چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

عوارض خیانت همسر و نحوه فراموشی آن

چگونه خیانت همسر را فراموش کنیم؟

اگرچه زندگی زناشویی با مشکلات و اختلافات زیادی همراه است اما یکی از مخرب‌ترین چالش‌های آن می‌تواند خیانت همسر باشد. از نظر روانشناسان خیانت در یک لحظه اتفاق می‌افتد و عوامل زیادی از قبل زمینه‌ساز آن هستند.

طبق آمار، ۷۰ درصد خیانت‌ها از سوی مرد و ۳۰% از سوی زن است. معمولا تحمل این مسئله برای خانم‌ها بسیار سخت‌تر است و ممکن است حتی منجر به جدایی شود. به‌ خصوص اگر اعتماد قابل توجهی میان زوجین وجود داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که بی‌انصافی است که زندگی شما به دلیل خیانت همسر دچار رکود شود. بنابراین کاری که باید در این زمان انجام دهید این است که ببخشید و حرکت کنید. یک بار خیانت نباید عاملی برای پایان رابطه باشد.

برای یافتن آرامش درونی و رهایی از کینه در قلب خود، مهم است که همسر خیانتکار خود را فراموش کنید و به راه خود ادامه دهید. اگرچه واقعا کار مشکلی است و نیاز به گذشت زمان و کمک روان‌درمانگر و اطرافیان دارد.

چرا برخی از افراد خیانت می‌کنند؟

خیانت ممکن است به هر دلیلی رخ دهد و نمی‌توان برای آن یک علت قطعی یافت. گاهی اوقات فرد به دلیل خستگی و عدم وجود تنوع و هیجان در رابطه دست به این کار می‌زند. در واقع به جای اینکه این احساس را با شریک خود در میان بگذارد، راه حل نادرستی مانند خیانت را انتخاب می‌کند. در سناریوهای دیگر، خیانت می‌تواند در نتیجه اغواگری انسان‌های ناسالم جامعه رخ دهد. مهم این است که بدانید از نظر اصول رولنشناسی، خیانت یک انتخاب است و شما به عنوان یک انسان مسئول اصلی آغاز و ادامه آن هستید!

علت خیانت

چگونه خیانت را کشف کنیم؟

اولین توصیه ما به شما این است که اگر روال زندگی شما خوب و مناسب است، خیلی به دنبال کشف این مسئله نباشید. زیرا حتی اگر موفق به فراموش کردن آن شوید، تاثیر بدی روی روحیه شما می‌گذارد.

اما اگر متوجه شدید که خیانت همسر باعث کاهش توجه او به شما، فرزندان و زندگی زناشویی شده است، بهتر است راه حلی برای کشف آن بیابید تا تکلیف شما مشخص شود. راهکارهایی مانند:

  • بررسی غیر مستقیم رفت‌وآمدهای افراد مختلف به محل کار همسر
  • چک کردن تلفن همراه همسر
  • بررسی غیر مستقیم همراهان سفرهای کاری ناگهانی همسر
  • تعقیب دورادور رفت‌وآمدهای همسر با ماشین
  • بررسی تراکنش‌های حساب بانکی همسر
  • چک کردن ایمیل‌های پیشین همسر

اگر متوجه خیانت همسر خود شدید، دو راه حل کلی در مقابل شما وجود دارد. یا باید برای جدایی از همسر خود اقدام کنید که با وجود فرزندان خیلی سریع نمی‌توان پیش رفت و یا باید تلاش کنید که با وجود ادامه زندگی این مسئله را فراموش کنید. البته در صورت جدایی از همسر نیز نیاز به گذشت زمان برای فراموشی این مسئله آزاردهنده است.

فراموش کردن خیانت همسر تا چه حد دشوار است؟

وقتی وارد یک رابطه می‌شوید، آنقدر عاشق هستید که احساس می‌کنید در پناهگاهی امن به سر می‌برید و هیچ ناراحتی در دنیا نمی‌تواند شما را اذیت کند. تا اینکه یک روز از سر کنجکاوی یا به لطف اعتراف همسرتان متوجه خیانت وی می‌شوید.

دقیقاً آن زمان است که دنیای شما متلاشی می‌شود و از خود می‌پرسید، با شخصی که قلب من را شکسته و اعتماد من را از بین برده است، واقعا باید چه کنم؟ آیا باید این غم را فراموش کنم و او را ببخشم؟ در حالی‌که خودتان می‌دانید که بخشیدن همسری که به شما وفادار نبوده، آسان نیست!

اگر هنوز هم عاشق همسر خود باشید، مطمئنا به فراموش کردن خطای او و دادن فرصتی برای اصلاح، فکر خواهید کرد. یادتان باشد که برای بخشش باید به اندازه کافی قوی باشید و ابتدا این واقعیت تلخ را بپذیرید. پس از آن، باید به خود زمان دهید تا عصبانیت شما برطرف شود. قبل از هر چیز باید دلیل و دیدگاه او نسبت به این مسئله را بفهمید تا بتوانید بهتر با کل ماجرا کنار بیایید.

فراموشی و بازسازی یک رابطه پس از چنین شکست سختی آسان نیست، اما به یاد داشته باشید که  این بخشش به خاطر همسر شما نیست، بلکه به خاطر آرامش روان خود شما است!

فراموشی به این معنا نیست که شما با کارهایی که همسرتان انجام داده است موافق هستید و اگر این اتفاق یکبار دیگر رخ دهد، همچنان با آن کنار خواهید آمد. بلکه به این معنی است که شما راهی برای اطمینان از اینکه تا آخر عمر تبدیل به فردی تلخ و نفرت‌انگیز نمی‌شوید، یافته‌اید!

فراموش کردن خیانت

چرا فراموشی خیانت همسر اهمیت دارد؟

فراموش کردن می‌تواند به شما کمک کند تا احساس حقارت نکنید. در غیر این صورت، ممکن است سال‌ها بگذرد و همچنان نفهمید که چرا اینقدر از دست این شخص عصبانی هستید. با رهایی از این احساسات (حتی اگر قصد طلاق گرفتن دارید)، خود را از نظر احساسی و ذهنی آزاد می‌کنید.

گاهی فراموشی کمک می‌کند تا به طرف مقابل از دریچه مهربانی و همدلی نگاه کنیم و حتی ادامه زندگی با او به دلیل وجود فرزندان و عشق گذشته دشوار نباشد.

بخشش و فراموشی ابزاری برای رشد شخصی نیز محسوب می‌شود. رابطه زناشویی یک خیابان دوطرفه است. اگر خیانتی رخ داده است، ممکن است تا حدودی به خاطر کوتاهی شما باشد. اگر متوجه شده‌اید که اقدامات شخصی شما چگونه در بروز این مشکل نقش داشته است، می‌توانید از این به بعد برای جلوگیری از تشدید این مساله بهتر عمل کنید.

برای فراموش کردن واقعی نیاز است که از این به بعد در حال زندگی کنید و بخش زیادی از گذشته را از ذهن خود پاک کنید. یادتان باشد که بازسازی یک رابطه با تصورات ممکن نیست و گاهی نیاز به صحبت کردن دارد. اگر لازم است در این زمینه مفصل با همسر خود صحبت کنید.

آیا فراموش کردن خیانت همسر به معنی پایان رابطه است؟

همیشه افرادی‌که خیانت می‌کنند، انسان‌هایی بد، فریبکار یا دروغگو نیستند. هر انسانی ممکن است در طول زندگی خود اشتباهات فاجعه‌باری مرتکب شود. طبیعتا روابط زناشویی با گذشت زمان تغییر شکل می‌دهند و هر اتفاقی ممکن است در این میان بروز کند.

راه‌های زیادی برای آسیب رساندن به یک رابطه وجود دارد و خیانت تنها یکی از آن موارد است. بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید که به هر دلیلی خیانت همسر خود را فراموش کنید، نباید خود را سرزنش کنید و این کار را با پایان رابطه تلافی کنید.

یادتان باشد که شما تا الان تلاش زیادی برای حفظ رابطه خود کرده‌اید و رها کردن ناگهانی آن به خاطر خیانت، خیلی به صلاح نیست. اگر می‌توانید ببخشید یا فراموش کنید، حتما این کار را انجام دهید. البته به شرط آنکه این مشکل آزاردهنده دوباره تکرار نشود!

طبق آمار، حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد از روابط می‌توانند پس از خیانت دوباره برقرار شوند، به شرطی‌که شریک خیانت‌کننده مایل به همکاری باشد. زیرا این مسئله به برقراری ارتباط مجدد در سطح احساسی و جسمی و صادق بودن طرفین نیاز دارد.

راهکارهایی برای فراموشی خیانت همسر

ممکن است با توجه به مطالب مطرح شده، این سوالات در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه غم خیانت را فراموش کنیم؟ یا چگونه خاطره بد خیانت را فراموش کنیم؟ در حالی‌که بعد از خیانت شوهرم ازش متنفر شدم.

نمی‌توان انکار کرد که بعد از خیانت، کیفیت رابطه زناشویی مانند قبل نخواهد بود. با این حال، گام‌هایی وجود دارد که زوجین می‌توانند برای بازسازی این اعتماد، بازگشت به حالت عادی و ایجاد رابطه‌ای قوی‌تر از قبل بردارند. توصیه می‌کنیم مرحله به مرحله موارد زیر را رعایت کنید:

قدردان باشید

مهم نیست که در ازدواج شما چه اتفاقی افتاده است زیرا قدردانی زمینه‌ساز یک تحول مثبت است. اگر احساس خیانت و ناامیدی می‌کنید، یک لحظه وقت بگذارید و روی خوبی‌های گذشته همسرتان تمرکز کنید. مطمئنا پس از چند دقیقه تمرکز به این روش، متوجه تغییرات درونی خود خواهید شد.

به طور کامل با احساسات خود روبه‌رو شوید

وقتی از لحاظ روحی صدمه دیده‌اید، ممکن است تمایل داشته باشید که سرزنش، دعوا یا قضاوت کنید. در این میان اگر به همسر خود اجازه دهید که توضیحاتی ارائه دهد، مطمئنا تاحدودی از قضاوت‌های خود شگفت‌زده خواهید شد.

اگر از قبل از بیماری روانی یا اختلال عاطفی شدیدی رنج می‌برید، بهتر است در مقابل یک روان‌درمانگر به صحبت‌های همسر خود گوش دهید.

هدف خود را روشن کنید

وقتی صدمه م‌ بینید، ممکن است تمایل داشته باشید که مدام به مشکل فکر کنید. در حالی‌که یادآوری مشکل می‌تواند شدت درد آن را افزایش دهد. پس بهتر است از همان ابتدا به سراغ راه حل مورد نظر خود بروید. جدایی از همسر یا بخشیدن و فراموش کردن خطای او!

سطح عمیق‌تری از صمیمیت عاطفی را ایجاد کنید

برای فرار از خیانت، باید بیاموزید که چگونه از نظر احساسی با همسر خود صمیمی‌تر شوید. شما باید برای فراموش کردن، میزان همراهی جسمی و عاطفی خود را با همسرتان بیشتر کنید تا احتمال خیانت دوباره نیز کاهش یابد.

به عبارت دیگر، شما باید ریسک کنید و آسیب‌پذیر باشید. به همسرتان این فرصت را بدهید تا به شما دوباره نزدیک شود.

روش های فراموشی خیانت

کارها را با هم انجام دهید

زوج‌هایی که وقت خود را با هم می‌گذرانند و علایق مشترکی دارند، عوارض خیانت را بسیار سریعتر و موثرتر بهبود می‌بخشند. کارهایی را که می‌توانید با هم انجام دهید و هر دو از آنها لذت می‌برید کشف کنید. به خاطر داشته باشید که همه سرگرمی‌ها یا فعالیت‌ها گران‌قیمت نیستند. کارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با هم انجام دهید و هزینه‌ای ندارند.

چشم‌اندازی از گذشته و آینده رابطه خود شکل دهید

یکی از راه‌هایی که زوج‌‎ها می‌توانند بعد از خیانت به کمک آن به زندگی خود ادامه دهند، این است که به اولین ملاقات خود قبل از ازدواج فکر کنند. اینکه چطور عاشق یکدیگر شدند؟ چرا ازدواج کردند؟ آن زمان رابطه آن‌ها چگونه بوده است؟

احساسات خود را تعدیل کنید

اینکه شما از دست همسرتان عصبانی هستید نباید باعث شود که در مورد خودتان نیز احساسات دردناکی داشته باشید. خواندن کتا‌ها یا وبلاگ‌ها در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

در مورد جزئیاتی که نیازی به دانستن آن‌ها نیست، سوال نکنید

توصیه می‌کنیم برای اینکه راحت‌تر این مسئله را فراموش کنید، از پرسیدن سوالاتی مانند چه مدت این رابطه طول کشیده است؟ چقدر پول خرج شده است؟ آیا احتمال بارداری طرف مقابل وجود دارد؟ خودداری کنید.

تصمیمات خود را به تعویق بیندازید

شاید زمان زیادی طول بکشد تا بفهمید که چه چیزی منجر به این بحران شده است. از طرفی، طبق اصول روانشناسی فراموش کردن آن نیز به دو سال زمان نیاز دارد. بنابراین سعی کنید تصمیمات نهایی خود را به تعویق بیندازید تا بتوانید شفاف‌تر فکر کنید.

 شوک احساسی وارد شده به روح و روان خود را بپذیرید

شخصی‌که مورد خیانت قرار گرفته است باید اجازه دهد که درد، ترس و اندوه ایجاد شده سپری شوند. در واقع این مسئله بخشی از مراحل فراموشی خیانت همسر است. حتی اگر نیاز است ساعت‌ها گریه کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا از رویاهای گذشته خود دست بکشید و به آینده فکر کنید.

خود را در برابر تکرار این مسئله ایمن کنید

سعی کنید با شناسایی نقاط ضعف رابطه خود و رفع آن‌ها، از بروز دوباره این مسئله پیشگیری کنید. هرچه مهارتهای شما برای صحبت کردن در مورد موضوعات حساس قوی‌تر باشد، احتمال اینکه از یکدیگر دور شوید یا اجازه دهید عصبانیت منجر به نارضایتی یا دعوا شود، کمتر است.

با هم دعا کنید، یکدیگر را ببخشید و به یکدیگر فرصت جبران دهید. از افکار کسانی‌که روابط خانوادگی خوبی دارند، استفاده کنید.

از افراد متخصص کمک بخواهید

هر دوی شما برای درک نیازهای اساسی برآورده نشده و چگونگی بهبود رابطه به کمک نیاز دارید. اجازه دهید یک مشاور یا متخصص روانشناس خانواده به شما در ایجاد یک رابطه رضایت‌بخش‌تر کمک کند. بازسازی اعتماد سخت است، اما غیر ممکن نیست. شخصی‌که خیانت کرده است باید آشکارا به اشتباهات خود اعتراف کند و در نهایت برای نجات رابطه متعهد به انجام هر کاری باشد.

به دنبال یک مشاور باشید که می‌تواند هم راهنمایی عملی و هم راهنمایی معنوی به شما ارائه دهد. شما برای بهبود حالات روانی خود به هر دو این موارد نیاز دارید.

توصیه‌های طب سنتی برای کمک به فراموشی خیانت همسر

طب سنتی معتقد است که مصرف داروهای گیاهی زیر می‌تواند به حفظ آرامش برای گرفتن تصمیم‌های موثر در این شرایط کمک کند:

  • بابونه
  • اسطوخودوس
  • گل گاوزبان
  • بیدمشک
  • بهارنارنج

می‌توانید روزانه یک قاشق چای‌خوری از این داروهای گیاهی را به صورت چای یا دمنوش مصرف کنید. علاوه بر این، مصرف مواد غذایی با طبع گرم نیز می‌تواند کمک زیادی به بهبود روابط جنسی شما کند.

مراجعه به روانشناس

چه زمانی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنیم؟

خیانت می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد و همیشه به این دلیل اتفاق نمی‌افتد که آن شخص دیگر به شما اهمیت نمی‌دهد. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا همسر شما ارزش بخشش دارد یا خیر. اگر در این حین نتوانستید با شوک روحی خود کنار بیایید، مطمئنا همراهی یک روان‌درمانگر و حتی مصرف قرص‌های ضد افسردگی می‌تواند موثر باشد.

یک مشاور می‌تواند با ارائه تجربه کسانی‌که خیانت دیده‌اند، شما را آرام کند تا بهترین تصمیم را بگیرید. به هر حال حتی اگر تصمیم به طلاق داشته باشید، فراموشی این مسئله زمان‌بر است.

اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از پزشک آنلاین روانپزشکی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید.

۳.۳/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.regain.uswww.psychologytoday.comwww.brides.comwww.bonobology.comwww.bonobology.comwww.yourtango.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
69 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان احدی
احسان احدی
14 روز قبل

همسرم در اوج اعتمادم همراه با پسری توسط ماشینش زمانی که مچشون گرفتم منو زیر گرفتن و من ضربه روحی روانی و جسمانی شدید بهم وارد شد

احسان احدی
احسان احدی
14 روز قبل

همسرم از خیانت جنسی تا دروغ و دزدی تا صدمه بدنی پارسال بهم وارد کرد و الان مدت ۵ماه رفته جداگانه زندگی میکنه .هیچ وقت از یکجا چندبار نیش نخورید .من خودم با دیگر مردان میسنجیدم و نمره ۱۸به خودم دادم ولی همسرم سو استفاده اعتمادی ازم کردبعد ۱۴سال زندگی همراه با ۲تا دختر

BHB
BHB
1 ماه قبل

رابطه زناشوییی اره ؟ من شاشیدم تو اون موضع بحثتون

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط BHB
کلثوم
کلثوم
1 ماه قبل

من ۱۷ سال ازدواج کردم شوهرم محتاد هست هم دست به زن دارد خیلی اذیتم میکنه همش دعوا داره دوتا بچه دارم خسته شدم باید چکار بکنم

نگین
نگین
1 ماه قبل

من ۳۶ ساله با همسرم زندگی میکنم سه تا بچه دارم که پسر بزرگم ازدواج کرده امادومین پسر ودختر م دانشجو هستن بارها وبارها به من خیانت کرده خسته شدم کارم به قرص اعصاب کشیده همش قول میده دوباره تکرار میکنه خودم میدونم که زندگی کردن با این شخص اشتباه اما چکار کنم بخاطر بچهای دیگم که سرو سامون نگرفتن هیچی برای زندگیمون کم نمیزاره اما من دیگه خسته شدم مثل ی تکه سنگ بدونه احساس زنانگی شدم شما بفرماید چکار کنم ایا باید بشینم وبسازم بعداز گذشت ۳۶ سال از زندگیم وزجر بکشم ممنونم ؟؟

بابک
بابک
پاسخ به  نگین
7 روز قبل

دلیلش را پرسیدین ؟

معصومه
معصومه
2 ماه قبل

سلام همسرم بهم خیانت کرده همه چیز رو توضیح داده با زن داداشم از شوهرم گذشتم نمی‌دونم بازم داداشم چگونه رفتار کنم

معصومه
معصومه
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

چطوری جوابمو دریافت کنم تورو خدا راهنمایی کنید هر روز یه نقشه میکشم

خورشید
خورشید
پاسخ به  معصومه
1 ماه قبل

صبور و خود دار باشید چون بعضی دگر زدن ها در واقع خودزنی است

ارشیا
ارشیا
2 ماه قبل

سلام اگر بار اول نباشه که متوجه خیانت همسرت میشی چه باید کرد؟

مهسا سلام من بیست سال با شوهرم زندگی کردم صاحب دو
مهسا سلام من بیست سال با شوهرم زندگی کردم صاحب دو
3 ماه قبل

مهسا

اوا
اوا
4 ماه قبل

زندگی بامرد زنا کار برای زن مذ های ءناهاست

غمگین
غمگین
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۲ ساله ازدواج کردم ودوتا دختر دارم یکی ۱۰ ساله ویکی ۳ ساله حدود یک ماه بود که فهمیده بودم شوهرم با یک خانم متاهل که همسایه هست ارتباط دارن بعد یک ماه که شک من به یقبن تبدیل شد ازش توضیح خواستم بدون‌ انکار به غلط کردن افتاد والان که ناراحتی منو میبینه با خوردن قرص واینا منو تهدید میکنه که اگه بری خودمو میکشم نمیدونم چیکار کنم تو رو خدا کمکم کنید اینم بگم من به شوهر اون خانم هنوز چیزی نگفتم

سپیده
سپیده
پاسخ به  غمگین
4 ماه قبل

سلام،این خودکشی ها و حرف ها الکی ان،بعضی از مردها فقط ظاهر مردونه دارن،و خود خواه. مطمان باش خودشا نمیکشه.

ناشناس
ناشناس
4 ماه قبل

به نظرم خیانت خیانت میاره چه جنده ها خوششون بیاد چه نیاد

سارا
سارا
5 ماه قبل

سلام من پارسال از همسرم جدا شدم تو این مدت با یک پسر آشنا شدم الان همسرم برگشته ک دوباره با هم ازدواج کنیم و اینم بگم از اون پسر پنج ماهه هست بی خبرم و کاملا فراموشش کرده م.ولی متاسفانه شوهر سابقم از رابطه م با اون شخص مطلع شده‌.و اینم بگم خودشم ازدواج مجدد داشته ولی الان میخواد جدا بشه و برگرده ولی از وقتی از رابطه من مطلع شده خیلی حالش بد شده.و کلا داره گریه میکنم.دوست ندارم از دستش بدم دوباره نمی‌دونم چیکار کنم

مژده
مژده
پاسخ به  سارا
20 روز قبل

چرا میخوای از یه سوراخ دوباره گزیده بشی برو پی زندگیت ولش کن

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام من ی دختر بیست ساله هستم بچه هم ندارم من شوهرم بهم خیانت کرده و من فقد پیامک ها و گاهی کم زنگ زده و با زن داداشم من اینو فهمیدم زن داداشم میگه یک بار همو دیدیم ولی رابطه جنسی نداشتیم ولی شوهرم میگه ن شوهرم پارسال هم رابطه زنگ پیام باهاش داشت و من فهمیدم باز هم رفت سراغش الان میگه پشیمونم گولم زده من چ کار کنم الان شب روز دارم زجر میکشم حرف کیو باور کنم لطفا لفطا کمکم کنید

دنیا
دنیا
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

حالا که بچه ندارید. جدا بشید مطمین باش بازم بهت خیانت میکنه و اون موقع بخاطر بچه مجبوری زندگی کنی

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  مریم
16 روز قبل

اگر شنا فهمیدی داره اظهار پشیمونی میکنه که ابدا پشیمون نشده از ترس ابرو ریزی هستش در لین خیانت ۵۰ به ۵۰ مقصرند تیک و تاک زدن به قرار رسیده رابطه جنسی هم بوده و الا پس نشستن نهج‌البلاغه رو دوره کردن.

تنها
تنها
5 ماه قبل

سلام منو شوهرم یک ساله ازدواج کردیم عاشق هم شدیم حالا دیشب شوهرم دیدم با دختری خرف میزنه بدجور خالم خراب شد بعد با گریه زاری قسم خورد من هیچکس ب اندازه تو دوست ندارم فقط بخاطر این تو حامله هستی من باهاش حرف میزنم تا خودم سر گرم کنم ولی من بدجور آسیب دیدم نمیدونم چکار کنم لحظه ایی ازفکرم بیرون نمیره مدام فکرمیکنم من خودم ۱۸سال دارم چه کمی دارم شوهرم بهم خیانت کرده آزبس دوستش دارم نمیتونم دردم بهش بگم تو دلم میکشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  تنها
3 ماه قبل

منم خیانت دیدم حدود۸ساله ازدواج کردم ازهمان اول ازدواج بااینکع عاشق هم بودیم رفت دنبال زنای متاهل همش ازهیزی وتنوع طلبه هرچی گفتن توجیح الکیه .مازناهرکارم بکنیم بازمیرن ذاتشون خرابه

سلطان غم ها
سلطان غم ها
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

آره واقعا زاتشون خرابه منم شوهرم بهم خیانت میکنه بسپار دست خدا ما ک زنیم آتیش بشیم کجا رو آتیش میزنیم خدا خودش جوابشونو بده

عادل
عادل
پاسخ به  سلطان غم ها
1 ماه قبل

اتفاقا خیلی از مردا اهل خیانت نیستن یکیش خودم

خورشید
خورشید
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

ذات کیا خرابه چرا دری وری میگید خانم، هر گردی که گردو نیست، من یه مرد هستم که ۱۷ ساله ازدواج کردم زنم بیش از اندازه غر غرو هستش بیشتر وقتا هم ازم فاصله میگیره که نزدیکی نکنه مثلاً میخواد با این کارا منو عذاب بده، با تمام اخلاق گندی که داره من تا به حال حاضر نشدم بهش خیانت کنم با اینکه راننده سنگین و بیابون هستم…

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  خورشید
16 روز قبل

خب نکردی آدم درستی هستی وظیفه تو انجام دادی اخلاق زنتون اصلاح گن

خانمی هستم خیانت دیده
خانمی هستم خیانت دیده
پاسخ به  شهرام احمدی
12 روز قبل

شوهر من با یک زن شوهر دار در ارتباط و عاشقش هست اونم حدود ۹سال هست باهاش در ارتباطه دیگه نمیتونم باهاش زندگی کنم دوتا بچه دارم ولی نمیفهمه که با این کارهاش باعث بدبختی بچه هاش میشه چون دوتا دختر هستن

صدیقه
صدیقه
پاسخ به  تنها
1 ماه قبل

من سه ساله در گیر خیانت شوهرم هستم.هرسری به یه نحوی داره خودشو تبرعه میکنه.ولی باور کن مردی که خیانت بکنه دیگه زیر زبونش شیرین میشه اینکار و ول کن نیست.هر سریم خودشو یجور قانع میکنه بخاطر کارش

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  تنها
16 روز قبل

خانم دلم خیلی برات سوخت خانمهایی هسن ۱۰ سال زندگی میکنن بهشون خیانت میشه،شنا یکسال این ناجوانمردیه

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

سلام منم خانمی هستم که شوهرم بعد ۳ تا بچه بزرگ بهم خیانت کرده ومنم متاسفانه ناچارم فقط بخاطرنریختن ابروم بسوزم وبسوزم مشاورین عزیزلطفاشمابگید من چه کنم

الی
الی
پاسخ به  مرضیه
5 ماه قبل

الی

ابوذر
ابوذر
پاسخ به  مرضیه
2 ماه قبل

سلام .به زندگی خود ادامه بده بدون اینکه فکر کنی همسری داری یانه.زمان همه چی درست میکنه .بچه هات بزرگ میشن فکر کن شوهر نیست .بمون وبا اراده قوی زندگی با شرافت ادامه بده.خدا خودش کمکت میکنه

صدیقه
صدیقه
پاسخ به  ابوذر
1 ماه قبل

دقیقا منم به این نتیجه رسیدم.الان فکر میکنم شوهرم مرده.اصلا وجود نداره.بزار تا ته خط بره.مطمین باش اینجور مردا که به زن خودشون خیانت میکنن به همون زنی که باهاشون رابطه دارند خیانت میکنن

سارا
سارا
6 ماه قبل

سلام۲۰سال ازدواج کردم سه تا بچه دارم۳۵سالمه شوهرم از ده سال پیش بهم خیانت میکرداما فقط پیام می‌دیدم به خودم امید میدادم که فقط در حد پیامه اما ایدفه زن برادرم تو خانه با شوهرم دیدم نمیدونم دارم دیوانه میشم دختر بزرگم۱۷سالشه لطفا راهنمایی کنید.

تنها
تنها
6 ماه قبل

مردی که عاشق جنده بشه وهمسر وفادارش که سال ها پابه پایش را له کنه بخاطر یک جنده ایا سزاور ادامه زندگی با همچین مردی هست؟

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  تنها
6 ماه قبل

خانم محترم چرا اتقدر خودتو از ارزشمندی میندازی چرا این حرفو میزنی اکر ارزشش اون زنه بزار به اون برسه از حقوق خودت دفاع کن .

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  تنها
4 ماه قبل

طلاق بگیر این سوال مسخره چیه می پرسی

مریم
مریم
پاسخ به  تنها
2 ماه قبل

نه حیف همچین زنی مردا جندها رو بیشتر دوست دارن هیچوقت نمیتونی فراموش منی همینجور که من سه ساله نتونستم هر کی میتونه جدا بشه سخته با همچین مردی زندگی کردن

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط مریم
تمنا
تمنا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۲۶سالمه باشوهرم ۵سال پیش اشنا شدم خیلی همو میخواستیم وخیلی سختی کشیدیم تا به هم رسیدیم الان تقریبا دوساله ازدواز کردیم ویه بچه تو راهی داریم هفته پیش گوشی شوهرمو بدون اینکه بدونه به قصد شوخی وترسوندن چک کردم جاخوردم که بایه خانم متاهلی که دوتا بچه داره باردار هم هست یه مدتی تو رابطس خیلیم قشنگ باهم حرف میزدن انگار عاشق هم بودن حس کردم هیچی نیستم مقابل عشقی که بینشون دیدم الان شوهرم ازم معذرت خواسته بهم قول داد برام جبران کنه همش پیشمه گوشیش دستمه ولی من نمیتونم فراموش کنم حرفایی که به هم میزدن همش تو ذهنمه تو خواب وبیداری دارم عذاب میکشم دارم دیوونه میشم راهنمایی کنید چیکار کنم

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  تمنا
6 ماه قبل

شوهرتون چون اون خانم متاهله اظهار پشیمونی میکنه که شما برملا نکنی .

خانومی
خانومی
پاسخ به  تمنا
3 ماه قبل

،طلاق بگیر، اون درست نمیشه، ،چون شما فهمیدید اون گرگ شده دیگه نمیتونی مچشو بگیری،،،مثل ما نسوز تمنا جان

تنها
تنها
پاسخ به  تمنا
1 ماه قبل

سلام من شوهرم بهم خیانت میکرد بهشم نگفتم ولی بخشیدمش الان باز پیاماشو دیدم بچم ندارم چیکار کنم به نظرتون

دنیا
دنیا
پاسخ به  تنها
1 ماه قبل

فقط طلاق.

سارا
سارا
پاسخ به  تنها
1 ماه قبل

ولش کن طلاقم بگیری بدتزاین سراغت میاد چون الان دیگه هیچکس سالم نیست فقط تامیتونی به خودت برس واعتمادبه نفس داشته باش

حمید
حمید
7 ماه قبل

خواهشن دکتر ممنون میشم جواب من بدین حمید

حمید
حمید
7 ماه قبل

باسلام بیست سال بود باخانمم زندگی میکردم بهم خیانت کرد گفتم از نظر مالی شاید کم گذاشتم فیلمش دیدم ولی از شما بزرگوار کمک می‌خوام چطور زن که عاشقش بودم رو فراموش ۲پسر دارم ولی عاجزانه راهکار بدین برای بار دوم جدا شدم ولی همه دوست داشتنم نمیدونم باهش باشم هم اون خوشگله هم خودم ولی راهش بگین خودم که میگم با مردنم درست میشه

رقی
رقی
11 ماه قبل

سلام

رقیه
رقیه
11 ماه قبل

سلام من سعی کردم فراموش کنم و تا حدودی هم موفق بودم ولی گاهی خیانت انگار که همون زمان است باعث آزار وناراحتی من می شود حتی گاهی در خواب طرف مقابل رو میبینم ومدام از این موضوع رنج می برم لطفا راهنمایی کنید

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام من ۱۵ ساله ازدواج کردم دوپسردارم همسرمم آدم خوبی بود تازه فهمیدم بهم خیانت کرده حالم خیلی بد است راهنماییم کنید چی کار کنم

آیدا
آیدا
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

مهسا جان از اینکه این اتفاق دردناک و کوبنده و درهم شکننده واست افتاده قلبن ناراحت شدم همدردی منو بپذیر منم چند ماهه برام اتفاق افتاده و هنوز از درد بخودم میپیچم
لطفن خونه و بچهاتو ترک نکن
لحظه اولی ک متوجه خیانت میشی احساسهای متناقضیو تجربه میکنی
انگار بمب تو مغزت میترکه
لطفن صبور باش و با مشاور حرف بزن قبل از اینکه ب هرکسی حتی خود همسرت بگی حتمن با مشاور صحبت کن
میتونی تلفنی صحبت کنی حتمن راهنماییت میکنه با توجه ب موقعیتت
این دردی نیست ک بتونی بتنهایی باهاش کنار بیای

سعید
سعید
1 سال قبل

بعد از خیانت اگر هر دو طرف حاضر شدن رابط رو نجات بدن تحت ۱ شرط میتونن اون رابطه رو نجات بدن که طرفی که خیانت کرده بپذیزه که این کار و کرده و هزار و یک قصه نسازه که تقصیر تو بود تو با من نخوابیدی تو به من بد اخلاقی میکردی تو به من بی توجهی میکردی این قصه هارو همشو بریزه کنار بگه من اشتباه کردم من خطا کردم و اگر تو من و نبخشی میفهمم و این بهای خطایی که من کردم و با امید اینکه تو بتونی منو ببخشی حاظرم هر کاری رو که بتونه آینده زندگیمون رو بهتر کنه انجام بدم و یک قول بخشی از این بازسازی رابطه هست هرگز هرگز هرگز مادامی که تو همسر منی دیگه به تو دروغ و خیانت نمیکنم ولی اگه رابطمون به بن بست رسید به تو اطلاع میدم و تقاضا طلاق میدم در این صورت احتمال اینکه باز رابطه ساخته بشه هست.

دنیا
دنیا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من حدود ۳ ماهی هست که متوجه شدموهمسرم بهم ۵ ساله خیانت می‌کرد اونهم با خواهرم دنیا روی سرم خراب شده چندین بار دست به خودکشی زدم ولی هردفعه نجاتم داده دوست ندارم زنده باشم افسردگی شدیدی گرفتم دائما غمگین هستم خودش میگه ناخواسته بوده ولی اعتماد من نسبت بهش از بین رفته نمیتونم مثل سابق بهش نزدیک بشم هردفعه توی ذهنم فکرهایی میاد که آزارم میده که چکار کرد چطوری رفت خیلی عذاب میکشم بخاطر بچه هام و اینکه انگشت نمای فامیل به خاطر خواهرم میشم نمیتونم ازش جدا بشم همسرم میگه بخدا فراموشش کردم ولی من نمیتونم باور کنم میگم باز دوباره برمیگرده چون اعتمادم را از دست دادم بخاطر ناراحتی قلبی مادرم نتونستم به مادرم چیزی بگم عذاب میکشم همش با خودم میگم خیلی بی غیرتم که نتونستم حق خواهرم را بذارم کف دستش خیلی عذاب میکشم همسرم میگه کمکم کن بهم محبت کن تا فراموشش کنم ولی من خودم محتاج محبت هستم خیلی کمبود محبت دارم خیلی میترسم اشتباهی ازم سربزنه که روی بازگشت نداشته باشم چون واقعا دوست دارم با یکی به خاطر تلافی این کارش همدردی کنم لطفت کمکم کنید چکار کنم دارم داغون میشم.

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  دنیا
1 سال قبل

چرا نمی‌تونید انتقام خودتونو بگیرید لز خواهرتون مگه نمیخواد ازدواح کنه بصورت ناشناس به خاستگاری در آینده برسونید که این خانم با شوهر خواهرش رابطه داشته بلکه اون بنده خدا هم راهنمایی بشه تفاسیر یک هرزه نشه .

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  دنیا
16 روز قبل

اگه ۵ سال بوده فراموش نکرده بیخود میگه با تهدید به ابرو ریزی ازش امتیاز مادی بگیر

رها
رها
1 سال قبل

نیاز به سوال نیست جواب خیانت را باید باید و باید با خیانت داد.

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من ۱۰ سال است ازدواج کردم و طی این ده سال از همسرم خیانت دیدم از تلفنی و پیامک و این آخری رابطه ی جنسی .بار ها و بارها بخشیدمش اما این آخری منو بدجوری داغون کرده و نمیدونم چیکار کنم؟ یه بچه دارم و واقعا دوست ندارم بچم رو ناراحت کنم لطفا کمکم کنید

سپیده
سپیده
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام،این موضوع برای منم اتفاق افتاده،منم ۲تا بچه دارم.چند بار شوهرم بهم خیانت کرده،ولی من از خانواده ای نیستم ک طلاق رواج داشته باشه،بخاطر بچه هام دارم زندگی میکنم.زندگی ک ن،از روی عادت روزا شب و شبا صبح میکنم.عمرم حروم ی ادم بد ذات شده.

ف.ج
ف.ج
1 سال قبل

سلام روز بخیر من ۷ ماهی هست وارد یک رابطه شدم اولین رابطه زندگیم و قصد ازدواج و همکار هستیم
چند روز پیش که باهاش تماس گرفتم حالا عمدی یا که فراموشی تلفن رو قطع نکرد و من متوجه سدم که با یه خانم که یه دختر داره و طلاق گرفته در ارتباطه و سعی داشت با اون خانم رابطشو تموم کنه مشخص بود با اون خانم رابطه داشته و مدت زمان زیادی بوده و در اخر به اون خانم گفت دیگه تموم شده ولی اگه خواستی تماس بگیر جوابتو میدم. حالا دیگه من قطع کردم شب زنگ زدم و گفتم شنیدم که چیا گفتی گفت خودم وقتی با من تماس گرفته با تو تماس گرفتم که در جریان باشی چون نمیتونستم مستقیم در موردش بگم گفتم بشنوی و من سوالاتی پرسیدم کع قانع نکرد منو کع اصلا با اونم خانم بیرون نرفته جایی نرفنه و فقط تلفنی بوده. چندین بار سفر های یه روزه میرفت و مرخصی میگرفت و کلا جواب منو نمیدا و ..
من خیلی زیاد این آقارو دوست دارم جدا از وابستگی که بهش دارم. من اصلا بعدش چیزی دیگه نگفتم و نپرسیدم ولی زمانی که باهاس حرف میزنم یا که توی محل کار میبینم عصبی میشم فکرم بهم میریزه تصمیم گیری برام سخته . نمیدونم چیکار کنم و چ تصمیمی درسته . ولی حس من میگه قبل از منم با اون خانم بوده حالا لطفا کمکم کنید واقعا توی جهنمم الان

پردیس
پردیس
پاسخ به  ف.ج
3 ماه قبل

لطفا به حس وندای قلبت گوش کن وازش فاصله بگیر .قیمتت رو نشکن .یه چاقوی خیالی بزن به علاقه وهوس ودور این احساسات تو خالی رو خط بکش .مگه سرت درد میکنه آخه .خدا داره بهت نشانه ها رو نشان میده .ا نوقت تو هی میپرسی ؟؟؟

سرفرازیان
سرفرازیان
2 سال قبل

سلام 
من حدودا ۴۰ سالمه و همسرم با اختلاف ۵ ساله و لیسانسه هر دو در یک اداره و در بخشهای جدا از هم کار میکنیم. حدود سه سال پیش فهمیدم همسرم با یکی از همکارها به صورت تلفنی و پیامکی ارتباط دارد. وقتی لو رفت حسابی جا خورد و گریه کرد که اصلا قصد خاصی نداشته وبالاخره توجیه کرد. به خواهرش همون موقع اطلاع دادم. من هم باتوجه به اینکه یک فرزند دارم ازشون بخشیدم. الان بعد از سه سال دو هفته ای هست که متوجه شدم بازهم با اون شخص پیامک و ارتباط تلفنی دارد. بدجور کلافه هستم. دارم سکته میکنم که چرا اینطوری شده. از هیچی براش کم نزاشتم از هیچی . ولی بازم این اتفاق افتاده. تصمیم دارم که توی این هفته جلوی پدر و مادرش مدارکم شامل صدا و پیامک هست رو رو کنم و بگم شما خودتون تصمیم بگیرید که با دخترتون چکار کنم. خواهشا کمکم کنید که چکار کنم ؟ آیا اینکار درسته که اطرافیان رو در جریان جزئیات بزارم ؟ میخوام این دفعه دیگه پیگیر طلاقش باشم 
سپاسگزارم 

دکتر سحر بهروزیان
پاسخ به  سرفرازیان
2 سال قبل

وقتی یک بار خیانت اتفاق می افته بهتره به فرد فرصت داد ولی وقتی برای بار دوم اتفاق می افته دیگه جای فرصت نیست و باید خانواده در جریان قرار بگیره اما عواملی که باعث این رفتار همسرتون شده باید شناشایی بشه و ببینید چقدر قابل رفع و درست شدن، شما دو تا راهکار دارین یا جدا بشین یا چندین جلسه مشاوره حضوری زوج درمانی داشته باشید و هر دو برای تغییر و زندگی
جدید تلاش کنید.

سرفرازیان
سرفرازیان
پاسخ به  دکتر سحر بهروزیان
2 سال قبل

سپاسگزارم از پاسختون
خانم دکتر به نظرتون نیازه که خانواده ی خودمم در جریان قرار بگیره که یه وقت اتفاقی واسم نیافته ؟
و اینکه در محل کارم با اون آقا چکار کنم ؟ چند روزی هست نقشه های زیادی توی سرم داره میچرخه که بعضی هاشون خطرناکه. فعلا فقط دارم فکر میکنم بهشون. نمیدونم چه تصمیمی بگیرم . کمکم کنید. خودتون میدونید توی محل کار آدم این اتفاق بیافته ممکنه چه تبعاتی برای من داشته باشه . حرف این و اون و هزار بحث دیگه

خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

دکتر سحر بهروزیان
پاسخ به  سرفرازیان
2 سال قبل

با سلام بالاخره خانواده شما دیر یا زود متوجه می شین بهتر یهشون بگین
شما با خانمتون طرف هستین نه اون آقا با خانومتون صحبت کنین و بهشون بگین که اطلاع دارین .

شهرام احمدی
شهرام احمدی
پاسخ به  سرفرازیان
6 ماه قبل

این زن اقای محترم کارش تمامه باید ببریش تهدیدش کنی مهریه شو ببخشه بعد رسواش کنی هردو رو ازشون شکایت کنی به حراست تو رو به مسخره گرفتن هردو بازی دادن هردو همه جی دست توهست . میتونی باوخاک یکسانشون کنی

۷۷۷۷۷۷۷
۷۷۷۷۷۷۷
پاسخ به  شهرام احمدی
5 ماه قبل

۰۰۰۰۰

خانومی
خانومی
پاسخ به  سرفرازیان
3 ماه قبل

مشاور بهتره
اطرافیان کمک نمیکنن که هیچ،سر کوفت هم میزنن اگه نمیخایی جدا بشی، ،لا اقل بهش وانمود کن که منم همین کارا با همکارام که آقا هستن میکنم بزار مغزش داغ بشه

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط خانومی
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سرفرازیان
3 ماه قبل

طلاق راه مناسبی فرزندتون به مادراحتیاج دارع ضربه ی روحی بهش دست میده سعی کنید شدع باترساندن این خیانتشوجمع کنید وفراموش کنید اطرافیان اتیش دعواروزیادمیکنن بحای اینکه کمک تون کنن من خودم به شدت ازخیانت میسوزم امابجه ها این وسط گناه دارن قصه میخورن

اسمان ابی
اسمان ابی
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

بترسونش ،بهش رو نده ،بش بگو که میدونی و با بچه تهدیدش کن

سلطان غم ها
سلطان غم ها
پاسخ به  اسمان ابی
2 ماه قبل

خیانت خیانت ای خدا تا کی خیانت تو مغزم انگار بمب منفجر میشه هر لحظه ب یادم می افته خدایا خودت جواب کارشونو بده هم دردیم عزیزان ن از چیزی میترسن ن چیز دیگه بسپار ب خدا ما ک میسوزیم خدا جواب کارشونو بده بفهمن ما چی میکشیم

دکمه بازگشت به بالا