۱۶ علت مه مغزی و ۸ درمان خانگی برای آن

آیا تابه‌حال به طور مداوم احساس خستگی، حواس‌پرتی و تغییر خلق‌وخوی کرده‌اید؟ اگر این علائم را داشتید ممکن است دچار مه مغزی شده باشید. این عارضه یک علامت است که در نتیجه استرس، تغییرات خواب، مصرف دارو و عوامل دیگر ایجاد می‌شود. این عارضه باعث گیجی، مشکلات حافظه و عدم تمرکز می‌شود. در این مطلب در مورد علائم، دلایل ابتلا، درمان و تشخیص آن صحبت خواهیم کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این عارضه داشته باشید حتماً تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

مه مغزی چیست؟

این عارضه به نوبه خود بیماری به شمار نمی‌آید ولی علامت بیماری‌های دیگر است و یک نوع اختلال عملکرد شناختی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشکلات حافظه
  • وضوح ذهنی پایین
  • تمرکز پایین
  • عدم تمرکز

کسانی که دچار این عارضه شده‌اند، آن را همانند حس گیجی، به‌هم‌ریختگی و بی‌قراری توصیف کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که از نظر ذهنی قوی نیستند، سرعت پردازششان پایین است، بی‌دقت و دچار اختلال حافظه می‌شوند. بعضاً افراد مه مغزی را نوعی فرسایش ذهنی می‌دانند. بسته به‌شدت این عارضه، رفتن به مدرسه و یا سرکار دشوار می‌شود؛ ولی بدانید که این وضعیت همیشگی نیست.

دلایل ابتلا به مه مغزی چیست؟

دلایل متعددی برای ابتلا به این نوع مه وجود دارند. زمانی که منشأ اصلی را پیدا کردید، می‌توانید درمان را شروع کنید. در این بخش به دلایل احتمالی اشاره می‌کنیم:

اثر استرس بر مه مغزی

استرس مزمن باعث افزایش فشارخون، تضعیف سیستم ایمنی و افسردگی می‌شود. استرس همچنین باعث فرسودگی ذهنی می‌شود؛ زمانی که ذهن شما خیلی خسته شود فکر کردن، استدلال آوردن و تمرکز کردن سخت‌تر می‌شود.

کمبود خواب و ابتلا به مه مغزی

طبق تحقیقات انجام شده کمبود خواب عملکرد مغز را مختل می‌کند. حتماً هر شب ۸ الی ۹ ساعت خواب مفید داشته باشید. خواب کم منجر به کاهش تمرکز و عدم توانایی در درست فکرکردن و عاقلانه رفتار کردن می‌شود.

Mature man leaning on palms as pillow in blue t-shirt and looking sleepy , front view.

کمبود خواب از دلایل ایجاد مه مغزی

اختلالات هورمونی

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸، اختلالات هورمونی نیز ممکن است موجب بیماری مه مغزی شود. میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در طی بارداری افزایش پیدا می‌کنند. این تغییرات بر حافظه تأثیر می‌گذارد و موجب اختلال شناختی کوتاه‌مدت می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹، کاهش هورمون استروژن در طی یائسگی باعث فراموشی، کاهش تمرکز و عدم توانایی در درست فکرکردن و عاقلانه رفتار کردن می‌شود.

نوشته های مشابه

رژیم غذایی

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۱ رژیم غذایی نیز در ایجاد این عارضه نقش دارد. ویتامین B12 به عملکرد صحیح مغز کمک می‌کند و کمبود آن موجب مه مغزی می‌شود. اگر حساسیت غذایی و یا آلرژی دارید، این عارضه ممکن است بعد مصرف غذاهای خاص مانند بادام‌زمینی، اسپارتام (شیرین‌کننده کم کالری)، لبنیات ظاهر شود. حذف غذاهای محرک از رژیم غذایی‌تان ممکن است باعث بهبودی علائم شود.

عوارض داروها و مه مغزی

اگر زمان مصرف دارویی متوجه این عارضه شدید، حتماً به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۲۱ این عارضه ممکن است عوارض جانبی دارو باشد. پایین آوردن دز دارو و یا تغییر آن ممکن است علائم را بهبود بخشد. این مشکل احتمال دارد بعد از درمان سرطان اتفاق بیفتد که با نام اختلال مغز شیمیایی نیز شناخته می‌شود.

مشکلات سلامتی و مه مغزی

مشکلات سلامتی و بیماری‌هایی که با التهاب، خستگی و تغییرات در سطح گلوکز خون ارتباط دارند نیز ممکن است منجر به این عارضه شوند؛ برای مثال، مه مغزی علامت سندروم خستگی مزمن است که موجب خستگی پایدار طولانی‌مدت می‌شود.

بیماری آلزایمر و مه مغزی

به دلیل داشتن آلزایمر تغییراتی در مغز شکل می‌گیرد که اغلب موجب ایجاد مه مغزی می‌شود.

فشارخون بالا

فشارخون بالا احتمال دارد که به رگ‌های خونی آسیب وارد کرده و در انتقال خون، اکسیژن و مواد مغذی اختلال ایجاد کند و در نتیجه موجب اختلال در کارکرد سلول‌ها در مغز می‌شود. افرادی که دچار فیبرومایالژی هستند ممکن است همچین مهی را تجربه کنند.

عوامل دیگری که ممکن است موجب مه مغزی شوند عبارتند از:

  1. کم‌خونی و مه مغزی
  2. افسردگی و احتمال ابتلا به مه مغزی
  3. سندروم شوگرن
  4. میگرن
  5. کم‌کاری تیروئید
  6. بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، آرتروز و ام اس
  7. کم‌آبی بدن
  8. عفونت ویروسی مثل کووید ۱۹

چگونه مه مغزی تشخیص داده می‌شود؟

حال که دانستید بیماری مه مغزی چیست بهتر است به سراغ نحوه تشخیص آن برویم. اگر احساس کردید وضوح فکری ندارید و به‌جای بهترشدن بدتر می‌شوید، حتماً به روانپزشک یا دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید. تنها با یک آزمایش، پزشک متوجه این عارضه نمی‌شود. مه مغزی ممکن است دلیل نهفته دیگری داشته باشد، بنابراین پزشک شما برای تست مه مغزی، معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و درمورد موارد زیر از شما سؤال می‌کند:

  • سلامت روان
  • رژیم غذایی
  • سطح فعالیت‌های فیزیکی
  • داروهای مصرفی اخیر

اگر علائم دیگری نیز دارید حتماً با پزشک خود در میان بگذارید. برای مثال کسی که کم‌کاری تیروئید دارد، ممکن است در کنار مه مغزی ریزش مو، خشکی پوست، افزایش وزن و ناخن‌های شکننده هم داشته باشد.

آزمایش خون به پزشک شما در تشخیص علت این عارضه کمک می‌کند. آزمایش خون موارد زیر را شناسایی می‌کند:

  • سطح نامنظم خون
  • عملکرد ضعیف کلیه، کبد و تیروئید
  • سو تغذیه
  • عفونت
  • التهاب

بر اساس نتایج، پزشک شما تصمیم می‌گیرد که بررسی بیشتری انجام دهد یا خیر. دیگر ابزار موردنظر برای تشخیص این بیماری شامل تصویربرداری، پرتو ایکس، ام‌آرآی یا سی‌تی‌اسکن می‌شود. دکتر ممکن است تست آلرژی و تست خواب نیز انجام دهد تا مشکلات خواب را بررسی کند.

روش درمان مه مغزی به چه صورت است؟

درمان این عارضه بستگی به علت مه مغزی دارد. برای مثال اگر شما دچار کم‌خونی هستید، مکمل‌های آهن ممکن است تولید سلول‌های خونی را افزایش دهد و این مشکل را کاهش دهد. اگر تشخیص داده شود که خودایمنی دارید، دکتر احتمال دارد داروی کورتون یا داروهای دیگری برای کاهش عفونت و فرونشاندن سیستم ایمنی تجویز کند. گاهی اوقات ازبین‌بردن مه مغزی تنها با اصلاح سوء تغذیه، تغییر دارو و یا بالابردن کیفیت خواب شما امکان‌پذیر است. در صورت نیاز به دارو برای مه مغزی، پزشک آنها را تجویز می‌کند.

درمان‌های خانگی برای بهبود مه مغزی

خواب کافی برای درمان مه مغزی

بر اساس مطالعات انجام شده داشتن خواب کافی تأثیر زیادی در سلامت شما از جمله عملکرد شناختی و هوشیاری شما دارد. طبق گفته یک متخصص بهترین توصیه برای مقابله با این علامت خواب کافی است.

هیدراته نگه‌داشتن بدن

دهیدراته شدن بدن سریعاً بر عملکرد شناختی شما تأثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعات انجام شده، تنها ۲ درصد افزایش در هیدراته شدن بدن موجب تغییرات چشمگیری در وضوح ذهنی شما می‌شود. روزانه آب زیادی مصرف کنید تا مطمئن شوید مغز شما برای عملکرد درست آب کافی مورد نیازش را دارد.

مدیریت استرس

مدیریت استرس از طریق مدیتیشن و یا راه‌های دیگر در کاهش مه مغزی مؤثر است.

در اجتماع بودن

در انزوا بودن نیز بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد. حتماً در اجتماع باشید و زمانی را با دوستانتان و کسانی که دوست دارید بگذرانید، این کار موجب می‌شود که مغز شما به‌درستی فعالیت کند.

تقویت حافظه و درمان مه مغزی

فعالیت‌های تقویت حافظه سرعت پردازش مغز را افزایش می‌دهد و علائم مه مغزی را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی مه مغزی

همیشه این را گفته‌اند آنچه که برای قلب خوب است برای مغز نیز خوب است؛ بنابراین بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برنامه غذایی سالم را دنبال کنید. مصرف پروتئین، میوه، سبزیجات و چربی سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

ورزش منظم برای مه مغزی

یکی از بهترین کارهایی که برای کاهش این علامت می‌توانید انجام دهید، ورزش منظم است. طبق تحقیقات انجام‌گرفته، رابطه مستقیمی بین فعالیت بدنی، سلامت مغز و عملکرد شناختی وجود دارد. کسانی که بیشتر ورزش می‌کنند عملکرد شناختی بهتری دارند.

Young caucasian male model in action, motion on white

ورزش منظم درمان خانگی برای مه مغزی

عوامل دیگری که می‌توانند به بهبودی کمک کنند:

  • آگاهی نسبت به کمبودهایتان
  • دوری از الکل و کافئین زیاد
  • انجام فعالیت‌های لذت‌بخش
  • امتحان کردن فعالیت‌های جدید
  • کنارگذاشتن انجام هم‌زمان چند کار

مه مغزی در کرونا

کووید ۱۹ ممکن است موجب التهاب در مغز شود و در نتیجه بر توانایی نورون‌های مغز برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر تأثیر گذاشته و موجب این عارضه شود. اگرچه استرس, اضطراب، انزوا و دیگر خطرهای ناشی از بیماری فراگیر کووید نیز ممکن است غیرمستقیم موجب مه مغزی شوند.

کلام آخر

اگر دچار سردرگمی، فراموشی و عدم تمرکز و وضوح ذهنی شده‌اید، احتمال دارد که دچار مه مغزی شده باشید. درمان این عارضه بستگی به علائم آن دارد. برای درمان آن باید مواردی که در مطلب بالا ذکر شد از جمله خواب کافی، ورزش، تغذیه مناسب، مدیریت استرس، هیدراته بودن و غیره را رعایت کنید. اگر هر یک از علائم عنوان شده در این مطلب را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. از طریق سوپر اپلیکیشن پذیرش۲۴ به هزاران پزشک متخصص دسترسی پیدا کنید و به‌راحتی مشاوره آنلاین دریافت کنید. بهترین دکتران فوق‌تخصص مغز و اعصاب و روانپزشک ما آماده هستند تا به سؤالات شما پاسخ دهند. شما حتی می‌توانید ویزیت آنلاین با دکتر فوق‌تخصص مغز و اعصاب و یا روانپزشک آنلاین داشته باشید.

سؤالات متداول مه مغزی

دلیل اصلی مه مغزی چیست؟

مه مغزی علامتی است که در نتیجه استرس، کمبود خواب، مصرف دارو و عوامل دیگر بروز می‌کند.

چه ویتامین هایی به مه مغزی کمک می کنند؟

ویتامین سی، ویتامین ب کمپلکس، منیزیوم، ویتامین دی، ویتامین ای و …

آیا اضطراب موجب مه مغزی میشود؟

درست است که مه مغزی عارضه ای رایج است ولی به خودی خود بیماری به حساب نمی آید. ولی احتمال دارد علامت عوامل دیگری مثل اضطراب و استرس باشد.

۳.۵/۵ (۴۱ نظر)

منبع
health.usnews.comhealthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
157 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mari
Mari
5 روز قبل

سلام ساعت زیادی پای مطالعه نشستم و حس میکنم کند ذهن شدم و متوجه نمیشم…کنکورم نزدیکه خیلی حال بدی دارم چیکار کنم

من بیچاره با لیسانس و خسته از همه مردم
من بیچاره با لیسانس و خسته از همه مردم
16 روز قبل

من دارم از استرس و مه مغزی می میرم.
روزی نیست که قرص سر درد بخاطر میگرنی ،عصبی،خوشه ای نخورم.
۳۹ ساله شدم در سال ۱۴۰۳
همچنان بیکارم
مجرد
و
بدبخت

آوا
آوا

خدا بزرگه…منم ۳۳ سالمه و تا الان بیکار و بی پول بودم اما یه مدت کوتاهیه رفتم تو فروشگاه هفت..حقوق و مزایاش طبق اداره کاره…برو یه فرم بگیر پر کن چند بار که بری درخواست کنی بهت کار میدن..از بیکاری خیلی بهتره

Mxop
Mxop
17 روز قبل

عالی مچکرم خیلی کمکم کرد

مهسا
مهسا
21 روز قبل

سلام
منظورتون اینه که برای درمان ویتامین سی ، منیزیم، ویتامین ای بخوریم یا نخوریم؟

سارا
سارا
1 ماه قبل

من حافظه ضعیف شده ۴۵

محمد
محمد
1 ماه قبل

خستگی و احساس سبکی سر هنگام چرخوندن سر و چشم دارم ، ممنون میشم کسی راهنماییم کنه

الهام
الهام
1 ماه قبل

سلام سرگیجه سنگینی گوش سبکی سر خستگی خاب زیاد لرزش تپش قلب گیجی فراموشی تمرکز پایین سرد شدن بدن و دستو پا و عرقکردن در راه رفتن و۰۰۰
لطفا راهنمایی کنید

سجاد
سجاد
1 ماه قبل

صبح ها نزدیکه طلوع به خورشید خیره بشین.همه مشکلات حل خواهد شد

درخشان
درخشان
پاسخ به  سجاد
14 روز قبل

واقعا

آرش
آرش
2 ماه قبل

ویتامین دی همه پایینه و این خیلی مهمه برای این موضوع سرچ‌ کنید در موردش توصیه میکنم آزمایش خون بدید

یا مهدی
یا مهدی
2 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه دوساله که وسواس فکری فقط داشتم ولی هی میومد و میرفت عادی بود برام اما تابستون یه افسردگی گرفتم شبا خوابم نمی‌گرفت رفتم دکتر بهم فلوکستین داد خوب شدم اما نمیدونم چرا پشت سرم سبکه یا احساس شور خوردن و سوز زدن میاد تمرکز ندارم مخصوصا تو درس ریاضی و منطق و فلسفه در کل درسایی که تمرکز میخواد ضعیفم حواسم کمی پرت میشه واقعا نمیدونم چه مرگیه ویتامین ب خوردم تغییر نکرد نمیدونم والا من شاگرد اول کلاس بودم اما الان همه بهم بد نگاه میکنن اعصابم خورد میشه که چرا یدفعه تمرکزم رفت ذهنم خسته س ….خدایا هنوز امید دارم کمکم کن ایشالله هر کسی مثل منه خوب شه

احمد
احمد
پاسخ به  یا مهدی
2 ماه قبل

عزیزم این اسیبی هست که کرونا به معز وارد کرده و چون مملکتی پیشرفته ای هستیم این چیزا هنوز گفته نشده ،اونور ابم هنوز درمانی براش پیدا نشده ،پس به خودت سخت نگیر و دنبال دارو و دکتر نباش

فرشته
فرشته
پاسخ به  یا مهدی
1 ماه قبل

سلام عزیزم نگران نباش ، منم اینطوری شدم البته فکر کنم چیز خورم کرده بودن راستی مواظب باش تو مدارس ایران دخترها حسود هستند یکبار من از شاگرد اول کلاسمون نمرم بیشتر شد شب امتحان کتاب درسی من رو از کیفم برداشتن که من نمرم ازشون کمتر بشه بعد از امتحان کتابم بهم دادن و عذرخواهی کردن گفتن نمیخواستیم تو از شاگرد اول کلاس بالاتر باشی خلاصه تو فامیل دشمنی در حقم کردند شوهر خواهرم به خاطر دخترش که باهوش بود وبسیار خودبرتربینی داشت و تو فامیل چشم نداشت کسی رو بالاتر از خودش ببینه منو تو دوران بلوغم چیز خور کرد و من بعده ها فهمیدم چه بلایی سرم اومده و کارکرد مغزم توی دوران دوم دبیرستان به بعد پایین امده بود نیمکره چپ مغزم بخش حافظم مشکل پیدا کرده بود و من نمیدونستم چه بلایی سرم اوردن بعده ها توی سن ۳۲ سالگی وقتی شکست خورده بودم توی بعضی مقاطع تحصیلی حتی دانشگاه ذهنم مشکل پیدا کرده بود به روانشناس مراجعه کردم و گفت بهم که باید از نوروفیدبک استفاده کنی توی سیستم توروفیدبک توی مانیتور بهت نشون میده چه بلایی سر مغزت اومده مراقب کسانی که بهت حسادت میکنن باش جوری رفتار نکنی که بهت حسادت کنند چوب لاچرخت بزارن تو زندگیت برات دسیسه کنند به کسی اعتماد نکن و حتما برو پیش یک نورولوژی و پزشکی که روانشناسی نوروفیدبک بلد باشه …..به من که خیلی کمک شد وقتی از این دستگاه استفاده کردم تا مدت ها هرچی درس میخواندم از ذهنم تبخیر میشد معلمم فکر میکرد درس نخواندم ….. در صورتی که نمیدانست فامیل مون داماد مادرم چه بلایی سر من اورده فکر کنم مواد تو غذام ریخته بود شایدم تریاک اخه مرد خوبی نبود مشروب میخورد و کلا انگلستان زندگی میکرد با خواهرم امدند ایران و کلاً یک رفتارهای منافقانه داشت ….. من ازش خیلی بدم میاد یک بار بهم پیشنهاد داد باهاش دوست بشم و رابطه جنسی باهاش برقرار کنم به مادرم گفتم، اون موقع دیگه شکی که داشتم به یقین تبدیل شد …. میخواست منو خراب کنه دستشو خوانده بودم و به مادرم گفتم نزدیک بود خواهرم طلاق بگیره ازش که من گذشت کردم و گفتم باشه فیلم بازی کردم و گفتم کاری نکرده و فقط به خاطر خواهرم از خود گذشتکی گردم که زندگیش بهم نخوره در کل از دست غریبه ها چیز نگیر بخور ممکنه چیز خورت کنن دچار اختلالات ذهنی بشی اللخصوص اگر تو خانوادت کسانی هستند که متکبرند و خودبرتر بینی دارند و میگن کسی نباید از ما بالاتر باشه و اگر شما توی تحصیل و کار ازشون بالاتر باشی قطع رابطه میکنند و دوست نداشته باشند شما ازشون بالاتر باشی …. مراقب خودت باش ….ادم ها همیشه نقاب دارند زیر نقابشون مشخص نیست از نیت اونها خبر نداری نمیدونی به چه نیتی باهات رابطه دارن بعضی ها از در دوستی برای ادم توطئه میکنند گول کسی رو نخور و زیاد به کسی رو نده

م.ن
م.ن
پاسخ به  فرشته
17 روز قبل

واقعا نمیتونم درک کنم ای همه بدی بهتون رو …امیدوارم یه روزی پشیمون بشن از کاری که با شما کردن اگرم پشیمون نشدن خدا خودش جوابشون رو بده…

میکائیل
میکائیل
پاسخ به  یا مهدی
1 ماه قبل

عزیزم مشکلت حل میشه برو پیش روانشناس و مشاور که بهت دستگاه نوروفیدبک معرفی کنه یا قرص بهت بده بخوری
باید ببینی چه چیزی خوردی ؟ از دست دوستات چیز نگیر بخور از نیت دوستات خبر نداری شاید حسادت کنن و بخوان باهات دشمنی کنن بعضی از ادم ها خطرناکن مثل ادم های خودبرتربینی و خود بزرگ بین و حسود الخصوص خود شیفته ها و شخصیت های نمایشی هم خیلی خطرناکن حسودن و انتقاد پذیر هم نیستن و دوست ندارن کسی از خودشون بالاتر باشه بهت لطمه نزنن تو غذات چیز نریزن به خوردت بدهند بعضی از داروهای روانگردان و قرصا هم هست که کارکرد مغز رو میاره پایین باید بری نوروفید بک مراقب خودت خیلی باش هم وطن.

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  یا مهدی
1 ماه قبل

دقیقا منم مثل تو شدم.شاگرد اول کلاس شده اخرین نفر کلاس.تا سال هشتم همچی خوب بود و بعد نمیدونم کار فامیلامون بود یا اجنه.دوستان طرف مدیتیشن و اینا نرید من بد ضربه خوردم

رویا
رویا
پاسخ به  یا مهدی
12 روز قبل

عزیز مویز وبادام را روزی از هر کدوم هفت عدد بخور وشیره انگور بهترین دارو برای مغز است

آرش
آرش
2 ماه قبل

نوسان فشار خون رو درنظر بگیرید ممکنه از کم به نرمال و بالا بره و بیاد پایین

علی
علی
2 ماه قبل

سلام من تغریبا نزدیک به دوساله که بعضی وقتااحساس سرگیجه انی میگرفتم وولم میکرد شغلم ارایشگریه حالا نزدیک به دوماه که شدید شده طوریه که فک میکنم العان زیر پام خالی میشه واحساس میکنم ازریشه موهام سیخ میشه وعدم تمرکزروکارم سخت میشه اون موقع سرگیجه که سرم بچرخه نیس نمیدونم چطور تو ضیح بدم حالت تعوع هم نمیگیرم

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام من هم ارایشگرم و همین حالات رو دارم کلی دکتر مغز و اعصاب و گوش و حلق بینی و چشم پزشک رفتن جوابی نگرفتم

سمانه
سمانه
پاسخ به  فرهاد
1 ماه قبل

شما شغلتون ایستاده است به خاطر همین خون به مغزت نمیرسه گهگداری مابین کارت باید دراز بکشی پاهات بزنی به دیوار تاخون به مغزت برسه کارهایی که ایستاده انجام میشه و طولانی هست خطرناکه گهگداری بنشینید و اب زیاد بنوشید و میوه و سبزیجات اب دار مصرف کنید …. در طی روز به مدت ۸ ساعت خواب کافی شبانه داشته باشید و معده پر نخوابید .

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام دوستان من بعضی وقت ها انگار یک چیزی از تو مغزم رد میشه و یکجوری میشه سرم و مغزم چرا؟ آیا شما هم اینجوری شدید ؟ لطفا بگید چیه

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من پسرم ۱۸سالشه از بچه کی دستم بنده که سواد دار بشه ولی هیچ نتیجه ای نمی‌گیرم نه دکتر خوبش می‌کنه نه دارو

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

چراکامنتم رو حذف کردین

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام دوستان من واقعا از این بیماری یا هر چیز دیگه ایی که هست واقعا خیلی رنج میبرم از سر کارگرفته تا توی خونه وتوی جامعه پدرو مادرم بهم میگن هنگ ،سر کار بهم میگن شوت و کسای دیگه هم بهم میگن خییییلی کند هستی هرکاری میکنم اصلا تمرکز کافی ندارم لطفا خواهش میکنم اگه راه حلی دارین بهم بگین وکمک کنییین کلی دعاتون میکنم،دیگه از زندگی زده شدم با این حجم از تحقیری که بقیه بهم میکنن

مهدی ام
مهدی ام
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

با پدر مادرت درمیان بزار و به یه پزشک و روان پزشک مراجعه کن

هادی
هادی
پاسخ به  مهدی ام
2 ماه قبل

روان پزشکا فقط میگن ماهی ۱بار بیا پول بده همین

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

سلام منم مثل شما بودم درکد میکنم استرس استرس استرس کثافت دلیلش هست من با استرس جنگیدم از خودم دور کردم زندگیم دگر گون شد و سرعت عملم زیاد شد .

محمد امین
محمد امین
پاسخ به  مرتضی
2 ماه قبل

چکار کنیم استرسم از بدنم اخراج بشه

کیانی
کیانی
پاسخ به  مهدی
26 روز قبل

دقیقا منم مشکل تو دارم تو رانندگی ام همینجوری

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من بعضی مواقع حالت منگی بهم دست میده و نمیتونم روی ادای کلمات تمرکز کنم یا بعضی مواقع چشمام شیاهی میبینه مثلا برای دیدن یه جسم نصف اون جسم را سیاه وتاریک میبینم البته زودبه زود نیست این موارد ولی خب نگرانم کرده

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

منم همین مشکلو دارم

عمران
عمران
3 ماه قبل

همش میخوام بخوابم وقتی درس میخونم چقدر هم بخونم نمیره تو زهنم

کبله کلثوم
کبله کلثوم
3 ماه قبل

سلام من از وقتی با محصولات پرژک آشنا شدم دیگه نمیتونم محصولات رو کنار بگذارم لطفا در صورت امکان توضیح دهید که بنده چگونه خواهم توانست که از استعمال شامپو بر روی سر جلوگیری لازم را به ثمره ظهور برسانم و بتوانم با این موشکل که زندگی من و دخترم را تحت تاثیر منفی بافی و خیال بافی های متعدد قرار داده است رهایی یابم؟!با تشکر از شما دکتر عزیز
و گرانقدر

شوهر کبله کلثوم
شوهر کبله کلثوم
پاسخ به  کبله کلثوم
2 ماه قبل

فکر کردی خیلی با نمک و با مزه ای؟؟!! تو بخاطر نداشتن شخصیت برو روانکاو

مریم فخرآیی
مریم فخرآیی
3 ماه قبل

مریم فخرآئی

هاشم اسماعیلی
هاشم اسماعیلی
3 ماه قبل

من بچگی هواس پرت بودم الان نیزبدتدشدم خیلی زودیادم میره یادگیری خیلی ضعیفه

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  هاشم اسماعیلی
2 ماه قبل

من اصلا قدرتمند نشدم

سیما
سیما
پاسخ به  هاشم اسماعیلی
1 ماه قبل

شاید طریقه یادگیری و به خاطر سپاری رو بلد نیستی برو پیش دکتر صیدا تو اینترنت سرچ کن دکتر صیدا و مدرسه ایلان ماسک ، اونجا طریقه یادگیری و به خاطر سپاری رو باهات کار میکنند و روی حافظت کار میکنند بهت تمرین میدهند …. و حتما برو پیش مشاور و بگو شاید دستگاه نوروفیدبک بهت کمک کنه عزیزم ….

حسین
حسین
3 ماه قبل

سلام

مارال
مارال
3 ماه قبل

وقتی به کارام فکر میکنم و میخوام تمرکز کنم خیلی سرم درد میکنه فشار میاد روم دوس دارم گریه کنم همه بهم میگن گیج چون همش هواسم ی جا دیگس

مارال
مارال
3 ماه قبل

همش هواسم ی جا دیگس مغزم خستس نمیدونم چیکار کنم حوصله هیچیو ندارم

رضا
رضا
پاسخ به  مارال
2 ماه قبل

چ واکنم

امجدی
امجدی
4 ماه قبل

سلام ،مطالب مه مغزی رامطالعه کردم،بسیاردرست وعالی بود،امیدوارشدم بیشترکه مشکلات بیماران انشااله باتشخیص درست وخوب وعالی کشورمون برطرف شود.،خدااجرتان دهد،شغل شریف ومقدسی دارید،
باسپاس فراوان

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام ممنون میشم راهنمایی نمایید.
حدود دو سال هست که معده ام درد گرفته رفتم دکتر گفتند روده تحریک پذیر و حدود هشت ماه که هر چیزی میخورم بلافاصله سرم گیج میره در اصل حالت مه گرفتگی ایجاد میکنه و حالت خواب آلودگی دارم ، تمرکز را ازم گرفته میشه آیا اطلاعاتی در مورد این مریضی دارید . ممنون

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمد
با نو علیزاده
با نو علیزاده
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

وای دقیقا منم همینجوری ام بعد از مشکل معده با خوردن غذا گیج و منگ میشم

زهرا علیزاده
زهرا علیزاده
4 ماه قبل

من چند سال هست که نمیتونم تمرکز کنم مثلا میخام خیاطی کنم الگو بکشم زوم که کردم سردرد یک طرف میاد سراغم چشم چپم درد میگیره چشمام بهم میریزند احساس سنگینی در قسمت پیشانی میکنم به نظر شما چکار کنم

ساحل
ساحل
پاسخ به  زهرا علیزاده
4 ماه قبل

عینک بگیر

عباس
عباس
4 ماه قبل

من کث میخوام دکتر

دکتر
دکتر
پاسخ به  عباس
2 ماه قبل

بله دوست عزیز برای شما در نظر گرفته شده ودر کمترین زمان ممکن،با بسته بندی به درب منزلتان ارسال میگردد لطفا رنگ گونی را به دلخواه خود انتخاب و به صورت پیامک ارسال نمایید تشکر

رنج کشیده
رنج کشیده
4 ماه قبل

دوستان همش ازسحروجادو وچشم زخم هست شما بایدبریددنبال طب روحانی این مشکلات من هم داشتم آخرش بعدچهارسال رنج کشیدن فهمیدم مغزم تحت سلطه جن دراومده گرفتید چی شد

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  رنج کشیده
3 ماه قبل

بعد که فهمیدی چیکار کردی ؟درمانت چطوری پیش رفت ؟خوب شدی بعدش ؟!

غیل
غیل
پاسخ به  رنج کشیده
3 ماه قبل

شما چه کارکردی که ازشرجن خلاص شدی

دانیال
دانیال
پاسخ به  غیل
3 ماه قبل

رقیه شرعی بخون

امیرعلی
امیرعلی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر لطفا راهنماییم کنین منم دقیقا همینجوری هستم و احساس میکنم مه مغزی در پشت سرم دارم و به خواب می‌رود تقریبا ۴۰ روزی هست که اینجوری میشم و خیلی زیاد میرم تو فکر و پشت سرم به خواب می‌رود و فراموشکار میشوم

کامران
کامران
5 ماه قبل

ممنون از راهنمایی شما برای من خیلی مفید بود

رولی
رولی
5 ماه قبل

سلام ۴۵ سالمه سه ماه هست دچار کمبود حافظه شدم سرگیجه هم دارم دیدم دچار مشکل شده چندتا متخصص چشم پزشکی رفتم گفتند سالمی وقتی بیشتر ایستادم دچار مشکلم تازگی احساس سنگینی در دست وپاهام میکنم وگاهی هم بی حسی کم و پشت گردنم مور مور میشه اول صبح دچار مه مغزی هستم که این مه مغزی تا دستهام ادامه داره ام آر آی گرفتم گفت سالمی یک بار هم متوجه نشدم چطور شد از چهار تا پله افتادم پایین گوشهام سنگین شده ۳ ماه هست یوگا کار میکنم هیچ فایده ای نداشت شغل آبرومندی دارم میترسم آبروریزی بشه ترا بخدا کمکم کنید تمام زندگیم روی هواست همش به خودکشی فکر میکنم

احمد روحانی
احمد روحانی
پاسخ به  رولی
4 ماه قبل

سلام منم دقیقا کپی شما هستم

احمد روحانی
احمد روحانی
پاسخ به  رولی
4 ماه قبل

اگه راه حلی یا دکتری یاداروی بهت گفتن به منم بگو ممنون میشم

بله افسردگی هست
بله افسردگی هست
پاسخ به  احمد روحانی
1 ماه قبل

دکتررحمانی متخصص خوبی هست تهران نوبت اینترنتی بگیر یا علی برو پیشش

بله افسردگی هست
بله افسردگی هست
پاسخ به  احمد روحانی
1 ماه قبل

نگران نباش چیز خاصی نیست نترس همش مواد غدای باعث شده کسی سالم نیست

مبین
مبین
پاسخ به  رولی
4 ماه قبل

از اثرات خودارضایی می باشد

پیامبر
پیامبر
پاسخ به  مبین
3 ماه قبل

میگن خود ارضایی بسیار مفید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رولی
4 ماه قبل

سلام شاید مایع گوشتون جابجا شده ، برین دکتر گوش

نسرین
نسرین
پاسخ به  رولی
4 ماه قبل

سلام شما احتمالا مشکل گوش میانی شایدم فشار گوش داشته باشید منم همینطورم نهایتا ارجاع دادن متخصص گوش و گفتن مشکل از گوش میانی است

محمدحسین
محمدحسین
پاسخ به  رولی
3 ماه قبل

سلام.
با توجه به علائمی که شما فرمودید ، احتمال این زیاده که غلبه بلغم در سر برای شما اتفاق افتاده باشه ، پیشنهاد میکنم به یک طبیب طب سنتی یا اسلامی هم مراجعه کنید ، ایشالا که مشکلتون حل بشه

زهرا
زهرا
پاسخ به  رولی
1 ماه قبل

دوستان من این کار رو خودم انجام دادم نتیجه گرفتم با خوردن صبحانه چهار شیره و ارده و عسل و شب با خوردن زعفران عسل یه کم گلاب به جای آب هم میتونید از شیر استفاده کنید واقعا خیلی بهتر شدم نسبت به قبل همه این بیماری هم مال کورناس من بعد کورنا اینجوری شدم

بله افسردگی هست
بله افسردگی هست
پاسخ به  رولی
1 ماه قبل

سلام شما باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید اعلاعم افسردگی هست

سعیده
سعیده
5 ماه قبل

سلام ببخشید پسر من موقع خواب اگه به چیزی گوش بده وقتی میخواد بخوابه میگه اون صدا تو مغزم تکرار میشه میتونید علت اینو بهم بگید

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من پشت سرم سه روزه درد میکنه و دو شب پشت هم یک ساعت خوابیدم و اصلا حوصله کاری رو ندارم ورزش میکنم اهنگ گوش میدم بیرون میرم ولی فایده نداره کم خوابی پدرمو دراورده چکار کنم راهنمایی کنین دارم دیونه میشم

Mr....
Mr....
5 ماه قبل

سلام
برخی غذاها و گیاهان می‌توانند در درمان مه مغزی مفید باشند، این شامل:

۱. ماهی: ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و کنترل التهاب‌های بدن کمک کند.

۲. سبزیجات و میوه‌ها: سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند، می‌توانند به کاهش التهاب‌های بدن کمک کنند.

۳. گردو: گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

۴. زنجبیل: زنجبیل حاوی مواد ضد التهاب است که می‌تواند به کاهش التهاب‌های بدن کمک کند.

۵. گیاهان دارویی: برخی گیاهان دارویی مانند گیاه گینکو بیلوبا و آشواقی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز کمک کنند.

مهم است که قبل از مصرف هر نوع غذایی یا گیاه دارویی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

سورنا
سورنا
5 ماه قبل

چراکامنتای منو حذف کردین ؟

ممد
ممد
پاسخ به  سورنا
3 ماه قبل

چون کس میکی

سورنا
سورنا
5 ماه قبل

سلام‌. این حواس پرتی وعدم‌تمرکز تو بیماری ام اس هم شایع هست . نظریات بقیه رو خوندم سرگیجه بی حسی اینها هم‌نشونه های ام اس هست . حتما پیگیری کنید احتمال داره ام اس باشه .ام اس باید زود تشخیص داده باشه تشخیصش هم راحت‌نیست تو ام‌ارآی هم گاهی اوقات نشون‌نمیده .تو جامعه ما اطلاع رسانی ضعیفه بیماراهم خودشون‌پیگیر نیستن خیلی دیر میفهمن .حتما برید مغزواعصاب وخودتون رو چک‌کنین .اگه یه پزشکی گفت نه چیزی نیست راحت قبول نکنین .

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام من ۲۲ سالمه وقتی گردنمو کج میکنم صورتمو بشورم کف سرم با پشتش بی حس میشه و بعد این که بلند میشم سرگیجه میگیرم میگرن عصبی هم دارم میتونه علتش میگرن باشه؟

سورنا
سورنا
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

سلام سرگیجه دلایل مختلفی داره بالا بودن کلسترول .ام اس مشکل گوش بی حسی بدن هم‌همینطور شماباید به پزشک مغز واعصاب ومتخصص گوش مراجعه کنین .

امیر
امیر
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

احتمال داره برای مهرها ی گردن باشه

علی چش سبز مو خرمایی
علی چش سبز مو خرمایی
5 ماه قبل

سلام به همه. من سال‌هاست مه مغزی دارم به طب سنتی هم مراجعه کردم ولی بهتر نشدم نمیدونم چه دیگه کار بکنم. پدرم در اومد کل زندگیم بخاطر همین گیجی و حواس پرتی و عدم تمرکز مختل شده. فقط وقتی روحیم خوبه و خوشحالم همه این مشکلات به شکل عجیبی از بین میره

محمد ب
محمد ب
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
5 ماه قبل

سلام دوست عزیز منم دقیقا مشکل شمارا دارم دوساله همه جام رفتم هنوز خوب نشدم

جابر
جابر
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
5 ماه قبل

من هم مثل شما هستم چیکار باید کرد

امجدی
امجدی
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
4 ماه قبل

سلام ،پس وقتی باروحیه خوب وخوشحالی حالتون خوبه،تاکه می تونید،حالتون راخوب وخوشحال وباارامش نگه دارین ،شرایط رابراخودتون فراهمش کنید.

محمد امین
محمد امین
پاسخ به  امجدی
2 ماه قبل

احتمالا جن داره تو سرش

یوسف
یوسف
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
4 ماه قبل

با اب سرد خودت بشوید من اگه با اب سرد خودم میشویم خوب میشم

Sadr
Sadr
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز ، یک توصیه خیلی مهم برای شما دارم اینه که سعی کنید روزانه هرچند ورزش خیلی سبک داشته باشین و از خوردن تغذیه های سرد که برای مغز خوب نیست خودداری کنید و اب فراوان بخورین و از نظر روانی هم سعی کنید توی کارها با ارامش بیشتری قدم بردارین و به مقدار زیادی نوت برداری داشته باشین که کنترل مغز رو دستتون بگیرین ولی مهم ترین نکته همون ورزشس و بکار گیری دو نیمکره مغز و دوری از عواملی که باعث زوال مغز و مه مغزی میشود

هادی
هادی
پاسخ به  Sadr
2 ماه قبل

ورزش مرزش جواب نمیده همه گفتن من هم میگم من هم یوگا میرم هم بدنسازی هیچ اثری نداره

سوگند
سوگند
پاسخ به  علی چش سبز مو خرمایی
2 ماه قبل

سلام به خاطر اینکه شما دوپامین تون پایین امده این دوپامین از مغز ترشح میشه وزمانی که شاد هستید دوپامین مغز افزایش پیدا میکنه وحالتون بهتر میشه ..سعی کنید همیشه شاد باشید ورزش کنید و روحیه شادی داشته نباشید تا دوپامین مغزتون بالا بره

پوران
پوران
5 ماه قبل

باسلام وبا تشکر از راهنمایی شما همسرم بهمن ۱۴۰۱ شیمی درمانی با دوز پایین شد وپس از ۳۰ جلسه پرتو درمانی دچار مه مغزی شده دکتر مغز واعصاب بردیم ممانتین تجویز کردن تقریبا خوب شده ولی هرچند وقت دوباره مه مغزی عارض میشه خواستم بپرسم چرا مه مغزی برگشت میکنه درصورتی که همه چیز اوکی هست هم ویتامین‌ها هم تغذیه خوب خواهشا راهنمایی بفرمایید

من علی هستم
من علی هستم
پاسخ به  پوران
4 ماه قبل

اگه نمازمیخونیدسعی کنیدسجده طولانی داشته باشیدوهرشب موقع خواب ۱۰۰ تا صلوات بفرستید
وبرای ارامش دلتون در روزذکر خدارو بگیدبعدچندوقت همه مشلات حل میشه.

ارزو
ارزو
5 ماه قبل

سلام متاسفانه من همه این علایم رو دارم و خیلی اذیت میشم من الان ده ساله داروی ضد افسردگی استفاده میکنم و به خاطر شغلم که نیاز به حواس جمعی داره خیلی شکنجه میشم لطفا کمکم کنین

نگار
نگار
پاسخ به  ارزو
2 ماه قبل

سلام به همه .دوستان عزیز همه ی این بیماریها به خودی خود بیماری نیستن هر مشکلی سر راهتون اومد بگید به درک یا حل میشه یا نمیشه ذهن خودتون رو در گیر اینها نکنید شاد باشید و پر تحرک.اگر هم خواب نمیرید شبها با یک لیوان شیر یا نصف الپرادولام نیم خواب میرید .

Ali
Ali
5 ماه قبل

سلام من ۱۵ ساله هستم و وقتی استاد درس میده اصلا هیچ چی یادم نمیمونه واقعا نمیدونم چیکار کنم دیروز استاد ازم پرسید خوب میخونم بعد یادم میره

پارسا
پارسا
پاسخ به  Ali
5 ماه قبل

سلام من چندروزی است حس وحال رفتن درمغازه راندارم،احساس سنگینی اوضاع کاری رادارم،بیحوصله وبی انگیزه هستم،باید چیکار کنم

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  Ali
3 ماه قبل

منم همینطورم دیگه هیچ کاری ازم بر نمیاد میخام خودکشی کنم راهی که رفتی یا میخای بری رو واسه درمان به منم بگو خاهش میکنم

سوگند
سوگند
پاسخ به  Ali
2 ماه قبل

سلام دوپامین مغز تفش خیلی بسزایی در یاد گیری داره ..حتما دوپامینتون پاینه

مهیا
مهیا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
ی چند وقتی هس ک احساس میکنم حافظه ام و از دست دادم و دیگه کارها رو مثل قبل انجام نمیدم
حواسم پرت کلا چند دیقه دوستم بام صحبت میکنه اما هیچ از حرفاش متوجه نمیشم انگار تو ی دنیایی دیگیری هستم نمیدونم چمه
از این حالتم عذاب میکشم لطفا بهم راهنمایی کنید

دریا
دریا
پاسخ به  مهیا
6 ماه قبل

منم دقیقا طرف کارت کشیده مغازه خرید کرده نگاه نکردم وقت رفت دیدم موجودی گرفته دیر کار وعمل می‌کنه

تقی لو
تقی لو
پاسخ به  مهیا
5 ماه قبل

دقیقا منم هم مثل مشکل دارم حالا موندم .چیکار کنم به کدوم پزشک مراجعه کنم .بعض موقع خودم به اون را ه میزنم .دیگه اهمیت نده ولی هر سال بدتر میشه .حافظه ضعیف اعصابم اون ضعیفتر .قدرت فکریم هم خیلی ضعیف شده .اگه راهی پیدا کردین ماراهم کمک کنید

اشی
اشی
پاسخ به  مهیا
4 ماه قبل

منم همین. سعی کن از جامعه انسانی زیاد دور نمونی و منزوی نشی (تو دنیای خودت غرق نشی) . منم همینجوری ام خیلی زود تمرکزم از دست میدم. انگار کند ذهن شدم

سعید
سعید
6 ماه قبل

مفید بود سر من هم کار نمیکنه انگار دیونه شودم عفونت دارم

شکرانه
شکرانه
6 ماه قبل

سلام من شکرانه ۱۵ سالمه هیچ گونه بیماری ندارم تقریبا میشه گفت از بچگی خیلی گیج و قدرت یادگیری پایینی دارم مطالب در ذهنم نمیمونه و مدام سردرگم هستم و در تحصیلم برای من دردسر ساز شده میشه کمکم کنید

محمد
محمد
پاسخ به  شکرانه
5 ماه قبل

سلام خیلی نگران نباش سعی کن روی مهارت تمرکز و پشتکار خودت کار کنی. کم تمرکز ترین آدم ها هم با پشتکار تونستن به بهترین جاها برسن. من خودم ADHD های زیادی رو دیدم که بهترین دانشگاها قبول شدن یا ثروتمندترین آدم شدن. خلاصه در چیزی که بهش علاقه داشتن موفق شدن. مهارت تمرکز رو دربارش تو اینترنت سرچ کن و اگه امکاناتش رو داشتی از یه مشاور خوب و پیگیر هم کمک بگیر. کتاب کار عمیق رو هم تونستی بخون.

جواد ولایتی
جواد ولایتی
6 ماه قبل

سلام من ۴۲سالمه دیابت انسولینی هستم فشار خون دارم قرص مصرف میکنم در طول روز ۲ساعت از عملکرد مغزم راضیم بقیه ساعات بااینکه قندم خوبه فشارم خوبه مه مغزی دارم بخصوص شبها وشبها زود خسته ومغزم گیج ماننده

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

سلام من الان بیست پنج روز است که از مسافرت آمدم و اسلان نتوانم خوب فکر کنم وسر گیجه خفیف دارم ودوکتور هم رفتم ازمایش خون دادم گفت هیچ مشکلی نداری من بعد از ۸ یا ۹ ساعت خواب که بلند میشم یک خورد خوب تر میشه ولی زود بر میگرده اصلان نمیدو نم باید چیکار کنم واین که چشم تار میبینه و چشم پزشک هم رفتم گفت چشمت مشکلی ندارد

رضا
رضا
پاسخ به  مرضیه
5 ماه قبل

منم همین مشکل ۳ روزه دارم

سورنا
سورنا
پاسخ به  مرضیه
5 ماه قبل

سلام دوست عزیز. احتمال داره ام اس داشته باشین سرگیجه وتاری چشم که گفتین عدم‌تمرکز وحواس پرتی کم شدن حافظه حتما به پزشک مغز واعصاب مراجعه کنید .ام اس هم به سختی تشخیص داده میشه ولی باید حتما پیگیری کنید

ساحرت
ساحرت
پاسخ به  سورنا
4 ماه قبل

دوبینی علامتشه نه تاری لطفا نسخه تجویز نکنیم منکه پزشکم نسخه مثل شما نمیدم

سامان
سامان
پاسخ به  مرضیه
2 ماه قبل

منم دقیقا مثل شما هستم باید چکار کنم؟

محمد امین
محمد امین
پاسخ به  مرضیه
2 ماه قبل

یا اعصاب یا گوشات …دکتر گوش و حلق و بینی ..اعصاب روات مراجعه کن

عرفانیان
عرفانیان
6 ماه قبل

سلامدفکر میکنم توسرم هوا هست نمتونم هواسم روبرای چند دقیقه هم که شده روی یک مطلب جمع کنم

Mary
Mary
7 ماه قبل

سلام وقتتون به‌خیر
من امسال کنکوری هستم ولی متأسفانه با اینطور مشکلی مواجه شدم موقع درس خوندن تمرکز ندارم و موقع تست زدن بخاطر بی دقتی همش اشتباه میشه جوابام و اندازه تلاشم نتیجه نمیگیرم بعضی وقتا هم ذهنم خوب کار میکنه ولی بعضی وقتا هم انگار قفل میکنه باید چیکار کنم

فاطمه مهین پور
فاطمه مهین پور
7 ماه قبل

سلام من خیلی خستگی دارم می‌خوابم نمیتونم ارگان بلن شم بدنم همش بیکاره میگرن شدیددارم همش دوست دارم بخوابم نمیتونم کارهای روزمره ی خودم روانجام بدم لطفاً منو راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا