روش‌های ترک اعتیاد به قرص متادون چیست؟

متادون نوعی داروی مخدر صنعتی است. از متادون معمولاً برای ترک اعتیاد هروئین و دیگر مواد مخدر افیونی استفاده می‌شود؛ اما متأسفانه ترک هروئین با قرص متادون، روش درستی نیست و خود قرص متادون اعتیاد اور است. به همین دلیل، برای ترک باید به دکتر ترک اعتیاد مراجعه کرد. همچنین نباید متادون را بیش‌ازحد و بدون تجویز پزشک مصرف کرد؛ اما این روزها شاهد استفاده بیش‌ازپیش این داروی مخدر هستیم. بدین ترتیب، در این مقاله می‌خواهیم در مورد علائم و روش‌های ترک اعتیاد قرص متادون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه یک فرد معتاد به قرص متادون را بشناسیم؟

مصرف بیش‌ازحد قرص متادون ۵ میلی گرم و سایر دوزهای این قرص می‌تواند باعث اعتیاد شود. معمولاً افرادی که دچار اعتیاد می‌شوند، بیماری خود را انکار می‌کنند و تمایلی به آزمایش اعتیاد به قرص متادون ندارند. با این حال، علائم ظاهری آن‌ها و تغییر رفتاری که دارند، خود گواه همه چیز خواهد بود! اگر با یک فرد معتاد به قرص متادون در یک‌جا زندگی کنید، با تغییر رفتار و ظاهر او متوجه همه چیز خواهید شد.

از بارزترین علایم اعتیاد به قرص متادون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهوع
  • خارش بدن
  • دشواری در تکلم
  • نامنظم شدن تنفس
  • خواب‌آلودگی غیرطبیعی
  • کاهش سرعت حرف زدن
  • تورم صورت و کشیدگی پوست
  • فراموشی، کاهش تمرکز و حافظه

ناگفته نماند که علائم اعتیاد به انواه مواد مخدر، تقریباً یکی است و به‌راحتی می‌توان آن را تشخیص داد.

عوارض اعتیاد به متادون

همان‌طور که گفتیم، مصرف بیش‌ازحد قرص متادون می‌تواند باعث اعتیاد قرص متادون شود؛ اما عوارض دیگری هم در پی دارد مانند تخریب اعضای داخلی بدن و مرگ ناگهانی فرد! اعتیاد متادون می‌تواند به‌شدت روی کبد تأثیر گذاشته و باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود؛ مصرف این قرص می‌تواند بالا رفتن آنزیم های کبد و در نتیجه سرطان کبد را منجر شود.

از جمله برخی از مهم‌ترین عوارض اعتیاد قرص متادون می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • افسردگی
  • احساس پوچی
  • اختلالات روانی
  • ضربان نامنظم قلب
  • پوسیدگی دندان‌‌ها
  • عدم ثبات شخصیتی
  • اختلال شدید تنفسی

علاوه بر عوارضی که برای مصرف قرص متادون و اعتیاد به آن نام بردیم، باید بگوییم که ترک یکباره متادون و هرگونه مواد مخدر دیگری اصلاً توصیه نمی‌شود و همه چیز باید تحت نظارت دکتر روانپزشک ترک اعتیاد قرار داشته باشد.

ترک متادون تا چند روز طول میکشد؟

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوال‌ها برای ترک اعتیاد متادون این است که ترک متادون چند روز طول می کشد؟ افراد بسیاری که اعتیاد خود را ترک نمی‌کنند و از ترک آن می‌هراسند، به دلیل همین دوره خماری پس از ترک است. باید بگوییم که اگر ترک اعتیاد تحت نظر پزشک متخصص و در کلینیک‌های معتبر صورت گیرد، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر دوره خماری آن تمام می‌شود. همچنین گفتنی است که نشانه‌های ترک اعتیاد قرص متادون یک تا سه روز بعد از آخرین مصرف ظهور کرده و سخت ترین روز ترک متادون، روز ششم است.

اگر ترک قرص متادون ۲۰ و ترک قرص متادون ۴۰ در کلینیک‌های ترک اعتیاد و تحت نظر دکتر روانپزشکی متخصص انجام شود، با کمترین میزان سختی همراه خواهد بود.

بهتر است برای ترک اعتیاد قرص متادون به کلینیک ترک اعتیاد معتبر مراجعه شود؛ اما برای ترک قرص متادون در خانه معمولاً از دو روش نوین و دارویی یا روش سنتی استفاده می‌شود که در ادامه توضیح می‌دهیم:

روش نوین ترک تضمینی متادون

در روش ترک قرص متادون در خانه به‌صورت نوین، از داروهایی مانند بوپرنورفین، نالوکسون و کلونیدین استفاده می‌شود. این داروهای به‌منظور آسان‌ساختن فرآیند ترک و کاهش برخی از علائم دردناک مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترک متادون با قرص کلونیدین منجر به کاهش علائمی مانند اضطراب، تحریک، درد عضلانی، عرق کردن، آبریزش بینی و گرفتگی مفصلی می‌شود.

نالترکسون هم یک سم‌زدای قوی است که ۲ یا ۳ روز، علائم ترک را کاهش می‌دهد.

روش سنتی ترک قرص متادون

در روش سنتی ترک اعتیاد به متادون، ترک به‌صورت تدریجی انجام می‌شود. در این روش معمولاً ۵ الی ۷ هفته زمان لازم است. در این روش، ابتدا مصرف متادون را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش می‌دهند. سپس در هر هفته، مصرف را به میزان ۵ میلی‌ گرم کاهش می‌دهند تا میزان مصرف به ۲۰ میلی گرم برسد. سپس میزان مصرف در هر هفته کم‌تر از ۵ میلی گرم کاهش داده می‌شود تا جایی که به صفر برسد. این روش از ترک ناگهانی متادون و ترک یکدفعه متادون بهتر و مؤثرتر است. با این حال، در صورت مشاهده وسوسه‌های بیش‌ازحد برای مصرف مجدد قرص متادون، به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

در این روش درمان ترک قرص متادون بهتر است برای کنترل وسوسه بازگشت، از یک دکتر روانشناسی یا دکتر روانشناس آنلاین کمک گرفت.

اعتیاد به قرص متادون
اعتیاد به قرص متادون

بهترین روش ترک مصرف متادون

همان‌طور که گفتیم برای ترک اعتیاد قرص متادون بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه شود؛ اما بهترین روش ترک اعتیاد قرص متادون به‌صورت زیر است:

۱. سم‌زدایی تدریجی بدن از متادون

علائم ترک قطعی متادون شدید است و به همین خاطر باید تحت نظارت یک متخصص ترک اعتیاد انجام شود. در روش تدریجی سم‌زدایی بدن از متادون، فرد می‌تواند علاوه بر اعتیاد جسمی، بر اعتیاد روانی خود هم غلبه کند.

۲. سم‌زدایی سریع بدن از متادون

در روش سم‌زدایی سریع، ابتدا معاینات پزشکی و آزمایشات اعتیاد انجام شده و همچنین دوز متادون و مدت زمان مصرف آن توسط پزشکان متخصص بررسی می‌شود. در صورت تأییر پزشک متخصص، می‌توان سم‌زدایی سریع را شروع کرد؛ اما باز هم می‌گوییم که روش تدریجی بسیار بهتر و مؤثرتر است.

نشانه های ترک قرص متادون

فردی که دچار اعتیاد قرص متادون شده است، پس از ترک آن، علایم و نشانه‌هایی خواهد داشت که عبارت‌اند از:

  • گیجی
  • یبوست
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • درد عضلانی
  • تعریق شدید
  • مشکلات خواب
  • مشکل در تنفس

در برخی شرایط علائم ترک اعتیاد قرص متادون ممکن است به‌حدی شدید باشد که فرد نشانه‌های زیر را تجربه کند:

  • افسردگی
  • بی‌خوابی
  • آبریزش بینی
  • لرز و گرگرفتگی
  • بی‌قراری و اضطراب
  • درد عضلانی یا درد مفاصل
  • تمایل شدید به مصرف متادون

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم علائم و روش‌های ترک اعتیاد قرص متادون را برایتان شرح دهیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. همان‌طور که گفتیم بهتر است برای ترک اعتیاد متادون بدون درد و اصولی به یک کلینیک معتبر مراجعه شود. همچنین در مورد ترک قرص متادون در خانه صحبت کردیم که این روش هم بهتر است تحت نظارت دکتر متخصص ترک اعتیاد و دکتر روانشناسی عمومی انجام شود. امیدواریم در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم.

 

گفتگوی آنلاین با روانشناس

۳.۸/۵ (۹۳ نظر)

منبع
nhs

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
3K پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زری
زری
5 ساعت قبل

لطفاً کمکم کنین راه حلی اگه هس کمتر بشه علائم و دردش زود تر تموم شه یا مکان و مرکزی که میتونن بهم معرفی کنین ممنوم میشم

زری
زری
5 ساعت قبل

سلام وقت بخیر
درگیر قرص متادون شدم شدیدا دیگ تحملشو ندارم از طرفی هم نمیتونم ترکش کنم به علت علائم و درد عرق و سردی بیحالی و پرخاشگری تو محیط خونه کسی مطلع نیس و این عذابم میده

کارن
کارن
20 ساعت قبل

سلام من بخاطرزودانزلی هفت بارقرص متادون خوردم ولی دیگه نخوردم الان ۲۰روزه گذشته نه درددارم نه چیزی فقط فراموشش نمیکنم چندوقت دیگه طول میکشه فراموشش کنم

کیان
کیان
1 روز قبل

سلام به تک تک دوستان همدرد

باشد که با لطف خدای مهربان و پشتکار خودتون در مسیر پاکی ثابت قدم باشید و در تمام مراحل زندگی موفق

ببینید دوستان همدرد
از آنجایی که این وبلاگ آنلاین نیست و پیام‌هایی که شما دوستان همدرد ارسال میکنید در لحظه ثبت نمی‌شود و جهت همدردی و راهنمایی در لحظه امکان پذیر نیست
ابن که شما داداش های مهربان و خواهر های مهربان
وارد وبلاگ دیابلو شوید بعد که کامل وبلاگ باز شد یه دکمه قرمز رنگ کنار صفحه نمایش داده می‌شود روی اون دکمه نوشته برو پایین اون دکمه قرمز رنگ را کلیک کنید بعدش وارد صفحه اصلی میشوید و آخرین پیام نوشتاری دوستان را کلیک کنید وارد صفحه نوشتاری می‌شود هر سوالی یا هر تجربه ای دارید مشارکت کنید بنویسید تا هم کمکی به خودتون هم تجربه ای واسه دیگر دوستان همدرد شود در جهت مسیر پاکی و راه بهبودی همه ی دوستان همدرد

وبلاگ دیابلو آنلاین هست و در لحظه پیام شما ثبت می‌شود

باشد که با لطف خدای مهربان در تمام مراحل زندگی موفق باشید

پاکی تک تک دوستان وبلاگ ابدی

یه داداش کیان و یه داداش سیمرغ دیگر هم اینجا پیام گذاشته انشاالله پاکی شما هم هر روز بالاتر رود و پاکیتون ابدی باشد.

ناشناس
ناشناس
1 روز قبل

سلام دوستان تو رو خدا ترک کنید. هرچه مدت زمان مصرف بیشتر باشه طول دوره ترک هم سخت تر میشه . روز ١۴ پاکی هستم فقط درد عضلات و کلافگی دارم. نمیدونم چکار کنم. اما دارم با خودم میجنگم یک هفته هست شبهافقط ٢ ساعت میخوابم . ٩ سال مصرف شربت داشتم تا سه ماه آخر رسوندم روزی یک سی سی بدون درد نمیشه ترک کرد. کلی هم قرص و شربت تقویتی گرفتم . تو روجان هر کی دوست دارید زودتر ترک کنید. ١٠ روزه دارم با آهنگ غمگین فقط گریه می کنم. خدا به هممون کمک کنه .

امیر
امیر
2 روز قبل

با عرض سلام من ۶ساله اوایل تریاک می‌کشیدم بعد بی دو خوردم یک ساله متادون خوردم الان شش ماه ترک کردم متادون باید با خودش ترک بکنید عزیزان بخدا بد تمرین مواد روی زمین متادونه افسردگی گرفته بودم زود انزالی حتا ماه یک بارم با خانومت نمیتونی هم خوابی بکنی خیلی بده خدا شماهم شفابده به شما ماهم همین طور آمین

رئالی
رئالی
2 روز قبل

سلام ۱۳۰ روز گذشت. باید صبر و تحمل داشته باشید. ۰۹۳۶۳۰۲۷۵۸۱ دوستان درخدمتم البته فقط پیامک

Navid
Navid
3 روز قبل

چشم به هم زدیم ۹ماه از پاکیم گذشت البته ناگفته نماند دهنم سرویس شد درد ندارم خوابم خوب شده ولی این افسردگی بی پدر ولم نمیکنه اصلا حوصله بیرون رفتن ندارم همش مثل پیرزنها تو خونم

قاتل
قاتل
4 روز قبل

من الان یه ۳ هفتس دارم ترک میکنم تا میام یخورده بخوابم با صرفه شدید بیدار میشم چیکار کنم ممنوم

امیر
امیر
4 روز قبل

سلام به دوستان عزیز من بعد از ۱۲ سال مصرف متادون الان ۵ماه پاکم اما باید بگم سخته ولی شدنیه بنده تدریجی کم کردم ولی شد بعد از پنج ماه تازه داره بدنم نرمال میشه البته به میزان مصرف وطول زمان مصرف داره به خدا هیچی به پاکی نمیشه دوستان نترسید فقط اراده کنید به امید پاکی همه عزیزان

من کجا باران کجا راه بی پایان کجا
من کجا باران کجا راه بی پایان کجا
4 روز قبل

سلام بچه ها،من می‌خوام یه چیز خفن بهتون معرفی کنم،من سه سال متادون بیست مصرف داشتم الان دبی زندگی میکنم واقعا خیلی سخت بود بعد پنج روز ترک مجبور شدم بیام،اما یه معجزه اینجا پیدا کردم یه قرص که باید خیلی کم مصرف بشه اما بهتون کمک می‌کنه،ولی لطفاً خواهش میکنم به دکترتون پیشنهاد بدین بعد مصرف کنید،ایم دارو تو ایران هم هست،یکم گرون اما از متا ارزون تر،قرص پا نا دول اکستر ا،اون دول آخرش فکر نکنید مرفین داره،حتما عالیه

بهار
بهار
4 روز قبل

اقایون میشه پاسخ سوالمو بدین؟ من یه بیقراریه بدی که نه شبیه درده نه میتونم بگم درد نیست تو پشت معدم تا سمت کتف و گردنو اینادارم خیلی موقع خواب مخصوصا اذیت میکنه اینو باچی میشه ارومترش کرد؟

محمد
محمد
پاسخ به  بهار
1 روز قبل

سلام من این بی‌قراری رو داشتم تو معده وشکمم خیلی بعد ترک اذیت کرد.بعد کلی دکتر رفتن مشخص شد از میکروب معدس حتما برو دکتر گوارش بعد یه ماه خوب میشی

بهار
بهار
پاسخ به  محمد
12 ساعت قبل

سلام، ممنونم اقا محمد، بله حتما هم همینطوره چون سابقه مشکل معده رو دارم! اما درطول دوره مزخرفی که مصرف داشتم این بیقراری خفه شده بود فکر کردم خوب شدم ممنونم

امید.
امید.
پاسخ به  بهار
18 ساعت قبل

اسمش همون سندروم بیقراریه.از علائم ترکه.معمولا از پا بیشتر شروع میشه.کمی با مسکنهای معمولی بهتر میشه اما کامل نه.
عموما نیمه شب شروع میشه و باعث بیخوابی و وول خوردن
شخص میشه.بهتره چند لحظه بشینی و کمی کش بدی بدن رو و
مجدد رو به شکم بخوابی و چند لحظه یکبار هم موقعیت بدن رو تغییر بدی بلکه یهو چندساعتی به خواب بری.

کیان
کیان
4 روز قبل

سلام به نظر من از متادون کثیف تر وجود ندارد
من خودم چند سال اعتیاد داشتم
شیره و تریاک می‌کشیدم بعدش دیگه رفتم رو قرص
روزی ۴یا ۳تا چهل می‌خوردم
توی دو هفته مصرف آوردم روزی یک چهارم بعدشم کردم داخل قطره چکان و با آب قاطی میکردم و دیگه خیلی فشار میومد دو قطره میچکنمدم روی زبونم
الان ۲۳ روزه که گذاشتم کنار کلا دیگه متادون نخوردم
بسته به شرایط من داخل خونه کسی هم از اعتیاد من خبر نداشت و تازه سر کار هم میرفتم و تو بدترین شرایط اقتصادی و روانی
هفته اول ضعف و بدن درد و هفته دوم بی‌قراری و عرق و عصبی بودن
دو ساعت از قبل خواب قرص منیزیم بخورین
بی تاثیر نیست
و اینکه برا کمک به خواب هم قرص ملاتونین بخورین
برای درد ضعف پا هم آب سرد برای من خوب بود و آروم میشدم
اول توکل به خداوند و بعدم خودتون

تورج
تورج
5 روز قبل

سلام
منم ۱۰ ماهه متادون رو با دوز بالای ۵۰ سی سی ترک کردم تا ۶ ماه اوکی نشدم برای ترک متادون فقط باید صبر داشته باشید صبر و تحمل و هدف داشته باشید میتونید موفق باشید

آخرین ویرایش 5 روز قبل توسط تورج
سیمرغ
سیمرغ
5 روز قبل

خیلی از دوستان از بی خوابی گفتن که یه امر عادی هس چون موقع مصرف متادون دوپامین بدن بشدت کاهش پیدا میکنه تا بدن بیاد اینو به حالت نرمال برگردونه یه خورده زمانبره و با تغذیه مناسب درست میشه زمان ترک مصرف شیر و مایعات رو فراموش نکنید به امید رهایی همه دوستان گل

jak
jak
6 روز قبل

سلام دوستان ۲۱ سالمه و یک سالی هست که هر صبح سه تا پنج سی سی شربت متادون مصرف میکردم و الان ۱۵ روز که پاکم ولی کسلی و بیخوابی اذیتم میکنه .بازم خداراشکر که دارم پاک میشم واسه بقیه هم آرزوی پاکی دائم دارم

مجید
مجید
پاسخ به  jak
1 روز قبل

برا درد چه آمپولی بزنیم خوبه ؟

احسان
احسان
6 روز قبل

چرا کامنت پاک میکنید

بهار
بهار
6 روز قبل

سلام به همگی…امیدوارم حالتون خوب باشه…متاسفانه با نهایت شرمندگی من هم ناااگاهانه وارد دنیای متادون شدم! باراول که خواستم بذارم کنار نتونستم بدون جایگزین از تیپ مخدر اینکاروکنم چون فکرمیکردم اول اینو جایگزین کنم بعداونم میذارم کنارکه نشد بعدیه وقفه کوتاه دوباره برگشتم سرخونه اول! بهترین راه همیشه کم کردن تدریجی دز مصرفیه…اما من ازاون ادمایی نیستم بتونم کم کنم! باردوم که شروع کردم به ترک مصرفم به اندازه دوره اول نبود اما بازم کم نبود که خجالت میکشم بگم چقدر!! من همونو یکباره گذاشتم کنار!!! اما با کلونیدین…برای من بسیار بسیار اثرگذاربود طوریکه غصه میخورم چرا اینو باراول برای ترک امتحان نکردم! این دارو افت فشارخون میاره لطفا لطفا با تجویز پزشک استفاده کنید..برای من مثه اب رو اتیش بود..درسته سرحال نبودم بیحسم همچنان و بیقراری شبانه دارم اما تونستم کناربذارم…امیدسلامتی برای همه…

علی
علی
6 روز قبل

من نزدیک دوازده سال روزی دو تا قرص بیست میخوردم .یه دفعه تصمیم گرفتم بزارم کنار الان روز سی ام .تموم این سی روز معده درد داشتم تا اینکه یکی از دوستام یه قرص خارجی مولتی ویتامین رو بهم داد که زینک و اهن و ب کمپلکس و ویتامین سی توش بود تا خوردم معدم خیلی بهتر شد همیشه سردم بود اما الان بهتر شدم ولی ماهیچه های پاهام کلا شل ول شدن .ترک متادون درد بدنیش کمه ولی طولانی مدت خوب میشی .بیست روز اول درد و خماری بیست روز دوم بی حالی و خستگی بیست روز سوم صبر و استقامت .بالاخره تموم میشه .باید صبر داشته باشین

jak
jak
6 روز قبل

سلام دوستان ۲۱ سالمه و حدودا از پارسال روزی دو تا پنج سی سی شربت متادون مصرف میکردم فقط به خاطر اینکه صبح زود میخوردم تا خود شب شارژ بودم .الان روز ۱۵ ترک هستم و کسلی و بیحالی شدید فقط داره آزارم میده از خدا میخوام که به همه ما کمک کنه تا از شر این متا خلاص بشیم .اگه کسی هم میتونه راهنمایی کنه که چیکار کنم بهتر بشم ممنونش هستم دمتونم گرم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  jak
5 روز قبل

سلام اگر ازروز اول نصف کلوندین۲ میخوردی و نصف شب ۱۵روز جلو بودی ولی الان که روزهای درد گذشته بی حالت ترت می‌کنه..ممنون یه همدرد…

تنها
تنها
پاسخ به  jak
4 روز قبل

قرص نوتروپلیین۲۵و پرفنازو۲ روزی یک عدد نصف صبح نصف شب بدونه مرفین هست خیلی به خواب واعصاب کوک می‌کنه امید رهایی

دوست خوب
دوست خوب
پاسخ به  jak
1 روز قبل

دوست عزیز منم مث توام…فقط با بی ۲ از شرش راحت میشی و بس

احسان
احسان
6 روز قبل

واقعاً خجالت دارد شما هم سانسور میکنید

پرهام
پرهام
7 روز قبل

من مصرفم مورفین بود. فقط ۲ سال متادون مصرف کردم کا مصرفم این اواخر روزی ۳۰ سی سی شربت متادون بود. چون بدم اومد دوز کم نکردم و یهو ترک کردم. ولی یکی به من بگه الان که روز چهلم منه ، من بازم باید علائم داشته باشم؟ این لامذهب چسبیده به روحم و ول نمیکنهههههه. روز سی اُم سرما خوردم گفتم خب آخر ترکه ولی نهههه هنوز علائم پاکسازیه گوارش . سردرد اختلال خواب . تعریق سرگیجه مفصل درد و ضعف شدید دارم با اینکه ویتامین های کامل رو مصرف میکنم و تغذیم و آبراسانی به بدنم عالیه.جالبیش اینه وسوسه به مصرف متادون ندارم ولی خب خماری پایان نداره

سجاد
سجاد
7 روز قبل

سلام. دوستان ۱۰سال مصرف متادون داشتم در حاله حاظر با داروه گیاهی دارم ترک میکنم خدا رو شکر ۳۲ روزه که از ترکم گذشته و خیلی خوب شدم هر چند تا ۲۵روز خیلی اذیت شدم اما دوره درمانم حدوده ۶۰روزه به هر صورت انگیزه خیلی کمک میکنه و انشاالله هر کی این هیولا گریبانشو گرفته خدا نجاتش بده

ییی
ییی
پاسخ به  سجاد
13 ساعت قبل

اسم دارو

سحر
سحر
7 روز قبل

سلام دوستان من تقریبا ۹ماه پیش توی جیب همسرم متداول ۵پیدا کردم توی همین سایت همه نظرات و‌تجربه ها رو خوندم از استرس مردم ‌و‌زنده شدم
حتی به زور همسرم برم روانپزشک و ایشون گفتن که دوزش کمه و مشکلی نداره مثلا سه هفته ای یا دو هفته ای یکی استفاده بشه اینم بگم که همسرم عضو اهدای خون هم هست
هر چند وقت میره خون میده
الان باز من این قرص ها رو دیدم خیلی عصبی شدم نمی‌دونم چیکار کنم تو رو خدا راه حل بدین دوس ندارم اصلا مصرف کنه همسرم رستوران دار هستن ساعات کاری زیادی داره و باشگاه هم میره

سحر
سحر
پاسخ به  سحر
7 روز قبل

اشتباه تایپ شد متادون

ارسلان
ارسلان
پاسخ به  سحر
2 روز قبل

ترک متادون ۵ اصلا کاری نداره خیلی خیلی راحته

احسان
احسان
7 روز قبل

سلام من ۱۳ سال شربت متادون مصرف میکردم شایدم بیشتر همش از ترس خماری ترک نمی‌کردم ولی با پایین آوردن دوز مصرف میتونید ترک کنید ۳ سی سی ۷ ماه طول کشید تا کردمش نیم دهم .حالا ۱۵ روزه ترک کردم . ولی خواب ندارم تو مصرف شربت ای دوسال اخر کلورازپام می‌خوردم حالا درد اصلا ندارم ولی خوابم بهم ریخته و تیک عصبی و اشتها ندارم برای غذا استفراغ ندارم بوی بد تعریق بدن و بی‌حالی و سست بودن بدنم دارم . خواهشاً متادون کم کنید و بعد ترک کامل بهتر تا یک دفعه کنار بزارید

محمد رضا
محمد رضا
8 روز قبل

سلام دوستان من یک ساله تریاک استفاده میکردم الانم ۲ ماه یک چهارم متادون میخورم الان دو روزه کنار گذاشتم خیلی درد دارم چند روز طول میکشه

ارسلان
ارسلان
پاسخ به  محمد رضا
2 روز قبل

سلام خب با چه روشی داری ترک میکنی

پدرام
پدرام
پاسخ به  محمد رضا
1 روز قبل

تا قیامت

سیمرغ
سیمرغ
9 روز قبل

من الان روزه دهم هست بخدا الان پنج روزه خواب به چشمام نیومده دریغ از ده دقیقه خواب از هر دمنوش و کوفت و زهر ماری که بگین خوردم جواب نمیده بی خوابی و بی‌حالی امونمو بریده

کیان
کیان
9 روز قبل

سلام دوستان همدرد

سعی کنید یابویی ترک نکنید
هر چقدر که مقدار مصرفتون است نهایت یه هفته یا ده روز از مقدار مصرفتون ۲۰ الی ۲۵ درصد کم کنید تا با کمترین مقدار مصرفی قطع مصرف کنید
این جوری در مسیر پاکی هم بهتون فشار کمتری وارد میشود
قلبا خیلی دوستون دارم و برایم با ارزش هستید چون خودم آلوده به هشت مدل مواد مخدر بودم و کلا پاک شدم و در راه بهبودی و پاک ماندن هستم و الان عضو کوچکی از انجمن na
هستم
زمین خورده تمام دوستان همدرد هستم
خواهر های مهربان
داداشای مهربان
درسته برای بردن هیچ زمانی دیر نیست
اما یه وقت هایی خیلی زود دیر میشود
مراقب خودتون سلامتی و پاکیتون باشید تحت هر شرایطی که دست تقدیر برایتان رقم زد
درخت صبر تلخه اما میوه اش شیرین است
صبوری کنید
پاکی یک گنج است

پاکی دوستان ابدی……

کیان
کیان
9 روز قبل

سلام دوستان همدرد
باشد که با لطف خدای مهربان در مسیر پاکی ثابت قدم باشید و در تمام مراحل زندگی موفق

ببینید دوستان همدرد
بعد از قطع مصرف و رهایی از اعتیاد
بهترین راهکارها برای کاهش علائم خماری از دردها و بی خوابی
گرفتن دوش هست روزی حداقل سه بار در شبانه روز دوش بگیرید
از مایعات مثل آب آبمیوه کمپوت آناناس گیلاس میوه جات بیشتر استفاده کنید تا بدنتان زودتر سم زدایی کند
تغذیه مقوی و طبع گرم مثل خرما موز عسل شیره انگور ارده حبوبات گرم مثل عدسی مغزیجات در کنار غذاهای دیگر روزانه استفاده کنید
از سردیجات مثل ترشی و لبنیات و غذاهای پرچرب دوری کنید
از نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه انرژی زا نوشابه تا مدتی استفاده نکنید چون همون لحظه بهتون انرژی می‌دهد اما بعدش علائم خماری را تشدید میکند
مصرف سیگار دارید کمتر استفاده کنید
واسه آرامش و کم خوابی از دمنوش میکس
گل گاوزبان زنیان استوخودوس سنبل الطب شقایق استفاده کنید
واسه تقویت بدنتان میتوانی از سرم و آمپول تقویتی ب کمپلکس هست استفاده کنید هفته یک عدی اون هم سه هفته اول هفته ای یه دونه از آمپول نروبین هم می‌توانید ده روز اول قطع مصرف هر سه روز یه دونه بزنید
اگر شرایط جادی داشتید هفته اول قطع مصرف میتوانید از مسکن های بدون مخدر مثل ناپروکسن باکلوفن الفن ایکس استفاده کنید هر هشت ساعت یه دونه از این سه مدل قرص که نوشتم فقط از یه مدلش میتوانید استفاده کنید

متادون مخدر صنعتی است و چون حالت چرب بودن و چسبندگی دارد و محلول در چربی است
مدت زمان به تعادل رسیدن جسمی از علائم خماری دردها و بی خوابی یه کم نسبت به مخدر های دیگر زمان بر است
هنوز دارویی که تمام علائم درد وبی خوابی مسیر پاکی را کامل کاور کند هنوز ساخته نشده
از قرص های خواب آور و آرامبخش هم دوری کنید که وابستگی دارند و اعتیاد اور هستند
نگران نباشید
درد لازمه ی هر نوع رشدی است

بهترین درمان به تعادل رسیدم جسمی در مسیر پاکی
دمنوش صبر است
به خودتون زمان دهید صبوری کنید تا به تعادل جسمی برسید
انشالله با لطف خدای مهربان و پشتکار خودتون
در مسیر پاکی ثابت قدم باشید و در تمام مراحل زندگی موفق

پاکی تک تک دوستان همدرد ابدی… بجنگید.

محمد
محمد
9 روز قبل

عرفان

تورج هستم فردی که از ۲۹ سالگی تعارف کردن ما هم کو
تورج هستم فردی که از ۲۹ سالگی تعارف کردن ما هم کو
9 روز قبل

سلام فردی هستم که در ۲۰سالگی تعارف کردن وما هم کوتا نیامدیم وکاشکی اون اتفاق نیوفتاده بود حالا کشی دوست داره بقیش را بشنود

سعید
سعید
11 روز قبل

ضمنا دوستانی که کم کردن بهشون بگم که دمشون گرم ،ولی اذیت شدنا تازه از روز ۸ ام پس از قطع شروع میشه..پس خودتون رو آماده کنین

خاک بر سر
خاک بر سر
پاسخ به  سعید
9 روز قبل

به قرآن من اگه یه کاره ی مملکت میشدم تموم کلینیک ترک اعتیادو آتیش میزدم که هر چی بدبختی زیر سر این بی شرفاس بی پدرا از ساقی بدترن تف تو ذات این جمهوری اسلامی که داره این بلا را سرمون میاره

سعید
سعید
11 روز قبل

سلام به دوستان.الان شد ۶۵ روز از قطع مصرف.اولش بگم که خدا به ما کمک کرد و از استفراغ و زردآب و این داستانا نداشتیم.ولی بی خوابی اذیت کرد.بیست روزه تقریبا خوابم بهتر شده.البته مشکلش اینه که وقتش دست تو نیست.هر موقع بدنت عشقش کشید می‌خوابه.حوصله ی هیچ بنی بشری رو ندارم هنوز.به شدت بی حالم.روزی ۱۲ ساعت بدنم سوزن سوزن میشه.منی که زمستون ها با لباس زیر میگشتم الان کاپشن از تنم در نمیاد و یه جورایی مضحکه شدم..کلا فکر کنم شش ماه اسیر باشیم.البته من بدلیل شرایط مجبور شدم یه هویی بعد از ده سال مصرف ۴۰ سی سی قطعش کنم و نمیتونم هیچگونه قرص خوابی مصرف کنم..ولی بهتون بگم انگیزه باید داشته باشین.این متاع رو هر چی ادامه بدین ترکش سخت تره..واقعا معلوم نیست چیه بی ناموس..میگن چون متادون تحریم اه دارن از داروی بی حسی گاو استفاده می‌کنند که اگه این باشه وامصیبتا!!
خدا بهممون کمک کنه.تموم میشه..همین که دیگه تو جمع چرت نزنیم و هی عرق نکنیم بدنیا میارزه

گلاره
گلاره
11 روز قبل

سلام من ۵ ساله که متادون مصرف میکنم تو این چند ساله ۳بار ترک کردم چند ماه استفاده نکردم ولی دوباره مصرف کردم الان ده روزه مصرف نمیکنم از لحاظ بدنی اوکیم ولی از لحاظ روحی داغونم چون بیماری وسواس دارم انجام کارهای خونه برام خیلی عذاب اور و سخته الان به شدت وسوسه میشم هر لحظه میگم ددباره مصرف کنم فقط وسوسش اذیتم میکنه چیکار کنم دوستان

سوسن
سوسن
پاسخ به  گلاره
10 روز قبل

سلام عزیزم انشالع ک زودتر خوب بشی قربونت برم تورو خدادیگه استفاده نکن ارزش نداره بزاربهم بریزه خوب میشی تمیزش میکنی این اشتباه رو نکنی حیفع

محمد
محمد
پاسخ به  سوسن
9 روز قبل

سلام درد وسوسه تمام میشه من ۲۸روزه نخوابیدم میخام پاک بمانم هال میکنم درد می کشم قرص نور تلیپ تلین دکتر بنویسه با کدین یانگفن بخر درد کمتر میشه به ارزی موفقیت شبی ۲ساعت خواب دارم روز میرم سرکار خدا شکر که سالم میشم فقط باید بهای همین

ارتا
ارتا
پاسخ به  گلاره
9 روز قبل

سلام خیلی بهت تبریک میگم که پاک شدی عزیزبجای این که توخونه بشینی بروبیرون هوابخوروسوسه کلن میره به امیدخدا.ضمنن فقط به خداتوکل کن اونه که کارارودرمیاره

یاشار
یاشار
پاسخ به  گلاره
7 روز قبل

برو کلاس ان ای

هادی
هادی
پاسخ به  گلاره
6 روز قبل

چرا برای بیماری وسواس تون نرفتین دکتر روانپزشک ، داروی فلوکستین محشره

ramin
ramin
11 روز قبل

من خواهر و مادر و زن تو که این کامنت پاک میکنی‌ گایدممممم

ramin
ramin
11 روز قبل

من خواهر و مادر و زن تو که این کامنت پاک میکنی‌ گایدممممم

ramin
ramin
11 روز قبل

من خواهر و مادر و زن تو که این کامنت پاک میکنی‌ گایدممممم

ramin
ramin
11 روز قبل

من خواهر و مادر و زن تو که این کامنت پاک میکنی‌ گایدممممم

ramin
ramin
11 روز قبل

آخه علت اینکه نظر آدم را پاک می‌کنید بگید.ما ایرانی‌‌ها همیشه باید کار هامون با زور و دیکتاتوری باشه؟

ramin
ramin
11 روز قبل

آخر مگر ممکنه یک داروی گیاهی خماری متادون را از بین ببرد؟من در سویس بخاطر یکی‌ از اقواممون که برای ترک متادون بستری بود با یک پروفسور اینکاره صحبت کردم میگفت بدون کشیدن خماری ممکن نیست سالم شوی و بهترین روش را اینطور میگفت که در روز آنقدر متادون مصرف کن که ۲۰ در صد و یا بستگی به تحملت ۱۰ در صد خمار بمونی اینمقدار مصرف را آنقدر ادامه بده شاید هفته‌ها تا دیدی یک روز دیگر اون درصد خماری را نداری و با اون مصرف نرمالی،باید سریعا کم کنی‌ تا دوباره یک در صدی خمار به مانی،شما اصلا نباید بیش از یک روز نرمال باشی‌،اینکار را آنقدر ادامه میدهی‌ تا مصرف با خماری قابل تحمل به صفر می‌رسد آنجا تازه حدود یکسال طول میکشد تا کامل تنظیم بشی‌ و میتوانی از دکتر داروی دیگری برای مثلا خواب بگیری.

shervin.sh3030
shervin.sh3030
13 روز قبل

من روزی ی قرص ۲۰ متادون میخورم ..الان رفتم شربت گیاهی آلاله گرفتم …میگن جواب میده

علی
علی
13 روز قبل

چرا نمیذارید تجربیاتمونو به اشتراک بذاریم این در حال تایید چیه مسخره بچه‌های مردم بدبخت شدن تو هم سانسور کن کامنتهارو…

علی
علی
13 روز قبل

عزیزا بخدا هیچی به پاکی نمیشه جهنمم چند روز درد و بیخوابیم داشته باشید خدا ما لریم میگم یارو تیر تفنگ خورده هم اینطور آه و ناله نمیکنه عزیزم چند سال بدنت به این گوه اشغال عادت داشته این ۲۰روز روش بذار درد بکشی هرچند درد بدش نهایت ۴ روزه اگه اون چیزایی که من گفتم انجام بدی تازه نه دردش درحد بچه‌های که میان کامنت میذارن.!!
برو تریاکی شو ولی قرص متادونو نخور برو شیره‌ای شو ولی نگاه متادون نکن…
کامنت‌های پایینیمو بخونید کمکتون میکنه..
علی یک معتاد ولی ۱۲ روز که پاک و خوشحال و خدا در آغوشمه… تنها ما معتادهای پاک شده قدر زندگی آزادی خانواده خوشی می‌فهمیم هرکی دیگه گفت منم بگو اول معتاد شو بعد ترک کن تا بفهمی عشق به زندگی و آزادی رو ما معتادهای پاک شده می‌فهمیم…
ببخشید من زیاد پیام دادم ولی دلم سوخت گفتم تمام تجربیاتمو بگم که شاید کمکی کنه به کسی..
دوستون دارم مواظب خودتون باشید برا همم دعا کنیم…یاعلی

سیاوش
سیاوش
پاسخ به  علی
12 روز قبل

سلام.داداش من صبح نصف قرص ۲۰ میخورم ولی شب ۴ یا ۵ تا ۲۰ میخورم البته ی ماهیی ه اینجوری عادت کردم اوایل شبها هم ی دونه میخوردم ولی الان شده ۴ یا ۵ تا شبها..نمیدونم چکار کنم عصبی شدم خوابم بهم ریخته خوراکم..بنظرت چکار کنم..ممنون

سیاوش
سیاوش
پاسخ به  علی
8 روز قبل

تجربه ای در اختیار ما نزاشتی،فقط میگی ترک کنید پاکی خوبه..من خودم میخوام بدونم اونهایی که ترک کردن چجوری ترک کردن و……

علی
علی
13 روز قبل

من ترک تریاک داشتم ترک شیره‌ام ولی این متادون…
حالا اگه میترسونمتون بخاطر نخوردنش وگرنه به جان مادرم اون نکات رو انجام بده از دردی که دیگران داشتن اگه مثلا ۱۰۰ بگیریم این نکات من بیشتر ۳۰ تا ۴۰ درصد درد و خماریتون کم میکنه..
درضمن اون دمنوشها رو تا ۱۵ تا ۲۰ روز بخورید مرتب…
اها راستی قرص ویتامین b12 و آهن و مولتی‌ویتامین خوب خارجیش بخرید…
ببین ۹۹درصد معتادا کمبود آهن و مخصوصا b12 دارند مخصوصا کمبود b12 باعث خستگی و کوفتگی میشه بخدا من این ۴روزه میخورم به والله خستگی و کوفتگیم مخصوصا امروز کم کم شده روزا قبل به زور تا توالت میرفتم مخصوصا ۲روزش…

سوسن
سوسن
پاسخ به  علی
10 روز قبل

سلام عزیزم تورو خدامیشع اسم این دمنوش رو ببری من ۸سالع متادون میخورم ازترس نمیتونم ترک کنم تپش قلب دارم تودلم میریزه تندتند نمیدونم چکارکنم توروخداهرکس این دمنوش رو میدونه رو بهم بگه خداخیرت بده

سعید
سعید
پاسخ به  سوسن
4 روز قبل

عزیزم خیالت رو راحت کنم.من خودم تا ته طب سنتی رفتم.اصلا قاعده طب سنتی اینه که خیلی آروم پیش میره ولی عوارضش کمه.پس نتیجه این میشه این دمنوشا خیلی همت کنن تا ۲۰ درصد جواب میدن.حداقل ۴۰ تا ۵۰ روز اذیت میشی.خماری سخت نداره.ولی انگار ۵۰ روز آنفولانزا گرفتی که دست از سرت برت نمیداره.مغزت بیداره و بدنت خواب.مثل من فقط بشین پای کلیپ های خنده دار یوتوب.هر خنده ی ته دل آب رو آتیش.باید مثل لودر بری تو شکمش.سختی داره دیگه.البته خیلی بستگی به شرایط بدنی ات داره..راستی از همون اول ویتامین ب ۱ و ویتامین دی بخور که جوابه.

علی
علی
13 روز قبل

نکات بعدی هر روز دوش آب گرم یا ولرم بگیرید هرکی میگه دوش سرد غلط کرده چونکه متادون عوضی باعث منقبض شدن ماهیچه‌ها و عضلات میشه با دوش آب گرم هم باعث میشه تسکین بشه و هم باعث انبساط عضلات میشه…
حتما میوه زیاد بخورید و هم هروقت حال روحی یا جسمیتون بد شد آهنگ شاد با هدفون گوش بدید غمگین نه چونکه آهنگ شاد آدرنالینتو میبره بالا و تسکین میشه…
روزی چند دقیقه تا میتونید جلو آفتاب برید بشینید عضلات رو گرم میکنه…

علی
علی
13 روز قبل

سلام بچه‌ها من ۷ساله متادون خوردم البته لابه لاش هم شیره میکشیدم پیش دوستام..
الان چندتا نکته بهتون میگم خیلی خوبه اول دوز متادون رو کم کنید من این اواخر ۴تا ۲۰سفید میخوردم تو سه هفته کردمش صفر..
دوم برید پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیل و پودر بابونه و پودر آویشن و گل بنفشه و گل گاوزبان و سنبل‌الطیب بخرید..
صبحها پودر زنجبیل و پودر لیمو عمانی رو دم کنید هرکدوم یه قاشق چایخوری بخورید این دوتا هم کبد و هم کلیه رو میشوره و هم ادرار آور هست و هم گردش خونتونو میبره بالا..

حمید
حمید
13 روز قبل

داداش من خودم ۵سال گرفتارش بودم هم شربتش هم قرص ۴۰بامصرف شدید روزی که ترک کردمش ازروز ۲یا سوم بود که اینو جنازه بودم بعد اختلال توعصابم افتاد عصابم بقدری خورد میشد که میخواستم مادرمو بکشم بعد ۶روز نمیتونستن کنترلم کنم که باکمپ اجباری اونم بازدخورد شدید چاقو کشی که قرص رو بدنم یه جوری تاثیر گذاشته بود تا دم مرگ یکی از کمپی ها بردم خیلی مواد بدی بعد ۱۵روزهم تازه خماریش میاد سراغش به نظر من که ترکش کردم باید ۳ماه خماری این متادون بدی البته مونده به زمان تخریب ولی بعد یک دوره خانواده امدن منو ببرن ولی من تا ۳دوره موندم ولی بعد اون به مصرف تریاک ادامه دادم باز خماری ترک ولی الان خدا شکر پاکم بعد از ۴سال وبه پاکیمو خیلی دوست دارم دوست دارم زندگی کنم بعد هرکسی هم که شکی به کسی دارهبهش میگن شما مصرف دارین به ایه قران جان هرکی قسم میخوره دروغ اون شخص مصرف کننده است وصلام ازخدا میخوام اونی که مصرف میکنی خدا دستشو بده به انجمن پاک باشه پاک بمونه

محمد
محمد
15 روز قبل

دوستان همدردم در صورتی که در روز دوم و سوم به بعد هستید برای خلاص شدن از پا درد و … برید داروخانه و آمپول تستوسترون و ناندرلون بگیرید البته فقط مردها از هر کدوم ۳تا به فاصله ۱۰روز تزریق عضلانی کنید موقع تزریق هم دوتاش رو باهم قاطی کنید و بزنید.البته این آمپول برای ورزشکارهاست که می‌خوان حجم بگیرن ولی برای ما هم خیلی خوبه من تجربه کردم.و در آخر اگر بیماری کلیه و کبد ندارید و قرس وارفاربن استفاده نمیکنید حتما بزنید.البته فقط آقایان

مهتی
مهتی
16 روز قبل

اراده خیلی قوی میخواد ولی شدنیه باید استانه دردتون خیلی زیاد باشه من خودم تصمیم به ترک یابویی گرفتم ولی توصیه نمیکنم چون خیلی دردش زیاده تقریبا سه ماه زمان میبره ولی یه چیز دیگم بگم اونایی که میگن تدریجی کم میکنیم و بعدش ترک میکنیم اول و اخرش بایستی این دردو بکشید خماری داره اولو اخرش طرف میشناسم میزان مصرفشو رسونده به پنج سی سی ولی همین پنج سی سی رو نمیتونه بزاره کنار

آخرین ویرایش 16 روز قبل توسط مهتی
احسان
احسان
16 روز قبل

سلام دوستان لطفا اصلا نترسید من آنقدری مصرف میکردم که از دستم در رفته بود بخدا ۲۰ مثل آب‌نبات میخوردم الان دارم میزارم کنار شده روزی ۵ و بهتر بگم یک چهارم میخورم ولی یچیزیو تجربه کردم که خیلی آرومم کرد قرص کدئین بگیرید فقط از این پشت قرمزا و با انرژی زا بخورید خیلی خیلی خیلی کمک میکنه البته این بعد از آوردن پایین دوز هست ولی ون مادرتون بزارید کنار بخدا من انگلیس نرفتم بخاطر این لامسب الانم گو زده تو همچی اون خانم یسنا که گفت میترسم ترو قرآن کمش کن نترس اذیت میشی ولی باید رد بهمن که وایسادم پا همچیزش باید یا بمیرم یا تمام بشه

ارتا
ارتا
پاسخ به  احسان
6 روز قبل

سلام عشقا.منم الان کم کردم ۲تا۴۰زاگرس میخوردم الان شده نصف۴۰دارم کمش میکنم دوستان نظربدن چکارکنم.من اصلان لب به هیچی نزدم ولی۴ساله متادون میخورم.ضمنن درزمان کم کردن متادون بخداکارسخت انجام می‌دادم ولی خسته شدم من وقتی کم میکنم سرم دردمیکنه باچشام.باتشکرازدوستان

دکمه بازگشت به بالا