آزمون مزاج شناسی و شناخت مزاج چهارگانه

مزاج شناسی چیست؟ از کجا بفهمیم مزاج ما چیست؟

آیا شما از نوع مزاج خود اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید که منشا بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات شما بی‌توجهی به علم مزاج‌ شناسی است؟ از دیدگاه بسیاری از متخصصان طب سنتی نیز یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و سلامت کشور ما، عدم تلاش برای جلب توجه بیشتر مردم به این مساله است. برخی از حکمای قدیم، عامل بسیاری از رفتارهای انسان را به نوع مزاج ربط داده‎اند.
چرا که در اصل علاوه بر رفتارهای اکتسابی، بخش زیادی از رفتارهای ما صرفاً مبتنی بر زیست‌شناسی بدن ما هستند.

مزاج انسان از دوران جنینی شکل می‌گیرد و هرگز تغییر نمی‌کند. مطالعات نیز نشان داده‌اند که مزاج ثابت است و به عنوان وسیله‌ای برای کمک به تعیین واکنش ما در برابر شرایط به کار می‌رود. این نتایج در واقع راهی برای شناخت ویژگی‌های ثابت شخصیت هر انسانی است. مطالعه‌ای اخیرا ثابت کرد که مزاج توسط فرآیندهای ساقه مغز تعیین می‌شود. هر فرد یک ساقه مغز منحصر به فرد دارد که نمی‌تواند در طول زندگی خود تغییر کند.

بنابراین اگر بتوانیم نوع مزاج خود را به طور دقیق شناسایی و برای اصلاح ضعف‌های آن اقدام کنیم؛ مطمئنا از نظر جسمی و روحی (رفتاری) در شرایط بهتری قرار خواهیم گرفت. اما با توجه به همه‌گیری فعلی ویروس کرونا و مشکلات رفت‎و‌آمد، ممکن است تصمیم شما برای مشورت با متخصصان طب سنتی و مزاج شناسی به تعویق بیافتد.

در این مطلب نیز قصد داریم به جنبه‌های مختلف این مساله با مطرح کردن موضوعاتی مانند مزاج شناسی چیست، مزاج شناسی طبایع، انواع مزاج (بلغمی، دموی، صفراوی، سوداوی)، از کجا بفهمیم مزاجمون چیه، از کجا بفهمیم طبعمون چیه و … بپردازیم. پس با ما همراه باشید!

مشاوره آنلاین مزاج شناسی

انواع مزاج

سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ سال گذشته برای تحقق اهداف خود در مورد پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقا سلامت، دستور تمرکز بیشتر بر روی طب سنتی داده است. طبق نظر محققان ایرانی، می‌توان گفت که تظاهرات گرمی و سردی مزاج ارتباط مستقیمی با نوع متابولیسم بدن دارد. این اعتقاد نه تنها در طب سنتی ایران، بلکه در طب سنتی چین و اسپانولی تبارها نیز دیده می‌شود.

در نهایت پس از سقراط و جالینوس، این ابن سینا بود که ۹ مزاج را برای انسان‌ در نظر گرفت: سرد، گرم، خشک و تر (به عنوان مزاج‌های مفرد) و سرد و خشک، سرد و تر، گرم و خشک و گرم و تر (به عنوان مزاج‌های مرکب) و مزاج معتدل. اما بعدها مشخص شد که مزاج‏های منفرد و معتدل به معنای حقیقی وجود ندارند و مزاج‌های رایج همان مزاج‌های مرکب ذکر شده هستند که با عنوان‌های دیگر مزاج سودایی یا سرد و خشک، بلغمی یا سرد و ‌تر، صفراوی یا گرم و خشک و دَمَوی یا گرم و تر مطرح شدند.

به طور کلی می‌توان گفت که همه افراد در یکی از دو گروه سردمزاج یا گرم‌مزاج هستند. از نظر متخصصان طب سنتی هر فرد بر اساس علائم بالینی خود یعنی حرارت بدن، رنگ چهره، خصوصیات نبض، وضعیت روحی، کیفیت مواد دفعی و غیره می‌تواند در یکی از این دو دسته قرار بگیرد. نکته قابل توجه این است که غذاها و داروها نیز دارای مزاج خاص خود هستند و به همین دلیل هر فرد باید متناسب با نوع مزاج خود غذاهای خاصی را حذف و یا بیشتر مصرف کند.
شما می توانید از هر کجای کشور عزیزمان ایران و هر نقطه دیگر از جهان،در هر ساعت از شبانه روز با مشاوره آنلاین مزاج شناسی ارتباط برقرار کرده و با گرفتن مشاوره های تخصصی در زمینه شناخت مزاج نگرانی های خود را برطرف نمایید.

از کجا بفهمیم مزاج ما چیست؟

در ادامه به ویژگی‌های جسمی و روحی (اخلاقی) هر فرد، بر اساس نوع مزاج اشاره خواهیم کرد. بدین شکل می‌توانید با تطابق ویژگی‌ها، مزاج یا طبع خود را تشخیص دهید.

مشاوره آنلاین مزاج شناسی

ویژگی‌های جسمی و اخلاقی هر یک از مزاج‌ها

مزاج

مزاج سودایی یا سرد و خشک

اصولا چهره تیره و پوست خشک و کم‌آبی دارند. غلظت خود آن‌ها بالاست و معمولا دچار سوزش سر معده، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، گرفتگی گلو، اشتهای کاذب و لکه‌های تیره پوستی هستند. اصولا در فصل بهار از نظر روحی و جسمی در وضعیت بهتری نسبت به پاییز هستند. از نظر روحی نیز مدام بی‌قرار هستند و خواب‌های آشفته می‌بینند. طبق گفته متخصصان، اگر سبک زندگی و تغذیه آن‌ها با مزاج درمانی اصلاح نشود؛ احتمالا دچار مشکلات روانی نگران‌کننده می‌شوند.

مزاج بلغمی یا سرد و ‌تر

چهره سفیدی دارند و پوست آن‌ها سرد، لطیف و درخشان است. به همین دلیل گاهی به دلیل رطوبت زیاد پوستی، پوستشان بخصوص در زیر چشم و گلو چروک می‌خورد. تولید زیاد بزاق، احساس تشنگی زیاد، نرم و لطیف بودن گوشت بدن و رفلاکس‌های معده مداوم از ویژگی‌های معمول افراد بلغمی است. بسیار صبور و پرحوصله هستند، آرام حرف می‌زنند و حتی به آرامی کارهای خود را انجام می‌دهند.

خوردن ماست و دوغ برای آن‌ها حس خوبی ندارد و وضعیت معمول خوش‌خوابی، افت حافظه، ادرار صبحگاهی کمرنگ و زبان با پرزهای تحلیل‌رفته و گاهی پوشیده از جرم سفید آن‌ها را تشدید می‌کند. اصولا در فصل زمستان بیماری‌های آن‌ها زیاد می‌شود.

مزاج صفراوی یا گرم و خشک

گاهی چهره و سفیدی چشم آن‌ها به زردی می‌زند. اکثرا بینی و زبان آن‌ها خشک است و گاهی حس تلخی دارد. در حالی که عطش آن‌ها زیاد است؛ اما اشتهای کمی دارند. به خوبی لاغر می‌مانند و حافظه عالی دارند. از آنجایی که تحریک‌پذیر هستند، خواب کمی دارند و متاسفانه زود عصبانی می‌شوند.

پوستی کدر و خشک و همیشه بدن گرمی دارند. به همین دلیل به سرما علاقه زیادی دارند. تمایل دارند سریع راه بروند و با عجله حرف می‌زنند. بیشتر بیماری‌های آن‌ها در فصل تابستان و بخصوص در سنین جوانی بروز می‌کند.

مزاج دَمَوی یا گرم و تر

اکثرا رنگ چهره، زبان و چشم آن‌ها سرخ و هیکل قوی و درشتی دارند. معمولا کسل هستند و به همین دلیل خواب سنگین و زیادی دارند. قبل و بعد از خواب مدام دهان‌دره می‌کنند و حتما باید بدن خود را کش‌وقوس بدهند. بسیار اجتماعی و خوش‌اخلاق هستند و دوست دارند در جمع بگووبخند کنند.

شجاع هستند و مدیریت عالی دارند؛ اما مطالب جدید را به سرعت درک نمی‌کنند و گاهی هم زود فراموش می‌کنند. برخلاف مزاج صفراوی، مزه دهان این افراد شیرین است. گاهی ممکن است دچار خونریزی بینی و لثه شوند. اکثر اختلالات آن‌ها در فصل بهار بروز می‌کند.

مزاج درمانی و تبدیل هر یک از مزاج‌‎ها به یکدیگر

پس تشخیص طبع بدن و فهمیدن این که نوع مزاج شما چه چیزی است؛ باید تحت نظر مشاوره با دکتر آنلاین مزاج به دنبال این باشید که اگر سرد مزاج هستید با خوردن داروهای گیاهی خاص و تغییر نوع تغذیه، آن را به شرایط گرم‌‌مزاجی نزدیک کنید تا تعدیل شود و اگر گرم‌مزاج هستید؛ برعکس عمل کنید. در ادامه به جزئیات نوع تغذیه مناسب هر مزاج اشاره خواهیم کرد.

طبع هر یک از مواد غذایی و غذاهای مناسب هر مزاج

از نظر طب سنتی مواد غذایی شامل نان جو، گوشت گاو، ماهی، مرغ صنعتی، کره، کرفس، گل‌کلم، گیلاس، مرکبات، زرشک، کشک، قارچ، بادمجان، ریواس، آلو، زردآلو، سیب، گلابی، توت‌فرنگی، انار، نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی، شلغم، ماش، باقلا و غیره دارای طبع سردی هستند.

در کنار آن، مواد غذایی شامل نان گندم، گوشت گوسفند، مرغ خانگی، گوشت شتر، گوشت شترمرغ، گوشت بوقلمون، گوشت بز، انگور، گردو، عسل، تخم‌مرغ، توت، طالبی، هویج، انجیر، نخود، شیر بز و غیره دارای طبع گرم هستند. پس حتما پیش از طبخ غذا برای خود و خانواده به این مساله دقت کنید.

غذاهای مناسب مزاج سودایی

از آنجایی که طبع سرد و خشکی دارند، مصرف خوراکی‌هایی با طبع سرد مانند بادمجان، پنیر، فست‌فود، لبنیات، انواع نوشابه‌ها و غیره باعث تشدید وضعیت بی‌خوابی، نفخ معده و روده، افسردگی و خشکی پوست آن‌ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است غذاهایی با طبع گرم و تر مانند کوکوی سبزیجات، حلیم، کاچی، حریره بادام، نخودآب با گوشت ماکیان بیشتر مصرف کنند.

غذاهای مناسب مزاج بلغمی

از آنجایی که این افراد طبع سرد و تری دارند؛ مصرف بیش از حد لبنیات، ترشی‌ها، برنج، سیراب‌شیردان، شیر‌برنج، کشک، مرکبات و غیره باعث تشدید وضعیت آن‌ها می‌شود و ممکن است با علائمی مانند کاهش حافظه، نفخ شکم، سینوزیت، دردهای مفصلی و افزایش ترشحات واژینال مواجه شوند. به همین دلیل بهتر است غذاهایی با طبع گرم و خشک مانند سکنجبین با عسل، نخودآب، کباب ماکیان با ادویه زیاد (مثل جوجه‌کباب) بیشتر مصرف کنند.

غذاهای مناسب مزاج صفراوی

چون طبع گرم و خشکی دارند؛ مصرف زیاد پیاز، سیر، ادویه‌های تند، بادمجان، گوشت قرمز و غیره علائم آن‌ها یعنی بی‌خوابی، خشکی پوست، تپش قلب و اضطراب را تشدید خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است غذاهایی با طبع سرد و تر مانند سوپ جو با گوشت مرغ، آش ماست با گوشت مرغ و شیربرنج و نوشیدنی‌هایی مانند شربت لیمو، ماءالشعیر طبی و شربت سکنجبین و خیار بیشتر مصرف کنند. چرا که باعث افزایش دفع اسیدهای صفراوی می‌شوند.

غذاهای مناسب مزاج دَمَوی

از آنجایی که طبع گرم و تری دارند؛ صرف بیش از حد ادویه‌های تند، خیارشور، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، خرما و غیره، مشکلات آن‌ها یعنی پرخوابی، سردرد، خستگی، چاقی و تپش قلب را تشدید خواهد کرد. پس بهتر است غذاهایی با طبع سرد و خشک مانند سوپ جو، خورشت آلو، گوشت ماهی و مرغ پخته شده و نوشیدنی‌هایی مانند آب‌زرشک، آب خنک و چند قطره لیموترش بیشتر مصرف کنند.

برای اطمینان از اینکه غذای مصرفی شما مناسب با طبع و مزاج شما است می‌توانید در هر زمان و مکان از پزشکان متخصص تغذیه پذیرش ۲۴ رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

تاثیر مزاج بر ازدواج

مزاج شناسی

آیا از نحوه صحیح ازدواج هر یک از مزاج‌ها با هم اطلاع دارید؟ آیا می‌دانستید که توجه به این مساله تا چه حد بر بهبود روابط زناشویی موثر است؟ به عنوان مثال، توصیه می‌شود افراد دَمَوی که اصولا متمایل به معاشرت و رفت‌و‌آمد زیاد هستند؛ از ازدواج با افراد سودایی که معمولا متمایل به گوشه‌گیری هستند پرهیز کنند. یا افراد صفراوی که مدام عجله دارند؛ بهتر است با یک فرد مشابه خود ازدواج نکنند و به سراغ افرادی با مزاج سرد و خشک یا گرم و تر بروند.

بلغمی‌ها که به شدت در همه مسایل آرام هستند؛ بهتر است از ازدواج با افراد صفراوی پرهیز کنند تا مدام دعوایشان نشود. نمونه این مساله خانم‌هایی هستند که مدام می‌گویند تمام بار زندگی روی دوش آن‌ها است. اصولا افراد دموی بهترین گزینه برای سودایی‌های دوراندیش هستند. چرا که طبق تجربه به خوبی شرایط یکدیگر را درک می‌کنند.

پذیرش۲۴ امکان مشاوره آنلاین ازدواج همچنین مشاوره آنلاین خانواده با مجرب ترین کارشناسان روانشناسی را فراهم آورده است. همچنین با همراهی مشاور آنلاین مزاج شناسی به همراه مشاوران خانواده این مسیر برای شما هموارتر خواهد شد .

تاثیر هر مزاج در احساس گرما و سرما

نوع مزاج حتی بر روی واکنش هر فرد نسبت به گرما و سرما نیز تاثیر می‌گذارد؛ به شکلی که:

  • سودایی‌ها فقط در فصول سرد سال به لباس گرم نیاز دارند و در فصول دیگر خیلی احساس سردی نمی‌کنند.
  • بلغمی‌ها همیشه، بخصوص در زمستان، احتیاج به گرم شدن دارند.
  • صفراوی‌ها در همه فصول سال، بخصوص تابستان، دمای بدنشان بالا است.
  • دموی‌ها در حالی که در فصول گرم سال حرارت بدنشان بالا است؛ در پاییز و زمستان به لباس گرم نیاز دارند.

تاثیر مزاج بر دوران بارداری و مراقبت‌های آن

مزاج

باید بدانید، در صورتی که مزاج رحم سرد شود؛ ممکن است تخمک‌گذاری انجام نشده و فرآیند باروری با اختلال مواجه شود (سوء مزاج سرد رحم). از طرفی طبع بیش از حد گرم رحم نیز ممکن است باعث از بین رفتن نطفه شود (سوء مزاج گرم رحم).

پس سعی کنید قبل از بارداری طبع رحم خود را با تغذیه مناسب متعادل کنید. از طرفی از نظر طب سنتی، غذاهایی که مادر قبل و در زمان تصمیم برای بارداری می‎خورد؛ تأثیر مستقیمی بر تعیین جنسیت جنین دارد.

طبق تجربه مصرف متعادل غذاهای گرم و مقوی باعث گرایش جنسیت نوزاد به پسر می‌شود و مصرف غذاهایی با طبع سرد باعث گرایش جنسیت نوزاد به دختر می‌شود. غذاهای فست‌فود طبع بسیار سردی دارند و حتی می‌توانند باعث بروز سوء مزاج سرد رحم و ناباروری شوند.

به طور کلی مصرف منظم و کافی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری برای هم خانم و هم آقا ضروری است. چرا که در آقایان باعث افزایش تعداد و سلامت اسپرم‌ها می‌شود. بخصوص میوه‌هایی با طبع گرم مانند موز، خرما و انبه که از هر نظر بهترین هستند.

مشاوره آنلاین مزاج شناسی

تست مزاج شناسی

برای آموزش مزاج شناسی و تست تشخیص مزاج خود (بلغمی، دموی، صفراوی، سوداوی) تست مزاج شناسی زیر را امتحان کنید:

  1. پوستتان چه رنگی دارد؟

الف. رنگ سفید مایل به آبی

ب. رنگ سفید مایل به سبز

ج. رنگ سفید مهتابی

د. رنگ تیره رو به کبودی

  1. وضعیت موهای بدنتان به چه صورت است؟

الف. پرپشت، کلفت، لخت و روشن

ب. کم‌پشت، نرم و نازک، شکننده و چرب

ج. پرپشت، کلفت، تیره و صاف

د. پرپشت، کلفت، تیره و مجعد

  1. هنگام راه رفتن، احساس می‌کنید بیشتر ساختار بدن شما عضلات است یا تجمع چربی؟

الف. حجم عضلات بیشتر و بدنم لرزشی ندارد

ب. تجمع چربی زیاد و احساس شلی بدن دارم

  1. آیا رگ‌های بدن بخصوص دستانتان برجسته است؟

الف. بله

ب. خیر

  1. شما را کم‌حرف، پرحرف یا گزیده‌گو می‌شناسند؟

الف. کم‌حرف

ب. پرحرف

ج. گزیده‌گو

  1. اکثر اوقات زود عصبانی می‌شوید؟

الف. بله

ب. خیر

  1. بیشتر به خورد گرمی‌ها تمایل دارید یا سردی‌ها؟

الف. به خوردن سردی‌ها مثل خیار و پنیر

ب. به خوردن گرمی‌ها مثل عسل و خرما

پاسخ‌ تست مزاج‌ شناسی

  1. الف: سرد و تر / ب: گرم و خشک/ ج: گرم و ‌تر/ د: سرد و خشک
  2. الف: گرم و تر/ ب: سرد و ‌تر/ ج: گرم و خشک/ د: گرم و تر
  3. الف: گرم و خشک/ ب: گرم و ‌تر
  4. الف: گرم و خشک/ ب: سرد و تر
  5. الف: سرد و ‌تر/ ب: گرم و خشک/ ج: گرم و ‌تر
  6. الف: گرم و خشک/ ب: سرد و تر
  7. الف: سرد و تر / ب: گرم و خشک

زمان مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی

با توجه به تمامی نکات ذکر شده؛ بهتر است پیش از بروز هرگونه اختلال و بیماری، برای چکاب و مزاج شناسی (بخصوص برای مشاوره در زمینه تخصص زیبایی صورت) از مشاوره آنلاین مزاج شناسی کمک گرفت.

پزشکان عمومی که برای مدت ۳ تا ۴ سال در زمینه طب سنتی آموزش‌های لازم را دیده‌اند. چرا که مزاج درمانی برخلاف طب نوین، علاوه بر جسم وضعیت روحی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

علاوه بر امکان ارتباط با پزشکان متخصص و خبره طب سنتی پذیرش ۲۴، به کمک نوبت‌ دهی آنلاین آن نیز می‎توانید از منزل برای هر روز و ساعتی که راحت‎تر هستید با چند کلیک از پزشک مورد نظر خود نوبت ملاقات بگیرید. در کنار همه این‎ها، در تالار گفتگو زمینه‌ای فراهم شده که می‌توانید پرسش و پاسخ رایگان با پزشکان مورد نظر خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مطالب به‎روز و تخصصی مجله سلامتی آن را نیز از دست ندهید.

بر طبق مقاله فوق فهمیدیم مزاج بر بسیاری از امور زندگی تاثیرگذار است. لذا بهتر است برای هر سوالی که ذهن ما را به خود درگیر کرده است از بهترین شخص یعنی متخصص طب سنتی و مزاج شناسی بپرسیم .در پذیرش۲۴ علاوه بر امکان ارتباط با پزشکان متخصص و خبره به کمک نوبت‌ دهی آنلاین آن نیز میتوانید از منزل برای هر روز و ساعتی که راحتتر هستید با چند کلیک از پزشک مورد نظر خود مشاوره بگیرید. در کنار همه اینها، در تالار گفتگو زمینه‌ای فراهم شده که می‌توانید پرسش و پاسخ رایگان با پزشکان مورد نظر خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مطالب به روز و تخصصی مجله سلامتی آن را نیز از دست ندهید.

در صورتی که از این مقاله لذت بردید این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید و از ما حمایت کنید . 

۳.۸/۵ (۵۷ نظر)

منبع
betterhelponlinelibraryslideshare

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
153 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
2 روز قبل

معلومه خودتون هم از محتوایی که منتشر کردید اطلاع دقیقی ندارید.

توی یه پاراگراف میگید افراد دَمَوی که اصولا متمایل به معاشرت و رفت‌و‌آمد زیاد هستند؛ از ازدواج با افراد سودایی که معمولا متمایل به گوشه‌گیری هستند پرهیز کنند.

دقیقا توی پاراگراف بعدیش میگید اصولا افراد دموی بهترین گزینه برای سودایی‌های دوراندیش هستند. چرا که طبق تجربه به خوبی شرایط یکدیگر را درک می‌کنند.

معلومه چی می نویسید و به خورد مردم میدید، اگه اطلاعاتتون اینقدر سطحیه اقلا دقتتون ببرید بالا

bandırma grand asya
bandırma grand asya
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

Bandırma Taksi
Bandırma Taksi
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

siber güvenlik
siber güvenlik
1 ماه قبل

Pandermos Haber sitesi, teknoloji dünyasındaki en son gelişmeleri, ürün incelemelerini, yazılım güncellemelerini, teknoloji ipuçlarını ve sektör analizlerini kapsayan bir haber portalıdır. Bu site, özellikle teknoloji meraklılarına ve profesyonellerine hitap ederken, kullanıcılarına güncel ve doğru bilgiler sunma konusunda özen gösterir. İçerikler, deneyimli gazeteciler ve teknoloji alanında uzman yazarlar tarafından hazırlanır, böylece okuyucuların doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmaları sağlanır

bilim ve teknoloji merkezi blog
bilim ve teknoloji merkezi blog
1 ماه قبل

Eğer teknoloji dünyasındaki en son trendleri, derinlemesine analizleri ve yenilikçi fikirleri takip etmekten hoşlanıyorsanız, sizin için harika bir kaynak bulduk: Pandermos.net. Bu site, teknoloji tutkunlarına yönelik en güncel haberleri, rehberleri ve incelemeleri sunuyor. Pandermos.net, AI’den VR’a, akıllı ev çözümlerinden yazılım geliştirmeye kadar geniş bir yelpazede konuları kapsıyor. Eğer siz de bu konulara ilgi duyuyorsanız, Pandermos.net’i ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederiz.

Bandırma Sağlık Haber
Bandırma Sağlık Haber
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

bilgi ve teknoloji blog
bilgi ve teknoloji blog
1 ماه قبل

Eğer teknoloji dünyasındaki en son trendleri, derinlemesine analizleri ve yenilikçi fikirleri takip etmekten hoşlanıyorsanız, sizin için harika bir kaynak bulduk: Pandermos.net. Bu site, teknoloji tutkunlarına yönelik en güncel haberleri, rehberleri ve incelemeleri sunuyor. Pandermos.net, AI’den VR’a, akıllı ev çözümlerinden yazılım geliştirmeye kadar geniş bir yelpazede konuları kapsıyor. Eğer siz de bu konulara ilgi duyuyorsanız, Pandermos.net’i ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederiz.

Güney Marmara Haber
Güney Marmara Haber
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

Bandırma Yerel Haber
Bandırma Yerel Haber
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

Bandırma Seçim
Bandırma Seçim
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

Bandırma Son Dakika Haber
Bandırma Son Dakika Haber
1 ماه قبل

Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara’nın Nabzını Tutan Haber Sitesi: Pandermos Haber Bölgesel haberlerde derinlik ve kalite arayanlar için Bandırma, Balıkesir ve Güney Marmara bölgesinin en güncel ve güvenilir haber kaynağı Pandermos, okuyucularına kesintisiz bilgi akışı sağlıyor. Yerel olaylardan, kültürel etkinliklere, ekonomiden spora bölgenin dört bir yanını kapsayan geniş bir haber yelpazesine sahip olan Pandermos, bölge halkının ve ilgi duyanların ilk tercihi olma özelliğini koruyor. Gelişmiş habercilik anlayışı ve objektif bakış açısıyla hazırlanan içerikler, Pandermos’u sadece bir haber sitesi olmanın ötesine taşıyor. Güney Marmara’nın sosyal, ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak isteyen herkes için vazgeçilmez bir kaynak haline gelen bu platform, okuyucularına kaliteli ve doğrulanmış bilgiler sunmayı amaçlıyor. Bandırma, Balıkesir ve çevresinde yaşayanlar veya bu bölgeyle ilgili güncel bilgileri takip etmek isteyenler için Pandermos, aradıkları her şeyi bir arada bulabilecekleri bir portal. Ziyaretçilerine sadece haber değil, aynı zamanda bölgenin kültürel ve sosyal yaşantısına dair paha biçilmez bilgiler de sunuyor. Eğer siz de Güney Marmara’nın nabzını tutan, güncel ve objektif haberleri kaçırmak istemiyorsanız, Pandermos sizin için en doğru adres. Habercilikte kalite ve güven arayanların tercihi Pandermos, bölgesel haberler konusunda bir adım öne çıkıyor.

شهریار مام خالی
شهریار مام خالی
2 ماه قبل

سلام

سيما
سيما
3 ماه قبل

سلام من پوستی روشن و زود عصبی میشم
موهای کم پشت و ریزش موی زیاد و به خوردن خوراکیهای گرم بیشتر علاقمندم و بدنی سفت و عضلانی دارم و حافظه کمی دارم در ضمن نیاز ضروری به مشاوره طبع شناسی و درمان ان دارم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سيما
حسن میرصفین
حسن میرصفین
پاسخ به  سيما
3 ماه قبل

طبع دم با غلبه بلغم

هادی
هادی
پاسخ به  سيما
3 ماه قبل

اوسگولی بخدا که این مطالب رو‌جدی گرفتی تو تخمی مزاجی

لینا
لینا
پاسخ به  هادی
3 ماه قبل

خخخ ایول دقیقا همینه

لینا
لینا
پاسخ به  سيما
3 ماه قبل

کعسخولی تو؟ برو دنبال درمان ریزش موهات جای این کعشعرالات الکی خخخ

مهدی
مهدی
پاسخ به  لینا
2 ماه قبل

یس خخخخخ

میلادلو
میلادلو
3 ماه قبل

میلاد

الی
الی
4 ماه قبل

سلام من پوستی گندمی دارم با موهای لخت وشکننده ونازک زود عصبی میشوم ن پرحرف هستم ن ساکت رگهای روی دستم مشخص هستند وبه غذاهای گرم علاقه دارم لاغرهستم واحساس چربی دربدن ندارم.میشه کمک کنید برای طبع بدنم

میلادلو
میلادلو
پاسخ به  الی
3 ماه قبل

خوبین

هادی
هادی
پاسخ به  میلادلو
3 ماه قبل

بتوچه

هادی
هادی
پاسخ به  الی
3 ماه قبل

پیاز بخور با ناز بخور

Raha
Raha
پاسخ به  الی
1 ماه قبل

صفراوی

علی
علی
4 ماه قبل

ج
ج
الف
خیر
الف
خیر
الف
جواب سوالات من از یک تا هفت لطفا جواب بدید مزاج من چیست

مهدی
مهدی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

تخمییه خخخخ

حسین
حسین
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

تخمی قیافته خخخخخ

سروش
سروش
4 ماه قبل

سلام، من پوستم گندمیه، شب ها میخوابم صبح ها بیدار میشم، ببخشید طبع من چیه؟

بنیامین
بنیامین
5 ماه قبل

سلام من خیلی معده درد دارم عفونت معده دارم
سوزش سردل
بی حوصله ریزش مو میشه راهنمایی کنید

فاطیما
فاطیما
5 ماه قبل

سلام من پوستم گندمی هست و چربی موهای سرمم چربی هست اصلا علاقه ای به شیرینی جات ندارم بدنم همیشه سست و خواب آلو هستش خیلی سردم میشه مخصوصا پاهام و کمر و شکمم
طبع بدنم چیه؟؟؟؟؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطیما
2 ماه قبل

پتوت عوض کن گلم

Raha
Raha
پاسخ به  فاطیما
1 ماه قبل

بلغم

نادیا
نادیا
5 ماه قبل

سلام .من پوستی گندمی دارم.خلط پشت گلو.موهای سرم ضخیم و تقریبا پرپشت هست.لکه های قهوه‌ای رو بدنم میبینم .پوست بدنم و موهام هم خشک هست.میخواستم بدونم من چه طبعی دارم ؟ممنونم از راهنمایی تون

سروش
سروش
پاسخ به  نادیا
4 ماه قبل

شما هیچ طبعی ندارین، نگران نباشین.

Raha
Raha
پاسخ به  نادیا
1 ماه قبل

صفرا

یاس
یاس
5 ماه قبل

ج
الف
ب
الف
ب
ب
این جواب تست منع اما سوال اولو جواب ندارم پوستم سبزس

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام. کاش در طراحی سایت بیشتر به الگوهای سبک زندگی اسلامی توجه بفرمایید و از به کار بردن عکس زنان کم‌حجاب خودداری کنید. با تشکر

...
...
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

الهی تخت بیشورن

مریم
مریم
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

واقعا ک

امیر
امیر
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

درسته، باید به دستورات خدا احترام بگذاریم..

سروش
سروش
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

سلام چشم، ببخشید عکس دیگه نداشتیم.

محسن
محسن
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

ایشالا مادرتان بمیرد که امثال شما را به دنیا اورد

عباس
عباس
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

خاک تو اون سرت کنن که همه جا بدنبال شهوت هستید

سارا
سارا
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

تحریک شدی؟

مسعود
مسعود
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

تو گرمی جات کم بخور.خخخخخ
خدا امثال شما رو برداره از رو زمین

ججججج
ججججج
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

ماتحتت سوخته؟؟

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

طبع من الف ج الف الف ج ب الف لطفا بگید مزاجم چیه ؟؟؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

لطفا جواب بدید

ازاد
ازاد
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

ج ب الف الف الف الف ب میشه بگین تب من چیه

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

من پوستم گندمی هستش شبها خواب ندارم وبا عجله کارهام رو انجام میدم وبی حوصله وخسته هستم اکثر مواقع مزاحم چیست

فوق تخصص طب سنتی
فوق تخصص طب سنتی
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

مزاج شما گرم و خشک می‌باشد و باید از خوردن زیاد گرمی ها بپرهیزید.

علیرضا مدینی
علیرضا مدینی
6 ماه قبل

مزاج من چیست ؟چگونه مزاج خود را تشخیص دهیم؟

رضا
رضا
6 ماه قبل

سلام بالاخره بادمجان سرده یا گرم ؟ بعدشم من خودم مطمئنم گوشت بز سرده ، به نظرم سواد کافی در این ضمینه ندارید پس الکی مردم را گمراه نکنید چون آسیب های جدی در پی داره

بهرام
بهرام
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

درود به شما

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

کاش قبل حرف زدن یکم تحقیق میکردین

گوشت بز گرمه نه سرد

امینه
امینه
7 ماه قبل

سلام جواب تست ها ،د،ب،ب،ب،ج،الف،الف،لطفا مزاج منو بگید

مریم
مریم
7 ماه قبل

سلام ببخشید کی گفته سیب و گلابی سرد و هویج گرم هست؟
به نظرتون کاملا برعکس ننوشتین؟؟!!!

اشکان
اشکان
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

بستگی داره کدوم توی یخچال باشه

غفاری
غفاری
7 ماه قبل

سلام من جواب تستم
ج ب ب ب ج الف ب
اومد
متوجه نمیشم طبعم چیه

سولماز
سولماز
7 ماه قبل

سلام. زود عصبی میشم.زود هم آروم.سرمایی هستم.معده م جوش داره‌.رنگم زرده.مزاجم چیه لطفا راهنمایی کنین.

حسن
حسن
پاسخ به  سولماز
6 ماه قبل

سرد و خشک

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  سولماز
6 ماه قبل

عزیزم این اطلاعات شون خیلی ناقص هس طبع سردوگرم میوه جات ولبنیات رو حتی نمیدونن سیب گرم هس وشیربز سرد کامل برعکس نوشتن .مزاج گاهی بهم میریزه یه گرم مزاج اگر همیشه سردیجات بخوره مسلمن سردمزاج میشه ومشکلاتی هم تجربه میکنه شماهم سرمایی هستی فک کنم طبعت بلغم یاسودا هست دیگه اطلاعات گوگل خیلی غلطه چون من وشما هم میتونیم یه سایت بزنیم اطلاعات ب اشتراک بزاریم خیلی زیاد نیستن اطبای طب سنتی مث دکترا ک خیلیا فقط با پارتی ونمره استاد مدرک گرفتن طبع شما سرده.سودایی هستید یابلغمی .باخوردن گرمیجات طبع رومتعادل کن همه چی درحد وسط خوبه وبی ضرر

سولماز
سولماز
7 ماه قبل

سلام.رنگ زردی دارم.سرمایی هستم.معده م جوشیه. چیز شیرین دوست دارم.از فلفل متنفرم.زیاد میل جنسی ندارم.مزاجم چیه لطفا راهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  سولماز
7 ماه قبل

اگر اضافه وزن دارید بلغم هستید

مصطفی بهروزه
مصطفی بهروزه
7 ماه قبل

سلام علیکم من میخوام بدونم مزاجم چیه

غلامرضادهقانی
غلامرضادهقانی
7 ماه قبل

سلام من ۴۴ سالمه عاشق گرما هستم.فصل بهارحالم بهتره،عفونت شدیدمعده دارم کمکم کنیدلطفا

بهرام
بهرام
پاسخ به  غلامرضادهقانی
5 ماه قبل

دوست عزیز شما مزاجت،سودا هست از خوردن سردیجات شب هنگام پرهیز کن.

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام.من پوستم سفیده موی نازک دارم همیشه احساس گرما میکنم خلط پشت حلق دارم و اضافه وزن دارم طبعم چی هست؟

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  مریم
6 ماه قبل

صفرا .عزیزم فهمیدن طبع ومزاج بیهوده هس .طبعتون گرم هس وگرمیجات زبادنخور چون بیش ازحد طبعتون گرم میشه وکهیروجوش ولک میزنه بدنت .

کیانا
کیانا
10 ماه قبل

بهتره به تیم تولید محتواتون بگید بیشتر دقت کنن، توی دوتا پاراگراف بالا در مورد ازدواج گفته دموی نباید با سودایی ازدواج کنه باز توی پاراگراف پایینش گفته سودایی گزینه مناسبی برای دمویه
معلومه مشاوره هاتونم همینجوریه سالی که نکوست از بهارش پیداس

رضا
رضا
پاسخ به  کیانا
6 ماه قبل

آفرین

زینو
زینو
10 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه موهام بلند ولی کم پشته ۵۳ کیلو هستم عاشق سرما هستم و از گرما به شدت متنفرم غذاهای تند و ترش را دوست دارم و خیلی خیلی هم جوش میزنم طوری که کاملا ماندگاره هم صورت هم بدن ولی زیاد نیست نمیدونم چه غذاهایی باید بخورم چون گاهی جوشام دارن برطرف میشن ولی نمیدونم باز چه غذایی خوردم که دوباره بدتر میشه

زهرا فاظلی
زهرا فاظلی
10 ماه قبل

سلام ببخشید طبع من سرد وخشک هست چکار کنم تا طبعم گرم شود

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا فاظلی
10 ماه قبل

من هم طبعم سرد و خشکه. خیلی سخت و دیردرمانه. این گفتهٔ حکیم خیراندیشه. چون طبیعت خاکه و متأسفانه توی سلولهای بدن رسوب می‌کنه.

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  زهرا فاظلی
6 ماه قبل

خالق ما روافریده عزیزم نمیشه چیزی ک از اول هست رو عوض کرد گرمیجات بخور اما زیاد نخوری..درکل نمیشه کاریش کرد هرکس هم بهتون داروگیاهی تجویزکرد وقت وپولتو هدر نده چون طبع ومزاج شبیه ذات وفطرت ماهاست عوض نمیشه کرد

ماریا
ماریا
پاسخ به  سهیلا
3 ماه قبل

درسته خالق آفریده هممون رو. ولی با آب وهوا تغذیه همه چی تغییر میکنه میتونی به تعادل برسونی، پس اطلاعات درست رو برای مردم بذارین.

محمد
محمد
10 ماه قبل

عزیز خب طبع شما معتدل هست و خوشبحالتون

زهرا
زهرا
1 سال قبل

قد ۱۵۵ وزن ۵۵ موهای لخت و نازک و کم پشت که همیشه مشکل ریزش مو دارم و پاهام و دستام تو فصل زمستون همیشه سرده ولی تو تابستون گرم. گرما رو دوست دارم. عاشق شیرینی جاتم و از خوردن خرما و برگه خشک زردآلو و خاگینه و از اینجور چیزا لذت میبرم. رنگ پوستم گندمی هست. وقتی میرم مهمون حتی اگه چیزی هم نخورم احساس نفخ میکنم ولی تو خونه خودم راحتم. قبلا خوابم خوب بود ولی تقریبا یک سالی میشه خوابم بهم خورده و شبا به سختی میخوابم. خیلی زود خوصلم سر میره مثلا موقع مطالعه باید هر۴۵ دیقه برم یه تفریحی کنم بعدش دوباره ادامه بدم.
ممنون میشم راهنماییم کنین که مزاجم چیه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

توچقد منی بمنم بگو مزاجت چیه

مصیب
مصیب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۶۵سالمه چندین ساله توزمستون هم کف پاهام ازپتوبیرون میزارم وهمیشه میسوزه واحساس سوزش وگرمی کف پا دارم ۱/۷۰قدو۷۰وزن دارم وگوشت گاووکلاسردیجات سازگارم نیست چکارکنم تابهترسم ممنون

محدثه
محدثه
پاسخ به  مصیب
1 سال قبل

یه تست تیروئید بده منم تیروئیدم رو اینجوری فهمیدم

جعفری مشاور طب سنتی
جعفری مشاور طب سنتی
پاسخ به  مصیب
6 ماه قبل

احتمال زیاد کبد شما چرب.این علائم کبد چرب باید اول مشاوره بشید بعد درمان..

علی
علی
1 سال قبل

سلام من ۵۲ساله هستم میل جنسی ام خیلی پاین آمده جنسیت مرددلیلش چیست

ARASH
ARASH
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

یا مواد یا سودای بیش از حد
البته تا زبونتا نبینم و پای چشمتا نبینم هیچی درست نمیشه
اگه دوست داشتی تمای بیگیر
۰۹۱۳۹۷۵۶۲۸۸

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  علی
6 ماه قبل

همدطن سن وسال هم مهمه این سن بخاطر مشکلات واوضاع خیلیامون دیگه میل جنسی ب کسی نبابدبمونه درکل طبع شما سرد هس

بهرام
بهرام
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

سلام دوست عزیز،ازسن چهل به بالا طبع مردها به سردی نزدیک میشود،دلیل پایین آمدن میل جنسی کاهش هورمون تستوسترون هست ،صبح شیره ارده بخور،روزی ۹عدد خرما زرد،صبح ناشتا،نصف سیربادولیوان آب جوشیده تا ۲۱روز میل کنید،طبیب امیری هستم در خدمتتون هستم.۰۹۱۵۰۹۳۲۶۷۱

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من ۲۵سالمه
تو ۱۷سالگی کیسه صفرام و به اندازه یه بند انگشت روده کوچک برداشته شده
قدم ۱۷۰ وزن ۴۸ کیلو .شما هر قرصی که فکرشو کنی مصرف کردم چاق شدم باز ول کردم برگشت خوردم.دکتر تغذیه رفتم چاق شدم با دارو باز برگشت.
اکثر موقع سر انگشتام یخه حتی اگه گرم باشه
شبا از دهنم آب میاد موقع خواب
خیلی شدید بی اشتهام .خوابم خوبه فقط صبحا یکم مسلم.طب سنتی رفتم چندتا شربت داده اوریج فک کنم بهتر شده و اصل موضوع درمانمه که بعد ترک داروی اشتها چاق بمونم و خوراکی خوب بشه.
چند لقمه غذا سیرم می‌کنه.از نظر چکاپ کامل سالمم. لطفاً کمکم کنید ممنونم

بهرام
بهرام
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

سلام شما بلغم هستید

مینا
مینا
1 سال قبل

تو بخش تاثیر مزاج در ازدواج نوشتید دموی که اجتماعیه نباید با سوداوی منزوی ازدواج کنه و تو بند بعدی نوشتید دموی بهترین گزینه است برای ازدواج با سودایی

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من باخوردن هرغذایی نفخ معده دارم و واقعا اذیت میشم.ابریزش بینی وخارش چشم معمولا همیشه دارم ولی درتابستان واوایل پاییز بیشتره.موهام ریزش داره وپوست سبزه دارم.اگرکمتراز۱۰تا۱۱ساعت بخوابم درطول روز کسلم.پوست معمولاخشکی دارم لطفا راهنماییم کنید

محمد
محمد
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من همیشه آروغ میزنم و شکمم نفخ داره و خلط سفید
دارم و معمولا دچار حملات کوتاهی تنفس می شوم

ستایش
ستایش
1 سال قبل

چقدر آدم ها متفاوتن
تاحالا از این زاویه دقت نکرده بودم

کرم لو
کرم لو
1 سال قبل

سلام وققتون بخیر
ولی من نفهمیدم مزاجم چیه ، یه بار میگه گرم و خشک یه بار میگه سرد و تر. آخر کدومشه ما نفهمیدیم

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  کرم لو
1 سال قبل

هریک ازاعضای بدن هم مزاج خودشو داره که باجمع بندی مزاج های اعضا مزاج اصلی بدست میاد

محمد
محمد
پاسخ به  کرم لو
10 ماه قبل

بیشتر با خوردن مواد غذایی متوجه طبعتون میشوید وتجربه بگیرید که حالتون با خورذن غذاهای طبع سرد بهتر هست یا طبع گرم

زهراسادات موسوی
زهراسادات موسوی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر چطوری میتونم مزاجمو تشخیص بدم

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
آیا ممکنه کسی که مزاج گرمی داره، اونقدر در خوردن سردی ها زیاده روی کنه که مزاجش رو به سردی بره و براش مشکل ایجاد کنه؟

رربیرب
رربیرب
پاسخ به  سعیده
7 ماه قبل

بیلیب

جعفری مشاور طب سنتی
جعفری مشاور طب سنتی
پاسخ به  سعیده
6 ماه قبل

بله میشه غلبه مزاج

بهرام
بهرام
پاسخ به  سعیده
5 ماه قبل

سلام تا حدودی میتونی متعادلش کنی ولی کاملا اصلاح خطرداره.

یسنا
یسنا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.من قصد بارداری دارم واینکه مزاجمو نمیدونم .براتعیین جنسیت هم میخوام اقدام کنم .مراجمو میخوام بشناسم ممنون میشم راهنماییم کنین .

زهراارجمند
زهراارجمند
پاسخ به  یسنا
1 سال قبل

سلام من مطالب وخوندم ولی نفهمیدم مزاجم چیِ ۲سال هست صورتم لکه های سیاه در میار یک طرف صورتم که سیاه میشه دقیقا طرف دیگه هم سیاه میشه خیلی دکتر رفتم بی فایده بود میخوام طب سنتی رو امتحان کنم .پوستم سبزه موهای فر زود عصبانی میشم زودم سرد صبور پر جنب و جوش و تیرو یید کم کار هم دارم قد ۱۶۰ وزن ۶۴سن ۴۳ پوستم خشک حتی تو زمستونم دائما عرق میکنم وبعد سرد میشم لطفا کمکم کنید ممنون

Mti
Mti
پاسخ به  زهراارجمند
1 سال قبل

دکتر علی وحید اصفهان

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  زهراارجمند
6 ماه قبل

عزیزم شما تیرویید ندارید تعریق یا حالت گرگرفتگی نشونه یاسگی یا ک بیماری شبیه تیرویید هس

زهرا
زهرا
1 سال قبل

قد ۱۵۵ وزن ۴۲ پوستم سفید رو به زردی میره تو زمستون که همیشه سردمه تو تابستون هم اکثرا دست و پاهام سرده اشتهای کمی دارم میل به خوردن سردی جات دارم و ترشی ها خوابم در روز فقط ۹ ساعته یا کمتر عطش آب رو زیاد دارم و دفع ادرارم هم به مراتب زیاده خیلی زود گرسنه میشم خیلی زود هم سیر حتی با چند قاشق اول غذا استخون بندیم ظریفه اجتماعی ام و زود عصبی میشم خوش صحبتم و اهل گارکردن زیاد مخصوصا بدنی و ورزش و اینا طبعم چیه؟

دکمه بازگشت به بالا