اتصال به سیستم HIS بیمارستان ها

 

سیستم HIS مخفف عبارت Hospital information system است و همانطور که از نامش پیداست سیستمی برای مدیریت یکپارچه اطلاعات بیمارستانی می باشد. مطمئنا تمامی مدیران به مزیت های استقرار HIS در مرکز درمانی خود آگاه هستند و اجرا شدن آن بسیاری از دغدغه های مدیران را برطرف کرده است. واقعیت این است که دیگر انجام فعالیت های مختلف پذیرش ، بستری ، مراقبت و ترخیص بیماران را نمی توان  به شیوه های سنتی و با کنترل انبوهی از پرونده های تلمبار شده انجام داد.

فواید پیاده سازی سیستم HIS

با پیاده سازی سیستم HIS ، کارکنان و مدیران می توانند اطلاعات بیماران را در قالب پرونده سلامت الکترونیک ذخیره کرده و در هر زمان که نیازمند این اطلاعات بودند  براحتی و در اسرع وقت به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. کاهش زمان پذیرش ، کاهش زمان ترخیص و زمان انتقال بیمار ، دسترسی سریعتر به اطلاعات قبلی پرونده بیمار، بالا رفتن دقت در درج اطلاعات و… از دیگر فواید مدیریت اطلاعات در بیمارستان است که در نهایت رضایت مدیران ، کارکنان و حتی بیماران را بخاطر ارائه خدمات سریعتر در پی دارد.

فناوری وب سرویس

وب سرویس ها برنامه هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی اند و شامل یکServer  یا خدمت دهنده و یک خدمت گیرنده هستند و از طریق پروتکل های استانداردی مانند Http به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه های کاربردی می پردازند . تکنولوژی وب سرویس در بیمارستانهای بروز و پیشرفته کشور در حال اجرا است و از ویژگی های این سرویس ارسال نسخه بصورت آنلاین، اصلاح موارد خاص بیمه تامین اجتماعی و کاهش کسورات را می توان نام برد.

سیستم HIS و سامانه پذیرش۲۴

یکی از ویژگی های منحصر بفرد سامانه پذیرش۲۴ امکان اتصال به وب سرویس های مختلف بصورت اصولی و زیرساختی است که برای این منظور درایور وِیژه ای برای اتصال به تمامی سامانه ها و پلتفرم های سیستمی در نظر گرفته شده است.   پذیرش۲۴ آمادگی اتصال به تمامی نرم افزارهای HIS را دارد و در حال حاضر نرم افزارهای تراشه و تیراژه به سامانه پذیرش۲۴ متصل شده اند. فرآیند آموزش، راه‌اندازی و بررسی تنظیمات مختلف HIS در پنل بیمارستانی پذیرش۲۴، نیز در جامعه توسعه‌ دهندگان پذیرش۲۴ بیان شده است.

اموزش راه‌اندازی و عیب‌یابی HIS در پنل بیمارستانی پذیرش را نیز میتوانید از این لینک دریافت کنید.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۴/۵ (۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا