سردرد و حالت تهوع نشانه‌ی چیست؟ ۱۱ علت و انواع درمان سردرد و تهوع

سردرد یکی از عارضه‌های جسمی آزاردهنده‌است که ممکن است با علائم دیگری مانند حالت تهوع همراه شود. عوامل مختلفی موجب ایجاد همزمانی سردرد و حالت تهوع می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید سردرد و حالت تهوع نشانه چیست؟ و برای سردرد و حالت تهوع چی خوبه؟ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

علت سردرد و حالت تهوع چیست؟

سردرد یکی از دردهای شایع است که بدون توجه به سن و سال در کودکان و بزرگسالان بروز می‌کند. با اینکه اغلب اوقات سردرد نشانه خطرناک نیست اما برای جلوگیری از عوارض بهتر است هرچه زودتر علت سردرد را پیدا کنیم. موارد زیر علت‌های سردرد و حالت تهوع است.

۱. تاثیر میگرن بر سردرد و حالت تهوع

شایع‌ترین علت بروز سردرد و حالت تهوع و استفراغ میگرن است. کسانی که از این عارضه رنج می‌برند علاوه بر این دچار حساسیت به نور هم هستند و در حمله‌های میگرن تمایل دارند در جای تاریک باشند. مشخصه‌ی سردردهای میگرنی، احساس درد ضربان‌دار در یک طرف سر است.

درصورتی‌که در کنار سردرد و حالت تهوع به نور هم حساسیت دارید بهتر است برای بررسی وضعیت سیستم عصبی به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

۲. علت سردرد و حالت تهوع و چشم درد

برخی از افراد سردرد و چشم درد را در کنار هم تجربه می‌کنند. شناختن عواملی که باعث همزمانی بروز این دردها می‌شود اهمیت زیادی دارد. چون معمولاً درد و چشم به علت تغییرات در فشار چشم یا ستوزیت انفاق می‌افتد. کسانی که سردرد و حالت تهوع دارند و درد پشت چشم را با هم تجربه می‌کنند، به احتمال زیاد میگرن دارند. متخصص بیماریهای مغز و اعصاب به کسانی که سردرد دارند توصیه می‌کند درمان را پیگیری کنند تا از مزمن شدن سردرد جلوگیری کنند.

۳. تاثیر الکل و داروها بر سردرد

یکی از عوارض نوشیدن مشروبات الکلی بروز سردرد و حالت تهوع و ناراحتی معده یا تعریق زیاد است. حتی مصرف خودسرانه داروهایی مانند ایبوپروفن هم علت سردرد و حالت تهوع مداوم است.

توصیه دکتر سردرد این است که مصرف خودسرانه الکل و دارو را کنار بگذارید تا عوارض ناشی از آن را تجربه نکنید.

۴. تاثیر کرونا بر بروز سردرد

کرونا ویروس یکی از بیماری‌های نوظهور است که با سردرد و حالت تهوع، گلو درد، آبریزش بینی و کوفتگی عضلانی بروز می‌کند. البته زمان بروز سردرد و حالت تهوع در افراد مختلف متفاوت است. سردردهای ناشی از کرونا به شکل خاصی بروز می‌کنند. ویژگی این سردردها این است که با فشار در دو طرف سر و به صورت ضربان‌دار هستند و با خم شدن تشدید می‌شوند.

سردرد و تهوع
سردرد و تهوع

در برخی از افراد ممکن است در شروع بیماری کرونا این علایم بروز کند، درحالی‌که در برخی از افراد دیگر سردرد و حالت تهوع کرونا در مراحل بعدی ظاهر می‌شود.

۵. علت بروز سردرد و تپش قلب

سردرد و حالت تهوع و تپش قلب وقتی با هم بروز کند باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. زیرا ممکن است علت آن مشکل قلبی و عدم خونرسانی قلب به میزان کافی باشد. معمولاً هنگام تجربه‌ی این موارد، درد قفسه سینه هم بروز می‌کند و کیفیت زندگی فرد را مختل می‌کند.

۶. تاثیر کم آبی بدن بر سردرد و حالت تهوع

هیدراته شدن بدن با نوشیدن حداق ۸ لیوان آب در طول روز از عوامل مهمی است که در سلامت بدن نقش دارد. کسانی‌که می‌خواهند علت سردرد و حالت تهوع صبحگاهی را بدانند بهتر است به میزان آبی که می‌نوشند توجه کنند. زیرا کم آبی یکی از علت‌های شایع برای تجربه‌ی سردرد است و کسانی که درگیر این عارضه می‌شوند صبح‌ها سردرد را تجربه می‌کنند.

۷. مشکلات خواب و سردرد و حالت تهوع

یکی دیگر از عواملی که موجب بروز سردرد و حالت تهوع صبحگاهی می‌شود مشکلات خواب است. کسانی که الگوی خواب مناسب ندارند یا دندان قروچه می‌کنند هنگام بیدار شدن از خواب سردرد را تجربه می‌کنند. علائم دیگری که در این افراد بروز می‌کند شامل موارد زیر است:

  • خرو پف با صدای بلند
  • تغییرات خلقی
  • خس خس کردن
  • درد فک به دلیل دندان قروچه

۸. پر فشاری خون و سردرد و حالت تهوع

سردرد و حالت تهوع و فشار بالا از نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند فشار سر داخل جمجمه زیاد شده است. شیوه بروز این سردردها با سردردهای میگرنی یا عصبی کاملاً متفاوت است و حتی در مواردی ممکن است موجب ایجاد درد قفسه سینه یا تاری دید شود.

پر فشاری خون و سردرد و حالت تهوع
پر فشاری خون و سردرد و حالت تهوع

۹. کم‌خونی، سردرد و حالت تهوع

کم‌خونی ناشی از فقر آهن به دلیل استفاده از رژیم غذایی نامناسب و تامین نشدن میزان آهن مورد نیاز بدن، موجب بروز سردرد می‌شود. البته ممکن است دلیل دیگر بروز کم خونی بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلاتی در تولید گلبول قرمز خون باشد.

۱۰. بارداری و احساس سردرد همراه تهوع

یکی از علت‌های بروز سردرد و حالت تهوع در زنان باردار تغییرات هورمونی است. خانم‌های باردار ممکن است سردرد تنشی همراه با درد و سفتی عضلانی را تجربه کنند که تا ساعت‌ها در پشت گردن تداوم داشته باشد یا اینکه دچار سردرد میگرنی شوند و به نور حساسیت داشته باشند.

البته کسانی که در اوایل بارداری این علایم را تجربه می‌کنند ممکن است به علت تهوع و استفراغ دچار کم آبی بدن و در نهایت سردرد شوند.

برای دریافت نوبت از بهترین دکتر مغز و اعصاب می‌توانید از لیست پذیرش۲۴ استفاده کنید و با انتخاب پزشک مورد نظر هر چه زودتر علت سردرد و حالت تهوع را پیدا کنید.

۱۱. سردرد و حالت تهوع بعد از بوتاکس

بوتاکس یکی از اقدامات زیبایی است که برای از بین بردن چین و چروک صورت و چشم انجام می‌شود. اما از عوارض ناشایع بوتاکس سردرد و حالت تهوع است. حتی در برخی از افراد ممکن است سرگیجه هم بروز کند.

علت سردرد بعد از بوتاکس انقباض بیش از حد بعضی از عضلات صورت یا خطای پزشکی و تزریق اشتباه است. حتی در مواردی که بوتاکس مورد استفاده ناخالصی داشته باشد، می‌تواند موجب بروز سردرد و حالت تهوع شود.

شیوه درمان سردرد و حالت تهوع چگونه است؟ ۳ درمان موثر

سردرد و حالت تهوع از علائم ناخوشایندی است که باعث افت کیفیت زندگی و مختل کردن زندگی می‌شود. به همین دلیل سوال اغلب افراد این است که سردرد و سرگیجه و حالت تهوع نشانه چیست؟ و چگونه باید آن را درمان کنیم.

اولین اقدام بعد از بروز سردرد و تهوع باید تشخیص علت آن توسط دکتر تهوع باشد تا بیمار درگیر عوارض ناخوشایند نشود.

۱. استراحت کردن و مصرف مسکن

با بروز سردرد و حالت تهوع بهتر است هر چه سریع‌تر در یک جای ساکت و آرام استراحت کنید. می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن، آسپرین یا دیکلوفناک برای تسکین درد استفاده کنید. البته در مواردی که سردرد تکرارشونده است و مدت طولانی است که شما را درگیر کرده بهتر است به پزشک مراجعه کنید و خودسرانه دارو نخورید.

۲. استفاده از کمپرس سرد و گرم

یکی از اقدامات خانگی از بین بردن سردرد و حالت تهوع استفاده از کمپرس گرم روی پیشانی و مکپرس سرد پشت گردن است.

۳. استفاده از درمان‌های تکمیلی

درمان‌های تکمیلی شامل روش‌هایی مانند طب سنتی و آروماتراپی است که می‌تواند سردرد را تسکین دهد و علائم همراه با آن مانند سرگیجه و حالت تهوع را از بین ببرد. در طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس، رزماری و نعنا برای کم کردن سردرد توصیه می‌شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که سردرد و توع همراه با نشانه‌های زیر باشد باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را پیدا کنید و درمان را شروع کنید.

  • ضربه‌ی ناگهانی به سر
  • از دست دادن هوشیاری
  • تاری دید
  • تب
  • ادرار نکردن بیشتر از ۸ ساعت

کسانی‌که شرایط یا فرصت حضور در مطب ندارند می‌توانند از طریق سایت پذیرش۲۴ با دکتر مغز و اعصاب آنلاین مشاوره کنند و سوالات خود را بپرسند.

سوالات متداول سردرد و حالت تهوع

سردرد خطرناک چیست؟

سردرد با منشا متفاوتی ایجاد می‌شود؛ اما خطرناک‌ترین سردردها با منشا عروقی یا به دلیل ابتلا به هیدروسفالی و اختلالات مغزی بروز می‌کنند.

هنگام بروز سردرد شدید و ناگهانی چه کار کنیم؟

سردردهای ناگهانی که با ضربه به سر همراه باشد یا با بروز آن فرد تعادل خود را از دست بدهد و دپار گیجی شود، جزو فوریت‌های پزشکی است که باید به سرعت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

شایع‌ترین علت سردرد و سرگیجه در کودکان چیست؟

بیشتر کودکان به دلیل ابتلا به سرماخوردگی و عفونت گوش یا گلو به سردرد و سرگیجه مبتلا می‌شوند که بعد از چند روز از بین می‌رود. اما مداوم شدن علائم یک نشانه خطر جدی است.

۳.۹/۵ (۲۳ نظر)

منبع
healthline.commedicalnewstoday.comhealth.harvard.eduregionalneurological.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
71 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلاره
گلاره
9 روز قبل

سلام من یکماهه سردرد دارم وسط، پیشانی. و احساس فشار پشت چشم. وکمی سر گیجه و حالت تهوع دارم. و بعضی از صداها اذیتم میکنه انگار اعصابمو بهم میریزه. علت چیست؟

هانیه
هانیه
18 روز قبل

سلام ببخشید من تقریبا یک هفته پیش ضربه ای به سرم خورد که از اون روز سردرد و حالت تهوع دارم.میترسم برم دکتر به نظرتون چیز مهمیه

علی
علی
26 روز قبل

سلام خسته نباشید من سردرد گرفتنی جالب اینجاست باید اسفقراغ کنم تا خوب بشم وقتی بالا میارم معده ک خالی میشه کاملا سزدرد هم خوب میشه مخواستم لطف کنید مشکل من معده هست یا چیزی دیگه ممنوم از نگاهتون

آینور
آینور
28 روز قبل

سردرد

مصطفی
مصطفی
28 روز قبل

با ارزوی سلامتی برای مردم ایران وجهان
بنده ۳روزه غذا می خورم بعد حدود ۸ساعت سردرد وتعریق شدید وتب می کنم ونیم ساعت بعد سرگیجه که یک قدم نمیتونم رااه برم تهوع شدید بهم دست میده بعدش یواش یواش خوب می شم جرات نمی کنم حتی اب بخورم با اینکه چند ساعت بعد گرسنه می شم کافیه مجدد چیزی بخورم باز بهم میریزه وضعیتم قرص های مربوط هم فاموتیدین میخورم فایده نداره گاهی اسهال هم میشم

روح انگیز
روح انگیز
1 ماه قبل

سلام من سرگیجه وگر گز کل بدن انگار برق گرفتگی وحالت تهوع شدید دارم

مطهره
مطهره
1 ماه قبل

سلام دخترم ۹سال داره همیشه ازسردردمیگه وتاری دیدهم دار
توی ۲سالگی سرش محکم به کف آشپزخانه خورده امکان داره دلیل سردردش همین باشه؟

مجید
مجید
2 ماه قبل

سلام من هر چند ماه یه بار سردرد شدید میگیرم بعدش کم کم به حالت تهوع تبدیل میشه حالم خیلی بد میشه حتما باید امپول بزنم ک حالم خوب بشه لطفا مرا راهنمایی کنید متشکرم

فاطمه هستم
فاطمه هستم
2 ماه قبل

یک ساله ازدواج کردم و الان روز هفتم پریودیم هست ولی سرگیچه وحالت تهوع دارم نشانه چیست چون من زیاد مترسم ولی رسم رسوم ای خاصی داریم

....نازنین
....نازنین
2 ماه قبل

سلام من هر شب وقت خواب یا بعد شام سردرد حالت تهوع شدید دارم انگار تو سرم مث ساعته یه چیزی داره میره این بر اون بر میشه تو رو خدا رهنماییم کنید دیگه خسته شدم

مامان مائده
مامان مائده
2 ماه قبل

سلام عرض خسته نباشید دخترم دوازده سال هست دوماهی میشه که هر یک هفته دوسه روز وبعضی موقع هاهم هرروز سردرد وسرگیجه حالت تهوع وبعضی موقع هاهم میگه تعادل نداره سرگیجه میگیره لطفا راهنمایی کنید

مسترآذرنوش
مسترآذرنوش
2 ماه قبل

سردرد شدید و حالت تهوع ناشی از مصرف مواد محرک

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من ۳روزه سردرد دارم و تقریبا یه روزه حالت تهوع ایا امکان بارداری هست؟

صیاد شیراز
صیاد شیراز
4 ماه قبل

سلام وقتی زیاد کار میکنم حالت استفراق شدید بهم دست میده هر غذایی هم که بخورم فورا حالت استفراق بهم دست میده بدنم هم بی حال میشه

محیا
محیا
4 ماه قبل

من حالم بدتر از اینا چرا حرف های او با دکتر فرق داره

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام من نیم ساعته سرم درد میکنه و هیچ علامت ندارم قرص خوردم خوب شدم ۱ سال هست سرم درد نگرفته بود

زینالی
زینالی
4 ماه قبل

سلام بنده یک ماه پیش خون اهدا کردم از اون روز سرگیجه و سر درد و حالت تهوع دارم آزمایش خون هم دادم میگن همه چی نرمال البته وقتی سگار میکشم حالم بدتر میشه لطفا کمک کنید

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام من چندوقت که سردرددارم پشت چشمم هم دردداره الان هم چشمم تارشده پیش دکترمغزواعصاب هم رفتم ولی چشم دردم خوب نشده وتارشده

فرشته
فرشته
5 ماه قبل

سلام من ماهی یک بار پیشانی درد و تهوع واستفراغ دارم لطفاً من و راهنمایی کنید

رضا
رضا
پاسخ به  فرشته
2 ماه قبل

دقیقا منم همینطور میشم
الآن با دوم هستش
پیشانی درد بسیار شدید به همراه حالت تهوع
دکتر رفتم نوافن تجویز کرد.

بیتا
بیتا
6 ماه قبل

سلام ببخشید من یک هفته ای هست تب لرز سوزگی چشم سردرد شدید دارم باید چه کار کنم

محمدهستم رادیولژیست
محمدهستم رادیولژیست
پاسخ به  بیتا
22 روز قبل

سلام یه نوارسر بگیرید حتما

Asie
Asie
6 ماه قبل

علائم دیگه‌ام موقعی که درگیر سردرد میشم اینکه عرق سرد روی پیشونیم میشینه ، سرم داغ میشه و دستا و پاهام سرد و سست میشند

Asie
Asie
6 ماه قبل

سلام من ۳۴ سالمه و از نوجوانیم درگیر سینوزیت و سردرد بودمو درمانهای مختلفی رو انجام دادم . از ۴ سال قبل که مادرم فوت شدن سردردهای شدیدی میگیرم که درد در قسمت پیشانی و چشمام هستنو همراه با سرگیجه ، حالت تهوع و سرفه هستش ، واقعا کلافه شدم لطفا راهنماییم کنید که چه کاری انجام بدم ، یه مدتی هم هستش که ببخشید مرتب خلط پشت حلق دارمو مخاط گلوم سبز رنگ هستش و با خوردن آنتی بیوتیک هم درمان نشده و خیلی اذیت کننده شده برام

امیر
امیر
پاسخ به  Asie
6 ماه قبل

من میتونم کمکتون کنم

سیگل
سیگل
پاسخ به  Asie
4 ماه قبل

خلط پشت گلو یک راه داره خواستید من بگم خدمتتون

پرویز
پرویز
پاسخ به  سیگل
3 ماه قبل

سلام من دارم چه کار کنم

سمانه
سمانه
پاسخ به  سیگل
3 ماه قبل

سلام علتش چیه ممنون مسشم بگید

محمدیان
محمدیان
پاسخ به  سیگل
3 ماه قبل

سلام چه راهی داره ؟

امید
امید
پاسخ به  سیگل
3 ماه قبل

بفرمائید

میلاد
میلاد
پاسخ به  سیگل
2 ماه قبل

سلام من خلط پشت حلق دارم زیاد.سیگارم میکشم بایدچیکاکنم.دم ب دقیقه گلومم دردمیکنه لطفاراهنمایم کنیدممنون میشم

محمدهستم
محمدهستم
پاسخ به  میلاد
22 روز قبل

اول ترک سیگار دوم ترک سیگار سوم ترک سیگار

فرشته
فرشته
پاسخ به  میلاد
3 ساعت قبل

من مدت یکسال هست که سردرد دارم بعضی وقتها همراه با تهوع دکتر قرصهای بهم داده ولی همه اش باهاش در گیرم می ترسم پشت ماشین بشینم یا با هواپیما مسافرت کنم دیگه خسته شدم نمی دونم کلا شاید یک روزی خوب بشم

مریم
مریم
پاسخ به  سیگل
1 ماه قبل

سلام چطوری میشه لطفا کمکم کنی

حسین
حسین
7 ماه قبل

سردردی که دارم و به چشم میزنه انگار چشم را در میارند چکار کنم وحالت تهوع و ‌ هم دارم ولی بالا نمیارم

بی نام
بی نام
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

احتمالا مایع صفراتون بالا میاد از معده تونه .قرص متوکلوپرامید یدونه بخورید ببینید اثر میکنه

مرضیه مومنی
مرضیه مومنی
7 ماه قبل

سر درد دارم پشت سر هم بالا میارم خیلی بدنم سرد شده

حسن زاده
حسن زاده
10 ماه قبل

سلاام خسته نباشید من ۲۸سال دارم یه ماه نیم میشه حالت تحوع دارم وسطش یک هفته خون دماغ شدم الان قط شده بعضی وقتا هم سردرد دارم شدید علتش چی میتونه باشه

حسن زاده
حسن زاده
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۲۸ سال دارم یه ماه نیم میشه حالت تحوع دارم تپش قلبم زیاده وسطش یه هفته بعضی وقتا خون دماغم میشدم اما الان قط شده علتش چی میتونه باشه

حسن زاده
حسن زاده
پاسخ به  حسن زاده
10 ماه قبل

ببخشید بعضی وقتا سردرد هم دارم خیلی شدید

خانم حسن زاده
خانم حسن زاده
10 ماه قبل

سلام من حدود ۵ روز میشه ک دو طرف سر درد سنگینی میگیره باز ول میکنه…باید چ دارویی استفاده کنم ؟؟

حسینی
حسینی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ضربه های زیادی ب سرم خورده الان سردرد شدید دارم مخصوصا پشت پلکام حالت تهوع خیلی زیادم دارم باید چیکار کنم بیمارستانم نمیتونم برم

ثریا
ثریا
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پنجاه سالم هست حدود ده ساله شب شام نمیخورم چون سردرد شدید وحالت تهوع مرا میگیره بعضی وقتها با صبح با سردرد شدیدبلند میشم که انگار چشمام میخواد دربیاد دکتر زیاد رفتم ام ارای دادم ولی گفتن چسزی نیست یکی میگه میگرن داری یکی میگع مال معده است چون خلط پشت گلو هم دارم نمیدونم باید چکار کنم خیلی اذیتم میکنه لطفاراهنماییم کنید ممنون

مسعود
مسعود
11 ماه قبل

سلام بیماری خود ایمنی یا پسوریازیس دارم که دراطراف سر وفرق سرم زیاد هست هر دو سه روز یک بار به حمام میروم با تایدسرم را میشورم شوره وپلاک های رو پسوریازیس پاک میشه این با به علت مشغله واری نتوانستم یه هفته حمام برم پلاک ها ضخیم شدن با ناخن آنهارا میکندم که این باعث خراش پوست سر که خون میشد بعد آن با تاید دستی شستم خیلی سوزش داشت تا شستم الان سه روز بعد آن سردرد دارمآیا میتونه علت همان خراش پوست مواد ترکیب در تاید باعث شده باشه

حسین
حسین
11 ماه قبل

سلام من چند بار این مشکل ک که سردرد و حالت تهوع هست برام پیش اومده و یک ساعت خیلی شدید سرم درد میگیره و کم کم خوب میشه اما چند روز حالت سردرد درهنگام بلند شدن و چیز های سنگین بلند کردن بهم دست میده
علت چی میتونه باشه؟

بهار
بهار
1 سال قبل

من سه بار دچار سردرد های شدید شدم(در طول پنج ماه شش بار سرماخوردم) اما سردرد خیلی اذیتم میکنه اشکم درمیا و مسکن فایده نداره، امروز هم سردرد و سرگیجه و حالت تهوع و تپش قلب داستم(کم خونی هم دارم)

بهار
بهار
پاسخ به  بهار
1 سال قبل

لطفا راهنمایی کنید

میثم
میثم
پاسخ به  بهار
11 ماه قبل

منم ۳۰سالمه و از بچگی میگرن شدید داشتم ساعت۱۲ شب که الان ساعت۵صبح شده از سردرد و حالت تهوع دارم میمیرم فقط میگم کسی مثل من هست خدا کمکش کنه و کمک بنده هم بکنه به والاه شب روز درد میکشم کسی نمیدانه چه درد خطرناکی میکشم لطفا بگید چه کنم و دلخوشیم اینه هرکی این پیام رو میخونه تو را به حضرت عباس دعای برام بکنه درد میکشم شب و روز انشالله هرکی دعابرام بکنه خدا سلامتی به خودشو خانوادش بده

سمیه
سمیه
پاسخ به  میثم
1 ماه قبل

سلام تونستی بوتاکس میگرن انجام بده

مریم
مریم
پاسخ به  میثم
8 روز قبل

منم گاهی اوقات سردرد های شدیدی همراه حالت تهوع بالا میارم میرم اورژانس بیمارستان سرم با آمپول میزنن بد یکی دوساعت حالم بهتر میشه ولی در هفته یکی دوبار سردرد بهم دست میده بخدا از این وضیعت سردرد خسته شدم گاهی اوقات از شدید سر درد دوست دارم چنان سرمو بزنم به دیوار

محمد 51 ساله
محمد 51 ساله
1 سال قبل

سلام چند روز است که سر درد دارم و حالت تهوع که در شب شدید است و دو روز است مدفوع خیلی سفت شده است رفتم دکتر اندانسترون ۴ هر ۸ ساعت داده که مصرف میکنم و آمپول ویتامین اما متاسانه هنوز مشکلم حل نشده است

حمید
حمید
پاسخ به  محمد 51 ساله
1 سال قبل

سلام همسر من مدتی است دچار سردرد وتهوع می‌شود بعدا احساس سرما شدیدی می‌شود

نصرت صادقی
نصرت صادقی
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

سردر همراه با حالت تهو پادرد تک سرفه تنگی نفس وسوزن سوزن شدن چشمها

بهرام
بهرام
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

این این از استرس و حمله عصبیه (پنیک)

نبوی
نبوی
پاسخ به  محمد 51 ساله
1 سال قبل

با توجه به‌ اینکه یبوست هم داری حالت تهوع و سردرد هم میتونه بخاطره کم ابی باشه روزی ۸لیوان آب بخور

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سردرد مداوم دارم درحد دوهفته که بامسکن هم خوب نمیشود

بتول
بتول
1 سال قبل

سلام روزخوش، من زیاد سردرد میشم همراه باحالت تهوع وگرسنگی وچشم درد، ازنوروصدابیزارم وقفسه سینه ام هم دردمیکنه، تقریباً هفته ای ۴الی۵روزسردردم، پیش متخصص مغزواعصاب هم رفتم آرامبخش بهم دادفایده نداشت چکارکنم؟ ممنون

نبوی
نبوی
پاسخ به  بتول
1 سال قبل

این علائم میگرن هستش زیر نظر متخصص درمان پیگیری کن

میثم
میثم
پاسخ به  نبوی
11 ماه قبل

سلام بنده خیلی درد میکشم روز به روز دردم بدتر میشه طوریه که میگم مرگ یه دف شیون شادی هم یه دف یه راهی جلوم بزارین یه دنیا ممنونم

آیلار
آیلار
پاسخ به  بتول
6 ماه قبل

شما میگرن دارید عزیزم

اشرف روحپرور
اشرف روحپرور
1 سال قبل

سلام ازدیروز سردردوسرگیجه وحالت تهوع دارم وتعادل راه رفتن یا انجام کاری راندارم چشم هام تارمیبینیدوهمراه باخستگی وکسلی دارم

فری
فری
پاسخ به  اشرف روحپرور
1 سال قبل

شما مشکوک به ام اس هستین

نبوی
نبوی
پاسخ به  اشرف روحپرور
1 سال قبل

این علائم متاسفانه علائم ام اس هستش ب دکتر مراجعه کنید

ايتكين محبي
ايتكين محبي
1 سال قبل

کودک من از خواب بیدار میشود سردرد شدید میگیرد و بعد به همراه استفراغ

حقانی
حقانی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر پسر پانزده ساله ام حدود هشت روز دچار سرما خوردگی همرا ه با تب ۴٠درجه شده بود البته دو روز اول تب بالا داشت که کنترل شده اما دو سه روز سردرد بالای سر ش شروع شده که هنوز خوب نشده امروز صبح همراه با تهوع شده علت یکی از نشانه های آنفولانزا هست؟ یا علت دیگری دارد؟ متشکر میشم راهنمای کنید

نبوی
نبوی
پاسخ به  حقانی
1 سال قبل

باتوجه به تب بالاش میتونه بخاطره کم آبی بدن هم باشه روزی ۸لیوان آب بخوره مایعات زیاد مصرف کنه آن شالله برطرف بشه

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من حالت تهوع میگیرم و سرم درد خفیف میگیره و حالت بسیار بدی دارم و باید هر جور شده استفراغ کنم تا معدم خالی بشه بعدحالت تهوع تموم میشه سردردمم آروم آروم خوب میشه دکتر رفتم قرص دادن و بعد همین حالت بهم دست میده خیلی بده لطفا راهنمایی کنید

نبوی
نبوی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

میتونه عصبی هم باشه بخاطره اضطراب و استرس زیاد

طیبه فخروحید
طیبه فخروحید
1 سال قبل

سردرد من همراه با قبول نکردن معده بعد از صرف غذا و بالا اوردن که اول قسمت جلوی پیشانی و بعد سمت راست پیشانی و اینکه دوست دارم آروغ بزنم که معده غذا رو قبول بکنه

نهال
نهال
1 سال قبل

سلام صبحتون بخیر من صبحها وقتی بلند میشم از خواب دچار سرگیجه و حالت تهوع میشم سرمم درد میکنه علتش چیست حدودا ۳ ساله هم میگرن دارم

سارا
سارا
پاسخ به  نهال
2 ماه قبل

سلام من دوماه می شه سردر دارم سرگیجه داشتم دکتر رفتم سرگیجم خوب شده ولی هنوز درد دارم یه روز درد دارم یه روز خوب میشه قرص نوافن می خورم خوب میشه یه روز بد باز شروع می کنه هر وقت سرم درد داره حوصله هیچی رو ندارم فقط می گم بخوابم خواهشن کمکم کنین چکار کنم

دکمه بازگشت به بالا