آشنایی با خواص زنجبیل برای لاغری

زنجبیل نوعی گل با طعمی تند است که حالت ترد دارد و می‌تواند با خاصیت ضد التهابی بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. اما یکی از موارد با اهمیت در مورد آن، خاصیت لاغر کنندگی است. به همین خاطر سوال مشترک کسانی که با روش‌های بی‌ضرر دنبال لاغری هستند این است که می‌پرسند چگونه با مصرف زنجبیل لاغر شویم؟ یا اینکه نحوه مصرف زنجبیل برای چربی سوزی چگونه است؟ در این مطلب شما را با خواص زنجبیل برای لاغری آشنا می‌کنیم و اطلاعات مفیدی در مورد شیوه مصرف آن در اختیارتان می‌گذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

عملکرد زنجبیل برای لاغری چگونه است؟

نتایج پژوهش‌های مختلف نشان داده که زنجبیل می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و از این طریق موجب لاغری شود. همچنین کسانی‌که زنجبیل مصرف می‌کنند به مدت طولانی‌تری احساس سیری دارند و همین امر باعث می‌شود مصرف تنقلات را هم کاهش دهند و از خواص زنجبیل برای لاغری استفاده کنند.

پس اگر زنجبیل را در کنار ورزش روزانه و رژیم غذایی متعادل استفاده کنید می‌توانید انتظار کاهش وزن مطلوبی داشته باشید.

مشاوره با متخصص تغذیه آنلاین به شما کمک می‌کند برای کاهش وزن از رژیم غذایی متعادل استفاده کنید، همچنین میزان مجاز استفاده‌ی روزانه از زنجبیل را از پزشک بپرسید و دچار عوارض استفاده‌ی زیاد نشوید.

روش‌های مختلف استفاده از خواص زنجبیل برای لاغری

زنجبیل یک معجون موثر و شفابخش برای کاهش وزن است که به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌های مختلف استقاده از زنجبیل برای لاغری شامل موارد زیر است.
استفاده از چای زنجبیل برای لاغری

با توجه به ارتباط قوی بین زنجبیل و لاغری یکی از ساده‌ترین شیوه‌های مصرف زنجبیل، تهیه‌ی چای یا دمنوش آن است. طرز  تهیه‌ی چای زنجبیل برای لاغری بسیار آسان است و می‌توانید ان را با زنجبیل تازه یا خشک آماده کنید.

ابتدا باید پوست زنجبیل تازه را بگیرید و آن را داخل آب جوشیده و سرد شده بریزید یا اینکه یک قاشق غذا خوری پودر زنجبیل را داخل قوری بریزید.  بهتر است قوری را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم کتری یا توری قرار دهید تا دم بکشد.

یکی از توصیه‌های دکتر تغذیه به کسانی که قصد کاهش وزن دارند این است که از دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنند.

خواص ترکیب  دارچین و زنجبیل برای لاغری

خواص عرق دارچین برای لاغری تایید شده و می‌تواند با بالا بردن متابولیسم بدن سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. همچنین با توجه به خواص روغن دارچین برای لاغری موضعی تمایل برای مصرف آن بالاست. پس ترکیب آن با زنجبیل هم می‌تواند تاثیر مضاعفی بر لاغری داشته باشد. با این حساب می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم داخل چای زنجبیل چند چوب دارچین هم اضافه کنید که هم طعم بی‌نظیر آن را تجربه کنید و هم از خواص آن در لاغری بهره‌مند شوید.

تاپیک چند کیلو لاغری با زنجبیل نی نی سایت شامل برخی سوالات و پاسخ‌های کاربران در مورد خواص زنجبیل در لاغری است. در صورتی‌که از تاپیک فوق، پاسخ سوالات خود را نگرفته‌اید می‌توانید از ویزیت آنلاین طب سنتی  در پذیرش ۲۴ استفاده کنید و با کمترین هزینه مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنید.

خواص زنجبیل برای لاغری
خواص زنجبیل برای لاغری

استفاده از خواص زنجبیل برای لاغری با تهیه‌ کردن شربت

زنجبیل طعم تندی دارد، به همین دلیل با ذائقه‌ی برخی از افراد جور در نمی‌آید. اما ترکیب آن با شکر و لیمو می‌تواند طعم دلپذیرتری به آن دهد. برای تهیه‌ی شربت زنجبیل برای لاغری لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط باید از پوره‌ی زنجبیل تازه عصاره بگیرید و آن را با شکر و یک قاشق آبلیمو ترکیب کنید. همچنین بهتر است بدانید خواص زنجبیل برای زنان و مردان یکسان است اما زنان در دوران شیردهی برای استفاده از خواص زنجبیل برای لاغری حتماً باید با پزشک مشورت کنند.

استفاده از قرص زنجبیل برای لاغری

با اینکه خواص زنجبیل تازه برای لاغری بیشتر است، اما نمی‌توانیم از تاثیر زنجبیل خشک بر لاغری چشم‌پوشی کنیم. یک راه ساده  برای استفاده این است که خودتان زنجبیل تازه را خرد یا رنده کنید و وقتی خشک شد آن را پودر کنید و داخل کپسول بریزید و مصرف کنید.

دکتر طب سنتی توصیه می‌کند  برای استفاده از خواص پودر زنجبیل برای لاغری آن را داخل آب بریزید و میل کنید یا اینکه روی غذاها بپاشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که با مصرف زنجبیل برای لاغری علایم زیر را مشاهده کردید، باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

  • یبوست
  • نفخ شکمی
  • بروز مشکل در بارداری
  • اختلال در عملکرد داروهای رقیق کننده خون
۳.۸/۵ (۱۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینو‌داخته
مینو‌داخته
1 سال قبل

سلام ایا براکسی که درحال شیمی درمانی ورادیو تراپی تومور‌مغزی است و پزشگ‌هیچ دمنوشی رو براش منع نکرده میشود دمنوش درمنه ترکی داد؟

اکرم
اکرم
1 سال قبل

سلام روش استفاده از سیاهدانه وسرکه سیب برای لاغری به چه صورت هست؟

دکمه بازگشت به بالا