همه چیز درمورد لیفت بینی | مزایا و معایب

لیفت کردن بینی یکی از روش‌های مدرن در عمل بینی است که باعث پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه شده است. این تکنیک مدرن اگرچه برای همه مناسب نیست، در بعضی موارد نتایج بهتری از روش‌های دیگر خواهد داشت. روش‌های مختلفی برای لیفت وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لیفت بینی با نخ، لیفت بینی با ژل، لیفت بینی با عمل و لیفت بینی با فیلر اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم لیفت بینی را بررسی کنیم و ببینیم برای چه کسانی به‌کار می‌آید و از چه روش‌هایی امکان‌پذیر است.

لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی در واقع یک تکنیک است که عوارض جراحی را ندارد. در این روش پس از بی‌حسی موضعی، چند نخ قابل جذب به شکلی زیر پوست جاسازی می‌شوند که آن را در حالت ایده‌آل نگه‌دارد و قوز یا شکستگی را بدون برش و شکستن استخوان ترمیم نماید.
این کار معمولا در پنج یا شش جلسه انجام شده و هزینه کمتری نسبت به روش کلاسیک (جراحی) دارد. البته باید بدانید این روش مناسب هر دماغی نیست و نظر پزشک در این زمینه بسیار مهم است. نخ‌های استفاده شده در لیفت بینی معمولا بعد از دو سال جذب پوست شده و بینی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. کسانی که از این روش استفاده می‌کنند نیاز به تمدید آن خواهند داشت.

انواع روش‌های لیفت بینی

  • لیفت بینی با تزریق ژل و فیلر: در این روش با تزریق مواد پرکننده (فیلر) به بینی، جاهای خالی درون آن پر شده و در نتیجه سطح صاف ایجاد می‌شود. لیفت بینی با تزریق فیلر دو نوع موقت و دائمی دارد.
  • لیفت بینی با نخ: پراستفاده‌ترین روش لیفت بینی که با در آن با نخ‌های مخصوص، بینی را به شکل اولیه خود درمی‌آورند. این روش نهایتا دو سال عمر دااشته و پس از آن نیاز به تمدید دارد.
  • لیفت بینی با لیزر: لیزر تنها توانایی تاثیرگذاری روی سطح پوست را دارد و برای همین نمی‌توان از آن انتظار تاثیرات عمقی‌تر داشت. لیفت بینی گوشتی از این روش توصیه می‌شود.

مزایا و معایب

مزایا

  • لیفت بینی به مراتب ارزان‌تر از روش جراحی برای شما تمام خواهد شد.
  • لیفت بینی درد و اثرات جانبی کمی دارد.
  • مراقبت‌های پس از جراحی بینی دیگر مورد نیاز نیست.

ضررهای لیفت بینی

  • تاثیر عموما موقتی است.
  • مناسب هرکسی نیست.
  • امکان بدتر شدن بینی در بعضی از موارد وجود دارد.
  • از عوارض نخ لیفت بینی می‌توان به قرمزی، کبود شدن و ورم کردن دماغ اشاره کد که این اثرات معمولا ماندگار نخواهند بود.

لیفت بینی با نخ

در این روش بینی توسط نخ‌هایی قابل جذب به سمت بالا کشیده شده و در فرم ایده‌آل قرار می‌گیرد. این نخ‌ها پس از بی‌حسی موضعی، در زیر پوست قرار گرفته و به‌دلیل قابل جذب بودن پس از دو سال اثر خود را از دست می‌دهند. موثرترین نخ‌های مورد استفاده در لیفت بینی عبارتند از: مونوفیلامنت، PDO-COG و پلی‌گلی‌کولید.

  • روش Hurricane: در این روش نخ‌ها را به صورت مارپیچ درون دماغ قرار می‌دهند. این کار باعث ایجاد التهاب بیشتر و درنتیجه نتیجه بهتر خواهد بود.
  • روش دوبل: نخ‌ها در این روش از سوراخ سر بینی وارد شده و برای همین دماغ معمولا سربالا می‌شود. برای رفع انحراف نمی‌توان از این روش بهره‌گرفت.

آیا عمل لیفت بینی برای همه مناسب است؟

جواب این سوال «خیر» است. لیفت بینی همانطور که ارزان‌تر و ساده‌تر از روش جراحی است، ماندگاری و توان اصلاح کمتری نیز دارد. لیفت برای بینی‌های گوشتی معمولا روش مناسبی است. اما اگر مشکل بینی شما عمقی باشد یا مشکل تنفسی داشته باشید، لیفت بینی برای شما مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر این روش موقتی بوده و همواره نیاز به تمدید دارد. عموما این روش را به‌کسانی توصیه می‌کنند که می‌خواهند شکل بینی خود پس از جراحی را ببینند (که به آن‌ها می‌آید یا خیر).

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

هر زمان که نیاز به عمل زیبایی یا ترمیم بینی را در خود احساس کردید، باید با پزشک متخصص مشورت کنید. بدیهی است که تجربه این پزشک در کیفیت راهنمایی او بسیار موثر است. دکتر جراح بینی به شما می‌گوید که جراحی بینی انتخاب بهتری برای شماست یا روشهای دیگر.

مشاوران پوست و مو و زیبایی پذیرش ۲۴ نیز در همین لحظه تنها یک تماس از شما فاصله دارند. با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورتی که به مراجعه حضوری تمایلی ندارید می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین مشاوره آنلاین پوست و مو و زیبایی ایران تلفنی و متنی صحبت کنید و ایشان مشاوره بگیرید.

[ifso id=”16549″]

۲.۹/۵ (۹ نظر)

منبع
healthlinemeclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
15 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پناه
پناه
13 روز قبل

من اصلا از بینی خودم راضی نیستم و دوس دارم که لیفت بینی انجام بدم و از عوارض های اون میترسم و بخاطر این تا الان انجام ندادم و جراحی بینی هم خیلی سخته و شرایطتشو ندارم ک عمل کنم و ۱۷ سالمه باید چیکار کنم الان ؟؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  پناه
10 روز قبل

سلام لیفت بینی بانخ چند وقت بعد خودشو نشون میده

حنانه
حنانه
24 روز قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید برای لیفت بینی گوشتی درسایت نوشتید با لیزر هست؟ و حدود ی هزینه اش چه قدر میشه؟

فاطیما
فاطیما
1 ماه قبل

سلام ببخشید من بعد از لیفت بینی با نخ باز بینیم حالت افتادگی گرفت مشکل چیه؟

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام ببخشید لیفت بینی برا اقایون هم انجام میشه؟

درچیدا
درچیدا
2 ماه قبل

سلام لیفت بینی با بوتاکس انجام دادم بخام قرص چاقی بخورم رو بینیم اثر میزارع براش مضر هس میشه جواب بدین

نرگس فرازمهر
نرگس فرازمهر
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر لیفت نخ بینی خطرناک هست؟؟؟

آسیه
آسیه
پاسخ به  نرگس فرازمهر
2 ماه قبل

سلام نه

eliya khanjan
eliya khanjan
1 سال قبل

هزینه لیفت دائم بینی چقدره

eliya khanjan
eliya khanjan
1 سال قبل

لیفت دائم ماندگاره یا نه

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام من ۲ ماه پیش ۲ تا نخ برای لیفت بینی زدم و فیلر الان میخوام بینیمو عمل کنم ایا مشکلی پیش میاد برای انجام عمل زیبایی؟

سهیل کاشانی
سهیل کاشانی
2 سال قبل

سلام
آیا بعد از انجام لیفت بینی امکان خونریزی وجود دارد؟؟؟

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  سهیل کاشانی
2 سال قبل

سلام
بله امکان خونریزی وجود دارد که حتما باید بررسی لازم صورت گیرد.

سیدی
سیدی
2 سال قبل

سلام من پنج سال پیش بینیم رو عمل زیبایی کردم ولی متاسفانه دکتر با گذاشتن غضروف طول بینیم رو بلندتر از قبل کرد.البته از روبرو مشخص نیست ولی از نیم رخ مشخصه ضمن اینکه قسمت پایین پل بینیم هم از نیم رخ فرو رفتگی ایجاد شده.سوالم این بود که آیا با لیفت بینی میشه طول بینیم رو که غضروف گذاشتن کوتاه و سربالا کرد یا نه و هزینه اش چقدره؟ ممنون

دکتر یدالله مهدیانی
پاسخ به  سیدی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
معمولاً با لیفت نخ طول بینی دستکاری شده رو نمیشه کم کرد به دلیل وجود غضروفی براتون گذاشتند و بافت اسکاری که در محل عمل ایجاد شده ولی افتادگی نوک بینی با نخ قابل اصلاح به هر حال هر دو این حالات احتیاج به معاینه دقیق دارد در مورد هزینه هم قبل از معاینه و تعیین میزان اشکالات بینی نمیشه هزینه اصلاح آن را مشخص کرد.

دکمه بازگشت به بالا