سنگ کیسه صفرا | علائم، دلایل ابتلا، پیشگیری و درمان

کیسه صفرا در زیر کبد قرار دارد، با ذخیره کردن مایع صفراوی به هضم غذا کمک می‌کند. سنگ کیسه صفرا باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود.

کیسه صفرا در زیر کبد قرار دارد، با ذخیره کردن مایع صفراوی به هضم غذا کمک می‌کند. سنگ کیسه صفرا باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود.

 کیسه صفرا چیست؟

در قسمت فوقانی شکم، در زیر کبد، عضو کوچکی به نام کیسه صفرا وجود دارد که وظیفه آن ذخیره کردن مایع صفراوی است. این مایع صفراوی که رنگ زرد مایل به سبزی دارد، وظیفه دارد که به هضم غذا کمک کند. در واقع به دلیل یک سری عوامل مختلف ممکن است که در کیسه صفرا سنگ تشکیل شود که مهمترین دلیل تشکیل سنگ کیسه صفرا، وجود میزان زیادی کلسترول در کیسه صفرا است.

علت تشکیل سنگ کیسه صفرا

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد در رابطه با تشکیل سنگ صفرا، به طور معمول ۸۰ درصد سنگ های کیسه صفرا از کلسترول تشکیل شده اند و ۲۰ درصد باقی مانده از ترکیبات بیلی روبین و نمک‌های کلسیمی است. دلیل تجمع این ترکیبات و تشکیل سنگ کیسه صفرا هنوز به طور دقیق مشخص نیست ولی فرضیه‌های مختلفی در این رابطه وجود دارد و در حال بررسی است.

  • وجود میزان بیش از حد کلسترول در کیسه صفرا: وجود بیش از حد کلسترول در کیسه صفرا، سنگ‌هایی با رنگ زرد در این عضو ایجاد می‌کند. اگر میزان کلسترول تولید شده توسط کبد، بیش از محلول کیسه صفرا باشد، سنگ‌های سخت در کیسه صفرا تشکیل می‌شوند.
  • وجود مقدار بیش از حد بیلی روبین در کیسه صفرا: تولید بیلی روبین در کبد بر اثر حذف گلبول‌های قرمز قدیمی توسط کبد، تشکیل می‌شود. در برخی مواقع از جمله: آسیب‌های کبدی و همچنین اختلالات خونی، باعث می‌شود که میزان بیلی روبین تولید شده بسیار افزایش یابد. اگر مقدار بیلی روبین بیش از حد نیاز باشد، کیسه صفرا نمی‌تواند آن را تجزیه کند و در این صورت، تشکیل سنگ‌های صفراوی رنگدانه ای اتفاق می‌افتد. سنگ‌های سخت با رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای نیز در این زمان تشکیل می‌شود.
  • تولید صفرای غلیظ در کیسه صفرا: اگر عملکرد کیسه صفرا دچار اختلال شود، کیسه صفرا نمی‌تواند مایع درون خود را تخلیه نماید که در این صورت مایع در کیسه حبس شده و منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

علائم داشتن سنگ کیسه صفرا در افراد

درد های موجود در قسمت فوقانی شکم، می تواند از علائم سنگ در کیسه صفرا باشد. ایجاد درد در کیسه صفرا در هنگام خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی نیز از عوامل دیگر این بیماری می باشد. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا ممکن است فقط چند ساعت طول بکشد.

از عوامل معمول دیگر سنگ صفرا می توان به: حالت تهوع، استفراغ، ادرار با رنگ تیره، دل‌دردهای زیاد، مدفوع به رنگ خاک رس، اسهال، آروغ زدن و همچنین سوء هاضمه اشاره کرد. معمولا از این علائم به عنوان علائم قولنج صفراوی نیز نام می‌برند.

کیسه صفرا

داشتن سنگ صفرا بدون علائم بیماری

وجود سنگ در کیسه صفرا ممکن است درد نداشته باشد ولی دردی که افراد احساس می‌کنند به دلیل جلوگیری از حرکت مایع صفرا، توسط سنگ‌های تشکیل شده در کیسه صفرا می‌باشد.

بر اساس یافته‌های دانشگاه دستگاه گوارش کشور آمریکا، ۸۰ درصد افراد دارای سنگ در کیسه صفرا هیچ گونه علائمی ندارند که به این نوع سنگ صفرای خاموش گفته می‌شود. ممکن است در مواقع جراحی‌های شکم و همچنین آزمایش‌های انجام شده توسط اشعه ایکس، پزشک یا حتی پزشک آنلاین متخصص داخلی متوجه سنگ های کیسه صفرا فرد شود.

سنگ کیسه صفرا و کم خونی

نتایج مطالعات مختلف بر روی بیمارانی با سنگ کیسه صفرا نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین سطح سرم و هموگلوبین خون این افراد وجود دارد. همچنین نتایج نشان می دهد که کم خونی ناشی از فقر آهن، در پر شدن کیسه صفرا نقش موثری دارد که منجر به تشکیل سنگ در کیسه صفرا می‌شود. همچنین کم خونی همولیتیک برای مدت طولانی باعث تشکیل سنگ در کیسه صفرا می‌شود. که در اثر تخریب گلبول های قرمز خون اتفاق می‌افتد.

بنابراین شانس تشکیل سنگ صفرا در افرادی با سابقه کم خونی، نسبت به افراد عادی بیشتر است.

عوارض و خطرات طولانی مدت داشتن سنگ صفرا

شاید این سوال بسیاری از افراد باشد، که آیا سنگ صفرا خطرناک است؟ باید پاسخ دهیم که در صورت مراجعه به موقع به پزشک و ماندن طولانی مدت سنگ در کیسه صفرا، عوارض خطرناکی فرد را تهدید می کند. که این عوارض رایج عبارتند از:

  • کولسیستیت حاد: در صورتی که وجود سنگ در صفرا منجر به مسدود شدن دهانه صفرا شود به صورتی که صفرا نتواند مایع خود را به بیرون هدایت کند، عفونت و التهاب در کیسه صفرا به وجود می آید که به آن کولسیستیت حاد گفته می شود. تقریبا در ۱ تا ۳ درصد از افراد دارای سنگ صفراوی، ممکن است کولسیستیت حاد به وجود بیاید.
  • کولسیستیت حاد داری علائمی است که عبارتند از: دردهای شدید در وسط‌های کمر و قسمت‌های فوقانی معده، کاهش اشتها، درد، لرز، تهوع و استفراغ. در صورت داشتن این علائم به مدت ۱ تا ۲ ساعت باید در اسرع وقت برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید.
  • از سایر خطرات سنگ کیسه صفرا می توان به: زردی پوست یا چشم، عفونت کیسه صفرا، عفونت خونی، سپسیس، عفونت مجاری صفراوی، التهاب پانکراس و سرطان کیسه صفرا اشاره کرد. برای جلوگیری از به وجود آمدن این عوارض افراد باید برای درمان بیماری خود، سریعتر اقدام نمایند و نگذارند که سنگ در کیسه صفرا باعث التهاب و تورم شود.

مشاوره آنلاین سنگ کیسه صفرا

عوامل خطر برای تشکیل سنگ کیسه صفرا

عواملی که باعث ایجاد تشکیل سنگ کیسه صفرا می شوند، دو دسته اند، که یک دسته از آنها توسط فرد غیر قابل پیشگیری هستند ولی دسته دیگر از عوامل را، افراد می توانند با رعایت یک سری از مسائل رعایت نمایند.

عوامل غیر قابل کنترل عبارتند از: جنسیت، سن، نژاد و سوابق خانوادگی و فامیلی برای تشکیل سنگ صفرا. که فرد در ایجاد آنها نقشی ندارد، فقط می‌تواند به صورت دوره‌ای بدن خود را چک کند تا به این بیماری مبتلا نشود.

مثلا افرادی که دارای سن ۶۰ سال به بالا هستند و بیماری دیابت شیرین دارند، این افراد از داروهایی استفاده می کنند که استروژن را بالا می‌برد و در ایجاد سنگ صفرا دخیل  است. اگر دارویی ممکن است که شانس مبتلا شدن به سنگ در کیسه صفرا را افزایش دهد، برای جلوگیری از این عمل نباید بدون مشورت پزشک داروهای خود را قطع کنید، اجازه دهید در این خصوص پزشک شما را راهنمایی کند.

عوامل قابل کنترل مانند:

  • اضافه وزن داشتن یا چاقی بیش از حد
  • رژیم‌های غذایی با چربی و کلسترول بالا و همچنین مواد غذایی با فیبر کم از عوامل مهم ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌باشند.
  • کاهش وزن زیاد در زمان کوتاه هم منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

 

تشخیص سنگ کیسه صفرا

ابتدا پزشک معاینه بدنی را انجام می دهد که در این رابطه رنگ پوست و چشم‌ها را بررسی می‌نماید. مثلا وجود رنگ زرد پوست و چشم ناشی از وجود میزان بیش از حد بیلی روبین در بدن است.

آزمایش های تشخیصی دقیق که ممکن است پزشک برای اطمینان از وجود سنگ کیسه صفرا انجام دهد عبارتند از:

  • انجام سونوگرافی: با تولید تصویر از شکم شما توسط سونوگرافی، می‌توان وجود سنگ در کیسه صفرا و همچنین کولسیستیت حاد را تشخیص داد.
  • انجام سی تی اسکن شکمی: انجام این تصویر برداری برای عکس برداری از کبد و ناحیه شکم فرد انجام می‌شود.
  • اسکن رادیونوکلئید کیسه صفرا: انجام این اسکن در حدود یک ساعت زمان می‌برد. که با تزریق ماده رادیواکتیو به درون ورید افراد انجام می‌شود. که ماده تزریق شده از طریق خون به کبد و کیسه صفرا منتقل می‌شود. عفونت و انسداد مجاری با استفاده از این اسکن به راحتی قابل تشخیص است.
  • انجام آزمایش خون: آزمایش خون برای چک کردن میزان بیلی روبین خون انجام می شود. در این آزمایش عملکرد کبد نیز قابل تشخیص است.
  • روش ERC: در این روش مشکلات مجاری صفراوی و پانکراس، با استفاده از اشعه ایکس و دوربین بررسی و مشاهده می شود.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن علائم مربوط به سنگ کیسه صفرا، حتما به پزشک مراجعه کنید و تا تشخیص قطعی بیماری پیگیری های لازم را انجام دهید تا از عوارض خطرناک این بیماری در امان باشید. نکته ای که باید بسیار مد نظر قرار گیرد این است که به دلیل اینکه سنگ کیسه صفرا در بیشتر افراد بدون علائم است، حتما برای آگاهی از سلامت عملکرد کیسه صفرا، به صورت دوره ای آزمایشات مربوطه را انجام دهید.

درمان سنگ کیسه صفرا

در اکثر موارد ممکن است سنگ صفرا داشته باشید و بدون متوجه شدن آن، خود به خودی حذف شود، ولی اگر علائم و درد داشته باشید حتما باید به پزشک مراجعه کنید که در اکثر موارد سنگ کیسه صفرا با علائم درد باید تحت عمل جراحی، برای درمان قرار بگیرد. در موارد بسیار نادر پزشک برای درمان سنگ صفرا که دارای علائم و درد می باشد دارو تجویز می کند.

عمل کیسه صفرا خطرناک است؟ سوالی است که برای اکثر افراد که دارای سنگ صفرا هستند، پیش می آید، باید توجه شود که عمل کیسه صفرا، اگر برای فردی عوارض داشته باشد، پزشک تا درمان سایر بیماری های فرد، از طریق وصل کردن لوله به کیسه صفرا بیمار، تخلیه کیسه صفرا را انجام می‌دهد تا شرایط برای جراحی فراهم شود.

درمان طبیعی و درمان خانگی سنگ کیسه صفرا نیز ممکن است توسط بسیاری از افراد امتحان شود و از این راه برای درمان استفاده کنند. ولی توصیه می شود که در صورت مشاهده علائم و دردهای شدید، حتما باید برای تشخیص و درمان سنگ صفرا به پزشک مراجعه نمایید. در صورت انجام جراحی و درمان توسط پزشک، باید تا زمان بهبودی کامل، رژیم غذایی خود را رعایت نمایید و مطلقا از غذاهای پرچرب استفاده نکنید.

مشاوره تلفنی با پزشک متخصص داخلی

عمل جراحی سنگ کیسه صفرا

از عمل‌های جراحی رایج برای درمان سنگ کیسه صفرا که همراه با بی‌هوشی کامل است، عمل جراحی لاپاراسکوپی است. در این جراحی ۳ تا ۴ برش در شکم فرد ایجاد می‌شود، سپس دستگاه‌های مختلفی وارد شکم شده و با دقت کیسه صفرا را خارج می‌نمایند. این عمل بسیار راحت است و نهایتا تا یک روز بعد از جراحی فرد از بیمارستان مرخص می‌شود.

عمل سنگ کیسه صفرا با لیزر

در این نوع عمل، کیسه صفرا با دستگاه لیزر یا الکتروکوتر قطع می‌شود. و سپس کیسه صفرا حاوی سنگ‌ها از برش‌های شکمی ایجاد شده خارج می‌شود. تمام ابزارهای استفاده شده از طریق حفره شکمی برش خورده خارج می شوند. با توجه به حساسیت این عمل بهتر است که یک جراح با تجربه آن را انجام دهد که علاوه بر صحیح انجام دادن جراحی، عوارض بعد از جراحی برای فرد پیش نیاید.

 درمان سنگ کیسه صفرا دکتر روا زاده

دکتر روازاده از افرادی است که با استفاده از علم طب سنتی درمان‌هایی را برای برطرف کردن سنگ صفرا پیشنهاد کرده است، از جمله پیشنهادهای ایشان استفاده از گل گیاه نسترن می‌باشد. با توجه به اینکه دکتر روازاده تخصصی در زمینه بیماری‌های داخلی ندارند بهتر است با دقت بیشتر نسبت به مصرف این داروها اقدام نمایید و برای درمان سنگ کیسه صفرا به متخصصین داخلی و جراح‌های متخصص مراجعه کنید.  همچنین کپسول دفع سنگ کیسه صفرا در بازار عرضه می شود که ادعا شده از ترکیبات گیاهی تولید شده است. استفاده از آن حتما باید با مشورت پزشک آنلاین متخصص داخلی باشد.

توصیه می شود افرادی که بیشتر در معرض سنگ کیسه صفرا قرار دارند مانند: زنان، افراد چاق، افراد سالخورده، افرادی با سابقه خانوادگی این بیماری و سایر افراد، سعی کنند که رژیم غذایی خود را رعایت نمایند، مثلا از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنند، ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن انجام دهند، هیچ وقت از داروهایی که باعث کاهش زیاد وزن در مدت کوتاه می‌شود استفاده نکنند. و افرادی که علائم از نوع درد دارند حتما در کوتاه ترین زمان ممکن جهت تشخیص به دکتر متخصص مراجعه کنند تا از پیشروی بیماری خود مطلع شده و به درمان آن بپردازند.

تمام داروهای که مصرف می نمایید با مشورت پزشک یا دکتر آنلاین داخلی باشد، زیرا ممکن است که دارویی که خودسرانه مصرف میکنید، عوارض بدتری را برای شما به وجود بیاورد.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره سنگ کیسه صفرا و درمان آن در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص داخلی پذیرش ۲۴، به آنها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین داخلی

۴.۱/۵ (۴۰ نظر)

منبع
www.mayoclinic.orgwww.webmd.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
113 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
18 روز قبل

دفع سنگ کیسه صفرا و کبد با نمک اپسوم یا سولفات منیزیم ، موثرترین راه

مهدی
مهدی
22 روز قبل

سلام من ۴۰سالمه یه سنگ ۹میلی دارم با ۳ تا سنگ ۳میلی ایا امکان داره با دارو رفع بشه از راهنمایی شما سپاسگزارم

کوکب معینی
کوکب معینی
1 ماه قبل

سلام
اگر کیسه صفرا عمل شود واز بدن خارج شود برای بیمار مشکلی پیش نمی آید

محسن
محسن
1 ماه قبل

سلام من انروز رفتم چکاب سونوگرافی شکمی متوجه شدم کبدم چربه ویک سنگ ۷میل هم در کیسه صفرا دارم وهیچ گونه درد ومشکلی هم ندارم
راه حل کبد چرب رو کاهش وزن وورزش توصیه کردند ولی سوالم اینه ممکنه سنگ کیسه صفرا هم با دارو ویا طب سنتی ویا ورزش حرکت کنه ورفع بشه

علی‌حقیقت
علی‌حقیقت
1 ماه قبل

سلام‌سوال‌دارم‌بعدازبرداشتن‌کیسه‌صفری‌چه‌عوارضی‌ممکن‌است‌داشته‌باشم‌۲۱ساله‌ازاردبیل

عمر شاداب
عمر شاداب
1 ماه قبل

اگر صفرا را عمل کرد بعد از آن مایعی کە قبلا تولید میشد و برای کمک هضم وارد معدە میشد ، آیا بعد از عمل آن مایع تولید نمیشود؟ اگر تولید شد بە کچا میرود؟، در کل کبد ضربە نمیخورد؟

داود
داود
1 ماه قبل

مشکل سنگ کیسه صفرا به کدوم تخصص پزشکی مربوط میشه؟
مگه به گوارش و کبد مربوط نیست؟
ولی تو مقاله بالا متخصص داخلی توصیه شده

صالحی
صالحی
2 ماه قبل

مهری صالحی

شادی
شادی
3 ماه قبل

سلام من دختر۲۵ساله هستم ودیروز سونو گرفتم و متوجه شدم ده تاسنگ کیسه صفرا که بزرگترینش۲۰میل&عفونت دارم و دکترم توصیه کرد عمل انجام بدم اما از عوارض بعدش خیلی میترسم
کسی راه درمان مناسب سراغ داره؟

زهرا حیدری
زهرا حیدری
پاسخ به  شادی
2 ماه قبل

فقط گیاهی و ورزش تغذیه مناسب با چربی کم. .شما سنت کم هست.عمل نکنی بهتره.

پریا
پریا
پاسخ به  شادی
2 ماه قبل

بله میشه من با طب سنتی تونستم پودر منیزیم سولفات و پودر گیاهی که نوشیدنیه و دواهای گیاهی گالستون و اب سیب زردچوبه و روغن زیتون هر روز صبح ناشتا و یه قرص ملین ۵ هستن به یه حکیم مشهور تو شهرتون برید حتما درمان میشین .

پریا
پریا
پاسخ به  پریا
2 ماه قبل

و شربت سکنجبین و دوسین هم همراه شون بود

م م
م م
پاسخ به  شادی
2 ماه قبل

نمک اپسوم معروف به سولفات منیزیم یا نمک فرانسه را تهیه کن که روش درمان سنگ صفرا با نمک اپسوم در گوگل آمده و از عرق نسترن و خارمریم و کاسنی و شاهتره غافل نشو….و از بی‌تحرکی بطور جدی پرهیز کن….من نزدیک به یکساله با این روشها از عمل و جراحی جلو گیری کردم…البته مراقب رژیم غذایی خودت هم باش که چرب و سرخ کردنی نباشد….بخدا نتیجه گرفتم…ولی کمی حوصله میخواهد…این عرقیات را ۴تایی ترکیب کن و صبح ناشتا با یک قاشق عسل یک لیوان یا بیشتر استفاده کن…..اگه کامل اینها رو انجام بدهید نتیجه میگیرید و اگه حوصله نداری برو جراحی کن….ولی من کامل انجام دادم نتیجه گرفتم….مخصوصا عرق نسترن که تحقیقات علمی هم شده….فقط یادت باشه کامل انجام بده.

افق
افق
پاسخ به  شادی
1 ماه قبل

سلام دوستان موردی رو برام پیشنهاد دادن که استفاده از نصف لیوان روغن زیتون طبیعی روزانه دو وعده به مدت سه روز برای رفع سنگ صفرا بود که اثر بخش بود

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

سلام خدمت شما عزیزان من جوانی ۳۸ ساله هستم کیسه صفرا ۴عدد سنگ دارد یک بار درد شدید گرفتم رفتم دکتر نگاه کردن گفت باید برداشته بشه کیسه صفرا میخواستم ببینم بدون عمل امکانش هست که دفع بشه یا سنگ شکن بشه عمل نکنم حقیقتن میترسم از بی هوشی عمل ممنون تشکر از شما عزیزان

سام
سام
3 ماه قبل

۹۵سالمه بعدازورزش وپیاده روی مقداری طرف راست دنده ام دردمیگیره هرروزکله وپاچه می خورم می خواستم ببینم چه دردی دارم تاحالا مریض هم نشدم

امنه دهش
امنه دهش
3 ماه قبل

سلام من جراحی کیسه صفرا داشتم بعد ۵روز بازم درد شکم دارم واین که تازه پروعید شدم پاک شدم ولی باز هم خونریزی کرم ربطی به جراحی دارد

علی محمودی
علی محمودی
4 ماه قبل

سلام وعرض ادب خدمت شما عزیزان که دراین راه با برداشتن قدم خیر هموطن خود را راهنمایی میکتید
من مردی هستم ۶۴ساله ازیکسال پیش بطور اتفاقی هنگام سونوگرافی شکم متوجه وجود سنگ ۴میلیمتری در کیسه صفرا شدم هیچگونه درد وناراحتی هم ندا رم دکتر گفته باید عمل کنم ازانجان عمل و عوارض اش میترسم راهنمایی بفرمایید چکار کنم؟؟

ناصر
ناصر
پاسخ به  علی محمودی
3 ماه قبل

سنگ ۴ میلیمتری نیاز به جراحی ندارد و با دارو از بین می‌رود.

صالحی
صالحی
پاسخ به  علی محمودی
2 ماه قبل

سلام من ۷۰سالمه سنگ صفرادارم ولی چون داروبرای پمپاژقلب میخورم وورم زیادکرده بودم بیمارستان بستری شدم وباتززیق وسرم ورمم خوابیدوخیلی وزن کم کردم ولی جراحم منو میترسه عمل کنه میگه سنت بالاس ممکنه توعمل دوام نیاری آیاممکنه

م م
م م
پاسخ به  علی محمودی
2 ماه قبل

در پاسخ به شادی کامل جواب دادم..

سعیدی
سعیدی
4 ماه قبل

با سلام من ۴۷ سالمه سونو دادم گفته سنگ کیسه صفرا ۱۹ میلی باید عمل کنی من شرایطش ندارم راهکاری دیگه نداره

سعید
سعید
پاسخ به  سعیدی
1 ماه قبل

هیچ راهکاری ندارن باید عمل شی. بیشتر بمونه عفونت می‌کنه کیسه صفرا پاره میشه

سعیدی
سعیدی
4 ماه قبل

سلام من ۴۷ سالمه سونو دادم گفته سنگ ۱۹ میلی داری باید عمل راهکاری دیگه نداره من شرایط عمل ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

یه هم وطن متعجب:
یه هم وطن متعجب:
پاسخ به  سعیدی
3 ماه قبل

عزیزم بجای اینکه یک ماهه نشستی تا یکی بهت راهکار بده برو دنبال دوا و درمون خودت،راهش همونیه که اون دکتر بخت برگشته که بخاطر منو شما رفته تخصص گرفته ولی تو حالا حرف اونو قبول نداری داری از مردم عادی سوال میکنی.
پس بشین تا راهی پیدا بشه….

رضا رها
رضا رها
پاسخ به  سعیدی
2 ماه قبل

سلام ۱۹میل بزرگه شنیدم ۵میل با دارو رفع میشه

مهدی شیرازی
مهدی شیرازی
4 ماه قبل

سلام ب همه ۲ روزی میشه سمت راست زیر دنده راستم گاهی تیر میکشه خم که میشم دردش بیشتر میشه وسط قفسه هم همیجوره،کمی نفسوم تنگ میشه کمی هم حالت تهوع دارم اشتهام کم شده بنظرم،ایا نشانه سنگ صفرا هس؟

امیر
امیر
پاسخ به  مهدی شیرازی
2 ماه قبل

بله سنگ کیسه صفرا هست منم هم درد احساس میکنم سونوگرافی رفتم گفت سنگ کیسه صفرا داری تا میتونی ورزش کن لبنیات ،ترشی، غذای چرب پرهیز کن

سید رضا حسینی
سید رضا حسینی
5 ماه قبل

سلام.۳۳ سالمه.بعضی وقتها یه کم دلم تیر میکشه…سونوگرافی رفتم در حد ۱۲ تا سنگ از ۳ میل تا ۹ میلیمتر دارم…..باید حتما عمل کنم یا با دارو میشه کاری کرد..ممنون میشم جواب بدین

نرمین
نرمین
5 ماه قبل

باسلام من ۳۰سالم دو سه سال میرم دکتر هنسکوپم گرفتم التهاب معده دارم دارو میخورم هم داروی گیاهی وشیمیای هیچ آخر نکردم سر دلم ورمسوزش دارد ایاممکنکیسه صفرام وکبدم سنگ چربی داشته باشد

حمید
حمید
5 ماه قبل

سلام‌ حمید هستم ۵۰ ساله اروق زیاد میزنم چه قبل غذا چه بعد فرق نمیکنه چن وقتی هست سمت راست زیر دنده هام درد میگیره شدید لطفا راهنمایی کنید

دوستدار شما
دوستدار شما
پاسخ به  حمید
3 ماه قبل

بهترین راهنمایی اینه که زود برو دکتر….

احمد
احمد
5 ماه قبل

سلام مادر بنده ۹۰ سال دارد و دکتر تشخیص دادن که سنگ صفاری زیادی دارد و در بین کبد و صفرا توده وجود دارد .و دکتر میگه سنش بالاست وریسک این عمل بالاست.ایشون اصلا تا حالا درد نداشته اند.پوست بدنش نیز زرد می باشد.حالا ما باید چکار بکنیم.ممنون از راهنماییتان.

مدینه نیک سرشت
مدینه نیک سرشت
6 ماه قبل

سلام من مادر شوهرم ۱۲۰سال سنه داره در روستا زندگی می کنه و الان یک هفته تب و لرز شدید بستری هست دکتر تشخیص
داده سنگ کیسه صفرا داره و باید ب اصفهان منتقل بشه برای عمل آیا واجب ب اصفهان مراجع کنند درمان می شوند

مجید
مجید
پاسخ به  مدینه نیک سرشت
5 ماه قبل

الفاتحه

متين
متين
پاسخ به  مجید
4 ماه قبل

الاغ که الاغه فهم و شعورش از حیوان هایی مثل تو بیشتره

دوستدار حیوانات:
دوستدار حیوانات:
پاسخ به  متين
3 ماه قبل

آقای عزیز شما دیگه چرا؟؟؟؟؟حالا اون نمیفهمه،شما چرا توهین میکنی به الاغ….حداقل بگو بلانسبت الاغ….

سحر
سحر
پاسخ به  متين
3 ماه قبل

وا درست حرف بزن

دوستدار شما
دوستدار شما
پاسخ به  مجید
3 ماه قبل

خوب که تو خدا نیستی بی سواد…
آخه تو بخیل عمر دیگرانی….
لابد خیلی هم قیافه گرفتی و جوابت به دیگران هم نشون دادی،….نخند بدبخت.

دوستدار شما
دوستدار شما
پاسخ به  مدینه نیک سرشت
3 ماه قبل

با سلام….بنظر من اگه پول زیاد داری شما نمیخواد برین اصفهان ،به دکتر بگید که از اصفهان بیاد روستای شما.
با آرزوی سلامتی و طول عمر بری شما و مادر شوهرتون.

محمد بهمنی
محمد بهمنی
6 ماه قبل

مادرم ۸۰سالش سنگ کیسه صفراداردو دکترا به علت مشکلات قلبی وسنش اجازه عمل نمی دهند چه چکارکنیم .چند باردرد با تهوه

حسن ص
حسن ص
6 ماه قبل

باسلام وقتی که خم میشوم در شدیدی سمت راست زیر دنده ها دارم که مزنه بهپشتم حسن سن ۷۰سال

مجید
مجید
پاسخ به  حسن ص
5 ماه قبل

سلام کن به حضرت ازرائیل

علی
علی
پاسخ به  مجید
4 ماه قبل

یک کلام از مادر عروس

ضامن آهو
ضامن آهو
پاسخ به  مجید
3 ماه قبل

سلام سنگ منم همین علایم داشتم

محسن
محسن
6 ماه قبل

با عرض سلام وخسته نباشید ! من حدود ۲۰ سال درد شدید معده دارم .البته همیشه نه سالی ۲یا۳بار میاد سوراغم که هر دفعه با تمام ازمایشاتی که انجام دادم گفتن چیزی نیست یا اینکه هر دکتری یه نظری میداد.مثل ورم معده یا عصب معده واپاندیس و غیره…تا اینکه ۳ هفته پیش دوباره درد شروع شد شدید حالت تهوع خیلی زیاد.فقط زرد اب بالا میاوردم حتی تا ۴روز اول با امپول حالت تهوع هم قطع نمیشد.شروع کردن به تمام ازمایشات ولی بازهم ریس بیمارستان که متخصص گوارش بود در جواب حرف من گفت معده چیزی نیست ولی احتمال میدهیم که کیسه صفرا پر شده فشار میاره به معده .ولی ما جراحی میکنیم یا خوب میشه یا نه !!!حالا به نظر شما عزیزان جراحی کنم صفرارو بردارم یا برم تهران پیش متخصصان عزیز دیگر!لطف میکنید جواب بدید بازم ممنون.

امیر
امیر
پاسخ به  محسن
6 ماه قبل

اگه سنگ کیسه صفرا داری مطمئن باش دلیلش همونه، منهک شش ساله فمر می کردم دردهام به خاطر زخم معده و اثنی عشرمه. تازه متوجه شدم به خاطر سنگ های صفراویه. هفته بعد می خوام عمل کنم درش بیارم. اگه شام خیلی چرب باعث ایجاد درد یا ورم میشه قطعا صفراته

مجید
مجید
پاسخ به  محسن
5 ماه قبل

خوب برو سونوگرافی مشخص می‌شود

سونی
سونی
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

سلام عزیزم الان که دارم این پیام و مینویسم از ی رژیم سخت گذشتم و خیلی حالم بهتره من رژیم آب سیب گرفتم یک هفته و در شب آخر هم نمک اپسوم خوردم میتونم قسم بخورم تا حالا انقد حس خوب حس سبکی نداشتم و در مدفوع دفع شدن سنگامو دیدم حتما حتما قبل از عمل یک هفته ام که شده این رژیم و بگیرید ضرر که نداره ولی بعدش برید سونو اگه باز سنگ داشتید تو مرحله آخر عمل و انتخاب کنید

رضا رها
رضا رها
پاسخ به  سونی
2 ماه قبل

سلام روز بخیر خواهشاً اگه جواب گرفتی به من هم خبر بدین بعد بگین سنگهاتون چندتا

رضا رها
رضا رها
پاسخ به  سونی
2 ماه قبل

سلام مجدد. داداش لطف می کنی نتیجه رو بگی چی شد

یلدا
یلدا
پاسخ به  سونی
2 ماه قبل

سلام روز بخیر معذرت می‌خواهم من سنگ صفرا دارم میخواستم ببین این آب سیب جواب داده بهبود یافتین.یا نه اگه محبت کنید جواب بدین ممنون میشم

نبی
نبی
پاسخ به  سونی
2 ماه قبل

سلام ببخشیدمنم سنگ صفرا دارم دکترگفته باداروحل نمیشه بایدعمل کنم چجوری رژیم گرفتین میشه راهنمایی کنی؟

روشنی ازهمدان
روشنی ازهمدان
پاسخ به  محسن
3 ماه قبل

سلام عرض ادب واحترام .منم صفرا خیلی بالاست هردکتری که بگیدرفتم تااینکه یروزرفتم عطاری داروگیاهی بگیرم..تاحکیم نگاه کردگفت صفرات خیلی بالاست .من فکرمیکردم معده امه منتهاگفت صفراوکبدچرب دارم تااینکه داروگیاهی داده میخورم خیلی بهترشده ام

یلدا
یلدا
پاسخ به  روشنی ازهمدان
2 ماه قبل

سلام حال شما الان خوب شده یا نه منم ده تا سنگ دارم اگه خوبه گیاهی استفاده کنم

رضا رها
رضا رها
پاسخ به  روشنی ازهمدان
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز الان. چطوری جواب داده

عشق
عشق
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

برو طب سنتی مهدی بیگلر خانی همدان

مژده رشیدی از کرمانشاه
مژده رشیدی از کرمانشاه
7 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت همگی .بسیار سپاسگزارم بخاطر اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار من بیمار گذاشتید.بهترین هارو براتون از خداوند خواستارم.بسیار استفاده کردم.

مریم
مریم
7 ماه قبل

سلام مریم هستم الان من سه ساله متوجه شدم سنگ کیسه صفرادارم دکتررفتم گفت بادارورفع میشه اماهیچ اثری نکردداروامروز۶شهریورساعت۳:۳۷بامدادمن ازدرددارم میمیرم چیکارکنم

سلیمانی
سلیمانی
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

خب عزیرم برودکترخیلی ام خطرناکه زودکیسه صفراروبرمبدارن تاسوراخ نشده خدایی نکرده

جانی
جانی
9 ماه قبل

سلام من دوسال هست سنگ دارم بدون هیچ علائمی تازه سنوگرافی دادم یکیش ۲۶هست ویکی دیگ ۱۲میخواستم ببینم آیانیازب عمل هست یانه ممنون میشم جواب بدین وزنم هم زیاده خیلی استرس براوزنم دارم

مریم
مریم
پاسخ به  جانی
7 ماه قبل

سلام من یکسالی هست حالت تهودارم بعدازغذاخوردن الان یکماهی هست معده دردوورم معده گرفتم دکترداخلی رفتم داروهم دادولی بازهمونطورم آزمایشم سالم بودولی توی سونوگرافی سنگ کیسه صفرا۱۶میلی دیده شدوشهرستان هستیم عمل لیزری نداریم وبمن گفتن برم اصفهان پیش جراح لاپروسکوپی انجام بدم بنظرتون بادارورفع نمیشه بایدعمل بشم

شمسی محمودی
شمسی محمودی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام من این حدود بیست سال هست کیسه صفرا دارم سنگ صفرای من ۲۸ میلی هست ریه من حدود ده بیست درصد کار می کنه ولی هیچ علاعمی ندارم فقط یک بار دردد شدید شکمی قسمت راست داشتم ولی عملم نمی کنن لطفأ من راهنمایی کنین چکار کنم

شمسی محمودی
شمسی محمودی
پاسخ به  شمسی محمودی
1 ماه قبل

ترا بخدا بلد نیستم چکار کنم مرا راهنمایی کنین

دوست
دوست
پاسخ به  شمسی محمودی
30 روز قبل

به یه پزشک طب سنتی خوب مراجعه کنید دارو بگیرید

محبوبهحسین زاده ۵۷ساله
محبوبهحسین زاده ۵۷ساله
9 ماه قبل

سلام من سنگ کیسه صفرا به اندازه ۲۲میلی ایا حتما بایدعمل کنم

سارا
سارا
9 ماه قبل

سلام من ۲۲ سالمه مدت طولانیه که زیر قفسه سینه ام درد میکنه و بعد از خوردن غذا حالت تهوع و گاز معده و نفخ دارم. و بیلی روبین هم آزمایش دادم مقدارش کمی بالا بود.
ممکنه که سنگ کیسه صفرا داشته باشم؟

سیفی
سیفی
10 ماه قبل

سلام
من برای چکاب به پزشک مراجعه کردم تاازوضعیت جسمم باخبرشوم پزشک نوشت برای سونوگرافی پس ازانجام سونو نشان داد یک سنگ ۱۷ میلی درکیسه صفراوجوددارد وکبدم نیز گرید۲
آیاچرب کبدبا سنگ صفرامرتبطه ؟
وبرای درمانش لطفاراهنمایی بفرمایید

زینب
زینب
پاسخ به  سیفی
9 ماه قبل

حتما بایدعمل کنی من ۱۷ میلی بودتادم‌مرگ میرفتم تادوسه ماهه بعدتا۳۰ میلی رفت ودکتراگفتن اگه میرفت توروده هات میکشتت الان یه ۳ روزی هست عمل کردم لیزری

فری
فری
پاسخ به  زینب
19 روز قبل

تروخدابگید عملش یخت بود چندرپز بعدازعمل مژ تونی سرکار بری

موناالشا
موناالشا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید درصورت داشتن سنگ صفرا میشه ازداروهایی که در بازار موجوده استفاده کرد؟

موناالشا
موناالشا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید برای سنگ کیسه صفرامیشه از قرص هایی که در بازار هست استفاده کرد؟

مهرلنگیز محسنیان
مهرلنگیز محسنیان
10 ماه قبل

ایا بعد از بر داست کیسه صفرا امکان دارد محرای ان بعدا سنگ بیاورد

مجیدی
مجیدی
پاسخ به  مهرلنگیز محسنیان
7 ماه قبل

سلام بعد از جراحی و تخلیه کیسه صفرا احتمال ایجاد سنگ در مجرای صفراوی وجود دارد؟

نسا
نسا
11 ماه قبل

سلام قسمت بالای راست شکمم بشدت درد میکنه میگیره و و ول میکنه حال تهوع دارم ببخشید بیرون روی هم دارم ممکنه مشکل از کیسه صفرام باشه؟

گلب
گلب
پاسخ به  نسا
7 ماه قبل

سلام منم همین علائم داشتم و عفونت سنگ صفرا بود
۳روز فهمیدم

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  نسا
7 ماه قبل

سلام اره شک نکن منم همین درد داشتم عمل کردم

م.ذ
م.ذ
11 ماه قبل

سلام من سنگ صفرا دارم هیچ علائمی ندارم ۱۵mmچیکارکنم ۳۴ سالمه

یونس جبری
یونس جبری
11 ماه قبل

سلام ..من سونوگرافی رفتم ومشخص شد سنگ کیسه صفروی دارم ۱۶میل..ایاباید عمل کنم یابامصرف دارو درمان میشود

زهرا
زهرا
11 ماه قبل

سلام.من سونو رفتم ومعلوم شده سنگی به اندازه ۳۳میلی متر درکیسه صفرای من هست.ایامیشه باطب سنتی درمانش کنم؟

زینب
زینب
پاسخ به  زهرا
9 ماه قبل

من اوایل ۱۷ میلی متربودالان شده بود۳۰ تومجاری صفرام تادم مرگ میرفتم دستوپام سردمیشدفشارم میفتادتهوع استفراق دستشویی عرق میکردم لرز وتب معدم دردمیکردسمت راست قفصه سینم وسمت راست پشتم دست راستمم دردمیکردهرچی میخوردم بالامیاوردم رفتم عمل لیزری کردم ۳روزپیش راحت شدم

مریم
مریم
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

هزینه عملتون چقدرشد

سانا
سانا
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

هزینش چقدر شد

فریده ک
فریده ک
11 ماه قبل

با سلام شوهر من ۵۹سالشه و پنج سال پیش عمل تعویض ائورت کرده و وارفارین مصرف می کنه حالا سنگ کیسه صفرا داره و دکتر گفته حتما باید عمل بشه لطفا بگید که چطور میتونه با توجه به وضعیت قلبش این عملو انجام بده ممنون از لطفتان

یوسف
یوسف
1 سال قبل

سلام ۶۵ سال دارم ۵ سال است کیسه صفرا را دراوردم سه ماه قبل دل درد شدید گرفتم ادرارم رنگی تیره شد سو نو گرافی وازمایش دادم مشکلی درمجاری ادرار وکلیه ها نبود اکنون دیشب دوباره معدهام درد گرفت بیشتر سمت راست معده صبحکه شد دردمعده خوب شد ولی ادرارم خونی شد من چکار باید اتجام دهم با تشکر یوسفی

یکتا
یکتا
پاسخ به  یوسف
3 ماه قبل

درود
میشه بفرمایید دکتر رفتید به چه نتیجه ای رسیدید

مریم خالقی
مریم خالقی
1 سال قبل

با سلام و عرض ادب بنده چهل سال سن دارم دیروز سونو از کبد ‌و کیسه صفرا انجام دادم در جواب گفتن کبدم چرب هست و اینکه دو عدد سنگ کیسه صفرا به اندازه های دوازده و شانزده میلی دارم هر چند وقت یکبار بسیار درد شدید دارم فکر می کردم مشکل از معده هست حالا با این تفاسیر می خواستم راهنمایی بفرمایید بنده باید جراحی کنم یا با دارو رفع میشه مشکلم با تشکر از شما عزیزان سپاس

بهروز یوسف زاده
بهروز یوسف زاده
1 سال قبل

سلام بنده سنگ صفرام حدود ۱۴ میلی هست @درحال حاضر کم اشتها لی حوصلگی @یبوست دارم اکثر وقتها دل درد شدید@کمردرد وبی حوصلگی وهمچنین اعصاب خرابی @لطفا راهنماییم کنید باتشکر فراوان

نعمتی
نعمتی
1 سال قبل

سلام من مادرم سنگ صفرا داره تازه پنج روز ک فهمیدیم تا الان دوبار بخاطر درد زیاد مرفین تزریق کرده مادر ام اس دارن میخاستم نظرتون رو بدون آخه دکتر ک رفتم گفتن ک پنجاه پنجاه بهوش اومدن مادرم

ستایش
ستایش
1 سال قبل

سلام
پس عمل کردن کیسه صفرا عوارضی ‌بعد عمل ندارید

مریم احمدی از تبریز
مریم احمدی از تبریز
پاسخ به  ستایش
1 سال قبل

سلام مادر من ۶۸ سالشه و سنگ کسیه صفرا به اندازه ی ۱۴ میلی دارن و ایشون مشکل ریوی دارن که با اکشیژن ۴۰ نفس میکشن آیا ایشون میتونن عمل کسیه صفرا انجام دهند ینی سوالم اینه به هوش می آین بعد از عمل

مریم جهانی
مریم جهانی
1 سال قبل

سلام
من خانمی ۵۳ ساله هستم با سابقه دیابت ، مدتی در ناحیه کتف چپم احساس درد و سوزش می کنم . به نظر دکتر کلنیک دیابت به ارتوپد مراجعه کردم ولی هنوز گاهی زیاد و گاه کمتر درد و سوزش دارم .لطفا بفرمایید که علت چیست و به چه متخصصی باید مراجعه کنم آیا ربطی به کیسه صفرا دارد؟

میلانی
میلانی
1 سال قبل

ببخشید مریض ما سنگ کیسه صفرا داشت یک روز عمل شده بود اما امروز ناگهانی بیهوش شد ه و تو اسیو هست دلیلش چی هشت

سلیمانی
سلیمانی
پاسخ به  میلانی
4 ماه قبل

حتماازدردشدیدی ک داره من توعمل اپاندیس اینجوری شدم

منصوره صهبایی
منصوره صهبایی
1 سال قبل

چه خوراکی هایی برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا مفید است؟

نسیم
نسیم
1 سال قبل

سلام. من یه دختر ۲۲ ساله هستم. چند سالیه که معده درد شدید دارم چندین بار به دکتر مراجعه کردم و داروهای مختلفی مصرف کردم اما نتیجه نگرفتم الان همراه با ادرار خونریزی دارم. امکان داره سنگ صفرا داشته باشم؟؟

ریحان
ریحان
پاسخ به  نسیم
1 سال قبل

حتما یه سونوگرافی کیسه کیسه صفرا برو

مهدی شیرازی
مهدی شیرازی
پاسخ به  نسیم
4 ماه قبل

سلام نسیم جان الان خوب شدی؟ اگ نشدی راهش و پیدا کردم

فرشته وطن دوست
فرشته وطن دوست
2 سال قبل

سلام من چند وقت پیش سونو انجام دادم کبد گرید۲ و توده کوچکی درصفرا نشون داد ومن پیگیر نشدم ولیی چربی نخوردم گیاهی خوردم معجون کبد ادامه دادم عرق گیاهی بود کاسنی شاطر دداش ولی الن ی هفته ای خارش بدنم زیاده که سخته برام ممنون میشم جواب بدین

افسانه
افسانه
پاسخ به  فرشته وطن دوست
10 ماه قبل

سلام من ۲۸ سالمه ۲تا سنگ ۳m4m در صفرا دارم خیلی اذیت میشم تنگیه نفس دارم همش باید اروق بزنم پیش دکتر جراح رفتم کپسول اورسودکس ۳۰۰ داده اما هیچ نتیجه ای ندیم
به نظرتون این علائم ممکن از سنگ صفرا باشه میشه جواب بدین

زینب
زینب
پاسخ به  افسانه
9 ماه قبل

بله اروق زدن مکرر تنگی نفس لرزعرق دردسمت راست چه ازپشت چه ازقفصه سینه تهوع استفراق دستشوی علاعمش هست بی حالی زدشدن پوست

م .مالمیر
م .مالمیر
2 سال قبل

باسلام وتشکر از مقاله مفیدتون .من خانم ۴۰سال دارم دوسال پیش بعلت مشکل گوارشی به پزشک مراجعه کردم متوجه سنگ صفراشدم گاه وبیگاه درد دارم اما این اواخر خیلی باد معده دارم ونفخ در روده صبحا با حالت تهوع بیدار میشم به نظر شما علت اینها سنگ صفرا ست یا اصلا به جراحی احتیاج داره؟

حسن پور
حسن پور
پاسخ به  م .مالمیر
1 سال قبل

سلام من ۴۰ سالمه دیابت نوع ۲ دارم مدتیه گاه وبیگاه دردمعده میگیرم وکتف راستمم شدیدا دردمیکنه وسوزش داره وگهگاهی پهلوهام درد ناگهانی میادومیره میخواستم بدونم ممکنه مشکل صفراباشه ؟

مریم
مریم
پاسخ به  حسن پور
11 ماه قبل

سلام مادرم ۶۰ سال داره امروز متوجه شدیم ک سنگ صفرا داره ویکی از سنگ ها راه مجاری کبد رو مسدود کرده گفتن باید عمل بشه میشه شما یه راهنمایی بفرمایین مادرم دیابت هم داره

ساناز.
ساناز.
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

سلام منم چند ماه پیش همین مشکل برام پیش اومد و دکتر گفت ک باید عمل بشم ولی داروی مسهل خوردم و براحتی مشکلم حل شد و اون سنگه دفع شد

مهدی
مهدی
پاسخ به  ساناز.
10 ماه قبل

سلام چه دارویی خوردین که سنگ دفع شد ؟

علی
علی
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

سلام از کجا آوردین دارورا

شکوفه
شکوفه
پاسخ به  ساناز.
7 ماه قبل

سلام داروی مسهل چیه از مجا تهیه کردین؟

مریم
مریم
پاسخ به  ساناز.
6 ماه قبل

چندتا سنگ داشتید چند میل

لیلا
لیلا
پاسخ به  ساناز.
4 ماه قبل

داروی مسهل دیگه چیه

مریم
مریم
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

سلام اسم داروچیه؟

لیدا
لیدا
پاسخ به  م .مالمیر
1 ماه قبل

سلام ۴۶ سالمه الان ۵ روزه که حالت تهوع و تنگی نفس و نفخ شکم دارم و معده درد و شکم درد رفتم سونو گفتن سنگ کیسه صفرا داری باید عمل بشه لطفا راهنماییم کنید آیا با دارو درمان میشه؟

نازی
نازی
پاسخ به  لیدا
1 ماه قبل

سلام بادارو بعضی‌ها کوچک میشه سنگشون

دکمه بازگشت به بالا