۵ خواص عسل برای پوست که باید بدانید

پوست صورت خارجی‌ترین لایه از بدن انسان است که مدام در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. داشتن پوستی صاف و یکدست چنان تأثیری بر زیبایی و جذابیت افراد دارد که تمام افراد آرزوی داشتن چنین پوستی را دارند.

داشتن پوست صاف و درخشان دیگر آرزو نیست. اگر فقط کمی با خواص عسل برای پوست آشنا باشید، می‌دانید که با استفاده از این ماده معجزه‌گر تا چه حد می‌توانید پوست‌تان را زیبا و درخشان کنید.

البته هر نوع عسلی هم برای پوست و مو مناسب و قابل است نیست. اگر می‌خواهید از خواص عسل برای پوست بهره مند شوید، باید از عسل خام و فرآوری نشده که حاوی آنزیم‌ها و مواد مغذی مناسب پوست است، استفاده کنید.

اگر از جوش و آکنه‌های صورت‌تان خسته شدید، دوست دارید پوستی نرم، شاداب و شفاف داشته باشید و به دنبال یک راه درمان در دسترس و کم هزینه هستید، این مقاله مخصوص شماست. پس تا انتها همراه ما بمانید.

عسل خام چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگر راز داشتن پوست زیبا و صاف را از یک دکتر طب سنتی بپرسید، یا خودتان یک جلسه ویزیت آنلاین طب سنتی درباره این مسئله داشته باشید، خواهید فهمید که تا الان چقدر در حق عسل و خواصی که برای پوشت دارد کم‌لطفی کرده‌اید.

قبل از آنکه با خواص عسل برای پوست آشنا شویم، بهتر است محتویات و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنیم. مواد تشکیل دهنده عسل خام عبارتند از:

  • گلوکز
  • فروکتوز
  • منیزیم
  • آهن
  • فسفات
  • گوگرد
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن
  • ویتامین B1,B2,B3,B5,B6
  • ویتامین C

اگر شما کمی اطلاعات پوستی داشته باشید و با موادی که برای تغذیه، سلامت و زیبایی و نشاط پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا باشید، متوجه می‌شوید که بسیاری از این مواد در عسل وجود دارند. حالا می‌خواهیم با خواص عسل برای پوست آشنا شویم.

۱. مرطوب‌کننده طبیعی

مهم نیست چه نوع پوستی داشته باشید. تمامی انواع پوست‌ها به یک مرطوب‌کننده مناسب نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین خواص عسل برای پوست خشک، داشتن خواص مرطوب‌کنندگی آن  است.

۲. پاک کنندگی عمیق پوست و منافذ

از آنجایی که پوست صورت دائما در معرض آلودگی و آلاینده‌های مختلف قرار می‌گیرد، باید مرتبا با یک شوینده مناسبی که توانایی پاک کنندگی عمیق لایه‌ها و منافذ پوستی را داشته باشد، شسته شود.

بسیاری از مشکلات پوستی که برای افراد به وجود می‌آید به دلیل آلودگی‌های مانده و شسته نشده‌ای بر سطح پوست می‌باشد ازجمله خواص عسل گون  برای پوست، داشتن ویژگی را پاک کنندگی عمق لایه‌های پوستی آن است.

این ماده خیلی راحت به سطوع عمیق پوست نفوذ کرده و با خواص ضدباکتریایی که دارد عمیقا پوست شما را پاک و تمیز کند. خواص پاک کنندگی عسل گون آنقدر زیاد است که با یکبار استفاده هم به خوبی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

۳. خواص عسل برای پوست جوش دار

جوش و آکنه از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که تقریبا تمام افراد دچار آن می‌شوند. روش‌های بسیار متعدد و مختلفی هم برای درمان آن وجود دارد که گاها بسیار پرهزینه و طولانی‌ مدت هم هستند.

اگر از دیدن جوش روی صورت‌تان خسته شدید و روش‌های زیادی را برای درمان آن استفاده کردید اما نتیجه دلخواه‌تان را نگرفتید، پیشنهاد می‌کنم عسل را هم امتحان کنید.

اگر می‌دانستید خواص عسل برای جوش و آکنه‌های پوستی چقدر زیاد است و در بسیاری از محصولات ضدجوشی که استفاده می‌کنید ردپای عسل وجود دارد؛ حتی لحظه‌ای را هم برای استفاده از آن از دست نمی‌دادید.

۴. خواص عسل برای چروک پوست

پیر شدن و تغییراتی که به واسطه آن برای انسان پیش می‌آید، یک روند طبیعی است که برای همه افراد اتفاق خواهد افتاد. اما مشکلی که وجود دارد این است که افراد به خصوص خانم‌ها دوست ندارند زیبایی‌شان را به هیچ قیمتی از دست بدهند.

به همین دلیل است که فارغ از خواص عسل برای پوست به خصوص خواص بی‌نظیر آن بر کاهش چین‌وچروک‌های پوستی مدام به کلینیک‌های زیبایی و جوانسازی مراجعه می‌کنند و از روش‌های پرهزینه برای جلوگیری از چروک‌های پوستی خود اقدام می‌کنند.

عسل خام به دلیل داشتن آنزیم‌‌های خاص و مواد معدنی منحصربه‌فردش و همچنین با خاصیت مرطوب کنندگی که دارد یک روش طبیعی و آسان برای کاهش چشمگیر چین‌وچروک‌های پوست به شمار می‌رود.

۵. عسل ضدلک قوی

لک‌های پوستی که در اثر جوش یا نور مستقیم آفتاب بر روی پوست ایجاد می‌شوند، یکی از مشکلات پوستی همه‌گیر محسوب می‌شوند. مشکلی که شاید فکر کنید راه درمانی جز لیزر و… ندارد.

اما این تا زمانی است که از  خواص عسب برای لک صورت اطلاع نداشته باشید. خوشبختانه با استفاده از عسل می‌توانید به راحت‌ترین روش ممکن از شر لک‌های پوستی خود رهایی پیدا کنید.

روش تهیه ماسک عسل برای لکه صورت به این شکل است که شما مقداری عسل را با زردچوبه مخلوط کرده و برای یک ربع روی صورت خود قرار می‌دهید و بعد از آن صورت‌تان ره با آب سرد می‌شویید. پس از یک ماه استفاده مداوم خواص عسل برای لک صورت را کاملا مشاهده خواهید کرد.

چطور از خواص عسل برای پوست بهره‌مند شویم؟

بهترین روشی که با استفاده از آن می‌توانید از خواص عسل برای پوست بهره‌مند شوید، استفاده از آن به صورت ماسک صورت می‌‎باشد. برای بهره‌مندی از هرکدام از خواص عسل برای پوست می‌توانید یک ماسک خانگی با ترکیبات جداگانه مانند آلوورا، ماست، زردچوبه، سفیده تخم‌مرغ و…. را با عسل ترکیب کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید.

با استفاده از عسل می‌توانید پوست خود را از این رو به آن رو کنید. تنها کافی است برای یکبار هم که شده از این ماده بی‌نظیر استفاده کنید و از اثرات عالی آن بر روی پوست صورت‌تان شگفت‌زده شوید.

 

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

۳.۶/۵ (۱۸ نظر)

منبع
ahoota

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رشید
رشید
7 ماه قبل

باید عسل طبیعی و اصل باشه وگرنه اینا که با شکر درست میشن بدرد مفت هم نمی خورن

سینا احد
سینا احد
1 سال قبل

ببخشید خامش برای پوست ضرر نیست؟

دکمه بازگشت به بالا