بهترین فصل جراحی بینی تابستان است یا زمستان؟

بیمارانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند، ممکن است بپرسند که بهترین فصل جراحی بینی چه فصلی است؟ برخی از ما شنیده‎ایم که عمل جراحی بینی در تابستان خطرناک است. اگرچه این مساله کاملا صحیح نیست، اما یک نکته دارد. عمل بینی در تابستان نسبت به فصل زمستان معایبی دارد.

از نظر پزشکان اگرچه جراحی بینی در هر فصلی قابل انجام است، اما معمولا دوره نقاهت در فصول زمستان و بهار کوتاهتر است. چراکه باید انتظار داشته باشید که بعد از عمل در تابستان به‎دلیل هوای گرم، اِدِم و خونریزی بینی بیشتری را تجربه کنید. گچ و اسپلینت‎هایی که در پایان عمل در بینی قرار داده می‎شوند، باید به هر نحوی از تماس با آب دور نگه داشته شوند. مساله‎ای که کنترل آن به‎دلیل تعریق زیاد در تابستان دشوار است.

یکی دیگر از کارهای مهمی که بیماران باید انجام دهند استفاده از ضدآفتاب و کلاه قبل از بیرون رفتن است. زیرا ناحیه تحت عمل ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ خود را تغییر دهد. با توجه به شدت بالای نور خورشید در فصول گرم سال و عدم امکان استفاده از عینک به مدت تقریبی دو ماه پس از جراحی، فصل تابستان شاید زمان مناسبی نباشد.

با وجود نکات ذکرشده، هنوز عده‌ای ترجیح می‌دهند جراحی بینی خود را در تابستان انجام دهند. زیرا آلرژی برخی از افراد در فصل بهار و پاییز بدتر می‎شود و ممکن است بعد از جراحی با مشکل مواجه شوند. هم‎چنین، بیماری‎هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می‎توانند تأثیر منفی بر روند جراحی در فصل زمستان بگذارند.

بنابراین، نمی‎توان به طور قطع در مورد بهترین زمان برای جراحی بینی صحبت کرد و باید با توجه به شرایط و خواسته‎های خاص هر بیمار تصمیم‎گیری کرد. در هر فصل احتمال مواجهه با برخی مشکلات پس از عمل وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که این مشکلات موقتی هستند. در مطلبی با عنوان بهترین فصل جراحی بینی نی نی سایت نیز به این نکات اشاره شده است.

عمل بینی در پاییز و زمستان

عمل بینی در پاییز و زمستان
عمل بینی در پاییز و زمستان

ممکن است تصمیم بگیرید که در طول پاییز یا زمستان تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار بگیرید. بد نیست بدانید که هوای سرد این دو فصل تاثیر زیادی بر روی نتایج جراحی شما نخواهد داشت و بالعکس بسیاری از متخصصان بر این باورند که می‌تواند چندین مزیت را در طول دوره بهبودی به همراه داشته باشد، از جمله:

  • در دماهای سرد تورم و کبودی کمتری را تجربه خواهید کرد.
  • قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید به این معنی است که احتمال ایجاد اسکار کمتر است.
  • در طول پاییز و زمستان، شب‎ها طولانی‎تر هستند و می‎توانید مدت طولانی‎تری استراحت کنید.

از نکات قابل توجه در مورد ریکاوری جراحی بینی در فصل سرما نیز می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجازه ندهید پوست شما در سرما خشک شود: آب‎و‎هوای خشک پاییز و زمستان می‎تواند روند بهبود زخم را مختل کند. بنابراین، حتما از بانداژ و چسب بینی استفاده کنید و سعی کنید بیشتر در خانه بمانید. برای تسریع بهبودی، جراح پمادهایی را در اختیار شما قرار می‎دهد که باید طبق دستور استفاده کنید.
  • از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا پیشگیری کنید: پاییز و زمستان فصل شیوع ویروس آنفولانزا هستند. ازآنجایی‎که سرماخوردگی می‎تواند روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد، برای پیشگیری مقدار زیادی ویتامین C مصرف کنید، بدن خود را گرم نگهدارید و از تماس با افراد ناقل خودداری کنید.

از نظر بسیاری از پزشکان، پاییز و زمستان بهترین فصل جراحی بینی با لیزر هستند، زیرا اثری از تابش شدید نور خورشید و گرما نیست و این مساله در کاهش تحریک نواحی تحت جراحی واقعا موثر است.

جراحی بینی در بهار و تابستان

جراحی بینی در بهار و تابستان
جراحی بینی در بهار و تابستان

امروزه اغلب جراحی‎های زیبایی در بهار و تابستان انجام می‎شوند. زیرا در فصل بهار افراد مصمم هستند تا با بهبود ویژگی‎های صورت و اندام خود، ظاهری آماده برای تابستان داشته باشند. علاوه بر این، فصل بهار نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای مناسبی برای دوران نقاهت دارد.

معمولا تعطیلات تابستانی به شما این امکان را می‎دهند که از زمان استراحت بیشتری برای بهبودی بهره‏مند شوید. هم‎چنین می‎توانید برای انجام عمل بینی در خارج از کشور برنامه‎ریزی کنید، زیرا تابستان زمان ایده‎آلی برای سفر است. از نکات قابل توجه برای جراحی بینی در بهار و تابستان می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلرژی خود را کنترل کنید: تنها عیب جراحی بینی در فصل بهار، واکنش آلرژیک است زیرا میزان مواد حساسیت‎زا در هوا افزایش می‎یابد. این امر روند بهبودی را برای بیمارانی‎که ممکن است سابقه آلرژی تنفسی داشته باشند دشوار می‎کند. اگر احتمالا عطسه شدید، آبریزش غیرقابل کنترل بینی و خارش دارید، عاقلانه است که قبل از جراحی بینی آلرژی خود را تحت نظر پزشک کنترل کنید.
  • از گرما دوری کنید: گرما می‎تواند تورم را افزایش دهد و حتی ممکن است منجر به خونریزی شود. به‎همین‎دلیل، بعد از عمل فعالیت شدید در فضای باز ممنوع است.
  • از قرار گرفتن بیش‎ازحد در معرض نور خورشید اجتناب کنید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‎تواند مانع از بهبود زخم شود. هم‎چنین احتمال ایجاد اسکار را افزایش می‎دهد. در طول ریکاوری با ضدآفتاب از پوست صورت خود محافظت کنید.
  • از تماس با آب اجتناب کنید: شنا کردن در چند هفته اول بعد از عمل بینی می‎تواند منجر به عفونت یا آسیب به نتایج جراحی شود. بنابراین اگر در دوره نقاهت هستید، باید از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بهترین فصل و زمان برای عمل جراحی بینی
بهترین فصل و زمان برای عمل جراحی بینی

توصیه می‎کنیم برای آگاهی از بهترین زمان جراحی بینی به جراح بینی مراجعه کنید. دکتر جراحی بینی می‎تواند طبق نتایج معاینه جسمی، سابقه پزشکی شما و تجارب خود در مورد بهترین زمان عمل بینی تصمیم‎گیری کند.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بهترین فصل جراحی بینی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

بهترین فصل جراحی بینی کدام فصل است؟

با توجه به اینکه هر فصل مزایا و معایب خاص خود را دارد، باید پزشک طبق وضعیت شما تصمیم‎گیری کند.

برای مشورت در مورد بهترین فصل جراحی بینی باید به کدام متخصص مراجعه کرد؟

پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک می‌تواند در مورد تعیین بهترین زمان عمل بینی به شما کمک کند.

تعیین بهترین زمان عمل بینی به چه معیارهایی بستگی دارد؟

اصولا عواملی مانند سابقه پزشکی بیمار، نوع جراحی، میزان دمای محیط، شدت تابش نور خورشید و بیماری‏های شایع فصلی در تعیین بهترین فصل جراحی بینی موثر هستند.

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
galefacialplastics.comariamedtour.comselcukinanli.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا