جراحی لوزه سوم + چگونگی و شرایط بعد از جراحی

لوزه سوم یا به اصلاح علمی «آدنوئید» غده‌ای است که در انتهای مجرای تنفسی بینی و بالای حلق قرار دارد. حال که می‌دانید لوزه سوم کجاست حتما متوجه شدید که موقعیت این غده باعث می‌شود که تغییرات آن به طور مستقیم روی تنفس که از حیاتی‌ترین رفتارهای انسان است، تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که گاهی دکتر جراح لوزه مجبور می‌شود دست به عمل جراحی لوزه سوم (adenoidectomy) بزند.

لوزه سوم هم مانند دو لوزه پشت زبان کوچک، از اعضای سیستم ایمنی بدن است و در دفع و مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مزاحم شرکت دارد. این لوزه در کودکی در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد و تا بزرگسالی تقریبا ناپدید می‌شود. بنابراین بحث انجام عمل جراحی روی این لوزه تنها در مورد کودکان مطرح می‌شود و جراحی لوزه سوم در بزرگسالان به ندرت لازم است.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد روند انجام این عمل جراحی، دلایلی که دکتر لوزه را ملزم به خارج کردن لوزه می‌کنند و نکاتی که باید درمورد اتفاقات بعد از جراحی بدانید صحبت کنیم.

چرا باید لوزه سوم را جراحی کنیم؟

لوزه سوم چیست؟ مانند دو لوزه‌ای که کمی پایین‌تر از لوزه سوم قرار دارند، این لوزه که به آدنوئید نیز معروف است گاهی متورم می‌شود. متورم شدن این لوزه نیز مانند دو لوزه دیگر ممکن است به گلو درد، مشکلات تنفسی و عفوفت مکرر گوش منجر شود. علاوه بر این به دلیل موقعیتی که این لوزه دارد، ممکن است گاهی تمام مجرای تنفسی فرد را مسدود کند.

 

در تعدادی از موارد تورم لوزه تنها ناراحتی خفیفی ایجاد می‌کند و درمان لوزه سوم بدون جراحی امکان‌پذیر است. تعدادی از مشکلات مربوط به لوزه سوم نیز حتی با وجود مصرف دارو درمان نمی‌شوند و راهی به جز جراحی لوزه سوم باقی نمی‌ماند. علائم لوزه سوم عبارتند از:

  • مشکلات تنفسی: وقتی کودک در تنفس با بینی به مشکل بر بخورد، ناچار تنفس از راه دهان را انتخاب خواهد کرد که منجر به خشکی و ترک خورد لب‌ها و خشک شدن دهان خواهد شد.
  • به وجود آمدن مشکلات در خواب: بسته یا تنگ شدن مسیر تنفس در خواب، باعث پایین آمدن کیفیت خواب می‌شود. در نتیجه کودکانی که به دلیل تورم لوزه نمی‌توانند انرژی کافی را از استراحت شبانه کسب کنند در طول روز خواب‌آلود خواهند بود.
  • مشکلات مکرر و مداوم مربوط به گوش: تورم لوزه سوم می‌تواند باعث عفونت گوش و درگیر شدن قسمت میانی آن و ترشحات داخلی گوش شود. این مسئله ممکن است به درد‌های ناشی از عفونت یا تضعیف موقت شنوایی منجر شود.
  • سینوزیت مداوم که باعث آبریزش بینی درد در عضلات صورت و تو دماغی شدن صدا می‌شود.

عمل جراحی لوزه سوم در کودکان چطور صورت می‌گیرد؟

این جراحی معمولا توسط یک دکتر گوش و حلق و بینی انجام می‌شود و حدود سی دقیقه طول می‌کشد. بعد از عمل نیز کودک حدود یک ساعت نیاز به ریکاوری دارد تا تاثیر مواد بیهوشی از بین برود. اگر عمل طی ساعات صبح انجام شود کودک می‌تواند همان روز به خانه برگردد، اما اگر عمل در بعد از ظهر انجام شود ممکن نیاز باشد شب را در بیمارستان سپری کند.

نکاتی که قبل از جراحی باید به آن توجه کنید

اگر کودک طی یک هفته قبل از جراحی سرماخوردگی، گلو درد و تب بالا داشته یا سرفه می‌کرده به دکتر جراح لوزه اطلاع دهید. دکتر احتمالا جراحی را مدتی عقب می‌اندازد تا این مشکلات تا حد زیادی حل شوند و عوارض جراحی را تشدید نکنند. به همین خاطر بهترین فصل برای عمل لوزه سوم، فصل هایی است که احتمال سرماخوردگی در آنها کمتر باشد. در ضمن بهترین سن برای جراحی لوزه سوم در کودکان را نمی توان تعیین کرد؛ چرا که آناتومی و شرایط جسمی هر کودک با دیگری کاملا متفاوت است.

مراحل جراحی لوزه سوم

وقتی که بهترین زمان جراحی لوزه سوم در کودکان توسط پزشک تشخیص داده شد، در مرحله اول کودک کاملا بیهوش می‌شود و در طی عمل هیچ دردی را حس نخواهد کرد. سپس دکتر با استفاده از وسیله فلزی کوچکی دهان کودک را طی جراحی باز نگه می‌دارد. بعد به ترتیب لوزه را خارج می‌کند و با گرما دادن به محلی که لوزه را از آن جدا کرده تا حد زیادی جلوی خونریزی را می‌گیرد.

البته جراحی لوزه سوم با لیزر نیز قابل انجام است که مراحلی متفاوت از جراحی معمولی دارد. هزینه عمل لوزه سوم با لیزر نیز با جراحی معمول فرق می‌کند.

مراحل جراحی لوزه سوم
مراحل جراحی لوزه سوم

لازم است بدانید که امکان دارد تحت شرایطی دکتر دو لوزه دیگر را هم خارج کند. در مطلب دیگری در همین سایت تمام توضیحات مربوط به برداشتن لوزه ها و علل و راه پیشگیری و همچنین عوارض این عمل ذکر شده است. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش «بیماری‌های لوزه» اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عوارض جراحی لوزه سوم

حال که دانستید جراحی لوزه سوم چگونه است لازم است بدانید که برداشتن لوزه سوم جراحی کم خطری است. با این حال در همه جراحی احتمالا رخ دادن بعضی حالات در بیمار وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند.

  • خونریزی
  • لب پر شدن دندان‌ حین جراحی
  • عفونت (احتمالا برای پیشگیری آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد شد)
  • حساسیت یا عکس‌العمل بدن نسبت به مواد بیهوش کننده

اگر عوارض این جراحی شدید بودند لازم است که از متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین کمک بگیرید.

بعد از عمل جراحی لوزه سوم

بعد از جراحی لوزه سوم به کودک مسکن داده می‌شود و ممکن است دکتر تا زمانی که اثر مواد بیهوش کننده از بین نرفته باشد اجازه ترخیص را صادر نکند. بعد از عمل نیز حدود دو هفته به دوره نقاهت اختصاص پیدا می‌کند که با در نظر گرفتن برخی نکات به خوبی طی خواهد شد.

مشکلات کوچکی که ممکن است طی دوره نقاهت به آن‌ها بربخورید

طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که بلافاصله بعد از رفع تاثیر داروهای بیهوشی همه چیز کاملا درست شود. در دوره نقاهت امکان دارد کودک با مسائلی مواجه شود که بهتر است بدانید:

  • گلودرد
  • درد گوش
  • خشکی فک
  • گرفتگی بینی توسط ترشحات
  • تنفس دشوار
  • تو دماغی شدن صدا
  • دشواری در قورت دادن
  • دشواری در مسواک زدن
بعد از عمل جراحی لوزه سوم
بعد از عمل جراحی لوزه سوم

ممکن است کودک نیاز داشته باشد تا چند روز بعد از جراحی لوزه سوم مسکن مصرف کند. قرص پاراستامول (paracetamol) می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین کودکانی که مصرف قرص برایشان دشوار است یا گلودرد نیز دارند می‌توانند از شربت‌های مسکن استفاده کنند.

همیشه به مقدار قرص یا شربتی که روی بسته‌بندی آن درج شده دقت کنید و به هیچ عنوان به کودکان زیر ۱۶ سال آسپرین ندهید. در ادامه باید اشاره کنیم که مقدار کمی خونریزی و مقداری دشواری در بلع غذا معمول است، اما اگر خونریزی زیاد و مداوم مشاهده کردید، حتما به دکتر مراجعه کنید.

رژیم غذایی در دوران نقاهت بعد از جراحی لوزه سوم

کودک می‌تواند مدت کوتاهی بعد از جراحی لوزه سوم مصرف مواد خوراکی را آغاز کند. البته بهتر است حدود نیم ساعت قبل مصرف خوراکی‌ها مسکن مصرف شود تا بلع غذا آسان‌تر و با درد کمتری صورت گیرد. از سرگیری مصرف مواد غذایی را می‌توان با خوراکی‌های نرم و مایعات انجام داد.

سوپ، آش و فرنی با دمای ولرم و نوشیدنی‌های خنک می‌توانند کمک کنند تا کودک کم کم به حالت عادی برگردد. همچنین بستنی و ژله که از خوراکی‌های محبوب کودکان هستند در این مورد کمک می‌کنند و می‌تواند کودک را تشویق به خوردن کند.

مصرف میوه‌هایی به سفتی سیب یا سبزیجات و میوه‌های تحریک‌کننده چندان مناسب نیستند (مثلا لیموناد آب پرتقال یا نوشیدنی‌های گازدار خوراکی‌های تند و فلفلی). همچنین استفاده از نان‌هایی مانند نان بربری، سنگک یا نان تست و هر نوع نان ترد نیز توصیه نمی‌شود.

رژیم غذایی در دوران نقاهت بعد از جراحی لوزه سوم
رژیم غذایی در دوران نقاهت بعد از جراحی لوزه سوم

رژیم غذایی در دوران نقاهت

در عوض می‌توان از آبمیوه‌هایی که تحریک‌کننده نیستند و پوره سیب یا میوه‌های مانند آن استفاده کرد.

یک رژیم غذایی سبک که شامل خوراکی‌‌های نرم مانند پاستا، پوره سیب زمینی و… هستند می‌تواند به سپری شدن دوره نقاهت کمک کند. کودک می‌تواند بعدا به تدریج مصرف خوراکی‌های سفت‌تر را نیز شروع کند.

بازگشت به مدرسه پس از جراحی لوزه سوم

نکته دلگرم‌کننده برای کودک می‌تواند این نکته باشد که باید حداقل ده روز از مدرسه دور باشد. این قرنطینه به این دلیل است که امکان عفونی شدن در دوره نقاهت وجود دارد. هچنین کودک باید از هر محیط دیگری که افرادی با سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی حضور دارند و محیط‌های پر از دود و گرد وخاک دوری کند.

نتایج جراحی لوزه

بعد از جراحی لوزه و طی شدن دوره نقاهت کودک می‌تواند:

  • به راحتی از طریق بینی نفس بکشد.
  • کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شود (مراقبت و رعایت بهداشت ضروری است).
  • کمتر به گلو درد مبتلا می‌شود و در صورت ابتلا درد کمتری نسبت به دوران قبل جراحی حس می‌کند.

نتیجه‌گیری

سه لوزه در محدوده انتهایی بینی و ابتدای حلق قرار دارند که از اعضای مهم سیستم ایمنی هستند و گلبول‌های سفید خون را تولید می‌کنند. در عین حال امکان دارد خود این غده‌ها که از غدد لنفاوی محسوب می‌شوند نیز عفونی و متورم شوند.

تورم این غدد به دلیل موقعیت حساسی که دارند به رسیدگی سریع نیاز دارد. تعدادی از موارد ورم لوزه با مصرف دارو درمان می‌شود، اما برخی نیز نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. جراحی لوزه سوم که تقریبا در تمام موارد روی کودکان انجام می‌شود یک جراحی سبک است.

در عین حال لازم است بعد از عمل جراحی مراقبت‌های لازم به عمل آید و با رعایت رژیم غذایی و عدم حضور در محیط‌های آلوده و نزدیک افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی دوره نقاهت را نیز به سلامت را طی کرد تا نتایج جراحی به خوبی خود را نشان دهند. برای اطلاع از هزینه جراحی لوزه سوم بهتر است نزد دکتر جراحی لوزه مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا جراحی لوزه سوم، عمل خطرناکی است؟

برداشتن لوزه سوم یکی از جراحی‌های رایج در ایران به شمار می‌آید. البته این عمل عوارض خاص خود مانند خونریزی، خشکی دهان و استفراغ را ممکن است به دنبال داشته باشد. اما این عوارض پس از گذشت دوره نقاهت برطرف می‌شوند.

آیا برداشتن لوزه سوم منجر به تغییر صدا می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد برداشتن لوزه ها هیچ تاثیری بر صدای فرد ندارد. بنابراین نیازی به نگرانی از این بابت نیست.

چه زمانی جراحی لوزه سوم الزامی است؟

زمانی که لوزه سوم بیش از حد بزرگ می شود و مسیرهای هوایی را مسدود می کند، انجام جراحی الزامی است. علائم مسدود شدن مسیرهای هوای عبارتند از خروپف، مشکل در تنفس از طریق بینی، خوابیدن با دهان باز و آپنه کودک در خواب.

۳.۶/۵ (۲۰ نظر)

منبع
nhs.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
147 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیانا
کیانا
13 روز قبل

سلام خوبین دخترم عمل لوزه سوم داره خیلی استرس دارم،،خطرناکه؟!

Lili
Lili
پاسخ به  کیانا
10 روز قبل

سلام نه عزیزم دختر منم پارسال عمل کرد واقعا چیز خاصی نیس خطرناکم نیست فقط بعد عمل چند روزی نباید غذای سفت بخورن

هانی
هانی
پاسخ به  Lili
7 ساعت قبل

دردش چجوری بودش موقع غذا خوردن ؟

باران
باران
13 روز قبل

دختر من یک هفته عمل کرده هیچی بجز آب و نوشابه نمیخوره کلا پشتش ریخته بیرون گلوشم قرمز شده

آریـلیان
آریـلیان
پاسخ به  باران
3 روز قبل

واااااااای نوشابهبراهمینه خب

این همه تأکیدکه چیزای گاز دارنخورن حتی آب میوه هم صنعتی نبایدبخورن
فقط دستی بایدآب میوه بگیرید
اون وقت نوشابه واواواواه

کریم محمودی
کریم محمودی
18 روز قبل

دخترم بعد از عمل لوزه سوم هنگام آب خوردن از بینی آب خارج میشود

روشا
روشا
18 روز قبل

سلام من دخترم یک هفته ست عمل شده حرف که میزنه انگار دماغی صحبت میکنه آیا این خوب میشه لطفا راهنمایی لطفا جواب بدین

بهار
بهار
26 روز قبل

سلام بچه من سه سالش هس دکترگفته بایدعمل شه خیلی میترسم ازیه طرف برای بچه که خیلی کوچیک ازیه طرف ازبعدعملش میترسم

آریــان
آریــان
پاسخ به  بهار
3 روز قبل

سلام اصلا نترس دیروزدخترمن که سه سالونیمش هست عمل کرده استرش خیلی زیاده ولی خداروشکرخیلی هم ترسی نداشت یه روز سختتون میشه ولی بعدازامروزخیلی بهتره ده روزی هم غذاهای نرم بخوره دیگه تمومه

حسن
حسن
1 ماه قبل

سلام پسرم ۱۰,سالشه یک هفته هست لوزه شو عمل کردم هنوز نمیتونه چیزی بخوره میگه گلوم گوش هام درد می‌کنه میشه لطف کنید من راهنمایی کنید

رسول
رسول
1 ماه قبل

پسرم ۴روز عمل لوزه سوم انجام داده، چیزی نمیخوره، همش استفراغ میکنه خلط هستش، ایا خطرناکه باید به دکتر مراجعه بکنم؟ خواهش میکنم پاسخ سوالم رو بدین

مهناز
مهناز
1 ماه قبل

سلام ، خسته نباشید ، ببخشید عمل لیزری برداشتن لوزه سوم در کجا بهتره و کدوم دکتر خوبه ؟

ججججججججج
ججججججججج
1 ماه قبل

سلام من بچم عمل لوزه سوم کردم ۶ روزه ولی ابریزش بینی دارد ایا این خوب میشه

بهار عابدینی
بهار عابدینی
1 ماه قبل

سلام پسر من نیاز به جراحی لوزه سوم داره .در عین حال آسم و آلرژی هم داره .و تو تست ریه ریه هاش نسبتا ضعیف نشون داده شد .عملش چجوری میشه خطر ناک هست با این شرایط یا نه ؟!

رویا مرادی
رویا مرادی
2 ماه قبل

سلام من تقریبا ۳ هفته پیش تب و لرز بدن درد و گلو درد شدید گرفتم رفتم دکتر و داروی سرما خوردگی و چرک خشک کن دادن ولی الان سه هفته هست که هردو لوزه هام ورم شدید داره و روشون عفونت هست و اصلا بهتر نمیشه..گردنم هم درد میکنه.راه بینیم هم گرفته میشه حرف زدن برام سخت شده..به نظر شما احتمال هست عمل بخواد؟

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  رویا مرادی
15 روز قبل

بله

آیلار
آیلار
2 ماه قبل

سلام من ۲۹ بهمن عمل لوزه دارم الان موندم اگر شما میگین باید سوپ نرم اصلا نباید سفت باشه بخورم خوب چجوری بستنی بخورم ؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  آیلار
1 ماه قبل

بستنی میذاری دهنت نرم میشه خب سفت نیست که میتونی راحت بخوری

آریـن
آریـن
پاسخ به  آیلار
3 روز قبل

بستنی که سفت نیست بایدحتماپاستریزه باشه وساده ی لیوانی یه کمم میذاری بیرون از فریزرتااز سفتی بیرون بیادبعدنوش جان میکنی

عرشیا
عرشیا
2 ماه قبل

سلام پسرم ۶ سالش هست دوهفته هست عمل لوزه سوم انجام داده اصلا سرفش بند نمیاد این دومین چرک خشکن هست میخوره چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟

صغری
صغری
پاسخ به  عرشیا
1 ماه قبل

پسر منم همینطوربودپودرسیاه دانه همراه باعسل قاطی کردم روزی دوقاشق خوردبهترشد

لیلی
لیلی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۲۴ سالم هست تو ۸ سال پیش در زمان بارداری سرماخوردم و گلو درد سرفه هم داشتم دارو نتونستم مصرف کنم سرماخوردگی خوب شد سرفه همچنان ۸ ساله با من هست کل زندگیمو بهم ریخته و اینکه ۷ سال تحت نظر دکتر اسم الرژی بودم دارو ها کوچیک ترین اثری نذاشت روی سرفه ها بینیم همیشه پر هست به اندازه ۴ سانت از بینیم مخاط بینی سفت و خشک خارج میشه موقع قورت دادن آب دهنم مشکل دارم سخت قورت میدم احساس میکنه تو قست بالای گلو و ته حلقم گیر میکنه و اینکه تماااااام سرفه علتش خارش گلوم هست زمانی ک خیلی شدید سرفه میکنم بدن درد میگیرم حسی شبیه به تب لرز عایا بنظرتون میتونه از لوزه سوم باشه…؟توروخدا جواب بدید

محمد پارسا مظلومی
محمد پارسا مظلومی
پاسخ به  لیلی
2 ماه قبل

بله صد درصد

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام دختر من ۳ روزه عمل کرده ولی نمیتونه حرف بزنه . این عادیه ؟

لاله
لاله
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

آره

ایسا
ایسا
پاسخ به  لاله
1 ماه قبل

سلام ببخشید مزاحم میشم دختر من ۱۰ سال داره لوزه سوم داره باید چیکار کنم به دکترم رفتیم ولی اصلان خوب نشوده ممنون میشه راه حل برام بگید

حامدی
حامدی
2 ماه قبل

سلام پسر من عمل لوزه کرده ۱۰ روز خیلی سرفه میکنه باید چکار کرد

هُژبر
هُژبر
پاسخ به  حامدی
1 ماه قبل

سلام.با عرض ادب ‘ پسرم ۸ ساله است و بعد چندین متخصص مراجعه نمودن متخصص قدیمی، عفونت کودکان؛با سوال و جواب و معاینه فرمودند لوزه سوم داره و با توجه بر اینکه آلرژی هم داره به نظر شما اساتید چکار کنم؟سپاس فراوان

نازنین
نازنین
2 ماه قبل

سلام الان ۱۱ روزه که لوزه هاش رو عمل کرده الان حالش بعد بود استفراغ کرد خطرناکه ؟

طنین
طنین
3 ماه قبل

سلام دختر من ده سالشه مهر ماه لوزه سوم رو عمل کردیم اما الان دوباره گلو درد داره شبها هم خروپف میکنه و بد نفس میکشه اینقدر ک از خواب میپره نمدونم علت چیه ینی احتمال داره عود کرده باشه؟خیلی نگرانم

جلال حیدری
جلال حیدری
پاسخ به  طنین
2 ماه قبل

دکتر جراح ، لوزه رو کامل خارج نگرفته ، بخاطر همین علائمی مانند غلت زدن درد خواب ، با دهان باز خوابیدن ، خروپف کردن ، بوی بد دهان مشاهده میشه

فرشته
فرشته
پاسخ به  جلال حیدری
1 ماه قبل

دختر من هم یک ماهه عمل دکتر دکتر لوزه های گلو رو برنداشته و فقط لوزه سوم رو مثلا برداشته متاسفانه به سختی نفس میشه و شبا با خروپف و بدبختی نفس میکشه

مریم مامان ثنا
مریم مامان ثنا
پاسخ به  طنین
5 روز قبل

بله دقیقا سوال منم هست. دختر منم از تیر ماه جراحی لوزم سوم داشته با اینکه همه نکات رو رعایت کردیم دوباره از نو لوزه داره و با کوچکترین سرماخوردگی بینیش کیپ میشه و موقع خوابیدن مشکل تنفس و خرخر شدید داره. خواهشا بگید مشکل از کجاست.

پرنیا
پرنیا
3 ماه قبل

تا چند روز اینجوری هستیم من الان ۱۰روزه هیچی نخوردم انقدر تشنمه گشنمه

بهروز
بهروز
پاسخ به  پرنیا
3 ماه قبل

بیات

پرنیا
پرنیا
3 ماه قبل

تا چند روز طول میکشه تا خوب بشیم

ناشناس
ناشناس
4 ماه قبل

سلام پسر من ۶ ماه عمل لوزه انجام داد تا ۳ ماه اول هیچ مشکلی نداشت و اصلا تو خواب خروپف نمیکرد ولی با شروع شدن فصل پاییز دوباره مشکلش برگشته هم بینیش کیپ میشه و هم موقع خواب خروپف داره میشه راهنمایی بفرمایید که مشگل از کجاست

زهرا
زهرا
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

سلام پسر منم همین جوری شده فکر میکردم با عمل خوب میشه

نیلوفرجهانی
نیلوفرجهانی
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

چرا آخه اونطور بایدبشه بلکه از لوزش باقی مونده

امین
امین
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

احتمالا بخاطر آلرژیه

تهرانی
تهرانی
4 ماه قبل

آقا من خروپف دارم از ۱۵سالگی تا الان که ۴۰سالمه میشه بگید لوزه عمل بکنم یا نه همه ی آزمایشات خواب و دندون مصنوعی اینارو طل این سال ها انجام دادم ولی بویه بد دهان و خرخر هنوز که هنوزه باهامه چکنم؟!

لینف
لینف
پاسخ به  تهرانی
3 ماه قبل

وات من ۱۲ سالمه میخوام تابستون لزمو عمل کنم بهم میگن چقد دیر میخوای عمل کنی

ناشناس
ناشناس
5 ماه قبل

سلام عمل لوزه سخت است

mohamadi
mohamadi
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

اره ولله من باوکم درهات

متین
متین
پاسخ به  mohamadi
3 ماه قبل

ای برارو
لوزه‌ی‌ چنده م بو

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

سلام،یک هفته ی اول در بلعیدن فقط،البته اگه همه چی اوکی باشه،مثلا یکسری خونریزی دارن،یکسری بالا میارن که من از نظرات خوندم،خداروشکر من فقط مشکل در بلع داشتم که الان روز نهم هست ۷۰درصد بهترم

درسا
درسا
پاسخ به  مجتبی
3 ماه قبل

سلام پیش کی عمل کردین

نیکی
نیکی
5 ماه قبل

سلام من ۲۴ ساله ام و تحت نظر دکتر فلوریا نصیری در بیمارستان نجمیه لوزه ام رو لیزر کردن،الحمدلله همه روندها خیلی خوب بود.

Anagol
Anagol
پاسخ به  نیکی
5 ماه قبل

سلام.ببخشید هزینش چقدشد لیزر؟

آتوسا
آتوسا
پاسخ به  Anagol
3 ماه قبل

سلا من پسرم رو مشهد جای بهترین دکتر علیزاده نوغان عمل کردم کلا ۶ میلیون شد شما اپلیکیشن دکتر مایکو رو داشته باشید میتونید راحت نوبت بگیرید

معین
معین
پاسخ به  Anagol
3 ماه قبل

دوتابچم۳ملیون بابیمه

Seti
Seti
پاسخ به  معین
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر شما کدوم شهر عمل کردین؟تهران ؟واینکه کدوم بیمارستان ممنون میشم بهم اطلاع بدین

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  Anagol
1 ماه قبل

سلام هزینش چقدرشده

مایا
مایا
پاسخ به  نیکی
5 ماه قبل

سلام عزیزم دکتر فلوریا نصیری بیمارستان اتیه به من گفتن ۲۵ میلیون لوزمو جراحی میکنن. خاستم بپرسم از شما چقد گرفتن بیمارستان نجمیه؟
و اینکه خود دکتر عملتون کردن یا رزیدنتشون؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مایا
4 ماه قبل

سلام من فردا میخام عمل لوزه پسرمو انجام بدم هزینش هم یک میلیون شد

نسترن
نسترن
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام توروخدا نتیجه رو به من هم بگید. منم باید پسرمو ببرم واسه عمل لوزه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام، کجا انجام دادین عمل پسرتونو؟؟

امید
امید
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

ببخشید کجا عمل می‌کنید ؟ ما هم باید دخترمونو عمل کنیم

محسن
محسن
پاسخ به  امید
3 ماه قبل

بهتر بیمارستان دولتی انجام بدین در این صورت کمتر از پانصد هزار تومان میشه

گودرزی
گودرزی
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

عذرمیخام هزینه ش بابیمه یک میلیون شد؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام، عمل پسر شما با چه بیمه ای انجام شد و پزشکش متخصص بود؟؟

حمید
حمید
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

کجاانجام دادی؟

جهانبخش
جهانبخش
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام ببخشید کدوم بیمارستان عمل میخواهید بکنید دختر منم لوزه داره دنباله ی جای خوب دکتر خوب میگردم

Seti
Seti
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر میشه بفرمایین کدوم بیمارستان وبا چه نوع بیمه ای؟ممنون

نازنین
نازنین
پاسخ به  مایا
3 ماه قبل

چخبره مگه عمل زیبایی هست؟!! برو بیمارستان دولتی با زیر ۱ تومن عمل میکنن…۱۰‌ روز دیکه نوبت پسرمه فقط‌با ۵۰۰ تومن

حسین
حسین
پاسخ به  نازنین
3 ماه قبل

اتفاقا اینجور عملهارو بابتش خرج میکنی چون بحث سلامتی هست

ساغر
ساغر
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

سلام عزیزم پسرتونو عمل کردین میشه بگین ببینم عملش و دوره نقاهتش چجوری پیش رفت اذیت شد یا نه قراره پسرمو عمل کنن خیلی استرس دارم

دلسا
دلسا
پاسخ به  ساغر
1 ماه قبل

منم دخترم ۷ سالشه بعد از عمل چجوریه اذیت میشه یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

محمد
محمد
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

ببخشید کدوم بیمارستان دولتی با بیمه تامین اجتماعی برای پسر ۸ سالم میتونه لوزه عمل کنه؟

محسن
محسن
پاسخ به  مایا
3 ماه قبل

عزیزم این کارو نکن، من امروز خانمم بیمارستان یزد البته بیمارستان دولتی لوزه عمل کرد دو روز هم بستری بود و بیمه هم نبود کلا چهار صد و پنجاه تومن گرفتند

محسن
محسن
پاسخ به  مایا
3 ماه قبل

اگر بیمارستان دولتی انجام بدین با دو روز بستری تقریبا چهارصد هزار تومان میشه و اگر بیمارستان خصوصی انجام بدین تقریبا شش ملیون

بهار
بهار
5 ماه قبل

سلام من بعد از یک سرماخوردگی شدید ک حدودا دوماه پیش بوده لوزه در اوردم هرکی هم ک گلویم رادیده میگوید لوزه است و ۱۵ سالمه
میتونم عمل کنم؟

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط بهار
نازنین
نازنین
پاسخ به  بهار
5 ماه قبل

لوزه بطور مادرزادی در همه انسانها وجود داره، هر انسان سه لوزه داره، دو تا حلقی و یکی کامی پشت بینی ، بعد از بیماری این لوزه ها ممکنه ملتهب بشن ، کسانی که مشکل عفونت مکرر گوش یا التهاب مکرر لوزه ها رو دارن کاندید عمل لوزه هستن

Alireza
Alireza
6 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه تازه ۵ روزه عمل کردم خیلی کم هر ۱ ساعت ۲ ساعت خون با خون لخته و خلت خیلی کم بالا میارم آیا مشکلی هستش ؟

محسن
محسن
پاسخ به  Alireza
3 ماه قبل

بله، حتما به پزشک مراجعه کنید، بهتره بیشتر و بیشتر بستنی میل کنید

ابراهیم سقز
ابراهیم سقز
6 ماه قبل

سلام پسر من ۱۱ سال دارد و فردا صبح قرار است عمل لوزه انجام دهد اما سرفه در حد کم دارد ۳ ساعت یک سرفه در این ۱ ماه نه سرما خوردگی نه تب شدید نه ابریزش بینی فقط …این سرفه در حد کم ایا فردا عمل بکنیم

هیراد
هیراد
پاسخ به  ابراهیم سقز
4 ماه قبل

سلام پسر منم ۶ سال داره سرفه داشت و به ناچار عمل کردیم چون اصلاً خوب نمیشد و دائم تب داشت .دکترش گفته بود این کامل خوب نمیشه.فقط تب نداشته باشه عمل میکنم مشکلی پیش نمیاد .خدارو شکر عمل انجام شده و خون ریزی یا تب شدید هم نداشته بعد دو روز .فقط کمی گرسنگی و درد اذیتش می‌کنه که اونم طبیعی است.

Ararat
Ararat
پاسخ به  هیراد
4 ماه قبل

سلام ببخشید بعد از عمل که به هوش اومد چه حالتی داشت؟پسر ٨ساله ی منو همین امروز عمل کردن و الان ٣ساعته عملش تموم شده خوابیده و موقع به هوش اومدن خیلی جیغ کشید
شما هم پسرتون اینجور بود؟
هیچی نمیخوره حتی آب یا بستنی و شیر که دکترش گفته بدیم

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  ابراهیم سقز
3 ماه قبل

سلام پسر منم سرفه می‌کنه کم ب دکتر چندبار گفتم گفت از آلرژی ک داره مشکلی نیست حتی پسرمن خلط داره یکم ولی همیشگیه امید بخدا انشالله همه بچه ها همیشه سلامت باشن

سید محمد رضا
سید محمد رضا
6 ماه قبل

مصرف شربت آموکسی سیلین در سال‌های بعد از عمل جراحی مجاز است یا خیر

......
......
6 ماه قبل

سلام من دخترم ۵ روزه که عمل کرده
۲ ساعت بعد عمل دکتر گفت بهش بستنی بدیم و غذا های میکس شده مثل سوپ و آش باید از ساقی رد کنیم
حالا که ۵ روزه میتونه غذا های دیگه مثل برنج و خورشت بخوره لطفاً اگه میدونید جواب بدین

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط ......
محسن
محسن
پاسخ به  ......
3 ماه قبل

درود گرامی با آرزوی سلامتی برای فرزند دلبندتان، بهتر تا دو هفته بعد از عمل رعایت کنید و از غذاهای کاملا نرم و مایعات استفاده کنید. راهتان و اندیشه تان روشن و در پناه خرد باد.

دلسا
دلسا
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

سلام و درود خدمات شما بزرگوار دختر ۷ سالشه لوزه سوم داره باید عمل بشه بعد عمل چیکار کنیم از لحاظ غذا و دارو چی مصرف بکنه ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس گذارم

امیر علی قباد پور
امیر علی قباد پور
7 ماه قبل

پسرم ۸روزه عمل لوزه کرده غذای نرم نمیخوره چندروزه می توانم برنج خورشت بهش بدم

یسرا
یسرا
پاسخ به  امیر علی قباد پور
5 ماه قبل

سلام هزینه عمل چقدر دادین ممنون میشم جوتب بدین

لیلا
لیلا
پاسخ به  یسرا
5 ماه قبل

ساام من با ی تومن دو روز پیش عمل کردم در تهران بیمارستان مروستی

شیوا
شیوا
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

بچه های منم۶ آذر عمل دارند عملشون با لیزره؟

نسترن
نسترن
پاسخ به  شیوا
4 ماه قبل

عمل با لیزر چجوریه

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  شیوا
4 ماه قبل

سلام.هزینه عمل با لیزر چقدر هستش؟

محسنما
محسنما
پاسخ به  شیوا
3 ماه قبل

سلام. لطف میکنید اگر بگید هزینه عملشون چقدر شده و در کدوم بیمارستان بوده

محمدجواد
محمدجواد
پاسخ به  شیوا
2 ماه قبل

سلام ازکدوم بیمارستان هزینش چقد

صادق
صادق
پاسخ به  یسرا
4 ماه قبل

حدود ۷ میلیون با آزمایشات و غیره و بیمه

امیرعلی امیری
امیرعلی امیری
7 ماه قبل

درد جراحی تا چه مدت ادامه دارد؟

سارا
سارا
پاسخ به  امیرعلی امیری
4 ماه قبل

من الان ۷ روزه عمل کردم همچنان درد دارم. با شیاف طی میکنم روزامو

رضا
رضا
پاسخ به  امیرعلی امیری
3 ماه قبل

تا یک هفته

مهدیه حسنی
مهدیه حسنی
7 ماه قبل

پسر من روز چهارمیه که عمل لوزه کرده هرسه لوزه رو برداشتن دوروزه بشدت گوش درد داره آیا عفونته یا میتوانم هردوساعت مسکن بدم بهش؟

محسن
محسن
پاسخ به  مهدیه حسنی
3 ماه قبل

درود درد گوش و سر بعد از عمل طبیعیه، اما برای استفاده از هر دارویی با پزشک پسرتون مشورت کنید،

فریبا
فریبا
7 ماه قبل

سلام ایا بعد یه هفته عمل لوزه خون دماغ بشن اشکال داره دخترم بعد از ی هفته خون دماغ شده

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام.دختر من ۵ روزه عمل کرده و همش درد داره تو خواب ناله میکنه و هیچی نمیتونه بخوره مسکن هایی که دکتر براش تجویز کرده بود هم روش اثری نداره لطفا راهنمایی کنید ۶ کیلو وزن کم کرده خیلی نگرانم

بهار
بهار
9 ماه قبل

سلام دخترم آسم داره ۱۲سالشه لوزه سوم داره چیکار کنم. خرپف یکنه صدا

آرزو
آرزو
10 ماه قبل

دخترم عمل لوزه کرده بشدت گوش درد داره مسکن و شاف و هم آرومش نکرده چه کار کنم

زارعی
زارعی
10 ماه قبل

چراچند ماه بعداز عمل لوزه کودک باز هم دچار تنگی نفس وکبود شدن صورت ودست ها مشود؟

آذر رجبی
آذر رجبی
10 ماه قبل

سلام لطفا بگید برای عفونت بعد از عمل چیکار کنم

آذر رجبی
آذر رجبی
10 ماه قبل

سلام و درود.من پسرم ۳روز هست ک عمل لوزه سوم کرده ولی گلو عفونت کرده و ناحیه لوزه سفید و برفی شده دکترش هم شهرستان مطب داره میگن فقط دکتر خودش باید بگه چیکار کنه.میشه کمک کنید لطفا باید چی کارکنم هیچی نمیتونه بخوره از بس ک درد داره

رضا
رضا
پاسخ به  آذر رجبی
7 ماه قبل

خوب شد؟

بنیامین
بنیامین
پاسخ به  آذر رجبی
6 ماه قبل

فکر کنم عفونت نیس نگران نباشین

النا
النا
پاسخ به  آذر رجبی
6 ماه قبل

نگران نباش اون طبعیه ..روند بهبودی عفونت نیست

النا
النا
پاسخ به  آذر رجبی
6 ماه قبل

دختر منم عمل کرده .ته گلوش انگار سفیدی بسته مثل عفونت ولی عفونت نیست لایه چربی که داره خوب میشه اصلا نگران نباش

هیراد
هیراد
پاسخ به  آذر رجبی
4 ماه قبل

سفید و برفی شدن بعد از عمل طبیعی است و جای نگرانی ندارد .تازه سه روزه عمل شده درد هم طبیعی است.بستنی .ژله .تخم مرغ عسلی رو کامل له شده بدید بخوره اما کم‌ کم.که اذیت نشه . مایعات تا میتونه بخوره

آیات
آیات
پاسخ به  آذر رجبی
3 ماه قبل

سلام این عفونت نیست بعد از عمل پوشش سفید روی لوزه میشینه بعد ۱۴ روز خودش میفته وپوست جدید بوجود میاد نگران نباشین

کیارش
کیارش
10 ماه قبل

بعد از عمل چند تا بستنی بخوره

زهره
زهره
پاسخ به  کیارش
7 ماه قبل

بعد از عمل لوزه چه مقدار مصرف بستنی لازم است

امیر علی قباد پور
امیر علی قباد پور
پاسخ به  زهره
7 ماه قبل

بعد چند روز می توانند برنج خورشت بخورند

نرگس گل محمدی
نرگس گل محمدی
10 ماه قبل

تا چند روز بعد از عمل احتمال خونریزی وجود دارد

دکتر مصتفا
دکتر مصتفا
پاسخ به  نرگس گل محمدی
7 ماه قبل

۱ ماه

النا
النا
پاسخ به  نرگس گل محمدی
6 ماه قبل

تا ۲۱روز دقیقا سه هفته

حمید
حمید
پاسخ به  النا
6 ماه قبل

هزینه عمل‌لوزه‌چقدراست

محسن
محسن
پاسخ به  حمید
3 ماه قبل

بیمارستان های دولتی کمتر از پانصد هزار تومان و خصوصی تقریبا شش ملیون تومان

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  محسن
2 ماه قبل

ببخشید میشه بگید کدوم بیمارستان ها این قیمت هست همه بالای ۲۰ میلیون قیمت میدن

مینا
مینا
10 ماه قبل

سلام پسر من ۷ ساله است و آلان ۶ روزه که لوزه سوم و عمل گوش همزمان انجام داده، درد گلو نداره فقط کمی گوشش درد داره، و میگه خوب نمی شنوم دکترش هم گفته ۳ ماه دیگه بیاد .مشکلی نیست؟ قبل از عمل گوشش ظاهرا مشکلی نداشت فقط نوار گوش گرفتند که کمی مایع جمع شده بود چون چند ماه قبل هم مایع بود و برطرف نشده بود تخلیه کردند. آیا واقعا لازم بوده تخلیه? الان خیلی نگران شنواییش هستم

جواد
جواد
10 ماه قبل

سلام من امروز ۸ روز عمل لوزه کردم ۰دوشب هست که میخوابم از دهانم لخته خون میادکمپرس یخ میزارمقطع میشه علتش چیست

لیلا
لیلا
10 ماه قبل

باسلام وخسته نباشی خدمت کادرمحترم بیمارستان شهدای کارگریزدببخشیدعمل لوزه دراین بیمارستان برای کودکان به چه روشی انجام میشود

فاطمه کاوسی
فاطمه کاوسی
11 ماه قبل

با درود ببخشید دختر من ۱۷ سالشه,آیا می تونیم عملش کنیم?

زهرا هستم از اردبیل
زهرا هستم از اردبیل
پاسخ به  فاطمه کاوسی
8 ماه قبل

سلام دختر من ۱۸ ساله است عمل جراحی لوزه سوم نیاز دارد چون خیلی از پزشکان عمل بالای ۱۰سال انجام نمیدهندمیخواهم بدانم ریسکش چقدره وی میشود لیزری عمل کرد اصلا کجا وجود دارد؟

Mhr
Mhr
پاسخ به  زهرا هستم از اردبیل
5 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه دوروزه عمل کردم لیزری ،عمل خیلی خوب و بدون دردی بود
اهواز عمل کردم اسم دکترمم محمد زاهدیه

Mahta
Mahta
پاسخ به  Mhr
5 ماه قبل

عمل با لیزر چطوریه فقط کوچیک میشه ولی لوزه رو بر نمیدارن درسته؟

محسن
محسن
پاسخ به  زهرا هستم از اردبیل
4 ماه قبل

سلام من ۲۸سالمه چهار روزه عمل کردم مشکلی هم نداره

سنا
سنا
پاسخ به  محسن
3 ماه قبل

سلام میشه لطف کنین بگین کجا عمل کردین ودکترتون کی بود من از رشت مزاحم میشم دخترم لوزه ۳ دارن

کوثر
کوثر
پاسخ به  فاطمه کاوسی
4 ماه قبل

سلام میشه اما خیلی اذیت میشه من خودم ۸روزه عمل کردم و غیر آب چیزی نمیتونم بخورم و خیلی اذیتم
دکترم هم میگه هرچی سن بالاتر بدتر

سمیلا
سمیلا
11 ماه قبل

از کی بعد از عمل لوزه کودک۶ساله میشه مسواک زدن رو شروع کرد؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  سمیلا
10 ماه قبل

عمل لوزه درکودکان دربیمارستان شهدای کارگریزدبه چه روشی است

سید علی علایی
سید علی علایی
11 ماه قبل

سلام عمل لوزه اگر نیاز باشد وبه تاخیر بیفتد چه عواقبی به دنبال دارد

اکبر احمدی
اکبر احمدی
پاسخ به  سید علی علایی
10 ماه قبل

ریه هات خراب میشه

سعید شاهدی
سعید شاهدی
11 ماه قبل

سلام من دخترم یک روزه ک عمل کرده الان ب سرفه و اب ریزش بینی افتاده طبیعی است یانه

دریا
دریا
1 سال قبل

سلام پسرمن۸ سالشه و ۶ روز عمل لوزه انجام داده ولی حتی آبمیوه و بستنی هم نمیخوره چکار باید کنم

مااحی
مااحی
پاسخ به  دریا
6 ماه قبل

هزینه عمل چقدره

شیما
شیما
1 سال قبل

سلام پسرم ۴سال داره و۱۷روزه عمل لوزه سوم انجام داده به خاطرترشح زیاد گرفتگی بینی .اماهنوزترشح وگرفتگی داره .یک بارسوراخ چپ بینی وبعدسوراخ راست.گاهی بینی اش صدای آب میده .وسرفه خلط دارهم داره.توخواب ناله میکنه.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

دکمه بازگشت به بالا