برنامه نویسی علمی ترکیب شده با هنر

“علی رضا امین صبوری” توسعه دهنده نرم افزار اندروید، در شرکت سپهر سلامته، یه پسر ساده و دوست داشتنی، تیپشم رو حساب شغلی که داره مثل برنامه نویسای خفنه و، واقعا هم همینطوره، وقتی باهاش هم کلام میشی یه برنامه نویس قهار رو مقابل خودت میبینی. امروز برامون این سوال پیش اومد که یه برنامه نویس دقیقا چکاری انجام میده و مهندس صبوری ما، کارش اصلا تو شرکت چی هست.

مهندس امین صبوری تو توضیحاتی که در رابطه با شغلتون دادید، گفته بودید که توسعه دهنده نرم افزار هستید، در رابطه با شغلتون برامون بگید.

کار ما تو شرکت تهیه نرم افزارهایی برای استفاده عموم هست تا بتونن از طریق نرم افزار به خدماتی که میخوان دسترسی پیدا کنن. هنر کار ما هرچه ساده تر کردن کار با نرم افزاره تا در کنار یه گرافیک عالی، کار با اون به مخاطب حس خوبی رو منتقل کنه. البته راجع به یه محصول جدید نرم افزاری خبرای خوبی دارم که در آینده نزدیکی به شما اطلاع میدیم.

علیرضا صبوری

تو برنامه نویسی ما به یه سری از مهارت ها نیاز داریم؟ یا اینکه ذاتی هست و می تونیم بگیم یه فرد ذاتا برنامه نویس به دنیا میاد؟

اونچه مشخصه اینه که ما برای نوشتن یه برنامه نیاز به سری از اطلاعات داریم که اینا اکتسابی هستن بر فرض مثال شما باید برنامه نویسی جاوا رو بلد باشی تا بتونی یه برنامه بنویسی، ولی لزوما هرکی برنامه نویسی خونده نمیتونه یه برنامه نویس خوب بشه، چرا که برنامه نویسی چیزی جز یادگرفتن یه سری ابزار نیست و اون فرد باید توانایی استفاده درست از این ابزار رو داشته باشه.

میگن برنامه نویس ها شبیه بقیه نیستن و مثل بقیه رفتار نمی کنن، چقدر این حرف درسته؟

چالش اصلی تغییر رفتاره که بعد از ورود به این شغل صورت میگیره، درواقع برنامه نویس ها با سایرین قبل از اینکه وارد این حرفه بشن تفاوتی ندارن، تفاوت از جایی شروع میشه که حرفه برنامه نویسی آدم هارو چهارچوب مند و محاسبه گر میکنه، در این مورد فردی که برنامه نویس شده در مواجهه با مسائل مختلف اولین کاری که می کنه تحلیل الگوریتمی هست. خب این اون تفاوتی هست که به نظرم از نگاه جامعه وجود داره.

شیرین ترین لحظاتی که تو این حرفه داشتید رو برامون توصیف کنید؟

شیرین ترین قسمت کار وقتی هست که با یه چالش مواجه میشی و انقدر خودت رو درگیر می کنی تا حلش کنی، حل شدن مسئله برای من خیلی شیرین هست.

خب مهندس ممنونم از وقتی که به ما دادید و امیدوارم که در شغلتون  همیشه موفق و سرافراز باشید.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا