دردهای عصبی چه علائمی دارند و راه درمانشان چیست؟

بسیاری از مشکلات و بیماری‌های ما ریشه در وضعیت اعصاب و روان‌مان دارند. دردهای عصبی نیز در زمره این مشکلات قرار می‌گیرند. این بیماری مزمن می‌تواند به‌ دلایل مختلفی در فرد بروز پیدا کند که مهم‌ترین آن‌ها آسیب دیدن بدن یا عفونت کردن آن است.

شاید بخواهید بدانید علائم درد عصبی چیست و چه راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد. ما در این مطلب همه چیزهایی را که باید درباره این بیماری بدانید، باهم بررسی می‌کنیم. پس تا انتها همراهمان بمانید.

درد عصبی چیست؟

درد عصبی یا نوروپاتی بدون پیش ‌زمینه خاصی و در هر زمانی ممکن است رخ دهد. ما عموما دو نوع درد داریم: درد نوروپاتیک و درد غیر نوروپاتیک که تفاوت آن‌ها در نوع سیگنالی است که به مغز ارسال می‌کنند.

دلیل رخ دادن دردهای غیر نوروپاتیک، آسیب دیدن یا بیماری است. سیستم عصبی شما بعد از این اتفاق به مغز سیگنال درد را می‌فرستد. اما درد نوروپاتیک از این نظر فرق می‌کند که مغز سیگنال این دردهای عصبی را بدون هیچ اتفاق یا آسیبی و بدون خواست شما دریافت می‌کند.

در اثر این درد ممکن است احساس سوزش، بی‌حسی یا از دست دادن حس‌تان را تجربه کنید و این درد ممکن است ثابت یا متناوت باشد. امکان بدتر شدن درد نوروپاتیک (درد عصبی) به مرور زمان زیاد است، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تشدید آن به متخصص دردهای عصبی مراجعه کنید.

دلایل بروز دردهای عصبی

چهار عامل شایع برای درد عصبی وجود دارد که هر یک در ادامه کاملا توضیح می‌دهیم.

بیماری

یکی از عوامل زمینه‌ساز برای بروز این دردها، داشتن بیماری و بعضی شرایط فیزیکی خاص است. مولتیپل اسکلروزیس، مولتیپل میلوما و سایر انواع سرطان، از شایع‌ترین امراضی هستند که عامل این دردها به‌شمار می‌روند.

به گفته محققان کلینیک کلیولند آلمان، یکی از بیماری‌هایی که عامل بروز ۳۰ درصد از دردهای نوروپاتی محسوب می‌شود، دیابت مزمن است. به این دلیل که افراد مبتلا به این بیماری در ابتدا بی‌حسی را تجربه می‌کنند و به‌دنبال آن آن‌ها را درد، سوزش در اندام‌ها و انگشتانشان آزار خواهد داد.

همچنین مصرف بیش از حد و طولانی مدت مشروبات الکی می‌تواند به اعصاب فرد آسیب وارد کند و از عوارض آن می‌توان به دردهای مزمن نوروپاتیک اشاره کرد. اگر مبتلا به سرطان باشید، شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند. بنابراین در طی مراحل درمان نیز امکان دریافت سیگنال‌های غیرعادی درد توسط مغز وجود دارد.

آسیب دیدگی

آسیب دیدن بافت، ماهیچه‌ها یا مفاصل بدن دیگر عامل بروز دردهای عصبی در بدن فرد است. آسیب‌دیدگی کمر، ساق پا و لگن می‌تواند به بافت عصبی مغز آسیب دائمی وارد کند. بنابراین امکان دارد در این نواحی حتی تا سال‌ها بعد از بهبودی، احساس درد کنید.

عفونت

عفونت به‌ندرت می‌تواند علت بروز درد عصبی باشد. از عفونت‌های نادری که ریشه دردهای عصبی می‌تواند در آن‌ها باشد، می‌توانیم به نورالژی پس از تبخال عارضه زونا، عفونت سیفلیس و HIV اشاره کنیم.

از دست دادن اعضای بدن

یک شکل غیرمعمول از دردهای عصبی به نام سندرم عضو فانتوم یا خیالی وجود دارد که زمان قطع شدن دست یا پا ظاهر می‌شود. در چنین شرایطی مغز شما فکر می‌کند که از اعضای قطع شده سیگنال‌های درد را دریافت می‌کند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اعصاب نزدیک به ناحیه قطع عضو شده، عملکرد اشتباهی دارند و سیگنال‌های معیوب را ارسال می‌کنند. انگشتان دست یا پا، آلت تناسلی و گوش‌ها از دیگر اعضایی هستند که امکان دارد درد فانتوم را در آن‌ها احساس کنید.

سایر دلایل

از دیگر دلایل که می‌توانند عامل دردهای نوروپاتیک باشند، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • کمبود ویتامین B
  • سندرم تونل کارپال
  • مشکلات تیروئید
  • مشکلات عصب صورت
  • آرتریت در ستون فقرات

علائم دردهای عصبی

علائم دردهای عصبی در هر فردی با دیگری متفاوت است اما موارد شایعی وجود دارد که در فهرست زیر نام بردیم:

  • احساس درد تیراندازی، سوزش یا چاقو
  • احساس سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی
  • درد ناگهانی و بدون محرک
  • درد عصبی صورت
  • درد برانگیخته یا ناشی از اتفاق‌های غیر دردناک مانند مالیده شدن به چیزی، قرارگیری در معرض دمای سرد یا برس موها
  • احساس مزمن ناخوشی و درد غیرطبیعی
  • مشکل در خواب یا استراحت
  • مشکلات عاطفی در نتیجه درد‌های مزمن، بی‌خوابی و مشکل در بیان احساسات خود

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\4.jpg

روش‌های درمان درد عصبی

هدف از درمان دردهای عصبی شناسایی بیماری یا عواملی است که مسئول ایجاد درد در بدن هستند. با مشورت با دکتر مغز و اعصاب آنلاین می‌توانید روش درمان آن‌ها را متوجه شوید. رایج‌ترین درمان‌هایی که با هدف تسکین درد به شما در برگشتن به زندگی روتین‌تان کمک می‌کنند، موارد زیر هستند:

داروهای مسکن بدون نسخه

گاهی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ناپروکسن و ایبوپروفن برای درمان دردهای نوورپاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اغلب مردم با آن‌ها درمان نمی‌شوند، زیرا این داروها نمی‌توانند منشا درد را مورد هدف قرار دهند. پس بهتر است پیش از هرکاری به دکتر دردهای عصبی برای شناخت علت بیماری خود و درمان آن مراجعه کنید.

داروی تجویزی

درمان‌های دارویی متعددی وجود دارد که بسته به نظر پزشک ممکن است یک یا تعدادی از آن‌ها برای درمان مورد استفاده قرار بگیرد.

مسکن‌های موضعی از جمله لیدوکائین، کپسایسین و انواع کرم‌ها و پمادهای موثر دیگر در زمره داروهای تجویزی پزشکان قرار دارند. از دیگر داروهای مفید می‌توانیم به داروهای ضد افسردگی اشاره کنیم. گرچه برای مصرف این داروها هرگز خودسرانه اقدام نکنید.

از آن‌جایی که یکی از علل بروز این دردها مشکلات عصبی است، داروهای ضدافسردگی می‌توانند دردهای عصبی را کاهش دهند. دو نوع از این داروها می‌توانند برای درمان این دردها موثر باشند:

  • داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای که مهارکننده بازجذب سروتونین بوده و برای درمان درد و همچنین علائم افسردگی و اضطراب ناشی از درد مزمن، مفید هستند.
  • داروهای ضدتشنج که با تداخل در سیگنال‌های درد، انتقال نادرست آن‌ها را متوقف می‌کنند.

انسداد عصبی

انسداد عصبی در واقع تزریق آمپول‌های موضعی بی‌حس کننده در عصب است. استروئیدها یا دیگر داروهای ضد دردی که در این زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، درد را در ناحیه فرستنده سیگنال‌های ناخواسته آن آرام می‌کنند.

گرچه این درمان موقتی است و باید تکرار داشته باشد اما برای درمان پا درد عصبی، درد عصبی پشت، دست درد عصبی و بدن درد عصبی موثر است.

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\2.jpg

دستگاه قابل کاشت

این روش تهاجمی درمان دردهای عصبی با کمک یک جراح انجام می‌شود. در این روش پزشک دستگاه مخصوصی را در مغز یا ستون فقرات قرار می‌دهد. به ‌این ترتیب او موفق خواهد شد تا سیگنال‌های عصبی نامنظم و علائم آن را کنترل و متوقف کند.

این راه آخرین گزینه درمانی است و برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بدن آن‌ها به دیگر روش‌های درمانی پاسخ نداده باشد.

درمان خانگی

درمان خانگی دردهای عصبی در واقع تغییر دادن سبک زندگی نادرست است. ماساژ از جمله درمان‌های فیزیکی و آرامش‌بخشی است که می‌توانید با آن درد را با حرکاتی ساده در خانه آرام کنید.

درمان‌های خانگی نیز زمانی موثر هستند که شما علل درد خود را با صحبت با یک متخصص مغز و اعصاب شناسایی کرده باشید. در این ‌صورت او خواهد توانست شما را از انجام کارهایی که دردهای نوورپاتیک را تحریک می‌کنند، منع کند.

روان درمانی

بسیاری از دردها ناشی از مشکلات اعصاب و روان هستند. یکی از درمان‌هایی که برای دردهای عصبی ناگهانی و بدون محرک مفید است، روان درمانی است. مراجعه به درمانگر کمک می‌کند تا در طی جلسات مشاوره دلایل ناخودآگاه این مشکل را تشخیص دهید و آن را درمان کنید.

فیزیوتراپی

با کمک یک فیزیوتراپ یا کاردرمانگر نیز می‌توانید تکنیک‌هایی را برای نشستن، ایستادن و حرکت بیاموزید که می‌توانند در جلوگیری از بروز درد به شما کمک کنند.

درمان ترکیبی

بهترین درمان برای این بیماری ترکیبی از انواع درمان‌های تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال ترکیب دارودرمانی، فیزیوتراپی، روان درمانی یا حتی جراحی به ‌همراه درمان‌های خانگی می‌توانند بهترین نتیجه ممکن را برای شما داشته باشند.

نحوه پیشگیری از دردهای عصبی

بهترین روش پیشگیری دردهای عصبی، مراجعه زودهنگام به پزشک در هنگام بروز علائم اولیه است. به‌طور مثال دیابت یکی از علل شایع درد نوروپاتیک است. زمانی که پزشک شما را به مبتلا به این بیماری تشخیص دهد، خواهید توانست درد عصبی ناشی از آن را با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم از بین ببرید یا کاهش دهید.

مراقبت و توجه به میزان سطح قند خون نیز می‌تواند از تشدید درد و بی‌حسی جلوگیری کند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید علت سوزش و درد عصبی چیست؟ باید به متخصص دردهای عصبی مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر درد عصبی دارید ولی با خودمراقبتی وضعتان بهتر نشده است یا بیشتر از یک هفته درد دارید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت به دکتر دردهای عصبی مراجعه کنید. همچنین اگر در قسمت انتهایی کمر یا پا احساس درد می‌کنید یا ماهیچه‌های پایتان ضعف می‌روند، باید به پزشک مراجعه کنید.

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\1.jpg

سخن نهایی

درد عصبی از جمله دردهایی است که اگر پزشک آن را به‌موقع تشخیص ندهد و درمان نکند، می‌تواند زندگی فرد را به‌کلی تحت تاثیر قرار دهد. افسردگی، بی‌خوابی و اضطراب از جمله عوارض جدی آن برای بیمار هستند.

بنابراین با بروز اولیه علائم درد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. اگر به دکتر دسترسی ندارید، بهترین کار استفاده از پذیرش۲۴ برای مشورت و درخواست کمک از دکتر مغز و اعصاب آنلاین است.

سوالات رایج

در زیر به ۳ سوال رایج کاربران پاسخ دادیم.

موثرترین درمان برای دردهای عصبی چیست؟

پزشک معمولا استفاده از داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین و مصرف دولوکستین را تجویز می‌کند.

رایج ترین علت بروز این دردها چیست؟

دیابت مقصر اصلی دردهای عصبی است.

آیا درد نوروپاتیک ریشه کن می شود؟

این درد ممکن است خودبه‌خود از بین برود اما در اکثر مواقع دردی مزمن است.

۳.۳/۵ (۱۶ نظر)

منبع
healthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
185 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارن
کارن
2 ماه قبل

مویرگ صورت مامانم ۵ ساله که درد میکنه همه دکترا بردیم ولی بازم درد داره بزور غذا میخوره نمیتونه زیاد حرف بزنه کسی این مشکل رو داشته آیا ؟؟ یا دکتر خوب میشناسید ؟؟

پرستو
پرستو
پاسخ به  کارن
2 ماه قبل

مادر من هم همین بیماری رو دارن میخام به دکتر حسن رضا محمدی (باید نامه پزشک داشته باشی) و آرش فتاحی (بیمارستان میلاد) مراجعه کنم آشنایان از اینها راضی هستند

حسن
حسن
2 ماه قبل

سلام من یه مدت هست که دستام درد می‌کنه از خواب که بیدار میشم دستان مثل چوب خشک شدن وقتی وسیله دست میگیرم بعدش نمیتونم دستام خم یا جمع کنم موقع کار کردن یک دفعه رگهای دستم از مچ دستام تا شانه درد میگیره وسیله سنگین نمیتونم بلند کنم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط حسن
ناهید
ناهید
3 ماه قبل

سلام من۱۷سالمه ای بی اس داشتم ولی خوب شده بود الان بازم درد هاش شروع شده عضلات شکمم خیلی به طور ناگهانی تیر میکشن و درد میکنن
راه رفتن و نشستن هم سخته

صبا
صبا
3 ماه قبل

باسلام خدمت تمامی دوستان از خداوند بزرگ میخوام به تک تک شما عزیزان سلامتی وشفا عنایت فرماید وقتی میبینم از کوچکترین فرد تا بزرگترین فرد در اینجا دچار درد وبیماری هستند قلبم به درد میاد وناراحت میشوم عزیزان بنده نه کارشناسم ونه محقق یه انسان معمولی مثل خیلیها ولی تجربه ودیدگاهم بهم ثابت کرده که زندگی در این دوره با توجه به شرایط مختلف بسیار سخت شده واین موضوع تاثیر صد درصدی بر روند زندگی مخصوصا از نظر روحی روانی وجسمی داره باید بدونید علتهای متعددی بر حالات کنونی شما غالب شده شده ازجمله نداشتن تغذیه ی سالم کمی دقت کنید هرچیزی که از آن برسر سفرهاتون تناول میکنید غیر ارگانیک وغیر طبیعی با کلی مواد افزودنی وشیمیایی وتراریخته همراه است خواه ناخواه این سموم در بدن تجمع کرده وعامل بیماری میشوند اگر بخواهید از مواد ارگانیک استفاده کنید قطعا هزینه بر است مورد دوم هوای الوده که این امر نیز بسیار اثر مخرب داره سوم نداشتن تحرک وسکون درزندگی است داشتن روتین ورزشی وتحرک مناسب خیلی کمک کننده است وسوم تمام گرفتاریها ومشکلات عدیده ی امروزی نداشتن مسکن شغل ازدواج مشکلات خانوادگی رفتار بین والدین ونوجوانان وجوانان که به طور خلاصه نداشتن پول ووهزینه های زندگی از تاثیر گذارترین موارد به شمار میرود وباید این مقوله را در صدر جدول قرار بدید حال هرجور که میتوانید خواهشا به خودتون کمک کنید تا حالتون خوب باشه با حداقل ترین امکاناتی که در اختیار دارید با جزی ترین کارهایی که شاد میشید خودتون رو دوست بدارید ورفیق تنهایهای خودتون باشید اینهمه درد جسمی وروحی رو کنترل کنید کمی تسلط کمی تحرک وکمی تفکر که فقط خود شما کمک کننده هستیدنسبت به غم وغصه بی توجه باشید شاید بگید نمیشه سخته ولی از یه استارت کوچیک شروع کنید برای همتون ارزوی سلامتی ودلی شاد وپراز عشق ونور ارزو دارم بنده رو از دعای خیرتون محروم نکنید قلبم برای تک تک هموطنام

مریم
مریم
3 ماه قبل

سه هفته هست گردنم درد مکنه وقتی عذابم ب هم میریز

امیر
امیر
3 ماه قبل

من حقیقتا پاره شدم از اینجور دردها خستم کردن اختلال در راه رفتن پیدا میکنم سوزش مفاصل و پرش عضلات و دندان هامو روی هم فشار میدم و مثل حیوانات صدای حمله از خودم در میارم،از اجتماع میترسم از آدمای با برتری کمی هم از خودم میترسم و خودمو گیر افتاده در این عالم میدونم

آرمین
آرمین
3 ماه قبل

سلام من بیشتر از یک ساله که درد عصبی دارم یعنی همین که کمی فکر کنم یا ناراحت بشم یا عصبانی بشم بدن درد میگیرم درد زانو مچ پا انگشت ها کتف مچ دست درد سر درد معده درد پشت چشم و….. دیگه زندگی برام سخت شده و واقعا نا امیدم ۲۲ سالمه مادرمم همین مشکلات رو داره دیگه واقعا خسته شده

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام شبتون بخیر اگه لطف کنید من و راهنمایی کنید بدونم برای مشکلم چه کاری باید انجام بدم تقریبا چهار روزی حس میکردم استخوان ساق پام درد می‌کنه حالا دردش زده به زانوم دوروزبعد درد دست راستم از کتف به پایین درد می‌کنه یه حسی که انگار یکی هر ثانیه میکوبه روی دستم حالا راهنمایی میکنید چه مشکلی دارم

ژیلا
ژیلا
3 ماه قبل

سلام من تقریبا دوماه هست .بهم دکتر گفت افسردگی گرفتم .و بهم آسنترا داده..بهتر شدم خیلی ترس و استرس داشتم ..الان همش احساس ناامیدی و تنهایی میکنم غمگین میشم .کسی می‌دونه کمکم کنه

گلی
گلی
3 ماه قبل

سلام روزی سه بار پشت شانه هام می گیره بی جون میشم وقتی الان دوسه روزه

محیا
محیا
4 ماه قبل

من ۱۳ سالمه گردنم ورم کرده دست و پام سرد و سست شده بیحالم سرم درد می‌کنه گاهی .
یکم هم حرص خوردم .دو روز خوابم میاد نمی تونم بخوابم

سید
سید
4 ماه قبل

سلام عزیزان که بدن در دارید حرص کمتربخورید ویتامین ب ۱۲ بخورید حجامت کنید دردتون کمترمیشه به بدنتون روغن سیاه دانه بزنید چیزهای شیرین نخورید مصل چای مرباع خرما

اکبر
اکبر
4 ماه قبل

سلام همسرم دیابت داره الان چند سالی هست ازناحیه کتف دست راست به پایین دست در د شدید داره دکتر مغز اعصاب هم رفتیم جوابی نگرفت لطفا راه درمان را توضیع دهید سپاسگزارم

مصطفی
مصطفی
4 ماه قبل

سلام برادرم ۳ روزه نخوابیدن واز درد دست وپای چپ رنج میبرن دکتر رفتن ولی هیچ نتیجه ای نگرفتن ممنون میشم راهنمایی کنید

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  مصطفی
4 ماه قبل

سلام رماتیسم ندارن؟

آرکین
آرکین
5 ماه قبل

من مدت یک سال میشه از قسمت های ران زانو ساق پاه درد شدید دارم ام ار ای ستی اسکن انجام دادم اما هیچ دکتوری تشخیص نتوانست

ژیلا
ژیلا
پاسخ به  آرکین
3 ماه قبل

سلام .ماساژ درمانی عالیه

آرمین
آرمین
پاسخ به  آرکین
3 ماه قبل

سلام من یک سال پیش مثل تو بودم الان حمله عصبی بهم دست میده نمیدانم باید چکار کنم

فریبا
فریبا
5 ماه قبل

عرق خوردم یکساعت بعد داروهای اعصابمو توردم تا صب خوابم نبرد فک پایینم هم یکم همش کج میشد درد دست راست دارم قفسه سینمم یکم درد میکرد پروپرانونول و آسپرین خوردم دردش کم شد قفسه سینم چیکار کنم

rahin
rahin
5 ماه قبل

سلام من سه روزه عمل فیستول مقعدی انجام دادم همون جاگذاری نخ،الان وقتی چشمام گرم میشه که بخوابم و خوابم ببره همون جای نخ یه تیر شدیدی میکشه و نمیذاره بخوابم خواهشا اگه کسی راه حلی یا همچین مشکلی داشته کمکم کنه ممنون

جنگ جهانی
جنگ جهانی
5 ماه قبل

انشالله همه خوب میشه

مریم
مریم
5 ماه قبل

من ۳۶ سالمه قلبم می لرزه

حامد
حامد
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

نذار بلرزه

امید
امید
5 ماه قبل

من یه داداش دارم اصلان یه جا نمی شینه

کریش
کریش
5 ماه قبل

میدونی چرا اینجوری میکنه زنم

امید
امید
پاسخ به  کریش
5 ماه قبل

اره

امید
امید
پاسخ به  امید
5 ماه قبل

یعنی چی واقعا

مریم
مریم
5 ماه قبل

تو قلبم یه چیزی میاد یه گلوله

اوستا
اوستا
6 ماه قبل

من چندین ساله دردهای عصبی توکل بدنم دارم.
بخداهمش ماله بی پولیه

خوبی
خوبی
پاسخ به  اوستا
4 ماه قبل

سلام

عباس
عباس
6 ماه قبل

سلام دست چپم الان یک سال شد که از آرنج به پایین درد میکنه حتی با حرکت دادن انگشتان دست قسمت عضلات واعصاب

علی نادری
علی نادری
6 ماه قبل

سلام من یه بار معدم دردیه بار زیر بغلم قفسه سینه ام یه بار پشت یه بار جلو یه بار به قلب میزنه نوار قلب واکو هم گرفتم قلبم ایراد نداره کسی هست راهنمایی کنه

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی نادری
6 ماه قبل

سلام مم مشکل شمارو داشتم با اندوسکوپی مشخص شد زخم معده دارم که دلیلش هلیکوباکتربود داروهای شیمیایی زیاد اثر نکرد تااینکه به مدت ۱۵روز صبح ناشتا یک لیوان عرق نعنا همراه با یک قاشق مرباخوری بارهنگ رو درطرف میریختم وروی شعله گاز میجوشاندم مقدار عرق نعنا که بعد ازجوشیدن به نصف رسید گرم مصرف میکردم عالی بود وبکلی دردام وزخم معدم برطرف شد

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی نادری
6 ماه قبل

اگر بامصرف عرق نعنا وبارهنگ دچاریبوست شدید بجای یک لیوان عرق نعنا نصف لیوان عرق نعنا ونصف لیوان گلاب استفاده کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علی نادری
6 ماه قبل

منم دقیق همینطورم

عشق
عشق
پاسخ به  علی نادری
5 ماه قبل

سلام منم همین طوری

سوین
سوین
پاسخ به  علی نادری
5 ماه قبل

سلام همش مال اعصابه

بهرام
بهرام
پاسخ به  علی نادری
4 ماه قبل

کلا عصبیه ،استرس و اضطراب منم اینجوریم . الام نزدیک به یک سالخ از شانه و گردن بگیر معده و پاها و صورت و فک و بازوها همه جا درد میکنه و اسپاسم هست

محمد
محمد
پاسخ به  بهرام
2 ماه قبل

منم همین مشکل دارم رفتم پیش دکتر قلب فعلا قرص کنکور۲/۵داده دو روز دارم میخورم دردش خیلی کمتر شده ناگفته نماند ک من پانیک اتک دارم.

حمید
حمید
7 ماه قبل

بابا الان که درد شروع شده چجوری آرام کنم
این داستان‌هایی که شما میگید برای دراز مدت هست
الان ساعت ۱۲شب درد شروع شد چه خاکی توسرم بریزم

محمدجوادقاسمی هماپورسلام وخسته نباشید ،پدربزرگوار.
محمدجوادقاسمی هماپورسلام وخسته نباشید ،پدربزرگوار.
7 ماه قبل

سلام عزیزان من هم مدتی است پدر عزیزم دچار گوش در شدیدی شده است که به شکلی پشت گردنش بدجورباد کرده ،ودردشدیدی دارد، وروزبه روزبادمیکند وبه پزشک مراجعه کردم و می‌گویند یک ماه دیگراماپدرمن ازدردشدید رنج میبرد به گونه ای که عموی خانومم مواردمصرف میکند وهرروزمقداری شیره تریاک میدهیم تا آرام شودازشما بزرگواران میخواهم بگویم که چکارکنم

منیره شیردل
منیره شیردل
7 ماه قبل

سلام دختر ۳۰ ساله دارم دارای بیماری اعصاب وروان دوقطبی مدتی است که خیلی درد داره در پا ودست وبعد شروع دردپرخاشگر میشه لطفا راهنمایی کنید

جلالی
جلالی
پاسخ به  منیره شیردل
3 ماه قبل

سلام دنبال دکتر درد های عصبی بگردین اگر درمان نکنید هرروز بدتر میشه همسر من چندین سال در گیر این درد انقدر دکتر رفتیم تا الان که هیچ نتیجه ای نگرفتیم

دانیال (کرج)
دانیال (کرج)
7 ماه قبل

سلام ،مدت چهارماه هست از ناحیه پشت شانه ام تا پشت دست راستم شدیداً درد می‌کنه و به دکتر مراجعه کردم داروهای مسکن وغصروفدار و همچنین کلسیم تجویز کرده مدت دو دوره ۱۰ روزه فیزیوتراپی رفتم وهمکنون دارم ادامه میدم ولی متاسفانه اصلا دردم تسکین پیدا نکرده واقعا امانم بریده راهنمایی می‌فرمایید باید چه کاری انجام بدم ویا به چه دکتری مراجعه کنم ،،،

بهمن
بهمن
پاسخ به  دانیال (کرج)
6 ماه قبل

سلام شما بزرگوار به دکتر مغز واعصاب مراجعه کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  بهمن
5 ماه قبل

حالا فکر می‌کنی دکتر چی میده یه چند عدد قرص میده که عوارضش صدبرابر بخدا من الان نزدیک یک سال از درد کف پا دارم جون میکنم حتی دکتر ها نمیدون چم هست هر هر دکتری یه چیز میگه من نمیدونم چکار کنم که هنوز نصف عمر مون هم نرفته باید از درد خون نشین باشیم بخدا دیگه به هیچ دکتری اعتماد ندارم

سید علی
سید علی
8 ماه قبل

سلام عزیزانم من خیلی زود ناراحت میشم یکی بلند صحبت کنه یا کاری کنه که بد باشه سریع جوش میارم بعد چند دقیقه اروم میشم وموقع خواب سرم کرخ میشه ممنون راهنمایی

مهدی
مهدی
8 ماه قبل

سلام.به دلیل.مصرف.الکل.دیالیزشدم.الان.یک.ماه.هست.علاعمی.شبیه.نوروپاتی. دارم.چکارکنم

ابولفضل.هستم
ابولفضل.هستم
8 ماه قبل

سلام.ابولفضل.هستم.عصب.دست.وپاهام.خیلی.درد.میکنن.سمت.چپ.بدنم.ببشتر.لطفن.راهنمایم.کنید

زبیح کریمی
زبیح کریمی
9 ماه قبل

من افسردگی دارم قرص دلوکستین ۲۰ استفاده مینمایم ولی سر درد دادم شب یکی قرص پرگاپلین ۵۰ استفاده مینمایم ولی قرص پرگاپلین اعتیاد اور است میشه قرص برایم بگید اعتیاد اور نباشد

محمد
محمد
پاسخ به  زبیح کریمی
5 ماه قبل

سرترالین بهترین قرص افسردگی هست اوایل کمی ناخوش میکنه بتونی تحمل کنی به دوهفته دیگه راحت میشی

بانو سادات
بانو سادات
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من ۲۲ساله ام خیلی وقته سر دردی دارم اما یک سال میشه خیلی شدید شده حتی عضلات ام هم درد میکند.خصوصا پشت سر،گردن ،دستها ،شانه،گرفتی در قسمت زانوهایم…….داکترها میگن از تشوشات اعصاب است.بعلاوه توسعه کردن عکس سر بیگیرم .چون در کودکی ونو جوانی ضربه های زیادی در قسمت سرم داشتم.میشه راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط بانو سادات
مریم
مریم
9 ماه قبل

دخترم چهارده سالشه ازدیشب یه پاش اززانوتاپیین بی حسه امروزمیگفت بهترم ولی درددارم وسمت چپم در می‌کنه ترخدابگیدچه کارکنم

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

منم همش خسته‌م نصفه سرم چشمم گردنم درد میکنه هرچی دکتر رفتم میگه کم خونی نمیدونم چیکار کنم

نیهان
نیهان
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

منم مثل شما بودم دکتر نوروبیون نوش الان بهترم

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام حدود ۴ماه است قندم بالا زد و پیش هرمتخصص رفتم دارو داد خوب نشدم کف پاوکف دستم سوزش میکنه میگن قند زده به عصب حتی تست عضله وتست عصب هم رفتم هیچ نتیجه نگرفتیم

.....
.....
10 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

دکتر محمود خداپسند
دکتر محمود خداپسند
پاسخ به  .....
8 ماه قبل

میخوای عکسای تورو بزاریم؟

مهناز سلیمی
مهناز سلیمی
پاسخ به  دکتر محمود خداپسند
4 ماه قبل

سلام من یک سال درد های چرخشی دارم و به پزشک اعصاب روان مراجعه کردم الان خیلی خیلی دذد دا م مغزم درد میکنه صورتم چشمام نمیدونم باید چکار کنم ….۲۴سالمه

هانی
هانی
پاسخ به  مهناز سلیمی
4 ماه قبل

سلام من ۱۵ ساله درد عصبی تو قسمت های بدنم ویه طرف راست سرم کف دست وپامم میسوزه داغه بی حسم گزگز سوزن شدن معدم ورم داره چیکارکنم خسته شدم ۲۹ سالمه

_&_
_&_
پاسخ به  .....
6 ماه قبل

الان چه ربطی داشت

سعید
سعید
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر ۳۰سالمه الان ۴ساله که لگن درد دارم دکتر هم خیلی رفتم آم آر آی چند بار گرفتم دکترا میگن خوبی نمیفهمن هفته یک بار شیشه مصرف میکنم خیلی کم مصرف میکنم ولی خب بعدازهر بار مصرف دردم ده برابر میشه یه وقتای باد کشی میکنم آروم تر میشه
امکانش هست دردبخاطر اعصابم باشه خیلی هم زود اصبی میشم آدم بسیار استرسی هستم
لطفن راه نمایم کنید

سعید
سعید
پاسخ به  سعید
8 ماه قبل

سلام، منم از ۱۶ سالگی تا الان که ۳۲ سالمه، نزدیک ۱۶ ساله پا درد دارم، هر چی دکتر بگی رفتم همه آزمایش هارم دادم، دکترا گفتن شما همه چیزت سالمه، تازه متوجه شدم درد پاهام عصبیه که تو آزمایشات و عکس و سی تی اس کن مشکل و بیماری هیچی نشون نمیده. انشالله خدا به حق امام جوادالائمه به همتون سلامتی بده

ر.ب
ر.ب
10 ماه قبل

منشا همه بیماریها اعصابه .روان آدم آروم باشه همه چی حل میشه.متاسفانه استرس امروز تو زندگی همه هست نمیشه کاریش کرد باید خودتو بزنی به بی خیالی و راحت بگیری

آذر
آذر
10 ماه قبل

من ۱۱ ماه قبل به طور ناگهانی درد پایین کمر و پای راست داشتم و چند ساعت بعد پای راستم فلج شد
همه آزمایشات انجام شد عامل خاصی وجود نداشت
متخصص مغز و اعصاب نوروپاتی بعلت استرس و شوک روحی تشخیص دادن نوعی بیماری خودایمنی که سیستم ایمنی بعلت استرس ضعیف می شه و به اعصاب محیطی حمله می کنه
دارو مصرف می کنم – فیزیوتراپی فقط برق tens (ورزش بدتر می کنه) خیلی کمک می کنه – الان طب سوزنی می رم که اونم خوب جواب می ده
استرس مادر همه بیماری هاست اونقدر که همه رو چی بخوریم و چی نخوریم توجه می کنن بهتره رو سلامت ذهن و روان شون تمرکز کنن

حسین
حسین
پاسخ به  آذر
9 ماه قبل

دقیقا. استرس منشا اکثر بیماریهاست

حسین
حسین
پاسخ به  آذر
8 ماه قبل

انشاالله هیچ کسی دغدغه فکری و مشکل روان نداشته باشه

هستی
هستی
11 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه وخیلی زود عصبی میشم دیروز عصبی شدم و دست راستم خیلی درد میکنه لطفا یه درمان خونگی بهم بدین

فرزانه
فرزانه
11 ماه قبل

سلام من درد در قسمت پشتی گردن شانه پاه و دست ها دارم و در قسمت فرق سر قبلا دارو عصب میخوردم تقریبا یک دو سال است نمیخورم ولی خوب بودم ناگهانی باز هم درد دارم

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  فرزانه
11 ماه قبل

لطفا همکاری نماین ممنون

محمد
محمد
11 ماه قبل

من‌۳۶‌ساله‌هستم‌ازنظرپروستات‌دارم‌۲۹‌میلی‌دارای‌افسردگی‌
کلیه‌سمت‌چپ‌‌وپای‌سمت‌چپ‌تیرمی‌کشند‌باید‌کجا‌مراجهه‌
کنیم

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

تجربه دارم گیاه بابونه درمان بسیار عالی برای افسردگی وبسیاری از دردهای دیگس بیخودنیست بهش میگن پادشاه گیاهان دارویی .امتحان کنید ضررنمیکنید شب قبل از خواب ۵گرم که تقریبا یک قاشق غڌاخوری میشه دریک لیوان آبجوش بریزید ده دقیقه درشو ببندید تا دم بکشه میتونید روی بخار کتری بزارید بعد صاف کنید اگه دلتون خاست یه قاشق عسل بزنید میل کنید عالیه حتی خواب بسیار خوشایندی هم ایجاد میکنه برا معده وروده وکلیه هم عالیه بشدت توصیه میکنم

حسین
حسین
11 ماه قبل

سلام ۳۸ سالمه مچ دست چپم خیلی درد میکنه به طوری که انگار شکسته رفتم عکس گرفتم دکتر گفت نه شکسته ونه در رفته گفت شاید عصب دستت باشه لطفا راهنمایم کنید

علی
علی
پاسخ به  حسین
10 ماه قبل

سلام ۳۹سال دارم درد لحظه ای در ناحیه ی بازودارم ؟

aty
aty
پاسخ به  حسین
10 ماه قبل

سلام دست منم اینجوری بود الان میگن عصب دستته عمل کن ولی من با زالو درمانی درمان شدم

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام ۲۲ سالمه هر موقع عصبی میشم ستون فقراتم درد میگیره الانم ی چن روزه پشت کتفم و و بالای سینم تر میزنه امروزم پام قفل شد باید چیکار کنم

پروانه
پروانه
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خانم ۳۵ ساله هستم وقتی اعصبی میشم از ناحیه ران پاها دچار درد و سوزش میشم مخصوصن موقعه استراحت کردن حس میکنم پاهام داغ میشن و شروع به سوزن سوزن میکنن و اینکه آزمایشهای زیادی هم انجام دادم و هیچ مشکلی ندارم

هادی
هادی
پاسخ به  پروانه
11 ماه قبل

منم همینطورم

محمد
محمد
پاسخ به  پروانه
10 ماه قبل

منم همینطور

حمیددهقان
حمیددهقان
11 ماه قبل

سلام.من چهل سالمه حدود یک ساله که انگشتان دستم خیلی گزگز میکرد ودوتاش به یه اندازه ولی دست چپم گاهی یه تیرتاآرنج میکشید وول میشد ورفتم دکترگفت چسبندگی عصب دوتادست داری وعمل کرد الان یک ماهه عمل کرد ونه تنها کمترنشده بلکه اینقدرگزگزمیکنه که آرامش ندارم ودوباره رفتم پیش دکتر بهم قرص دادولی بازهم افاده نکرد وهمچنان بدترشده لطفا بگیرچکارکنم وفقط مشکل دردستام هست وهیچ مشکل دیگه ندارم

شخص
شخص
پاسخ به  حمیددهقان
10 ماه قبل

برو دکتر اعصاب روان

سعید
سعید
پاسخ به  شخص
6 ماه قبل

سلام من ۳۰سالمه عصب های مغزم درد میکنه دقیقا پشت چشم تاری دید وبه شدت خسته میشم تا چرت نزنم مغزم میترکه انگار وعصب پاهایم هم لرزش داره
لطفا راهنمایی کنید

مینا
مینا
پاسخ به  حمیددهقان
10 ماه قبل

سلام طب سنتی اقدام کنید

bayanmolodi4555yyy
bayanmolodi4555yyy
پاسخ به  حمیددهقان
4 ماه قبل

bayan

نازنین
نازنین
پاسخ به  حمیددهقان
3 ماه قبل

اینگونه بودم سه چهار دفعه اسپری لیدو کائین زدم گز گز دستم افتاد و الان یکماهه خوب خوب شده،شبها هم بمدت ۴۰ شب ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب خانگی و یک ق غذاخوری عرق نعنا و ۱ ق چایخوری عسل با یک لیوان آب مخلوط کردم با نی خوردم و ضمنا دکتر داخلی رفتم و چکاپ دادم و داروی پزشکم مصرف کردم که یکی از داروها ویتامین B300 بود و الان یکماهه شکر خدا خوب شدم.نکته سرکه سیب بمدت طولانی مصرف نکنید عوارض دارد

علی
علی
1 سال قبل

سلام من ۵۵ سالمه چند سال پانیک داشتم دوسال قبل به علت خوردن قرص ال پرازولام مدتی وقطع کردن ان افسردگی شدیدگرفتم وبا داروهای گیاهی ادامه دادم تاافسردگی من بهتر شدولی بعضی مواقع درون سرم احساس منقبض شدن وگرفتگی میشوم که باعث گرفتگی درپشت کتف ها میشودوسوزش درتنفس وگرفتگی عضلات وحالت ضعف وبیحالی وبعضی مواقع هم درحال فعالیت روزانه‌ خوبم وعادی بیشتر مواقع بیکاری درمنزل این حالت میشوم نمیدونم ازافسردگی یا چیزدیگریه ممنون میشم راهنمایی کنید

سالار
سالار
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

سلام ۷سالع منم اینجورم اینکه که میگی چی هست

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من همسرم الان نزدیک یکسال میگه تمام بدنم درد میکنه مچ دست پاها صبح که پا میشه خستگی مفرط داره هر چی بردمش دکتر میگه چیزی نیست حتی روماتولوژی هم رفتیم میگه برای اعصاب یعنی این همه درد برای اعصاب هست بهش قرص اعصاب داد

جبرئیل دویران
جبرئیل دویران
1 سال قبل

سلام بنده از ارومیه ۶۳ ساله لرزش عًضله پای راست دارم بعد لرزش درد عضلات شروع میشه بدنم خشک میشه ۵ ساله به این صورت زندگی مکنم همراه درد لطفا راهنمایی کنید دکتر جان

دکمه بازگشت به بالا