انواع نیش حشرات و درمان خانگی آن

روش های درمان طبیعی نیش حشرات در خانه

تفاوت کهیر و نیش حشرات را از کجا تشخیص بدهیم؟

گاز گرفتن یا نیش حشره می‌تواند یک تجربه وحشتناک باشد، به ویژه اگر ندانید که چه موجود کوچکی باعث ایجاد آن جوش قرمز و تپنده بر روی پوست شما شده است. اما نگران نباشید چرا که اغلب نیش حشرات بی‌خطر بوده و به سرعت بهبود می‌یابند. ولی در این میان نیش برخی از حشرات، مانند مورچه‌های آتشین، زنبورهای معمولی و زنبور سرخ، ممکن است باعث درد شدید یا حتی واکنش آلرژیک جدی شوند. اما مواردی مانند نیش عنکبوت سمی، نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی خواهند داشت.

انواع نیش حشرات

علائم نیش حشرات سرنخ‌هایی برای علت و شدت آن ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اکثر گزش‌های حشرات باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز همراه با درد، خارش یا سوزش می‌شوند. برخی از انواع نیش‌های حشرات همچنین دارای تاول یا جوش هستند. در ادامه شما را با برخی از سرنخ‌های رایج اشکال گزش بیشتر آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید با مشاهده هر یک از علائم زیر با متخصص عفونی در ارتباط باشید.

علائم نیش حشرات

  • ساس‌ها یک علامت گاز گرفتگی کوچک روی پوست بر جای می‌گذارند که قرمز و خارش‌دار بوده یا در موارد نادر باعث واکنش آلرژیک جدی می‌شوند.
  • زنبورها باعث ایجاد برجستگی پوستی قرمز همراه با سفیدی در اطراف آن می‌شوند.
  • گزش کک باعث ایجاد خارش روی پوست و اغلب روی مچ پا و ساق پا می‌شود.
  • پشه‌ها برجستگی‌های خارش‌دار صورتی روی پوست ایجاد کرده یا در موارد نادر یک واکنش شدید از نوع آلرژی به نیش حشرات ایجاد می‌کنند.
  • نیش عنکبوت باعث علائم جزئی مانند قرمز شدن پوست، ورم و درد در محل گزش یا علائم بسیار جدی می‌شود که نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارد.
  • کنه‌ها می‌توانند ناقل بیماری لایم باشند و نیش آنها بثوراتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند شبیه چشم گاو در حال پخش شدن باشد.

بیشتر انواع گزش و نیش مستقیماً از حشرات به انسان منتقل شده که عموما در خارج از منزل اتفاق می افتد. البته دو استثناء ساس و شپش وجود دارد. ساس ها، کنه های ریزی هستند که در رختخواب زندگی می کنند و شپش ها از طریق تماس با فرد آلوده، شانه یا لباس پخش می شوند.

نیش برخی از حشرات خاص می‌تواند بیماری‌هایی مانند ویروس زیکا، ویروس نیل غربی، ویروس چیکونگونیا، تب دنگی و تب زرد که همگی آنها توسط پشه منتقل می‌شوند را نیز وارد بدن انسان کند. بیماری لایم از کنه، تب خال‌دار کوه راکی از سگ یا کنه چوبی و بیماری شاگاس از تماس با حشرات به انسان منتقل می‌شود.

علائم نیش حشرات

در گزارشی که در تاریخ ۴ مه ۲۰۱۸ توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC)  منتشر شد، به آمریکایی‌ها هشدار داد که بیماری‌های ناشی از نیش پشه، کنه و کک در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

پیشگیری از نیش حشرات

سعی کنید در هنگام مسافرت، از داروهای مورد نیاز یا اقدامات احتیاطی که می‌توانید انجام دهید، آگاهی کافی داشته باشید.

لباسی بپوشید که پوست را بپوشاند.

صرف نظر از نوع اشکال گزش، بهتر است بدانید چه عاملی شما را گاز گرفته است. یادگیری درباره تشخیص نیش حشرات از نظر ظاهر و احساس، به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا قادر به درمان نیش حشره در خانه خواهید بود یا بایستی فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

اگر حساسیت به گزش حشرات دارید، با دکتر آلرژی خود در مورد مراقبت‌های اورژانسی در این باره صحبت کنید. برخی از افراد مبتلا به آلرژی شدید به نیش حشرات باید همیشه داروی آلرژی از جمله اپی نفرین همراه خود داشته باشند.

نیش حشرات عفونی

نیش پشه به صورت برجستگی پوستی خارش‌دار، گرد قرمز یا صورتی ظاهر می‌شود. این وضعیت معمولاً نشان‌دهنده نیش بی‌خطر حشره است، اما گاهی اوقات می‌تواند باعث بیماری جدی شود، مانند ویروس زیکا (به ویژه در زنان باردار که خطرناک است)، ویروس نیل غربی، مالاریا یا آنسفالیت سوارکاری غربی .(EEE) برای اکثر مردم، زیکا Zika باعث بیماری مختصر و شبیه به آنفولانزا می‌شود. اما نوزادان مادران باردار مبتلا به زیکا دارای مقادیر نگران کننده‌ای نقایص مادرزادی میکروسفالی هستند.

بر اساس گزارشات CDC، در سال ۲۰۱۹، در مجموع ۹۵۸ مورد ویروس نیل غربی در ۴۷ ایالت ایالات متحده گزارش شده است. علائم این بیماری ۲ تا ۱۴ روز پس از نیش ظاهر می‌شود و می‌تواند شامل سردرد، درد بدن، تب، استفراغ، اسهال و بثورات پوستی باشد. افراد مبتلا به عفونت شدیدتر نیل غربی ممکن است دچار مننژیت یا آنسفالیت شوند و علائمی از جمله سفتی گردن، سردرد شدید، عدم تعادل، تب بالا و تشنج داشته باشند.

نیش یک پشه آلوده به انگل می‌تواند باعث بیماری مالاریا شود. این اتفاق نادر در ایالات متحده، هر ساله باعث ابتلای تنها حدود ۲۰۰۰ مورد در این کشور می‌شود و اکثر موارد ابتلا در افرادی دیده می‌شود که اخیراً به نقاطی از جهان سفر کرده‌اند که مالاریا خیز بوده است. علائم این بیماری مشابه آنفولانزا است و می‌تواند شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، تهوع و استفراغ از ۱۰ روز تا ۴ هفته پس از گزش باشد. بر اساس گزارش CDC، مالاریا یک بیماری جدی می‌باشد، اما خوب است بدانید که قابل پیشگیری و درمان است.

موارد EEE نادر اما کشنده است. برای افراد آلوده به EEE ، ۳۰ درصد احتمال زنده ماندن گزارش شده است. بسیاری از مبتلایان به این بیماری دچار مشکلات عصبی می‌شوند. بر اساس گزارش CDC، تا اواسط دسامبر ۲۰۱۹، ۳۸ مورد در سال در ایالات متحده گزارش شده بود که ۱۵ نفر که بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

درمان خانگی نیش حشرات

معمولاً یک واکنش خفیف و محدود در عرض چند روز از بین می‌رود. اما چند درمان خانگی می‌توانند به تسریع این فرآیند و کاهش ناراحتی ناشی از آن کمک کنند.

  1. از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده، مسکن‌های خوراکی، کرم استروئیدی یا پماد بی‌حسی موضعی می‌توانید به منظور تسکین ناراحتی استفاده کنید.
  2. اگر جراحت در ناحیه بازو یا پا وجود دارد، آن را بالا نگه دارید.
  3. اشکال متمرکز گرما برای درمان ناراحتی ناشی از نیش پشه می‌تواند مفید واقع شود.
  4. گاهی اوقات داروهای آنتی هیستامین کمک کننده هستند. انواع مختلف درمان‌های بدون نسخه برای جای نیش و گزش در دسترس هستند.
  5. به منظور درمان ورم ناشی از نیش حشرات یا یک واکنش آلرژیک موضعی جدی‌تر ممکن است به مصرف آنتی هیستامین‌ها یا مسکن‌های خوراکی نیاز داشته باشد.
  6. در موارد شدیدتر ورم، پزشک ممکن است استروئیدهای خوراکی را به شما تجویز کند.
  7. افراد می‌توانند توده‌های کوچک خارش دار یا ضایعات ایجاد شده اطراف نیش را با کورتیکواستروئید خوراکی مانند پردنیزولون یا آنتی هیستامین خوراکی درمان کنند.
  8. شما می‌توانید از پماد هیدروکورتیزون برای نیش حشرات با مقدار ۰.۵ یا ۱ درصد استفاده کرده و در صورت عدم دسترسی، لوسیون کالامین یا خمیر جوش شیرین را چندین بار در روز به نیش یا گزش بزنید تا علائم شما برطرف شود.
  9. خاراندن پوست یا ترکیدن تاول ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و ایجاد عفونت شود.
  • در صورت بروز واکنش‌های شدید در پوست و علائم عمومی‌تر، پزشک ممکن است فرد را برای حساسیت‌زدایی یا درمان واکنش آلرژیک به متخصص پوست ارجاع دهد.
  • اگر علائم بدتر شد یا بهبود نیافت، بهتر است سریعا به پزشک عفونی مراجعه کنید.
  • اگر نیش در اثر گزش کک، کنه یا ساس ایجاد شده باشد، سعی کنید منبع آلودگی را پیدا کنید. اگر این حشرات از حیوان خانگی شما منتشر شده باشند، حیوان خانگی نیاز به درمان داشته، همچنین ملافه، اثاثیه نرم و فرش‌های سراسر خانه باید شستشو و ضدعفونی شوند.
  • در هنگام مشاهده حشره ساس در خانه از مواد ضدعفونی کننده به منظور ریشه‌کنی آنها از خانه استفاده کنید. برای جلوگیری از ساس، ملافه را با درجه حرارت بالا بشویید و بالش‌ها و تشک‌های قدیمی را جایگزین کنید.

درمان خانگی نیش حشرات

درمان طب سنتی نیش حشرات

داروهای طبیعی یا خانگی که ممکن است بدین موثر واقع شوند شامل روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس، بلغور جو دوسر، پیاز تازه یا خمیر دندان است که به صورت موضعی روی نیش استفاده می‌شود. همچنین کارایی این گزینه‌های درمانی برای کاهش علائم گزش و نیش گزارش شده است. با این حال بهتر است قبل از به کار بردن آنها از عدم حساسیت پوستی بدن‌تان نسبت به آنها اطمینان حاصل کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی و درمان نیش حشرات

آلوئه ورا و درمان طب سنتی حشرات

برخی از تحقیقات روی موش‌ها نشان داد که گیاه آلوئه ورا نوع لیترالیس، که از خویشاوندان نزدیک به آلوئه ورا است، ممکن است دارای خواص ضد التهابی و التیام‌دهنده زخم باشد. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که A. littoralis ممکن است به کاهش التهاب ناشی از نیش پشه کمک کند و استفاده از ژل نیز ممکن است این ناحیه را تسکین دهد.

عسل و درمان طب سنتی حشرات

عسل ممکن است دارای خواصی باشد که برای درمان زخم‌ها مفید است. استفاده از عسل روی نیش قادر است به کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت کمک کند. همانند روش آلوئه ورا، استفاده از عسل بر روی پوست نیز ممکن است به تسکین ناحیه گزش کمک نماید.

آویشن و درمان طب سنتی حشرات

آویشن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است، بنابراین می‌تواند خطر تحریک و عفونت پوست اطراف گزش پشه را کاهش دهد. برای استفاده بیشتر از آویشن، برگ‌های آن را ریز خرد کنید. می‌توانید برگها را مستقیماً روی نیش خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بر روی آن باقی بماند.

همچنین می‌توانید با جوشاندن آب و افزودن چند شاخه آویشن یک مایع غلیظ تهیه کنید. بعد از سرد شدن این مایع، برگ‌ها و شاخه‌ها را از آن جدا کنید. سپس یک دستمال شستشو را در این آب آویشن آغشته کرده و روی گزش خود بمالید. دستمال را برای چند دقیقه در این محل بگذارید.

می‌توانید برای خاصیت تسکینی بیشتر، یک دستمال مرطوب آغشته به آویشن را روی یک تکه یخ بپیچید تا اثر خنک‌کنندگی طبیعی داشته باشد.

بابونه و درمان طب سنتی حشرات

بابونه، که از اعضای خانواده گل آفتابگردان است، یک داروی طبیعی رایج برای بسیاری از بیماری‌ها است. وقتی این چای روی پوست مالیده می‌شود، می‌تواند التهاب را کاهش داده، سوزش پوست را تسکین دهد و روند بهبود را تسریع کند. یک کیسه چای پر از گلهای خشک شده و خرد شده بابونه را در آب به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آب اضافی آن را از کیسه چای بیرون بریزید و آن را مستقیماً روی موضع خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی محل باقی بماند. سپس محل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. می‌توانید این کیسه چای را برای استفاده‌های بعدی در یخچال نگه‌داری کنید.

بلغور جو دوسر و درمان طب سنتی حشرات

بلغور جو دوسر می‌تواند خارش و تورم را تسکین دهد زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که دارای خواص ضد تحریک‌کننده هستند.

با مخلوط کردن مقدار مساوی از بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، یک خمیر بلغور جو دوسر تهیه کنید. مقداری از خمیر را روی یک دستمال شستشو قرار داده و آن را روی پوست تحریک شده حدود ۱۰ دقیقه نگه دارید. سپس محل را تمیز کنید.

اگر نیش‌های زیادی دارید، به جای آن می‌توانید حمام بلغور جو دوسر را امتحان کنید. بدین منظور یک فنجان از آن را در حمام ریخته و موضع را در آن قرار دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر موارد نیش عنکبوت سمی نیستند و فقط علائم جزئی مانند قرمز شدن پوست، تورم و درد در محل ایجاد می‌کنند. اما نیش برخی از عنکبوت‌های دیگر یک اورژانس واقعی به حساب می‌آیند. علائمی مانند سفت شدن قفسه سینه، مشکلات تنفسی، مشکلات بلع یا ورم صورت ممکن است در اثر حساسیت به نیش عنکبوت ایجاد شود، در چنین مواردی فوراً به اورژانس مراجعه کنید. از آنجا که نیش عنکبوت می‌تواند باعث ابتلای به کزاز شود، CDC همچنین توصیه می‌کند که دوز یادآور واکسن کزاز خود را هر ۱۰ سال یکبار انجام دهید.

نیش عنکبوت سمی مانند بیوه سیاه یا گوشه قهوه‌ای بسیار خطرناک است و می‌تواند واکنش شدیدی ایجاد کند. نیش بیوه سیاه که به صورت دو علامت سوراخ شدن ظاهر می‌شود، ممکن است در ابتدا دردناک باشد یا علامتی از خود نشان ندهد. اما ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد، ممکن است درد و تورم در ناحیه داشته باشید. در عرض هشت ساعت، ممکن است درد و سفتی عضلات، درد معده و کمر، تهوع و استفراغ و مشکلات تنفسی را تجربه کنید. شاید عنکبوتی را که شما را گاز گرفته است ندیده باشید، اما در صورت احتمال گاز گرفتن عنکبوت سمی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص عفونی

خبر خوب این که شما می‌توانید با مشاهده هر یک از علائم ناشی از گزش حشرات با پزشک عفونی آنلاین پذیرش ۲۴ در این باره مشورت نمایید.

۳.۷/۵ (۱۲ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.medicalnewstoday.comwww.medicalnewstoday.comwww.everydayhealth.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
119 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین صابر
حسین صابر
6 ساعت قبل

سلام پسرم۲سالشه دوهفته ای هست روی ابروش نمیدونم چی گزیده دانه قرمزروش سفیده خوب نمیشه سربازنمیکن

داود
داود
14 روز قبل

سلام وقت بخیر.من نمیدونم چی نیش زده منو ، جاش خیییلی درد میکنه وقتی دست میزنم .صبح وقتی بیدار شدم یک طرف گردنم خشک شده بود اما ردش کوچیک بود، شبیه نیش پشه

m.
m.
22 روز قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

ژئو
ژئو
پاسخ به  m.
14 روز قبل

گوه بخور

بنت الهدی
بنت الهدی
پاسخ به  m.
10 روز قبل

پلیز ادب

Fatima
Fatima
1 ماه قبل

سلام خوبین یه سوال داشتم مادرم چند روز میشه نمیدونم چی نیش زده دستش تاول زده اونم بد جوری بازو پایین آرنج وپایین ترش روز به روز بد میشه رفتم دکتر دارو داد خوب نشوده باز امروز بردم جارو داد خوب نشوده میشه رهنماییم کنیم جایی بلد نیستم خیلی ممنون اگه خواستین عکسش می‌فرستم

عسل
عسل
1 ماه قبل

سلام من چن روزیه ک مچ پاهام قرمز شدن و خیلی هم میخارن و همین طور همه جای بدنم درد میکنه گاهی هم احساس سرگیجه دارم و نمیتونم ب مدت طولانی ایستاده بمونم

زهراباهو
زهراباهو
3 ماه قبل

باسلام پسرم ۵ ساله است ووقتی رفته بود بیرون بازی کنه برگشت تاتمام بدنش قرمزو یک دست شده خارش خیلی زیادی هم داره دکتربردمش فقط سرم وسوزن زدش ولی جواب نداده باید چه کارکنم

‌نرگس
‌نرگس
پاسخ به  زهراباهو
1 ماه قبل

سلام ببر حمام با لیف وصابون بشور پسرمنم چندباراینجوری شده فقط همینکارو انجام دادم خوب شد

مجید
مجید
پاسخ به  ‌نرگس
1 ماه قبل

شیر با تخم مرغ ندین حمام بهترین راه خنکی خدمی عرق شاتره و قرص سیتیریزین

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من تو جاهای پام و دستم رو یه چیزی گزیده دوستانم میگن کک الان خارش ندارن فقط جاش مونده یکم قهوه آیی رنگه الان چیکار کنم که جاشون بره یا خودشون میرن

نرگس
نرگس
3 ماه قبل

سلام من قسمتی از بدنم باسنم دانه زده خیلی خیلی خارش داره وقتی میخارونم. بدتره مثل یک سکه دورش دانه توش خالی مثل چرکی ولی چرک نیس خشک میشه بکین چکار کنم خیلی اذیتم ردشم مونده ممنون تورو خدا جواب بدید دوماه که این بیماری رو گرفتم

عوثثعو
عوثثعو
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

اگه یه دایره تو خالیه قارچه و باید بری دکتر پوست

علی
علی
4 ماه قبل

سلام پسرم رونمیدونم چی نیش زده چندجاش متورم شده ودونه زده سفت هست دونه هاش ولی خارش نداره میخاستم بدونم ماله چی هست

پری
پری
6 ماه قبل

سلام امروز صبح که بیدار شدم روی ارنجم ورم کرده و جای یک سوراخ قرمز داره نمدونم چیکار کنم میشه کمکم کنید یا بگید چگونه درمانش کنم من دوازده سالمه

حسن غلامی
حسن غلامی
6 ماه قبل

سلام باتشکر دکتر من الان حدود ۳الا۵۹سال هست سرم باخارش شدید باافتادچندیندانه سفید روی پلک صورتم باخارش شدید زخم شدن پیشانی وپلکهایم ابروهام زخم قرمز توش دراز دانه‌ای ریز زیرنور برق برق میزند صدها پماد وشامپو پرمترین با تجویز دکتر گفت گال داری استفاده کردم خوب نشد یکمی ناپدید میشودن هفته بعد کمروروی ساق پاهام کف پا فلس فلس شده زیر زانو خارش شدید روش سیاهی که پاک نمیشود آلت تناسلی والان کل بدنم هست بازخمهای ریز تا اندازه یک سکه روش دراز چرک خشک سیاه شده ابدارنیستن می‌کنی کمی خون واب بیرون از میزند خشک میشود باخارش ودرد شبهاتاصبح زود خارشودرد بیرون زدن تاول خواب ازم گرفتند هدی میگن شپش سر ۱۰تابیشتر شامپو کرم شپش سروبدن زدم مقداری کم میشود دوروزه دیگر زیاد میشوند شامپو قارچ همزدم نمیشود با زربین تلسکوپی نکاه کردم خیلی هستش با دوپای بلندوبدن پر شفاف باز میشود بسته میشود سربلندی دارند از بدن بیرون زده نمیدانم چه خشرای هست آبروم رفته هرکس میرسه میگه صورتت چیشده یکی میگه شیشه کشیده زیاد اینطور شده بیرون نمیروم یا باماسک میرم کمک کنید تشکر از شما سن ۵۵سال دارم

ابراهیم
ابراهیم
6 ماه قبل

سلام حدود ۲ ماه پیش رفتم شمال و بدن منو بچه هام پر از جوش های بزرگ و قرمز شده بیشتر در قسمت ران و پشت ران هنوزم نرفته و میخواره

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

من سوالی ندارم اگر حساسیت دارید آمپول ضد حساسیت بزنید قرص هیدرو کسی زین پماد فلونوسینو ۲۵ درصد بزنید زود خوب میشید حتمان استفاده کنید

مرضیه میانداراصفهانی
مرضیه میانداراصفهانی
6 ماه قبل

سلام واحترام..اعضای خانواده ما یه سری دونه میزنه به بدن خارش داره…دوباره فردا حدید یه جایی دیگه میزنه….ودونه های ریز وخیلی خارش داره…۲ ماهه اینجوری شدیم..ودراستانبول زندگی میکنیم.

مینا
مینا
پاسخ به  مرضیه میانداراصفهانی
6 ماه قبل

سلام احتمال زیاد ساس در محل زندگیتون هست و شما رو نیش میزنه

Reza
Reza
پاسخ به  مرضیه میانداراصفهانی
5 ماه قبل

دونه های ریز و قرمز روشن .مشکل معده س،مصرف شیرینی و غذاهای فست فودی (درمان سنتی بهتره، شاتره و خارخاسک رو بجوشونین،صاف کنین و صبح ناشتا و بعد از ظهر میل کنین)

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام نمیدونم چه حشره ای نیش زده پشت دستموپف زیادی کرده درد زیادی داره ازشونه تاپشت دستم بعد ورمی که داره دستمو جابه جا کنم جابه جامیشه ودردناکه

احسان
احسان
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

منم مچ پای چپم دقیقا همین علاعم داره چند روزه نمیتونم راه برم ورم زیاد و قرمزی و کمی خارش و درد شدید هنگام هر گونه حرکتی مثل در رفتگی مفاصل میمونه. پیش یه دکتر رفتم گفت نیش سوسکه

نرگس
نرگس
پاسخ به  احسان
3 ماه قبل

سلام منم همین علائم رو دارم میشه دکتری که رفتید رو معرفی کنید ؟
و اینکه آیا درمان شده یا روند درمان طولانی است؟

منصوره
منصوره
پاسخ به  احسان
2 ماه قبل

دختر منم دقیقا همینه، چکار باید کنیم

صیاد
صیاد
6 ماه قبل

سلام ،بنده به سبب شغلم هر دوروز یک شب ،شب کارم
مدت ها پیش شب یه حشره بدبو و ریز منو نیش زد و مدتی بعد هم تسکین پیدا کردم ،بعدغز مدتی دوباره جاش ظاهر شد و علاوه بر جای قبلی یه جای دیگه بدنم هم شدیدتر خارش داشت در حدی که تاول زد ،این بار دیگه دوجای بدنم درگیر بود ،با مراقبت های خانگی و شستشوی مدارم بهتر شد ولی درد نداشتم
الان چن روزه سرما خوردم و تب خال هم زدم و مجددا جاهای قبلی شدید زدن بیرون و یکی از جاها شبه تبخال آبکی هم شده
لطفا راهنمایی کنید

صیاد
صیاد
پاسخ به  صیاد
1 ماه قبل

جواب بدید

پریماه
پریماه
6 ماه قبل

سلام چشمم حشره زده ورم کرده دکتر دارو داده قطره کلوبیوتیک وقطره ارتیپیکادونسد و پماد چشمی اعروتکس الان میخاره چکار کنم

ثامری
ثامری
6 ماه قبل

سلام وخترم یه حشره نیش زده تو پاش که جاش درد داره وتاول زده وجود کرده

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ثامری
6 ماه قبل

آمپول ضدحساسیت وپماد ضد حساسیت بزنید خوب خواهد شد

سعید چراغی
سعید چراغی
9 ماه قبل

سلاممن پسرم صبح بیدار شدم دیدم یک گوشش باد کرده به نظر شما علت چیست؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سعید چراغی
6 ماه قبل

به یک پزشگ ماهر ببرید تا کوشش را معاینه کنه بلکه چیزی توکوشش رفته حنمان ببرید

مانیا
مانیا
9 ماه قبل

سلام
دستم نمیدونم چی حشره نیش زده جاش سفت شده ایا خطرداره؟؟

سعید
سعید
پاسخ به  مانیا
7 ماه قبل

سلام و عرض ادب پای چپ پسرم پشه نیش زده دوبرابر پای راستش شده و تاول زده چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید

م ح
م ح
10 ماه قبل

با سلام دکتر جان دو هفته پیش شپش داشتم ولی رفته شد حالا سرم هنوز میخورد حالا چه دارویی مصرف کنم متشکرم

م ح
م ح
پاسخ به  م ح
10 ماه قبل

ببخشید خارش دارد

نازنین
نازنین
پاسخ به  م ح
9 ماه قبل

حتما رفع نشده

مهران
مهران
10 ماه قبل

سلام دست پسرم جای نیش باد کرده و دو برابر دست ذاستش شده و سفت هستش چه کنم چیکار کنم؟

سعید
سعید
پاسخ به  مهران
7 ماه قبل

سلام پای پسرم جای نیش باد کرده ودویرابر پای چپش شده وقرمز و سفت شده چیکار کنم ؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهران
6 ماه قبل

آمپول ضد حساسیت بزنید واگر خارش هم داشت پماد ضد حساسیت بزنید تاخوب شود

مهدی رضایی
مهدی رضایی
10 ماه قبل

سلام وخسته نباشین. ماهرموقع میرین شهرستان بدن بچه هام میخاره اون جا کک داره وبعدبرگشتن یه هفته طول میکشه خوب بشن ماپمادقبل نیش هم استفاده میکنیم ولی بازنیش میزنن

تداعی
تداعی
پاسخ به  مهدی رضایی
9 ماه قبل

سلام منم همین مشکل و دارم.ولی با دیدن اولین دونه روی بدن یه قاشق شربت هیدروکسی زین میدم میخوره. خوب میشه به روز دوم هم نمیکشه

سمانه صفری
سمانه صفری
10 ماه قبل

سلام من حدود ۶ماه پیش روستا چیزی پشت پام نیش زده هر هفته خارش میگیره و خیلی قرمز میشه و درد و التهاب پیدا میکنه دکتر رفتم چند پماد هم استفاده کردم ولی فابده نداره

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سمانه صفری
6 ماه قبل

من سوالی ندارم اگر حساسیت دارید آمپول ضد حسایت بزنید قرص هیدروکسی زین وپماد فلونسیو ۲۵ درصد بزنید انشالله خوب خواهید شد

Moźha
Moźha
10 ماه قبل

با سلام
از۶فروردین وقتی از سفر برگشتم روی ساق دستم یک چیز مانند گزیدگی پشه پیداشد اوایل کوچیک بود همراه باخارش اما الان ک۱۰خرداد هست کمی بزرگ شده وسفت باخارش زیاد
حالت کبودی و قرمزی داره اگه میشه راهنمایی بفرمایید

سام
سام
پاسخ به  Moźha
6 ماه قبل

منم اتوریته شدم

خانم رضایی
خانم رضایی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشد بنده خانم ۴۸ ساله ۴هار روز پیش یه چیزی پای منو نیش زد بعد از چند ساعت کل بدنم خارش گرفت فرداش رفتم دکتر آمپول دگذا آمپول کرتون ویه آمپول دیگه زد قرص حساسیت داد هر ۶ساعت میخورم ولی هیچ تاثیری نکرد همچنان از خارش دارم میمیرم چیکار کنم تورو خدا سری جواب بدید

مرضیه
مرضیه
10 ماه قبل

سلام چند روز پیش در کشاله رانم احساس سوزش وبعد درد شدید کردم پس از چند ساعت تورم ،قرمزی و درد شدید داشتم سر درد شدید دارم الان در همون ناحیه اندازه یک پرتقال کوچک ملتهب وبه شدت سفت وداغهدر ضمن جای دو نیش کوچک هم پیداست بعد از درمانهای خانگی از دیشب راه باز کرده وخون وچرک میاد،چکار باید بکنم

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط مرضیه
علیرضا
علیرضا
پاسخ به  مرضیه
10 ماه قبل

داداش چی شد

ستایش
ستایش
پاسخ به  مرضیه
10 ماه قبل

واقعا اگه هنوز زنده ای برو دکتر

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مرضیه
6 ماه قبل

من سوالی ندارم وقتی چرک وبعد خون میاد هیچ ترسی نداره خودش دیگه خوب میشه هیچ جای نگرانی نداره شما حتمان ازپونه استفاده کرده بوداید من به شماهم یک توسعه دیگر هم دارم شما اگر درشهر تون عطاری دارید پمادی هست به رنگ سیاه ازاون واسه دملهای چرکی استفاده میکنند اگر بود تهیه کنید وهمیشه درخانه داشته باشید برای جوش ودمل چرکی استفاده میشه نگران نباشید چرکی که ازبدن خارج شود وبعد هم خون بیاد هیچ جای نگرانی نداره وقتی ازبدنتون خارج شده علامت سلامتی شماست

علی
علی
10 ماه قبل

سلام.چگونه میتوان خانه را از حشرات گزنده پاکسازی کرد

سمیرا
سمیرا
10 ماه قبل

سلام پسرم ۴سالشه صبح بیدارشدشصورتش لکی قرمزرنگی دوسه جاداره دون دون سفیدرنگی روشون دراومده الان یکم ورم داره نصف صورتش جای الکه های قزمزتاول زده بودک ترکیدن دکتربردم پماددادولی خوب نشده لطفاجواب بدید

علی امیری دوماری
علی امیری دوماری
11 ماه قبل

سلام. من دو روز قبل روی شکم کنار ناف احساس کردم که چیزی مانند زنبور نیشم زد بعد از چند دقیقه با زدن زردچوبه از التهاب آن جلوگیری کردم ولی در روز بعد مجددا محل نیش خارش داده و پماد هیدروکورتیزون استفاده کردم که موثر واقع نشده است. لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم خیلی ناراحتم دارد.

فریده حسینی
فریده حسینی
11 ماه قبل

سلام چه نیش پشه ای منجر به درد استخوان میشودبه اندازه سکه است وزیر قلب ودنده ها میباشد لطفا راهنمایی بفرمایید

محسن سنجابی
محسن سنجابی
11 ماه قبل

درود الان سه روز است حشره‌ای روی سینه و کمرم را نیش زده درد شدید دارد و قرمز شده درمان آن چیست

m.
m.
11 ماه قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

Yeganeh
Yeganeh
پاسخ به  m.
10 ماه قبل

داداش دقیقا کدوم عکس تحریکت کرده؟ اون ک یزره از گردنش معلومه؟ یا اون ساعد دستی که اثر نیش روشه؟ خدا شفاتون بده این پیج پزشکیه خجالت بکشین از ذهنیتتون

Hav
Hav
پاسخ به  Yeganeh
3 ماه قبل

مگه فقط تحریک برای شما مهمه ؟ گناه از اون مهم تر نیست ؟؟؟؟

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام خواهر کوچیکم ۳ سالشه دقیقا روی پلک چشمشو پشه نیش زده ۲ روزه اینطوری شده خیلی ورم کرده نشون دکتر دادیم میگه چیزی نیست پشه نیش زده ولی خیلی ورم کرده
کسی راهی داره زودتر خوب شه؟

اوین
اوین
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

باید زود به پزشک مراجعه کنید شاید سلولیت باشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  اوین
6 ماه قبل

درسته پزشک رفته وقتی دکتر گفته برو چیزی نیست بی احترامی نباشه معلوماتش ضعیفه فوری باید آمپول ضد حساسیت بزنه وبعدش پماد استریل چشمی بزند خوب خواهد شد بعد ازخوب شدن به یک دکترچشم پزشک خوب ببرند تا معاینه خوب کنند تا ازسلامتی خواهرش خیالش راحت شود

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

عزیزم آمپول ضد حساسیت بزنید وپماد استریل چشمی بزنید خوب خواهد شد حتمان این کار را بکنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

عزیزم آمپول ضد حساسیت وپماد استریل چشمی خوب خواهد شد اگر چشمش بسته شده یواش یواش باز خواهد شد بعد از بازشدن اگر خارش داشت به یک چشم پزشک خوب ببرید تا معاینه کند عفونت باعث خارش میشود

رضا نادری
رضا نادری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر کمی بالاتر از کف دستم قرمز شده از حمام آمدم بیرون دیدم وسط قرمزی سوراخ شده علت چیه

علی
علی
پاسخ به  رضا نادری
1 سال قبل

سلام آلان خوب شد یا ن مال منم همین طوری شده

بهار
بهار
1 سال قبل

سلام دخترم مو‌ کک و پشه زیاد میکنه و بد هم ردش میمونه چیکار کنم

یاسمن
یاسمن
پاسخ به  بهار
11 ماه قبل

سلام دخترمنم۱۰ماهشه همینطوره الان نزدیک۱۵روزه جاشون ورم داره بدجوری خارش زیادداره مخصوصاشبادکترچندباربردم فایده نداشت کلافه شدم توروخداکسی راهی داره منم راهنمایی کنید

محمد حسن
محمد حسن
پاسخ به  بهار
11 ماه قبل

سلام آقای دکتر یه دختر دوساله دارم کک اونو زده خیلی خارش داره چه کار کنم

Zahraa
Zahraa
پاسخ به  بهار
11 ماه قبل

بچه های منم کک گاز گرفته مخصوصا کوچیکه ک ۵ماهشه فقط باید پمال بمالی من کالامین میزنم

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  بهار
7 ماه قبل

سلام راهی پیدا کردید ب منم‌بگید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  بهار
6 ماه قبل

سلام بهار جان پماد قبل گزش وبعد گزش بزن اصلان جاش نمیمونه ازداروخانه برو تهیه کن خیلی عالیه

بهار
بهار
1 سال قبل

سلامی دوباره لطفا جواب مو‌ زود تر بدید

بهار
بهار
1 سال قبل

سلام دختر مو زیاد کک و پشه نیش میزنن وردش هم میمونه چیکار باید بکنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  بهار
6 ماه قبل

بهارجان اگر پشه زیاد نیش میزنه اول ازهرچیزی آمپول ضد حساسیت بزنید بعد پماد ضد حساسیت اگر خدای ناکرده دیدید چشمشو زده وچشم بسته شده درمانش همان آمپول ضد حساسیت وپماداستریل چشمی بزنید یوایواش چشمهاش باز خواهد شد اگر چشمهاش بازشد بعد خارش داشت به یک چشم پزشک خوب ببر تا معاینه کنه وپمادیا قطره بده تا خارشش برطرف یشه

دریس
دریس
1 سال قبل

سلام من یک ساله مشهدساکنم والان نزدیک ۳هفته هست که شب تمام بدنمان شروع به خارش می‌کند وصبح می‌بینیم که جای گزش حشره هست ولی خونه تمیزه وهیچی نیست این حشره چی میتونه باشه وراه پیشگیری ازآن چیست

مینا
مینا
پاسخ به  دریس
11 ماه قبل

ساس.تارومار قرمز بزنین و ۲ ساعت خونه نباشین چون خطرناکه بعد حتما میمیره

مهسا
مهسا
پاسخ به  مینا
10 ماه قبل

سلام من ۲ روزه خارش دارم ولی این ها برای حشرات هستند.

زهرابابایی
زهرابابایی
پاسخ به  مهسا
9 ماه قبل

سلام دخترم ۱۰سالشه یه هفته پیش نمیدونم چی گزیدش که اول جاش اندازه یه نخود قرمز بود بعدن شب که خوابید صبح اندازه ناخن شصت عفونت کرده خیلی دکتر بردمش وپماد های زیادی دادن ولی همچنان تاول میزنه وصورتش ومیخوره وجای قرمزی زیاد میشه توروخدا راهنمایی کنید

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  زهرابابایی
7 ماه قبل

سلام پسرم سه سالشه پشه نیش میزنه ابله میشه بعد اب چرک‌میاد بعد زخم میشه چه کنم کسی هست ک راهی داشته باشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ابوالفضل
6 ماه قبل

عزیزم آمپول ضد حساسیت کودکان بزنید وبعد پماد ضد حساسیت بزنید تاخارش برطرف بشه تا خوب بشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  زهرابابایی
6 ماه قبل

اول ازهرچیزی باید بدونید بچه شما به چه چیزی حساسیت داره ازنیش حشرات گرفته تا به غذاهایی که میخوره آمپول ضد حساسیت باید بزنید تا خوب بشه وبعد پماد ضد حساسیت بزنید خوب خواهد شد

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام دو روز میشه دستمو چیزی گزیده جاش سیا شده درد داره نمیدونم چی کار کنم

سلام خانم اسلامی
سلام خانم اسلامی
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

دوروزپیش باغ رفتم کمی برگ خشک برا آتیش جمع کردم نمی دونم چی نیشم زده انگشت کوچیکه دستم ورم کرده درد داره نمی تونمچیزی بردارم یاکاری کنم خیلی درد داره چه کارکنم

نازی
نازی
پاسخ به  سلام خانم اسلامی
10 ماه قبل

از منم همینجوری شده، خوب شد از شما؟ باید دکتر رفت؟

مریم یزدانی
مریم یزدانی
1 سال قبل

سلام یه قسمتی از بدن منو کنه گزیده البته حدود ده روز روی بدنم بود و من فکر میکردم چیزی مثل زگیله و هر روز بزرگتر میشد و من یه روز که با عینک نگاه کردم دیدم داره حرکت میکنه و متوجه شدم کنه اس الآن حدود ۴ روزه که کنه رو از بدنم به آرومی جدا کردم و هر روز سرکه سیب چند مرتبه میزدم البته دردش ساکت شده ولی محل گزیدگی سفت شده و یه کم ورم کرده متاسفانه یه جای دور از شهر هستیم نمیدونم فعلاً چه کاری باید انجام بدم

حسینی
حسینی
پاسخ به  مریم یزدانی
1 سال قبل

سلام حدودسه .ماه بیش.وسط سینه ام کنه چسبیده بود درآوردم ولی برامدگی جایش مانده وخارشدارد احساس میکنم نیش کنه درنیامده وقتی هم میخارم اطرافش قرمز میشود

....
....
1 سال قبل

کندگی هایی که مثل پشه هستند اما سفیدن و فوق العاده سوزش و خارش دارند روش آلفا زدم خیلی بهتر شد اما بازم خارش رو داره

نوری
نوری
1 سال قبل

سلام من صب که از خواب بیدار شدم کمرم انگار کش شلوار بریده باشه میسوخت فک کردم کش شلوارم سوزونده اهمیت ندادم سه روز بعد نگاه کردم دیدم جای نیش میبینم الان هم پنج روزه همون جور داره میخوره میخواستم ببینم دکتر مراجعه کنم یا تکم کم خوب میشه

پریسا
پریسا
1 سال قبل

سلام سه روزه انگشت اشارمو نمی دونم چی نیش زده هم درد داره نه می تونم حرکت بدم هم قرمز و هم خیلی باد کرده دردش نمی زاره خم بکنم میشه بگین چکار کنم ممنون

نرگس
نرگس
پاسخ به  پریسا
7 ماه قبل

دقیقا مال منم صبح بیدار شدم دیدم ۵ جای دستمو یه چیزی‌کنده وباد کرده و قرمزه و نمیتونم خم کنم
ولی مامانم میگه دست نزن خوب میشع.

ثریا کاظمی
ثریا کاظمی
1 سال قبل

سلام وعرض ادب
من هفت روز پیش مسافرت بودم وبدنم رو پشه گریده وچون من هاشیموتو هستم تواین مدت انواع پمادها وحتی بتامتازون la دیروز زدم وهنوز بعداز هفت روز خارش شدید وتاولهایی مثله تبخال تو دور گردنم وگوشه چشمم وپیشونیم زده ودور قسمتهای گزش واقعا خارش شدید دارم وهمینطور بزرگتر میشه دستر بفرمایید بااینهمه پماد کلو بتازوا
ولوسیون وپماد کورتام ومدوپراک ۱دهم درصد استفاده کردم ولی هنوز خارش شدید دارم

مینا
مینا
پاسخ به  ثریا کاظمی
1 سال قبل

سلام تست سالک دادین؟؟؟

زهرا علیزاده
زهرا علیزاده
پاسخ به  ثریا کاظمی
11 ماه قبل

سلام وعرض ادب دارم تو خونه مون سوسک داره و یگ شب مرا گاز یا نبش کرفته از صورتم خیلی سوزش داره باید چه کار کنم

مرضیه خسرویو
مرضیه خسرویو
1 سال قبل

چشم چپ بچم دریا رفته بودیم پشه یا حشره ای نیش زده و متورم و بسته شده خواهش میکنم دلیل و راهکار بهمون بدین جهت بهبود

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مرضیه خسرویو
6 ماه قبل

عزیزم آمپول ضد حساسیت وپماد استریل چشمی بزن خوب خواهد شد

حسن مرادپور
حسن مرادپور
1 سال قبل

سلام چند روزپیش نمیدونم چی بود روی پام چیز. زده. الان عفونت همراه با تورم قرمزی الان سردرد. وگر گرفتگی دارم یبار رفتم پیش دکتر سرم ودار داده وزدم ولی الان توخونه چکار باید انجام بدم تا اروم بشم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  حسن مرادپور
6 ماه قبل

چرا آمپول ضد حساسیت نزدیدوپماد ضد حساسیت بزنید خوب خواهید شد

آتنا
آتنا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من صبح پاشدم رفتم دستشویی وقتی میخواستم ی آبی به صورتم بزنم دیدم که صورتمو پشه کنده ترو خدا بگید چی بزنمم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام چند هفته پیش در باغی در کلاک کرج رفتم شب آمدم خانه احساس خارش شدید در بالا تنه کردم به خدا تیکه پارم کردن گریس زدم بدتر شدن راه میرفتن زیر پوست که بعد دوستان گفتن شته میباشد دوش میگرفتی خوب میشدی الان بعد از یک ماه یک قسمت از پشت کتفم داره راه میره سرکه میزنم کمتر میشه آقایان خانومها چه کنم کمکم کنید میخواستم سم علف بزنم چه کنم

سونا
سونا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پای دخترم دو روز باد کرده درد نداره ولی میخواره

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سونا
6 ماه قبل

عزیزم اگر پای دخترتان باد کرده یا ورم هست برک کلم پخته ویکمی سرد شده یا برگ کاهوی پخته شده باد پاش میخوابه وبرای خارش پاش هم پماد ضد خارش بخر بزن

دکمه بازگشت به بالا