انواع درمان های بواسیر، درمان بواسیر در خانه و درمان بواسیر در طب سنتی

پماد برای درمان بواسیر چیست؟ و وازلین برای درمان بواسیر موثر است؟

بواسیر چیست؟

بواسیر یا هموروئید بیماری است که در اثر متورم شدن و دردناک شدن وریدهای مقعد یا راست روده ایجاد می‌شود. این بیماری در همه‌ی سنین احتمال بروز دارد اما بیشتر در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال شایع است. اگرچه راه‌های مختلف درمانی برای این عارضه وجود دارد اما درمان طب سنتی بواسیر در مراحل ابتدایی بیماری با داروی گیاهی ضد بواسیر یک روش ساده، کاربردی و کم‌هزینه است. می توانید با متخصص داخلی گفت و گو کنید .

میزان بواسیر یا هموروئید بیرون زده ممکن است کم یا زیاد باشد و بر این اساس بواسیر از خفیف تا شدید دسته بندی می‌شود. درصورتی‌که تشخیص و درمان در مراحل خفیف بیماری آغاز شود، طول دوره‌ی درمان کوتاه‌تر می‌شود و اثربخشی آن هم بالاتر می‌رود.

متخصص داخلی انلاین

راه‌های درمان بواسیر چگونه است؟

درمان بواسیر مبتنی بر روش‌هایی که درد، سوزش و خارش را کم کند و در مواردی که فرد برای نشستن و اجابت مزاج دچار مشکل شده است، وی را به زندگی عادی برگرداند. در مراحل خفیف می‌توان بواسیر را با اقدامات خانگی بواسیر و طب سنتی درمان نمود.

درمان خانگی بواسیر چگونه است؟

درمان بواسیر در مراحل اولیه بیماری با روش‌های خودمراقبتی و خانگی امکان‌پذیر است. این روش‌ها اگر طی مدت ۷ تا ۱۰ روز مشکل بواسیر را حل نکرد باید نزد پزشک مراجعه کنید.

  • اگر احساس درد و التهاب در مقعد داشتید می‌توانید یک تکه یخ را روی محل دردناک قرار دهید، سرما باعث انقباض رگ‌های متورم شده و کاهش درد می‌شود.
  • مقعد را روزانه بشویید یا دوش بگیرید. حتماً حواستان باشد از الکل یا صابون برای پاک کردن مقعد استفاده نکنید و بعد از شستشو با حوله یا پارچه آن را خشک کنید.
  • استفاده از حمام سیتز یکی از روش‌های خانگی درمان بواسیر است. برای انجام این روش باید روزانه ۲ یا ۳ مرتبه و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه داخل لگن آب گرم بنشینید. به آب سرکه سیب، جوش شیرین یا نمک اضافه کنید.
  • استفاده از رژیم غذایی حاوی فیبر باعث حجیم شدن مدفوع و پیشگیری از یبوست می‌شود. همچنین بهتر است روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.
  • ورزش کردن روش مؤثری برای افزایش جریان خون در بدن می‌شود. با این حساب خون در مقعد هم به گردش در می‌آید و از تورم ناشی از حبس خون جلوگیری می‌کند. برای درمان یبوست ورزش خاصی پیشنهاد نمی‌شود. هر فعالیتی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری مؤثر است.
  • داروهای مسکن خوراکی و بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوبروفن را برای تسکین موقت درد استفاده کنید.
  • محتویات کپسول ویتامین E می‌تواند زخم را نرم نگه دارد و سوزش و خارش ناشی از بواسیر را کم کند. برای استفاده فقط کافی است چند عدد کپسول را سوراخ کنید و محتویات آن را روی مقعد بمالید.
  • صابون مراغه از چربی حیوانی ساخته شده است. اگر مقعد به مدت ۲۰ دقیقه به این صابون آغشته کنید و سپس بشویید میزان خارش و سوزش زخم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

چگونه بواسیر را درمان کنیم

راه‌های درمان بواسیر در طب سنتی

طب سنتی برای درمان بواسیر راهکارهای مختلفی مثل تغییر در رژیم غذایی، درمان بواسیر با طب گیاهی و تغییر در سبک زندگی را ارائه می‌کند. اما برای بواسیر در طب سنتی دو نکته‌‌ی زیر را به خاطر داشته باشید.

  1. درمان سنتی و گیاهی بواسیر یک فرایند زمان‌بر است و نیازمند صبر و حوصله‌ی فراوان است.
  2. درمان بواسیر به‌صورت گیاهی در مراحل ابتدایی بواسیر که بیماری خفیف است استفاده می‌شود. چون در مراحل پیشرفته بیماری با درد و سوزش زیادی همراه است و بیمار طاقت تحمل درد را ندارد و روش‌های تسکین فوری درد را ترجیح می‌دهد.

درمان بواسیر در طب سنتی با تغییر رژیم غذایی

متخصصان طب سنتی عقیده دارند غذاهایی که عامل سودا هستند باعث غلیظ شدن خون و تجمع و حبس آن در مقعد می‌شود و اگر در رژیم غذایی این افراد غذاهای سودازا حذف شود بیماری بهبود می‌یابد یا پیشرفت نمی‌کند.

 افرادی که بواسیر دارند غذاهای زیر را نباید مصرف کنند.

  • گوشت‌ها: گوشت گاو و گاومیش، آهو، ماهی شور
  • سبزیجات تند و تیز و نفاخ، بادمجان، کلیم، سیر و پیاز
  • غذاهای فست‌فودی، سوسیس، کالباس
  • ادویه‌های تند، فلفل و خردل

افرادی که بواسیر دارند میزان غذاهای زیر را در وعده‌های غذایی باید بیشتر کنند.

  • غذاهای آبکی و غذاهایی که سریع هضم می‌شوند مانند انواع سوپ‌ها
  • سبزیجات پخته شده که فیبر بالایی داشته باشد و مدفوع را رقیق کند.
  • همچنین توصیه می‌شود این افراد حداقل روزانه ۸ لیوان آب بنوشند و از مایعات زیاد استفاده کنند.
  • مصرف زردآلو، انجیر، آب انگور، آلو خشک، تمر هندی و آب هندوانه

راه‌های درمان گیاهی بواسیر چیست؟

 راه‌های درمان گیاهی بواسیر بسیار متنوع است. درمان گیاهی بواسیر و شقاق حاصل از آن با استفاده از روغن‌ها، ضماد کردن گیاهان مختلف بر محل و عرقیات گیاهی امکان‌پذیر است.

راه‌های درمان بواسیر با روغن‌های گیاهی

زخم‌های بواسیر سوزش و خارش دارند. یک راه درمان گیاهی زخم بواسیر برای کاهش سوزش و التهاب استفاده از روغن‌های گیاهی است. درمان بواسیر کودکان در طب سنتی با استفاده از روغن‌های گیاهی یا ضماد کردن گیاهان بر مقعد آسان‌تر از جراحی و سایر روش‌های پزشکی است.

درمان گیاهی بواسیر با روغن نارگیل

روغن نارگیل می‌تواند خونریزی ناشی از بواسیر را کاهش دهد. همچنین با دارا بودن ویتامین A، زخم را نرم می‌کند و از سوزش آن جلوگیری می‌کند. استفاده‌ی موضعی از روغن نارگیل باید روزانه تکرار شود و استمرار داشته باشد.

درمان گیاهی بواسیر با روغن زیتون

زیتون گیاهی است که خواص سرشاری دارد استفاده‌ی موضعی از آن در ناحیه‌ی مقعد باعث نرم شدن منطقه می‌شود و از خارش جلوگیری می‌کند. برای استفاده از روغن زیتون، ابتدا پوست مقعد را با دستمال مرطوب تمیز کنید، بعد از خشک کردن روغن زیتون را با پنبه یا انگشت به ناحیه‌ی دردناک بمالید. روزانه ۳ تا مرتبه می‌توانید این کار را تکرار کنید.

درمان گیاهی بواسیر با روغن بادام

درمان گیاهی سوزش بواسیر با روغن بادام یکی از روش‌های مؤثر است. روغن بادام به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و آن را نرم می‌کند. همچنین سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و از این طریق با تولید سلول‌های تازه در پوست خارش و التهاب کم می‌شود.

درمان گیاهی بواسیر با روغن تره

تره گیاهی است که آب فراوان دارد و استفاده از روغن آن رطوبت رسان بسیار خوبی برای درمان بواسیر است. برای استفاده کافی است بعد از هر بار اجابت مزاج، مقعد را بشویید و خشک کنید و با پنبه آن را به روغن تره آغشته کنید.

درمان بواسیر با روغن زنجبیل

روغن زنجبیل مانند گیاه آن خاصیت گرمی دارد و می‌تواند با نرم کردن پوست و آبرسانی آن زخم بواسیر را درمان کند. تهیه روغن زنجبیل ساده است و با جوشاندن ریشه‌ی زنجبیل و روغن کنجد انجام می‌شود.

درمان گیاهی بواسیر با ضماد کردن گیاهان دارویی

درمان بواسیر با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی آبرسان است که می‌تواند زخم‌های خشک را مرطوب و آبرسانی کند. همچنین آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و درد و سوزش را هم کم می‌کند. آلوئه‌ورا برای بواسیر داخلی و خارجی قابلیت درمانی دارد. می‌توانید گیاه را از وسط برش دهید و ژل آن را بر روی زخم قرار دهید یا این‌که تکه‌هایی از ژل آن را داخل فریزر منجمد کنید و برای درمان بواسیر داخلی شیاف نمایید.

درمان بواسیر با سرکه سیب

سرکه سیب آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند پوست را از آلودگی و میکروب بزداید. استفاده از سرکه سیب برای شستشو و ضدعفونی محل زخم با سوزش همراه است و ممکن است این سوزش آزاردهنده باشد اما می‌تواند بعد از چند ثانیه محل را پاک نماید و درد را تسکین دهد.

درمان بواسیر با زردچوبه

زردچوبه گیاهی دارویی حاوی آنتی اکسیدان است. استفاده از آن به صورت یک خمیر و ضماد کردن آن  بر روی زخم بواسیر درد و التهاب را بسیار کاهش می‌دهد. می‌توانید برای تهیه‌ی خمیر زردچوبه از ترکیب آن با آب یا با ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.

درمان بواسیر با چای سیاه

چای سیاه با دارا بودن اسید تانن می‌تواند تورم و درد ناشی از بواسیر را کم کند. برای استفاده از آن یک عدد چای کیسه‌ای را در آب گرم مرطوب کنید و بعد از سرد شدن روی رگ‌های متورم قرار دهید. مدت‌زمان قرار دادن کیسه ۱۵ دقیقه است و روزانه دو یا سه بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

درمان بواسیر با موم عسل

موم عسل خاصیت نرم‌کنندگی زیادی دارد، به همین جهت می‌تواند برای تسکین التهاب و درد بواسیر به‌صورت موضعی استفاده شود. همچنین می‌توانید عسل و آب گرم را مخلوط کنید و صبح‌ها بنوشید.

درمان گیاهی بواسیر با عرقیات گیاهی

یکی از روش‌های استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی درآوردن عرق گیاه است. عرقیات گیاهی زیر می‌تواند بواسیر را درمان کند.

درمان بواسیر با عرق اسفرزه

گیاه اسفرزه گیاهی علفی با خاصیت از بین برنده یبوست است. استفاده‌ی روزانه یک فنجان عرق اسفرزه صبح‌ها و عصرها می‌تواند مدفوع را آبکی و درد ناشی از بواسیر را کاهش دهد.

پیشگیری از ابتلا به بواسیر

درمان بواسیر با عرق بابونه

بابونه گیاهی است که خاصیت التیام دهندگی درد و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد. بابونه به شیوه‌های مختلف مانند روغن، دمنوش و عرق قابل استفاده است. عرق بابونه برای افرادی که از بواسیر رنج می‌برند مؤثر است.

درمان بواسیر با عرق بومادران

عرق بومادران یکی از بهترین درمان‌های بواسیر در طب سنتی است. بومادران را می‌توانید به‌صورت عرق استفاده کنید یا این‌که گیاه آن را مخلوط با بابونه دم کنید.

درمان گیاهی بواسیر با جوز هندی

جوز هندی دانه‌ی درخت جوز یک داروی مؤثر برای درمان بواسیر است. استفاده‌ی خوراکی دو بار در روز از جوز هندی التهاب و تورم رگ‌های مقعد را بهبود می‌بخشد.

درمان گیاهی بواسیر با خاکشیر

تهیه‌ی شربت خاکشیر و استفاده‌ی روزانه از آن موجب نرم شدن مدفوع و کمتر شدن فشار به مقعد و وریدهای آن می‌شود.

درمان گیاهی بواسیر با پنج انگشت

پنج انگشت گیاهی است که فواید دارویی فراوان دارد و می‌تواند بواسیر را درمان کند. برای استفاده از آن باید دمنوش گیاه پنج انگشت را تهیه کنید. برای تهیه دمنوش مقداری از گیاه را با آب گرم روی حرارت غیرمستقیم دم کنید و روزانه دو فنجان بنوشید.

چگونه از ابتلا به بواسیر پیشگیری کنیم؟

رعایت موارد زیر باعث می‌شود ابتلا به بواسیر کمتر شود.

  • تغییر وضعیت هنگام کارکردن یکی از عواملی است که باعث گردش خون در بدن می‌شود. اگر به مدت طولانی می‌نشینید یا می‌ایستید باید هر یک ساعت یک بار تغییر وضعیت دهید.
  • رژیم غذایی حاوی غلات، سبزیجات و میوه‌ها داشته باشید. همچنین آب فراوان بنوشید.
  • استفاده از دستمال مرطوب را جایگزین دستمال توالت کنید.
  • مدت طولانی در دستشویی نمانید و از زور زدن اجتناب کنید.
  • روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
  • بلند کردن وسایل سنگین به بدن شما و همچنین به رگ‌های منطقه مقعد آسیب می‌زند.

درمان بواسیر با طب سنتی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

افرادی که وضعیت اجابت مزاج در آن‌ها تغییر می‌کند، در مدفوع خون مشاهده می‌کنند و هنگام نشستن نشیمنگاه دردناکی دارند باید برای تشخیص علت دقیق بیماری نزد پزشک بروند. بواسیر در مراحل اولیه به‌سادگی درمان می‌شود اما پیشرفت آن با درد و عوارض شدیدتر همراه است و درمان را مشکل‌تر می‌کند.

سؤالات و مشکلات خود را بدون مراجعه‌ی حضوری و به‌صورت اینترنتَی با پزشکان آنلاین متخصص داخلی پذیرش ۲۴ در میان بگذارید و نگرانی خود را برطرف نمایید.

دکتر آنلاین متخصص داخلی

۳.۳/۵ (۲۳ نظر)

منبع
terra-lab.comradinmi.comwww.google.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
120 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0000
0000
19 ساعت قبل

سلام من ی چند ماهی هست یبوست دارم و یه گوشت کوچیکی در ناحیه مقعدم بیرون اومده خونریزیم هنگام یبوست دارم باید چیکار کنم و اینکه سوزش زیادی دارم

راضیه فلاحی
راضیه فلاحی
6 روز قبل

سلام من چند وقتی هست در ناحیه معتقد ایجاد درد وگاهی خونریزی دارم الان خیلی شدید شده طوری که نمی تونم بشینم دارو رفتم دکتر دارم استفاده می کنم ولی تاثیری ندارد

امید
امید
7 روز قبل

سلام ببخشیدمن نزدیک ۱۸،۱۷ساله که چندوقتی یکبار حالت یک غده میزنه بیرون پمادام جی میزنم تاچندوقت خوبه باز دوباره همین اتفاق میفته لطفا راهنمایی کنید.ممنون

محح
محح
12 روز قبل

سلام من سه روز احساس میکنم بیرون زدگی مقعد دارم معدمم درست کار نمیکنه

راه حلش چیه

محمد
محمد
14 روز قبل

سلام من تازه متوجه شدم اندکی گوشت میزنه بیرون دردی ندارم آیا بواسیر است لطفاً راهنمایی کند

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام

ساحل
ساحل
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خیلی درد شدید دارم وبعدش که میرم دستشویی خون ریزی دارم وهمچنان درد شدید سوزش هم دارم دارم لطفا رهمنمایی کنید

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط ساحل
سامان.
سامان.
1 ماه قبل

سلام ، موقع مدفوع کردن کمی گوشت اضافه از مقعدم بیرون میزنه و موقع مدفوع کردن میسوزه ولی موقع نشستن و فعالیت ها دردی ندارم و گوشت اضافه را احساس نمیکنم به جز مواقعی که دستشویی میرم . میشه راهنمایی بکنید.

آرین
آرین
پاسخ به  سامان.
28 روز قبل

سلام بواسیر ساده دارید برو پیش متخصص تا عمل سپایی کنن

زین العابدین
زین العابدین
2 ماه قبل

من بعضی مواقع مقعدم می سوزه ومی خاره بعضی مواقع خون ریزی هم داره لطفا راهنمایی کنید سنگ کلیه هم دارم

مینا
مینا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دیشب که رفتم دستشویی وبا سیرم زد بیرون درد شدید همراه با خونریزی
خیلی درد دارم وقتی میرم دستشویی بعدش هم درد شدید دارم
راهنمایی کنید لطفا

بهروز
بهروز
3 ماه قبل

س من ۳۴ساله ام تقریبا ۵ساله که بیرون زدگی گوشتی دارم هر وقت که می نشینم بوی می ده حتی اگرهم ۲۴ساعت هم بروم دستشویی بازهم این بوهست قرص الپرازولام یک میلی استفاده میکنم خدای خیلی رنج میبرم پول عمل هم ندارم یک رهنمایی بکنی خدا خیرتون بده خجالت میکشم ازخودم

مریم
مریم
پاسخ به  بهروز
2 ماه قبل

لطفا از صابون مراغه برای شستن استفاده کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  بهروز
18 روز قبل

سلام.بشین داخل آب جوشانده جفت یاپوست بلوط معجزه میکنه

مانی
مانی
پاسخ به  بهروز
3 روز قبل

سلام برو تره بگیر خورد کن بزار تو قابلمه تا بجوشه بعد آبشو بریز تو لگن روزی ۲ تا ۳ بار این کار و تکرار کن انشالله جواب میگیری خیلی ها جواب گرفتن

wtf
wtf
3 ماه قبل

my shit is so bloody i cant shit is rahbar face help

اصلی
اصلی
3 ماه قبل

حاتم

علی عطار
علی عطار
3 ماه قبل

جوشانده برگ سنا بخورید
از پماد انتی فیشر استفاده کنید

علی عطار
علی عطار
3 ماه قبل

مطلب خوبی بود

میثم
میثم
4 ماه قبل

سلام درد شدید دارم و خیلی بیرون زدگی دارم قبلا عمل کردم

سید
سید
4 ماه قبل

سلام. استفاده از انجیر و تره خوب است و شربت آب‌جوش ۴تخم شربتی یا فقط چیا سه بار در طول روز یا حداقل یکبار بسیار مفید است.
پماد مخلوط یک قاشق زردچوبه و یک قاشق عسل که در فریزر گذاشته (بهتر است در نایلون باشد که به ظرف نچسبد) برای درمان عالی است.

سحر
سحر
4 ماه قبل

سلام من حدود ۸ سال میشه شقاق و باوسیر دارم ولی بدون خونریزی یه اضافه گوشت کوچولو زده بیرون وقتی یبوست میگیرم تا چند روز درد دارم بعد با استفاده از پماد خوب میشم باید چیکار کنم

مریم
مریم
پاسخ به  سحر
2 ماه قبل

ازروغن زیتون استفاده کنید هم بخورید وهم به زخم بمالید

مسعود
مسعود
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

چه پمادی استفاده میکنین

سیدلغمانی
سیدلغمانی
4 ماه قبل

تقریبایک ماه میشه که ازمقعدم خون میا همرایش کلیه هم سوخت میکنه مشکل چیی

وووو
وووو
5 ماه قبل

سلام من یه دوروزه بواسیرم زده بیرون کوچیکم هست ن درد و نخارش ن سوزشی باید چیکار کنم

جواد
جواد
پاسخ به  وووو
2 ماه قبل

دعا کن

شکوفه
شکوفه
پاسخ به  وووو
2 ماه قبل

سلام من یکسال میشه بواسیرم خیلی کوچک زده بیرون یک بار خون ریزی کردم الان خپبه نه درد دارد نه سوزش
چیکار کنم خوب بیشه

آرین
آرین
پاسخ به  شکوفه
28 روز قبل

سلام از پماد رکتول استفاده کنید

سونیا
سونیا
5 ماه قبل

ازده ساله سوزیش وخارش مقعدی دارم

عبدالهی
عبدالهی
5 ماه قبل

سلام من باردارم یبوست پیدا کردم الان خیلی کوچیک بیرون زدگی مقعد پیدا کردم کمی میسوزه چکار کنم خوب بشه تورو خدا راهنمایی کنید اصلا این چی هست بواسیر یا هموروئید؟

مریم
مریم
پاسخ به  عبدالهی
2 ماه قبل

اب زیادبنوشید روزانه ۸ لیوان وباسرنگ روغن زیتون ویا روغن چربی مرغ به مقعد بزنید خیلی مفید است

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  عبدالهی
18 روز قبل

لگن اب گرم باجوشانده پوست بلوط

عبدالله
عبدالله
5 ماه قبل
عبدالله
عبدالله
پاسخ به  عبدالله
5 ماه قبل

سلام مکروب روعده دارم چیکار کنم

مریم
مریم
پاسخ به  عبدالله
2 ماه قبل

ازدمنوش بابونه استفاده بکنید دوهفته هرروز صبح ناشتا تا ازمیکوب روده خلاص شوید خوردن دمنوش بابونه صبح ناشتا هم زخم معده وهم بیماریهای روده رادرمان می کند هرروز ۳ قاشق چای خوری دریک استکان اب جوش ؟

.....
.....
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام حدودا یک ماهه بواسیرخارجی دارم بنظرتون عمل کنم یانه راهنمایی کنید لطفا خونریزی ندارم ولی درد وسوزش گاهی اوقات دارم

مریمی
مریمی
پاسخ به  .....
1 ماه قبل

بلادور تهیه کنید

حسن
حسن
پاسخ به  .....
28 روز قبل

سلام تنها راهش عمل کنید

مرتضی
مرتضی
5 ماه قبل

۸سال بواسیر دارم از اوایل هم خون ریزی شدید داشتم چند باری ام شده بوده چند واحد خون تزریق شد بهم ۳۱سال دارم با پماد و شیاف این چیزا هم اصلا درمان نشدم دکتر هم رفتم تشخیص درست ندادن کولونوسکپی ام کردم متوجه نشدن اما این اواخر سرکه سیب زدم به معقد و کمی ام با اب حل کردم خوردم خون ریزی قطع شد میخوام ببینم کسی متوجه میشه این بیماری بواسیر است یا مشکل چیز دیگریست

رزصورتی
رزصورتی
پاسخ به  مرتضی
5 ماه قبل

واقعا با سرکه سیب
چه جوری استفاده کردین تو رو خدا بگین؟

حمید
حمید
پاسخ به  مرتضی
5 ماه قبل

سلام این عفونت روده هست

آرش الهامی
آرش الهامی
پاسخ به  مرتضی
4 ماه قبل

احتمالا بیماری خود ایمنی روده بزرگ داشته باشی .میتونی با یه متخصص هومیا پاتی مشورت کنی

طاه ر
طاه ر
پاسخ به  مرتضی
7 روز قبل

منم این مشکلو داشتم دکتر کلواکتر کلون رفتم بامعاینه ناحیه مقعد متوجه شد وعمل جراحی شدم. الان خوب شدو

صدام
صدام
6 ماه قبل

من چند مدتی میشه که سوزش ودرد داشتم و تازه امروز صبح یه کم گوشتی عضافیم پیشرفت کرده باید چه کارکنم

صدام
صدام
6 ماه قبل

سلام

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام من بواسیر دارم هرز گاهی دوچار خونریزی
می شوم ازشیاف استفاده میکنم ولی طولانی میشود راه کار چیست

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

شیاف به درد نمیخوره سعی کن سرکه سیب بزنی به بواسیر

محمد
محمد
پاسخ به  مرتضی
2 ماه قبل

میسوزونه لامصب نمیشه زد

سجاد
سجاد
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

من خودم بواسیر داشتم الان شکر خدا حل شد باخوردن عرق گیاهی که از پیج @mr.bvasel تهیه کردم.توصیه می کنم حتما سریعا تهیه کنید و از درد خلاص بشید.

امیر
امیر
6 ماه قبل

وقتی موقع دفع یه زائده گوشی از مقعد بیرون میاد و بعدش برمیگرده بواسیر هست؟

R.e
R.e
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

سلام.حتما به پزشک مراجعه کنید
۲تا پزشک فوق العاده تو تهران هست
۱ دکتر تولیت کاشانی.مطبش تو قلهکه.عمل هاش تو بیمارستان عرفان
۲دکتر فاضلی مطب تو ونک عمل تو بیمارستان امام خمینی که دفترچه تامین اجتماعی هم قبول میکنن.حتما برید پیششون.خجالت نکشید.۱هفته ای خوب میشید با ۱عمل نیم ساعته

Mee
Mee
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

بله بواسیره که اگر یبوست ادامه دار باشه و طولانی، بعدش باقی میمونه اون زایده

جاهد
جاهد
6 ماه قبل

سلام
من متاسفانه همچین مشگلی پیدا کردم
وقرصهای تیافیل۱۰وسیپر وفلوکساسین ۲۵۰وپماد داخل مقعدهموروزان استفاده مکنم وخوشبختانه کمی درد سوزش کم شده اما قطع که مکنم دوباره سوزش داره مخواستم چه نوع ورزش یا غذا یا سبزیجات بخوریم باتشکر

محسن
محسن
6 ماه قبل

سلام من نه بواسیر داخلی دارم نه بیرونی ونه خونریزی فقط.یکی دوماه خارش دارم

محسن
محسن
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

شاید انگل داری

افسانه جومونگ بی پدر
افسانه جومونگ بی پدر
پاسخ به  محسن
9 روز قبل

بیا پیش خودم

نازی
نازی
7 ماه قبل

چگونه بواسیر را رفع کنم بیرون زده بواسیرم

Mee
Mee
پاسخ به  نازی
4 ماه قبل

نباید یبوست داشته باشید، استفاده از مواد فیبردار، میل بیشتر آب، غذاهای خشک و فست فودی مضرن، حتما یه وعده آش میل بشه

Mee
Mee
پاسخ به  Mee
4 ماه قبل

منظور مواد فیبردار و آب مفیده غذاهای خشک و فست فودی مضرند

مسعود
مسعود
پاسخ به  نازی
1 ماه قبل

یکی از علت ها غلظت خون هست اگر سیگاری هستید ترک کنید تا میتونید اب انار کیوی و غذاهای رقیق کننده خون بخورید

شهاب الدین
شهاب الدین
7 ماه قبل

چگونه بواسیر را رفع کنیم

ستایش
ستایش
7 ماه قبل

سلام من بواسیر خارجی دارم نه درد داره نه سوزش و نه هم خونریزی فقط ناحیه مقعد برامدگی دارم راه درمانش چی اس

جانان
جانان
پاسخ به  ستایش
6 ماه قبل

جان

محمد
محمد
پاسخ به  ستایش
2 ماه قبل

خوش به حالت بخدا الان بیرون زدگی دارم دارم میمیرم بجز اب و تو بدنم هیچی نیس اصلا ن غذا میخورم ن چیزی وقتی میرم دسشویی هم سوزش درد انقد شدید میشه ک فشارم میفته اشک از چشام میاد خوش بحالت ک درد نداری ولی دنبال راه حلش باش ک درد کنه تحملش سختع

روناک
روناک
پاسخ به  محمد
2 روز قبل

زالو بنداز بواسیرت میره

جان پناه
جان پناه
7 ماه قبل

برای درمان شقاق یا بواسیر یا همرویید یک نوار بهداشتی برداشته شود قسمت پشتش روش سرکه سفید بریزید بعد اتصال به لباس زیر پوشیده شود. هر روز اینکار تکرار شود تا روزی که کامل برطرف بشه. یا برای رفع مشکل روزی بیست دقیقه ساعت رو محلول سرکه سفید بشینید تا مشکل. این روشی هست که برای کسی که بواسیر داشته جواب داده این روش هم رو یه دکتر زنان برای رفع سوزش تناسلی و قارچ و زگیل و… پیشنهاد میده به مریضاش. ان شالله برای شما هم نتیجه بده.

کمممم
کمممم
پاسخ به  جان پناه
4 ماه قبل

تتتتتتتتتتتتتت

نازنین
نازنین
8 ماه قبل

من مدت کوتاهی ک داخل مقعد وقتی میخوام مدفوع کنم ی چیز برجسته ای حس میکنم ک با انجام درمان خانگی بواسیر. دارم انجام میدم و این درمان های خونگی نتیجه میدن ؟ خوب خوب میشم؟ لطفا جواب بدین

R.e
R.e
پاسخ به  نازنین
4 ماه قبل

سلام.حتما به دکتر روده مرتجعه کنید.۲تا از بهترینا.۱تولیت کاشانی.۲ فاضلی

الهام
الهام
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یک ساله که عمل بواسیر انجام دادم اما وقتی مدفوع میکنم همراه با سدزشه لطفا راهنمایی کنید علتش چیست؟

محسن
محسن
پاسخ به  الهام
1 ماه قبل

سدزشه چیه خواهر من درست تایپ کن بفهمیم

هانا محمدی
هانا محمدی
10 ماه قبل

با سلام من الان یه مدت درد مقعدم خیلی زیادتر شده سوزش دارم تیر میکشه اصلا نمیتونم بشینم البته زمینه بواسیری هم دارم نمیدونم چیکار کنم راهنماییم کنید

Asal
Asal
پاسخ به  هانا محمدی
5 ماه قبل

سلام گلم درکت میکنم منم همین مشکل دارم از دیروز پماد هموروئید استفاده میکنم
اگه موقع مدفوع هم درد داری شربت ملین بگیر ی قاشق همراه با آب بخور مدفوعت شل میشه
روغن مایع هم میتونی قبل دستشویی ب دور معقد بزنی چرب کنی و ب صورت شفاف هم بزنی بره داخل

فاطیما
فاطیما
پاسخ به  Asal
2 ماه قبل

چجوری واسه درد بواسیر خوبه

Asal
Asal
پاسخ به  هانا محمدی
5 ماه قبل

اگه بازم سوالی داشتی بگو راهنماییت کنم ک درد نکشی واقعا غیر قابل تحملش

alireza30
alireza30
پاسخ به  Asal
22 روز قبل

سلام من ۵ سالی هست که بواسیر دارم و شب ها درد وسوزش دارم غیره قابل تحمل واقعا اگه میشه همراهی کنید

رضا
رضا
10 ماه قبل

ایابواسیرالت راشل نگه میداردواسپرم راکم میکند

رضا
رضا
پاسخ به  رضا
10 ماه قبل

سلام ایابواسیر آلت راشل میکند وشق نمی شودوکمبوداسپرم می اورد

علیرضا هستم همرویدم بیرون میزنه چکارکنم جمع بشه
علیرضا هستم همرویدم بیرون میزنه چکارکنم جمع بشه
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

شقایقم سه تیکه گوشت ببرون میزنه باعث میشه دفع نشه چکارکنم جمع بشه

آرام
آرام

سلام یه زائده در مقعد به اندازه لوبیا زده بیرون لطفا راهنمایی کنید که غیر از جراحی چه دارویی مصرف کنم تا بهبود پیدا کنم،حقیقتا خیلی عصبی شدم،ممنون میشم جواب بدی

محسن هستم
محسن هستم
پاسخ به  آرام
3 ماه قبل

شست‌وشوی آن با آب جوشانده بومادران به مدت دو هفته روزی دو یا سه مرتبه

نازی
نازی
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

فقط یکه درد داری آلت شل میشه این طبی هست

خیری از مشهد
خیری از مشهد
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

باسلام من مدتی است بعداز قزا خوردن کنترل باد معده از دستم خارج میه وقتا معده مدفودارم نمی‌دانم خودم نگهدارم باید سری برم دستشویی شمارو بخدا راهنمایم کنید خیلی خجلت اوره

خ از مشهد

خ

محسن
محسن
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

مگه بواسیر آلت هم داریم ،یاامازاده شروین

محمد حضرت قلی زاده
محمد حضرت قلی زاده
10 ماه قبل

سلام من یک ساله که بواسیردارم والان هم دشوی میرم خیلی فشار میدم

توحید
توحید
11 ماه قبل

سلام پدروم دوماه سکته کرده الان بعد۱ماه آی سیوموندن بواسیرداره مقعدش موقع تخلیه دردداره شکمشم میوزه میشه راهنماییم کنین

سجاد
سجاد
پاسخ به  توحید
4 ماه قبل

اولین کار رفع یبوست است با خوردن موادغذایی که فیبر دارند مثل انجیر و حتما روغن زیتون بده بخوره و بعد عرق گیاهی هس که من خودم خوردم وبواسیر کلا پاک شد. اینستاگرام پیج بواسیر @Mr.bvasel

سعید
سعید
11 ماه قبل

سلام قبل این که مدفوع بیاد یک قطره خون روشن میریزه چی کار کنم قبلا دوسه ماه یک بار بود ولی الان هر دوروز این اتفال میفته لطفا راهنمایی کنید

کاظم
کاظم
پاسخ به  سعید
10 ماه قبل

من هنگامی که دردست شویی بادمعده عزم خارج مشه چندنقطه کوچک خون پرت میشه وتمام میشود۶۷سال سن دارم لطفا پاسخ دهید

حسن
حسن
پاسخ به  سعید
7 ماه قبل

سلام خونریزی شدید بواسیر دارم چکار کنم؟

احمد
احمد
1 سال قبل

با سلام
تجربه ای که خودم داشتم، مواقعی که غذاهای با طبیعت گرم مصرف میکنم معمولا هموروئید خارجی شدت میگیرد و متورم میشود. در اینگونه موارد من سعی میکنم هیچ گونه مواد غذایی با طبیعت گرم مثل تخم مرغ، خرما، آجیل و غیره مصرف نکنم و فقط غذاهای با طبع سرد مانند خاکشیر، چای سبز و لبنیات مصرف کنم که معمولا در عرض یک هفته خوب میشود.

منصور سالاری
منصور سالاری
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
۷سال پیش بر اثر زایمان بواسیر گرفتم رفتم دکتر تا حدودی درمان شدم ولی گاه گداری در زمان اجابت مزاج درد و خونریزی داشتم زائده گوشتی کوچکی هم داشتم الان ۴روزه درد شدید همراه با خارش و سوزش شدید دارم احساس میکنم زائده بیشتر شده هنوز دکتر نرفتم قراره فردا برم به نظر تون نیاز به عمل دارم در ضمن خودم شیاف همورویید گرفتم‌از دارو خونه ولی دردم آروم نشده اصلا ممنون میشم پاسخ بدین

زهرا
زهرا
پاسخ به  منصور سالاری
1 سال قبل

سلام.خسته.نباشیدمن.چند.سالی.است.هم.خونریزی.وهم.گوشت.اصافه.وخیلی.درد.می.کشم.لطفنه.راهنمایی.کند

EEEETTTAAA
EEEETTTAAA
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

شمارتون بدید در ایتا راهنماییتون کنم

بهمن
بهمن
پاسخ به  EEEETTTAAA
6 ماه قبل

سلام

نرگس
نرگس
پاسخ به  منصور سالاری
1 سال قبل

سلام وقت به خیر من چند ماهی هست سوزش مقعد ‌وبیرون زدگی دارم وموقع دفع خون میاد دکتر رفتم میگه لیزر کن از دارو گذشته چه کار کنم

EEEETTTAAA
EEEETTTAAA
پاسخ به  نرگس
1 سال قبل

خب نرگس جان برو لیزر کن هیچ درد چیزی هم نداره

EEEETTTAAA
EEEETTTAAA
پاسخ به  نرگس
1 سال قبل

یا شمارتون رو بدید راهنماییتون کنم

مقصود
مقصود
پاسخ به  EEEETTTAAA
7 ماه قبل

زنم مشکل بواسیر داره زود زود این مشکل واسش پیش میاد درد میکشه هر شب باید انجیر و کیوی و شفتالو اینجور چیزا بخوره یه روز نخوره میزنه بیرون درد می‌کشه موقع دستشویی چند روز مریض میشه لطفاً کمک کنید حدودا ۵ساله این مشکل بعد زایمان بوجود اومده

بهمن
بهمن
پاسخ به  EEEETTTAAA
6 ماه قبل

سلام

محمد
محمد
پاسخ به  EEEETTTAAA
3 ماه قبل

.من.باباسیردارم.خنریزی.داره.چکارکنم

محمد
محمد
پاسخ به  EEEETTTAAA
3 ماه قبل

سلام.من.باباسیر.دارم.دکتر.گفت.عمل.خونریزی.زیاد.دردوحشتنامیشه.راحنمای.کنی

مهدی
مهدی
پاسخ به  EEEETTTAAA
2 ماه قبل

پماد رکتول محشره جواب میده برا من مفید بود

مهری
مهری
پاسخ به  منصور سالاری
4 ماه قبل

برو پرتو کلینیک درمان کن دوست عزیز خوب میشی

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من موقع نشستن دستشویی بیرون زدگی خون پدر دارم چه کارکنم دردکمتربشه

رضا
رضا
پاسخ به  احمد
13 روز قبل

آلورا استفاده بکن تیکه هاروداخل مقعدبزاربمونه خوب میکنه بعدازدستشویی انجام بده من اینطوری خوب شدم

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من ۱۴ ساله بواسیر عمل کردم یه ماه دردش شروه شد سوزش و گاهی اوقات خون ریزی داره و بیرون زدگی نداره از داخل هست از پماد ام جی و پماد هموروئید استفاده کردم اما تاثیر نداشته باید چیکار کنم

رحمانی
رحمانی
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام ایا عمل بواسیربعداز مدتی برمیگرد؟

شمسی
شمسی
پاسخ به  رحمانی
10 ماه قبل

سلام من نزدیک یک ماه درد مقعدی دارم دکتر هم رفتم برام دارو نوشت استفاده کردم ولی همچنان درد دارم درضمن دکتر گفت اگه خوب نشدی باید عمل بشی ولی خیلی ها میگن دوباره عود میکنه خواهش میکنم کمکم کنید چون خیلی درد دارم ممنون

مهری
مهری
پاسخ به  شمسی
4 ماه قبل

دوست عزیز منم همینطور بودم رفتم پرتو کلینیک لیزر کردم خیلی راحت شدم حتما لیزر کن هیچ دردی هم نداره راحت میشی

محمد
محمد
پاسخ به  مهری
4 ماه قبل

سلام هزینه لیزر چند شد

نام راضیه
نام راضیه
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر من سوزش خونریزی دارم چه باید بکنم

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  نام راضیه
6 ماه قبل

سلام بواسیر دارم بعضی موقع ها وقتی شکمم سفت کار میکنه موقع مدفوع درد دارم منم اب درمانی میکنم چکار کنم برای همیشه خوب بشه راه درمانش چیه

هورا
هورا
پاسخ به  ملیحه
5 ماه قبل

گ

خجسته
خجسته
پاسخ به  هورا
3 ماه قبل

پوست سیر رو بگیر و با چاقو خردش نکن فقط نوک بزن وروی جوش از قبل شسته شده بزار ۳ روزه برطرف میشه
اگ داخلیه با نخ ببند و ی مقدار نخ بیرون مقعد باشه و هر شب استفاده کنه ۴ روزه بر طرف میشه

روناک
روناک
پاسخ به  خجسته
2 روز قبل

پوست سیر رو باچی خورد کنیم

نسیما
نسیما
پاسخ به  ملیحه
5 ماه قبل

سلام دخترم ۱۰سالش دیدم لباس زیرش خونی بواسیرش زده بیرون خونی از مدفوشم خون اومده تور خدا کمکم کنید چکار کنم دخترمو

علی عطار
علی عطار
پاسخ به  نسیما
3 ماه قبل

برادر من به پژشک مراجعه کن

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط علی عطار
فرید محمدی
فرید محمدی
پاسخ به  نسیما
3 ماه قبل

سلام من ۵سال پیش زایمان کردم بعد زایمانم یبوست گرفتم الان خیلی حالم خرابه مدفوع مکنم مقعدم فکر مکنم باد مکنه ویک گوشتم زده بیرون مقعدم قبولم. عمل رفتم ۸سال پیش الان باید شکار کنم

دکمه بازگشت به بالا