آیا برداشتن خال به روش خانگی ممکن است؟!

فهرست مطالب

خال‌ها زائده‌ی پوستی هستند که کم و بیش بر روی قسمت‌های مختلفی از پوست هر کسی دیده می‌شوند. خیلی از افراد، می‌خواهند خال‌های خود را از بین ببرند. اما برداشتن خال کار پردردسر و هزینه بری است. از این رو افراد دوست دارند به برداشتن خال پوستی به روش خانگی اقدام کنند. در این مطلب میخواهیم به راه های از بین بردن خال در خانه بپردازیم. با آنکه بیشتر خال‌های روی بدن افراد بی ضرر هستند اما گاها ممکن است برخی از خال‌ها خطرناک بوده و حتی به سرطان تبدیل شود. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند که از انجام هر کاری به صورت خود سرانه پرهیز کنید. با این همه حال ما در این مقاله سعی داریم روش‌های مختلف برداشتن خال گوشتی به روش خانگی و سایر خال‌های دیگر را برایتان شرح دهیدم. اما قبل از استفاده از این روش‌ها بهتر است با یک دکتر خال برداری و یا دکتر پوست مشورت کنید. چرا که ممکن است استفاده از این روش‌ها عواقب جبران ناپذیری را برایتان به همراه داشته باشد.

برداشتن خال در خانه چگونه اتفاق می‌افتد؟

برداشتن خال به روش ‌های خانگی، عبارت است از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که باعث برداشتن خال به صورت سریع و بدون مراجعه به دکتر برداشتن خال انجام می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که برداشتن خال به روش خانگی ممکن است عوارضی داشته باشد و اثر بخشی آن به طور کامل ثابت نشده است اما با این همه حال روش‌هایی که ما در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد اکثرا روش‌های بی ضرر بوده و عوارضی را برایتان به دنبال نخواهند داشت. پس در ادامه با آموزش از بین بردن خال در خانه همراه ما باشید.

درمان خانگی برای از بین بردن خال‌ها

راه‌های از بین بردن خال در خانه بسیار متنوع و گسترده هستند و شما می‌توانید با توجه به شرایط و سلیقه خود، این روش‌ها را امتحان کنید. از جمله از راه‌های خانگی از بین بردن خال‌ها عبارت‌اند از:

برداشتن خال در خانه با ید

ید یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برداشتن خال گوشتی به حساب می‌آید. استفاده از غلظت مشخصی از ید به مدت چند هفته می‌تواند تأثیر زیادی در از بین بردن خال‌ها داشته باشد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید ید را بر روی پوستی که آسیب دیده است، بمالید.

از بین بردن خال با سیر

استفاده از سیر بر روی خال، در یک مدت زمانی مشخص باعث کوچک‌تر شدن خال و در نهایت از بین رفتن آن می‌شود. دلیل این کار هم آن است که حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند خوشه‌های سلولی را که باعث ایجاد خال می‌شوند، حل کند. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از سیر، احتمالاً حس سوزش در پوست داشته باشید که کاملاً طبیعی است. دقت کنید که باید همه روش ها را به صورت متداوم ادامه دهید و از بین بردن خال صورت در یک روز در خانه ممکن نیست.

مخلوط جوش شیرین و روغن کرچک برای برداشتن خال

شما می‌توانید با مخلوط کردن روغن کرچک و جوش شیرین یک پماد بسیار مؤثر برای از بین بردن خال‌هایتان بسازید. اگر به صورت چند هفته از این پماد استفاده کنید ممکن است خال‌ها را از بین ببرد. در واقع بر این باورند که جوش شیرین خال را از بین برده و روغن کرچک باعث ترمیم و محافظت از پوست می‌شود.

برداشتن خال با روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یکی دیگر از انواع روش خانگی برداشتن خال صورت و سایر اندام‌های بدن است. پس از استفاده چند روز در یک بار از این روغن، بعد از چند هفته ممکن است خال‌های شما از بین برود. توجه داشته باشید که پونه به دلیل ساختار زبر و خشک، بایستی با روغنی مانند روغن کرچک مخلوط شود.

برداشتن خال با آب لیمو

از بین بردن خال با آبلیمو یکی دیگر از روش‌های رایج خانگی است. استفاده چند بار در روز از آب لیمو، باعث سفیدتر شدن خال شده و خال‌ها کمتر به چشم می‌آیند و دیده می‌شوند. این روش جهت از بین بردن خال های سطحی صورت در خانه بسیار مناسب است.

برداشتن خال بدن با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های از بین بردن خال ‌های صورت در خانه شناخته می‌شود. استفاده مکرر و روزانه از آلوئه‌ورا می‌تواند تأثیر چشم گیری در ناپدید شدن خال‌ها داشته باشد. توجه داشته باشد که برای اثر گذاری بیشتر لازم است تا به صورت روزانه و چند بار در روز از این گیاه استفاده کنید. همچنین آلوئه ورا ممکن است در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت شود از این رو قبل از استفاده بر روی پوست صورت، بهتر است کمی از آن را روی دست خود بمالید تا از عدم

روغن دانه‌ی کتان برای از بین بردن خال

استفاده از روغن بذر کتان یکی دیگر از انواع روش‌های از بین بردن خال‌های سطحی صورت در خانه به حساب می‌آید. این روغن به دلیل برخورداری از خواص مختلف، می‌تواند در از بین بردن یا کوچک‌تر کردن خال‌ها و لکه‌های سیاه بسیار مفید باشد.

کم رنگ کردن خال با سیب زمینی‌ها

سیب زمین به دلیل خاصیت سفید کنندگی که دارد می‌تواند در از بین برد خال مؤثر باشد. توجه داشته باشید که سیب زمینی نمی‌تواند خال را به طور کامل محو کند، بلکه تنها آن را سفید کرده و باعث می‌شود تا کمتر در معرض دید قرار بگیرد.

روغن کندر برای از بین بردن خال در خانه

استفاده از روغن کدر یکی دیگر از روش‌های از بین بردن خال‌های صورت در خانه است. استفاده از این روغن به صورت روزانه باعث خشک شدن، پوسته‌پوسته شدن و ریزش خال می‌شود.

پوست موز و از بین بردن خال

پوست موز به دلیل برخورداری از آنزیم‌ها و اسیدهای خاصی که دارد می‌توان کمک شایانی در از بین بردن خال‌ها داشته باشد. اگر می‌خواهید با استفاده از پوست موز خال‌های خود را از بین ببرید، بایستی آن ره بر روی نواحی که خال وجود دارد بمالید.

برداشتن خال در خانه با عسل

عسل نیز به خاطر برخورداری از خواص آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی می‌تواند باعث محو شدن و از بین رفتن خال‌ها شود.

آب اکسیژنه(هیدروژن پراکسید)برای رفع خال بدن

استفاده از آب اکسیژنه یکی دیگر از انواع روش از بین بردن خال در خانه شناخته می‌شود. این مایع به دلیل خواصی دارد که دارد می‌تواند در از بین بردن خال‌ها بسیار مؤثر باشد. آب اکسیژنه برای آن که تأثیر گذار باشد، بایستی هر روز ۳ الی ۴ بار مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن درخت چای و زدودن خال

اسانس درخت چای، به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد یک روش خانگی برداشتن خال گوشتی و سایر خال‌ها به حساب می‌آید. استفاده از روغن درخت چای، به صورت چند بار در روز، می‌تواند باعث از بین رفتن خال می‌شود. دقت داشته باشید که روغن درخت چای به هیچ وجه نباید خورده شود چرا که بسیار قوی بوده و باعث مسمومیت فرد می‌شود.

سرکه سیب برای از بین بردن خال بدن

از بین بردن خال با سرکه سیب، به عنوان یک روش خانگی مؤثر شناخته می‌شود. البته این ترکیب خال‌ها را به طور کامل از بین نمی‌برد بلکه باعث کم‌رنگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

در چه مواردی باید از برداشتن خال اجتناب کنیم؟

روش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم برای از بین بردن خال گوشتی در خانه و یا سایر خال‌های دیگر مؤثر هستند. اما با این همه حال هیچ کسی نباید بدون مشورت گرفتن از پزشک و مشاوره پوست و مو به انجام آن‌ها اقدام کند. چرا که ممکن است خطرات زیادی را برای فرد داشته باشد.

مزایا و معایب روش‌های خانگی از بین بردن خال

استفاده از روش‌های خانگی برای از بین بردن خال‌ها مایا و معایب مختلفی دارد. سادگی و قابل دسترس بودن موادی که باید این کار استفاده می‌شوند، تأثیرات مثبت روش‌های خانگی، بدون نیاز به مراجعه به بیرون از خانه و … همگی از مزیت‌های درمان خال با روش‌های خانگی محسوب می‌شوند. اما بزرگ‌ترین عیب این روش‌ها را می‌توان این موضوع دانست که فرد ممکن است دارای خال خطرناکی بوده و بدون اطلاع از آن با روش‌های خانگی باعث تشدید آن شود. به‌طوری‌که حتی با مراجعه به دکتر جراحی خال، نتوان پروسه درمانی را انجام داد. از این رو توصیه می‌شود، با در نظر گرفتن همه جوانب مثبت این روش‌ها، از اقدام خودسرانه آن‌ها خودداری کرده و حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

سؤالات متداول در درمان خانگی خال صورت و بدن

آیا روش‌های خانگی برای از بین بردن خال‌ها درد دارد؟

خیر این روش‌ها بدون درد بوده و تنها ممکن است در طی چند دقیقه احساس سوزش در فرد ایجاد کند.

آیا استفاده از روش‌های خانگی برای از بین بردن خال‌ها خطرناک است؟

بله – استفاده خودسرانه از روش‌های خانگی ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید در حین استفاده از روش‌های خانگی برای از بین بردن خال‌هایتان، خطری شما را تهدید نکند بایستی این کار را با مشورت پزشک انجام دهید.

آیا روش‌های خانگی برای از بین بردن خال‌ها موثر هستند؟

بله – گزارش‌های زیادی از مؤثر بودن این روش‌ها برای از بین بردن خال‌ها یا کوچک‌تر کردن آن‌ها گزارش شده است.

بهترین روش خانگی برای از بین بردن خال‌ها چه روشی است؟

نمی‌توان روشی را به عنوان بهترین روش معرفی کرد. بلکه هر کدام از این روش‌ها بسته به نوع و ابعاد خال و هدفی که فرد دارد، می‌توانند مؤثر باشند.

سخن پایانی

با اینکه اثربخشی روش‌های خانگی بر روی خال‌ها غیرقابل‌انکار است اما با این همه حال این روش‌ها ممکن است تهدیدهای جدی را برای سلامت فرد به دنبال داشته باشند. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند به هیچ وجه روش‌های خانگی را به طور خود سرانه انجام ندهید و در صورتی که می‌خواهید این روش‌ها را امتحان کنید حتماً زیر نظر یک پزشک و با مشورت از او دست به چنین اقدامی بزنید. به طور کلی به شما پیشنهاد می شود که اگر قصد از بین بردن خال هایتان را دارید به یک دکتر جراحی خال مراجعه کرده و مطابق با نظر او پیش بروید.

۳.۴/۵ (۲۱ نظر)

منبع
zibaclick.commedicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
32 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saria
saria
1 ماه قبل

من ی خال رو گونه م دارم میترسم خال رو از بین ببرم ولی بعدا دوباره خال برگرده اینبار سیاهتر بشه

خانم گلستانی
خانم گلستانی
1 ماه قبل

من چند سال پیش سیر رو امتحان کردم، یه مدت زخم شد و پوست اون قسمت از بین رفت و بعد هم که ترمیم شد خال همچنان باقی بود و پررنگ تر هم شد. خلاصه نکنید این کارارو نتیجه نمیده.

خانم فردعالی
خانم فردعالی
پاسخ به  خانم گلستانی
12 روز قبل

به نظر من عسل الوئه ورا و پوست موز بهترین راه حل برای پوست چربم بودن و اینها کمک بسیاری به من کردن

عادل جوکار
عادل جوکار
3 ماه قبل

سلام برای درمان خال زیر پوستی.دارمانی هست لطفا جواب بدبین

خرموس
خرموس
پاسخ به  عادل جوکار
1 ماه قبل

م
ث

Mina
Mina
3 ماه قبل

من از آلورا استفاده کردم ولی هیچ اثری نداشت

.....
.....
3 ماه قبل

من با آبلیمو یه خال سطحی بزرگ روی دماغم رو کامل برداشتم و نتیجه گرفتم اون هم تو ۲ هفته
هر روز با یه پد کوچیک و آبلیمو روی اون خال میکشیدم به مدت ۱۰ دقیقه بعد زخم شد و بدون هیچ دردی یه روز با فشار دست آروم خال و زخم دورش کامل کنده شد.

نورا یادگار
نورا یادگار
پاسخ به  .....
3 ماه قبل

سلام بر شما واقع از این روش نتیجه خوبی گرفتین ؟

کمک
کمک
5 ماه قبل

نشه لطفاً جواب بدین من یک خال زشت دارم و یک روزه که دارم روش آبلیمو میریزم بجای اینکه کوچک تر و کمرنگ شده داره بزرگ ترم میشه

لطفاً بگین میشه تا چند ساله خال مو لیزر کنم الان ۱۲ سالمه

خانم گلستانی
خانم گلستانی
پاسخ به  کمک
1 ماه قبل

چرا خودت رو اذیت میکنی عزیزم؟ پوستت رو خراب کن با ابلیمو

محمود
محمود
6 ماه قبل

آیا با بستن خال بانخ مشکل حل می‌شود

سعید
سعید
پاسخ به  محمود
2 ماه قبل

اره من دوبار یک خال گوشتی رو با نخ بستم بعد از چند روز خشک شد

محمد
محمد
6 ماه قبل

عوارض برداشتن خال با سیر چیه؟

mhi
mhi
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

من اینکارو کردم صورتم ورم کرده و زخم شده الان چند هفته گذشته ولی خوب نشده

مهدی
مهدی
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

جاش میمونه
مث ی سوراخ

سجاد
سجاد
6 ماه قبل

ببخشید منم روی بینی ام خال دارم کدام روش را انجام دادید که ازبین رفته
؟

عطیه
عطیه
6 ماه قبل

سلام خال روی بینی داشتم وخودم این خال رو برداشتم درخانه حالا جای خال صفت شده واحساس میکنم عفونت داره راهکار چیه

نورا یادگار
نورا یادگار
پاسخ به  عطیه
3 ماه قبل

سلام عطیه جان عزیز اگر شما متمین هستین که عفونت داره میتوانید با آب و نمک حلیش کنید

پروین مهدیزاده
پروین مهدیزاده
9 ماه قبل

سلام من پسرم چهارده سال دارد صورتش یک اگزما شد چه کار کنم

لیلا کوهی
لیلا کوهی
پاسخ به  پروین مهدیزاده
4 ماه قبل

کرم میموزا که دوستم سفارش داده بود و بادی باتر و کرم اوره اسرین راهکار اگزما هستش چون من زدم و کاملا خوب شدم میتونم برا شما هم بگم سفارش بده

داکتر نورا یادگار
داکتر نورا یادگار
پاسخ به  پروین مهدیزاده
3 ماه قبل

سلام میتوانید به دکتر مراجعه کنید .
شفا باشه .

دوست محمدی
دوست محمدی
10 ماه قبل

سلام خال روی بینی داشتم وخودم این خال رو برداشتم درخانه حالا جای خال صفت شده واحساس میکنم عفونت داره راهکار چیه

سجاد
سجاد
پاسخ به  دوست محمدی
6 ماه قبل

شما از کدام روش استفاده کرده اید ؟

شاپرک
شاپرک
پاسخ به  سجاد
5 ماه قبل

ابلیمو و اب سیب زمینی همش میزنم پوستم روشن شده صاف شده

رویا
رویا
پاسخ به  دوست محمدی
2 ماه قبل

شما با چه چیزی برداشتی خالتو؟

ایناز
ایناز
10 ماه قبل

با روش سیر عوارض ندار و جاش نمیمونه

رویا
رویا
پاسخ به  ایناز
2 ماه قبل

اصلا این کارونکن دوربرش سرخ میشه تا چند مدتی هم خوب نمیشه

ایناز
ایناز
10 ماه قبل

جاش میمونه

sitara
sitara
10 ماه قبل

روغن کرچک وجوش شیرین را به مدت چند ثانیه توصورت بزاریم؟

نازیلا رستمی
نازیلا رستمی
1 سال قبل

ایا استفاده از ابلیمو_عسل_الوءه ورا تا چه مدتی خال هارا از بین میبرد؟

sitara
sitara
پاسخ به  نازیلا رستمی
10 ماه قبل

روغن کرچک وجوش شیرین را به چند ثانیه توخال صورت بزاریم؟

رویا
رویا
پاسخ به  sitara
2 ماه قبل

من انجام دادم با جوش شیرین وکرچک خال رو از بین برد ولی جاش مثل جای جوش موند
ولی اگر سفید کننده بزنی دیده نمیشه

دکمه بازگشت به بالا