علت درد شکم بعد از خوردن غذا و تمام دلایل خطرناک مربوط به آن

علت درد معده بعد از خوردن بعضی مواد غذایی، درد و سنگینی معده بعد از غذا

علت درد شکم بعد از خوردن غذا

معمولا دلایل زیادی برای ناراحتی معده یا دل درد بعد از غذا خوردن وجود دارد. درد معده‌ای که به دنبال غذا خوردن اتفاق بیفتد و سپس برطرف شود، معمولاً ناشی از مشکلات غذایی است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علی‌رغم ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود، هم‌چنان علائم یا ناراحتی مداومی را تجربه می‌کنید، ممکن است به یک بیماری زمینه‌ای مبتلا باشید. به همین دلیل توصیه میشود در صورت مداومت دلدرد و دل پیچه به دکتر دل پیچه مراجعه کنید.

با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم، همراه با میوه‌ها و سبزیجات تازه، می‌توان از درد معده جلوگیری کرد. عدم مصرف غذاهای پرادویه و چرب و کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی قندهای مصنوعی یا کافئین نیز می‌توانند به پیشگیری از بروز درد شکم بعد از خوردن غذا کمک کنند.

علت درد شکم بعد از خوردن غذا چیست؟

در ادامه مقاله پیش‌رو، شما را با ۲۱ علت دل درد بعد از خوردن غذا یا احساس ناراحتی پس از آن آشنا می‌کنیم. این دلایل، شامل طیف گسترده‌ای از موارد غذایی و بیماری‌های سلامتی می‌شوند.

علت درد شکم بعد از خوزدن غذا

مواد غذایی و دل پیچه بعد از خوردن آن‌ها

به دلایل مختلفی، ممکن است غذایی که برای خوردن انتخاب می‌کنید به درد معده ختم شود. تشخیص و درمان پزشکی درد معده با کراجعه به دکتر دل درد انجام میشود اما درمان‌های خانگی نیز در مواردی موثر هستند.

 مسمومیت غذایی

درد معده یکی از شایع‌ترین علائم مسمومیت غذایی است. با اینکه اصلی‌ترین علائم مسمومیت غذایی شامل درد معده می‌شود ولی می‌تواند با نشانه‌های دیگری نیز همراه باشد، از جمله:

  • استفراغ
  • اسهال
  • کمبود انرژی
  • درجه حرارت بالا

این علائم می‌توانند چند ساعت پس از غذا خوردن ظاهر شوند، اما ماندگاری آن‌‌ها در بدن ممکن است از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد. اما مسمومیت غذایی چندان هم مشکل نگران‌کننده‌ای نیست، چرا که به‌طور معمول طول عمر متوسط آن، تنها چند روز است. این بیماری به‌راحتی در خانه با استراحت کردن و مصرف مایعات، درمان می‌پذیرد.

 غذاهای اسیدی

برخی از مواد غذایی اسیدی قادرند معده را تحریک کنند. برخی از این مواد غذایی شامل آب‌میوه، پنیر فرآوری شده و گوجه فرنگی هستند. یافتن گزینه‌های مصرفی دیگر مانند جایگزینی آب‌میوه با آب یا چای، می‌توانند به کاهش درد معده کمک کنند.

نفخ، علت ورم شکم بعد از غذا خوردن

یک علت ورم شکم بعد از غذا خوردن، مربوط به گیر افتادن نفخ در دستگاه گوارش است که می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. در این شرایط ممکن است معده احساس کشش و ناراحتی کرده یا درد شدیدی داشته باشد. نوشابه‌های گازدار و برخی غذاهای خاص می‌توانند باعث نفخ شوند. از جمله‌ی این‌ها، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پیازها
  • لوبیا
  • کلم
  • کلم بروکلی

از طرفی زمانی که شما شروع به جویدن آدامس می‌کنید، آب‌نبات می‌مکید یا با دهان باز غذا می‌خورید، می توانید فرآیند بلعیدن هوا به دستگاه گوارشتان را تسهیل کرده و به ایجاد نفخ خود دامن بزنید.

غذاهای تند

فلفل قرمز یکی از مواد ‌غذایی است که معمولاً برای طعم‌دهی تند به غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلفل قرمز با دارا بودن ماده کپسایسین می‌تواند باعث احساس گرما یا سوزش شود. کپسایسین قادر است قسمت‌های حساس بدن از جمله معده را تحریک کند.

سوء هاضمه

سوء هاضمه می‌تواند پس از خوردن یا نوشیدن اتفاق بیفتد. همچنین علاوه بر درد بالای معده بعد از خوردن غذا، ممکن است احساس نفخ یا ناخوشی کنید.

معده حاوی اسیدهای گوارشی برای تجزیه غذا است که گاهی اوقات می‌تواند مخاط معده را تحریک کرده و باعث سوء هاضمه شود. غذاهای سنگین یا پر‌چرب، کافئین، نوشیدنی‌های حاوی قند مصنوعی و الکل می‌توانند سوء هاضمه را بدتر کنند.

داروهای بدون نسخه در ‌دسترس که به‌عنوان ضد ‌اسید شناخته می‌شوند، همچنین عدم مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها، می‌تواند تا حدی در برطرف کردن این شرایط کمک‌کننده باشد.

کافئین

کافئین ماده محرک موجود در چای و قهوه است که می‌تواند باعث تحریک معده و ناراحتی گوارشی در برخی افراد شود.

می‌توانید گزینه‌های دیگری را به جای قهوه و چای انتخاب کنید و همچنان از مصرف نوشیدنی‌های گرم لذت ببرید. چای و قهوه بدون کافئین و انواع چای‌ با طمع میوه‌ یا آب داغ همراه با یک تکه لیمو قادرند شرایط مناسب‌تری را برای شما ایفا کنند. این نوشیدنی‌های گرم، علاوه بر دارا بودن خواص فراوان، در حفظ رطوبت طول روز بدن نیز کمک‌کننده هستند.

 الکل

نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند باعث ایجاد نفخ شکم شوند. این شرایط به ویژه با گازدار بودن نوشیدنی‌ها تشدید شده و ممکن است دل درد بعد از غذا خوردن را بدتر کند. انتخاب نوشیدنی‌های غیر ‌الکلی و آب به جای الکل، می‌تواند گزینه سالم‌تری برای شما باشد.

 آلرژی غذایی علت دل پیچه بعد از خوردن غذا

آلرژی یا عدم تحمل غذایی ممکن است باعث درد معده شود. برخی از افراد ممکن است به غذاهای خاصی حساسیت داشته باشند. این مواد غذایی آلرژی‌زا قادرند معده را تحریک کرده و باعث درد شکم بعد از خوردن غذا شوند.

عدم تحمل غذایی، نوع ملایم‌تری از آلرژی است. آلرژی و عدم تحمل غذایی می‌تواند ناشی از بسیاری از غذاهای مختلف باشد. برخی از موارد شایع عدم تحمل‌ غذایی شامل گلوتن، گندم، سویا، ماهی و صدف، بادام‌زمینی، تخم مرغ و لاکتوز شیر هستند. اگر گمان می‌کنید به یک آلرژی غذایی مبتلا هستید، بهتر است از یک دفترچه یادداشت برای ثبت مواد غذایی مصرفی خود استفاده کنید.

در این دفتر، بایستی میزان ماده غذایی مصرفی در هر وعده غذایی از جمله نوشیدنی و تنقلات را ثبت کنید. همچنین باید زمان دقیق شروع درد شکم بعد از خوردن غذا را نیز در آن یادداشت کنید. این دفترچه می‌تواند به شناسایی مواد غذایی تحریکی و همچنین پرهیزات غذایی، به شما کمک کند.

زیاد غذا خوردن

پر ‌شدن بیش از حد معده فرآیند چندان مفیدی برای سلامتی نیست. ناراحتی و درد شکم بعد از خوردن غذا ممکن است نشانه پرخوری بیش از حد شما باشد.

ارتباط بیماری و درد شکم بعد از غذا

بیماری‌ها و علت درد شکم بعد از غذا خوردن

در ادامه، شما را با برخی از بیماری‌های ایجاد‌کننده درد و ورم شکم بعد از غذا خوردن آشنا می‌کنیم.

ورم معده

ورم معده (Gastritis) باعث ملتهب شدن مخاط معده شده و می‌تواند با درد معده، حالت استفراغ و سوء هاضمه همراه باشد. ورم خفیف معده، با استفاده از دارو و تغییرات رژیم غذایی در خانه قابل درمان است. روش‌هایی مانند قطع مصرف غذاهای اسیدی و مصرف وعده‌های غذایی کم حجم در طول روز، می‌تواند برای درمان این وضعیت کمک‌کننده باشد.

 بیماری التهابی روده (IBD)

بیماری التهابی روده (IBD) باعث التهاب روده‌ها شده و طیف وسیعی از علائم را با خود به همراه دارد که یکی از آنها درد معده است. این بیماری مزمن است و نیاز به درمان‌های دارویی و تغییر سبک زندگی دارد. یکی از انواع بیماری‌های التهابی روده، بیماری کرون است (Crohns disease) که باعث بروز التهاب در قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش می‌شود. علاوه بر التهاب گوارشی، علائم دیگری مانند درد شدید، اسهال و مدفوع خونی نیز ممکن است به دنبال این بیماری ایجاد شوند که در برخی از مواقع می‌توانند تهدیدکننده حیات محسوب شوند.

زخم معده

زخم معده (Stomach ulcers) به زخم موجود در پوشش داخلی معده اطلاق شده و باعث ایجاد درد سوزشی در قسمت وسط معده می‌شود. با اینکه اغلب عفونت در ایجاد زخم معده دخیل است، اما در صورت مصرف مداوم و طولانی‌مدت آسپرین نیز ممکن است اتفاق بیفتد. درمان زخم معده با داروهای مهارکننده اسید، همراه با آنتی‌ بیوتیک یا بدون آن صورت می‌گیرد.

سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)

بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به‌طور قطعی قابل درمان نیست اما علائم آن را می‌توان تا اندازه‌ای کنترل کرد. سندرم روده تحریک‌پذیر، نوعی بیماری است که با تاثیر‌گذاری بر روی سیستم گوارش، علائمی مانند یبوست و اسهال، همچنین گرفتگی معده و نفخ شکم را ایجاد می‌کند. این علائم ممکن است روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه داشته باشند و همیشه بعد از غذا خوردن هم ممکن است اتفاق نیفتند.

اگرچه درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما تغییر سبک زندگی تا حدود زیادی می‌تواند در مدیریت این بیماری کمک‌کننده باشد. برای این کار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرام غذا خوردن
  • پرهیز از مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده
  • ورزش زیاد
  • قطع مصرف الکل و نوشیدنی‌های قندی
  • خوردن وعده‌های غذایی در زمان‌های منظم و عدم قطع یک وعده غذایی

 سنگ صفرا

سنگ‌های صفراوی قطعات سختی از رسوبات انباشته شده مواد هستند که در کیسه صفرا تشکیل می‌شوند. اگر سنگ‌های کیسه صفرا، باعث انسداد مجاری صفراوی شوند، می‌توانند درد ناگهانی و شدیدی را ایجاد کنند. درمان سنگ صفرا بسته به شدت بیماری، با دارو یا جراحی صورت می‌پذیرد.

 سوزش معده و درد بالای معده بعد از خوردن غذا

سوزش معده که از نظر پزشکی همان رفلاکس مری است، با عناوین دیگری مانند رفلاکس اسید هم شناخته می‌شود. رفلاکس گوارشی یا GERD در اثر بالا آمدن اسید معده در لوله مری رخ می‌دهد و این احساس سوزش سر دل ناشی از سوزش منطقه سینه و گلو است. حذف نوشیدنی‌های الکلی و غذاهای پرادویه از سبد غذایی و در صورت نیاز، کاهش وزن می‌تواند به کنترل سوزش معده کمک کند. برای درمان رفلاکس معده میتوانید به دکتر رفلاکس معده مراجعه کنید.

تیروئید پرکار

هورمون‌هایی که توسط غده تیروئید تولید می‌شوند، در چگونگی تنظیم عملکرد بدن کمک می‌کنند. تیروئید پر‌کار می‌تواند برخی از مشکلات پزشکی را به دنبال داشته و استخوان‌ها، عضلات و قلب را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از علائم تیروئید پرکار درد معده و اسهال است و از علائم دیگر آن می‌توان به اختلال خواب، کاهش وزن و ضربان قلب سریع اشاره کرد.

بیماری سلیاک

بیماری سلیاک (Celiac) نوعی اختلال در دستگاه گوارش بوده که علت آن آلرژی به ماده غذایی گلوتن است. گلوتن ماده‌ایی است که در غلاتی مانند چاودار، جو و گندم یافت می‌شود. علائم بیماری سلیاک، درد معده، یبوست، اسهال و نفخ هستند. حذف مصرف گلوتن از رژیم غذایی می‌تواند اثرات این بیماری را متوقف کند.

علل دیگر درد شکم بعد از خوردن غذا

 در نهایت برخی دیگر از عوامل موجود در سبک زندگی و سلامتی، می‌توانند در ایجاد درد شکم بعد از خوردن غذا دخیل باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

استرس

استرس عاملی است که اغلب با فاکتور تنش عضلات شناخته می‌شود، اما می‌تواند درد یا ناراحتی معده را هم در پی داشته باشد. چند نفس آرام و عمیق قبل از غذا خوردن می‌تواند به شل شدن عضلات کمک کند. از طرفی، آرام و جویده جویده غذا خوردن هم مورد دیگری است که می‌تواند در پیشگیری از بروز درد معده موثر واقع شود.

 اضافه وزن

گاهی اوقات وجود شرایطی مانند سوزش معده یا زخم معده می تواند زمینه‌ساز ایجاد چاقی شود. حتی قدم‌های اولیه برای شروع کاهش وزن می‌تواند تاثیر شگرفی در درد شکم بعد از خوردن غذا و بهبود این شرایط داشته باشد.

یبوست

نداشتن حرکات روده‌ای کافی یا دفع سخت و دشوار مدفوع ممکن است در نتیجه یبوست ایجاد شود. درد معده و نفخ شکم از دیگر علائم مهم یبوست به شمار می‌روند. شما می‌توانید با مصرف رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد و نوشیدن مایعات فراوان، یبوست خود را درمان کنید.

داروی فشار خون

داروهایی که به‌ منظور درمان فشار خون به کار می‌روند، می‌توانند عوارض جانبی زیادی را با خود به همراه داشته باشند که گاهی اوقات شامل یبوست و گاهی درد معده می‌شود. اگر تحت تاثیر عوارض جانبی داروهای مصرفی خود قرار گرفته اید، می‌توانید با پزشک خود در مورد جایگزین کردن آن‌ها با انواع دیگر دارویی صحبت کنید.

پیشگیری از درد شکم بعد از غذا خوردن

با انجام چندین کار ساده، به‌راحتی می‌توانید مانع از بروز درد شکم بعد از خوردن غذا شوید و یا حتی این دردها را کنترل کنید. بهتر است به منظور درمان درد شکم بعد از خوردن غذا، این نکات را خوب به خاطر بسپارید:

  • نسبت‌های غذایی خود را به‌خوبی تنظیم کنید.
  • از مصرف غذاهای تاریخ گذشته که احتمال ایجاد مشکل در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنید.
  • رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات که سرشار از فیبر هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • مابین وعده‌های غذایی، آب زیادی بنوشید.
  • به جای داشتن ۳ وعده غذایی حجیم، سعی کنید روزانه ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک بخورید.
  • از مصرف کافئین و الکل خودداری کرده یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.
  • راه حلی برای کاهش کلی استرس پیدا کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هر یک از علائم ذکر شده در موارد بالا را تجربه کردید، بهتر است با یک پزشک متخصص معده و گوارش در این‌باره صحبت کنید. اگر درد شکم بعد از خوردن غذا به مدت طولانی ادامه یافت و تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی در بهبودی آن موثر واقع نشد، توصیه ما به شما این است با یکی از متخصصین آنلاین گوارش پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص معده و دستگاه گوارش

۴.۱/۵ (۲۵ نظر)

منبع
www.medicalnewstoday.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
175 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
10 روز قبل

سلام وقت بخیر
من دختری ۱۵ساله هستم الان مدتی که بعد از خوردن غذا دل دزد و حالت تهوع میگرم به پزشک مراجعه‌ کردم آزمایش های خون وادرار دادممشکلی ندارم و داروی معده مثل پنتوپرازول و کلیدینیوم سی و فاموتیدین هم میخورم اثری نداره میتونید کمکم کنید یا پزشکی معرفی کنید ممنونم

حمید
حمید
23 روز قبل

سلام حمید هستم ۱۸ ساله. من یه روز نهار قرمه سبزی و پیاز خردم بعد استراحت کردم یکدفعه سوزش معده گرفتم الان۱ ماهی هست

براتی
براتی
1 ماه قبل

سلام کسی جواب نمیده چراسوال میکنین

There is batman
There is batman
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر. بنده ۱۸ سالم هست و چند ماهیه علائمی که ذکر میکنم رو دارم
شکمم خیلی جدیدا سر و صدا می‌کنه و مخصوصا بعد غذا خوردن، با صدای بلند عین وقتی که گشنم باشه قور قور می‌کنه
خیلی مواقع روز نفخ میکنم و بعد غذا هم دل درد نسبتا شدید میگیرم معمولا
و جدیدا میزان مدفوعمم خیلی کم شده نسبت به قبل و دیگه داره آزارم میده این علائم میشه نظرتون رو بدونم؟

مارال
مارال
2 ماه قبل

ببخشید من یه دختر ۱۳ سالم
نهایت ۵ دقیقه بعد از غذا خوردنم دل‌درد شدیدد میگیرم
اشتهام هم نسبت به قبل فوق العاده کمتر شده
میشه لطفا کمکم کنید

کیوان
کیوان
پاسخ به  مارال
1 ماه قبل

سلام تونستین درمان کنید؟

لیلا دوستی
لیلا دوستی
پاسخ به  مارال
1 ماه قبل

به مدت دو هفته هر روز صبح ناشتا یک قاشق چایخوری عسل طبیعی بخورین، باعث تقویت معده میشه، هر از گاهی هم از مربای بالنگ استفاده کنید، ان شاءالله مشکل تون حل میشه

اسماعیل
اسماعیل
3 ماه قبل

سلام
دوستان من تقریبا سه هفته هست که دل پیچه بعد از غذا دارم،غذاهایی که سبکه دل پیچه ها کمتره اصلا هم اسهال ندارم ولی وقتی شکمم میخواد هضم کنه اون غذایی رو که خوردم انقدر دلم درد میگیره که به بی حالی میرسم تقریبا یک ماه هم پرخوری میکردم اگر کسی این مشکل رو داشته و حل شده راه حل رو هم به من بگه و علت این مشکل چیه ممنونم.

حسین
حسین
3 ماه قبل

سلام وقت بخیرمن تازگیازودزوداسهال میشم همراه بادل درددلپیچه بعضی اوقات هم تاغذارومیخورم اینطوری میشم لطفابگین چیکارکنم

حسن
حسن
5 ماه قبل

سلام من ۵ ماه میشه ، بعد از نهار و شام میخورم باعث ورم معده میشه ، و همراه با مدفوع و باد معده میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

ریحانه
ریحانه
5 ماه قبل

سلام من حدود دو ماه هست که وقتی غذا میخورم نهایت نیم ساعت بعد غذا دلپیچه میگیرم و اسهال هستم و مدفوع همراه با باد معده خارج میشود
داروی عصاب هم استفاده میکنم ممکن است از دارو باشد

ستاره
ستاره
6 ماه قبل

سلام‌خوب‌هستین
من‌یه‌دختر‌۱۳‌ساله‌هستم
وقتی‌غذا‌یا‌خوراکی‌میخورم
دلم‌شدید‌درد‌میگیره‌ولی‌وقتی‌‌غذارو‌میزارم‌کنار‌
بعد‌از‌۲‌دقیقه‌دل‌دردم‌خوب‌میشه‌
مشکلم‌چیه‌

D.R Safari
D.R Safari
پاسخ به  ستاره
4 ماه قبل

سلام دخترم استرس و اضطراب نداشته باش و به مسائل خوب و لذت بخش زندگی فکر کن بیشتر دردهای سیستم گوارشی در سنین شما در اثر استرس و اضطراب هست که بهتر باکنترل اینا از زندگی لذت ببری

رادمهر
رادمهر
6 ماه قبل

سلام دکترجان
من یه جوان ۲۷ساله هستم تاحالا هم پیش هیچ دکتری نرفتم
وقتی شب میخوابم صبح زود نافم درد میگیره وقتی غذا میخورم بهترمیشم
میتونید راهنماییم کنید
کارگر هستم زیادوقت نمیکنم برم دکتر

حسینی
حسینی
پاسخ به  رادمهر
4 ماه قبل

سلام ببخشید پدر من دور نافش درد میکرد ب دکتر نرفتیم وقتی فهمیدیم مشکل کبد داره و فوت کردن لطفا هر چ زودتر اقدام ب دکتر کنید

فریدFarid
فریدFarid
6 ماه قبل

سپاس از مهرتان و توضیع هات مناسب
من کمی قبل نوشتم شیمی درمانی میکنم دربین من مشگلی چون تیرویید هم پیدا کردم ۳ پزشک انرا تیرویید نمیدانند ،( گرفتگی صدا) ابرزش بینی ) گرفتگی صدا وقت گفتگو) گاه بامشگل خوردن غذا) و چند علائم دیگر با احترام
فریدFarid

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام وخسته نباشیدخدمت شماعزیزان همسرم چندسالی است که ازیبوست معده رنج می بردچندنمونه قرص شیمیایی هم استفاده کرده‌ ولی هنوزه که ازیبوست رنج می بره خواهشن یک راهنمای کنید

آرا
آرا
پاسخ به  فاطمه
13 روز قبل

منیزیوم اولترا یا مگترا بخر بخوره با یبوست خداحافظی میکنخ

فرشادی
فرشادی
7 ماه قبل

سلام ۴۵سالمه حدود۶روزه که هر غذایی میخورم بعداز۱۵دقیقه سوزش شکم دارم و بعد از خوردن غذا بلافاصله نفخ میکنم لطفاراهنمایی بکنید ممنون

مریم
مریم
10 ماه قبل

چرا وقتی غذا میخورم معده ام آن را برگشت می‌زند ودل درد میگیرم

D.R Safari
D.R Safari
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

سلام سعی کنید غذا را با مقدار کم در دفعات زیاد خوب بجوید با آرامش غذا بخورید بعد از صرف غذا نوشیدنی و آب میل نفرمایید و تا ۲ساعت نخوابید هنگامه خواب هم سر باید ۳۰ درجه از بدن بالاتر باشه و به سمت چپ بخوابید

هلیا
هلیا
10 ماه قبل

سلام من ۳ سال معده درد دارم موقع غذا خوردن معده من درد می کند و نمی توانم غذا رو به خوبی بخورم

زهرا
زهرا
پاسخ به  هلیا
4 ماه قبل

دلیلشو فهمیدید؟

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

کولیت روده دارم یکی دوبار کف سفید دیدم تو مدفوعم قرص مزالازین مصرف میکنم علتش چیه

رضا
رضا
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

من بعلت مشکل دندانی خوب نمیتوانم غذا بجوم و معدهام حالت سنگین میشود

مهدی شاه محمودی
مهدی شاه محمودی
11 ماه قبل

سلام من ۵۵ سال سن دارم، صبح صبحانه نمی توانم بخورم،، ظهر که غذا می خورم دل درد می گیرم، ضمنا ظهر ها هم غذا خیلی نمی خورم اما دل درد می گیرم، خواهشمندم علت وراه جلوگیری رو بفرمایید،، فقط ظهر این حالت دارم

حمید
حمید
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر حمیدرضا هستم ۳۲ ساله چند وقتی پیش مشکل خیلی حادی داشتم که با رفتن دکتر حل شد ولی کلا درمان نشد
من بعداز خوردن غذا اونم ماکارونی و غذاهایی که با سیب زمینی اپز درست میشه دل درد شدید میگیرم به جوری که تا نیم ساعت تو سرویس میشینم تا دلم خوب میشه و بلند میشم جوری اسحال میشم که حتی اگه تو خیابون باشم امکان داره نتونم خودمو نگه دارم ولی تازمانی که این نو غذاهارو نمیخورم دل درد نمیگیرم

عارفه
عارفه
پاسخ به  حمید
9 ماه قبل

خب غذاهای که بهش حساسیت دارید استفاده نکنید

زهراعیدی
زهراعیدی
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۱سالش هستش هرموقع غذا می خورده ۵ دقیقه طول نمی کشه که به دستشویی میره میگه دلپیچه میشه ولی شدید نه همون موقع خوب میشه غذا خوردنش خوبه هیچ مشکلی دگ نداره غیزازاین علتش چیه

عارفه
عارفه
پاسخ به  زهراعیدی
9 ماه قبل

سلام اگه پسرت وزن کم کرده احتمال زیاد تیروئید پرکار داره، باید غذاشو خیلی آروم آروم بخوره

D.R Safari
D.R Safari
پاسخ به  زهراعیدی
4 ماه قبل

سلام
نیاز به برسی بیشتر داره

سمیه
سمیه
1 سال قبل

واحساس میکنم تو گلوم چیزی گیر کرده عین گلوله میشه راهنمایی کنید

منیژه
منیژه
پاسخ به  سمیه
11 ماه قبل

کوکو سیب زمینی خوردم بعد دوساعت از سوزش وفشار درد دارم میمیرم دسترسی به دکتر ندارم چی بخورم خوب بشه

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام دوست عزیز.من دوروزه دائم معدم ناراحته.وقتی غذا میخورم تا یک ساعت درد بیشترش ادامه داره باز دردش کم میشه اما قطع نمیشه چکار کنم

موسی
موسی
1 سال قبل

سلام بعداز یک نهار می‌خورم دهانم خشک می‌شود آب زیاد می‌خورم دسشویی زیاد میروم سنگینی شکم بعداز چندساعت رفع می‌شود شام که می‌خورم همین حال را دارم

دانیال
دانیال
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یک هفته پیش یک ساندویج خوردم که وارده معدم نمی‌شود وخارج هم نمی‌شود مجبور شدم نوشابه خوردم تا وارد معدم شد والان چند روزی هست که احساس درد خیلی شدیدی در داخل معده وشکم دارم لطفا راهنمایی کنید

بیمار
بیمار
1 سال قبل

۴۳ سال دارم

بیمار
بیمار
1 سال قبل

آقا ما اسهال گرفتیم‌تو هیچ کدوم از این گزینه ها نبود

شام هم مرغ خوردیم

فریده
فریده
1 سال قبل

من هرچی میخورم نفقه غضارا نمتونم حظم کنم

مرادبخش عبدالزهی
مرادبخش عبدالزهی
1 سال قبل

سلام شکم خیلی دردوسوزش داره مدفونم سفت ودانه دانه ای میشوند ومدام بادشکم دارم ممنوع دارو برایم پیام کن خدابهت خیربده

Zhr
Zhr
1 سال قبل

سلام ببخشید من همین امروز سر شام دو تا قاشق برنج خوردم که معده درد خیلی شدید و البته عجیبی داشتم
منی که همیشه ۱-۲ بشقاب برنج میخوردم؛
یهو سیری کاذب بهم دست داد!

علی عباس زاده
علی عباس زاده
1 سال قبل

سلام دکتر من پسر ۲۰ ساله هستم
هر چی میخورم شکم درد میگیرم
یبوست و اسهال هم ندارم
میتونه از،چه چیزی،باشه ؟؟؟؟

مهین رفیعیان
مهین رفیعیان
پاسخ به  علی عباس زاده
1 سال قبل

من درد شکم دارم وگاهی هم مدفوع شل میشد حدود یکماه هست که من اینجور هستم وگاهی هم بصورت اینکه با شیشه ببرند هم درد میگرد

ابراهیم زندی
ابراهیم زندی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید احساس سنگینی معده می کنم بعضی موقع بعداز غذا خوردن احساس در د معده در کوتاه مدت دارم ببخشید راهنمایی فرمایید

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر دکتر من یه مدت طولانیه دل پیچه و نفخ شدید دارم مخصوصا بعد از خوردن غذا البطه بعضی وقتا اروم میشه ولی دوباره شروع میشه همراه با این علاعم
یبوست و یا اسهال پی در پی
نفخ باد معده شدید دارم و باد گلو
شکمم هم سرو صدا میکنه
ولی حالت تهوع زیاد نداشتم
امکان داره سرطان معده یا روده یا چیز خطرناکی باشه ؟خیلی نگرانم چون قبلا سیگار و قلیان و الکل هم مصرف میکردم لطفا راهنماییم کنید

گل اندام جهانگیری
گل اندام جهانگیری
1 سال قبل

سلام من دردمعده همراه با ورم وکم وزیادشدن درد در رودها رودارم چهاربانده بکنم

غلام
غلام
1 سال قبل

سلام غلام استم من که گرسنه باشم دلم کمی درد می‌کند وقتی که غذا میخورم درد بسیار شدیدی در دلم پیدا می‌شود و زیاد احساس خستگی میکنم ودردم به مدد ۵ یا۷ دقیقه آنقد زیاد است که احساس میکنم خواهم مرد وبعد کمی کاهش پیدا می‌کند !مدد یک هفته است امین جوری استم لطفاً برایم توزیع بدهید تشکر

پد پوش
پد پوش
پاسخ به  غلام
1 سال قبل

با سلام شما اول باید سکس انجام بدهی بد غذا بخوری

الهه
الهه
پاسخ به  غلام
7 ماه قبل

چرا

محمود رمضانی راد
محمود رمضانی راد
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید مزاحم شدم من هرموقع با معده خالی آب میخورم بالای معدم میسوزه. علت چیست؟ متشکرم.

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ،من قبلاً داروی روده ومعده زخم دوازدهه سوزش سر دل مصرف میکردم ودرحال حاضرهفت ماهه باردار هستم و فقط مدت کمی است که قرص معده میخورم سوزش سردل دارم و احساس میکنم یه چیزی توی گلوم گیر کرده وباخوردن غذاو آب دل درد دارم حتی آب ملایم

نرگس
نرگس
1 سال قبل

معده درد میکنه چی بخورم خوب بشم

پد پوش
پد پوش
پاسخ به  نرگس
1 سال قبل

اگر هر روز معدت درد میکنه باید کس لیس بزنی تا یک هفته

امیر
امیر
پاسخ به  پد پوش
6 ماه قبل

این چه جوابیه؟ خاک بر سرت کنن بدبخت۳

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

درمان انواع دل درد عرق زنیان

ارش
ارش
1 سال قبل

سلام.من ۳۷ سالمه تقریبا نزدیک ۲ سالی میشه که رفلاکس معده داشتم ولی الان ۳ ماه میشه که زیر دنده سمت راست زمانی که غذای چرب میخورم یا خیلی شیرینی جات مصرف میکنم و یا نوشیدنی گاز دار سوزش شروع میشه و بالای معده سمت راست زیر دنده ها احساس ورم دارم و کمی هم بزرگتر شده میخواستم بدونم مشکل از کبدم هستش یا جای دیگه؟ممنون از پاسختون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ارش
1 سال قبل

عزیز این مشکل منم دارم سنگ کیسه صفرا دارم لطفا سونوگرافی برید شاید شما هم سنگ صفرا دارید

رضا منصوری
رضا منصوری
پاسخ به  ارش
10 ماه قبل

علایم کبد چرب دارید متخصص داخلی حتما چک بشید

سلمان
سلمان
1 سال قبل

سلام معده من بعداز خوردن غذا خیلی درد میکنه دو بار دکتر رفتم ولی خوب نشدم.چکار کنم

پد پوش
پد پوش
پاسخ به  سلمان
1 سال قبل

خوب دوباره برو دکتر خخخ

رویا
رویا
پاسخ به  پد پوش
1 سال قبل

خیلی بی شعور و احمق و حیوون تشریف دارین شما از بقیه عذر خواهی میکنم بابت بی ادبیم

امید بلوچ
امید بلوچ
پاسخ به  رویا
5 ماه قبل

خداکنه همین مریضی بهش دست بده تا بفهمه ملت اینجا از مریضی رنج میبرن که میام سوال مپیرسن
این ادم هم درک‌شعور نداره چون تجربه نکرده و انسانیت تو وجودش نابود شده بخداکسم

امیر
امیر
پاسخ به  پد پوش
6 ماه قبل

خیلی بیشعوری واقعا

برزگری
برزگری
1 سال قبل

برزکری هستم
فراموش کردم بگم که بعد خوردن اگر بشینم درد شکمم زیادتره وقتی دراز بکشم دردش کمتره و قابل تحمل تر میشه در ضمن شکمم بزرکتر و سنگیتر هم شده

برزگری
برزگری
1 سال قبل

سلام
۴۶ سال سن دارم حدود ۱۰ ماه هست که دل دردهای بدی دارم خوردن آب چای غذا و یا هر چیزی که بخورم پیش متخصص گوارش رفتم اندوسکوبی و کلونوزکوبی هم انجام دادن و گفتن همه چیز نرمال و مشکلی نداری ولی این دل درد ها خوب نشده و وقتی چیزی میخورم خیلی بدتر میشه وقتی معدم خالی بهتره علتش از چیه کمکم کنید
ضمنا من سال گذشته کرونا گرفتم که هم ریه وهم قلبم درگیر شده بود و دریچه قلبم هم شل شده و دارو مصرف میکنم (کارودیویل ۶/۲۵ و کاپتوپریل ۲۵اکسیر)

ریحانه محمدی
ریحانه محمدی
1 سال قبل

سلام من ۳ روزه تقریبا تا غذا میخورم زیره دلم درد میگیره علتش چیه

هدیه
هدیه
1 سال قبل

سلام خدمت آقای دکترروزتون بخیر
دخترم ۱۲سالشه تیک عصبی حرکتی داره دوتاکیست رحم سمت چپ داره که دکتر گفته خودش بر طرف میشه اصلن نمیتونه غذابخوره چون زود دل درد میگیره میگه قسمت پایین شکمم دردمیگیره الان حدودیک ماهه که درگیر این مشکل هست خیلی ضعیف شده باکوچکترین غذاخوردن عذاب میکشه شما بفرمایید چکارش کنم کجا ببرمش تا خوب بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

اصغر
اصغر
پاسخ به  هدیه
1 سال قبل

سلام ایشون ببرید سونوگرافی کیسه صفرا حتما

یکی
یکی
1 سال قبل

باسلام ببخشید من یه مدته وقتی غذا میخورم معدم درد میگیره و اینکه تا یکی دوساعت بعداز غذا ادامه داره نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

محمد مهدی
محمد مهدی
1 سال قبل

سلام پسرم دوروز دل درد داره وقتی غذا میخوره دل درد میگیره مشکلش چیه

دنیز
دنیز
1 سال قبل

سلام چندوقته شکمم دردداشت اول یبوست داشتم بعدش اسهال الانم زیادشکمم دردمیکنه حتی آب خوردن ودسشویی رفتنم زیاددردمیکنه شکمم علتش چیه

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط دنیز
محمد رضا محمدی از قم
محمد رضا محمدی از قم
1 سال قبل

سلام
۵۸ ساله هستم حدود ۲۰ ساله که همیشه در سمت راست معده یا شکمم یه حالت فشار همراه با سوزش دارم به پزشکان زیادی مراجعه کردم آندوسکوپی _کولونوسکوپی _سی تی اسکن و……. چند بار انجام دادم ولی. نتیجه نگرفتم زود دچار اسپاسم میشم معده ام نبض و تپش پیدا میکنه وزن ۵۰ که زیاد تغییر نکرده. ممنون

موسوی از تهران
موسوی از تهران
پاسخ به  محمد رضا محمدی از قم
1 سال قبل

سلام شب بخیر همسر من بد از خوردن عذا شکمش ورم میکنه ودرد دارو هممی خوره علت چی هست

خبری
خبری
1 سال قبل

مدتی پیش غذا میخوردم .دل درد و سوزش داشتم اما درحال حاضر هر نوع غذای میخورم سردرد شدید مرامیگیرد..

دخی تنها
دخی تنها
1 سال قبل

سلام من بعدازغذامعده در دارم نمیدونم علتش چی

دکمه بازگشت به بالا