سرطان کبد | رتبه دار مرگ و میر سرطان

علائم و راه های درمان سرطان کبد

کبد

کبد، یکی از اندام‌­های حیاتی بدن است که به طور عمده، وظیفه تصفیه خون را به عهده دارد. خون در سراسر بدن جریان دارد و مواد شیمیایی و سم‌ها را به خود جذب می­‌کند. از آنجایی که خون تمام قسمت‌­های بدن، حداقل یک­بار از کبد عبور می‌کنند، کبد به راحتی در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان قرار می‌گیرد.

سرطان کبد چیست؟

کبد ممکن است دچار سرطان اولیه و یا سرطان متاستاتیک شود. سرطان اصلی سرطانی است که در سلول‌های خود کبد ایجاد می­‌شود.

سرطان متاستاتیک سرطانی است که در سایر سلول‌­های اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و سپس به کبد می‌رسد. گفته می‌شود که اکثر سرطان‌های کبد از نوع ثانویه یا متاستاتیک هستند. نام‌گذاری سرطان‌های متاستاتیک بر اساس اندام اولیه‌ای که در آن شکل گرفته‌­اند انجام می‌­شود. به عنوان مثال، سرطانی که در سینه ایجاد شده و به کبد منتشر می‌­شود، سرطان متاستاتیک سینه نام دارد. می توانید با متخصص خون، سرطان و آنکولوژی و یا متخصص درمان سرطان صحبت کنید .

بالاترین خطر ابتلا به سرطان کبد در افرادی با میانگین سنی ۶۷ سال دیده می­‌شود.

مشاوره آنلاین با متخصص سرطان و آنکولوژی

سرطان کبد در کودکان

به طور عمده، سرطان در کودکان دو نوع است:

  • هپاتوبلاستوما (Hepatoblastoma)
  • و هپاتوسلولار کارسینوما (Hepatocellular carcinoma).

سرطان کبد در کودکان، حدود ۱ درصد سرطان‌های کبد را تشکیل می‌­دهد. شانس نجات برای سرطان کبد در کودکان ۵ ساله ، ۷۳ درصد است.

سرطان کبد در زنان

به طور کلی زنان کمتر از مردان دچار سرطان کبد می‌­شوند. مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلاء به سرطان کبد قرار دارند. خطر ابتلاء مردان به این نوع سرطان در مقایسه با زنان، حدود سه برابر بیشتر است.

سرطان کبد

آیا سرطان کبد خطرناک است؟

در سرطان کبد، شانس درمان نسبت به سایر سرطان‌­ها کمتر است. در واقع معمولا سرطان کبد بسیار دیرهنگام و در مراحل پیشرفته و پایانی خود تشخیص داده می‌شود.

بر اساس گزارشی از انجمن شیمی آمریکا (ACS)، شانس نجات بیماران به مدت ۵ سال پس از تشخیص سرطان کبد توسط پزشک، ۳۱ درصد است. یعنی از بین افرادی که دچار سرطان کبد می‌­شوند، حدود ۳۱ درصد به مدت حداقل ۵ سال، به زندگی خود ادامه می‌­دهند.

علائم و نشانه های سرطان کبد

معمولا تا زمانی که سرطان کبد به مرحله پیشرفته نرسیده باشد، علائم آن بروز پیدا نمی‌کنند. از جمله علائم سرطان کبد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زردی یا یرقان، که باعث زرد شدن چشم‌ها و رنگ پوست می­‌شود
  • دردهای شکمی
  • درد در منطقه نزدیک به شانه راست
  • بزرگ شدن کبد، طحال یا هر دو
  • تجمع مایعات یا ورم‌های شکمی
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کمردرد
  • خارش
  • تب
  • از دست دادن ناگهانی وزن
  • کاهش اشتها

از کجا بفهمم سرطان کبد دارم؟

معمولا علائم سرطان کبد در مراحل اولیه بروز نمی‌­کنند. اگر علائم سرطان کبد را در خود می‌بینید، حتما آن‌ها را جدی بگیرید و برای کنترل سلامتی کبدتان به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

روش‌های تشخیص سرطان کبد

تشخیص زود هنگام سرطان کبد، شانس درمان و از بین بردن تومور کبد را بالا می­برد. تشخیص سرطان کبد معمولا با بررسی سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی شروع می­شود. ابتدا پزشک با پرسیدن سوالاتی، سابقه بیماری افراد را کنترل می­کند. سپس طی یک معاینه فیزیکی، تورم‌های شکمی و وجود زردی در چشم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این دو مورد اکثرا گویای مشکلات کبدی هستند. اگر افرادی دارای سابقه اعتیاد به مشروبات الکلی، ابتلاء به هپاتیت B و هپاتیت C هستند، حتما باید این موارد را به پزشک خود اطلاع دهند.

تشخیص سرطان کبد

سرطان کبد را می‌­توان از طریق آزمایش‌های زیر تشخیص داد:

آزمایش سلامتی کبد

این آزمایش به متخصص کمک می­کند تا با اندازه‌گیری دقیق مقدار پروتئین، آنزیم‌های کبد و بیلی روبین موجود در خون، وضعیت سلامتی کبد شما را تشخیص دهد.

وجود آلفا فتوپروتئین در خون

وجود آلفا فتوپروتئین (AFP) در خون فرد می­‌تواند نشانه ابتلاء به سرطان کبد باشد. این پروتئین معمولا قبل از تولد، در کبد و کیسه زرده نوزادان تولید می‌­شود. معمولا پس از تولد نوزاد، تولید آلفا فتوپروتئین متوقف می­‌شود.

سی‌تی‌اسکن یا ام‌ار‌ای شکمی

با استفاده از روش‌های عکسبرداری سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌ای، تصویر دقیقی از کبد و دیگر اندام‌های شکمی، به دست می‌­آید. این تصاویر به پزشک کمک می­‌کند تا محل رشد و تولید تومور، اندازه تومور و انتشار تومور به دیگر اندام‌ها را تشخیص دهند.

نمونه‌برداری از کبد

روش دیگر برای تشخیص سرطان کبد، بیوپسی (Biopsy) یا نمونه‌برداری از کبد است . طی بیوپسی، قسمتی از بافت کبد را بر می‌دارند و آزمایش‌­های مورد نظر بر روی آن انجام می‌دهند. برای جلوگیری از احساس درد، عمل نمونه‌برداری به کمک بیهوشی انجام می‌­شود.

عوارض سرطان کبد

سرطان کبد ممکن است باعث تورم و قابل مشاهده شدن رگ‌های زیر شکم شود.

  • کبودی
  • خونریزی
  • درد
  • کاهش اشتها
  • از دست دادن وزن
  • و ضعف بدن از دیگر عوارض سرطان کبد هستند.

همچنین سرطان کبد می‌­تواند به کلسترول و کاهش قند خون منجر شود. نگران عوارض سرطان کبد نباشید، با مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان سرطان کبد سایت پذیرش ۲۴ مشورت بگیرید و عوارض سرطان کبد را به حداقل برسانید.

سیروز کبدی

سیروز کبدی وضعیتی است که کبد به دلیل آسیب‌های بلند مدت، عملکرد طبیعی خود را از دست می­‌دهد. در واقع سیروز، مرحله پیشرفته فیبروزیس است که از بیماری های کبدی مانند هپاتیت و مصرف بیش از حد الکل، ناشی می‌­شود.

علت سرطان کبد

علل سرطان کبد به طور دقیق مشخص نیست. سرطان اولیه کبد بیشتر به دلایل :

  • وراثتی
  • مصرف الکل
  •  در نتیجه بیماری های عفونی مانند هپاتیت بی و سی، هموکروماتوزیس (بیماری وراثتی که مقدار آهن در کبد، بسیار بیشتر از حد نرمال است) ایجاد می‌­شود.

علت سرطان کبد

عفونت‌های ناشی از هپاتیت B و C و ویروس‌ها، متداول‌ترین علل ایجاد سرطان در آمریکا هستند. افرادی که دچار این نوع ویرس­‌ها می­‌شوند بسیار بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند زیرا این ویرس‌ها می‌­توانند منجر به سیروز شوند. بیش از نیمی از افرادی که دچار سرطان اولیه کبد می­‌شوند، دچار سیروز کبدی هستند. برخی از بیماری‌های کبدی ارثی، مانند هموکروماتوز نیز باعث سیروز کبدی و افزایش خطر ابتلاء به سرطان کبد می‌­شوند.

مواد شیمیایی مانند وینیل کلرید و آرسنیک نیز می‌­توانند به سرطان اولیه کبد منجر شوند. استعمال دخانیات و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی نیز، از جمله مواردی هستند که افراد را در معرض ابتلاء به سرطان اولیه کبد قرار می‌­دهند.

عوامل دیگری که خطر ابتلا را افزایش می‌دهند.

جنسیت

مردها بیشتر از زن‌ها در معرض سرطان کبد قرار می­‌گیرند.

اضافه وزن

چاقی خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌­دهد.

استفاده از استروئیدهای آنابولیک

ورزشکاران معمولا برای افزایش حجم عضلات خود از هورمون‌ها کمک می‌­گیرند. استفاده بلند مدت از این هورمون‌ها، باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان کبد می‌­شود.

بیماری‌های ارثی متابولیک

بیماری‌هایی که متابولیسم عادی بدن را مختل می­‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان کبد را در افراد به اندازه­‌ی قابل توجهی افزایش می‌­دهند.

بیماری‌های خاص

تحقیقات نشان داده‌اند که برخی بیماری‌های خاص مانند :

  • کمبود آلفا -۱ آنتی تریپسین
  • تیروزینمی
  • و بیماری ویلسون، با سرطان کبد مرتبط هستند.

دیابت نوع ۲

 خطر ابتلاء به سرطان کبد در افراد مبتلا به دیابت به خصوص اگر دچار هپاتیت هم باشند یا مدام از الکل استفاده کنند، بسیار بیشتر است.

سابقه ابتلا در خانواده

اگر مادر، پدر، خواهر یا برادر فردی مبتلا به سرطان کبد باشد، آن فرد بیشتر در معرض ابتلاء به این بیماری قرار می­‌گیرد.

سرطان کبد

قرار گرفتن در معرض آفلاتوکسی

 آفلاتوکسین ماده‌ای است که از یک قارچ خاص ترشح می‌­شود. هنگامی که کپک بر روی محصولات زیر رشد می‌کند، باعث ایجاد آفلاتوکسین می‌شود:

  • گندم
  • بادام زمینی
  • ذرت
  • آجیل
  • سویا

خطر ابتلا به سرطان کبد در اثر تماس طولانی مدت با آفلاتوکسین افزایش می‌یابد.  در کشورهای صنعتی که معمولا تولیدکنندگان به طور منظم مقدار آفلاتوکسین را بررسی می‌کنند، این احتمال کمتر است.

سیستم دفاعی ضعیف

افرادی مبتلا به ایدز و افرادی که داری سیستم ایمنی ضعیف هستند، بیشتر به سرطان کبد مبتلا می‌­شوند. در واقع خطر ابتلاء به سرطان کبد در این افراد، ۵ برابر بیشتر از افراد دیگر است.

راه­ های پیشگیری از سرطان کبد

سرطان کبد در مقایسه با سرطان‌های دیگر، سخت‌تر درمان می­‌شود. اما افراد می‌­توانند خطرات ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. همچنین رعایت موارد پیشگیری از سرطان می‌­تواند احتمال تشخیص زودهنگام سرطان کبد در افراد را افزایش دهد.

هیچ اقدامی به طور کامل نمی‌­تواند جلوی ابتلا به سرطان کبد را بگیرد، اما موارد زیر می‌­توانند این خطر را کاهش دهند.

تغییر عادت مصرف مشروبات الکلی

 مصرف مداوم و بیش از حد مشروبات الکلی به طور قابل توجهی باعث افزایش سیروز و سرطان کبد می‌­شود. ترک مصرف مشروبات الکلی، می‌­تواند به کاهش خطر ابتلا کمک کند.

کاهش مصرف دخانیات

 کاهش مصرف دخانیات به خصوص در افرادی که به هپاتیت B و C مبتلا هستند، به پیشگیری از سرطان کبد کمک می­‌کند.

تناسب اندام

 چاقی یکی از عوامل ابتلا به کبد چرب و سیروز است و می­‌تواند منجر به دیابت و سرطان کبد شود. افزایش سلامتی جسمی و تناسب وزن، می­‌تواند خطر ابتلا به این نوع سرطان را تاحدی کاهش دهد.

درمان بیماری‌های زمینه‌ای

 بیماری‌هایی مانند دیابت و هموکروماتوزیس می‌­توانند زمینه­ی ابتلا به سرطان کبد باشند. درمان این بیماری‌ها ، باعث جلوگیری از پیشروی آن‌ها و ابتلا به سرطان کبد می‌­شود.

سرطان کبد

آیا سرطان کبد قابل درمان است؟

درمان سرطان کبد به موارد زیر بستگی دارد:

  • تعداد، اندازه و محل تومورها در کبد
  • عملکرد کبد
  • وجود سیروز
  • انتشار تومور به دیگر اندام‌ها

درمان سرطان کبد (خوش­خیم و بد­خیم)

سرطان‌های خوش‌خیم

جراحی

 برای افرادی که در مراحل اولیه سرطان کبد هستند و قابلیت درمان وجود دارد، جراحی و خارج کردن توده، تنها راه درمان به نظر می‌رسد. شما می‌توانید درباره جراحی و درمان سرطان کبد با بهترین متخصصان آنلاین سرطان به صورت مشاوره متنی یا تلفنی در تماس باشید.

پیوند کبد

افرادی که می‌خواهند عمل پیوند کبد انجام دهند، اندازه­ی تومور کبد آن‌ها باید کوچکتر از ۵ سانتیمتر باشد و اگر تعداد متعددی تومور در کبد آن­ها وجود دارد، اندازه هر تومور باید کوچکتر از ۳ سانتی­متر باشد. در غیر این‌صورت خطر بازگشت سرطان به کبد بسیار زیاد است و به دلیل خطر بالای بازگشت، عمل پیوند کبد قابل انجام نیست.

یک پیوند کبد موفق خطر بازگشت سرطان را کاهش می‌دهد و باعث عملکرد طبیعی کبد در بدن می‌­شود. اما سیستم دفاعی بدن ممکن است اندام جدید را پس بزند و به عنوان عامل بیگانه به آن حمله کند. برخی دارو ها می‌­توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب و به سازگاری بدن با کبد جدید کمک کنند. اما این داروها با سرکوب سیستم ایمنی بدن، فرد را در معرض ابتلا به عفونت‌های شدید قرار می‌­دهند.

سرطان‌های بد­خیم

سرطان‌­های پیشرفته و سرطان‌­هایی که به دیگر اندام‌­های بدن منتشر شده‌­اند، شانس بسیار کمی برای درمان دارند. اما تیم‌های درمان سرطان حرفه‌ای، می‌­توانند برای درمان علائم بیماری و کاهش روند رشد تومور، روش مناسب درمان را انتخاب کنند.

روش‌های جدید درمان سرطان کبد

نبست به نوع سرطان، انواع روش‌های زیر برای درمان سرطان کبد، به کار گرفته می­‌شود.

سرطان کبد

درمان آبلیتیو (Ablative)

یک جراح می‌تواند برای کوچک کردن تومور یا متوقف کردن رشد تومور، از امواج رادیویی، موج و گرمای الکترومغناطیس و یا تزریق الکل به طور مستقیم به تومور استفاده کند. روش کرایوآبلیشن (cryoablation) نیز یکی از روش‌های جدید برای منجمدکردن و از بین بردن تومور است.

پرتودرمانی

تیم درمان، با هدایت کردن اشعه روی تومور یا تومورها، تعداد قابل توجهی از آن‌ها را از بین می­‌برند. عوارض این درمان :

شیمی‌درمانی

در شیمی‌درمانی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی، داروهایی به جریان خون یا رگ‌های اصلی کبد تزریق می­‌شوند. در روش کموامبولیزاسیون (chemoembolization)، جراح رگ خونی را مسدود کرده و داروهای ضد سرطان را به صورت مستقیم به تومور وارد می‌کند.

عوارض شیمی‌درمانی

  • ریزش مو
  • کاهش اشتها
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کبودی و خونریزی
  • خستگی و احتمال بالای عفونت بدن، از جمله عوارض شیمی درمانی برای سرطان کبد است.

همچنین برخی پزشکان ممکن است برای کاهش علائم بیماری، روندهای درمانی را معرفی کنند که هنوز عمومی نشده‌اند. بیماران باید از پزشک متخصص خود درباره مناسب‌­ترین روند درمان، مشاوره بگیرند.

سرطان کبد

زمان مراجعه به پزشک

افرادی که علائم سرطان کبد را در خود مشاهده می‌­کنند، برای بررسی سلامتی و تشخیص زود هنگام هر گونه ناکارآمدی کبد، حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنند. همچنین افرادی که دارای بیماری های زمینه‌ای سرطان کبد هستند و افرادی که خطر ابتلا به این سرطان در آن‌ها زیاد است، باید به طور مداوم توسط پزشک کنترل شوند و عملکرد کبد آن‌ها زیر نظر قرار گیرد.

در این خصوص می‌­توانید به صورت ۲۴ ساعته با متخصصین پذیرش ۲۴ به صورت مشاوره آنلاین مشورت کنید.

سخن پایانی

کبد، یکی از اندام های حیاتی بدن است که وظایف بسیاری بر عهده دارد. مشکلات کبدی طولانی مدت و برخی بیماری‌ها، منجر به سیروز کبدی و نهایتا سرطان کبد می‌­شوند.

افرادی که در معرض مشکلات کبدی قرار دارند، باید به طور جدی، عملکرد و وضعیت جسمی خود را زیر نظر بگیرند. شانس درمان سرطان کبد نسبت به سرطان‌های دیگر، کمتر است زیرا تشخیص وجود این سرطان در بدن، معمولا دیرهنگام و در مراحل پیشرفته رشد سرطان انجام می­‌گیرد.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره سرطان کبد و درمان آن در قسمت نظرات برای ما بنویسید. متخصصان سرطان پذیرش ۲۴، به آنها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

دوست عزیز، لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین سرطان

۴.۱/۵ (۴۱ نظر)

منبع
https://www.medicalnewstoday.comhttps://www.mayoclinic.orghttps://www.childrenwithcancer.org.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
51 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
5 روز قبل

دوستان فقط امیدتون به خدای بالاسری باشه فقط خدا دکتر وسلیه هست

حسن
حسن
1 ماه قبل

سلام من پارسال یک هفته مانده به عید برا سنوگرافی کبد رفتم بدون هیچ اعلایم درد بهم گفتند یه توده ۵سانتی تو کبدت هست نمونه برادری کردم مثبت در امد عمل کردم وتا حالا ۲۸جلسه شیمی درمانی شدم د اواسط شیمی درمانی سی تی اسکن تزیقی انجام دادم همه چیز نرمال بود صبور باشید وبه خدا توکل کنید اصلا بهش فکر نکنید.

محسن
محسن
پاسخ به  حسن
5 روز قبل

جسارت نباشه خواهرم شما بدخیم هستی یا خوش خیم

عزیز رحیمی
عزیز رحیمی
3 ماه قبل

سلام پدران یک سال ونیم پیش سرطان روده گرفت وخوب شد الان جدیدابه کبدش زده دکتراتشخیص دادن س ه تا یک سانت هست ویکی چهارسانت ببینم نظرشماچیست آگه عملش کنیم اشکال نداره درضمن ۷۵سال داره

محسن
محسن
پاسخ به  عزیز رحیمی
5 روز قبل

فقط خدا

Fati
Fati
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من قبلا هپاتیت سی داشتم سه ماه درمان شدم ازمایش پی سی ار دادم منفی بود حدود سه هفته بعدش ازمایش انتی بادی هپاتیت سی دادم مثبت بود آیا من هنوز مبتلا هستم؟؟

مدینه نیک سرشت
مدینه نیک سرشت
5 ماه قبل

سلام مادر شوهرم سن ۱۱۰دارند وبیمارستان تشخیص داده که ی توده داخل کبد دارن واشتها صفره نمی تونه راه بره کارش کشیده ب پوشاک ب نظر شما چکار کنه

حسن آصفی
حسن آصفی
6 ماه قبل

با سلام خسته نباشید من بچه تبریز هستم پدر من دو ماه است انواع بدنش درد میکند و بیشتر درد در شکم و کمر است بردیم به متخصص کبدی گفت باید یونگ افی و آزمایش بدید جواب را بردیم به همر به همان متخصص کبدی گفت سرطان کبد داری اگر را ه چاره‌ای هست لطفاً و خواهشمندم راهنمایی کنید ممنونم منتظر جواب شما هستم

شکوفه حسینی
شکوفه حسینی
7 ماه قبل

سلام من خانم ۳۷ساله هستم بدنم چند چند روز بعد به خارش می افتد تقریبا یه سال اینا میشه که این مریضی برام پیدا شده فکر کنم بادام زمینی کپک زده خوردم به نظر تون شاید مریضی ام جدی باشه یا سرتان کبد گرفتم شما بگویین چه کار کنم

Elia
Elia
7 ماه قبل

خواهر من سال ۱۴۰۰ در اثر سرطان کبد مرد و الان در آرامستان شهرستانمون خوابیده

قربانی
قربانی
پاسخ به  Elia
4 ماه قبل

سلام چند وقت فهمیدید که به رحمت خدا رفته بعد عملش کردید یا نه

سهیل
سهیل
پاسخ به  قربانی
3 ماه قبل

خدا تعیین کننده است داداش

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سهیل
احسان
احسان
پاسخ به  Elia
2 ماه قبل

روحش شاد

محسن
محسن
پاسخ به  Elia
5 روز قبل

خدارحمت کنع هرچی قسمت باشه و هرچی خدا بخواد

محسن عزیزی
محسن عزیزی
7 ماه قبل

دو عدد توده در کبدم بوجود امده”با خوردن دارو چیزی خاص حل نشد”الان گفتن باید عمل کنید”ایا این عمل چقد مفید هس”و چقد به انسان عمر می دهد”ایا پیوند کبد می توانم انجام دهم ؟؟؟با تشکر

مرتضی کاویانی راد
مرتضی کاویانی راد
پاسخ به  محسن عزیزی
1 ماه قبل

سلام آگه منظور داروی شیمی درمانی است زمان بره و قطعی نیست واگر دکتر آنکولوژی و جراح پیوند پیشنهاد پیوند دادن قطعا بهترین راهکاره توکل به خدا کن بدون استرس و نگرانی اما جدی و پیگیر باشید

مصطفی
مصطفی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید کبد من وضعش خرابه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ازکجا شروع کنم اگه دکترخوبی سراغ دارید لطفا معرفی کنید

قربانی
قربانی
پاسخ به  مصطفی
4 ماه قبل

بیمارستان صدرا دکتر ملک حسینی

اعظم محمدقلیها
اعظم محمدقلیها
10 ماه قبل

سلام.پدرمن پولیپ معده داشت که جراحی کردودردوران نقاهت ب سر می برد،ولی سرطان کبد ولوالمعده هم داره،رنگ پوستش زرد شده،ودائم می خوابه،اگه راه حلی داره،لطفا راهنمایی کنید،۷۳سال داره،وهیچ وقت دخانیات ومشروبات هم مصرف نکرده،تشکر

احمدرضا
احمدرضا
پاسخ به  اعظم محمدقلیها
7 ماه قبل

اشتباه بزرگی کردید که جراحی کردید ، هیچ درمانی برای این بیماری وجود نداره با این کار فقط زجر و درد پدرتون و زیاد کردید ، پدر من هم در اثر سرطان معده مرد ، توصیه من به شما اینه ، بهش مخدری بدید که درد و رنج نکشه و با لذت بمیره ، بهترینش هم تزریق هرویینه ، بعد هم هیچ وقت خودتون درگیر این بیماری یا فکر زیاد نکنید که بعدش خودتون مریض میشید ، بعضی از بیماریهای روانی از سرطان بدتر هستن، و هیچ وقت خودتون و مقصر ندونید

امیرعلی
امیرعلی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید مادرم خونریزی داره ودودستاش ورم میکنه استخوناش دردمیکنه وشکم دردایاممکن است سرطان کبدباشه

masi
masi
11 ماه قبل

من چند ماه پیش تو این پیج دنبال درمان سرطان متاستازیک کبد بودم برای بابام اما الان اون تو بهشت سکینه خوابیده

احمدرضا
احمدرضا
پاسخ به  masi
7 ماه قبل

خدا رحمتش کنه ، شانس اورد که زجر نکشید ، ببخشید بابت کامنتت خندم گرفت

سجاد
سجاد
پاسخ به  masi
1 ماه قبل

من تیر ماه داشتم بابت سرطان کبد دنبال درمان میگشتم و از تجربه ها خاستم استفاده کنم کامنت شمارو خوندم چنان استرسی گرفتم ، الان بعد از کلی دوندگی مامان منم ۴۳ روز پیش از دستم رفت و خونه خرابم کردو تو بهشت سکینه خوابید ، سرطان کبد منفورترین سرطانه به نظرم

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل

من به اونا که سرطان یا سرطانی دارن فقط روحیه رو حفظ کنن و خودشون رو خوب تغذیه کنن سرطان هیچ کاری نمیکنه

سفید
سفید
پاسخ به  فرهاد
7 ماه قبل

سلام بنده ۴۰ ساله سرطان مری و مقداری هم از کبد درگیر شده الان در حال شیمی درمانی و مرحله ۴هستم لطفا کسی که تجربه داره راهنمای‌ کنه متشکرم

فرانک
فرانک
پاسخ به  سفید
1 ماه قبل

فقط عسل خالص ناشتا بخورید… لیمو ترش

محسن
محسن
پاسخ به  سفید
5 روز قبل

کنگر هم بخورید

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل

من قبل سرطان گوارش یا آمپولاری واتر داشتم عمل کردم یکسال پرتو درمانی وشیمی درمانی کردم و۶ماه خوب بودم الان دوباره به کبدم زده و۶سانت هستن الان میخوام برم جراحی ودوباره مراحل شیمی وپرتو رو شروع کنم ولی مطمئنم هیچ کاری نمیکنه نابودش میکنم

علی
علی
1 سال قبل

سلام من خانمم سرطان کبد داره خیلی لاغر شده اصلا اشتها به غدا نداره داریم شیمی درمانی انجام میدیم علتش چیست هرروز لاغر تر میشه

راشد
راشد
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

الان حال خانمتان خوب شد یا نه

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

ان شاء الله همسرتون رفع کسالت شد و بهترن؟؟

بروفعلی ضامن منش
بروفعلی ضامن منش
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

خدا رحمتش کنه

زهرای
زهرای
1 سال قبل

برای سرطان کبد بدخییم وا ورم شگم درمانی هست

همایون رستمی
همایون رستمی
1 سال قبل

مادر بنده سرطان ریه دارن و به غدد فوق کلیوی متاستاز شده تازگی که سی تی رنگی دادیم دکتر میگه به کبد هم متاستاز شده .در حال حاضر وضعیت حسمانی خوبی ندارن ‌.‌‌‌..ضعف شدید و درد زیاد دارن ایا میشود کاری براشون اتجام داد در ضمن مادر ۳۳ جلسه رادیو تراپی و ۳ دوره شیمی درمانی شدن برای ریه شون در ضمن دکتر میگه الان ریه هم اب اورده ..
ایا امیدی هست براشون

سید علی خامنه ای
سید علی خامنه ای
پاسخ به  همایون رستمی
1 سال قبل

سلام

.....
.....
پاسخ به  همایون رستمی
10 ماه قبل

سلام ایا حالشون خوب شد ؟

مجتبی کبکابی زاده
مجتبی کبکابی زاده
1 سال قبل

سلام پارسال کرونا گرفته بودم خوب شدم نزدیک یک سال بعد با من تماس گرفتن و مرا به یک بیمارستان جهت دادن خون راهنمایی کردن من مراجعه کردم به ان ادرس و به اتاق سرطان کبد و نمونه برداری در ان بیمارستان رفتم و نمونه خون دادم چیزی به من نگفتن اما من فکر میکنم کبد بسیار چربی دارم طوری که لکه بر روی دستانم و کوره زدن و تاول و خارش بر روی دستهایم طوری که زخمشان میکنم تا از خارش بیفتد عوض شدن رنگ پوست دستم و ورم سر انگشتان و خشک شدن و زخم شدن دستانم و متورم شدن شکمم با وجود خوردن داروی لاغری گیاهی

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام
مادرم سرطان کولون با متاستاز کبد دارن.چندماهی تحت دارودرمانی واخیرا RFwکبد قرار گرفتن.
الان دکتر گفته اگر موافقت کنین شیمی درمانی تزریقی رو شروع میکنیم
باتوجه به سن مادرم که نزدیک ۸۰ هست واینکه تا الان نگذاشتیم که بفهمن بیماریشون چیه و مسایل ناشی از کهولت واضافه وزن وآرتروز شدید و…آیا انجام شیمی درمانی به صلاح هست؟

عبدالله علم‌بیگی
عبدالله علم‌بیگی
1 سال قبل

سلام همسرمن تازه مبتلا به بیماری سرطان کبد شده وخدارو شکر ریشه نبسته روی کبدش هس وداخل کبدش هم نرفته ایا امید هس درمانش موفقیت امیز باشه

حجت الله ضیایی
حجت الله ضیایی
پاسخ به  عبدالله علم‌بیگی
1 سال قبل

سلام دخترم ۲۵ ساله است و تازه مشخص شده توموری در کبدش است و دکترش بعد از سی تی اسکن و از مایش برایش دارو تجویز کرده و مشخص شده خوش خیم است و سوال من این است که دخترم کم روحیه است در ضمن ما در شهرستانیم آیا لازم است برا برسی بیشتر به تهران بیارم لطفا راهنمایی کنید ممنون می شم

حسن آصفی
حسن آصفی
پاسخ به  حجت الله ضیایی
6 ماه قبل

سلام به نظر باید به بهترین دکتر رو انتخاب کنید و مطمئن باشید انشاالله خوشبختی است

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام ایا میشه با دارو رفع بشه؟؟

علی
علی
1 سال قبل

سلام.من مادرم سرطان کبد متاستاتیک گرفته.ما تازه امروز متوجه شدیم.مثل اینکه از رحمش به کبد سرایت کرده.وه یه توده هم در معده دیده شده که گفتن مهم نیست.ولی به بقیه اندام سرایت نکرده.گفتن اندازه نقطه سرطانی کبد هم کوچیک میباشد.به نظرتون با این شرایط ما چقدر امیدوار به بهبودی باشیم

سید علی خامنه ای
سید علی خامنه ای
پاسخ به  علی
1 سال قبل

طیب الله و انفاسکم

عیسی
عیسی
1 سال قبل

سلام ازمایشات خون نشون دهنده سرطان کبد هست
ولی سی تی اسکن انجام نداده
ایا درمان دارد

زهرا
زهرا
2 سال قبل

ایا سرطان ثانویه کبد قرص داره؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام
به عنوان درمان قطعی و به تنهایی خیر .

سید علی خامنه ای
سید علی خامنه ای
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

آورین آورین ،دژمن باید بمیرد،طیب الله و انفاسکم

سلام برای معده عصبی چه خوبه
سلام برای معده عصبی چه خوبه
پاسخ به  سید علی خامنه ای
2 ماه قبل

سلام برای معده عصبی چه خوب است

رضا شیخ مرادی
رضا شیخ مرادی

سلام مادرم سرطان کبد داره شکمش بزرگ شده کار نمیکنه کم اشتها شده اگه واسه دردش راهی هست کمک کنید

دکمه بازگشت به بالا