من خانمی ۴۰ ساله هستم حدود ۱سال میشه ساعت ۴ صبح درد شدیدی از پشت سمت راستم مرا از خواب بیدار می‌کند گاهی نفس کشیدن هم برایم سخت می‌شود، موقع بلند میشوم کف پام حالت خشک ودرد دارد. لطفا مشکلم رابگویدممنون از لطفتون

پروین
پروین
1 سال قبل

سلام خسته نباشی پروین هستم ۴۳ساله الان یک ماه هست هردو سینم درد میکنه

پروین
پروین
پاسخ به  پروین
1 سال قبل

ایا علت ان ناراحتی قلبی هست

پروین
پروین
پاسخ به  پروین
1 سال قبل

چون ناراحتی قلبی چند ساله دارم سکته هم کردم ایا این درد هردو سینه علت قلبم هست یانه

مریم
مریم
پاسخ به  پروین
11 ماه قبل

سلام خانم قلبم یهویی تند میزنه یهویی کند علتش چیه

امیر حسین شیخی
امیر حسین شیخی
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

پسرم ۱۵ سالشه مدتیه میگه قلبم تیر میکشه بعضی وقتها هنگام نفس کشیدن درد دارم لطفا راهنماییم کنید

سوف
سوف
پاسخ به  امیر حسین شیخی
10 ماه قبل

جای اینکه سواتو اینجا بپرسی ببرش دکتر انقدر با سلامتی بچه ها بازی نکنین

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام چندماهی میشه وسط قفسه سینه درد احساس میکنم یکم شدید هست و سرفه،خنده یا خم میشم وهرکاری میکنم دردش بیشتر میشه وحدود ۷رورزی هست که ضربات قلبم نامنظم وتند شده ونمیتونم بخوابم سردرد دارم بعضی اوقات وقتی سرم رو خم میکنم انگار وسط سرم چیزی سنگینی میکنه وحالت تهوع و بی اشتهایی دارم چند بار برای چند ثانیه حرکت قلبم وایساده مممنون از راهنمایی تون⚘

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام چندماهی میشه وسط قفسه سینه درد احساس میکنم یکم شدید هست و سرفه،خنده یا خم میشم وهرکاری میکنم دردش بیشتر میشه وحدود ۷رورزی هست که ضربات قلبم نامنظم وتند شده ونمیتونم بخوابم سردرد دارم بعضی اوقات وقتی سرم رو خم میکنم انگار وسط سرم چیزی سنگینی میکنه وحالت تهوع و بی اشتهایی دارم چند بار برای چند ثانیه حرکت قلبم وایساده مممنون از راهنمایی تون⚘۲۵سالمه

مرضیه ایزدپناه
مرضیه ایزدپناه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من خانمی ۳۶ سال هستم ک چند وقت تپش قلب دارم پزشک قلب رفتم گفت دریچه قلبم گشاد ولی الان یک هفته هست وقتی راه میرم قلبم درد میگیره سر درد ها زیاد شد سرگیچه دارم دست چپم درد میکنه ایا مشکل دیگه دارم یا واس قلبم ممنون از جواب تون

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۴سالمه و قلبم یهو مثل رعد و برق میزنه هر دفعه حدود چهار بار این اتفاق میافتد و اینکه قبل آن حالت تهوع بهم دست میده و کلا صورتم و دست چپ و پشت سینه ام میترکه از عذاب خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون میشم

فاعززه
فاعززه
پاسخ به  مهسا
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید،من ۲۵ سالمه ی چند هفته ای هست ک بدنم یهویی داغ میشه تپش قلب شدید میگیرم همراه با حالت تهوع وتنگی نفس شدید ودرد پشت دلیل اش چیه

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.۲۶سالمه ۱ماهی هس استرس گرفتم یه ۱۰روز میشه سینم خیلی تپش داره سنگینی میکنه نوار قلبم گرفتم گفتن چیزی نیست.میشه راهنمای کنین .ممنون

نگین
نگین
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

متاسفانه منم همینطور شدم الان ۷ ماهه هرچی آزمایش و چیز دادم میگن چیزی نیس .خدا می‌دونه…

داوود
داوود
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

من میتونم مشکلت روحل کنم ۰۹۱۳۰۳۸۱۹۲۸

زیدی
زیدی
پاسخ به  محمد
16 روز قبل

احتمالا” مربوط به استرس واعصابتونه من خودم برا قلبم (فنر گذاشتن) هم نوارقلبم سالم بود و هم اکو ولیکن بعد از گرفتن عکس هسته ای متوجه شدن دو تا از رگهای قلبم گرفتگی دارند

یاسین
یاسین
1 سال قبل

سلام من ۱۸سالمه جثه نسبتا بزرگی دارم برخی اوقات بدون جهت سرفه می کنم و درد خفیفی در ناحیه ی قلبم رخ میده و این احساس رو معمولا بعد غذا یا وقتی یه اتفاق بد رخ میده حس میکنم مشکلم چیه؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه اسید معده دارم اما گاهی یهو سمت چپ سینم زیرش درد میگیره و ضربان قلبم کند میشه و وقتی دم و بازدم میکنم درد بیشتر میشه اگه میشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

عباس
عباس
2 سال قبل

سلام من همیشه معدم ترش میکنه وهمیشه احساس میکنم معدم پره یعنی سیرم نفخ که میزنم تاتوی حلقم میاد وبرااولین باراحساس تپش قلب کردم اونم چندثانیه ممنون میشم جواب بدین

رستمی
رستمی
2 سال قبل

سلام من پسری ۱۵ ساله هستم
از وقتی از استخر اومدم با داداشم یه شوخی کردم
ازون به بعد وقتی بلند میشم قلبم تپش میکنه و درد میگیره همینطور قفسه سینه ام درد میگیره
۳ روزه اینجوری شدم کمک کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رستمی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

فیروزه
فیروزه
2 سال قبل

من حدود ۵روز پیش علائم سرماخوردگی داشتم والان علائم خوب شده ودیروز تا حالا درد در قفسه سینه دارم که وقتی دستام حرکت میدم واین درد در وسط قفسه سینه است بیشتر میشه دردش ایا باید سیتی انجام بدم ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فیروزه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

مرادی
مرادی
پاسخ به  فیروزه
1 سال قبل

سلام من بیشتر اوقات تپش داشتم اکو آزمایش خون و نوار گرفتم دکتر گفته چیزی نیس الان ۳ روزی میشه سینه م میسوزه راه میرم بدتر میشه رختخواب جم میکنم خیلی میسوزه چکار کنم تپش هم زیاد شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

سلام دختری ۱۶ ساله هستم دارای عارضه قلبی افتادگی هر دو دریچه های قلب به میزان متوسط هستم میشه بفرمایید چرا هنگام سرفه درد پشت قفسه سینه سمت چپ دارم؟
دست و پام هم همیشه یخ میزنه

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

افتادگی دریچه قلب بیماری نیست و باعث ایجاد علامتی نمیشه
درد قفسه سینه هنگام سرفه کردن ارتباطی به قلب نداره
یخ کردن دست و پا هم احتمالا در سن شما به دلیل پدیده رینود هست و یا کم خونی

سوگل
سوگل
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

سلام کسی مشکل قلب داره ک قفسه سینه درد کنه یا سمت چپ از پشت درد میکنه

یگانه
یگانه
پاسخ به  سوگل
1 ماه قبل

چرا من

۱۱ ساله
۱۱ ساله
پاسخ به  مرضیه
4 ماه قبل

سلام عزیزم منم مثل شما قلبم درد میکنه تنگی نفس دارم حالت تهوع و دستام یخه دوستام میگن چرا انقدر سردی از پله های مدرسه بالا و پایین میرم حالم بد میشه سر گیجه شدید میگیرم و من بیماری قلبی دارم قفسه سینم درد میکنه

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام خسته نباشین.الان چند شبی میشه ک وقتی میخام بخابم بعداز ده تا ۲۰ دقیقه تپش قلب میگیرم بعدش قفسه سینم احساس سنگینی میکنم بعضی وقتا هم احساس میکنم هر لحظه امکان داره قلبم ایست کنه بعدشم بی حال میشم.
لطفا راهنماییم کنین .تشکر.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط سعید
دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

سلام باید شرح حال دقیق ازتون گرفته بشه تا ببینیم آیا واقعا از قلب تون هست یا نه
ممکن هست فقط منشا روحی داشته باشه ولی به هر حال باید شرح حال گرفته بشه تا پاسخ قطعی داده بشه

زیدی
زیدی
پاسخ به  دکتر راحله سجادی نیا
16 روز قبل

سلام خانم دکتر من هم همین حالتها رو دارم که برای آقا سعید پیش اومده با این تفاوت که من ۵۰ سالمه یکماهه فنر گذاشتم دوسه شبه هنگام خواب تپش قلب دارم و کمی تنگه نفسی و باخوردن قرص پروپرانول ۲۰ میلی تپشم بهتر میشه خواستم دلیل این تپش قلبم رابیشتر بدانم آیا نیاز است دوباره پیش دکترم برم یا از عوارض آنژیوگرافی و فنرگذاری است
با تشکر

دکمه بازگشت به بالا