پیشگیری و درمان گوش درد در کودکان

درمان خانگی گوش درد کودکان

گوش درد کودکان (Children’s earache) عارضه‌ای شایع است که می‌تواند به دلیل عفونت در قسمت میانی گوش، عفونت در مجرای گوش و یا دلایل دیگری رخ دهد. اصولاً کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر عفونت گوش هستند؛ بخصوص پس از بروز عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی (مانند سرماخوردگی) که در اثر تکثیر و حضور باکتری‌ها و ویروس‌ها اتفاق می‎افتند. زیرا بیشتر عفونت‌های گوش میانی بین پرده گوش و لوله استاش رخ می‌دهند؛ جایی که گوش‌ها، بینی و گلو را به هم متصل می‌کند. عفونت باعث التهاب و تورم لوله استاش شده و این لوله باریک می‌شود. در نتیجه مایعات در پشت پرده گوش جمع شده و باعث فشار و درد می‌شود.

کودکان دارای لوله استاش کوتاه‌تر و باریک‌تری نسبت به بزرگسالان هستند. بنابراین احتمال مسدود شدن آن در کودکان بیشتر است. اگر کودک شما بی‌قرار است، بیش از حد معمول گریه می‌کند یا گوش خود را مدام می‌کشد ممکن است به عفونت گوش مبتلا شده باشد و احتمالاً گوش درد دارد.

بر اساس گزارش مؤسسه ملی ناشنوایان آمریکا، از هر شش کودک، پنج مورد قبل از سه سالگی به عفونت گوش مبتلا می‌شوند. طبق آمار سیستم ملی بهداشت کودکان آمریکا، تقریباً ۵ تا ۱۰ درصد از کودکان مبتلا به عفونت گوش، پارگی پرده گوش را تجربه می‌کنند. بنابراین به محض مشاهده اولین علائم عفونت گوش در کودکان و نوزادان، باید به پزشک متخصص کودکان یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

گفتگو تلفنی با پزشک متخصص گوش در کودکان

علت گوش درد کودکان

وقتی کودکی گوش درد را تجربه می‌کند، لزوماً به معنای وجود عفونت گوش نیست. علت گوش درد در کودکان میتواند به دلایل دیگری مانند دندان درآوردن، ضربه به گوش یا کانال گوش، ورود جسم خارجی به گوش، گرفتگی بینی و التهاب گلو، سینوزیت، عفونت‌های حلق، لنفادنوپاتی یا لنفادنیت و آسیب ستون فقرات گردن نیز ممکن است عامل علت گوش درد ناگهانی کودکان باشد. به همین دلیل برای تشخیص، حتماً به یک معاینه بدنی کامل توسط پزشک نیاز است. از عفونت‌های رایج گوش نیز می‌توان به اوتیت مدیای منتشره (نوعی از عفونت گوش میانی)، اوتیت میانی حاد و گوش شناگر (اوتیت خارجی) اشاره کرد. البته اختلالات مفصل گیجگاهی فکی و اختلال عملکرد لوله استاش نیز در بروز گوش در درد کودکان مؤثر است.

گوش-درد-کودکان

علائم گوش درد کودکان

گوش درد واقعاً دردناک است. هرچند کودکان زیر دو سال نمی‌توانند به شما بگویند که کدام ناحیه از بدن آن‌ها درد می‌کند اما چندین نشانه شایع جود دارد که می‌تواند نشانه گوش درد باشد و شما به‌عنوان والدین کودک باید به آن‌ها توجه کنید:

  • بی‌قراری و تحریک‌پذیری کودک یا نوزاد
  • از دست دادن اشتها
  • مشکل خواب
  • تب
  • استفراغ
  • ترشح و خروج مایعات از گوش
  • قرمزی یا تورم گوش خارجی
  • دست زدن مدام کودک به گوش خود
  • کاهش شنوایی

عفونت گوش می‌تواند باعث سرگیجه شود. بنابراین پیش از آنکه به این مرحله حاد برسد، برای درمان کودک خود اقدام کنید.

مشاوره آنلاین با پزشک متخصص اطفال

راه‎های پیشگیری از گوش درد در کودکان

اگرچه نمی‌توان از بروز بسیاری از عفونت‌های گوش پیشگیری کرد، اما اقدامات موثری وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا کودک خود به این عارضه انجام دهید. مواردی مانند:

  • در صورت امکان ۶ تا ۱۲ ماه به کودک خود شیر دهید. زیرا آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر می‌توانند از کودک شما در برابر عفونت گوش و بسیاری از بیماری‌های پزشکی محافظت کنند.
  • از قرار گرفتن کودک در معرض دود سیگار اجتناب کنید. زیرا باعث شدیدتر شدن عفونت گوش می‌شود.
  • اگر کودک با شیر خشک تغذیه می‌کند، در حین شیر دادن شیشه را در حالت نیمه قائم نگه‌دارید تا از بسته شدن لوله‌های استاش گوش کودک جلوگیری شود.
  • گوش ردر کودکان در سرماخوردگی بسیار رایج است. کودک را از افرادی که به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا هستند دور نگه‌دارید. حتی اگر شما یا فرد دیگری در خانه بیمار هستید، مرتباً دستان خود را بشویید تا کودک در تماس با شما مبتلا نشود.
  • به صورت منظم واکسیناسیون کودک را انجام دهید. بخصوص اگر به دستور پزشک، لازم به تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان ۶ ماهه و بزرگتر است.

درمان خانگی گوش درد در کودکان

برای بساری از مادران نگران این دغدغه ها به وجود میاید که برای درد گوش کودک چه کنیم؟ برای گوش درد کودکان چی خوبه؟ برای درمان فوری گوش درد کودکان می‌توانید روش‌های زیر را در خانه به کار بگیرید تا زمانی که برای درمان بالینی به پزشک مراجعه کنید:

  • از آنجایی که گوش درد معمولاً هنگام خوابیدن بدتر می‌شود سعی کنید سر کودک را به کمک چند عدد بالش، بلندتر از سطح زمین قرار دهید.
  • کمپرس گرم و مرطوب را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی گوش کودک خود قرار دهید. این کار ممکن است به کاهش درد کمک کند.
  • اگر کودک یا نوزاد شما شش ماهه یا بزرگ‌تر است، مصرف استامینوفن می‌تواند به تسکین درد و تب او کمک کند. طبق توصیه پزشک و دستورالعمل‌های موجود روی جعبه مسکن، از آن استفاده کنید و سعی کنید آن را قبل از خواب به کودک خود بدهید. به‌هیچ‌وجه به کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال آسپیرین ندهید.
  • مدام به کودک خود مایعات بدهید تا به کمک مکیدن و بلع، شرایطی برای باز شدن لوله استاش و تخلیه سریع‌تر مایع به دام‌افتاده در پشت پرده گوش فراهم شود.
  • طبق تجربه بسیاری از مادران، چکاندن چند قطره شیر مادر، روغن سیر یا روغن زیتون در تسکین علائم گوش درد کودک بسیار موثر است.

عفونت گوش در کودکان چقدر طول می‌کشد؟

گوش-درد-در-کودکان

اصولاً انواع عفونت و اختلالات گوش، روش درمانی خاص خود را دارند که در ادامه به هرکدام اشاره خواهیم کرد:

  • از آنجایی که در اوتیت مدیای منتشر شده هیچ عفونتی وجود ندارد آنتی‌بیوتیک موثر نیست. فقط در صورت ادامه درد می‌توان از مسکن یا کمپرس گرم استفاده کرد. این عارضه گوش معمولاً در عرض سه ماه برطرف می‌شود.
  • برای درمان اوتیت میانی حاد اگر ناشی از باکتری باشد، اصولاً از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش استفاده می‌شود (آزیترومایسین به عنوان بهترین آنتی‌بیوتیک برای عفونت گوش کودکان). بعضی از کودکان به صورت دوره‌ای چند بار در سال به این عفونت گوش مبتلا می‌شوند.
  • گوش شناگر (اوتیت خارجی) معمولاً به کمک قطره گوش درد کودکان که اط نوع قطره‌های آنتی‌بیوتیکی موضعی هستند بعد از حدوداً دو هفته به راحتی درمان می‌شود. اما باید هنگام شنا و بعد از آن حتماً بخش ورودی گوش را خشک نگه داشت. استفاده از قطره گوش حاوی اسید استیک یا الکل پس از شنا نیز مؤثر است.
  • درمان اختلال عملکرد لوله استاش اصولاً بعد از درمان عوامل اصلی بروز آن یعنی رینیت آلرژیک زمینه‌ای، رینوزینوزیت و ریفلاکس حنجره ممکن است.

درمان عفونت گوش کودکان با طب سنتی

اگر از گوش کودک شما مایعی خارج نشده یا به پارگی پرده گوش مشکوک نیستید می‌توانید چند قطره روغن زیتون یا روغن کنجد کمی گرم‌شده را درون گوش کودک بریزید. علاوه بر این، قطره‌های گوش گیاهی آماده که حاوی عصاره موادی مانند سیر، اسطوخودوس، گل همیشه بهار و گیاه خارمریم در روغن زیتون هستند نیز ممکن است به تسکین التهاب و گوش درد کودک خود کمک کنند.

مشاوره پزشکی با متخصص گوش درد در کودکان

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در صورت مشاهده تب بالاتر از ۳۸ درجه در نوزادان زیر سه ماه، و بالاتر از ۳۹ درجه در نوزادان و کودکان بزرگ‌تر به همراه خروج ترشحات خونی یا چرک از گوش‌ها، باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. اگر علائم عفونت گوش میانی در کودکان تشخیص داده شد ولی بعد از سه تا چهار روز گوش درد کودک تسکین پیدا نکرد، باید دوباره با پزشک مشورت کرد.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره گوش درد در کودکان،علت، پیشگیری و درمان آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص اطفال پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • دوست عزیز، درصورتی که این مقاله برای شما جذاب و کاربردی بود، با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از ما حمایت کنید.
۴.۱/۵ (۱۲۰ نظر)

منبع
https://www.healthline.comhttps://www.mottchildren.orghttps://www.lifespan.orghttps://kidshealth.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
83 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
6 روز قبل

سلام دختر من هفت سالشه دندون درد و گوش درد گلو درد همزمان نمیدوم باید چیکار کنم

امیرعلی
امیرعلی
22 روز قبل

سلام آقای دکتر خواهش میکنم یه راه حلی برام بزارید تا گوشم خوب شه گوشم میگیره هر کاری میکنم خوب نمیشه گرفتگی گوش دارم شبی نشوده باگریه نخوابم هرشب کارم شده گریه با حس میشه استرس به من بده به خدا آرزوی یه خواب راحت تو دارم خواهش میکنم یه کاری کنید دکتر متخصص رفتم ولی خوب نشودم

عزیز
عزیز
1 ماه قبل

سلام ارض ادب دوختر م دو ماهه هست کوش درد داره چیکار کنم خیلی کریه داره

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

سلام دخترم دوسالشه سرماخوردگی داشت الان بهتره ولی کاهش شنوایی پیدا کرده تو رو خدا کمکم کنید چیکار کنم

ستوده
ستوده
1 ماه قبل

سلام پسر من شش ماهش است وسه هفته می‌شود گلو درد بود الان گوش درد هست با قطره آرام می‌شود ولی چند ساعت بعد دوباره دردش شروع می‌شود چی کار کنم

مهیا میرشاه
مهیا میرشاه
1 ماه قبل

مرســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

براتی
براتی
3 ماه قبل

سلام، پسر من حدود یک هفته ی پیش سرما خورد تب کرد و تبش خوب شد بعد از چند روز سرفه هاش شروع شده، والان دو سه شبه گوش درد داره. البته یه ساعتی درد داره بعد از اینکه روغن زیتون ریختم و استامینوفن دادم اروم میشه دوباره فردا صبح یا شب گوش دردش شروع میشه، میخواستم ببینم این گوش درد از چیه؟ و دکتر ببرمش یا نه؟

یاسمین دهخدا
یاسمین دهخدا
4 ماه قبل

سلام دختر من ۱۰ ساله گوش درد شده چه کنم آیا لازم به دکتر برد

شهرزاد
شهرزاد
5 ماه قبل

سلام چندروز پیش به دکتر مراجعه کردم و گفتم که فرزندم که ۶ماه دارد از درد گوش رنج میبرد و دکتر داخل گوش را نگاه کرد و گفت گوش هیچ چیزش نیست فرداش دوباره از گوش فرزندم مایع زرد رنگ خارج شد الان هم شبه و درد گوش داره لطف کنید بگید چکارکنم؟؟؟

دلارام
دلارام
پاسخ به  شهرزاد
2 ماه قبل

چیکار کردید بهتر شد؟

جواد
جواد
5 ماه قبل

سلام دخترم شش ماهش هست گوشش درد داره چ کار کنم ک خوب بیشه

مرتیا قاسمی
مرتیا قاسمی
5 ماه قبل

سلام وقتون بخیر من پسرم هفت سالشه هر وقت سرما میخوره گوش درد میشه من براش کمپرس گرم میزارم یا شیاف دیکنوفناک میزارم خوب میشه تب ندارن اصلا من باید دکترگوش مراجعه کنم

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  مرتیا قاسمی
5 ماه قبل

هر موقع به دکتر مراجعه کنید ضرر ندارد

امیر
امیر
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر دخترم سرما خورده تب و سرفه هم داره از دیشب گوش درد شده چیکار کنم که خوب بشه

هیلدا
هیلدا
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام توروخدا بگید چیکار کردید بچتون خوب شد بچه منم دوهفته بعد خوردن چرک خشک کن اول با سرفه دوروز بعدش باتب وگوش درد شروع میشه تازه لرز هم میکنه از تب شدید تا آموکسی ۶۴۳ ندم خوب نمیشه ازمایش خونش هم زیاد مشکلی نداره

هیلدا
هیلدا
پاسخ به  هیلدا
2 ماه قبل

الان پنج شش ماهه اینجوریه خسته شدم بخدا

شادی
شادی
پاسخ به  هیلدا
12 روز قبل

سلام باید حتما حتما روی گرفتگی و ابریزش بینی بچه هاتون خیلی حساس باشید بچه ها فین نمیکنن این مواد میره پشت پرده گوش و داخل ریه و‌دچار سرفه میشن و اب پشت پرده گوش میگیرن و‌این اب مستعد عفونت هست و گاهی عفونت گوش مبگیرن
از داروخانه سینوواش بگیرید و وقتی مریضه روی سه بار داخل بینیشو با پماد چشمی یه کم چرب کنید و با سینو واش شست و شو بدین تا همه فینها خارج بشه نذارید بینی بچه هیچ وقت کیپ باشه چون‌روی گوش اثر میذاره
با این کار انشاالله دیگه وقتی مریض میشه گوشش اسیب نمیببنه

علی
علی
7 ماه قبل

سلام چند شبه که پسرم نخابیده از درد گوش چی باید استفاده کنم تا خوب بیشه

آذر
آذر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سیر داغ کن طوری ک نسوزونه تو گوش بچه بذار،عسل طبیعی هم خوبه بریزی تو‌گوش یه قطره

منیر
منیر
10 ماه قبل

دخترم ۳سال و چند ماه داره و از ۲سالگی عفونت گوش همراه با تب میگیره.۲ماهه با کوچکترین حساسیت و گرفتگی بینی باز گوش درد و تب داره هر سری هم تو این یکماه با شربت آموکسی کلاو۶۴۳ خوب شده الان باز بینیش گرفته و من باز استرس گرفتم واقعا هیچ کاری نمیشه کرد ک ب گوشش ارتباطی پیدا نکنه؟؟

شادی
شادی
پاسخ به  منیر
12 روز قبل

موردی که گفتم معجزه میکنه تمام این مشکلات مال فین نکردن هست

سماوفادار
سماوفادار
11 ماه قبل

سلام داداش من گوشش درد می‌کنه باید چیکار کنم خیلی بی تابی می‌کنه

محمدی
محمدی
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر .من پسر ۶ ساله دارم و الان یک هفته هست کرونا گرفته والان امروز از درد گوش گریه میکرد حتی سه روز هم هست آزیترومایسین بهش میدم .ولی درد گوشش کلافم کرده نمی دونم چکارش کنم

سهراب معقول
سهراب معقول
پاسخ به  محمدی
5 ماه قبل

سلام پسر من هم و از ۵ روز سرماخوردگی به گوش درد دچار شده علت رو جویا هستم

امیر مهدی
امیر مهدی
پاسخ به  محمدی
20 ساعت قبل

سلام گله بابونه بده خوب میشود

محمدرصآ
محمدرصآ
11 ماه قبل

سلام گوش در باعث میشه یه طرف صورت بادکن درکودکان ممنون میشم جواب بدید

سیما احمدی
سیما احمدی
1 سال قبل

سلام دخترم چهار ماهه شده گوش درد است تاحال کدام دوا استفاده نکردم حالا چه باید بکنم

صغری زنجانی
صغری زنجانی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر خدمت شما عزیزان پسر من نه سالشه از دیشب هی میگه گوشم درد می‌کنه وقتی که میخواد آروق بزنه درد شروع میشه ممنون میشم منو راهنمایی کنید

فاطمه جعفری
فاطمه جعفری
1 سال قبل

گوش بچم درد میکنه ۱۲ سالشه دیشب حمام بوده فکر کنم عفونت داره الان چه کار کنم

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام پسرم ۳سالشه احساس میکنم شنوایش کم شده درد نداره چیکار کنم؟

اهورا
اهورا
پاسخ به  زینب
1 سال قبل

آدامس بهش بده چند روز پشت سرهم بجوه..آب پیاز یاسیر یاگل ختمی چند روز چند قطره بریزید

سید علی
سید علی
1 سال قبل

سلام پسرم درد گوش دارد وبیقراری می‌کند

کیانا
کیانا
1 سال قبل

سلام خواهش،می کنم راهنمایی کنیدکه چیزی،برای گوش،درد خوبه دخترم خیلی بی قراری میکند

کیانا
کیانا
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۰ساله لشه وگوش،سمت راستش دردمی کنه،چه،چیزی،خوبه که گوشش راآرام کندممنونم ازراهنمایی شما

میلاد
میلاد
پاسخ به  کیانا
1 سال قبل

دختر۳سالمم گوش دردو دکترم میگه عفونت نداره چکارکنم

رضایی
رضایی
1 سال قبل

سلام دختر من سرما خورده با تب وسرفه های شدید الان بهتر شده ولی در طول شب سرفه ها شدید تر وبدتر میشه می خواستم راهنمایی کنید

مارال
مارال
1 سال قبل

باسلام دخترم دوهفته پیش سرماخورده بوددیروز گوش پاکن داخل گوشش کرده ازصبح گوش دردداره لطفا راهنمای کنید

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

سلام پسرم ازصبح گوش درده راه درمانش چیه ممنونم اگ راهنمایی کنید

مارال
مارال
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

باسلام دخترم دوهفته پیش سرماخورده بودودیروزگوش پاکن داخل گوشش فرو کرده ازصبح گوشش دردمیکنه لطفاراهنمایی کنید

علیزاده
علیزاده
1 سال قبل

با سلام وقت بخیر پسرم تو دو ماه سه بار گوش درد گرفته قطره ترکیبی و استامینوفن دکترش میده همیشه بعد از دو روز تا دو سه هفته خوب شده و مثلا امروز باز شروع شده.البته بینیش هم گرفته و گلوش خلط داره ولی تب نداره

رضازیرراهی
رضازیرراهی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدیه پسر۷ساله دارم ازظهرتاحالاگوش دردگرفته راه درمانش چیه

شاهرخ
شاهرخ
پاسخ به  رضازیرراهی
1 سال قبل

پسرم میگه خمیازه یا سرفه مکنه گوشش دردمکنه

نسرین
نسرین
1 سال قبل

سلام.پسرم ۵سالشه امروز ۱۵برج
یهویی صبحی گفت گوشم درد میکنه
تنهام هستم توخونه وسیله هم ندارم .تا شب هم نمیتونم ببرمش دکتر.چکارکنم توخونه خوب بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
ممنون میشم

فلاح
فلاح
پاسخ به  نسرین
3 ماه قبل

خدابزرگه

علی اصغر
علی اصغر
1 سال قبل

سلام پسرمان ۲سال و۱۰ ماهش هست دوبارسرماخوردبردمش دکتر هنوزبعداز۱ماه که نشده دوباره ویروس راگرفت پیش متخصص اطفال بردمش شربت آزیترومایسین دادباکتوتیفن باقرص ایروکاست واسپری الان بعداز۴روزگوش درباره وسرعت میکنه ومیگه گلودردمیکنه وتب هم میکنه اشتغالات نداره فقط مایعات میخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

کمال
کمال
1 سال قبل

سلام
پسر من ۲/۵ ساله هست،سرما خورده بود بهتر شده ولی ناگهان گوش درد گرفت،ترشحات از گوشش نمیاد ولی خیلی گوش درد داره،ممکنه عفونت کرده باشه؟میشه راهنمایی کنید؟سپاسگزارم.

مهسا
مهسا
پاسخ به  کمال
1 سال قبل

اره به احتمال زیاد عفونت کرده . باید زود ببریش پیش دکتر متخصص گوش و حلق و بینی تا گوشهاشو معاینه کنه و در صورت مشکوک بودنشون به عفونت براش نوار گوش تجویز میکنه و اگه توی نتیجه نوار گوش عفونت نشون داده شد براش انتی بیوتیک تجویز میکنه

پسر منم همینطور شد و به دنبال سرماخوردگیش گوش درد گرفت و تب کزد و دکتر متخصص گوش و حلق و بینی براش نوار گوش نپشت و انجامش دادیم و مشخص شد که گوشهاش به خاطر سرماخوردگیش عفونت کرده و انتی بیوتیک تجویز کرد و داره مصرف میکنه

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهسا
معین سعید
معین سعید
1 سال قبل

سلام پسر من ۱سالشه از درد گوش نمیتونه بخوابه هنوز دندان هاشم در نشده چکار کنم ممنون خبر بدید

امین
امین
پاسخ به  معین سعید
1 سال قبل

سلام پسرم ۴سالشه گوش درد شده چه دارویی بهش بدم خوب بشه

رحیمی
رحیمی
پاسخ به  معین سعید
1 سال قبل

سلام پسرم ۱سال دو ماهشه چند وقته گوش درد داره متخصص اطفال هم بردیم میگه عفونت نداره مسکن می‌دیم خوب میشه ولی اگه ندیم شبها خیلی بی‌قراری می‌کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

یاسین
یاسین
1 سال قبل

باسلام پسرم چند روز سرماخورده نرفتم دکتر توی خونه دارودادم الان گوش در گرفت سرفه شدید دار چیکارکنم

ترنم دهفانی
ترنم دهفانی
1 سال قبل

لطفا بهم بگید چکار کنک خیلی تند نفس میکشه

ترنم دهفانی
ترنم دهفانی
1 سال قبل

سلام دختر من سر درد و گوش درد همراه با سرفه وتب دارد الان هم تنفسش تند شده تب هم دارد چهار ساعت پیش استامینفن دریافت کرده باید چه کنم

سحر
سحر
پاسخ به  ترنم دهفانی
1 سال قبل

ضربان قلب بالا و تنفس تند بخاطر تب هست،تب رو پایین بیارید خوب میشه،

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل

سلام پسر من ۱۲ سالشه آنقدر گوش دردداره که امشب. نمیتونه بخوابه

Soo
Soo
1 سال قبل

سلام. پسر من ۷ سال و نیمه هست، ازشروع مدرسه ۳ بار دچار سرماخوردگی شد که درباردوم به تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف کرد متاسفانه به فاصله دوروز بعد بهبود درمدرسه دچار سرماخوردگی شد که درمان خانگی انجام دادم این دفعه سرفه خلطی هم داره بینیش پره با چهارتخم و چایی عسل کمکش کردم منتهی هنوز خلط سینه داره وامروز میگفت گوشم درد میکنه کمکش کردم کمی عفونتو تخلیه کنه اما چون بچه هست مقاومت داره میخواستم ببینم برای گوش دردش نگران باشم و مجددا پزشک مراجعه کنم تب نداره،بارسوم مریضیش کلا تب نکرد اما سرفه خلطی و آبریزش شدید داشت، من نگران عفونت حل نشده هستم میخواستم بدونم نگرانیم درسته یا خیر؟ آیا بازهم باید آنتی بیوتیک مصرف کنه یا چون تب نداشت نیازی نیست؟

سلیمه محیسنی
سلیمه محیسنی
پاسخ به  Soo
1 سال قبل

سلام دختر من یک سالشه امروز زیر گوشش از داخل دیدم یه چیزی مثل گلوله خیلی کوچک هست مدام به گوشش دست میزنه چکار کنم

مهیار محمدی
مهیار محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید پسر من ۲ ونیم سالشه دو روز پیش با ماژیک گوششو نوشته بود امشب روبیقراری میکرد امشب دردش زیاد بود نخوابی هیچنشانی در گوش وجود نداره قرمزی اومدن چیزی از گوش فقط درد داره با دستش گوششو نشون میده یذره روغن زیتون داغ کردم ریختم گوشش ارام شد الان چیکار کنم باتشکر

معین سعید
معین سعید
پاسخ به  مهیار محمدی
1 سال قبل

سلام داخل گوشش ریختی

یلدا
یلدا
1 سال قبل

چگونه میتوانیم درد گوش اطفال خود را که زیر شش ماه است آسان در مان کنیم؟

نوید
نوید
پاسخ به  یلدا
1 سال قبل

پسرم‌۸ماهشه،ازشب‌گوشش‌داره‌میکشه‌واصلانمیخوابه،قبلا‌سرماخورده‌بوده،دکترهم‌گفت‌گوشش‌التهاب‌داره،الان‌خیلی‌بیقراری‌مکنه،چکارکنم؟

اسما
اسما
1 سال قبل

لطفا منتظر هستم پاسخ من را بتین خانم دکتر مشکل دخترم بسیار جدی است

اسما
اسما
1 سال قبل

پاسخ من چه شد

زهرا
زهرا
پاسخ به  اسما
1 سال قبل

سلام دخترم سه ساله میگه گوشم درد میکنه ؟؟؟

اسما
اسما
1 سال قبل

پوشت نرمه گوش دخترم رگش قدر انگشت خیسته کم پنیده گه هم داره زیر پوست غدود هم آیا علامت گوش دردیش است

رسول صفوی
رسول صفوی
1 سال قبل

سلام من پسرم ۴/۵ سالشه رفته دریا اب رفته تو گوشش الان گوشش درد داره چیکار کنم

پرستو حیدری
پرستو حیدری
1 سال قبل

سلام خانم دکتر دختر من ۸ ماهشه یهو زد زیر گریه حالا مگه ساکت میشه دیدم گوشاشو میکشه متوجه شدم گوشاش درد میکنه چرکم میاد ازش الان چیکارکنم خیلی بیقراری میکنه شوهرمم نمیبره دکتر

افسانه
افسانه
پاسخ به  پرستو حیدری
1 سال قبل

سلام پسر من ۷سالشه رفته حموم اومد بیرون خو ابید بیداررشد گوش چپش درد میکنه باید چیکار کنم خوب بشه

ریحانه بخشی
ریحانه بخشی
پاسخ به  پرستو حیدری
1 سال قبل

سلام ببخشیددختر۹ماهه دارم یک ماه پیش واکسن زده بودبعدتب شدیدداشت بعدچهارتادندون ازبالادراورددرحال دندان دراوردن تب شدیدبی اشتهایی دست به گوش خودمیکشیدبی حال وشب همش گریه میکردمن گفتم نشانه دندانه وواکسن الان دندانش بزرگ شده دراومده یک ماه شده ازاین قضیه اصلن غذانمیخوره اب نمیخوره باجیغ وگریه اب خالی میخوره هیچی نمیخوره بعدازگوشش چرک زردمیاددستش به گوششه الاک دوشبه حتی روزهم گریه میکنه شیرخودم روهم کم میخوره تواین دوشب شکمش قورقورشدیدمیکنه وجیغ میکشه باروش میزارم گازمعده میزنه بعدبهترمیشه بعداقای دکترخیلی عرق سردمیاره ناحیه سروپشت وجلوش نمیدونم چراالان خیلی ناراحتم سنجش شنوایی بردم گفت التهاب گوش داره کم یک ماه پیش بعددوهفته پیش دکترمتخصص گوش اطفال بردم گفت گوشش هیچی نیست ولی نمیدونم چراگریه میکنه این مشکلات روداره خواهش میکنم راهنمایی کنیددست به گوششه عرق سردوکمی هم تب داره ایناعلایم چیست کجاببرم دکترتوروخداراهنمایی کنید

پروین
پروین
1 سال قبل

چطوری گوش درد دخترم خوب کنم

علی صحرانورد
علی صحرانورد
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسر من۴ ساله ۵ ماهشه الان دوروز میگه گوش سمت راستم درد میکنه من باید چی کار کنم ممنون جواب بدین

عظیمی
عظیمی
1 سال قبل

با سلام خسته نباشید من الان پسر ۳سالم گوش درد گرفته گریه میکنه نمیدونم چیکار باید بکنم ک آروم بگیره

احمدی
احمدی
2 سال قبل

سلام پسرم ۸سالشه از دیشب گوش درد داره یکمم سرماخورگی داره چیکار کنم

دوری
دوری
2 سال قبل

سلام
دختر من چهارونیم سالشه توی گوشهاش جرم زیاد جمع شده انگار برای خیلی وقته و سفت شده والان چند روزه گوش چپش درد میکنه
لطفا راهنماییم کنید

دکمه بازگشت به بالا