عمل لیزر بینی، فریب یا واقعیت ؟

عمل لیزر بینی با یا عمل زیبایی بینی بدون جراحی موضوع داغی است که این روزها زیاد درباره ی آن شنیده ایم. حالا که هم بازار عمل های زیبایی و هم استفاده از لیزر برای زیبایی های پوستی در ایران پر رونق و جاافتاده شده است ، تصمیم گرفتیم تا نگاهی دقیق تر و تخصصی تر به عمل بینی با لیزر داشته باشیم.

در بعضی جاها می گویند عمل بینی با لیزر از جدیدترین متدهای عمل جراحی بینی پلاستیک است. عملی که با یک اشعه و بدون بیهوشی و خونریزی قرار است انجام شود !
هرچند که می دانیم لیزر کاربردهای درمانی بسیاری داشته و برای بسیاری از تغییرات پوستی و زیبایی بسیار موثر عمل می کند ، اما باید بدانیم برای کوچک کردن بینی که باید همراه با تغییر اندازه ، بافت و یا کوچک کردن بینی همراه باشد تا چه اندازه لیزر توانایی دارد.
عمل زیبایی بینی بدون جراحی یک شعار تبلیغاتی !

اما واقعیت این است که فعلا عمل زیبایی بینی با لیزر تنها یک شعار تبلیغاتی است !
با در نظر گرفتن این نکته که لیزر بینی برای درمان برخی از انواع مشکلات پوستی و زیبایی استفاده می شود اما برای تغییر در ساختار بینی که از بافت های تخصصی و متفاوت ایجاد شده است نمی توان صرفا از اشعه لیزر استفاده کرد.

کوچک کردن بینی با لیزر، برای بینی گوشتی فوق العاده است ؟؟؟

لیزر یک عمل ساده با استفاده از اشعه بوده که به دو صورت، یکی برای تغییر در رنگ پوست بینی و دیگری برای افزایش حرارت در بینی و کم کردن حجم چربی بینی استفاده می شود. تغییر در رنگ پوست بینی یعنی تیره و روشن کردن نواحی متفاوت بینی که در نتیجه با ایجاد سایه و روشنی خاص در ظاهر بینی باعث می شود بینی کوچک تر به نظر برسد. و کم کردن حجم چربی بینی نیز روشی نیست که بتوان به صورت علمی و تخصصی روی آن حساب کرد که یک درمان دائمی و ترمیمی به حساب می آید.

عمل لیزر بینی چه کاربرد هایی دارد ؟

علیرغم اینکه لیزر برای کوچک کردن بینی گوشتی، تغییر در اندازه استخوان بینی و ترمیم نواقص بینی مانند انحراف تیغه استفاده نمی شود اما کاربرد هایی در جهت برگرداندن زیبایی برای کسانی که در جهت سرطان دچار نواقص پوستی بینی شده و یا در اثر تصادف بینی آنها بد فرم شده است استفاده می شود.
این نوع لیزر که به لیزر CO2 معروف است برای درمان لک و کک و مک روی بینی، از بین بردن پوست کلفت بینی، از بین بردن آکنه و جای زخم بر روی بینی با از بین بردن لایه ی خارجی بیرونی کلاژن پوست را تقویت کرده و باعث می شود تا ظاهر بینی متناسب به نظر برسد.

این عمل ترمیمی لیزر بینی مزایایی از جمله کوتاه تر بودن دوران نقاهت، عدم خونریزی، عدم استفاده از تیغ و همچنین عدم وجود سختی هایی از جمله تامپون، جای زخم و پانسمان دارد که می توان در صورتی که نیاز به این نوع از انواع جراحی داشته باشید از آن استفاده کنید.
اما باید در نظر داشته باشید پیش از هر تصمیمی باید با مراجعه به دکتر جراح بینی مشکل بینی خود را تشخیص داده و با استفاده از مشاوره پزشکی از آنها بخواهید تا بهترین روش درمان را برای شما مشخص کنند.

با اینحال این درمان لیزری بدون استفاده از بیهوشی بوده و صرفا از بی حسی موضعی استفاده می شود، این عمل با استفاده از اشعه باعث سوختگی جزئی شده و مراقبت های خاصی از جمله شست و شوی ملایم، مراقبت و دوری از گرما و نور آفتاب را دارد و همچنین برای برخی از افراد ممنوعیت دارد.

شرایط عمل لیزر بینی :

• عدم وجود انواع اختلالات لخته های خون
• شرایط جسمی و روانی مناسب
• انجام دادن چکاپ ها و آزمایش های لازم
• مراجعه به متخصصین و پزشکان زیبایی
• سن مناسب
• کسانی که پوست خود را برنزه کرده اند در انجام ای نوع عمل محدودیت داشته و حتما باید با متخصص مربوطه مشورت های لازم را انجام دهند.
• بیماران مبتلا به دیابت که از انسولین ایتفاده می کنند نیز باید حتما با پزشک متخصص دیابت در مورد این موضوع مشاوره کنند.
در نظر داشته باشید این عمل نیز مراقبت های خاص خود و حتی عوارض خاص خود را می تواند داشته باشد که برای آگاهی و شناخت از آنها باید از متخصص خود کمک بگیرید
لیزر بینی کاربردهای محدودی دارد.

به عنوان نکته ی آخر این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه در این مقاله به طور کامل برای شما انواع مدل های بینی و روش های درمانی را شرح دادیم حتما و حتما باید طبق نظر بهترین متخصصین پوست و زیبایی اول مدل بینی خود را شناخته و سپس روش درمانی و یا ترمیمی مخصوص خود را انتخاب کنید.

باید در نظر داشته باشید برای بینی گوشتی باید برشی در بینی ایجاد کرده و با تغییر اصولی و متناسب در پوست ، غضروف و استخوان بینی ساختار بینی را درست کرد و برای بینی استخوانی باید استخوان بینی را تراش داد. این عمل ها نیاز به بیهوشی و ابزار تخصصی جراحی دارد و انجام این عمل ها صرفا به وسیله ی لیزر یک فریب است.

پزشکان متخصص زیبایی پذیرش۲۴ به شما کمک خواهند کرد تا در صورت نیاز به جراحی ، بهترین نتیجه را بگیرید و در صورت نیاز به لیزر بینی نیز با بهترین و به روز ترین دستگاه ها تحت درمان قرار بگیرید و بتوانید با کمترین عوارض احتمالی نتیجه ی دلخواه خود را به دست بیاورید.

ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی

برای خواندن سایر مطالب مرتبط با جراحی بینی می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

تمام آنچه در مورد جراحی و عمل بینی باید بدانید

مراقبت های بعد از عمل بینی را درست انجام دهیم!

درمان ۰ تا ۱۰۰ انحراف بینی

پولیپ بینی را چگونه درمان کنیم ؟

جراحی بینی استخوانی و توصیه های مرتبط با آن!

عوارض عمل بینی و ۲۱ توصیه برای آن !

عمل جراحی بینی گوشتی ، همه ی آنچه میخواهید بدانید !

 

۴/۵ (۱ نظر)

منبع
pubmed

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
12 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ꮋᥱⓛⵟn
Ꮋᥱⓛⵟn
4 ماه قبل

سلام.در لیزر بینی از مواد بیهوشی استفاده میشه؟

Ꮋᥱⓛⵟn
Ꮋᥱⓛⵟn
4 ماه قبل

سلام برای لیزر بینی از مواد بیهوشی استفاده میشه؟

ازاده
ازاده
1 سال قبل

سلام‌من‌مخوام‌بینی‌خودم‌عمل‌کنم‌می‌ترسم‌میگند‌بالیز‌میشه‌این‌کار‌کرد‌بینی‌من‌گوشتی‌

HHt
HHt
1 سال قبل

سلام کدوم دکتر بینی رو لیزری انجام میده در زاهدان لطفا معرفی کنید

نرگس ازادی
نرگس ازادی
1 سال قبل

سلام هزینه عمل با لیزر چقدره

Arina
Arina
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من رزمی کارم اگه با روش لیزر دماغمو جراحی کنم میتونم رشته رزمی رو ادامه بدم؟!
چون شنیدم در عمل باز ورزش و جنب و جوش باعث افتادگی و تغییر فرم دماغ عمل شده میشه
عوارضش تا چه حده چون نمیخوام ورزشمو ول کنم

نرگس ازادی
نرگس ازادی
پاسخ به  Arina
1 سال قبل

سلام خسته نباشین اجع به عمل با لیزر می خوام انجام بدم بینی من گوشتیه می خوام لاغر بشه

منصورى
منصورى
1 سال قبل

ببخشید ادرس شما کجاست

معصوم
معصوم
1 سال قبل

سلام هزینه کوچک کردن بینی با لیزر چقدر میشه ؟؟

بابایی
بابایی
2 سال قبل

سلام ببخشید من نمیتونم نفس بکشم یعنی وقت خواب بادهن بازمیخوابم باید چکار کنم خسته شدم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  بابایی
2 سال قبل

سلام باید معاینه بشوند.

سعید
سعید
4 سال قبل

سلام من چندین سال هست که دچار پولیپ هستم و تقریبا هر ۳ تا ۵ ساعت از قطره نفازولین منتها چشمی استفاده میکنم چون نفتزولین بینی تاثیری روم نداره میخوام بدونم چه زاهی هست تا همیشه راحت بشم شبها دو تلی سه بار باید بیدار بشم و قطره بریزم . سن من ۴۷
ساکن تهران ممنون میشم جوابمو بدید

دکمه بازگشت به بالا