بهترین راه‌های درمان خانگی چربی خون

درمان قطعی چربی خون تری گلیسیرید

درباره ضرورت درمان خانگی چربی خون بیشتر بدانید

در خون شما دو نوع چربی به نام‌های کلسترول و تری‌گلیسیرید وجود دارد. از انواع کلسترول می‌توان به لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) که به ترتیب کلسترول بد و کلسترول خوب نیز نامیده می‌شوند، اشاره کرد.

بعد از خوردن هر وعده غذایی، بدن کالری‌های اضافی را به تری‌گلیسیرید تبدیل کرده و در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند تا بعداً برای کسب انرژی از آن‌ها استفاده کند. اگرچه شما برای تأمین انرژی بدن به تری‌گلیسیرید نیاز دارید اما داشتن مقادیر زیادی از آن در خون می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

ازآنجایی‌که حمل مقادیر بالای کلسترول LDL در خون احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، باید علاوه‌بر درمان‌های رایج به دنبال درمان خانگی چربی خون در برای سالم نگهداشتن سطح کلسترول خود نیز باشید.

در صورت تشخیص کلسترول بالا، پزشک ممکن است نوعی از داروهای استاتین را برای شما تجویز کند. همچنین ممکن است تغییراتی در رژیم غذایی و فعالیت روزانه شما ایجاد کند. این تغییرات جز درمان خانگی چربی خون برای کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب محسوب می‌شوند. در ادامه به جزئیات هرکدام از این روش‌های درمان خانگی چربی خون اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه اقدامی با پزشک متخصص داخلی یا پزشک قلب و عروق مشورت کنید چراکه ممکن است بعضی از این روش‌ها با درمان دارویی شما تداخل داشته باشند.

مشاوره آنلاین متخصص داخلی

علائم چربی خون و درمان خانگی

از نظر پزشکی وجود بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم چربی تری‌گلیسیرید در هر دسی‌لیتر خون نشانه افزایش بیش‌ازحد آن و خطر بروز دیابت و بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی است. میزان کلسترول توصیه شده نیز عبارت است از:

  • کلسترول کل. کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر
  • کلسترول LDL. کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر
  • کلسترول HDL. 50 میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا بالاتر

بنابراین باید برای حفظ سلامت خود مدام به فکر کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL باشید زیرا کلسترول HDL قابلیت آن را دارد که از طریق کبد، کلسترول  LDLاضافی یا کلسترول بد که قابلیت تجمع در عروق، ایجاد پلاک و اصلب شرایین را دارد را از بدن دفع کند.

از علائم افزایش چربی خون می‌توان به خشکی دهان و تلخی زبان، سرگیجه، افزایش دمای بدن و گرگرفتگی، سوزن‌سوزن شدن کف پا، خستگی مزمن، درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب به‌دلیل گرفتگی عروق و فشار خون بالا اشاره کرد. متاسفانه در بسیاری از موارد چربی خون علائم بارزی ایجاد نمی‌کند و بیمار حتی تا زمانی‌که دچار عوارض جدی مانند فشار خون بالا، حمله قلبی یا سکته مغزی نشود، نمی‌داند که کلسترول یا تری‌گلیسیرید خون بالا دارد.

بنابراین برای پیشگیری از چربی خون بالا، انجام آزمایش‌های خون دوره‌ای تحت نظر پزشک را دست کم نگیرید. معمولا پزشکان سعی می‌کنند پیش از شروع دارودرمانی از انواع درمان خانگی چربی خون استفاده کنند زیرا معتقدند در صورت تاثیر این روش‌ها بیمار از عوارض مصرف داروهای کاهش‌دهنده چربی خون خلاص خواهد شد.

علل درمان خانگی چربی خون

علل نیاز به درمان خانگی چربی خون در بیماران مختلف

اگر اضافه وزن دارید یا ورزش کافی نمی‌کنید، ممکن است در معرض خطر کلسترول LDL بالا باشید. البته ممکن است این عارضه را به ارث برده باشید. کبد شما به طور طبیعی کلسترول می‌سازد و می‌توانید آن را از برخی غذاها نیز دریافت کنید. بنابراین در صورت مصرف بیش‌ازحد غذاهای حاوی چربی‌های اشباع و ترانس، دچار عارضه کلسترول بالا خواهید شد.

البته مواد غذایی نیز وجود دارند که می‌توانند کلسترول خون شما را کاهش دهند که در درمان خانگی چربی خون به آن‎ها اشاره خواهیم کرد.

به طور کلی، چاقی، دیابت کنترل نشده، عدم تحرک، مصرف منظم الکل و دخانیات و رژیم غذایی با کالری بالا در افزایش سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون نقش دارند. سایر شرایط سلامتی مانند دیابت و کم‌کاری تیروئید نیز ممکن است خطر ابتلا به کلسترول بالا و عوارض مرتبط با آن را افزایش دهند.

متاسفانه داروهایی مثل استاتین‌ها و فیبروزیل که برای کاهش چربی خون تجویز می‌شوند، عوارضی مثل کاهش انرژی، ریزش مو، خستگی مزمن، سرگیجه و غیره دارند و به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنیم ابتدا به سراغ درمان خانگی چربی خون بروید. از طرفی ممکن است به دلیل بارداری یا شیردهی و حتی مصرف داروهای دیگر امکان استفاده از این داروها را نداشته باشید.

انواع راه‎ های درمان خانگی چربی خون

درمان‌های طبیعی یا مکمل بیماران قلبی غالباً شامل کنترل سطح کلسترول، پایین آوردن فشار خون و بهبود سلامت قلب است. متاسفانه تحقیقات فعلی در مورد چنین روش‌های درمانی ایمنی، در مقایسه با درمان‌های معمول پزشکی محدود است و هنوز مطالعات روی تعداد کمی از محصولات طبیعی کاهنده چربی خون انجام شده است.

با این حال، بسیاری از بیماران به‌صورت اتفاقی با داروها و مواد غذایی کاهنده چربی خون آشنا شده‌اند. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه هر روش درمانی جایگزین و درمان خانگی چربی خون را امتحان کنید با یک متخصص آنلاین قلب و عروق مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی‌خطر هستند. مواد موجود در برخی از روش‌های درمانی جایگزین می‌توانند با برخی از داروهای شیمیایی تداخل و عوارض جانبی مضری ایجاد کنند.

مشاوره آنلاین متخصص قلب و عروق

در ادامه به انواع درمان خانگی پایین آوردن چربی خون اشاره خواهیم کرد که می‌توانید با جزئیات اثرگذاری هرکدام در بخش‌های بعدی آشنا شوید:

  • کاهش وزن تدریجی
  • کاهش مصرف کربوهیدرات و قند
  • اجتناب از مصرف مواد غذایی حاوی چربی اشباع و ترانس و مصرف چربی‌های اشباع نشده به‌جای آن‎ها
  • افزایش مصرف فیبر روزانه
  • انجام تمرینات ورزشی منظم مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع روزانه
  • خوردن هفته‌ای دو بار ماهی چرب یا مکمل‌های امگا ۳
  • کاهش مصرف الکل و ترک دخانیات
  • مصرف بیشتر انواع مغز، حبوبات، گوشت سفید، سویا و پروتئین‌های گیاهی به‌جای گوشت قرمز

البته باید بدانید که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد داروهای جایگزین یا گیاهی می‌توانند به تنهایی چربی خون را کاهش دهند اما مطمئنا به‌عنوان درمان مکمل موثر هستند.

پیشگیری از چربی خون

آیا امکان پیشگیری از عارضه چربی خون بالا با درمان‌های خانگی وجود دارد؟

جالب است بدانید که روش‌های اشاره شده برای درمان خانگی چربی و قند خون فقط مختص درمان نیستند و درصورتی‌که از سنین جوانی آن‎ها را رعایت کنید، ممکن است در سنین بالا با مشکلات چربی خون دست و پنجه نرم نکنید.

حفظ یک وزن ایده‌آل طبق اندازه دور کمر و قد، کاهش مصرف چربی‌های ترانس بالا، فعالیت روزانه منظم، اجتناب از غذاهای بسیار چرب (مانند فست فود) یا شیرین (انواع کیک و شیرینی) و مصرف چربی‌های سالمی مثل روغن زیتون و کنجد به‌جای چربی‌های صنعتی به‌خصوص اگر سابقه خانوادگی چربی خون یا استرس روزانه زیادی دارید، می‎تواند کمک زیادی به شما در پیشگیری از بروز این عارضه کند.

انواع درمان‌های خانگی چربی خون که باید بدانید

بنابراین با توجه به عوارض بسیار پایین انواع درمان خانگی سریع چربی خون، بهتر است آن‎ها را نادیده نگیرید. در ادامه به صورت جامع به آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

۱. کاهش وزن اضافی بدن

کاهش وزن روشی موثر برای کاهش چربی خون به‌خصوص تری‌گلیسیرید است. تحقیقات نشان داده‌اند که از دست دادن حتی ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می‌تواند باعث کاهش تری‌گلیسیرید خون به میزان۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر شود.

۲. کاهش میزان مصرف کربوهیدرات به‌خصوص قند روزانه

پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که بیش از ۶ تا ۹ قاشق چای‌خوری قند و شکر در روز مصرف نشود زیرا قند و کربوهیدرات اضافه در رژیم غذایی به تری‌گلیسیرید تبدیل می‌شوند. خوشبختانه چندین مطالعه نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و بدون قند می‌توانند منجر به کاهش چربی خون شوند و جایگزین کردن نوشابه با آب منجر به کاهش تری‌گلیسیرید خون به میزان ۲۹ میلی‌گرم در دسی‌لیتر شده است.

مشاوره آنلاین تغذیه و رژیم درمانی

بنابراین جای تعجب نیست که رژیم‎های غذایی کم‎کربوهیدرات با کاهش وزن و سطح تری‎گلیسیرید خون ارتباط دارند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ مقایسه‌ای میان رژیم‎های غذایی کم‌چرب و کم‎کربوهیدرات در زمینه کاهش چربی خون انجام داد.

پس از شش ماه، محققان دریافتند که تری‌گلیسیرید خون در گروه کم‌کربوهیدرات ۳۸ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و در گروه کم‌چربی فقط ۷ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافته است.

۳. افزایش مصرف فیبر غذایی

رژیم غذایی و درمان چربی خون

فیبر در میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات کامل یافت می‌شود. افزودن فیبر به رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش جذب چربی و قند در روده کوچک شود و در نتیجه به کاهش میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول خون کمک کند.

در مطالعه‎ای محققان نشان دادند که مصرف روزانه مکمل حاوی فیبر سبوس برنج باعث کاهش ۷ تا ۸ درصدی تری‌گلیسیرید خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. در مقابل رژیم کم‌فیبر باعث شد که چربی خون فقط در مدت شش روز ۴۵٪ جهش داشته باشد.

اصولا دو نوع فیبر غذایی وجود دارد، محلول و نامحلول. فیبر محلول می‌تواند میزان جذب کلسترول را در جریان خون کاهش دهد. طبق آخرین دستورالعمل ارائه شده، مقدار توصیه شده فیبر روزانه عبارتند از:

  • مردان ۵۰ ساله و جوانتر: ۳۸ گرم
  • مردان بالای ۵۰ سال: ۳۰ گرم
  • زنان ۵۰ ساله و جوانتر: ۲۵ گرم
  • زنان بالای ۵۰ سال: ۲۱ گرم

از منابع غذایی که بیشترین میزان فیبر را دارند می‎توان به نارنگی، گلابی، هلو، مارچوبه، سیب زمینی، نان گندم سبوس دار، بلغور جو دوسر و لوبیا اشاره کرد. تاثیر این درمان سریع خانگی چربی خون بالا را دست کم نگیرید.

۴. انجام تمرینات ورزشی منظم

کلسترول HDL معمولا با تری‌گلیسیرید و کلسترول LDL خون رابطه معکوس دارد، به این معنی که سطح بالای کلسترول HDL می‌تواند به کاهش تری‌گلیسیرید کمک کند.

ورزش هوازی می‌تواند سطح کلسترول HDL را در خون افزایش دهد که می‌تواند باعث کاهش چربی خون شود. از جمله ورزش‌های هوازی می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا اشاره کرد. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که ورزش با شدت بالاتر برای مدت زمان کوتاهتر از ورزش با شدت متوسط ​​برای مدت طولانی موثرتر است.

۵. اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس

چربی‌های ترانس نوعی چربی مصنوعی هستند که برای افزایش ماندگاری به غذاهای فرآوری شده اضافه می‌شوند. معمولا در غذاهای سرخ شده تجاری و کالاهای پخته شده آماده با روغن‌های نیمه هیدروژنه یافت می‌شوند.

به دلیل عوارض التهابی، مصرف چربی‌های ترانس با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله افزایش سطح کلسترول LDL و بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین می‎تواند سطح تری‌گلیسیرید خون شما را افزایش دهد.

طبق نتایج یکی از تحقیقات، پیروی سه هفته‌ای از یک رژیم غذایی حاوی چربی‌های ترانس، نسبت به رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده، منجر به افزایش سطح تری‌گلیسیرید شد. بنابراین مصرف چربی‌های ترانس خطرناک‌تر از چربی‌های اشباع نشده است و باید برای درمان خانگی سرگیجه ناشی از چربی خون خوردن غذاهای فرآوری شده و آماده را محدود کنید.

۶. خوردن هفته‌ای دوبار انواع ماهی چرب

همیشه مصرف منظم ماهی چرب به دلیل تاثیر آن در حفظ سلامت قلب و توانایی کاهش تری‌گلیسیرید خون توصیه می‌شود چراکه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این کار می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و افزایش چربی خون را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی چند نوع ماهی چرب هستند و قرص‌های مکمل امگا ۳ از روغن همین ماهی‎ها تولید می‌شوند. اگر امکان مصرف ماهی را ندارید می‌توانید از مکمل‌های امگا ۳ یا گردو، روغن کانولا و دانه‌های سویا استفاده کنید.

۷. افزایش میزان مصرف چربی‌های اشباع نشده

مواد غذایی برای درمان چربی خون

مطالعات نشان می‌دهند که چربی‌های اشباع نشده می‌توانند سطح چربی خون را کاهش دهند، به ویژه هنگامی که جایگزین انواع دیگر چربی می‌شوند. اصولا چربی‌های اشباع نشده در روغن‌های گیاهی و ماهی‌های چرب و مواد غذایی مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو یافت می‌شوند.

در مطالعه‌ای که به مدت شش هفته روزانه چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر به شرکت‌کنندگان مسن ارائه داده بود، کاهش قابل توجهی در سطح تری‎گلیسیرید، کلسترول تام و کلسترول LDL در مقایسه با گروه کنترل مشاهده شد. پیشنهاد می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به این درمان خانگی پایین آوردن چربی خون داشته باشید.

۸. داشتن یک برنامه رژیم غذایی برای چربی خون

مقاومت به انسولین عامل دیگری است که می‌تواند باعث افزایش چربی خون شود. بعد از خوردن یک وعده غذایی، سلول‎های موجود در لوزالمعده شما سیگنالی را برای آزاد شدن انسولین به جریان خون ارسال می‌کنند. سپس انسولین شروع به انتقال گلوکز به سلول‎های شما می‌‎کند.

اگر در اثر خوردن غذاهای پرکالری همیشه انسولین زیادی در خون داشته باشید، بدن می‌تواند در برابر آن مقاوم شود و این مسئله منجر به تجمع گلوکز و تری‌گلیسیرید در خون شود. بنابراین تنها راه حل شما در این شرایط، تنظیم یک الگوی غذایی منظم و کم‌کالری است.

۹. کاهش مصرف الکل و دخانیات

الکل سرشار از قند و کالری است. اگر این کالری‌ها بدون استفاده بمانند، می‎توانند به تری‎گلیسیرید تبدیل شده و در سلول‎های چربی ذخیره شوند. برخی مطالعات نشان می‎‌دهند که مصرف متوسط ​​الکل می‎تواند چربی خون را تا ۵۳٪ افزایش دهد، حتی اگر سطح تری‎گلیسیرید شما از ابتدا طبیعی باشد.

۱۰. افزودن پروتئین سویا و دیگر مواد مغذی به رژیم غذایی

سویا سرشار از ایزوفلاون است که نوعی ترکیب گیاهی و دارای فواید بی‎شماری برای سلامتی مانند کاهش کلسترول LDL است. نشان داده شده است که پروتئین سویا سطح تری‎گلیسیرید خون را نیز کاهش می‎دهد. پروتئین سویا را می‎توان در غذاهایی مانند توفو، ادامام (جوانه سویا) و شیر سویا یافت.

انواع آجیل حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم برای قلب از جمله فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‎های اشباع نشده هستند. مطالعات نشان می‎دهد که خوردن بین ۳ تا ۷ وعده آجیل در هفته می‏تواند باعث کاهش چربی خون شود.

سیر به ویژه به‎ صورت خام قدرت کاهش فشار خون و چربی خون را دارد. پس در روز یک حبه از آن را میل کنید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که زنجبیل می‎تواند سطح کلسترول و تری‏گلیسیرید کل شما را کاهش دهد و باعث تقویت سطح کلسترول HDL نیز شود. می‏توانید زنجبیل را به‏ عنوان مکمل یا پودر مصرف کنید و یا به ‏صورت خام به غذا اضافه کنید.

 رژیم غذایی در درمان چربی خون

دانه‏ های کتان منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و میتوانند باعث افزایش سطح کلسترول HDL شوند. بهتر است بدون پوست از آن‏ها استفاده کنید زیرا بدن قدرت هضم آن را ندارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف پودر یا مکمل زردچوبه با دوز کم می‏تواند باعث افت قابل توجه تری‎گلیسیرید خون و درمان چربی خون و تری گلیسیرید بالا شود.

درمان گیاهی چربی و قند خون

برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم؟

عرق گیاهی برای چربی خون

امروزه گیاهان زیادی شناسایی شده‌‏اند که می‏توانید در قالب دمنوش به‏ عنوان درمان خانگی چربی خون از آن‏ها بهره‏مند شوید. بهرین دمنوش ها برای چربی خون مواردی زیر هستند:

  • جینسینگ
  • شوید خشک
  • رزماری
  • مریم گلی
  • پونه کوهی

باید بدانید که کودکان چاق نیز معمولا دارای مشکلات چربی و قند خون بالا هستند و بهتر است پیش از بروز مشکلات بیشتر از درمان گیاهی چربی خون کودکان برای آن‏ها استفاده کنید. متخصصان آنلاین طب سنتی پذیرش ۲۴  آگاهی لازم را در این زمینه دارند.

مشاوره آنلاین طب سنتی

درمان چربی خون در طب سنتی

از نظر کارشناسان طب سنتی اولین راهکار برای کاهش چربی خون کاهش وزن است. در کنار آن مصرف منظم سبزی‏‌های گشنیز، جعفری و شوید و دمنوش زینان و عناب به همراه لیمو عمانی به عنوان داروی گیاهی برای درمان چربی خون بسیار موثر هستند. مصرف یک قاشق عرق کاسنی، آبغوره، آبلیمو یا سرکه بعد از هر وعده غذایی می‎تواند اثرات خوبی در طولانی‏مدت از خود نشان دهد. آب زرشک و آب انار در کاهش چربی خون معجزه می‏کنند. در مبحثی با عنوان درمان چربی خون در طب سنتی خیراندیش به نکات بیشتری در این زمینه اشاره شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ازآنجایی‎که چربی خون بالا بیماری خاموشی است، آزمایش خون تنها راهی است که می‌تواند آن را تشخیص دهد. کودکان و بزرگسالان فاقد هرگونه خطر ابتلا به بیماری قلبی معمولاً یکبار در سنین ۹ تا ۱۱ سالگی و مجدداً در سنین ۱۷ تا ۱۹ سال باید آزمایش چربی و قند خون دهند. آزمایش مجدد برای بزرگسالان معمولاً هر پنج سال یکبار انجام می‌شود.

اگر نتایج آزمایش شما در حد مطلوبی نیست و سابقه خانوادگی کلسترول و تری‌گلیسیرید بالا، بیماری قلبی یا سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن، دیابت یا فشار خون بالا را دارید، ممکن است پزشک انجام آزمایشات مکرر را پیشنهاد دهد. علائم چربی خون را نادیده نگیرد و حتما به سراغ درمان قطعی چربی خون بروید. درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از پزشک آنلاین متخصص داخلی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص داخلی

۳.۶/۵ (۳۹ نظر)

منبع
www.medicalnewstoday.comwww.webmd.comwww.healthline.comwww.healthline.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
113 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم هاشمی
خانوم هاشمی
1 ماه قبل

سلام آقای دکتور من چربی خون و کبد هم چرب اس
میشه راهنمای ام کنید ممنونم

یلدا
یلدا
3 ماه قبل

سلام دکتر من چربی دارم وکف پاهام خیلی می‌سوزد باید چه کار کنم

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  یلدا
1 ماه قبل

کس بکنین میاد پایین

رضا
رضا
پاسخ به  مهنازشهوتی
13 روز قبل

چطوری؟

حسین
حسین
4 ماه قبل

سلام دوستان عزیز وهموطنان گرامی الکی اینجا وقت خودتون رو هدر ندین هرکس این بیماری رو داشته باشه باید به چند دکتر مراجعه کنه ونه یک دکتر بلکه چندین دکتر تا با نظرات مختلف ودرمان های مختلفی روبرو باشه وهرکدام که جواب داد بره برای درمانش اینجا فقط برای اطلاعات عمومی خوبه

علی هستم ازشیراز
علی هستم ازشیراز
6 ماه قبل

با عرض سلام خسته نباشید من ۴۴سالم چربی خون دارم غرق زیاد میکنم پاهام آتش میگیره جوراب نمیتونم بپوشم سردرد مزمن دارم دهنم خوشک میشه تنم کوفته بیحال احساس خستگی میکنم دستهایم بی حس میشه ممنونم اگه درمانی هست مرا راهنمایی کنید

رضا
رضا
پاسخ به  علی هستم ازشیراز
3 ماه قبل

سلام ورزش هوازی با چای سبز- زنجبیل تازه و صبح یک لیموی تازه در اب گرم – شبها یک عدد سیر خام با آب اگه مینونی یک ماه روغن و شیرینی مصرف نکن مصرف نکن

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

جک نگو زنجبیل وسیر تنده نمیتونه زیاد مصرف کنه

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  علی هستم ازشیراز
1 ماه قبل

به چند خانم خوشگل مراجعه کنین تا توی حموم به خدمت تون برسن بعد می بینین چقدر راحت واروم می شوید

پذیر
پذیر
پاسخ به  مهنازشهوتی
13 روز قبل

برو گمشو

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  علی هستم ازشیراز
7 روز قبل

سلام
همه مواردی ذکر کردید ریشه در چربی بالاست لذا تلاش شود با روش های تغذیه صحیح و فعالیت فیزیکی و داروی مناسب چربی را کاهش داد که در بلند مدت آ سیب جدی به فرد وارد می شود.

آرزو
آرزو
6 ماه قبل

سلام خانمی هستم ۵۰ساله چربی بد بدنم ۱۰۰۰میشه راهنمایی کنید

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  آرزو
1 ماه قبل

یک آقا جوان افغانی حدود بیست سال هیکلی بگیرین تا چربی هاتون را آب کنه

پریسا
پریسا
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر اقای دکتر من چربی خون دارم ۳۴سالمه به دکتر مراجعه کردم ولی گفتن چون سنم کمه نمیشه دارو استفاده کنم ومشکل تیروئیدهم دارم میشه راهنمایی کنید ممنونم از شما

است چربی بدم ۸۳ است دکتر به من دارو نداد گفت ور
است چربی بدم ۸۳ است دکتر به من دارو نداد گفت ور
9 ماه قبل

با عرض سلام من تری گلسیر ین من ۳۲۱.

زیور
زیور
10 ماه قبل

سلام من ۴۰ سالمه قبلاازمایش دادم چربی لب مرز بوده ولی الان فکرکنم رفته بالا چون میحابم احساس خفگی میکنم ودهانم خشک میشه الان بت این احساس از خواب بیدارشدم

شهناز
شهناز
1 سال قبل

سلام من خانمی ۴۱ ساله هستم وچربی خونم رو ۱۰۵۰ هستش باید چیکار کنم که یه کم زودتر بیاد پایین

3251129651
3251129651
پاسخ به  شهناز
10 ماه قبل

مژگان چابک

احمد
احمد
پاسخ به  3251129651
1 ماه قبل

سلام من ۴۵ سالمه آزمایش دادم چربی خون دارم کف پاهام خیلی میسوزه وزنم ۶۷ چیکار کنم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من ۳۰سالمه وزنمم ۶۳کیلوو رفتم ازمایش همه چیم درسته ولی ۱۱۰تا چربی اضافی دارم که شبا کف پاهام میسوزه از گرمااا چیکار کنم

اسایش
اسایش
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام من ۳۶سالمه هم چربی وهم قند خون م بالاست راهنمایی کنید

Poya
Poya
1 سال قبل

سلام و عرض خسته نباشید ببخشید بنده مشکل بدن ام اینه که با کوچیک ترین تحرکی بو میده(ترشیدگی)
و کل بدن امم حالت چرب ماننده(روغنی) سرمم سنگینه
حالت چشم هامم ی طوری شده و از توش چیزهای ابکی میاد بیرون(مردمک امم کوچیک شده)
و اینکه انگاری اصن وجود ندارم تو خودم شناورم ام
ی حالتی مث خواب و بیاری دارم تو خودم ک حالا هر جایی میرم یا هر جایی هستم..این مشکل امم ب وجودش از سکس مکرر امدش و مصرف مواد
دیگه واقعا نزدیک ب دو ساله ک میرم مطب دکترا هنوز خوب نشدم ک خسته شدم نتونم درست بشم خودمو خلاص میکنم توف توش اصن برام الان ارزشی نداره بخدا

میکی
میکی
پاسخ به  Poya
3 ماه قبل

سلام پویا جان من یه زن ورزشکارم و زندگی بسیار سالمی دارم . ۳ ماه منم اینجوری شدم . خوب شدم. یه دوره ای داره برو پیش دکتر غدد . و ادویه و گوشت قرمز رو کم کن فعلا .

جواد صاحبی
جواد صاحبی
1 سال قبل

سلام من ۳۹ سالمه و تری گلیسریدم ۸۰۷ شده حدود سه سال پیش آزمایش دادم حدودا یه سالی قرص آتوراسین ۲۰ مصرف کردم پام داغ نکرد الان دوساله مصرف نمیکنم آزمایش هم ندادم فقط احساس میکنم پایین اومده نظر شما چیه؟ ممنون

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  جواد صاحبی
1 ماه قبل

اسکول آترواستاین فقط کلسترول رو پایین میاره با کنترل آل دی ال واچ دی ال خطر سکته را کاهش میده

مریم محمدی
مریم محمدی
1 سال قبل

سلام من چربی ۶۵۱هس باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟؟دکتر بهم دارو داده ولی نمیتونم استفاده کنم چون مشکل معده دارم

behnam
behnam
پاسخ به  مریم محمدی
1 سال قبل

بهترین پیش گرفتن رژیم خام گیاهی ودوری ازبرنج وقندوشکر و ورزش روزانه و مایعات روزی ۵لیوان

حسین
حسین
پاسخ به  مریم محمدی
1 سال قبل

سلام بهترین راه این که ماست محلی تو کیسه پارچه ای بریزی ابشو بگیری و هر روز ۲ لیوان از اون اب ماست بخوری به ۱۰ روز نمیکشه چربی خون میاد پایین

نسرین آشوری
نسرین آشوری
1 سال قبل

باسلام. من چربی داخل خونم ۲۲۷ هس باید چیکارکنم بیاد پایین

رهاصفا
رهاصفا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.
من‌ چربی خون دارم روی ۳۴۰هست.آتورواستاتین۲۰استفاده میکنم ولی حس میکنم هیچ تاثیری نداره.الانم پاهام تا زانو حس میکنم داره اتیش میگیره مدتی شب تا صبح چندین بار پاهاموبا اب سرد خیس میکنم ولی زود دوباره اینجوی میشه.لطف میکنید راهنمایم کنید وبگین چه قرصی خوبه استفاده کنم ممنون میشم

محمد سلیمی
محمد سلیمی
پاسخ به  رهاصفا
1 سال قبل

باسلام وقت بخیر بنده حدود ۳۹سالمه چربی خونم خیلی بالا رفته با ازمایشی که طب کار درمحل کار انجام داد معلوم شد چربیم بالاست بهترین راه درمان را ممنون میشم دراختیارم قرار بدید باتشکر

ملودی
ملودی
پاسخ به  رهاصفا
1 سال قبل

آبغوره آب روی آتیش

ادی
ادی
پاسخ به  رهاصفا
4 ماه قبل

برنج ونمک گوشت قرمز را نخور دوماه درست میشه دوست من

ادی
ادی
پاسخ به  رهاصفا
4 ماه قبل

برنج نمک گوشت قرمز نخور دو ماه تمام

نرجس
نرجس
1 سال قبل

سلام کلسترول خونم۲۷۶ هست باید چیکارکنم سریع پایین بیارم؟

مسعود
مسعود
1 سال قبل

درود و سپاس من چربی خونم رفته روی ۱۴۰۷والان خیلی دلهره پیدا کردم خواستم از دوستان عزیز راهنمایی بگیرم

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  مسعود
1 ماه قبل

ماهی یک دفعه اهدا خون کن تا بیاد زیر پانصد

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من چربی خون بالا داشتم مدت یک سال قرص چربی آرتور استاتین ۱۰ مصرف کردم هم خیلی لاغر شده بودم هم پوستم رو خشک کرده بود بعد رفتم آزمایش دادم حالا شد ۲۲۲ ولی دوماه قرص رو نخورد م کمی خشکی پوستم کم شده ولی کمی چاق شدم باز می ترسم چربی دوبار ه بالا بره چکار کنم دوباره شروع کنم قرص چربی رو بخورم با توجه به اینکه دو ماهه نخوردم.

آسیه کریمی
آسیه کریمی
1 سال قبل

سلام روزبخیر،من چربی بالا ندارم ولی دکترقلب باسیتی آنژیو گفتن مقداری گرفتگی داری که ازگروه استاتینها دارودادن ولی بامصرف دچاردرد پا وگرفتگی عضلات پا شدم دارورو عوض کردن وقرص ازتیمایب دادن ولی اونم همین عوارضو داره خواستم ببینم باید چکارکنم واقعا درمانده وکلافه هستم ممنون ازپاسخگوییتون،درضمن من خانم و ۵۵ساله هستم فشارم دارم که بادارو کنترل ولی قندم لب مرز گفتن دارو نمیخواد

مهدیه
مهدیه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۱۵ سالم هست چربی خون دارم باید چه کار کنم تا چربی خونم کاهش پیدا کنه

زهرا سوری
زهرا سوری
1 سال قبل

سلام کلسترول ۲۹۰ دارم چه قرصی بخورم؟الان احساس سنگینی در قفسه سینه کردم وقسمت چپ سرم درد شدیدی گرفت

ستار حسین دوست
ستار حسین دوست
پاسخ به  زهرا سوری
1 سال قبل

سلام من چربی خونم بالاست ۳۱۹ همچین ویتامین Dبدنم خیلی کمه چیکار کنم بهتر بشم شب میخوابم دستم گز گز میکنه ۳۸ساله هستم وزنم ۸۸کیلو قد ۱۷۰

خانم شاولی
خانم شاولی
1 سال قبل

سلام من ۲۸سال سن دارم چربی خونم ۹۰۰وموقع پیاده روی سمت راستم قفسه سینم درد میکنه ودست راستم هم باد میکنه وزرد میشه

خانم شاولی
خانم شاولی
1 سال قبل

سلام من چربی خون بالا دارم وچربی خون من۹۰۰ خیلی سمت راستم موقع پیاده روی درد میکنه ودست راستم باد میکنه وزرد میشه چرا این حالت رو دارم موقع راه رفتن قفسه سینه سمت راستم خیلی درد میگیره

سروش
سروش
1 سال قبل

سلام ببخشید امروز جواب ازمایش بردم پیش دکتر گفت چربی خون دارم داروی جم فیبروزیل ۳۰۰را تجویز کرده ولی میگن سرطانزاست ایا حقیقت داره نمیدونم مصرف کنم یا داروی جدید جایگزین کنم خواهشا راهنمایی کنید

عبداله درزاده
عبداله درزاده
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۴۶ سال سن دارم و تازگی به بیماری دیابت نوع دو گرفتم و ازمایش چربی هم سر مرز بود ولی خیلی سوزش پا دارم شبها قرص اتروستاتین استفاده میکنم تا صبح راحترم ولی مجدد صبح شروع به سوزش غیر قابل تحمل میکنند لطفا راهنمایی کنید
ممنونم

سکینه
سکینه
پاسخ به  عبداله درزاده
1 سال قبل

سلام من تازگی به فشار خون گرفتم آزمایش دادم دکتر گفت چربی خون داری ممکن چربی خون باعث فشار خون بشه

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  عبداله درزاده
1 ماه قبل

دیابت برخلاف تصور عموم که فکر میکنن با قند مرتبطه با چربی مرتبطه وزمانی که چربی خیلی خراب کاری میکنه بدن انسولین تولیدی را کم میکنه تا حدی که بی تفاوت میشه ودیگه باید بهش انسولین زد چربی را با ورزش کم کن دیابت حله

فاطمه ملکی
فاطمه ملکی
1 سال قبل

سلام من چندوقتی هست سرگیجه دارم آزمایش دادم دکترگفت چربی خون دارم

روناک
روناک
2 سال قبل

سلام شبهاموقع پاهام سر د وبی حس میشوند طوری که نمی توانم بخوابم وسرد وبی حس میشوندوروزها کمتره و درد زیادی دارم درمان چیه

ناصر
ناصر
پاسخ به  روناک
5 ماه قبل

بچو بو دوکتر علایم دیابته آزمایشک بده

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام یک هفته من قرص چربی مصرف نکردم میخوام برم آزمایش بدم ۷ صبح ی قاشق سوپ خو دم میتونم برم آزمایش بدم ؟

علی زمانی
علی زمانی
2 سال قبل

‌دست ها و پاهایم سر می شود
این حالت تقریبا همیشه سر انگشتان دست هایم وجود دارد.
دیابتی هستم و قند خود را تحت کنترل دارم اما نمی دانم این گزگز دستانم بخاطر چربی است یا از دیسک گردن
صبح که از خواب بیدار میشوم این گزگزه و سری بیشتر است و انگار همه ی رگهایم کشیده میشوند.

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علی زمانی
1 سال قبل

باسلام دخترم ۵ سالشه کلسترول ۲۵۹ هست ۳کلیو هم و زنش کمه تورو خدا راهنمای کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

پسر منم ۷ سالشه چربی خون دقیقا مثل دختر شماست

عسکری
عسکری
2 سال قبل

سلام من خانم هستم ۴۲،سال، تقریبا بعد، از، دنیا، امدن، دختر، کوچکم، دیتبت، گرفتم، الان، دخترم، توی، دوازده، سلگی، به، تازگی، متوجه، شدم، که چربی، خونم، بالا، رفته، ازمایش، دادم، چربی، خونم۲۲۰وقندم، ۱۵۰،من، افتادگی دیچه، قلبم دارم خیلی می، ترسم، از وضعم لطفا، راهنمایی، کنید، ممنون

مهناز ۵۸ ساله
مهناز ۵۸ ساله
پاسخ به  عسکری
1 سال قبل

چر
بی خونم یازد اضافه است چکار کنم پایین بیاید

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام ، ۲۵ ساله هستم مشکل فشار خون ۱۶ به بالای ارثی دارم، آزمایش خون انجام دادم برج ۱۰ ،
کلسترل ۲۱۳ ، و تری‌گلیسیرید ۶۳۱ هست ،
ممنون میشم راهنماییم کنید.

مهنازشهوتی
مهنازشهوتی
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

فاتحه شما دیگه تمومی عزیز بعد ۵۰ میگیرن مشکل دارن شما از ۲۵ با اضافه‌کاری گرفتی

ابراهیم
ابراهیم
2 سال قبل

با عرض سلام خسته نباشید خدمت شما
بنده با ۳۱ سال سن و ۱۹۰ قد و، وزن تقریبی ۹۰ کیلوگرم، بدون هیچ گونه سابقه مریضی برای اولین بار رفتم آزمایش؛ زمانی که جواب آزمایشم اومد عجیب شوکه شدم؛
کلسترلم شد ۲۵۰
تریگلسرید شد ۱۰۱۰
بنظر شما باید چیکار کنم؟؟

رضا
رضا
پاسخ به  ابراهیم
1 سال قبل

برو دکتر داداش .چیکار کنم چیه

زینب شهریاری فرد
زینب شهریاری فرد
2 سال قبل

سلام زینب هستم ۶۰ سالمه پادرد داشتم همسرم گفت می خوای بری دکتر اول یه چکاب بگیر و برو . این کار رو کردم سپس متوجه شدم چربی خون دارم در حالی که قبلا خیلی هم نرمال بودم و اصلا تو خونمون غذاهای چرب مصرف نمی کنیم خیلی هم تعجب کردم حالا دوست ندارم هی قرص بخورم می خوام با غذاهای خونگی درمان بشم چکار کنم؟

طباطبایی
طباطبایی
2 سال قبل

سلام خانم ۴۸ ساله
کلسترول ۲۳۸
ldl ۱۳۶
hdl ۷۲
tg۱۰۵ میباشد. با رژیم غذایی مشکل کلسترول برطرف میشه؟سابقه فامیلی هم دارم

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من ۳۵سالمه رفتم آزمایش دادم کلسترلم ۲۱۰وتری کلسترلم ۲۵۸هست ثابقه چربی بالانداشتم برای اولین باره به نظرشما چیکارکنم برای قلبم مشکل یجادمیکنه نیازبه چه دارویی دارم باتشکرازشما

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

نیاز هست دوره سه ماهه داروی ضد چربی استفاده کنید و بعد مجدد چربی شما چک شود و درباره ادامه یا قطع درمان تصمیم‌گیری شود.

فاطمه عباسی
فاطمه عباسی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام من سابقه چربی ندارم ولی شب گذشته غذای چرب خوردم ۶ماه قبل هم عمل برداشت کلیه داشتم بعد از غذای چرب خیلی کف پاهام سوزن سوزن میشه چکار کنم

امیر
امیر
پاسخ به  فاطمه عباسی
1 سال قبل

سلام سردردهای پشت سردارم تاکف سرم درد می‌گیرد سرگیجه کف پاهام داغ میشد فشارخون هم نداشتم لطفا راهنمایی کنید ممنون

داود رسولى
داود رسولى
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام چه داروى براى چربى خون بگیرم بدنم همش میخوابه وطورى میشه که نگران میشم که الان دست پام ازدست میدم چه راه حلى برام دارید ممنون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مریم
9 ماه قبل

سلام برای چربی خون سیر شویت را با ماست کم چرب هروز زنجبیل هم خوبه

سهیلا09123575780
سهیلا09123575780
2 سال قبل

سلام من هیچ بیماری ندارم ولی ازمایش دادم کلسترولم ۲۲۲هستش چه باید بکنم درضمن ۶۴ساله هستم.

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  سهیلا09123575780
2 سال قبل

سلام. بقیه قیمت‌های چربی باید مشخص بشه مثلا LDL..HDL ..TG

علی
علی
پاسخ به  دکتر فرید سنگین آبادی
1 سال قبل

سلام hdl چربی خوب خون و ldl هم چربی مضر و بد خون

هادي
هادي
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ٣٢سالم هستش وزن هم ۶٠ هستش یه چند ماهی هستش تحرک کمی دارم
چکاب دادم ldl. 135
Hdl.42.8
میخاستم بدون نیاز به دارو دارم یا نه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  هادي
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

محمود
محمود
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من قندم ۹۷ هست ولی چربی سر مرز هست و هیچ مشکل دیگه ای ندارم باید چکار کنم که به مشکل بر نخورم ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمود
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

نصیر احمد
نصیر احمد
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

من کلسترولم ۲۷۰ است من۴۰ سالمه پدرم عمل باز قلب شده آیا روی من هم تاثیر دارد یا نه

طاهره رجبی
طاهره رجبی
پاسخ به  نصیر احمد
1 سال قبل

سلام من خانم ۴۴سالم۳۵تا کلسترول خون دارم دکتر قرص اتورواستاتین داده باید من کاری انجام دهم

رحمانی
رحمانی
پاسخ به  طاهره رجبی
1 سال قبل

سلام
من ۴۰ سالم چندروزه متوجه شدم ۳۵ تا چربیم بالاست دکترهم بهم قرص نداد گفت با رژیم غذایی سعی کن بیاری پایین
الان دوشب سردرد دارم و احساس کوفتگی بدن
میخوام بدونم نیاز هست دارو مصرف کنم یا واقعا با رژیم غذایی پایین میاد ؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  نصیر احمد
1 سال قبل

سلام من چربی خونم ۳۷۰ باید چه دارویی بخورم بنظرتون .ممنون

رقیه
رقیه
2 سال قبل

سلام من ۲۹سالمه کف پام شباخیلی میسوزه طوری که ازخاب بیدارم میکنه..رفتم ازمایش دادم گف چربی ۵۵تابالاست قرص اترواستاتین بهم داده مصرف میکنم اماتاثیری نداشته..الان بایدچیکارکنمممنون میشم راهنماییم کنین

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رقیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلا من ۵۲ سالمه مونث چربی خونم روی ۵۹۴ هست باید چی بخرم که پایین بیاد

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

باید آزمایش تون به طور کامل دیده بشه تا در مورد نحوه درمان چربی خون بالا تصمیم گرفته بشه.عدد LDL و TG مهم هست

Mahdi
Mahdi
2 سال قبل

سلام چربی خونم روی ۵۹۴ هست باید چی بخرم تا پاین بیاد
سن۵۲ساله هستم مونث

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  Mahdi
2 سال قبل

باید آزمایش تون به طور کامل دیده بشه تا در مورد نحوه درمان چربی خون بالا تصمیم گرفته بشه.عدد LDL و TG مهم هست

هوشنگ
هوشنگ
2 سال قبل

سلام من فقط شبهاکف پاهام سوزسوزمیشه ودرد میگیره استاسین هم میخورم چکارکنم تشکر

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  هوشنگ
2 سال قبل

باید شرح حال کامل گرفته بشه که ببینیم علت این حالت در کف پا چی هست. به استاتین ارتباطی نداره

جواد ولیزاده
جواد ولیزاده
2 سال قبل

تری‌گلیسیریدم ۲۶۵ است پزشک عمومی جمی پید ۳۰۰داده لازمه به پزشک متخصص قلب مراجعه کنم ؟

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  جواد ولیزاده
2 سال قبل

بله برای درمان چربی خون بهتر هست ابتدا داروی دیگری داده بشه و به این منظور باید ازمایش خون تون کامل دیده بشه. به متخصص قلب مراجعه بفرمایید یا پاسخ ازمایش رو بفرستید من ببینم

نبی
نبی
2 سال قبل

سلام کلسترول من ۲۲۳ هست رژیم غذایی گیاهی رو شروع کردم و از دمنوش های گیاهی استفاده میکنم بنظرتون قابل برطرف شدن هست ؟

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  نبی
2 سال قبل

باید عدد LDL تون رو هم بدونیم و ضمنا سایر فاکتورها هم در تصمیم گیری مهم هست که نیاز به دارو دارید یا خیر

مهتاب کاشان
مهتاب کاشان
2 سال قبل

سلام من انقدر چربی خونم بالاس که حالت تهو دارم قندبالا هم دارم فشارمم پایین هست العان چکار کنم اگه میشه ی دارو بهم معرفی کنید ممنون میشم

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  مهتاب کاشان
2 سال قبل

ببین معرفی دارو به این صورت کار صحیحی نیست. باید پاسخ ازمایش شما کامل دیده بشه و شرح حال کامل گرفته بشه و بعد در مورد تجویز دارو تصمیم بگیرم

هاجرعلی نیا
هاجرعلی نیا
2 سال قبل

با توجه به اینکه حدود ۵ سال اتورواستاتین ۲۰ استفاده میکنم کلسترولم ۲۰۲ تریگلسیردم ۲۵۷ والدی ام ۵۲ هست لطفا برای کاهش چربی خون راهنمایی کنید

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  هاجرعلی نیا
2 سال قبل

باید سن و سایر فاکتورها رو در مورد شما بدونم که ببینم نیاز به دارو برای کاهش چربی خون دارید هنوز یا خیر ولی در کل رعایت ورزش و رژیم غذایی رو همواره داشته باشید. عدد LDLتون هم در محدوده مناسب هست

سهراب
سهراب
2 سال قبل

علت سوزن سوزن شدن کف پا هنگام صبح بعد خواب

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سهراب
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

روح الا خیراندیش
روح الا خیراندیش
2 سال قبل

سلام چندسال هست دیابت دارم باورزش ودرمان کنترل کردم اما توان جنسی راازدست دادم وبه پزشک مراجعه کردم گفتندخون جریان نمیکند چکارکنم مشکلم حل بشه ممنونم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  روح الا خیراندیش
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

عاطفه خاموشی
عاطفه خاموشی
2 سال قبل

سلام ،من دچار سر درد در قسمت چپ سرم شدم ،بعد از ازمایش تشخیص دادن که چربی خونم بالاست ،باید حتما قرص چربی خون بخورم یا میتوانم از داروهای خونگی استفاده کنم ،ممنونم از شما

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  عاطفه خاموشی
2 سال قبل

باید ازمایش تون دیده بشه و سایر فاکتورهای خطر در شما مشخص بشه که ببینم نیاز به دارو هست یا فقط با رعایت ورزش و رژیم غذایی قابل کنترل هست

غلامحسین
غلامحسین
پاسخ به  دکتر راحله سجادی نیا
2 سال قبل

سلام خانم دکتر من مرد ۴۲ساله هستم ازمایش دادم گفتن قند جربی خون دارید جکار کنم برای درمان خانگی که دارو مصرف نکنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  غلامحسین
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  غلامحسین
2 سال قبل

اگر عدد قند و چربی خون تون از یک عدد بالاتر باشه نیاز به مصرف دارو هست و نمیشه با درمان خانگی اصلاحش کرد. لازمه جواب آزمایش تون دیده بشه.

مریم
مریم
پاسخ به  دکتر راحله سجادی نیا
2 سال قبل

سلام من آزمایش دادم ۴۱ سالم هست چربی ۲۶۵ هست آیات زیاد است نیازی هست به دکتر مراجعه کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

حسین گلی
حسین گلی
پاسخ به  غلامحسین
1 سال قبل

سلام من ۴۴ سالمه شبها کف پام میسوزه رفتم آزمایش دادم چربی خون ندارم ولی قبلا داشتم قنم ۱۱۵ هستش باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام
من چربی تری گیلیسرید م ۶۰۰ هست برای درمانش چکار کنم؟ چند سال که از فیبروزیل استفاده میکنم ولی تاثیری نداره
لطفا راهنماییم کنین

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  رضا
2 سال قبل

شما باید با متخصص قلب صحبت بفرمایید و داروی مناسب براتون شروع بشه
جمفیبروزیل به تنهایی کافی نیست

دکمه بازگشت به بالا