با این ۶ معیار بررسی زیبایی بینی آشنا شوید

هدف از انجام جراحی زیبایی بینی بهبود وضعیت صورت و ایجاد تعادل در اجزای صورت است. پزشک باید با نگاه کردن به چهره و ظاهر بینی بتواند تشخیص دهد بهترین مدل بینی برای چهره‌ی فرد کدام است و چگونه می‌تواند ظاهر بینی را ایده‌آل کند. اگر می‌خواهید بدانید بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد و معیارهای بینی زیبا چیست، این مطلب را تا آخر بخوانید.

نحوه ارزیابی معیارهای زیبایی بینی برای جراحی

برای تعریف استانداردها و ایده‌آل بینی معیارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید اندازه و فرم بینی شما به چه میزان تغییر نیاز دارد. به همین دلیل لازم است بینی از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معیارهای آناتومی بینی

معیارهای آناتومی بینی یکی از موارد با اهمیت است که قبل از جراحی باید بررسی شود. اگر سوال شما هم این است که از کجا بفهمیم بینی بزرگی داریم یا از کجا بفهمیم فرم بینی زیبا نیست، باید به موارد زیر توجه کنید.

۱. نحوه مشخص بودن تیغه‌ی بین حفره‌های بینی

یکی از معیارهای بینی زیبای انسان که نشان دهنده‌ی بزرگی و کوچکی بینی است نحوه مشخص بودن تیغه‌ی بین حفره‌های بینی است. وقتی به چهره‌ی متقاضی جراحی بینی از نمای نیم رخ نگاه می‌کنیم، تیغه‌ی بین حفره‌ها نباید بیش از حد مشخص یا پنهان باشد.

جراح بینی باید توانایی تشخیص وضعیت نرمال پره‌های بینی و تیغه‌ی را داشته باشد و بر اساس آن جراحی را انجام دهد.

۲. زاویه بینی و لب در معیارهای زیبایی بینی

برای تست زیبایی بینی باید به زاویه‌‌ی بین بینی و لب هم توجه شود. درصورتی‌که زاویه بین بینی و لب تیزی زیادی داشته باشد، حالت بینی افتاده می‌شود، همچنین درصورتی‌که این زاویه بیش از حد نرمال باز باشد، شکل بینی به صورت سر بالای غیر طبیعی در می‌آید.

فاصله نرمال بین لب و بینی باید زاویه‌ای در حدود ۹۰ تا ۱۲۰ درجه باشد و در جراحی بینی هدف رسیدن به این اندازه است.

البته مطابق معیارهای بینی زیبای ایران زاویه لب و بینی به جنسیت هم بستگی دارد، به‌طوری‌که این زاویه برای خانم‌ها بازتر و برای مردان بسته‌تر است.

سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴ امکان ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی را برای کسانی که فرصت مراجعه‌ی حضوری به مطب ندارد را فراهم کرده است. با استفاده از این شیوه‌ی مشاوره در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید پاسخ سوالات خود را از پزشک بگیرید.

معیارهای آناتومی زیبایی بینی
معیارهای آناتومی زیبایی بینی

۳. زاویه بینی و چانه در معیارهای زیبایی بینی

بینی افرادی که چانه‌ی کوچک و عقب رفته‌ای دارند بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. به همین دلیل لازم است قبل از جراحی زاویه بینی و چانه هم بررسی شود.

متخصص گوش و حلق و بینی قبل از جراحی بینی به فرد متقاضی جراحی توضیح می‌دهد چند روز قبل از شروع عمل باید مصرف سیگار و الکل و داروهای ضد انعقاد خون را قطع کند.

۴. زاویه بینی و پیشانی در معیارهای زیبایی بینی

درصورتی‌که زاویه بینی و پیشانی بیش از اندازه تیز باشد، بینی فرد کوتاه به نظر می‌آید و با بزرگ شدن این زاویه بینی بلند به نظر می‌آید. هدف جراح بینی این است که زاویه‌ی بینی و پیشانی را بین ۱۱۸ تا ۱۳۰ درجه برساند تا چهره‌ی فرد زیباتر به نظر برسد.

دکتر زیبایی برای جراحی بینی به ویژگی‌های جنسیتی هم توجه می‌کند و سعی می‌کند بینی خانم‌ها را نسبت به مردان ظریف‌تر کند.

۵. میزان برآمدگی بینی در معیارهای زیبایی بینی

یکی دیگر از معیارهای زیبایی بینی به میزان برآمدگی بینی ارتباط دارد که پزشک با تکنیک‌های مختلفی میزان آن را با اجزای دیگر صورت تطبیق می‌دهد.

۶. قرینگی سوراخ‌های بینی در معیارهای زیبایی بینی

برای انجام جراحی بینی باید به قرینه بودن سوراخ‌های بینی هم توجه شود. زیرا ممکن است بر اثر شکستن استخوان بینی یا انحراف در تیغه بینی یا جراحی‌های قبلی، شکل سوراخ‌های بینی قرینه نباشد.

دکتر پوست، مو و زیبایی با درمان بیماری‌های پوستی و اصلاح نواقص بینی باعث می‌شود اعتماد به نفس مراجعان افزایش پیدا کند و بتوانند با ظاهری بهتر در جمع حاضر شوند.

نحوه ارزیابی پوست بینی بیمار
نحوه ارزیابی پوست بینی بیمار

نحوه ارزیابی پوست بینی بیمار از نظر زیبایی

به جز معیارهای بینی زیبا و وضعیت آناتومی بینی که بیان کردیم، لازم است وضعیت پوست بیمار هم بررسی شود. در این بررسی پزشک میزان ضخامت پوست را برای جراحی بررسی می‌کند.

توجه به نژاد و قومیت

برای انجام جراحی زیبایی بینی لازم است ویژگی‌های قومیتی بینی برای انجام جراحی در نظر گرفته شود. زیرا اکثر متقاضیان جراحی تمایل دارند در عین حال که بینی خوش‌فرم و زیبا می‌شود، مشخصه‌های قومیتی هم در جراحی در نظر گرفته شود.

نباید از دکتر جراحی بینی انتظار داشته باشید که نتیجه عمل بینی افراد مختلف با هم یکسان باشد. زیرا اولین اصلی که در عمل باید به آن توجه شود تناسب اندازه بینی با سایر اجزای صورت است.

سوالات متداول معیارهای زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه‌ی عمل بینی ثابت نیست و به میزان تخصص و مهارت پزشک، کیفیت خدمات کلینیک یا بیمارستان محل جراحی و وضعیت بینی فرد بستگی دارد.

چرا سیگار بر روند بهبودی جراحی بینی تاثیر می‌گذارد؟

سیگار به دلیل تاثیری که بر انقباض رگ‌های خونی دارد، میزان جریان خون به زخم را کمتر می‌کند و دوران نقاهت بیماری را طولانی‌تر می‌کند.

مزیت عمل بینی طبیعی نسبت به عمل فانتزی و عروسکی چیست؟

در عمل بینی طبیعی فقط عیب‌های بینی اصلاح می‌شود، درحالی که در مدل‌های دیگر جراحی، بینی کوچک یا سر بالا می‌شود. به همین دلیل در عمل طبیعی احتمال تنگ شدن مسیر تنفس کمتر است و با احتمال کمتری فرد درگیر مشکلات تنفسی شود.

۳.۳/۵ (۹ نظر)

منبع
healthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا