غده پشت گوش؛ علت و روش‌های درمانی

بیماری‌هایی مانند غده پشت گوش، جزو بیماری‌های رایج هستند که ممکن است هر کسی چندین بار در طول دوران زندگی خود آن را تجربه کند. به همین علت بهتر است که اطلاعاتی در این مورد داشته باشید و بیشتر در مورد این نوع غده‌ها بدانید! هر غده‌ای پشت گوش در اصل انواع مختلفی دارد و روش‌های درمانی متعددی را هم برای آن می‌توان به کار گرفت. با ما همراه باشید تا با این بیماری آشنا شوید.

 

غده پشت گوش (کیست پشت گوش) چیست؟

غده پشت گوش (lump behind the ear) به صورت یک برآمدگی در پشت لاله گوش حس می‌شود. دلیل غده پشت لاله گوش چیست و چرا ایجاد می‌شود؟ توده پشت گوش معمولاً بی‌ضرر بوده و به‌راحتی قابل درمان است. برامدگی پشت سر نزدیک گوش، همیشه نشانه یک مشکل جدی یا طولانی‌مدت نیستند.

غده پشت گوش از چیست؟ غده‌های پشت گوش، معمولاً به علت غدد لنفاوی متورم، عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی که منجر به ایجاد توده‌های پشت گوش شده، ایجاد می‌شود. گاهی از خود می‌پرسید که غده پشت گوش نشانه چیست یا ممکن است این غده سرطانی باشد؟

در برخی موارد، تومورها می‌توانند در پشت گوش ایجاد شوند. این تومورها ممکن است، مانند استئوما ماستوئید، خوش‌خیم باشند یا ممکن است مانند سرطان غدد پاروتید (بزاقی) سرطانی باشند.

علائم کیست پشت گوش چگونه است؟

با بررسی علائم غده پشت گوش می‌توان تا حد زیادی به درمان و روش‌های آن کمک کرد. برخی از علائم غده‌ی کوچک پشت گوش شامل موارد زیر هستند:

  • وجود یک توده در پشت گوش
  • احساس درد هنگام فشار به پشت گوش
  • قرمزی و تورم پشت گوش
  • تب و سردرد
  • خونریزی از توده‌های پشت گوش

علائم دیگری مانند درد در نواحی گردن و غدد لنفاوی یا فشار به پوست اطراف گوش هم می‌تواند از نشانه‌های این بیماری باشد.

علل ابتلا به غده پشت گوش و انواع غده‌های پشت گوش

دلیل غده پشت گوش کم نیست. شایع‌ترین علت برآمدگی و غدد پشت گوش ایجاد توده در این نقطه، عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی است. در موارد کمتر، تومورها می‌توانند در این نقطه از بدن ایجاد شوند.

یک توده در پشت گوش می‌تواند در هر جایی بین بالای لاله گوش تا لوب ایجاد شود. بسته به علت به وجود آمدن غده پشت گوش، این برجستگی‌های کوچک تا متوسط ​​ممکن است نرم یا سفت به نظر برسند. حال می‌دانید که غده پشت گوش راست نشانه چیست؟ یا غده‌ی پشت گوش نشانه‌ی چیست؟ آیا ممکن است خطرناک باشد؟ علت ایجاد غده پشت گوش چیست؟

نوشته های مشابه

غده پشت گوش ممکن است حساس یا دردناک باشد. البته برخی از توده‌ها هیچ ناراحتی ایجاد نمی‌کنند. برخی از انواع علت غده پشت گوش در ادامه بررسی می‌شود.

غده پشت گوش
غده پشت گوش

عفونت‌های معمول در اطراف گوش یا نزدیک آن

وقتی بیمار می‌شوید ممکن است متوجه یک توده در پشت گوش خود شوید. غدد لنفاوی که کار آن‌ها مبارزه با بیماری‌های مختلف است در پشت گوش نیز وجود دارند. اگر به گلودرد استرپتوکوکی یا عفونت گوش مبتلا شوید، غدد لنفاوی پشت گوش‌های شما متورم و ملتهب می‌شوند.

سایر عفونت‌های رایج نیز می‌توانند باعث تورم غدد لنفاوی شوند، و علت برآمدگی و غدد پشت گوش شناخته می‌شود مانند:

  • آبسه و عفونت دندان‌ها
  • بیماری لثه
  • آنفولانزا یا سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی
  • بیماری لایم (بیماری ناشی از یک باکتری حامل کنه)
  • مونونوکلئوز (عفونت ناشی از ویروس هرپس)
  • تبخال دهان (عفونت ویروس هرپس سیمپلکس)
  • عفونت‌های مقاربتی (STIs)
  • تونسیلیت (التهاب لوزه‌های پشت گلو)
  • عفونت‌های شدید سایر قسمت‌های بدن

عفونت‌های پوستی نیز می‌توانند باعث تورم غدد لنفاوی شوند. در برخی موارد، پوست آلوده می‌تواند منجر به رشد غده‌ای چرکی به نام آبسه شود که شبیه یک جوش بزرگ است.

ماستوئیدیت، یک عفونت باکتریایی است که بر استخوان ماستوئید پشت گوش تأثیر می‌گذارد، همچنین می‌تواند باعث ایجاد غده پشت گوش شود. این عارضه معمولاً ناشی از عفونت درمان نشده گوش میانی است که به استخوان ماستوئید گسترش یافته است.

سایر علائم ماستوئیدیت عبارت‌اند از:

  • وجود مایعات در گوش
  • گوش درد
  • تب
  • سردرد
  • قرمزی اطراف گوش
  • مشکل شنوایی
  • انواع غده پشت گوش

کلوئیدها

ممکن است بعد از سوراخ کردن گوش، توده‌ای را در پشت گوش حس کنید که به مرور زمان از بین نمی‌رود. هر چند این بیماری شایع نیست؛ اما این توده‌ها که کلوئید نامیده می‌شوند، در حدود ۲.۵ درصد از موارد سوراخ کردن گوش رخ می‌دهند. درمان آبسه پشت گوش بهتر است سریع انجام گیرد.

در اصل، اینها زخم‌هایی هستند که فراتر از محل سوراخ شدن یا زخم رشد می‌کنند. درمان آنها ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا کلوئیدها حتی پس از برداشتن با جراحی تمایل به رشد مجدد دارند. جراح گوش این توده‌ها را برمی‌دارد.

غده پشت گوش
غده پشت گوش

آکنه به‌عنوان یک غده پشت گوش

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که اغلب به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود. آکنه می‌تواند در بسیاری از قسمت‌های بدن ظاهر شود، اما شایع‌ترین محل ایجاد آن، صورت است. جوش‌ها نیز می‌توانند در پشت گوش ایجاد شوند. پس اگر می‌گویید که غده کوچک پشت گوش نشانه چیست؟ باید بدانید که گاهی اوقات یک جوش ساده است. غده چربی پشت گوش خود به خود درمان می‌شود.

کرم‌های ضد آکنه و شوینده‌های صورت بدون نسخه (OTC) ممکن است به درمان آکنه خفیف کمک کنند. آکنه شدیدتر ممکن است به داروهای قوی نیاز داشته باشد. یک جوش نیز می‌تواند عفونی شود. سعی کنید جوش‌ها را نخارانید و لمس نکنید تا احتمال عفونت کاهش یابد.

غده در گردن و پشت گوش نیز ممکن است ایجاد شود و سریع خود به خود از بین رود.

لیپوم ها

لیپوم ها نوعی رشد غیرطبیعی پوست هستند. لیپوم ها توده‌های چربی بافت سخت نیستند و می‌توان آنها را زیر پوست جابه‌جا کرد. آنها می‌توانند در قسمت‌های مختلف بدن از جمله پشت گوش ایجاد شوند.

این نوع غده پشت گوش، بی‌ضرر است؛ اما می‌توانند باعث ناراحتی شوند. معمولاً لیپوم نیازی به درمان ندارد مگر اینکه شما را آزار دهد. در این صورت می‌توانید آن را جراحی کرده و بیرون آورید. جراحی کیست پشت گوش یک جراحی ساده است.

کیست‌ها

کیست‌ها از سلول‌ها و روغن‌های مرده پوست تشکیل شده‌اند. هنگام لمس آن‌ها، احساس نرمی را زیر انگشت خود دارید. کیست‌ها اغلب خود به خود از بین می‌روند و در صورتی عفونی نشوند، دردناک نیستند. در صورتی که کیست عفونی شود، نیاز به آنتی‌بیوتیک است و گاهی اوقات هم می‌توان با جراحی‌های ساده آن را بیرون آورد.

تومورهای خوش‌خیم یا بدخیم

یک توده پشت گوش می‌تواند یک تومور بی‌ضرر (خوش‌خیم) یا سرطانی (بدخیم) باشد.

توده پشت گوش اکثر اوقات با لنفوم همراه نیست و بیشتر توده‌های ناشی از سرطان‌های نازوفارنکس در پشت گردن یافت می‌شوند.

برجستگی‌هایی که سرطانی هستند دارای چندین ویژگی هستند که آنها را از توده‌های بی‌ضرر و معمولی متفاوت می‌کند. در صورتی که علائم زیر وجود دارد، احتمال بدخیم بودن غده پشت گوش بیشتر می‌شود و علائم غده سرطانی پشت گوش شامل موارد زیر است:

  • در یک نقطه ثابت هستند
  • شکل نامنظم و ناهموار دارند
  • سفت و محکم هستند

آیا این بیماری روش پیشگیری دارد؟

غده پشت گوش، یک عارضه معمول است که بارها هر کسی ممکن است به آن دچار شود. با توجه به این که اکثر اوقات این کیست هیچ‌گونه خطری ندارد، ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشد. با این حال برخی اوقات عفونی شدن و درد آن آزاردهنده است.

برای پیشگیری از ایجاد غده پشت گوش، باید بهداشت و سلامت پوست و گوش را مورد توجه قرار دهید. در صورتی که هر گونه توده یا غده‌ای در اطراف گوش خود می‌بینید، آن را دست‌کاری نکنید تا بزرگ‌تر نشود.

غده‌ی پشت گوش در کودکان هم ممکن است دیده شود و درمان راحت و سریع هم دارد.

انواع راه درمان غده پشت گوش

روش‌های درمانی متعددی برای غده پشت گوش وجود دارد که برخی از آن‌ها در ادامه بررسی می‌شوند.

درمان خانگی کیست پشت گوش

معمولاً درمان‌های ابتدایی از خانه شروع می‌شود و در صورتی که بهبودی حاصل نشد، سراغ پزشک می‌رویم. درمان خانگی غده پشت گوش مانند قرار دادن کیسه آب گرم یا حوله گرم بر روی کیست می‌تواند آن را کوچک‌تر و به مرور زمان درمان کند. استفاده از کیسه یخ نیز می‌تواند مؤثر باشد. شستشوی روزانه پشت گوش و اطراف کیست باعث می‌شود تا سریع‌تر درمان شود.

درمان خانگی کیست پشت گوش
درمان خانگی کیست پشت گوش

درمان‌های دارویی غده پشت گوش

در صورتی که کیست یا غده پشت گوش حالت عفونی داشت و طی چند روز بهبود پیدا نکرد، بهتر است برای درمان آن از داروهای آنتی‌بیوتیک زیر نظر پزشک استفاده کنید. گاهی اوقات پزشک انواع پمادهای ضدالتهاب و آنتی‌بیوتیک را هم تجویز می‌کنند.

جراحی و برداشتن غده پشت گوش

از دیگر روش‌های درمانی که برای این غده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برداشتن آن‌ها توسط پزشک است. البته باید دقت داشته باشید که پزشک ابتدا خوش‌خیم یا بدخیم بودن آن‌ها را بررسی می‌کند، سپس با توجه به نوع غده، درمان یا جراحی‌های لازم را انجام می‌دهد و عمل غده پشت گوش را مدیریت می‌کند.

جراحی و برداشتن غده پشت گوش
جراحی و برداشتن غده پشت گوش

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

هر چند اکثر اوقات، غده پشت گوش به‌سرعت از بین می‌رود و فرد نیازی به درمان یا مراجعه به پزشک ندارد؛ اما همیشه هم این غده‌ها بی‌ضرر نیستند. در مواقعی که غده پشت گوش به مرور خوب نشد یا بدتر شد، باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. از طرفی وجود توده‌هایی با اندازه‌های بزرگ و شکل ناهموار، ممکن است نشان‌دهنده تومورهای بدخیم باشد و باید سریع‌تر درمان آن شروع شود.

کیست پشت گوش که دردناک است نیز باید سریع درمان شود تا فرد بتواند به‌راحتی بخوابد. در صورتی که هر کدام از علامت‌های خطرناک این بیماری را دیدید، سریع‌تر باید به پزشک مراجعه کرد.

ممکن است این سؤال هم پیش آید که برای غده پشت گوش به چه دکتری مراجعه کنیم؟ در اصل متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند به شما در تشخیص و درمان این کیست کمک زیادی کند.

غده پشت گوش
غده پشت گوش

دریافت نوبت پزشک به صورت غیرحضوری

اگر احساس می‌کنید باید سریع‌تر غده پشت گوش خود را درمان کنید، بهتر است که درمان را به تعویق نیندازید. مشغله‌های کاری باعث می‌شود تا اکثر افراد مراجعه به پزشک را به بعد موکول کنند. البته سامانه پذیرش ۲۴ این امکان را فراهم کرده است تا در اسرع وقت در منزل یا محل کار خود به‌راحتی نوبت پزشک دریافت کنید و از مشاوره این گروه تخصصی نیز بهره‌مند شوید. ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی به شما کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به گوش مانند غده پشت گوش را سریع‌تر درمان کرده و وقت خود را در هیاهو و ترافیک شهر هدر ندهید.

سؤالات متداول غده پشت گوش

  • ایا کیست پشت گوش خطرناک است؟

  • معمولاً غده پشت گوش بدخیم نیست و خیلی کم اتفاق می‌افتد که این غده‌ها سرطانی باشند.
  • اندازه غده‌های پشت گوش چقدر است؟

  • در اصل می‌توان گفت که این غده‌ها در هر سایزی ممکن است ایجاد شود. گاهی قطر آن‌ها بسیار کم و گاهی بزرگ است. در صورتی که این کیست‌ها بزرگ باشند، می‌توان آن‌ها را با جراحی خارج کرد.
  • آیا غده پشت گوش درد دارد؟

  • معمولاً این نوع غده‌ها در صورتی که عفونی شوند، درد دارند. از طرفی هنگامی که اندازه آن‌ها بزرگ شود، به نواحی اطراف خود و پوست این قسمت‌ها فشار وارد کرده و دردناک می‌شوند. هنگامی که ورم کردن استخوان پشت گوش اتفاق می‌افتد معمولاً درد ایجاد می‌شود.
۳.۷/۵ (۱۱ نظر)

منبع
verywellhealth.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
47 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عفت
عفت
26 روز قبل

سلام.مادرخانم بنده بصورت اتفاقی ورم گوش داشتن شدید بعد تزریق پلیسیرین که دکتر تجویز کرد ورم خوابید اما سر و صورت باد کرده شدید با درد و سوزش تا جایی که نمیشه دست زد و رفته رفته بیشتر میشه علت چیست
و راهکار
تا جایی ورم پیشانی زیاد هست با سر که چشمانشان پیدا نمیشه

زهرا
زهرا
27 روز قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید من یه دختر دارم تقریباً یک ماه و نیم داره سر یه ماهگیش متوجه شدم یه دونه زیر شقیقه کنار گوشش داره الان نزدیک به پانزده روز هست بزرگ تر شده تقریبا اندازه یک دکمه پیراهن هست فشار هم دادم درد نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر پشت گوش سمت راستم البته دقیق پشت گوشم نیست چندسانت جلوتر ازگوشم نزدیک به استخوان سرم غده ای بدون درد دارم که البته قبلاً کوچیک بود ولی الان بزرگترشده میخواستم بدونم چی هست خطرداره به دکتر چی باید مراجعه کنم

Rozhan
Rozhan
3 ماه قبل

سلام من یه چهار روزی هست که عابل مرغون گرفتم امروز متوجه شدم که پشت گوشم کمی باد کرده و درد میکه گوش چپم هست میشه راهنمایی کنید
ایا خطرناکه؟

Zahra
Zahra
پاسخ به  Rozhan
3 ماه قبل

سلام فهمیدید واسه چیه چون منم اینطور شدمه

حمیدرضا
حمیدرضا
3 ماه قبل

سلام من غده پشت گوش دارم ولی دارد نداره وپزشک گفت باید جراحی بشه ولی نمیدونم چه پزشکی باید اینکار را انجام بدهد ممنون میشم راهنماییم کنید.

سید
سید
پاسخ به  حمیدرضا
3 ماه قبل

سلام . دکتر امین جهان‌بخشی . دکتر خیلی خوبی است. ان‌شاءالله خداوند شفا دهد.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سید
آرزو
آرزو
4 ماه قبل

سلام من عصری تاحالا متوجه درد پشت گوشم ۳ سانت از طرف گوش راستم بطرف سرم یه برآمدگی سفت بوجود آمد ک سرم ک روی بالش میزارم یا دست فشار بدم روی این برآمدگی درد دارم ممنون میشم دلیلش بگید و اینک یکماه هم هست ک فک چپم وقتی غذا میخورم از داخل گوشم صدای سایدگیه استخوان بهم را میده

ب م
ب م
5 ماه قبل

سلام غده پشت گوش من اول بزرگه بعد خود به خود کوچک میشه و سفت هست

اورهان
اورهان
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من سه هفته غده پایین گوش وکنار فکم بوجود امده ک همراه بادردگوش ودردفک ودندان هستم ک بیشتر مواقع نصف سر وقسمت گیچگاهم دردمیکنه لطفا اگ میشه بگید این دردازچی هس

اریسا
اریسا
پاسخ به  اورهان
4 ماه قبل

س من یه ماهی هست که پشت گوشم نزدیک ب گردنم ب اندازه نخود شده خ سفته آنتی بیوتیک خوردم الان نسبتا کوچک شده ولی هنوز سفته وکاملا رفع نشدهاری

مهسا
مهسا
پاسخ به  اورهان
11 روز قبل

متوجه شدین چه مشکلی دارید چون منم علایم شمارو دارم

نسرین
نسرین
7 ماه قبل

سلام من دوهفته بود که تب و لرز و سردردهای شدید داشتم و چون گوشمو سوراخ کردم دوماهه گوشم ورم میکنه چرک میکنه هنوز خوب نشده دیروز متوجه ی توده پشت گوشم شدم که درد میکنه و امروز بزرگتر شده

نازنین
نازنین
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

منمممم چیکارکردید درمان شد

اصغر
اصغر
8 ماه قبل

من ۱۴سال دارم پشت گوشم توده داره وازوقتی آبله مرغان گرفتم بزرگ شده آیاخطردارد

زهرا
زهرا
پاسخ به  اصغر
3 ماه قبل

سلام دختر من هم همینجور شده آیا جای نگرانی است؟

حمیده
حمیده
پاسخ به  زهرا
17 روز قبل

سلام پسر من از دیروز آبله مرغون گرفته زیاد شدت نداره ولی تب می‌کنه و امروز پشت گوشش سمت راست وگردن وپشت سرش غده درآورده علتش چی می‌تونه باشه

رمضانی
رمضانی
8 ماه قبل

سلام وقت بخیرمن یه کیست یاغده زیرگوشم حدود۲ماه هست که متوجه شدم رفتم دکترچرک خشک گن دادشبهابزرگ میشه روزهاکوچک وگوشم کمی دردداره بعضی وقتهانیست میشه وبعضی وقتهابزرگ میشه ودست میزترم کوچک میسه وجابجامبشه چی هست تشکر

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر، من بعضی اوقات در هنگام استرس روی گردن و یا پشت گوشم یک غده ی سفت ظاهر می شود که معمولا خارش دارد، و بعد از چند ساعت از بین می رود، می توانید در این مورد مرا راهنمایی کنید

افسانه
افسانه
10 ماه قبل

دخترم در المان زندگی می کنه پسرش که ۲۶ ماهشه پشت گوشش یک برامدگی ایجاد شده دکترش دارو نداده بعد از آزمایش گفته تو خونش عفونت دیده شده انجا هیج داروی به بیمار نمی دند نمی دانم باید چکار کرد

م ش
م ش
10 ماه قبل

سلام دکتر پسر من ۲سال است که هر دو طرف گلوش التهاب داره الان متوجه شدم که پشت گوش راستش سفت شده میشه بگین علتش چیه

Mohsen
Mohsen
پاسخ به  م ش
1 ماه قبل

سلام پسر شما تول شده پیش یک دکتر محلی که بهش میکن تولی ببرید تول شو در بیاره خوب میشه

حسن
حسن
10 ماه قبل

استخوان پشت گوش من سمت چپ درد میکند شنوایی سمت چپ ندارم باید چکار کنم راهنمایی کنید ؟حسن

سعید
سعید
پاسخ به  حسن
4 ماه قبل

سلام من امروز متوجه شدم پشت گوش سمت چب نزدیک به سر سمن پایین حالت استخوان بیرون است سفت است ودرد ندارد این دلیلش چیه

سعید
سعید
پاسخ به  حسن
4 ماه قبل

سلام

حسن
حسن
پاسخ به  حسن
2 ماه قبل

حسن

بدون نام
بدون نام
11 ماه قبل

سلام آقای دکتر من امروز پشت گوشم خارش کرد و بعد یه چیزی گرد پشت گوشم درآمد . مثل استخوان سفت هست خطری که ندارد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط بدون نام
سمانه
سمانه
پاسخ به  بدون نام
7 ماه قبل

سلام من ۶ سال سرطان لنفوم دارم و تحت نظر دکتر بودم و خوش بود الان بعد این چند سال دوباره مریضیم تشدید شده و الان پاتولوژی و ازمایش انکام دادم چند روزه پشت کوشم و پشت استخون سر ورم کرده و درد دارم و کف سرم زخم شده

خسرو تیموری
خسرو تیموری
1 سال قبل

سلام یک دونه بین گردن و فک پایین صورتم درآمده گرد هست زیر پوست ۳ سانت زیر لاله گوش

رمضانی
رمضانی
پاسخ به  خسرو تیموری
8 ماه قبل

منم مثل شماست چی هست

علی زنگنه
علی زنگنه
پاسخ به  خسرو تیموری
5 ماه قبل

سلام ببخشید دکتر غده چربی سفت درپشت گوش من هست بدون دردوترشع باچه روشی میشود از بین بردش

کبرا
کبرا
1 سال قبل

درودبرشما،زیر گوش راستم یه توده کوچک دراومده وقتی لمسش میکنم درد داره ،وپایینترروی گردنم هم هست،پشت سرم سمت چپ هم یه توده دردناک هست که دردش به شونه چپم میزنه،ونمیتونم سرمو تکون بدم،لطفا راهنمایی بفرمایید

یوسف
یوسف
پاسخ به  کبرا
11 ماه قبل

چند روزیه که پپشت گوش راست بسمت گردن غده ای متورم بسیار دردناک ایجاد که حدودا بعد از سه روز جوشهای ریز عفونی و ترشح کننده بمقدار کم و درد آور اطراف پشت گردن و گوش راستم ظاهر شده،، لطفا راه درمان آن را بفرمایید، با سپاس

علیرضا عزتی
علیرضا عزتی
پاسخ به  یوسف
3 ماه قبل

سلام دکتر من ۶۸سال دارم مرد هستم پشت گوش زیرلاله سمت راستم هرچندماه یه بارغده ازجوش بزرگتردردتاکی بروز میکند بعد چهار پنج روزخودبخود باز میشه ومقداری چرک وخون ازش خارج میشه دو روز خونابه ازش خرج میشه وبعد خوب میشه درمانش چیست این دو ساله اینطورم

پورحسینی
پورحسینی
1 سال قبل

سلام من دخترم ۳ساله است پشت گوشش ورم کرده چهاربارکه اینطوری میشه یعنی سر سه ماه که میشه گوشش دردمیکنه ورم میکنه دکتربردمش یه سرم وصل کرد الان سه روز بهتر نشده چی کار کنم

ابوالمحتز احمد
ابوالمحتز احمد
1 سال قبل

سلام یک مهمان ازعراق دارم برای دوماه دیگر میخواهد عمل انجام بدهد راهنمایی بفرماییدابپ

حید ری
حید ری
1 سال قبل

سلام اقای دکتر پایین گوش پسر من هم باد کرده درد هم داره علتش از چیه

الهه
الهه
1 سال قبل

سلام من یه دخترسه ساله دارم ابله مرغان گرفته الان دوسه روزی متوجه شدم پشت گوشش اندازه یه نخودبرآمدگی داره بهش دست میزنم دردداره نمیدونم علتش چیه میترسم چیزبدی باشه

خنفری
خنفری
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

سلام من پسرم ۳ سالشه آبله مرغان گرفته والان پشت گوشش عین توپ کوچیک زیرپوستی دراومده خطری داره براش ؟ لطفا راهنمای کنید

رضا
رضا
پاسخ به  خنفری
21 روز قبل

سلام دختره منم آبله مرغان گرفته پشت گوشش دوتا برامدگی درومده شما به جواب رسیدین ممنون میشم راهنمایی کنید

Zahra
Zahra
پاسخ به  الهه
3 ماه قبل

سلام دلیلشو فهمیدید؟چون من الان اینطور شدم

سمانه
سمانه
پاسخ به  Zahra
2 روز قبل

سلام من بعد از گوش رو پیرسینگ زدم پشت گوشم باد کرد

خانم جعفرنژاد
خانم جعفرنژاد
1 سال قبل

سلام…من حدودا ،۱۱روزه گوشماسوراخ کردم و چند روزه صدام گرفته و یکن گلودرد داشتم.ازامروزم
زیرگوش راستم اندازه چندتانخود ورم کرده و درد داره لطفا راهنماییم کنید که چیکارکنم

مهران
مهران
1 سال قبل

سلام آقای دکتر توی پشت گوش من غده است چیکار کنم و ضرر آن بر بدن چیست

سنبل سلام ببخشید پشت گوش مت چپم ورم کرده دردم دال
سنبل سلام ببخشید پشت گوش مت چپم ورم کرده دردم دال
پاسخ به  مهران
4 ماه قبل

سلام ببخشید پشته گوش سمته چپم ورم کرده ودرد داره نشانه چیست

حسین
حسین

سلام منم مث شما هستم این براز چیه

مرتضی
مرتضی

سلام منم دارم رفتم پیش متخصص گوش و حلق و بینی گفت کیست هست وقت داده تاعمل کنم دربیاره نگرانی ندارد باید عمل درست میشه یاحق

دکمه بازگشت به بالا