تحلیل روانشناختی و تایپ MBTI شخصیت‌ های سریال بازی مرکب

شخصیت‌ های سریال بازی مرکب از نظر روانشناسی چه ویژگی هایی دارند؟

با شخصیت های سریال محبوب بازی مرکب بیشتر آشنا شوید

سریال هیجان‌انگیز بازی مرکب این روزها به شهرت و محبوبیت غیرمنتظره‌ای رسیده است. فکر می‌کنید تا چه اندازه شخصیت‌های این سریال را شناخته‌اید؟ در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا با تحلیل روانشناختی سریال بازی مرکب و شخصیت‌های آن آشنا شوید.

تیپ شخصیتی ISTP

اگر با تیپ‌های شخصیتی آزمون ام‌بی‌تی‌آی (MBTI) آشنا باشید، حتما می‌دانید که افراد ISTP به شدت مستقل، ماجراجو و جسور هستند. همچنین آن‌ها سریع یاد می‌گیرند، سازگار هستند و از کاوش در جهان با کمک حواس خود لذت می‌برند. افرادی با این تیپ شخصیتی، از طریق آزمون و خطا یاد می‌گیرند و از رفتن به دل ماجرا نمی‌ترسند.

بازیکن شماره‌ی ۰۶۷: کانگ سه بیوک

سه بیوک یک نمونه‌ی کلاسیک از تیپ شخصیتی ISTP در سریال بازی مرکب به حساب می‌آید. او مستقل و مدبر است. از بیرون سخت و غیرقابل نفوذ به نظر می‌رسد اما از درون لطافت خود را حفظ کرده است.

سه بیوک در این سریال مثل یک گرگ تنها دیده می‌شود. او مراقب بازیکن‌های اطرافش است و به‌راحتی نمی‌شود اعتماد آن را بدست آورد. سه بیوک در هیچ سکانسی از سریال اولین نفری نیست که با دیگران گرم می‌گیرد و هیچگاه در نقش شروع‌کننده‌ی رابطه ظاهر نمی‌شود. با این حال، کارهایی که بقیه برای او انجام می‌دهند را فراموش نمی‌کند و به همان اندازه به فکر جبران یا تلافی می‌افتد.

 شخصیت‌ های سریال بازی مرکب

سه بیوک در ماجرای درگیری با شماره ۱۰۱ دوک سو در جریان بازی چراغ قرمز، چراغ سبز به دنبال انتقام بود. در حالی که محبت جی هون را در مرحله‌ی پل شیشه‌ای جبران کرد.

برای او به عنوان یک ISTP، عمل مهم‌تر از حرف است و به همین دلیل این دسته از افراد به کسانی که حرف‌های زیبا می‌زنند بی‌اعتماد هستند. درعوض، افراد دارای این تیپ شخصیتی به کوچک‌ترین رفتارها و کارهای دیگران توجه می‌کنند.

تیزهوشی سه بیوک به راحتی در این سریال قابل تشخیص است. او تنها کسی بود که قبل از بازی آبنبات لانه زنبوری متوجه دریچه‌ی تهویه‌ی هوا شد و جرئت گشتن در آن را داشت. همچنین سه بیوک توانست یک چاقوی کوچک را به‌طور پنهانی با خود به محل برگزاری بازی ببرد که در اوایل بازی چندین بار از او محافظت کرد.

بازی‌ها وحشتناک بودند اما دگرگونی سه بیوک در بازی‌ها زیبا بود. او از بی‌اعتمادی کامل به همه، به مهربانی منفعلانه‌ای در زمان هم‌تیمی شدن با جی یونگ، کمک فعالانه به گی هون روی پل و در نهایت منصرف کردن جی هون از کشتن سانگ وو رسید. با وجود تمام اتفاقات، او هرگز از آنچه که بود عقب نکشید و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال بازی مرکب است.

افسر مخفی پلیس: هوانگ جون هو

جونگ هو، به عنوان افسر پلیس در این سریال – که به دنبال برادر گمشده‌اش می‌گردد – نمونه‌ی دیگری از تیپ شخصیتی ISTP در بازی مرکب است. او خودجوش است و بدون برنامه‌ریزی وارد عمل می‌شود. جونگ هو به کسی نگفت که در حال انجام چه کاری است و در صورت رویارویی با هر مشکلی به داشتن پشتیبان فکر نمی‌کرد. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP پیروان سرسخت قوانین نیستند. جونگ هو با وجود این که یک افسر پلیس بود، در کشتن سرباز شماره ۲۸ تردیدی نداشت. او همچنین سازگار و مدبر بود. جونگ هو در طول سریال چندین بار هویت خود را تغییر داد و موفق شد مدارکی را علیه برگزارکنندگان بازی مرکب یا اسکویید گیم بدست آورد.

شخصیت‌ های سریال بازی مرکب

تیپ شخصیتی INTJ

افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ معمولا مسائل شخصی خود را پنهان نگه می‌دارند و درون خود افکاری پیچیده و غنی دارند. آن‌ها به بهبود سیستم‌ها علاقه نشان می‌دهند و ارائه‌دهنده‌ی راه حل‌های مبتکرانه هستند. تیپ شخصیتی INTJ منطقی و بسیار باهوش است. آن‌ها دوست دارند هر چیزی که در اطرافشان وجود دارد را تجزیه‌وتحلیل کنند. این موارد می‌تواند شامل سیستم‌ها، تاریخ، هنر، مردم و… باشد.

افراد INTJ اغلب مخترعان و دانشمندان بزرگی هستند. اگر ظرفیت ذهنی آن‌ها هدایت نشود، این افراد ممکن است به شرورهای ترسناکی تبدیل شوند.

بازیکن شماره‌ی ۲۱۸: چو سانگ وو

در حالی که دگرگونی سو بیوک به سمت همکاری و همدلی با دیگران بود، سانگ وو در جهت مخالف او حرکت کرد. عقل و ذهنیت فوق منطقی او، پس از هر بازی او را سرسخت‌تر کرد و مرزهای اخلاقی‌اش را از بین برد.

در اوایل سریال بازی مرکب دیدیم که اگر چه سانگ وو مغرور بود اما وقتی موبایل خود را به علی قرض داد و کرایه اتوبوس او را پرداخت کرد از خودش کمی نرمش نشان داد. او توسط بازیکنان به عنوان مغز متفکر گروه شناخته می‌شد و به سرعت استراتژی مناسبی را طراحی می‌کرد. در بازی آبنبات لانه زنبوری، سانگ وو بر سر دوراهی عقلانیت و وابستگی عاطفی قرار گرفت. زمانی که گی هون به سمت شکل چتر رفت، او را صدا زد اما در نهایت چیزی برای کمک نگفت.

تحلیل بازی مرکب

سانگ وو از دیدن گی هون بعد از بازی آبنبات لانه زنبوری تعجب کرد که تلاش منفعلانه‌ی او برای خلاص شدن از شر رقابت را آشکار کرد. حتی برایش مهم نیست فردی که در رقابت با اوست دوست دوران کودکی‌اش باشد. پنهان‌کاری سانگ وو در بازی لانه زنبوری، به دروغگویی فعال در بازی تیله‌ها تبدیل شد. همچنین او در بازی پل شیشه‌ای و بعد از شام استیک به کشتن افراد در زمان ناچاری دست زد.

بعد از هر موقعیتی که سانگ وو روی مرزهای اخلاقی خود می‌لغزید، آن را با استفاده از عقلانیت و تمرکز بر نتیجه‌ی نهایی توجیه می‌کرد. افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ جاه‌طلب هستند و برای برنده‌شدن استراتژی دارند. این به‌طور دقیق، همان کاری است که سانگ وو انجام داد. افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ، چه برای اهداف خوب و چه برای اهداف بد، حاضر به انجام کارهای بزرگی هستند.

تیپ شخصیتی ESFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP، سرگرم‌کننده و خودجوش هستند. همچنین این افراد در لحظه زندگی می‌کنند. آن‌ها مهربان و خونگرم هستند اما از قرار گرفتن در کانون توجه لذت می‌برند. افراد ESFP می‌توانند به سرعت در مورد ایده یا موضوعی هیجان‌زده شوند. با این حال، حفظ علاقه‌ی این افراد در مدت طولانی می‌تواند چالش‌برانگیزتر از جذب علاقه‌ی آن‌ها باشد. تیپ شخصیتی ESFP عاشق سرگرم‌کردن دیگران و ایجاد احساس خوب در آن‌ها است. چنین افرادی در کمک به افراد نیازمند مهربان و بسیار سخاوتمند هستند.

بازیکن شماره‌ی ۴۵۶: سونگ گی هون

قهرمان سریال بازی مرکب، مهربان اما در عین حال سازگار است و می‌تواند به سرعت روی پای خود بایستد. سونگ گی هون از ابتدای بازی با همه گرم می‌گرفت. او حتی از سر دلسوزی پیرمرد و زنان را به تیم خود دعوت کرد. خونگرمی او یکی از دلایل دگرگونی سو بیوک بود.

تحلیل شخصیت های بازی مرکب

با این حال گی هون بی‌نقص نیست. او مانند بسیاری از افراد خود کنترلی ضعیفی دارد. به همین دلیل است که با قمار کردن خود را در دردسر می‌اندازد. او بیشتر اوقات مثبت و از نظر اخلاقی درستکار است. با این حال، زمانی که مسئله‌ی مرگ و زندگی در میان باشد یا زمانی که احساسات او تحت شعاع قرار می‌گیرند می‌تواند به ابزارهایی دست نیافتنی متوصل شود. این موقعیت‌ها در سریال، بعد از بازی تیله و بعد از دیدن اقدامات سانگ وو پس از پل شیشه‌ای قابل مشاهده هستند.

بازیکن شماره‌ی ۲۱۲: هان می نیو

یکی دیگر از ESFP ها در این سریال، هان می نیو است که ابتدا علاقه‌ای عاشقانه به جانگ دوک سو داشت اما پس از خیانت دوک سو او را به قتل رساند. هان می نیو ایرادات زیادی داشت اما چند نقطه‌ی قوت نیز در شخصیت او دیده می‌شد. او توانست به جای به خطر انداختن جان خود، با به چالش کشیدن سربازان برای رسیدن به اهدافش تلاش کند.

می نیو اولین شخصی بود که بعد از بازی چراغ سبز چراغ قرمز در مرکز توجه قرار گرفت و بازگو کردن داستان زندگی خود، برگزارکنندگان را متقاعد کرد تا بازیکنان را رها کنند. او همچنین غوغای بزرگی به راه انداخت تا پس از خاموش شدن چراغ‌ها از سربازان اجازه‌ی استفاده از دستشویی را بگیرد. هنگامی که در دستشویی بود، با استفاده از توانایی «به راه انداختن نمایش» خود توانست برای سو بیوک زمان بخرد تا دریچه‌های هوا بررسی شوند.

شخصیت هان می نیو

شخصیت‌های F به جای منطق، براساس ارزش‌ها اداره می‌شوند. این واقعیت توضیح می‌دهد که چرا او در نهایت به قیمت جان خود، دوک سو را پس از خیانت کشت.

تیپ شخصیتی ISFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP دارای ذهن باز و خلاقیت است. او همچنین دوست دارد تا در لحظه زندگی کند. آن‌ها برای کاوش به آزادی نیاز دارند و از محدودیت‌های سفت‌وسخت ساختارها و قوانین اجتماعی لذت نمی‌برند. شخصیت ISFP با محیط به روشی گسترده تعامل می‌کند که این امر به او اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های جدیدی داشته باشد، مفاهیم جدید و بدیع را آزمایش کند و در نهایت پذیرای اقدامات خودانگیخته باشد.

بازیکن شماره‌ی ۱۹۹: علی عبدالله

علی مانند همتای برونگرای خود گی هون (ESFP)، خونگرم و مهربان است. او اولین کسی بود که در بازی چراغ سبز چراغ قرمز دست یاری دراز کرد و جان گی هون را نجات داد. به جز حادثه‌ای که برای رئیسش رخ داد، شخصیت علی بی‌نقص‌ترین شخصیت در میان تمام بازیکنان بود. او با وجود وحشت‌انگیز بودن بازی‌ها یا جذابیت جایزه، هرگز انسانیت خود را از دست نداد. علی قابل اعتماد، پشتیبان و پذیرنده‌ی ایده‌ها و پیشنهادات محسوب می‌شد.

تحلیل شخصیت علی در بازی مرکب

تیپ شخصیتی ENTP

شخصیت‌های ENTP عاشق جدال ذهنی و بحث‌های فکری هستند. آن‌ها به دنبال دیدگاه‌های متنوع هستند و می‌توانند آن‌ها را به خوبی درک کنند. این افراد می‌توانند با توجه به پایگاه دانش گسترده و ماهیت فکری آن‌ها، ایده‌های جداگانه را برای ایجاد چشم‌اندازی کلی به یکدیگر پیوند بزنند. آن‌ها کلی‌نگر هستند و از ابراز نظرات مخالف هراسی ندارند.

بازیکن شماره‌ی ۲۴۰: جی یونگ

جی یونگ فردی متفکر و خوش‌قلب است. او پس از بازی طناب‌کشی زمانی که یکی از بازیکنان در حال دعا کردن بود، به عنوان اولین نفر مخالفت خود را اعلام کرد. جی یونگ از سو بیوک دعوت کرد تا با هم تیم شوند و کاری را که سو بیوک در زمان بازی طناب‌کشی برای او انجام داده بود جبران کند.

شخصیت های بازی مرکب چه شخصیتی داشتند

ماهیت متفکر او باعث شد تا به تصویر بزرگتر و اهداف آن‌ها برای ترک بازی فکر کند. وقتی به این نتیجه رسید که دوستش دلایل بهتری برای رفتن دارد، با از خود گذشتگی جانش را فدا کرد.

تیپ شخصیتی ENFJ

شخصیت‌های ENFJ زمانی که می‌توانند دوستان و عزیزان خود را برای رسیدن به بهترین خود راهنمایی کنند، به احساس رضایتی قوی دست می‌یابند. آن‌ها رهبرانی الهام‌بخش هستند و تمایل دارند تا در جمع کردن تیم، خوب عمل کنند. همچنین شخصیت‌های ENFJ متقاعدکننده هستند و اغلب خونگرم به نظر می‌رسند. این افراد توانایی بالایی در تشخیص انگیزه‌ها و محرک‌های اساسی موجود در سایر افراد دارند.

بازیکن شماره‌ی۰۰۱: اوه ایل نام

همان‌طور که می‌دانید، بازیکن مرموز شماره‌ی ۱ به مغز متفکر پشت بازی تبدیل شد. او یک سرمایه‌دار بود که از ثروت خود استفاده کرد تا بازی مرکب را همراه مشتریانش به راه بیندازد. ایل نام تیزبین بود و می‌توانست احساس کسالت و پوچی درون مشتریان ثروتمندش را احساس کند. او توانست آن‌ها را متقاعد کند تا به برگزارکنندگان بازی مرکب بپیوندند و این ماجرا را آغاز کرد.

شخصیت اوه ایل نام

ایل نام در بازی خونگرم و خوش‌برخورد بود که این رفتار از مشخصه‌های گرایش E/F  محسوب می‌شود. او با گی هون ارتباط نزدیکی برقرار کرد و این اجازه را به او داد که بازی تیله را برنده شود. او ترجیح داد به جای آن که به عنوان ناظر در جریان بازی‌ها حضور داشته باشد، خود را به عنوان عضوی از تیم بازیکنان نشان دهد و آن‌ها را راهنمایی کند. این نشانگر یکی دیگر از ویژگی‌های افراد ENFJ است.

تیپ شخصیتی ESTP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP پرانرژی هستند و در لحظه زندگی می‌کنند. همچنین این افراد به شدت تمایل به عمل و واکنش دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به دل خطر بروند و از اشتباهات درس بگیرند تا این که از دور به مشکلات فکر کنند. شخصیت ESTP حقایق را به احساسات ترجیح می‌دهد و عاشق کاوش از طریق مشاهده و عمل است. افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP باهوش، فهیم و جسور هستند.

دریافت تست روانشناسی تشخیص شخصیت

بازیکن شماره‌ی ۱۰۱: جانگ دوک سو

دوست داشتن شخصیت جانگ دوک سو – که از آن به عنوان گنگستر نیز نام برده می‌شود – در نگاه اول آسان نیست. با این حال چندین نقطه‌ی قوت در شخصیت او وجود دارد. افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP با ذهن سریع و طبیعت برونگرای خود می‌توانند تبدیل به رهبرانی بزرگ شوند. دوک سو از روز اول به شکل واضحی اطرافیانش را رهبری می‌کرد. او همچنین در ارزیابی موقعیت‌ها و تشخیص سریع مسیر بهینه برای خود به درستی عمل می‌کرد. اگر هان می نیو نبود، بی‌توجهی دوک سو به قانون می‌توانست او را به دور بعدی بازی برساند.

تحلیل بازی مرکب

نظر شما در مورد شخصیت‌های این سریال پرطرفدار و ویژگی‌های آن‌ها چیست؟ در انتهای همین صفحه نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

۴/۵ (۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا