داروی هیدروکورتیزون | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Hydrocortisone

نحوه مصرف، موارد احتیاط و نکات ضروری داروی هیدروکورتیزون

داروی هیدروکورتیزون Hydrocortisone

هیدروکورتیزون  Hydrocortisone دارویی است که پزشکان از آن برای درمان بیماری های پوستی استفاده می کنند. از جمله بیماری های پوستی که با این دارو بهبود پیدا می کنند اگزما، درماتیت، آلرژی، آکنه، خشکی پوست، ریزش مو، خارش پوست، افزایش تعریق، پرمویی، کبودی و قرمزی و اتروفی می باشد. این دارو در دسته دارو های کورتیکواستروئید قرار دارد که در درمان بیماری های التهابی پوستی نیز موثر هستند. هیدروکورتیزون  در اصطلاح به نام کورتون نیز معروف می باشد. استفاده از این دارو برای افرادی که با مشکلات غدد فوق کلیه مواجه هستند توصیه و تجویز می شود چرا که اختلال در این غده باعث تولید غیر طبیعی کورتیزول می شود. نحوه عملکرد این دارو به این صورت می باشد که دارو از غشا سلول ها عبور می کند و در سیتوپلاسم سلول به گیرنده های خاص خود می چسبد که کمپلکس دارو-گیرنده نامیده می شود. این دارو با اتصال به برخی از ناحیه های DNA و تغییراتی که در رونویسی ایجاد می کند از تجمع سلول های التهابی جلوگیری می کند و تاثیرات ضد التهابی خود را شروع می کند. هیدروکورتیزون  ها جز داروهایی هستند از دستگاه گوارش به خوبی جذب می شوند. بهترین جذب این دارو زمانی است که تزریق آن از طریق عضله صورت بگیرد.

گفت و گو با پزشک متخصص

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

نحوه استفاده از داروی هیدروکورتیزون 

مصرف این دارو نیاز به نسخه پزشک دارد که برای تهیه آن باید حتما به پزشک مراجعه کند و تحت نظر آن باشید. مصرف هیدروکورتیزون  قبل از مصرف این محصول حتما بروشور داخل آن را مطالعه کنید مقدار مصرفی که پزشک برای شما مشخص می کند با توجه به سن و نوع بیماری شما می باشد. مصرف خوراکی این دارو بعد از صرف وعده غذایی یا به همراه میان وعده ها توصیه می شود چرا که با این کار تحریکات گوارشی به حداقل خود میرسند. حین استفاده از هیدروکورتیزون می توانید از مکمل های پتاسیم نیز استفاده کنید.  فراموش نکنید در صورتی که  به مدت طولانی از این دارو استفاده می کنید باید حتما به طور مرتب معاینات پزشکی انجام دهید. ممکن است که پزشک مصرف روزانه داروی شما را دو یا سه نوبت کند که در این صورت باید مقدار دارویی که صبح مصرف می کنید نسبت به سایر نوبت ها بیشتر باشد. اما اگر پزشک مصرف روزانه شما را یک بار در طول روز اعلام کند بهترین زمانی که می توانید آن را مصرف کنید بعد از صبحانه می باشد. از قطع خودسرانه و ناگهانی دارو به شدت خودداری کنید چرا که با این کار نه تنها به خود کمکی نمی کنید بلکه سلامتی‌تان را نیز به خطر می اندازید بنابراین .مصرف هیدروکورتیزون را تا زمانی که پزشک اعلام کند ادامه دهید.

لطفا قبل از مصرف این دارو از پزشک مورد نظر خود یا یکی از صد ها پزشک آنلاین پذیرش۲۴، به صورت متنی یا تلفنی روش مصرف این دارو را بپرسید.

اثرات جانبی داروی هیدروکورتیزون 

به خاطر داشته باشید که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است زیرا او با توجه به شرایط پزشکی شما قضاوت کرده است که سود داروی هیدروکورتیزون برای شما بیشتر از عوارض آن خواهد بود و بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند ولی این موضوع دلیلی بر خود درمانی نمی باشد.

  • از عوارض شایع مصرف این دارو می توان به ورم پا اشاره کرد. افرادی که از این دارو استفاده می کنند برای اینکه دچار این عرضه نشوند باید پاهایشان را هنگام نشستن اندکی بالاتر از سطح زمین قرار دهند.
  • از عوارض دیگر این دارو می توان به احساس تهوع، درد معده، خستگی، دل درد، ضعف عضلانی و سوء هاضمه اشاره کرد.
  • مصرف این دارو بر روی رفتار شما تاثیر خواهد گذاشت بنابراین قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.
  • یکی از عوارض شایع این دارو اختلال خواب می باشد بنابراین حتما با پزشکتان درباره ی زمان مصرف این دارو صجبت کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • عوارضی که این دارو برای خانم ها دارد برهم خوردن ریتم قاعدگی می باشد.
  • مصرف هیدروکورتیزون از طریق احتباس مایعات بدن موجب افزایش وزن می شود اما باید هوشیار باشید که ناآگاهانه از این دارو برای افزایش وزن استفاده نکنید.
  • مصرف این دارو در مواردی نادر باعث بروز برخی عوارض جانبی جدی مانند آمبولی اتروزما، ترومبوفلبیت، شوک، پارگی میوکارد، بزرگ شدن قلب، سنکوپ، التهاب عروق خونی و تاکی کاردی، افسردگی، کسالت، تشنج، مننژیت، سردرد، التهاب نورون، دیابت نهفته، توقف رشد، احتباس آب، افزایش قند خون، کاهش پتاسیم خون، اپی دورال، آلکالوز هیپوکالمیک، کاتابولیسم پروتئین، سوء هاضمه، سکسکه، زخم و التهاب مری، افزایش اشتها، نقص عملکرد مثانه و بیماری های گوارشی می شود. در صورتی که با هر یک از این عوارض رو به رو شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط داروی هیدروکورتیزون 

  • پزشک هیدروکورتیزون را در مواردی خاص برای نوزاد تجویز می کند. از جمله این موارد پارگی زودرس غشاء، عفونت و پیشگیری از بیماری سندرم زجر تنفسی می توان نام برد.
  • از این دارو در برخی از موارد نباید استفاده از جمله مواردی همچون پوکی استخوان، اختلالات انعقاد خون، آرتریت و شکستگی داخل مفصلی.
  • هیدروکورتیزون ایمنی بدن شما را کاهش می‌دهد و برای همین شما بیشتر در معرض عفونت هستید، بنابراین با افرادی که بیماری های مسری دارند در ارتباط نباشید.
  • اگر قرار است واکسیناسیون انجام دهید بنابراین باید مصرف این دارو را به پزشک و عوامل درمانی اطلاع دهید.
  • حتما قبل از تجویز این دارو سابقه پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید به خصوص اگر از بیماری کبدی، عفونی، عصبی، عضلانی و اسکلتی، پارگی تاندون، آب مروارید، گلوکوم، رتینوپاتی، ادم ریوی و اختلال در بهبود زخم رنج میبرید.
  • مصرف هیدروکورتیزون در دوران بارداری و شیردهی باید با تجویز پزشک باشد.
  • قبل از مصرف این دارو اگر حساسیتی به هیدروکورتیزوندارید حتما با پزشکتان در میان بگذارید.
  • قبل از استفاده از این دارو پزشک باید از سابقه پزشکی شما مطلع باشد بخصوص اگر بیماری خاصی مانند بیماری کبدی ، بیماری کلیوی ، دیابت ، فشار خون بالا ، رژیم های غذایی غیر معمول داشته یا دارید.

تداخلات دارویی داروی هیدروکورتیزون 

  • یکی از مسائل مهمی که وجود دارد این است که تداخلات دارویی ممکن است خطر ابتلای شما به عوارض جانبی را افزایش دهد یا اینکه نحوه عملکرد دارو را تحت تاثیر قرار دهد.
  • لیستی از تمام داروهایی که استفاده می کنید (مانند داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. بدون تأیید پزشک ، دوز داروها را شروع ، متوقف یا تغییر ندهید.
  • برخی از داروهایی که ممکن است با هیدروکورتیزون تداخل داشته باشند عبارتند از: کلادریبین، لاسمیدیتان، آلدسلوکین، میفامورتید، دسموپرسین، تاکرولیموس، ناتالیزومب و اوپاداستینیب.

شما عزیزان می‌توانید هرسوالی که در باره این دارو داشتید، در قسمت نظرات از ما بپرسید. پزشکان متخصص پذیرش۲۴، به شما پاسخ خواهند داد.

گفت و گو با پزشک متخصص

۲.۶/۵ (۱۷ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
73 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حکمعلی مهرعلیان
حکمعلی مهرعلیان
18 روز قبل

پودرهیدورکورتیزان استفاده شده از روزی که تزریق شده پادرد گرفته ام چکار باید بکنم

محمدی
محمدی
22 روز قبل

سلام وقت بخیر
من از عوارض آمپول هیدروکورتیزون دل درد گرفتم برای درمان دلدرد وبهبودش مستونم چیکار کنم خیلی شدیده دلدردم؟

سعید منیری
سعید منیری
27 روز قبل

سلام اینجانب هیچ گونه علائمی نسبت به بیماری ندارم ولی دست وپا هایم خارش می کنند علت چیست

ثباتییبت
ثباتییبت
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید فردی که له ابله مرغون حساسیت پیدا کرده و بهش امپول هیدروکورتیزون زدن مشکلی پیش نمیاد براش؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام پسرم ۷ساله هس.مشکل آسم وآلرژی داره پاییز وزمستون سرفه زیاد میکنه.کلا با آمپول هیدروکورتیزون کنترلش میکنن.ممنون میشم راهنمای کنید که مصرف این دارو چه عوارضی داره

مونا
مونا
6 ماه قبل

من ۱۲ هفته باردارم کهیر شدید زدم
۳ روز پشت سر هم بهم هیدروکورتیزون تزریق کردن
یدونه دیفن هیدرامین یدونه هم پرامتازون زدن بهم
سونوی سلامت جنین هم گرفتن ازم خداروشکر سونومم خوب بود

یکم نگران بچه ام این تزریقا مشکلی ایجاد نمیکنه؟

کاظم استاک
کاظم استاک
6 ماه قبل

سلام قرص سوکورتیز۱۰ روزی چند قرص مصرف کنم

را ضیه
را ضیه
6 ماه قبل

آمپول هیدروکرتیزل تزریق کرده‌ام تا چند روز نمیشه آزمایش کرتیزل داد

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام پسرم دائم قرص هیدروکورتیزون مصرف میکنه ولی الان نصف قرص فاسدشو خورده ۴ سالشه مشکلی پیش میاد؟

سینا
سینا
6 ماه قبل

سلام من اگزمای شدید دارم هفت ساله کورتون مصرف میکنم هیدروکورتیزون،لوراتادین،سیتریزین،هیدروکسی زین،دوکسپین،هرکدوم رویه مدت مصرف کردم ولی اطراف چشمم ورم کرده کل بدنم خارش شدیدداره درحال حاضرصبح وشب فکسوفنادین۶۰میخورم میتونم الان آمپول هیدروکوزتیزون بزنم؟

بهناز
بهناز
7 ماه قبل

سلام آیا سرخود میشه آمپول هیدروکورتیزون استفاده کرد برای خارش پوستی؟؟

ادم
ادم
پاسخ به  بهناز
4 ماه قبل

برو دکتر تزریق شوخی نیست، البته پماد هیدروکورتیزون بصورت موضعی بهتره کلا برو دکتر تا تکلیف ت رو مشخص کنه

نگین محمدزاده
نگین محمدزاده
9 ماه قبل

سلام
من به علت کهیر زدن و خارش پوستم از آمپول هیدروکورتیزون یک روز درمیان استفاده میکنم آیا ضرری برای بدنم دارد یا خیر

ادم
ادم
پاسخ به  نگین محمدزاده
4 ماه قبل

بالاخره هر چیزی عوارضی داره قسمت عوارض مقاله بخون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  نگین محمدزاده
3 ماه قبل

سلام خوب شدی

عبدالله
عبدالله
9 ماه قبل

سلام برای پسر ۶ساله ام که کهیر زده بود دکتر هیدروکرتزن تزریق کرد بعد از چند روز استخوان درد میگیره مثل استخوان آرنج و پا می‌تونه از عوارض این آمپول باشه

حجت
حجت
پاسخ به  عبدالله
6 ماه قبل

بله برادرم مصرف کرده مفاصلش کلا از بین رفته دکتر گفت از عوارض همین آمپول

کرمی
کرمی
10 ماه قبل

من مدت زیادیه اطراف بیکینی و خط باستن زخمهای شدیدی پیدا میکنم دکتری این دارو رو برام تجویز کرد و گفت بیشتراز ۱۰ روز استفاده نکن.علت چیه و چگونه میتونم کاملا درمانش کنم.اینم بگم تحت درمان بیماری هموروئید هستم لطفا راهنماییم کنید

عادل
عادل
پاسخ به  کرمی
2 ماه قبل

سلام‌اگه میخوای خوب بشی یه پیام بذار تا راهنماییت کنم

ریحانه رحمانی
ریحانه رحمانی
پاسخ به  عادل
14 روز قبل

این امپول هیدرو کورتیزون منا پا درد شدید کرده چیکار کنم عوارضش در بدن بره بیرون شاید پاهام دردش بیفته

کیومرث
کیومرث
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من سرفه همراه بااستفراغ ک خلط همراه با خون بود داشتم دکتر ی آمپول هیدراکورتیزن ۱۰برام نوشت من خودم دوتاش گرفتم آیا مشکلی پیش میاد باتشکر

ادم
ادم
پاسخ به  کیومرث
4 ماه قبل

تو مقاله نوشته دارو برای آلرژی هم کاربرد داره دوره درمان کامل کن اگر نتیجه نگرفتی به دکترت مراجعه کن و خود درمانی نکن

فاطمه حصار
فاطمه حصار
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من هر وقت آمپول هیدروکورتیزون میزنم تنگی نفس میگیرم و تمام بدنم کهیر میزنه طوری که پلک هام از کهیر میاد پایین و نفس نمیتونم بکشم میتونم دلیلش رو بپرسم آیا امکانش هست راهنمایی بفرمایید

رضانظری
رضانظری
1 سال قبل

باسلام پوست بدنم دون دون میشه میخواره میشه آمپول هیدروکورتیزون تجویز کنم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط رضانظری
کاربر
کاربر
1 سال قبل

سلام. من گلو درد و تب لرز داشتم دکتر تزریق هیدروکورتیزون تجویز کرد. دلیلش چیه؟

سعید برزویی
سعید برزویی
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۴سالش هست و از این آمپول زده و الان اسهال شده و دل پیچه داره چکار باید بکنم که اسهالش رفع بشه،. ممنون

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام داری هیدروکورتیزن برای نوزاد هفت فاویسمی ماهه تزریق کرد امروز
فراموش کردم این موضوع به دکتر بگم ،خودش هم نپرسید
آیا بی ضرر است؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام، اگه آمپول هیدرو کورتیزول رو تزریق کنم تقریبان تا چند روز ورم چشمم می‌خوابه؟

احمد
احمد
1 سال قبل

میخواستم بپرسم تو درمان پسوریازیس هم موثر هست؟

سینا
سینا
1 سال قبل

به پسرم دکتر آمپول هیدروکورتیزون داده تزریق کردم بعد سه ساعت سرش یکسر خیس آب میشه اشکالی ندارد خیلی دلواپسم اینقدر زیاد خیس میشه که تا حالا سه تا شال بستن دور سرش خیس آب شده میشه راهنمایی کنین چکار کنم؟؟؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سینا
نسرین
نسرین
پاسخ به  سینا
1 سال قبل

سلام پسرم آمپول هیدروکورتیزون زده الان توی خواب خیلی عرق کرده بدنشم سرده چکار کنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام دخترم ۲۰سالش کم کاری تیروئید داره امروزسوزن هیدروکورتیزون زده خاستم ببینم ایاخطرداره براش ممنون میشم جواب بدین

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط زهرا
پارسا
پارسا
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

ن ندارد

عبد اله خاکی
عبد اله خاکی
1 سال قبل

سلام پدرم ۸۹ سال سنش هست پزشک برایش ۳ عدد آمپول کورتن نوشته گفته روزی یک عدد بزنه زیاد نیست پشت سر هم .ممنون از لطف شما

یکی
یکی
1 سال قبل

با سلام لعنت بهتون که جواب سوال نمیدین حداقل به راهنمایی به این بندگان خدا بکنین یه راهی بذارین جلوشون

محسن
محسن
پاسخ به  یکی
17 روز قبل

دقیقا

زهره داروری
زهره داروری
1 سال قبل

سلام ببخشید من این آمپول عصری زدم الان پشت کتفم طرف چپ درد میکنه از چی میتونه باشه

آرتین
آرتین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من برای کاهش التهاب ناشی از همورویید به دستور پزشک پماد آنتی همرویید و هیدروکورتیزون مصرف کردم به مدت دو هفته. در این ایام خارش پوست هنگام استفاده گرفتم. به علت کرونا چهار پنج روزی هست مصرف رو قطع کردم. ولی الان متوجه بک لکه تیره در سمت بیرون ران خود شده ام. اندازه آن حدود چهار انگشت یا ۲۵ تا ۳۰وسانتیمتر مربع است ۵ سانت در ۵ سانت. آیا میتونه از عوارض مصرف زیاد هیدرو کورتیزون باشه.؟ ممنونم راهنمایی بفرمایین

غلام حسین زاده
غلام حسین زاده
1 سال قبل

سلام چند ساعت بعد از سی تی آنژیو قلب صورتم ورم شدید کرد و به سرم فشار شدید وارد آمد و دستهایم به شدت خارش داشت آب زیاذ خوردم دکتر اورژانش قرص سیتریزن داد روزی یکی بخورم تورم صورت کم شد ولی صبح از خواب بلند شدم هنوز تورم صورت هست و به مغز سرم فشار می آید دیروز ساعت حدود ۱۴ ماده حاجب احتمالا ید دار برای سی تی آنژیو تزریق شده است الان چه کار باید بکنم تا ورم بخوابد و فشار به سرم خوب شود؟

ناهید سادات ترکزاده
ناهید سادات ترکزاده
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دیشب تزریق آمپول هیدروکورتیزون داشتم بخاطر آلرژی شدید اما از دیشب ته گلوم مرتب تحریک میشه و سرفه میکنم ممکنه از آمپول باشه

ممنون از وقتی که میگذارید

مهری سیلانی
مهری سیلانی
پاسخ به  ناهید سادات ترکزاده
1 سال قبل

سلام ۲روز بدنم بشدت کهیر زده حتی کف دستم دکتر هیدروکربن ۱۰۰ تجویز کرده ولی تبدیگه ندارم ولی نا آرامم خاهش میکنم راهنمایی بفرماییدممنون

الهام رسولی
الهام رسولی
1 سال قبل

سلام من بیماری(آدیسون) کمبود کرتیزول نسبی دارم نزدیک به یه ساله قرص هیدروکورتیزول ۱۰مصرف میکنم هرماه آزمایش کورتیزول میدم ولی بالا نمی ره کورتیزول خونم ولی الان دیگه بدنم خیلی ضعیف شده پادرد شدید گرفتم نمیتونم چیزای سنگین وردارم دستام قوت ندارن آزمایش ها چیزی نشون نمیدن میشه راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  الهام رسولی
1 سال قبل

این بخاطر کمبود کلسیم و ویتامین دی هست فکر کنم باید مکمل این دو رو مصرف کنید

اختر
اختر
1 سال قبل

سلام ایاامپول هیدرو کورتیزول کورتون داره

پارسا
پارسا
پاسخ به  اختر
6 ماه قبل

خیر

جاوید آبخون
جاوید آبخون
1 سال قبل

آیا برای نیش پشه خوب هست؟

ادم
ادم
پاسخ به  جاوید آبخون
4 ماه قبل

پمادش فقط برای خارش و التهاب نیش پشه خوبه

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام آیابرای کروناهم آمپول هیدروکورتیزون تجویز میکنند

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام آیابرای کروناهم آمپول هیدروکورتیزون تجویز میکنند

علی امجدی پور
علی امجدی پور
1 سال قبل

بنده هیدوکورتیزون روزی ۲عدد و لوکسین همان تیروئید روزی ۲ عدد و اسپری بینی دزمکس شبی یک پاف و آمپول تستسترون ۲۵۰ هر۲۰روز یکی مصرف میکنم
الان بدنم واکنش نشان داده و حدود۲ماهی است که زود خسته میشم وکم میارم
عضلات دست وپاهام منقبض میشن و میگیرن به طوری که نمتونم از جام بلند بشم
وعرق بدنم نیز نسبت به قبل بیشتر شده
تاجایی که کار کردن برام اصلا مقدور نیست
وهمینطور در روابط با همسرم نیز به مشکل خوردم واسم نسبت به خانمم کمتر شده
به نظر شما عزیز من چکار انجام بدهم
و حدود یک سالی هست که داروهام تغییر نکردن البته زیادوکمش رو عرض میکنم
باتشکر فراوان از جناب عالی وخسته نباشید

ادم
ادم
پاسخ به  علی امجدی پور
4 ماه قبل

چیزی که تو میگی تو مقاله نوشته عوارض دیگر این دارو می توان به احساس تهوع، درد معده، خستگی، دل درد، ضعف عضلانی و سوء هاضمه اشاره کرد.تنبلی نکن دوباره به دکترت مراجعه کن مشکلت بگو اینجا دنبال درمان دردت نباش

احمدی
احمدی
1 سال قبل

پوست. دستم. بر اثر. استفاده. از. شوینده. ها
دچار. حساسیت. پوستی. شده. بود. که از. بتامتازون. وکلوبتازون. استفاده. کردم. ودر ضمن. برای. شستشو از. دستکش. پلاستیکی استفاده. کردم. حالا. حساسیت. بشکل. دانه های. قرمز. رنگ. شده. ایا.از. پماد هیدروکورتیزول. میتوانم. استفاده کنم. ممنون. اگه. راهنمایی. کنید .

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام ایا هیدروکورتیزون پمادش هم هست؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط حمید
سالار
سالار
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

بله

طاهره منعمی
طاهره منعمی
1 سال قبل

سلام من خط چشم وتاتو ابرو داشتم الان مشکل چشمام احساس خشکی سوزش می کندبه من گفتند که برو آمپول هیدروکورتیزون استفاده کنید آیا من این آمپول را استفاده کنم

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام من بیماری تیروئید کم کار دارم و همچنین کم خونی هم دارم مصرف قرص هیدرو کورتیزون برام مناسب هست یا نه؟

علیرضاپناهی نژاد
علیرضاپناهی نژاد
2 سال قبل

سلام
آیا هیدروکورتیزون رو میشه به حیوان خانگی که بیماری پوستی قارچ دارد تزریق کنیم
تشکر و قدر دان هستم از همه خوبیهاتون
دست بوسم

ادم
ادم
پاسخ به  علیرضاپناهی نژاد
4 ماه قبل

حیوان بیچاره ببر دامپزشک الکی چیزی بهش نزن ، اگر پماد بود یه چیزی ولی تزریق حالت خوبه ؟!

س.آ
س.آ
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
به امیکرون‌مبتلا شدم دکتر دوتا آمپول هیدرو کورتیزون تجویز کرد و با سرم بهم تزریق شد یک هفته از عادت ماهانه من گذشته بود ولی از اون روز الان ۱۰ روز هست دوباره شروع شده و بصورت لکه های قهوه ای هست
آیا دلیلش تزریق این‌آمپول بوده
راهنمایی لطفا
سپاسگزارم.

محسن
محسن
2 سال قبل

سلام آیا هیدروکورتیزون برای باد درون کوش مفید است

نا شناس
نا شناس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای زخم معقد میشه استفاده کرد

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نا شناس
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

بهار
بهار
2 سال قبل

سلام لاله ی گوش دخترم قرمز شده وکمی جرم ازش خارج میشه.خاستم ببینم میتونم از این پماد استفاده کنم.

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  بهار
2 سال قبل

اگر عفونت کرده باشه اصلا مناسب نیست

سیدعلی موسوی
سیدعلی موسوی
2 سال قبل

باسلام امپول هیدروکورتیزون چند وقتی یکبار می توان استفاده کرد

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سیدعلی موسوی
2 سال قبل

سلام اطلاعات سوال کافی نیست.

ادم
ادم
پاسخ به  سیدعلی موسوی
4 ماه قبل

مگه قرصه چند وقت یکبار باشه؟!!! برای امپول باید زیر نظر پزشک باشی خود درمانی نکن

ف.م
ف.م
2 سال قبل

با عرض سلام خدمت دکتر محترم
بنده خانم ۳۸ساله دکتر واسم دوتا امپول هیدروکورتیزون نوشت که من بجای امپول قرص هیدروکورتیزون ۱۰میلی خریدم و دیروزکه یدونه قرص مصرف کردم و بعد از چند ساعت عادت شدم همراه با درد شکم ایامصرف قرص روادامه بدم یانه؟؟؟ لطفاااا
راهنمایی کنید.

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ف.م
2 سال قبل

سلام
بهتره همون آمپول رو مصرف کنید.

سعید
سعید
2 سال قبل

با سلام
ایا این دارو حاوی کروتون است؟

ف.م
ف.م
2 سال قبل

سلام : مدتیه بخاطر بینظمی قلبی قرص پراپرانول مصرف میکنم و الان بخاطر خشکی پوست قرص هیدروکورتیزول برام تجویز شد آیا مصرف این دو قرص روزانه مشکلی ندارد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ف.م
2 سال قبل

سلام
خیر مشکلی نیست.

دکمه بازگشت به بالا