۲۰ علائم کوچک شدن مغز + ۱۰ علت آتروفی مغز یا کوچک شدن مغز

آتروفی مغز انسان (Brain Atrophy) یک بیماری و عارضه نسبتا خطرناک است که می‌تواند پیامدهای خطرناکی را به همراه داشته باشد، اما آتروفی مغز چیست و چه کسانی دچار عارضه کوچک شدن مغز می‌شوند؟

در رابطه با این موضوع باید گفت که آتروفی مغز وضعیتی است که در آن نورون‌ها و اتصالات بین آن‌ها از بین می‌رود. در نتیجه می‌توان گفت آتروفی مغزی از جمله بیماری‌های مربوط به مغز است که می‌تواند باعث از بین رفتن سلول‌های مغزی شود. حال در ادامه به‌طورکامل به این بیماری می‌پردازیم تا با صفر تا صد آن آشنا شوید.

آتروفی مغز چیست؟

آتروفی مغز یا آتروفی مغزی در واقع شرایطی است که در آن سلول‌های مغز که نورون نام دارند از بین می‌روند‌. این بیماری همچنین می‌تواند اتصالاتی که به ارتباط سلول‌ها کمک می‌کند را نیز از بین ببرد. تمام این اتفاقات می‌تواند نتیجه بیماری‌های مختلف دیگر که باعث آسیب دیدن مغز می‌شوند باشد. برای مثال سکته مغزی و بیماری آلزایمر باعث آسیب دیدن مغز می‌شوند و نتیجه این بیماری‌ها می‌تواند بیماری آتروفی مغز باشد.

همان‌طور که می‌دانید کوچک شدن مغز با افزایش سن یک اتفاق طبیعی است، زیرا برخی از سلول‌های مغز به‌ مرور زمان از بین می‌روند، اما روند این اتفاق کند است. در رابطه با آتروفی مغز یا کاهش سلول‌های مغز شرایط به این شکل نیست و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد؛ بنابراین روند از بین رفتن سلول‌های مغز بسیار سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد. این عارضه می‌تواند با مشکلاتی برای حافظه و فکر کردن همراه باشد.

۲۰ علائم بیماری آتروفی مغز

علائم آتروفی مغز بسته به اینکه کدام ناحیه از مغز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته، متفاوت است. این علائم را می‌توان به بخش‌های مختلف تقسیم کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. علائم کوچک شدن مغز همچنی به ما نشان می‌دهد که اگر مغز کوچک شود چه اتفاقی می افتد؟!

۸ علائم عمومی کوچک شدن مغز

زمانی که سلول‌های مغزی در سراسر مغز از دست می‌روند، علائم عمومی ظاهر خواهند شد که این علائم عبارتند از:

  1. زوال عقل
  2. از دست دادن هوشیاری
  3. مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه
  4. تغییرات رفتاری و تغییرات مربوط به خلق و خوی
  5. ناتوانی در درک معنای کلمات
  6. ناتوانی در نوشتن یا خواندن مطالب
  7. اختلالات مربوط به یادگیری
  8. از دست دادن قدرت تکلم

۸ علائم موضعی کوچک شدن مغز

  1. تاری دید
  2. دو بینی
  3. عدم داشتن تعادل و هماهنگی
  4. تشنج
  5. اسپاسم‌های عضلانی
  6. ایجاد اختلال در انجام فعالیت‌های روزانه
  7. احساس ضعف
  8. از دست دادن حس‌های بدن و فلج شدن

۴ علائم جدی کوچک شدن مغز

گاهی‌اوقات علائم آتروفی مغز بسیار جدی و خطرناک است، به‌طوری‌که می‌تواند مشکلات غیرقابل جبرانی را ایجاد کند. از همین رو توصیه می‌شود اگر با هریک از این علائم روبرو شدید، سریعا نسبت به درمان آتروفی مغز اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید با یک دکتر آنلاین مغز و اعصاب مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم انجام شود و مشکلی سلامت شما را تهدید نکند. علائم جدی که نباید از آن‌ها غافل شد عبارتند از:

  1. توهم و خیال‌پردازی
  2. تمایل به رفتارهای تهدیدآمیز و غیرمنطقی مانند خودکشی
  3. غش کردن‌های دائمی و نداشتن واکنش
  4. هذیان گفتن و تغییر رفتارهای ناگهانی

294958_451.jpg

علت کوچک شدن مغز یا آتروفی مغزی چیست؟

دلایل کوچک شدن مغز بسیار گسترده و مختلف است، به‌طوری‌که امکان دارد این عارضه در اثر یک مشکل عصبی ایجاد شود یا حتی در آتروفی مغزی کودکان، ممکن است کودک از بدو تولد به آن مبتلا باشد. مواردی چون بیماری‌ها، عفونت‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها نیز می‌توانند از دلایل کوچک شدن مغز محسوب شوند.

در ادامه ۱۰ علت کوچک شدن مغز که به بارزترین دلایل این بیماری هستند اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید. توصیه می‌شود در صورت مواجه با هریک از علائم این بیماری، آن را با بهترین دکتر مغز و اعصاب در میان بگذارید تا بررسی‌ها برای تشخیص دلیل ابتلا سریعا انجام شود.

آسیب‌هایی که منجر به آتروفی مغزی می‌شوند

۱. کوچک شدن مغز با سکته مغزی(Stroke): سکته مغزی می‌تواند علت آتروفی مغز باشد، زیرا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به بخشی از مغز منتقل نشود. در نتیجه خونی که از اکسیژن غنی شده به نورون‌ها و سلول‌های عصبی مغز نمی‌رسد و می‌توان گفت این سلول‌ها در چنین شرایطی نابود می‌شوند که نتیجه‌ی این اتفاق مختل شدن عملکردهای مربوط به مغز است.

۲. کوچک شدن مغز به دلیل آسیب‌دیدگی مغزی (Traumatic brain injury): در بسیاری از حوادث مانند سقوط، تصادف با وسیله نقلیه و برخورد هرگونه ضربه به سر، مغز آسیب می‌بیند که این آسیب‌دیدگی می‌تواند منجر به از بین رفتن سلول‌های مغزی و ایجاد بیماری آتروفی مغز شود.

بیماری‌ها و اختلالاتی که منجر به آتروفی مغزی می‌شوند

۳. تاثیر آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل در کوچک شدن مغز:(Alzheimer’s disease and other forms of dementia) کوچک شدن مغز و آلزایمر رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. درواقع می‌توان گفت آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل باعث می‌شوند که سلول‌های مغز آسیب ببیند و از بین بروند. در نتیجه زندگی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد، زیرا حافظه از دست می‌رود و توانایی تفکر نیز کاهش پیدا می‌کند که تمام این موارد می‌تواند بر زندگی فرد اثرات منفی را به همراه داشته باشد. باید متذکر شد آلزایمر که اصلی‌ترین علت زوال عقل محسوب می‌شود، معمولا پس از سن ۶۰ سالگی بروز پیدا می‌کند و می‌تواند موثرترین دلیل آتروفی مغزی باشد.

۴. آتروفی و فلج مغزی (Cerebral palsy): فلج مغزی از جمله اختلالاتی است که از زمان رشد جنین در رحم مادر ایجاد می‌شود. به‌طوری‌که مغز در این دوره نمی‌تواند به‌طور طبیعی رشد کند. این اختلال می‌تواند باعث عدم هماهنگی عضلات، مشکل در راه رفتن و سایر اختلالات حرکتی باشد و باعث شود فرد به بیماری آتروفی مغز دچار شود.

۵. بیماری هانتینگتون (Huntington’s disease): بیماری هانتینگتون که از علل آتروفی مغز است، از جمله بیماری‌های ژنتیکی محسوب می‌شود که می‌تواند به نورون‌های مغز آسیب برساند. این بیماری معمولا در دوره میانسالی رخ می‌دهد و باعث می‌شود که توانایی ذهنی و جسمی بیمار تحت تاثیر قرار بگیرد و بیمار با افسردگی شدید مواجه شود. از دیگر پیامدهای این بیماری می‌توان به بروز حرکت‌های غیر ارادی در کل بدن اشاره کرد.

۶. لکودیستروفی (Leukodystrophies): این بیماری که می‌تواند علت کوچک شدن مغز باشد نادر و ژنتیکی است و معمولا در زمان کودکی اتفاق می‌افتد. این بیماری غلاف میلین که یک پوشش محافظ اطراف سلول‌های عصبی است را از بین می‌برد و به آن‌ها آسیب می‌رساند؛ در نتیجه می‌تواند مشکلاتی را در حافظه، حرکات، بینایی، شنوایی و رفتار فرد ایجاد کند.

۷. کوچک شدن مغز در ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس:ام اس یا (Multiple sclerosis) که معمولا در سنین جوانی دیده می‌شود و زنان را بیشتر از مردان درگیر می‌کند، یک بیماری خودایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به محافظ‌های اطراف سلول‌های عصبی یا پوشش‌های میلین حمله می‌کند و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این عارضه که می‌تواند به بیماری آتروفی مغز منجر شود در حرکت و هماهنگی بدن نیز اختلالاتی را به وجود می‌آورد.

2f87bef6-9b7f-4544-88b4-c3acfde920ee.jpg

عفونت‌هایی که منجر به آتروفی مغزی می‌شوند

۸. تاثیر ایدز (AIDS) در کوچک شدن مغز: ایدز یک بیمار ناشی از ویروس اچ آی وی است که سیستم ایمنی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد. البته نکته‌ای که باید به آن در رابطه با این بیماری اشاره کرد، این است که ویروس HIV به‌طور مستقیم به نورون‌ها حمله نمی‌کند، اما پروتئین‌ها و دیگر موادی که آزاد می‌کند، می‌تواند به نورون‌ها و ارتباط بین آن‌ها آسیب برساند. توکسوپلاسموز (Toxoplasmosis) که به ایدز ارتباط دارد، نورون‌های مغز را مورد حمله قرار می‌دهد و باعث ایجاد آتروفی مغز می‌شود.

۹. انسفالیت (Encephalitis): اصطلاح انسفالیت به معنای التهاب مغز است و معمولا هرپس سیمپلکس (HSV) باعث ایجاد آن می‌شود. البته ویروس‌های دیگری مانند ویروس نیل غربی یا زیکا نیز می‌توانند دلیلی بر ایجاد این التهاب باشند. حال نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی این ویروس‌ها وارد بدن می‌شوند سلول‌های عصبی را مورد حمله قرار می‌دهند و باعث آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شوند. در نتیجه فرد با علائمی چون کاهش هوشیاری، تشنج و حتی فلج شدن مواجه خواهد شد.

۱۰. نورو سیفلیس (Neurosyphilis): نورو سیفلیس نیز می‌تواند دلیل کوچک شدن مغز باشد، زیرا این عفونت به مغز و پوشش محافظ سلول‌های آن، یعنی میلین آسیب می‌رساند و این آسیب می‌تواند منجر به از بین رفتن سلول‌های مغزی و در نتیجه ایجاد بیماری آتروفی مغزی شود.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از عفونت‌های توضیح‌داده‌شده مانند ایدز و سیفلیس قابل پیشگیری هستند و شما می‌توانید با داشتن رابطه جنسی ایمن از بروز این عفونت‌ها و مشکلات جلوگیری کنید‌. همچنین راه‌کارهای ساده‌ای نیز برای جلوگیری از صدمات به مغز وجود دارد، برای مثال استفاده از کلاه‌ایمنی هنگام استفاده از موتور سیکلت یا دوچرخه از جمله این راه‌کارها هستند.

حال شما با علل این بیماری و علائم آن آشنا هستید، بنابراین توصیه می‌شود حتما در صورت مشاهده‌ی هریک از علائم آن را جدی بگیرید و با یک دکتر آنلاین مغز و اعصاب مشورت کنید. پذیرش ۲۴ شرایطی را برای شما فراهم کرده که می‌توانید در ابتدا مشاوره انجام دهید و سپس با توجه به مشکلی که دارید از بهترین دکتر مغز و اعصاب در بهترین بیمارستان نوبت دریافت کنید.

انواع کوچک شدن مغز (بیماری آتروفی مغز)

آتروفی مغزی انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن‌ها نتیجه‌ی آسیب و بیماری‌های مختلف هستند و می‌توانند دستگاه عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار دهند. حال در ادامه به بررسی و معرفی انواع آتروفی مغزی می‌پردازیم.

  • آتروفی مغز کانونی: در این نوع از آتروفی یک یا چند بخش محدود از مغز درگیر بیماری می‌شوند.
  • آتروفی مغز تعمیم‌یافته: زمانی که فرد دچار بیماری آتروفی مغز تعمیم‌یافته می‌شود، تمام نقاط مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.
  • آتروفی مغز پیش‌رونده: این نوع از آتروفی مغز در بزرگسالی، به‌ویژه اواخر میانسالی رخ می‌دهد و فرد به مرور زمان علائم این بیماری را تجربه می‌کند و ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد که ناتوانی فرد به‌دلیل بیماری بیشتر شود.
  • آتروفی مغز مادرزادی: نوعی از آتروفی مغز نیز وجود دارد که از زمان نوزادی قابل تشخیص است و با علائمی چون تشنج، تاخیر در سخن گفتن، مشکلات یادگیری و مشکلات راه رفتن ظاهر می‌شود.

142813.jpg

جلوگیری از کوچ شدن مغز

از آنجایی که عوارض کوچک شدن مغز سنگین است و می‌تواند پیامدهای منفی را به همراه داشته باشد، پیشگیری از آتروفی مغز اهمیت پیدا کرده است. در رابطه با جلوگیری از کوچک شدن مغز باید گفت که آتروفی مغز قابل پیشگیری نیست و تنها داشتن سبک زندگی سالم و انجام مراقبت‌های لازم می‌تواند احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش دهد و علائم آن را کنترل کند.

از همین رو به شما توصیه برای پیشگیری از بیماری آتروفی مغز می‌شود که فعالیت ذهنی، جسمی و اجتماعی داشته باشید و با غذاهای سالم و متعادل ویتامین‌ها و مواد لازم برای بدن را تامین کنید. علاوه‌براین موارد، شما باید مراقب سر خود نیز باشید تا مغز در اثر ضربه دچار مشکل نشود.

آیا کوچک شدن مغز کشنده است؟

تا به اینجا در رابطه با بیماری آتروفی مغز و پیامدهای کوچک شدن مغز آشنا شدیم. حال شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که آیا کوچک شدن مغز خطرناک است و طول عمر بیماران آتروفی مغزی چقدر است؟ در رابطه با این موضوع باید گفت که آسیب‌های ناشی از کوچک شدن مغز مختلف است و به محل بروز این مشکل بستگی دارد.

برای مثال اگر نواحی حیاتی و حساس مغز آسیب ببینند، امکان دارد توانایی‌های فرد از دست برود یا حتی باعث مرگ بیمار شود. از همین رو توصیه می‌شود به‌محض مواجه با علائم آتروفی مغز سریعا با یک دکتر آنلاین مغز و اعصاب مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم صورت گیرد و شما بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

آیا آتروفی مغز درمان دارد؟

حال با توجه به سختی و مشکلاتی که این بیماری دارد، برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که آیا آتروفی مغز درمان دارد یا خیر که در جواب باید گفت درمان آتروفی مغز به‌صورت ۱۰۰ درصد امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان با برخی از داروها و ایجاد تغییر در سبک زندگی این عارضه را کنترل کرد یا عوارض خطرناک آن را کاهش داد.

درمان آتروفی مغز در طب سنتی

امروزه درمان آتروفی مغز در طب سنتی بسیار مورد توجه واقع شده و به همین دلیل بسیاری از پزشکان فعال در این طب درمان‌های مختلفی را پیشنهاد داده‌اند که برای مثال می‌توان به درمان کوچک شدن مغز دکتر خیراندیش اشاره کرد.

در طب سنتی افراد طبیبان معتقد هستند که مغز و اعصاب مزاج سردی دارند و به همین دلیل در برابر سردیجات از خود حساسیت نشان می‌دهند و دچار اختلال می‌شوند، زیرا افرادی که مزاج سرد دارند، سیستم بدنشان میل به اسیدی شدن دارد و همین اسیدی شدن می‌تواند پیامدهای مختلفی را به همراه داشته باشد.

از همین رو دکتر خیراندیش به افرادی که به‌ دنبال درمان کوچک شدن مغز هستند پیشنهاد می‌کند این افراد از مصرف غذاهای سرد و ترشیجات جدا خودداری کنند و داروهای گیاهی که برای درمان سردی مغز مناسب هستند را مصرف کنند. همچنین دکتر خیراندیش محصولاتی را در جهت مقابله با سردی مغز تولید کرده است که می‌توان از آن‌ها نیز به‌عنوان درمان کوچک شدن مغز استفاده کرد.

درمان کوچک شدن مغز در طب اسلامی نیز وجود دارد و دکتر تبریزیان که یکی از بهترین طبیبان طب اسلام است مواردی را در جهت درمان گیاهی کوچک شدن مغز و جلوگیری از این بیماری معرفی کرده است که این موارد عبارتند از:

  • خوردن کرفس
  • خوردن کدوتنبل
  • مصرف روغن بنفشه پایه کنجد
  • قطره مرزنجوش جامع

درمان دارویی کوچک شدن مغز

تابه‌اینجا روش‌های درمانی مختلفی را بررسی کردیم، اما باید بدانید که درمان دارویی کوچک شدن مغز نیز وجود دارد و می‌توان از داروهایی که برای جلوگیری از بروز سکته مغزی هستند، یعنی داروهایی چون رقیق‌کننده خون، داروهای کاهش فشار خون و کاهش‌دهنده کلسترول به‌عنوان دارو برای آتروفی مغز استفاده کرد.

گاهی‌اوقات داروهای بیماری آلزایمر مانند آریسپت و نامندا نیز برای کنترل و درمان این بیماری استفاده می‌شوند. البته توصیه می‌شود این داروها را حتما تحت‌نظر بهترین دکتر مغز و اعصاب مصرف کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی به‌دلیل مصرف داروها برای شما پیش نخواهد آمد.

سوالات متداول آتروفی مغزی

آیا کوچک شدن مغز احتمال بهبودی دارد؟

نوع آتروفی مغزی و میزان آسیب‌دیدگی مغز تعیین می‌کند که آیا احتمال بهبودی وجود دارد یا خیر و تشخیص این موضوع برعهده‌ی دکتر مغز و اعصاب خواهد بود.

درمان‌های مکمل کمک‌کننده به آتروفی مغزی چه درمان‏هایی هستند؟

استفاده از مکمل‌های غذایی، ماساژ درمانی، ورزش مرتب، خواب کافی و شبانه از مهم‌ترین درمان‌های مکمل برای آتروفی مغزی هستند که هم می‌توانند به پیشگیری و هم درمان این بیماری کمک کنند.

از چه روش‌هایی برای تشخیص آتروفی مغزی استفاده می‌شود؟

CT اسکن، MRI مغز، PET اسکن و SPECT اسکن از جمله روش‌هایی هستند که برای تشخیص آتروفی مغزی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

درمان گیاهی کوچک شدن مغز چیست؟

  • خوردن کرفس
  • خوردن کدوتنبل
  • مصرف روغن بنفشه پایه کنجد
  • قطره مرزنجوش جامع

جمع‌بندی

کوچک شدن مغز در جوانی و کوچک شدن مغز در سالمندان هردو امکان‌پذیر است، اما باید بدانید که امکان دارد هرکدام با علائم متفاوتی ظاهر شوند. از همین رو شما باید به‌خوبی علائم این بیماری را به‌خاطر بسپارید و درصورت مواجه با هرکدام از آن‌ها سریعا به پزشک مراجعه کنید تا روند تشخیص و درمان فورا و بدون اتلاف وقت انجام شود تا مشکلی سلامت و زندگی شما را تهدید نکند.

۳.۹/۵ (۳۱ نظر)

منبع
healthlinebaptisthealthmedicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
31 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بتی زنگی
بتی زنگی
16 روز قبل

باسلام ایا افسردگی هیچ نقشی در کوچک شدن مغز دارد

بتی زنگی
بتی زنگی
پاسخ به  بتی زنگی
16 روز قبل

ایا افسردگی هیچ نقشی در کوچک شدن مغز دارد

Sama
Sama
1 ماه قبل

من خیلی حرف های چرت پیشه کسانی که نباید بزنم می زنم و نمیدونم چی کار کنم و کلمات نمی تونم خوبی بگم

مهران
مهران
1 ماه قبل

سلام‌ دکتر‌ من چن‌ ماهیه‌ سردرد‌ دارم‌ تازگیا‌ هم‌ احساس‌ میکنم اندازه‌ سرم‌ کوچیک‌ شده‌ ضعیفی‌ چشام بیشترشده‌ و‌ سروصدارو‌ نمیتونم‌ تحمل‌ کنم‌ میشه‌ بگید‌ مشکلم‌ چیه‌ خواهش‌ میکنم‌ امسال‌ کنکور‌ دارم‌ دکتر‌ نرفتم‌

مهدی۱۹۸۲
مهدی۱۹۸۲
1 ماه قبل

سلام.دختری دارم۹ساله که کلام نداره.دلیلش چی میتونه باشه؟

مهرسا
مهرسا
1 ماه قبل

سلام‌ من‌ ۱۸سالمه‌ چن‌ روزه‌ احساس‌ میکنم‌ اندازه‌ سرم‌ یکم‌ کوچیک‌ شده‌ بخصوص‌ از‌ پشت‌ البته‌ چن‌ ماهی‌ ام‌ هس‌ که‌ بعضی‌ وقتا‌ یه‌ سردردایی‌ دارم‌ انگار‌ مغزمو‌ دارن‌ فشار‌ میدن‌ ضعیفی‌ چشامم‌ بیشتر‌ شده‌ سروصدارو‌ رو‌ هم‌ دیگه‌ نمیتونم‌ تحمل‌ کنم‌ انگار‌ مغزم‌ منفجرمیشه‌
الان‌ مشکل‌ من‌ چیه بیماری‌ دارم؟

اعظم دهقانی
اعظم دهقانی
2 ماه قبل

سلام من همسرم ۲سال هست که درگیر بیماری شده والان بطور کامل از حرکت افتاده البته پزشکان دیر وبه اشتباه اول پارکینسون ودیستونی وسایکوسوماتیک وغیره تشخیص دادن اما الان می‌گویند آتروفی تامپرال میباشد آیا دکتری را می‌توانید به من معرفی کنید برای جلوگیری ودرمان بیماری بتواند به من کمک کند

حلما
حلما
پاسخ به  اعظم دهقانی
1 ماه قبل

سلام عزیزم ببرین پیش استاد بابای طب اسلامی

حلما
حلما
پاسخ به  اعظم دهقانی
1 ماه قبل

توی اینستا سیدمرتضی بابای سرچ کنیدمیاد

علیرضا
علیرضا
3 ماه قبل

باسلام و خسته نباشید.
بنده ۴۳ سال دارم و کارشناسی شیمی کاربردی خونده ام وبجز ریاضی و فیزیک دریادگیری سایر کتاب های درسی و غیردرسی‌ مهارت زیادی داشتم و با روش‌های مختلفی که خودم طراحی میکردم یادگیری را خیلی سریع میکردم و جالب اینکه به حافظه بلندمدت خودم میسپردم و برای همین اطلاعات عمومی و تخصصی بالایی دارم.اما متأسفانه مشکلات زیادی برایم پیش آمد و دچاربیماریهای روحی و روانی شدم و داروهای اعصاب زیادی مصرف میکردم واکنون انگارمن همان آدم قبلی نیستم که درمورد هرچی سوال میکردن باحوصله و بادلیل ومنطق جواب میدادم و همیشه مطالعه میکردم آنهم نه بخاطر سرگرمی بلکه برای آگاهی و بالابردن اعتمادبه‌نفس درخودم.
اما بخاطر مهریه هزار سکه ای و بخاطر اعتماد به همسرم،ایشان اسنادتمام خریدوفروش هایی که درطی چندین سال انجام داده بودم را کپی مینموده و به دادگاه ارائه می‌داده و مهریه اش را به اجرا گذاشته بوده اما ابلاغیه هایش را به من نمی‌داده چون وقتی سرباز میومده دم در برادرش بجای من تحویل می‌گرفته و امضا میکرده و بنده هم بی خبر باهاش زندگی میکردم و بعد چندسال حکم جلب برام میگیره منم مات و مبهوت در دادگاه محکوم به پرداخت تمام هزار سکه شدم و هرچه گفتم اون ملک واملاک و ماشین های لوکس برای خریدوفروش بودن و بیشترشون رو بنام دیگران زده ام …
اماچه کنم که نقشهٔ خانم حرف نداشت و قاضی گفت سه سال پیش بایدمیومدی دادگاه نه حالا که کاراز کارگذشته و منو انداختن زندان و درخواست اعسار را رد کردن.
سه سال و چندماه حبس بودم و آزادشدم دیگر هیچی نمونده بود از آن زندگی هشت ساله.
اکنون چندوقته سعی میکنم ازنوع شروع کنم اما درگذشته گیر کرده ام و بغیر از تصاویر زن وبچه و زندگی لاکچری نابود شده هیچ چیزی دریادم نمی ماند و قرص ترانکوپین و آلپرازولام و کلونازپام شدن همدم من.
راهی برای پاک کردن حافظه بنده هست یانه؟

نگاه
نگاه
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

علیرضا غصه نخور درست میشه

charli
charli
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

سلام خیلی سخته داداش درک میکنم با چشم باز ازدواج نکردی از یه خانواده بدید ندیدوفقیر زن گرفتی حتما.هعی واقعا بحث مهریه ظلم بزرگی در حق مردا هست

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

درود علیرضا جان زندگی کلا پر از چالش هضم و درک این موضوع بسیار سخت و دشوار است ولی وقتی در گذشته خود بمانی و هی مرور کنی از اینده می مونی هر چیزی یه دوران سختی دارد و مراحل را با تمرین به نتیجه ی خوبی میریانی اولین چیز بهت توصیه میکنم ورزش ماهیگیری برو چندتا لنسر بخر و ماهیگیری کن این موضوع جهت یاد گیری ورزش یا حرفه ی دیگه باعث میشه ذهنت رو مشغول کنه و از غم و غصه دورت کنه و بخاطر دوپامین و هورمون شادی حتما این کارو انجام بده و یه تایمی رو در روز مخصوص باشگاه و ماهیگیری و ورزش برای خودت اختصاص بده تا ذهنت قویتر بشه و گذشته رو فراموش کنی و در آخر هیچ چیزی با ارزشتر از خودت نیس همه چی برمیگرده پول خونه ماشین منتهی خودت باید سالم باشی و در آخر با یه روانشناس فوق تخصص وکار بلد که بدون دارو بااات گفتار درمانی کنه در ارتباط باش برای یادگیری بیشتر و اینده ی بهتر موفق باشی

جناب دکتر آیا کمبود مغز طفل هفت ماهه تداوی دارد
جناب دکتر آیا کمبود مغز طفل هفت ماهه تداوی دارد
3 ماه قبل

کمبودمغز اطفال هفت ماه تداوی دارد؟

مائده
مائده
5 ماه قبل

من حس میکنم مغزم داره له میشه هیچی یادم نمیاد نمتونم حرف بزنم قدرت یادگیری اومده پایین بدنم داره بی حس میشه هیچ احساسی ندارم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مائده
1 ماه قبل

منم همینطوریم کسی چیزی در موردش میدونه کسی و هم ندارم ازش کمک بگیرم

علی زمانی
علی زمانی
6 ماه قبل

وایا دمنوش گیاهی خوب هست یا نه

رضا
رضا
پاسخ به  علی زمانی
4 ماه قبل

رضا جهانگیری

علی زمانی
علی زمانی
6 ماه قبل

ایا قهوی گیاهی برای من خوب است قهوی بدون کافین وچای گیاهی

علی زمانی
علی زمانی
6 ماه قبل

سلام من مریضی من تشنج از ناهیه سر است وپیش دکتر کهسال رفتم امانتیجه نکرفتم میخام بدونم داروی گیاهی تاثیعر دارد؟

charli
charli
پاسخ به  علی زمانی
2 ماه قبل

سلام داداش طب هومیوپاتی را امتحان کن انشالاه زودتر جواب میگیری

پریسا
پریسا
7 ماه قبل

چطور در صحبت علمی درمان طب اسلامی که از نظر علمی اثبات نشده رو میارید؟ مردم به شما اعتماد میکنن !!وای بر شما که با این مردم و این مملکت چه میکنید

Roya
Roya
پاسخ به  پریسا
1 روز قبل

من حدود بیست سال از نوجوانی گوشام عفونت داشت هرچی متخصص گوش رفتم خوب نشدم. بسته بودنم به قطره چرک خشکن. فایده نداشت. چند وقت پیش همیجوری تو مسیرم رفتم داروگیاهی مشکلم گفتم. گفت. سینوساس مشکل داره از بینیت میزنه به گوش یک قطره روغنی داد برا بینی یک قطره بادام تلخ داد برا گوشم کمتر یک هفته عفونت گوشم. خشک شد با ارامش میخوابم منم باور نداشتم ولی الان فهمیدم یا دکترا ما بی سوادن یا طب سنتی ام درمانگر

حسین فروغی راد
حسین فروغی راد
8 ماه قبل

سلام آیا محجوریت می‌تواند ناشی از بیماری آتروفی مغزی باشد، یا آتروفی مغزی باعث محجوریت فرد شود؟

محمد حسین
محمد حسین
10 ماه قبل

سلام اقای دکتر لطفا کمکم کنید من. تازگیا فک میکنم جمجمم تاقیر پیدا کرده یا کوچک شده. و خیلی ضعیف شده تا دست میزارم روش میخواد بشکنه من چم شده لطفا بگید

charli
charli
پاسخ به  محمد حسین
2 ماه قبل

احتمال زیاد بیماری وسواس هس

پریسا
پریسا
1 سال قبل

سلام دوسالی میباشد که اگرازساعت۲شب به بعدبیدارباشم استرس میگیرم یک حالت عجیب به سرعت برق اول به مغزودرعرض دوثانیه تپش قلبم میره بالا.اگرخواب باشم این حالات روندارم.اگرساعت مثلن۴بیدارشم بازهمین حالت میادسراغم.دلیلش چیه؟

charli
charli
پاسخ به  پریسا
2 ماه قبل

احتمال زیاد حمله پنیک هست

سلام‌من‌همسر‌م‌سکته‌معزی‌کرده‌سمت‌راسش‌فعلج‌شد‌هرف
سلام‌من‌همسر‌م‌سکته‌معزی‌کرده‌سمت‌راسش‌فعلج‌شد‌هرف
1 سال قبل

تورابه‌خدا‌من‌راهنمای‌کنید‌حکار‌کنم‌که‌همسرم‌خوب‌باشد‌بادوکتر‌اابالاقاسم‌امیری‌‌جند‌دوکتر‌معز‌اساب‌‌رفتم‌داروهم.می‌دهن‌د‌ولی‌فرقی‌نمکتد‌راه‌نمیر‌سنت‌راسش‌هرکت‌ندارد‌زبانش‌هرکت‌ندارت‌

مریم
مریم

از طریق طب اسلامی درمان کنید که ۱۰۰درصد جواب میده

مهدی کاظم پور
مهدی کاظم پور
1 سال قبل

آیا علم پزشکی حاضرخواهدبود باطب سنتی که مطمعنآ معالجه قطعی برای کوچک شدن مغز رادارد. همکاری کند.؟

دکمه بازگشت به بالا