علل خارش پوست سر چیست؟ انواع درمان های دارویی و گیاهی آن

خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟ و درمان خانگی خارش شديد سر

خارش پوست سر

بدن افراد گاهی با واکنش‌های خیلی معمولی، به فرد پیغام می‌دهد که ممکن است چیزی سر جایش نباشد. کمبود ویتامین، بالا بودن یک فاکتور در بدن، وجود یک بیماری یا هر مسئله دیگری، باعث واکنش بدن می‌شود. گاهی خارش یا وجود کهیر در پوست می‌تواند نشانه یک بیماری داخلی یا حتی گوارشی باشد. از این میان، یکی از مشکلات شایع در مورد پوست، خارش پوست سر است. مشکلی که شاید در نگاه اول خیلی هم خاص و قابل پیگیری نباشد.
اما  همین دردسر کوچک، گاهی آن‌قدر آزاردهنده می‌شود که فرد به هر راهی متوسل می‌شود تا این خارش را متوقف کند.
گاهی این خارش، باعث پوسته شدن پوست سر یا ایجاد شوره در موها می‌شود و گاهی تنها یک خارش معمولی است.
خارش پوست سر، عموما به‌دلیل مشکل خاص و حادی نیست. اما گاهی اوقات می‌تواند نشانه بروز یه مشکل در بدن فرد باشد. عوامل و دلایل متعددی در ایجاد این عارضه دخیل هستند که خوب است اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم. چرا پوست سر خشک می‌شود؟
دلیل خارش‌های گاه و بی‌گاه سر چیست؟
علت خارش سر در شب چیست؟
با ما همراه باشید تا در این مطلب، پاسخ این سوالات و سیر تا پیاز دلایل و راه‌های درمان خارش پوست سر را برایتان بگوییم.

خارش پوست سر

دلایل خارش پوست سر

وقتی پوست سر فرد به دلایل مختلف دچار خارش شدید می‌شود، در اولین قدم افراد گمان می‌کنند که این موضوع به‌دلیل کثیف بودن سر یا رعایت نکردن بهداشت است. اما این تنها دلیل خارش نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دلایل بسیار شایع برای مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو، برای همین مشکل خارش پوست سر است. بسیاری از افراد برای درمان به‌دنبال قرص ضد خارش پوست سر هستند. اما برای از بین بردن این عارضه باید ابتدا دلیل آن را پیدا کرد. پزشک بعد از انجام معاینات مختلف، چند احتمال را در نظر می‌گیرد و یک به یک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ادامه دلایلی که می‌تواند باعث بروز خارش در ناحیه پوست سر افراد شود را برخواهیم شمرد.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

شوره سر  (Dandruff)

در جواب سوال علت خارش سر چیست؟ اگر همزمان با خارش پوست سر، متوجه وجود پوسته‌های ریز سفید رنگ لابه‌لای موهای سر یا روی لباس خود شده‌اید، احتمالا مبتلا به شوره سر شده‌اید. این عارضه یکی از مشکلات رایج و یکی از دلایل خارش پوست سر است. در روند درمان خارش پوست سر، پزشک به این پوسته‌ها توجه می‌کند. جدای از بحث خارش، از نظر زیبایی و نظافت هم رسیدگی و درمان شوره، مساله مهمی است. تجمع سلول‌های مرده پوست سر که به‌صورت پوسته پوسته‌های سفید رنگی از پوست جدا می‌شوند، شوره نامیده می‌شود. شوره سر مشکل خاص و خطرناکی نیست و به‌جز خارش پوست سر، عوارض دیگری هم ندارد. افراد در هر سنی با این مشکل روبرو می‌شوند.
دلیل بروز شوره می‌تواند استرس، شرایط آب و هوایی، نحوه مراقبت از موها، میزان شستشو و میزان حرارت آب، نوع شامپو، شانه نکردن موها به‌صورت مرتب، برخی بیماری‌ها و مواردی از این دست باشد. شوره سر یا به صورت خشک دیده میشود یا چرب. در فصل‌های سرد، به دلیل سرد و گرم شدن پوست، شوره خشک ایحاد می‌شود.
این شوره‌ها ریز و سفید هستند و گاهی باعث بروز خارش در سطح پوست سر می‌شوند. معمولا این نوع شوره با استفاده از شامپوهای ضدشوره یا ماساژ با روغن‌های گیاهی بهبود پیدا می‌کند. شوره چرب ماهیتی متفاوت دارد. در زیر پوست سر، یک ماده روغنی مرطوب کننده به‌نام “سبوم” وجود دارد که پربی پوست سر را کنترل می‌کند. گاهی میزان زیاد سبوم تولید شده، باعث تجریک پوست سر و ایجاد شوره می‌شود. این شوره‌ها نسبت به شوره خشک، کمی بزرگتر بوده و حالتی روغنی و زردرنگ دارند. گفتیم که خارش پوست سر، یکی از عوارض شوره است. پس نیاز به درمان این عارضه برای رفع مشکل خارش، امری ضروری است.

عفونت قارچی

یکی دیگر ازدلایل خارش سر، وجود قارچ‌های پوستی است. عفونت قارچی عوارضی شبیه به شوره دارد. بر اثر این عارضه روی پوست سر لکه‌های قرمز رنگی ایجاد می‌شود و خارش زیادی دارند. این عفونت کاملا مسری است و ممکن است از فردی که مبتلا به این عارضه باشد، این قارچ به پوست سر شما منتقل شود. عفونت قارچی گاهی علاوه بر حضور روی پوست سر، وارد فولیکول مو شده و باعث ریزش موی فرد می‌شود. درمان این نوع عفونت، باعث از بین رفتن خارش و مشکلات آن خواهد شد.

واکنش‌های آلرژیک یا درماتیت (Dermatitis)

یکی دیگر از دلایل خارش سر می تواند الرژی باشد.
افرادی که به مواد غذایی مختلف آلرژی دارند، یا کسانی که به بعضی شامپوها یا شوینده‌ها، واکنش دارند، یا حتی کسانی که دجار بیماری‌های آلرژی مانند آسم یا آلرژی‌های پوستی هستند، در معرض خارش پوست سر آلرژیک هستند. بسیاری از مواد آلرژی زا در داخل خوشبو کننده‌ها، شامپوها، حالت‌دهنده‌ها، یا حتی درختان و گل‌ها که با چوست سر تماس پیدا می‌کنند، می‌توانند این حالت آلرژیک را ایجاد کرده و  باعث خارش پوست سر شوند. پوست سر به‌صورت طبیعی در برابر ورود هر نوع ماده‌ای به داخل خود مقاومت نشان می‌دهد و اگر به هر دلیلی یکی از این مواد از سد پوست رد شد، واکنش پوست سر، خارش و قرمزی است.
گاهی پوست به مرور نسبت به شامپو یا مواد شوینده همیشگی شما نیز واکنش نشان می‌دهد. حتی گاهی افراد به‌دنبال روش درمان خارش پوست سر بعد از رنگ مو و استفاده از مواد شیمیایی، هستند. پس برای پیدا کردن ریشه خارش، به‌دنبال مساله خاص و متفاوتی نباشید.

در این صورت برای درمان به دکتر درماتیت مراجعه کنید.

شپش

بسیاری بر این عقیده هستند که شپش فقط در محیط‌های کثیف رشد می‌کند. شپش معمولا از سر به سر منتقل می‌شود. به همین دلیل در مدارس یا مهدهای کودک که بچه‌ها احتمال قرار دادن سرهایشان کنار هم زیاد است این اتفاق کاملا طبیعی است. شپش‌ها موجودات بسیار ریزی هستند که به‌خوبی خود را در لابلای موهای فرد مخفی می‌کنند و باعث خارش و خشک شدن پوست سر می‌شوند. شپش با گاز گرفتن پوست سر، بزاق خود را در این قسمت جا می‌گذارد که باعث خارش می‌شود.
اگر پوست سر خشک نیست و شوره هم روی آن دیده نمی‌شود اما خارش کلافه کنده‌ای به‌خصوص در هنگام شب وجود دارد، ممکن است پوست سر شما میزبان شپش باشد! شپش‌ها به‌راحتی و با شامپوهای مخصوص که توسط دکتر خارش تجویز می‌شوند، از بین خواهند رفت.

تعریق زیاد

یکی از مواردی که باعث بروز خارش پوست سر می‌شود، تعریق زیاد است. بعضی از افراد از ناحیه سر بیشتر عرق می‌کنند. این تعریق باعث افزایش چربی پوست سر شده و یک مکان بسیار خوب برای رشد قارچ‌ها فراهم خواهد شد.

لیکن پلان (Lichen planus)

لیکن پلان یک بیماری التهابی است که با قرمزی و التهاب و خارش همراه است. وجود این بیماری روی پوست سر، باعث ریزش سکه‌ای موهای سر می‌شود. این بیماری خیلی شایع نیست و افراد به دلایل محدودی ممکن است دچار آن شوند و البته قابل درمان است و جای نگرانی وجود ندارد.

خشکی زیاد پوست سر

گاهی پوست به‌طور طبیعی چربی کمی داشته و خشک است. این خشکی روی پوست سر، باعث خارش می‌شود. مرطوب و چرب نگه داشتن پوست سر باعث می‌شود که خارش آن کم شود. بر عکس اگر به‌دنبال راه‌کاری برای درمان خشکی و خارش پوست سر نباشید، این خشکی هر روز بیشتر شده و با افزایش خارش، کلافگی شما نیز بیشتر خواهد شد.

خارش پوست سر

درمان خانگی خارش سر و ریزش مو

اگر خارش پوست سر در حدی است که باعث آزار شما و مختل شدن زندگی است، باید حتما به سراغ درمان‌های دارویی و مشورت با متخصصان داخلی یا پزشکان پوست و مو بروید. پیشنهاد می‎کنیم با پزشکان متخصص آنلاین پوست و مو در پذیرش۲۴ در این زمینه مشورت کنید. اما تا زمان دریافت درمان اصلی، روش‌هایی برای کم کردن این خارش سر وجود دارد.

تغییر شامپو : اولین قدم در کم کردن خارش پوست سر، تغییر شوینده موهاست. ممکن است پوست شما به یک شامپو حساسیت داشته باشد. به هنگام خرید شامپو و دیگر محصولات مراقبت پوست و مو، به‌دنبال مدلی باشید که بوی کمتری داشته باشد یا مناسب پوست‌های حساس باشد.می توانید از شامپو ضد خارش سر نیز با نظر و تجویز پزشک استفاده کنید.

شانه کردن : موها را به‌صورت منظم و خیلی آرام شانه کنید. شانه کردن باعث ترشح چربی از پوست سر و پخش آن به تمام قسمت‌های پوست سر و موهاست. شانه شخصی خود را داشته باشید و آن را همواره تمیز نگه دارید. در کنار شانه، خشک کردن موها بعد از استحمام نیز نکته مهمی است که شاید تا به حال به آن توجه نکرده باشید. موهای خیس و ماندن آن‌ها برای مدت طولانی روی سر، باعث خارش پوست سر خواهد شد. موها را بعد از حمام با حرارت نه خیلی زیاد، خشک کنید.

نوشیدن آب: آب باعث جلوگیری از خشک شدن پوست سر می‌شود. زیاد آب بنوشید.

دوری از استرس و اضطراب: استرس یکی از عواملی است که باعث خارش پوست سر می‌شود. سعی کنید در مواقع اضطراب، با نوشیدن آب یا دوش گرفتن، مدیتیشن یا مشاوره، استرس را از خود دور کنید. آرامش کلید درمان بسیاری از مشکلات بدن است.

تغذیه درست: هنگامی که از خارش پوست سر رنج می‌برید، در مصرف مواد غذایی آلرژی‌زا و محرک، دقت کنید. کافئین، ادویه‌هایی مانند فلفل، زنجبیل و دارچین، لبنیات، شکر و الکل را تا زمان قطع خارش از برنامه غذایی خود حذف کنید.

یوگا و مدیتیشن: ورزش می‌تواند باعث کاهش اضطراب و کم شدن بسیاری از عارضه‌ها در بدن باشد. تنفس درست، تمرین‌های یوگا و مدیتیشن، و مراقبه، باعث بهتر شدن گردش خون شده و در نتیجه در کنار کم کردن استرس، در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز تاثیر بسیار خوبی دارند.

خارش پوست سر

درمان‌های سنتی و گیاهی برای درمان خارش پوست سر

روغن درخت چای:  به‌جای استفاده از ماسک‌های شیمیایی و محصولات مراقبت از پوست و مو که حاوی مواد شیمیایی هستند، از مواد طبیعی برای ساختن ماسک یا کرم مو استفاده کنید. برای نمونه، روغن درخت چای، خاصیت ضد التهابی دارد. استفاده از این روغن برای ماساژ پوست سر، به کم شدن خارش این قسمت کمک می‌کند. چند قطره روغن چای را روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت چند ساعت آن را بشویید. روغن چای را می‌توان به شامپو هم اضافه کرد. این ترکیب را بهترین شامپو برای خارش سر می‌دانند.

روغن نارگیل: این روغن نیز، علاوه بر چرب نگه داشتن سطح پوست و کم کردن خارش، در تقویت و رشد موها نیز موثر است. روغن نارگیل را بعد از گرم کردن به پوست سر ماساژ دهید و بعد از چند ساعت با شامپو بشویید.

آلوئه‌ورا : یکی از گیاهانی است که خواص ضد التهابی دارد. با درست کردن یک ژل از آلوئه‌ورا، می‌توانید سطح سر را مرطوب کرده و سلول‌های مرده و قدیمی را از بین ببرید. شما به‌راحتی می‎توانید ژل آلوئه‌ورا را از درون برگ‌های آن خارج کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. این کار را برای پوست صورت هم و سایر قسمت‌های بدن هم می‌توان انجام داد.

آبلمیو:  بسیاری از افراد ماساژ مقداری آبلیمو برای خارش سر را  پیشنهاد می‌دهند. آبلمیو خاصیت ضد باکتریایی دارد و در از بین بردن باکتری‎هایی که باعث خارش می‌شوند، موثر است. به این منظور باید مقداری آبلیمو را روی چوست سر ماساژ داد و سپس با آب و شامپو شست.

 روغن دانه کنجد: این روغن هم یکی دیگر از مواد طبیعی است که مانع خشک شدن پوست سر شده و خارش را متوقف می‌کند. روغن کنجد خواص بسیار زیادی در تقویت مو از بین بردن شپش هم دارد. مقداری روغن کنجد را گرم کرده و قبل از خواب روی پوست سر ماساژ دهید و روز بعد با شامپو بشویید.

آب پیاز: در طب سنتی، برای رفع شوره و خارش سر، آب پیاز را نیز پیشنهاد می‌دهند. خاصیت ضد باکتریایی پیاز اینجا هم به کمک شما خواهد آمد. به این منظور باید آب پیاز را با کمک پنبه روی پوست سر بمالید و بعد از دقایقی، سر را با شامپو بشویید.

سرکه سیب: درمان خارش سر با سرکه سیب، یکی دیگر از روش‌های سنتی است که می‌توان آن را امتحان کرد. سرکه سیب PH پوست را کم کرده و در نتیجه خارش چوست سر متوقف می‌شود. در واقع اسید موجود در سرکه، باعث از بین رفتن باکتری‌های روی پوست سر شده و در عین حال، سلول‌های مرده پوست را نیز از بین می‌برد. به این منظور بعد از شستن سر، مقداری سرکه مخلوط با آب را روی سر اسپری کرده و بعد از مدت زمان کوتاهی، سر را با شامپوی معمولی بشویید.

خارش پوست سر

سوالات متداول در باره خارش پوست سر

خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟

در جواب به سوال خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟ طبق نظر اقای دکتر یاسر عسکری متخصص پوست و مو خارش سر معمولا ناشی از کمبود ویتامینی خاصی نیست.و به علل دیگری مرتبط است.

علت خارش سر در شب چیست؟

در پاسخ به سوال علت خارش سر در شب چیست؟ باید گفت مهمترین علت خارش سر شامل اگزما در کف سر، شپش سر، نوع چربی‌های کف سر که در برخی افراد حاوی موارد خارش‌زا هست می‌تواند باشد.

دلیل خارش سر از چیست؟

دیابت و غلظت خون و در نهایت اختلالات روانی مانند افسردگی می تواند از علل رایج خارش سر باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد خارش سر را جدی نمی‌گیرند و سعی در درمان آن با روش‌های ساده و خانگی دارند. واقعیت این است که بسیاری از خارش‌ها با همین درمان‌ها هم رفع خواهند شد. اما اگر دلیل خارش شپش یا قارچ باشد، باید به دکتر پوست مراجعه کرد و از داروهای خاص برای درمان استفاده کرد. اگر همزمان با خارش، متوجه وجود زخم بر روی پوست سر شدید هم باید حتما به دکتر مو مراجعه کنید. گاهی دلیل خارش هیچکدام از مواردی که حدس می‎زنید نیست و برای مدت طولانی این خارش بی وقفه ادامه دارد. در این صورت از انجام درمان‌های خانگی پرهیز کرده و با پزشک مشورت کنید.

خارش سر عموما یک عارضه بی‌خط است اما گاهی ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری خاص باشد. باید به نشانه‌ها توجه کرد و سپس برای درمان خانگی یا پزشکی اقدام کرد. به‌علاوه به یاد داشته باشید که نظافت و تغذیه سالم هم از عواملی است که به کم شدن این مشکل کمک خواهد کرد. نکته مهم این جاست که نباید این عارضه را سرسری گرفت. پیدا کردن راه‌کار مناسب برای درمان باعث می‌شود که از حاد شدن خارش پوست سر جلوگیری کنید . مشورت با پزشکان متخصص پوست و مو به‌عنوان مهمترین کار، اولین مرحله در درمان این مشکل است. در کنار آن، درمان‌های خانگی و سنتی نیز برای کم کردن خارش پوست سر، می‌توانند موثر باشد

مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

دکتر یاسر عسکری

دکتر یاسر عسکری، متخصص و جراح پوست، مو، زیبایی و لیزر و عضو انجمن متخصصین پوست ایران هستند. فعالیت و
مشاوره‌های ایشان در در زمینه های :
کاشت مو و ابرو، درمان جوش صورت و بدن، لکه‌های مقاوم صورت و انواع ریزش مو، میکرونیدلینگ، لیفت صورت و
هایفوتراپی، مشاوره زیبایی و جوانسازی پوست شامل میکرودرم، اسکار و جای انواع زخم‌ها و عفونت‌ها و سرطان‌های
پوستی، لیزر موهای زاید، جراحی‌های پوست و اصلاح بافت اضافه پلک، انجام عمل‌های زیبایی شامل ژل، بوتاکس، تزریق
چربی، مزوتراپی، PRP، انواع زگیل‌های پوست و سوختگیها و انجام کرایوتراپی یا سرمادرمانی پوست در درمان زگیل‌های
پوستی، معرفی درمان‌ها و روش‌های جدید در درمان بیماری‌های پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی و شادابی پوست و
مو و ناخن و… است.

۳.۵/۵ (۱۷ نظر)

منبع
healthlineaad.orghealthlinemedicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
255 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرادی
مرادی
2 روز قبل

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
حدود یکی دو هفته ای میشه خارش سر و گردن دارم خیلی زیاد

رضا
رضا
3 روز قبل

سلام .ی قسمت از سرم اندازه ی بنده انگشت شکسته الان چن روزه میخاره کُله سرم شوره داره و وریزش
بخصوص اون قسمت شکسته راه درمانش چیه .واینکه امکانش هست کاشت انجام بشه

آمنه حاجیان
آمنه حاجیان
4 روز قبل

۷رریزش،مو زیاد شیردهی نوزاد دارم.پوسیته وخارش دارم

مهدی
مهدی
6 روز قبل

سلام، من چند ماهی میشه که سرم خارش داره و حالت شوره و دانه های سفید توی سرم هست
اولیل فکر میکردم بخاطر کثیفیه ولی فهمیدم حتی بعد اینکه حموم میکنم روز بعدش بازم این مشکل هست، الانم بغل سرم هر دو قسمت سمت خط ریش یکم بالاتر داره کچل میشه واقعاا نمیدونم چیکار کنم؟

داریوش قاسمی
داریوش قاسمی
10 روز قبل

سلام
من چندین ساله که خارش سر اذیتم می‌کنه
چه رنگ مو انجام بدم و چه انجام ندم بطور مداوم خارش وجود داره ۵۳ ساله و آقا هستم هر روز دوش میگیرم ولی تا دو ساعت بعد از دوش سرم آرومه
اگر شستن سر یک مقدار دیر بشه گاهی تورم هایی در سرم ایجاد میشه و خارش رو شدید تر می‌کنه
ممکنه خواهش کنم راهکاری بدهید که من از این معضل نجات پیدا کنم سپاسگزارم

مریم
مریم
16 روز قبل

خارش وسط سر هم دارم کمی هم اضافه وزن دارم

مریم
مریم
16 روز قبل

من وقتی چیزی شیرینی می خورم بدنم کمی خارش داره،کبد چرب فکنم دارم،کلسترولم بالاست،قندم روی ۹۴ هستش با دستگاه گرفتم،کسی می‌دونه چمه؟

فففف
فففف
پاسخ به  مریم
10 روز قبل

داری میمیری

منصوری
منصوری
18 روز قبل

سلام خدمت عزیزان وپزشک محترم، با قبولی طاعات و عبادات شما، حدودا دو هفته است که خارش پشت گردن و سردارم؟

سیدموسوی
سیدموسوی
22 روز قبل

سلام ایاعلت خارش سر ازدمودکس میتونه باشه
اگر دمودکس باشه خطرناکه
سیدکمال موسوی

حجت
حجت
1 ماه قبل

سلام سم کامن اسپر بشه رو موها بعداز نیم ساعت شسته شود دگه تمام

فیروزه
فیروزه
1 ماه قبل

سلام، ببخشید من یک ماه هست خارش سر و ریزش شدید مو دارم ،میشه کمکم کنید

اکرم
اکرم
پاسخ به  فیروزه
19 روز قبل

کبد و پانکراس وتیرویید با سونوگرافی چکاپ کن چون کبد چرب ومشکلات در کبد و پانکراس وتیروییدباعث ریزش مو می‌شود. ازشامپو دمودکس استفاده کن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فیروزه
10 روز قبل

دکتر مراجعه کن

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  فیروزه
8 روز قبل

مواد مصرف میکنی ترک کن

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  فیروزه
8 روز قبل

هر چی که هست بخاطر مواد شیمیایی هست یا مواد یا رنگ مو، ویتامین لازم نداری

ناهید
ناهید
1 ماه قبل

سلام من ریزش مو سوزش و خارش سر و شوره سر گرفتم خارش خیلی عزیتم می‌کنه میشه کمکم کنید
حتی گردنم که موهام بهش میخوره میخاره

زهره خراسانی زاده
زهره خراسانی زاده
پاسخ به  ناهید
1 ماه قبل

سلام من چند وقته خارش سر دارم وقتی میخارونم زیرناخونام یه چیز چرب وزرد رنگ جمع میشه و همچنین ریزش شدید هم دارم راه درمانی چیه؟

اکرم
اکرم
پاسخ به  زهره خراسانی زاده
19 روز قبل

از نظر انگل دمودکسی بر رسی شوید .از شامپو دمودکس استفاده کنید

پیری
پیری
1 ماه قبل

موهام.خارش.داره.ریزش.داره.شوره.ریز.میزنه

علی
علی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشی حدود یکسال ونیم پیش رفتم استخر و فردای همون روز متوجه شدم یک تیکه از سرم ریخته و بعد از چند وقت یک دانه درآمد که یک سره چرک مده وریزش موم بیشتر شده لطفا یک راهی بزارین جلوم خیلی دکتر رفتم ولی فرقی نداشته

فرشته از اصفهان
فرشته از اصفهان
1 ماه قبل

واقعا”که خارش سر چقدر عذاب دهنده است منم خیلی اذیت میشم زندگی را برام زهر کرده

مهدی از اصفهان
مهدی از اصفهان
پاسخ به  فرشته از اصفهان
1 ماه قبل

فرشته خانم سلام.. خیلی زجر آوره یکسال منم درگیرشم درکتون میکنم انشالله خدا کمکمون کنه

اکرم
اکرم
پاسخ به  فرشته از اصفهان
19 روز قبل

از نظر مبتلا شدن به انگل دمودکسی پوست سرو بررسی کنید. یکی از راه درمان استفاده از شامپو دمودکس است موفق باشید

سلمان
سلمان
2 ماه قبل

سلام من مدتیه ک موهام میریزه و خیلی نازک شدنه این چندروزم کف سرم خارش گرفته اگ میشه کمک کنیند ممنون از لطفتون

ملیحه
ملیحه
2 ماه قبل

سلام یه مدت هست که خارش کف سر دارم نه شوره دارم نه پوسته سر.. میشه لطفا جواب بدین علت چیه و چیکارکنم

رهامیرزائی
رهامیرزائی
پاسخ به  ملیحه
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر پیشاپیش سال نو سال ۱۴۰۳ برهمه وشم مبارک منم مشکل شمارودارم وخیلی درعذابم

امیری
امیری
2 ماه قبل

سلام میشه یه سوال بپرسم
آیا سوزش سر با خارش گرفتن سر فرق میکنه چون کف سر من سوزش داره و کمی هم میخاره

نسرین
نسرین
پاسخ به  امیری
2 ماه قبل

در مورد پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه هست

سپیده
سپیده
2 ماه قبل

بچه ها ی دلیل خیلی مهمش بخاطر کم ابی بدنه بنظرم قبل از هر نگرانی اول سعی کنید در طول روز چند لیوان اب بخورید

زینب
زینب
2 ماه قبل

سلام لطفاً کمکم کنید یه مدتی هست کف سرم خارش گرفته الآنم بدنم البته قسمت پشت کتف و از کمر به بالا شبا بیشتر میشه خارش نمیدونم چکار کنم

امیری
امیری
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

خانم زینب فقط کف سرتان میخاره یا تمام سرتان

مبینا
مبینا
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

منم همینننن دلیلش چی بود عزیزم

Ssss
Ssss
2 ماه قبل

سلگی

شيرين
شيرين
پاسخ به  Ssss
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چند وقت کف سرم میسوز نه جوش زده نه پوست پوست نه زیرش مو دارم علت چیست

شيرين
شيرين
پاسخ به  شيرين
1 ماه قبل

میشه یک نفر راهنمایم کن

Safi
Safi
2 ماه قبل

سلامچند ماهی هست سرم به شدت خارش وریزش مو دارم دکتر رفتم بعد از یک مدت دوباره برگشت طب سنتی گفت سرت بیش از حد داغ سرکه انگور بزن ولی بازم خوب نشد کسی می‌تونه کمک کنم خیلی موهام کم شده

محمدعلی‌احمدی‌سرم‌شبها‌بشتر‌‌خارش‌‌وریزش‌داره‌
محمدعلی‌احمدی‌سرم‌شبها‌بشتر‌‌خارش‌‌وریزش‌داره‌
پاسخ به  Safi
2 ماه قبل

سرم‌شبها‌بیشتر‌خارش‌داره‌ریز‌ش‌سیفده‌مو‌دارم‌درمان‌اش‌ چیست

سیدموسوی
سیدموسوی

دوست گلم من هم شبیه شما بودم رفتم آزمایش دادم دمودکس نوعی کرم که باچش نمیشه دیداین انگل از پوست مرده سرتغذیه می‌کنه حتی سردچار برآمده گی های ریز هم میشود

یدالله هستم
یدالله هستم

سلام من هم ریزش مو دارم هم خارش‌ مو و بعضی وقتها تو سرم چوش قرمز رنگ کوچک درمیا چه سرم کثیف باشه چه تمیز خیلی خارشت زیاده ممنون راهنمایی بفرمایید تشکر

Leyla
Leyla
پاسخ به  Safi
19 روز قبل

عزیزم خواهر منم به شدت ریزش مو داشت هزار تا دکتر مو و پوست رفتیکی گفت بخاطر ویتامین سره یکی گفت بخاطر کم آبی و اینا هرچی قطره و اینا دادا خواهرم استفاده کرد بد تر شد از زمانی که خواهرم هیچی نمیزنه به سرش یکم بهتره و سعی کن موهاتو سه ماه یبار یکم کوتاه کنی بعدش هم تو حموم زیر دوش شونه نکن بیا بیرون خشک شد بعد شونه بزن یکم ریزش کم میشه خارش سر هم بخاطر یا شوره هست یا هم ویتامین ها و این چیزا جای نگرانی نی

hadise
hadise
2 ماه قبل

بچه ها کسی اگه سرش خیلی میخاره مطمئن باشین شپش داره منم بعد دوهفته خارش فهمیدم چون کسی سرمو ندیده بود که ببینه شپش دارم
برای از بین بردنش هم اصلا اکسیدان استفاده نکنید اصلا الان ۴ ساعته سرم داره میسوزه خیلیی چند جا دیدم که نوشتید اکسیدان ۶درصد استفاده کنید در صورتی که اصلا بر پوست سر خوب نیست خیلیا گفتن قبلش تایید بزنید ولی تایید هم اصلا نزنید بر منکه اصلا اثر نکرد هوف دیگه نمیدونم چیکار کنم

سپیده
سپیده
پاسخ به  hadise
2 ماه قبل

سلام چرا از داروخونه شامپو مخصوص شپش رو نمیگیری خیلی خوبه یبار بزنی خلاص میشی

مریم
مریم
پاسخ به  hadise
2 ماه قبل

سم شپش بگیرید در عرض ۱ روز ازبین میبره

Zahra.
Zahra.
پاسخ به  hadise
2 ماه قبل

حتما حتما اسپند رو بجوشانید آبش رو بزنین کف سرتون روزی سه بار هرچی شپش داری از بین می‌ره

نسرین
نسرین
پاسخ به  hadise
2 ماه قبل

یه دارو هست کاملا از بین میبره دخترم داشت خوب شد nasrin_66066 اینستا پیام بدید عکسش رو براتون ارسال کنم

سجاد
سجاد
2 ماه قبل

من وقتی موهام بلند میشه سرم میخاره همین طوری میخارونم پوست سرم کنده میشه(کپک ماندن داره) نشانه ی چیست؟

نسرین
نسرین
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه اونطور نبود مشکل یع چیز دیگه هست

هلما
هلما
2 ماه قبل

سلام پوست سر من خیلی خارش میده نه شوره داره ن شپش هم رغن موهام ۱۰بار عوض کردم هم شامپو رو هم شونه ام رو هر روز هم باید برم حموم اگه نروم وا ویلا میشه شما راهکاری دارید

امیر
امیر
پاسخ به  هلما
2 ماه قبل

باید بری حجامت کنی یا خون بدی غلظت خون داری سیگار میکشی؟

محمد
محمد
3 ماه قبل

لطفاً خواهش میکنم کمک کنید من دو ساله سرم شدید میخاره و می‌ریزه اصن خارشش غیر طبیعی هست هر کاریم بگید کردم بخدا کسی کمک کنه شیرینی بهش میدم

نیلوو
نیلوو
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

برو دکتر

لیلا
لیلا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

منم همین مشکل رو دارم سه بار پکتر رفتم هر کاری کردم خوب نشد

امیر
امیر
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

تنها راهش
رودستت یه کش ببند
هروقت میخاره میری که بخارونی کش وفشار بده
بزار دستت درد بگیره شرطی بشه که نری بخارونی

روزبه
روزبه
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

آیا سوزش یا احساس کمی درد روی پوست سر دارید

بهاره نوری
بهاره نوری
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام منم قبلا این مشکل وداشتم دوسال تمام یکی بهم شامپو ضدشورش وخارش ایروکس ومعرفی کرد،شش ماه تمام استفاده کردم کلا رفع شد ،هیچ شامپوی دیگه هم استفاده نکنیدفقط همونو مطمن باشید نتیجه میگیرید.

ی س
ی س
پاسخ به  بهاره نوری
2 ماه قبل

سلام من پشت سرم قرمز میشه ومی خارد جه داروی بزنم بعد ازسرشستن تایک روز موبه

نسرین
نسرین
پاسخ به  ی س
2 ماه قبل

پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه است

کاوه
کاوه
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

محمد آقا حنا بدون رنگ تهیه کن با دو عدد تخم مرغ محلی مخلوط کن وبه سر بمال و روی آن را با پلاستیک بپوشان و بعد از دو ساعت با شامپوی ضد شوره بشور و هر چهار روز تکرار کن انشالله درمان میشوی

امیر
امیر
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

رو سینت یا پشت کمرتم میخاره؟
اگه اره سرتو کوتاه کن بعد پماد ان ان بزن نیم ساعته قطع میشه

Leyla
Leyla
پاسخ به  محمد
19 روز قبل

داداش یبار با نمک بشور همین موهاتو خیس کن نمک بزیر بعد ماساژ بده ببن درست میشه یا نه چون معمولا نمک یکم خارش رو کم میکنه

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام من چندروزه خارش سر دارم شدید واقعا دیگه خسته شدم مخصوصا موقع خواب شب میاد سراغم حتی از حمومم ک میام بیرون خارش رو دارم

هلما
هلما
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

چند نفری همین جوری بودن گفتن روغن بچه فیروز زدن خوب شدن ولی رو سر من تاثیر گزار نبود

نیلوو
نیلوو
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

بنظرم حتما به دکتر مراجعه کن

سپیده
سپیده
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام منم همبن مشکل و دارم بخاطر اعصاب وقتی خیلی اعصبی هستم نا خدا اگاه سرم میخاره اینقدر ککف سرم زخم میشه و میسوزه

نسرین
نسرین
پاسخ به  سپیده
2 ماه قبل

از استرس هست مشکل پسوریازیس دارید اگه زخم میشه التهاب پیدا میکنه

النازپارسا
النازپارسا
3 ماه قبل

سلام ببخشیدمن مدتی کف سرم بدنم خیلی میخاره مخصوصا شب.اول صب خیلی اذیت میشم

امیر
امیر
پاسخ به  النازپارسا
2 ماه قبل

پماد ان ان معجزه میکنه برا خارش قارچی امتحان کن

سوره
سوره
3 ماه قبل

هیچکس نفهمید شاید بیماری روزاسه داشته باشن

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

سرم خارش داره سه روز از ماینوکسیدیل استفاده دارع

رفعت
رفعت
4 ماه قبل

دوستان عزیزی که ازخارش سر رنج میبرید یکی از خاص ترین علتهای این نوع خارش کمبود ویتامین B7هست

بهرام
بهرام
4 ماه قبل

سلام
من اولش سرم خارش داشت ولی شوره نداره بعضی اوقات فکر میکنم چیزی روی سرم راه میره
الان صورتم و بعضی از قسمت های بدنم هم میخواره

نازی
نازی
پاسخ به  بهرام
4 ماه قبل

منم همینطوریم

بهرام
بهرام
پاسخ به  نازی
2 ماه قبل

سلام
ببخشید نازی خانم نوشته اید من هم همینطور هستم لطف میکنید بگید دقیقا چطوری چون برایم خیلی مهم است همه فکر میکنند من شپش دارم ولی بارها و بارها چک کردم ندارم
آیا شما توی موهایتان شپش دارید
با تشکر از شما

علی میانه
علی میانه
پاسخ به  بهرام
3 ماه قبل

سلام مشگل باورنکردنی دوماه پیش احساس حرکت چیزی شببه کرم زیرپوست پشت گردن داشتم کم کم چیزایی شبیه شوره سر پیداشدکم کم تمام موسرم حالا همین شوره ها روبدن دستام می افتند باسوزش میرندزیرپوست چیه اینا درمان داره

سجاد
سجاد
پاسخ به  علی میانه
2 ماه قبل

از شامپو کتوکنازول ایروکس استفاده کن

سپیده
سپیده
پاسخ به  علی میانه
2 ماه قبل

شما قارچ پوستی گرفتی احتمالا بزن گوگل در مورد قارچ ببین با چیزی ک رو پوستت هست شبی هس اگه هست دارو بهت معرفی میکنه باید استفاده کنی

نسرین
نسرین
پاسخ به  علی میانه
2 ماه قبل

پسوریازیس رو تحقیق کنید سرج کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه هست

حسام
حسام
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

شپشه

دکتر
دکتر
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

این آلرژی هست دقیقا

امیری
امیری
پاسخ به  دکتر
1 ماه قبل

سلام
ممنون از شما که توجه کردید و جواب دادید امید خدا همان باشه که شما گفتید خواستم تشکر کنم

بهرام
بهرام
4 ماه قبل

سلام حدود چهار ماه همه جای سرم بیشتر پشت سرم میخاره حمام هر سه روز یک بار میرم بعضی وقتها فکر میکنم چیزی روی سرم راه میره دکتر هم نرفتم میخواستم ببینم تجربه عزیزان چی هست باید چکار کنم
لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

رویا
رویا
پاسخ به  بهرام
3 ماه قبل

شاید شپش سر دارید

ساینا
ساینا
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

چک کردین ببینین شپش ندارین

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط ساینا
بهرام
بهرام
پاسخ به  ساینا
2 ماه قبل

بله بررسی کردم شپش ندارم راستشو بخوای خارش سر من با همه فرق میکنه الان یک قسمت سرم میخواره یک لحظه دیگه یک قسمت دیگه البته کمی هم سوزش داره اینه که با دیگران فرق میکنه

نسرین
نسرین
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه هست

رضا
رضا
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

سلام
البته اگر احساس کردید همزمان چیزی روی سرتان حرکت می کند احتمالا شپش یا کک باشد خصوصا اگر بیشتر هنگام شب این حس را داشته باشید. استحمام اولین و بهترین راه حل است اما برای جمع آوری حشراتی مثل کک و ساس ار محیط می توانید از حشره کش برقی تارپادام استفاده کنید که در دیجی کالا نیز موجود است.

بهرام
بهرام
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

رضا جان ممنون حتما این کار را میکنم

نسرین
نسرین
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه هست

نازنین
نازنین
4 ماه قبل

من هم خارش دارم کلا همه جاهام مبخاره

اعظم
اعظم
پاسخ به  نازنین
4 ماه قبل

سلام‌کجات

بهروز
بهروز
پاسخ به  نازنین
4 ماه قبل

کجات دقیقا میخاره

مریم
مریم
پاسخ به  بهروز
3 ماه قبل

مریم

عیسی
عیسی
پاسخ به  بهروز
1 ماه قبل

سلام یک ماه هست همه سرم میخاره حنا با تخم مرغ واب شنبلیله هم داخل کردم ۵ساعت گذاشتم سرم فایده نکرد

اشکان
اشکان
پاسخ به  نازنین
3 ماه قبل

آیا پشت سرتان مثل این که یه رگی خودش رو نشون بده درد نه ولی احساسش کنید و همه سر بخاره شما اینجوری هستید یا اگر کسی دیگری اگر اینجوری لطفا بگید . خیلی ممنون میشم خدا به همگی سلامتی بده در ضمن مثل دوست عزیزی که میگه انگار روی سرم یه چیزی راه میره

سبحان
سبحان
پاسخ به  نازنین
3 ماه قبل

کجاتون‌ دقیقا میخواره

سجاد
سجاد
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

باید شوهر کنی

نسرین
نسرین
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

از آلرژی و استرس احتمال داره باشه مواد غذایی که استفاده میکنید یه چیزایی رو نباید بخورید سرج کنید

مردانشاهی
مردانشاهی
4 ماه قبل

م

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

سلام هرکس سرش تند تند چرب میشه و خارش داره و شوره داره میتونه یک بار با تاید دستی امتحان کنه سرشو بشوره اگه جواب نگرفتید هرچی دلتون خواست بهم بگید من خودم عملا امتحان کردم و جواب گرفتم شوره ازبین رفته خارش از بین رفته و چربی سرم دیر به دیر چرب میشه یاعلی

طوبی مختاری
طوبی مختاری
پاسخ به  فرزاد
4 ماه قبل

به شرطی که تاید دانه های وایتکس نداشته باشه

محمد
محمد
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

یه سوال بعد این تایید برا سر آدم بد نیست موهارا نریزه بد تر

نانین
نانین
پاسخ به  فرزاد
2 ماه قبل

واقن

آریا
آریا
پاسخ به  فرزاد
2 ماه قبل

من پنج ساله استفاده میکنم خیلی عاااالیه

صفای
صفای
5 ماه قبل

سلام من موهام خارش داره ایقدرکه شپش اومده تومورهای

نسرین
نسرین
پاسخ به  صفای
3 ماه قبل

خب عزیزم خارش واسه همون شپش هستا

فریبا
فریبا
5 ماه قبل

سلام خوب هستین من هم ریزش مو دارم هم خارش هم موهام رشد ندارن دکترم رفتم گفته مشکلی نداری میشه بگید من باید چیکارکنم

حمید
حمید
پاسخ به  فریبا
4 ماه قبل

باید با پودر دستی بشوری

فریما
فریما
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۳ ساله دارم سرش مدام شوره داره وخارش خیلی شدید بهترین برندشامپو زده شوره رو براش میگیرم ولی یکی دوروزاول میزنه خوبه و بعد دوباره شوره وخارش برمیگرده خارش سرش کلافش کرده نمی‌دونم چیکارکنم موهاشم ازین شامپوها شده مثل چوب لطفا راهنمای کنید چیکارکنم

الماسی
الماسی
پاسخ به  فریما
3 ماه قبل

سلام دخترم ۱۵ ساله سرش خارش ریزش وشوره داره به دکترهای داخلی وپوست مراجعه کردیم هیچ جوابی نگرفتیم کلافه شدیم آیا درمانی براش وجود داره؟ لطفا راهنمایی کنید

نسرین
نسرین
پاسخ به  الماسی
2 ماه قبل

به یک سری مواد غذایی حساسیت داره سرج کنید تحقیق کنید در مورد پسوریازیس هم همینطور

ریحان
ریحان
پاسخ به  فریما
2 ماه قبل

منم اینجوریم دیه اعصابم داغون شده

سجاد
سجاد
پاسخ به  فریما
2 ماه قبل

شامپو ضد شوره کتوکنازول ایروکس استفاده کن

نسرین
نسرین
پاسخ به  فریما
2 ماه قبل

سوزش داره یا زخم میشه التهای چی؟

خدایا
خدایا
5 ماه قبل

ببخشید من خارش سر دارم بعد قرص هیدروکسی زین استفاده میکنم خوب میشم

علیزاده
علیزاده
5 ماه قبل

مدتی هست سرم وگلوم خارش گرفته میشورم یه نصفه روز خویه دوباره شروع میشه .

علیزاده
علیزاده
5 ماه قبل

منوچهر

ی س
ی س
5 ماه قبل

از توضیحات بالا که کلا هیچی معلوم نیست .کلا گنگ توضیح میدن.احتمالا خودشونم نمیدونن چیه یا خوب شدن بیمار به نفعشون نیست.
یه راه درو هم واسه خودشون گذاشتن بعد کلی هزینه در اخر لمیگن مال شما ژنتیک ارثیه.خخخخخخخ

زهرا محمدی
زهرا محمدی
5 ماه قبل

سلام من بیست سالمه و مدتیه خیلی سرم میخاره همش دستم تو موهامه
سرم پر از شوره است و ریزش مو دارم باید چیکار کنم شپش ام ندارم

دیلا
دیلا
پاسخ به  زهرا محمدی
3 ماه قبل

باید یه روتین مو مناسب جنس پوست سرتون داشته باشد تا در طول دوره کاملا رفع بشه

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا محمدی
3 ماه قبل

من سرم مدتی خارش داره چکارکنم

سجاد
سجاد
پاسخ به  زهرا محمدی
2 ماه قبل

احتمالا به کبد چرب مبتلا شدید

نسرین
نسرین
پاسخ به  زهرا محمدی
2 ماه قبل

سرتون التهاب هم داره زخم میشه ؟

سید معین میر عمادی
سید معین میر عمادی
5 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه من یه مدتیه که سرم به شدت میخاره هر چقدر میخوارنم خارش برطرف نمیشه لطفا راهنمایی کنید

دیلا
دیلا
پاسخ به  سید معین میر عمادی
3 ماه قبل

سلام بدترین کار درزمان خارش سر اینه که سرتون رو بخارونین چون هم بیشتر خارش میاد هم دچار التهاب و زخم میشه
بهتره که یه روتین مناسب خودتون داشته باشید
ممکنه شوره داشته باشید وخارش سرتون بخاطر شوره باشه

نسرین
نسرین
پاسخ به  دیلا
2 ماه قبل

احتمال پسوریازیس رو تحقیق کنید علائم رو ببینید اگه مشابه نبود مشکل یه چیز دیگه هست

زینب
زینب
6 ماه قبل

سلام من مدت هاست سرم می خاره شپش نداره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

من‌هم‌ همینطورم

هانیه
هانیه
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه و مدتی هست که سرم خیلی میخاره شبا خیلی اذیت میشم سرمم شپش نداره چیکار باید بکنم خیلی خیلی اذیت میشم

زهرا
زهرا
پاسخ به  هانیه
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من مدتی هست یرم خیلی خیلی خارش میده شوره هم نداره

الهام
الهام
پاسخ به  هانیه
4 ماه قبل

سلام من سی سالمه شوره سرم خیلی عزابم میده کف سرم می خاره چکار کنم

دیلا
دیلا
پاسخ به  الهام
3 ماه قبل

سلام میدونید جنس شوره ای که دارین چیه؟
شوره مقاومه یا ملایم؟
ملایم به راحتی از سرتون جدامیشه حتی دست به موهاتون میزنید میریزه روی لباستون
اما شوره مقاوم تیکه های بزرگتری هست و کمی به زردی میزنه کف سرچسبیده و اگه هم جدابشه باید بادست ازلای موها بیرون بکشیم
جنس کف سرتون هم مهمه چرب باشه یا خشک

یاس
یاس
پاسخ به  الهام
2 ماه قبل

از نمک دریا استفاده کن برای شوره سر عالیه

یاس
یاس
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

از نمک دریا استفاده کن

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من ۴۶سالم مدتیه پشت سرم می خاره قرمز میشه دیگه کلافه شدم لطفاً راهنمایی کنید که باید چیکار کنم

اهورا
اهورا
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

اهورا

مریم
مریم
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

نمک خوراکی رو قاطی شامپو کن بزن شوره سر از بین میره

النا
النا
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

سلام من دوروزی هست سرو بدنم همزمان خارش گرفته بنظرتون از چیه

بیکی تیموری
بیکی تیموری
6 ماه قبل

سلام من پسرم ۷سال داره الان یه مدتی هست که خیلی سرش خارش میده شب وروزهم فرقی نمیکنه بایدچیکارکنم

نسرین
نسرین
پاسخ به  بیکی تیموری
2 ماه قبل

سرش التهاب داره قرمز میشه ؟

حسین
حسین
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر. من یه چندوقته بدنم از کمر به بالا بین شانه ها م وسرم خیلی شدید خارش میده باید چکار کنم بیزحمت جوابمو بدید.

رفعت
رفعت
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

سلام .شما احتمال خیلی زیاد مشکل صفرا دارید به متخصص گوارش مراجعه کنید

علی
علی
7 ماه قبل

پسرم ۱۷ سال داردخارش شدیدسرکلافه اش کرده ریزش شدیدموداره آنقدرشدیدبابرس سرش خارش میکنه .علتش چیست.ممنونع

مریم
مریم
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

نمک خوراکی قاطی شامپو کن بزن اوکی میشه امتحان کردم نتیجه گرفتم

دکمه بازگشت به بالا