پارگی پرده گوش | علائم، علل و راه های درمان آن

پرده گوش و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید

پرده گوش

شنوایی یکی از نعمت‌های بزرگ و با ارزش خداوند است. مهم‌ترین عامل در شنوایی پرده گوش است. اگر با پارگی پرده گوش مواجه شدید سریعا به پزشک مراجه نموده و از ناشنوایی پیشگیری کنید. در ادامه این مقاله نیز سعی خواهیم کرد تا شما را با این آسیب خطرناک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پرده گوش (tympanic membrane) در میان گوش میانی و گوش بیرونی قرار دارد. به پرده گوش، پرده صماخ نیز می‌گویند.
این پرده بسیار نازک بوده و گوش میانی را از گوش خارجی جدا می‌کند.
هنگامی که صوت داخل گوش می‌شود و به این پرده می‌رسند و منجر به لرزش آن می‌شوند.
امواج صوتی سپس به سه استخوان گوش میانی می‌رسند و به این روش از گوش میانی گذر می‌کنند و وارد گوش داخلی می‌شوند.

شکل پرده گوش در انسان مخروطی است. این پرده از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. نرم پرده
  2. سفت پرده

و سطح داخلی پرده صماخ توسط لایه ای مخاطی از سلول‌های صدفی مژک‌دار پر شده است. سه استخوان کوچک گوش میانی که وظیفه‌ی آن‌ها انتقال لرزش پرده گوش به حلزون گوش داخلی است. در گوش داخلی این ارتعاشات به سیگنال تبدیل شده و به مغز می‌رود و طی این مراحل ما قادر به شنیدن خواهیم بود. بنابراین پرده گوش در شنوایی بسیار حائز اهمیت بوده و باید از سلامت آن مطمئن باشید. در ادامه از آسیب‌هایی که می‌تواند این پرده را پاره کند صحبت خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین گوش، حلق وبینی

پارگی پرده گوش

یک سوراخ کوچک یا بزرگ را بر روی پرده صماخ پارگی پرده گوش می‌گویند. این پرده وظیفه انتقال امواج صوتی را به گوش داخلی بر عهده دارد که در نهایت ما صدا را می‌شنویم. برخی مواقع این پرده نازک آسیب می‌بیند و سوراخ می‌شود در نتیجه انتقال صدا با مشکل مواجه می‌شود. همچنین در برخی موارد پارگی این پرده منجر به کم شنوایی دائمی در انسان می‌شود.
پارگی پرده گوش می‌تواند یک حادثه ای تلخ برای هر فردی باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید که مشکل شما پارگی گوش است بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید و مراحل درمانی را طی کنید. پس در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید و با مراجعه به پزشک  یا حتی گرفتن مشاوره آنلاین به صورت غیر حضوری، تلفنی و متنی از پزشک آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

علل پارگی پرده گوش 

علل پارگی پرده گوش 

  • عفونت

انواع عفونت‌های گوش بخصوص عفونت گوش میانی منجر به پارگی پرده صماخ می‌شوند. این اتفاق در کودکان بیشتر رخ می‌دهد زیرا مایعات در پشت پرده گوش جمع می‌شوند. فشار این مایعات باعث آسیب به پرده گوش می‌شود.

  • باروتروما

تغییرات فشار بر اثر فعالیت‌هایی منجر به پارگی و آسیب به پرده گوش می‌شود. به این حالت باروتروما گفته می‌شود. هنگامی که فشار خارج از گوش خیلی بیشتر از فشار داخل گوش باشد باروتروما رخ می‌دهد که منجر با پارگی پرده گوش می‌شود. برخی فعالیت ها که منجر به باروتروما می‌شود به صورت زیر است‌‌ :

  1. غواصی
  2. پرواز با هواپیما
  3. رانندگی در ارتفاعات
  4. امواج الکتریسیته
  • تروما

هر نوع ضربه‌ای که به گوش و یا سر وارد شود و منجر به پارگی این پرده شود تروما یا آسیب گفته می‌شود. فعالیت‌هایی همچون: استفاده از گوش پاک‌کن، وارد کردن مداد و یا وسایل تیز و آلوده دیگر منجر به آسیب به پرده صماخ می‌شود. این وسایل علاوه بر پارگی می‌توانند موجب عفونت‌های گوش نیز شوند. بنابراین از این گونه رفتارهای پر خطر جدا خودداری نمایید.

محافظت از پرده گوش بسیار مهم و قابل اهمیت است و اگر به صورت ناگهانی اتفاقاتی این چنین برای شما رخ داد با حفظ خونسردی و آرامش خود به پزشک متخصص مراجعه کنید و از ناشنوایی و کم شنوایی دائمی جلوگیری کنید.

علائم پارگی پرده گوش 

از علائم اصلی پارگی این پرده درد است. گوش درد می‌تواند در طی روز تداوم داشته باشد و کاهش یا افزایش یابد. پس از این که  درد برطرف می‌شود، در قسمتی که پرده گوش پاره شده است آب مروارید، خون و یا مایع داخل گوش شروع به تخلیه می‌کند. اگر گوش میانی دچار عفونت شده باشد پارگی همراه با خون ریزی خواهد بود. عفونت در گوش بیشتر در کودکان، افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا اتفاق می‌افتد. اگر دچار هر یک از علائم‌های بالا شدید برای درمان و تشخیص بیماری حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

عوارض پارگی پرده گوش 

پارگی این پرده از مقدار کمی شروع می‌شود و به تدریج زیاد تر می‌شود. در بعضی موارد بر شنوایی انسان تأثیر می‌گذارد و یا ایجاد عفونت می کند. هر چه میزان پارگی بیشتر باشد مشکلات شنوایی نیز بیشتر می شود و بالعکس. به طور مثال اگر پارگی پرده گوش کوچک باشد، فرد فقط صداها را کمی نا واضح بشنود.

و اگر این پارگی بیشتر باشد میزان شنوایی کم‌تر می‌شود. اگر همراه با پرده گوش ۳ استخوان متصل به آن نیز آسیب ببیند شنوایی کم‌تر می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به پزشک این عوارض را کاهش دهید.

پارگی پرده گوش در کودکان

کودکان به دلیل حساسیت و نازک بودن پرده‌های گوش بیشتر در معرض پارگی پرده گوش قرار دارند. استفاده نادرست از گوش پاک کن در کودکان نیز آسیب‌هایی را برای گوش آنان به وجود می‌آورد. هر وسیله خارجی تیزی مانند مداد و یا کلید که به صورت عمیق وارد گوش شود می‌تواند موجب پارگی پرده گوش می‌شود و همچنین ایجاد عفونت می‌کند.

این عفونت‌ها شایع‌ترین دلیل پارگی پرده صماخ در گوش کودکان هستند. اکثریت کودکان تا سن سه سالگی حداقل یک بار دچار عفونت گوش می‌شوند. اگر کودک شما مدتی را در مهد کودک می‌گذراند و یا به صورت دراز کشیده شیشه شیر می‌خورد احتمال ایجاد عفونت گوش در او افزایش می‌یابد.

اگر کودک شما یکی از علائم زیر را داشت فورا به پزشک متخصص مراجعه کنید:

  1. درد نسبتا شدید
  2. ترشح خون و یا چرک از گوش
  3. حالت تهوع و سرگیجه 
  4. ایجاد صدای زنگ در گوش

اگر روند درمانی کودکتان به درستی پیش نرفت با پزشک گوش و حلق و بینی مشورت کنید و از خطرات احتمالی پیشگیری کنید. زیرا به دلیل حساسیت‌های بالای بافت‌های کودکان آسیب‌هایی که به درستی درمان نشوند می‌توانند شنوایی آن‌ها را برای مدت طولانی تحت تاثیر قرار دهند.

با آموزش صحیح به کودک خود بیاموزید هیچ وسیله ای را داخل گوش خود وارد نکند. همچنین در هنگام سرما خوردگی شدید کودک از سفر با هواپیما بپرهیزید زیرا اختلاف فشار می‌تواند منجر به پارگی پرده گوش کودک شود.

تشخیص پارگی پرده گوش

پزشک می‌تواند از طریق چند روش مختلف تعیین کند که آیا پرده صماخ دچار آسیب شده است یا نه؟ ما در این مقاله چند روش تشخیص را برای شما ذکر میکنیم.

  • از مایع خارج شده از گوش: نمونه‌ای برداشته و آزمایش می‌کنند این روش برای پارگی‌هایی است که بر اثر عفونت ایجاد شده‌اند.
  • تست اتوسکوپ: در این روش پزشک با استفاده از نور گوش شما را نگاه می‌کند در صورت مشاهده هر گونه آسیب اقدام به آزمایش‌های دیگر می‌کند.
  • تست شنوایی: پزشک محدوده شنوایی را مورد تست قرار می‌دهد.

روش های زیاد دیگری نیز وجود دارد که پزشک با توجه به تشخیص خود انجام می دهد.

مشاوره آنلاین پارگی پرده گوش

درمان پارگی پرده گوش

مراحل درمانی را با توجه به تشخیص پزشک خود طی کنید و توصیه های زیر را جدی بگیرید.

از وارد شدن آب به داخل گوش جلوگیری کنید و هیچ گونه وسیله ی خارجی را وارد آن نکنید. به طور مثال از گوش پاک‌کن استفاده نکنید یا از آسیب زدن به گوش جلوگیری کنید. با توجه به توصیه‌های پزشک شاید نیاز باشد از شنا کردن نیز خودداری کنید تا پرده صماخ بهبود یابد. در ادامه چند روش درمان را برای شما شرح می دهیم.

  • پچ کردن: پچ کردن روشی درمانی برای بهبود پرده گوش است. پزشک پچ پزشکی را بر روی غشای نازک گوش قرار می‌دهد و پچ تشعشع غشا را تغییر می‌دهد که در روند بهبودی تأثیر دارد.
  • تجویز آنتی ‌بیوتیک‌ها: آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند عفونت‌ها را از نابود کنند تا آسیبی به پرده صماخ نرسد. آن‌ها همچنین مانع از ایجاد عفونت‌های جدید می‌شود. پزشک این آنتی بیوتیک های خوراکی را تجویز میکند و شما باید آن‌ها را مصرف کنید.
  • عمل جراحی برای جلوگیری از عفونت: در موارد خیلی کم ممکن است جراحی نیاز باشد. در این جراحی مواد عفونی را از گوش خارج می‌کنند و سپس پرده گوش را ترمیم می‌کنند. در این جراحی قسمتی از بافت‌های دیگر بدن فرد را به پرده صماخ پیوند می‌زنند.

درمان خانگی پاره شده پرده صماخ

با این که بهترین کار مراجعه به پزشک و درمان طبق نظر او می‌باشد اما با چند توصیه می‌توان درد را کمی کاهش داد. شما می‌توانید درد پارگی پرده صماخ را با استفاده از گرما کاهش دهید. برای این روش از یک حوله تمیز استفاده کنید و آن را پس از گرم کردن چند بار در روز بر روی گوش خود قرار دهید. از داروهای ضد افسردگی پرهیز کنید تا قطرات آن‌ها به گوش کشیده نشود و پارگی را حادتر کند.

ترمیم پارگی پرده گوش

این پارگی در اکثر موارد پس از چند هفته بهبود می‌یابد اما باعث کاهش قدرت شنوایی می‌شود. در مواردی که پارگی شدید باشد جراحی انجام می‌شود که ترمیم به صورت کامل معمولا پس از هشت هفته بعد از جراحی رخ می‌دهد. توصیه می‌کنیم در مرحله اول به پزشک مراجعه کنید یا با ارتباط گرفتن با پزشک آنلاین متخصص گوش و دریافت مشاوره آنلاین  از ایشان بخواهید شدت آسیب آن را تشخصیص دهد.

پیشگیری چگونه از پارگی پرده گوش

اقدامات زیادی را میتوان برای پیشگیری از پارگی پرده صماخ انجام داد ما چند مورد از آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

  • گوش خود را خشک نگه دارید تا از ایجاد عفونت جلوگیری کنید.
  • در زمان استحمام، در ابتدای گوش خود پنبه بگذارید تا آب در آن نفوذ نکند.
  • اگر گوش شما دچار آسیب است از شنا کردن خودداری کنید.
  • اگر متوجه عفونت گوش شدید سریعا برای درمان آن اقدام کنید.
  • در هنگام سرما خوردگی از سفر هوایی پرهیز کنید.
  • در صورت لزوم به سفر با هواپیما از گوش گیر استفاده کنید و آدامس بجوید.
  • هیچ وسیله ی خارجی را وارد گوش خود نکنید.
  • در معرض صداهای بلند قرار نگیرید و در صورت لزوم از گوش‌گیر استفاده کنید.

پارگی پرده گوش با سیلی زدن

سیلی زدن به گوش می‌تواند منجر به پارگی و آسیب جدی شود. این ضربه ناگهانی باعث کاهش شنوایی بوده و وزوز در گوش ایجاد می‌شود. این وضعیت با گذشت زمان بهبود می یابد اما باید به درستی توسط پزشک درمان شود. رایج ترین وضعیتی که می‌تواند به پرده صماخ آسیب جدی برساند سیلی زدن است. زیرا در صورت برخورد سیلی هوای فشرده از گوش خارجی به سمت پرده منتقل می‌شود. این فشار می‌تواند حتی پرده صماخ را پاره کند.

سیلی زدن و اسیب پرده گوش

 درمان پارگی پرده گوش با طب سنتی

درمان با طب سنتی برای اکثر بیماری‌ها رایج و مفید می‌باشد. برای درمان عفونت‌های گوش و آسیب‌های وارد شده به پرده صماخ می‌توان از طب سنتی کمک گرفت. ما در ادامه چند گیاه مفید را ذکر می‌کنیم.

  • گل ماهور یا روغن سیر: این روغن را گرم کنید و و مقداری از آن را در درون گوش آسیب دیده بچکانید و با پارچه ای تمیز بر روی آن نگه دارید. این گیاه برای عفونت مفید بوده و اگر پرده دچار پارگی باشد آن را هرگز داخل گوش نریزید و از راه دهان استفاده کنید.
  • اکیناسه: این گیاه یک آنتی بیوتیک مفید برای سیستم ایمنی است و سه بار در روز استفاده کنید.
  • هیدراستیس: روزی سه بار مصرف کنید.
  • چای سوسنبر: گیاهی مفید به عنوان مسکنی برای درد و ضد عفونی کننده است.

برای درمان وزوز گوش مواد غذایی همچون کنجد، لوبیا، انگور، هویج و لیمو مصرف کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات ضروری در مورد پارگی گوش را در اختیار شما قرار دهیم با آرزوی سلامتی همیشگی برای شما.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره پارگی پرده گوش، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی پذیرش ۲۴، به آن ها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین گوش، حلق وبینی

۴.۲/۵ (۱۳ نظر)

منبع
www.mayoclinic.orgwww.healthline.comwww.webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
85 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
11 روز قبل

سلام وقت بخیر من پرده گوشم سوراخ شده شنوایی م کم شده و تند تند گوشم عفوفت میکنه و گوشم جرم میگیره ایا شست شوی گوش برام ضرر داره ؟

مینا
مینا
13 روز قبل

سلام من امروز پسرم تو مدرسه تو گوشش ی بچه داد زده و احساس سنگینی تو گوشش داره و فکر میکنه کمتر از گوش دیگش میشنوه آیا مشکلی پیش اومده یا خود به خود بهتر میشه راهنمایی میفرمایید ببرمش دکتر گوش خدای نکرده به پرده گوشش آسیبی نزده باشه

سارا
سارا
19 روز قبل

همسرم چک محکم زده در گوشم ۴یار این کارو کرده لز گوشم خون امده آیا پرده گوشم آسیب دیده

سارا
سارا
پاسخ به  سارا
22 ساعت قبل

تف به غیرتش

حدیث
حدیث
30 روز قبل

سلام روزتون بخیر مادرشوهرم عمل قلب باباطری انجام دادن ۲ ماه پیش وچندروز پیش براثر صدای باند بلندگو گوش هاشون دچار ناشنوایی کم شده وداخل گوششون صداهست وسرگیجه دارن ازتون میخوام راهنماییم کنین ودرضمن فشار خو ن بالا دارن ،وبعضی مواقع حالت تهوع

حلیمه
حلیمه
پاسخ به  حدیث
9 روز قبل

سلامگوش راستم از کار افتاده گوش چپم ۷۰ درصد سالم بود چند روز پیش یه سیلی بر اثر صربه عیر عمدی بود خوردم حالا ووز گوش پرگی پرده گوش وکم شنوایی شدید دارم دکتر گفته باید صبر کنی تا پرده اش ترمیم شود ایا شنوایی ام خوب میشه

سارا
سارا
30 روز قبل

سلام خواهرم در خودکار و داخل گوش چپم کرد بنظرم پرده گوشم آسیب دیده

ثنا
ثنا
1 ماه قبل

سلام دوستم دو بار توی گوشم داد زد پرده ی گوشم ممکنه آسیب دیده باشه؟

علی محمودی
علی محمودی
1 ماه قبل

سلام سیلی محکمی زده شدگوش سمت راستم مدت ۴ دقیقه شایدهم بیشتر صوت بلندی کشید و بعداز اون انگار دم گوشم پنکه روخاموش روشن میکنن علت چیه؟

افشین
افشین
1 ماه قبل

سلام پرده گوشم پاره شده و آب میاره یه بوی بدم میدم چه کار کنم ممنونم

رها
رها
2 ماه قبل

یه مدتیه سرگیجه دارم و سردرد و درد گوش هم همرامه اول جدی نگرفتمش چون فکر میکردم از سردرد میگرنیم باشه که سمت چپ صورتمو کلا فلج میکنه گفتم شاید این درد میرزه تو گوشم اما بعدها دیدم گوشم دردش در زمانی که سردرد هم نیستم باهامه گه گداری دردش قطع میشه من چون نمیتونستم یه محیط اروم برای خودم جور کنم برای خارج شدن از اون محیط صدای هندزفریمو تا ته میبردم و الان حس میکنم که شاید از پارگی پرده گوش باشه

ستایش
ستایش
2 ماه قبل

سلام من یک نفر به طور غیر عمد نزدیک گوشم داد زد ممکن هست پرده گوشم پاره شده باشه؟ حس میکنم کم میشونم با اون گوشم ممنون میشم پاسخ بدید

ممد حسین
ممد حسین
2 ماه قبل

سلام من ۱۵سالمه و توی بوکس ضربه تو گوشم خوردم اما هم میشنوم و هم ازش خون و اب یا چرکی درنیومد ایا خود به خود خوب میشه.؟

محمد یاسین
محمد یاسین
2 ماه قبل

سلام گوش پسرم به دلیل سرماخوردگی دچار عفونت شد انتی بیوتیک استفاده کرد خوب شدشنوایی از گوشش دارد اما می گوید احساس می کنم خمیازه می کشم باد از آن خارج می شود چه اقدامی باید انجام دهم

رضا
رضا
پاسخ به  محمد یاسین
2 ماه قبل

باسلام من پیشنهاد میکنم به دکتر تربتیان بیمارستان پارس مراجعه کنید فوق تخصص و بسیار باتجربه میباشند مادر و دخترم رو خوب کردند

مرادپهلوانی
مرادپهلوانی
3 ماه قبل

گوشم شتشو دادم،پرده سوراغ شده وکم شنواشدم

رضا
رضا
پاسخ به  مرادپهلوانی
2 ماه قبل

سلام پرده که سوراخ بشه ۱۰۰% عفونت میکنه حتما به متخصص مراجهع کنید

نام زینت سادات عزیزی
نام زینت سادات عزیزی
3 ماه قبل

سلام دوروز پیش گوش پاکن استفاده کردم در اثر ضربه گوش پاکن فشار اومد حالت برق گرفتگی داشت هم ترشح خون آبه وترشح سفید چسبناک داره درکانادا هستم مراجعه به پزشک مشکل هست براینکه منجر به کم شنوایی نشه چه باید کرد ممنونم پاسخ شمارو بشنوم

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من لیلا هستم پرده گوشم پاره شده دکتر های زیادی رفتم اما هنوز خوب نشدم

رضایی
رضایی
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

سلام چندسالتون هست؟

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

سلام بهترین دکتر معرفی میکنم برو خیابون پیروزی‌بین سوم وچهارم نیرو هوایی مطلب فک‌کنم پلاک ۱۲۵ دکتر حسن سلطانی فوق تخصصی گوش‌و جراحی سر و‌گردن دارای ۵۵ سال سابقه کاری ایشون سریع می‌فهمن احتمالا جراحی میخاد

فاطمه علیپور
فاطمه علیپور
4 ماه قبل

سلام دختر من از گوشش عفونت بیرون میاد بردم دکتر دارو نوشت گفت پرده پاره شده اگه دوباره عفونت نکنه تا سه ماه خوب میشه آیا من دوباره ببرم دکتر

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فاطمه علیپور
5 روز قبل

کاش الان بگید خوب شد شنواییش؟

شوکت ربیعی سلام منم پرده گوشم سوراخ شده
شوکت ربیعی سلام منم پرده گوشم سوراخ شده
4 ماه قبل

سلام من گوش درد گرفتم چن ماه پیش رفتم دکتر عمومی دارو چرک خشک کن و قطره داد خوب شد ولی دوباره درد گرفت بازم رفتم دکتر عمومی دارو و آمپول و سرم داد ولی خوب نشد رفتم پیش یه متخصص یه کم شستشوش داد و دوتا قطره و یه پماد داد ولی بازم خوب نشد و عفونت بد بو و سیاه ازش میومد دوباره رفتم پیش یه متخصص شش تا آمپول یه گرمی و قطره و کپسول داد گفت یه هفته دیگه بیا رفتم شستش گفت حالا میشنوی گفتم نه نوار گوش نوشت انحام دادم گفت پرده گوشت سوراخه اسکن هم گرفتم ولی گفت باید عمل کنی هزینش خیلی بالاست سی و پنج میلیون خواست گفتم ندارم خواستم ببینم راهی بجز عمل هست ممنونم اگه راهنماییم کنید با تشکر ربیعی هستم

محسن
محسن

سلام.من رفتم حموم گوشم گرفته بود.بادستمال کاغذی تمیز کردم فرقی نکرد.داروخانه قطره گلیسیرین داد.که گفت بعد۳روزاستفاده کن بعد برو دکترفلانی.بشورش.استفاده کردم گوشم پر قطره شدوکیپ .مجبور شدم امروز باگوش پاک کن تمیزش کنم.الان کمی خون ابه داره.ودرد بدی اذیتم میکنه .پرده گوشم آسیب دیده.نصف شبی چیکار کنم

Leyla
Leyla
5 ماه قبل

سلام من پرده گوشم برای بار دوم پاره شده سری اول بعد از چندماه جوش خورد و خوب شد ولی بعد ۹ماه هنوزم سوت میکشید خیییلی کم البته متاسفانه امشب بازم پرذه گوشم برا باردوم پاره شد خوب میشه با روش اب نرفتن توش خودش جوش میخوره؟؟

سمیع
سمیع
6 ماه قبل

سلام فقط سوال پرسیده می شه ولی جواب هیچ کس داده نشده و راهنمایی انجام نگرفته ، فقط سوال پرسیدن چه دردی را دوا می کنه

سیفعلی چوبانی
سیفعلی چوبانی
6 ماه قبل

من ظاهرابدلیل شنا کردن سه ماه است که پرده گوشم باره شده وچهارتا پزشک رفتم اسکن گرفتم امروزهم شنوایی سنجی رفتم باز گفتن پرده ترمیم نشده درد مزمن شده به نیمکره راست سرم از بالا تارگ گردن می زنه چون گوش راستمه قطرههای زیادی هم استفاده کردم چکار باید بکنم

اا.
اا.
پاسخ به  سیفعلی چوبانی
2 ماه قبل

منم مث شما متاسفانه هیچکی جوابگو نیس

مهناز
مهناز
7 ماه قبل

در گوشی که عمل شده ولی سوراخ مانده میشه قطره ریخت

حمیده
حمیده
پاسخ به  مهناز
21 روز قبل

سلام درمان بجز عمل برای پارگی پرده گوش هست

محمد موسی
محمد موسی
پاسخ به  حمیده
2 روز قبل

سلام خدمت عمل پارگی پرده گوش چقدر هزینه داره،
ممنون میشوم اگر یک معلومات بتین،

فرشته
فرشته
7 ماه قبل

سلام من گوشم سه روز درد شدید داره وبه شب درد بیشتر می‌شود دکتر رفتم گفت التهاب داره دارو چرک خشک کن استفاده می‌کنم فرقی نکرده باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

آرزو
آرزو
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دوسه ماه است که پرده گوش راستم سوراخ شده وگوش چپم از بچگی کم میشنید نوار گرفتم اونم سوراخ هست من یه ۸ماه هست که عمل چشم داشتم الان دکترم یه قطره بکهام ۵۰ تجویز کردن آیا به چشم آسیب نمیزنه؟

آرزو
آرزو
پاسخ به  آرزو
7 ماه قبل

ببخشیدبکلام۵۰

بهروز
بهروز
8 ماه قبل

سلام پرده گوش سمت چپ من از بچگی پاره شده ولی مشکل نداشته دوماه پیش عفونت کردرفتم دکتر عفونت خشک شد ولی شنوایم گمشده و ووزمی کنه

فاتحی
فاتحی
10 ماه قبل

سلام من ازدردگوش به پزشک مراجعه کردم وایشون دارودادندوگفتندیه سوراخ رازداری وعفونت امانزدیک سه هفته هست دارونصرف میکنم ولی خوب نشده لطفاراهنماییم کنید

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  فاتحی
6 ماه قبل

سلام ایلسنم اون بالا به اقای سیفعلی توضیح دادم اگه دوست داشتید درخاست بدید

علی
علی
پاسخ به  ایلسن
3 ماه قبل

سلام من گوشم تو ورزش کشتی شکسته الان ۴ ۵ روزیه هی احساس درد خیلی کم و وزوز گوش دارم و همینطور گوشم کیپ شده و احساس اختلال تو شنوایی م دارم لطفا کمکم کنید که چکار کنم؟؟؟

علی
علی
پاسخ به  ایلسن
3 ماه قبل

آیا ممکنه که شنوایی مو از دست بدم؟

خیراله.اقازاده.
خیراله.اقازاده.
11 ماه قبل

من.براثر.سیلی.پرده.صماخم.پاره.شده.به.پزشک.مراجعه.کردم.پزشک.محترم.برام.اتی.بیوتیک..تجویز.کرده.واستفاده.مکنم.ولی.وزوز.ازگوشم.نمی.ره.چکارکنم.چه.زودتر.درمان.بشم…….ازلطفتون.ممنونم.

محمد
محمد
پاسخ به  خیراله.اقازاده.
6 ماه قبل

دقیقا منم هم همین مشکلو دارم

امیرحسن
امیرحسن
پاسخ به  خیراله.اقازاده.
2 ماه قبل

سلام‌میشه بپرسم‌خوب شدید یانه چکار کردید

لاله مشرف
لاله مشرف
11 ماه قبل

اگه پرده گوش پاره بشه وآب داخل گوش بره چکار باید کرد

اا.
اا.
پاسخ به  لاله مشرف
2 ماه قبل

باید فاتحه اون گوشو بخونی کلا میشه عفونت و اخرین راه عمل جراحی نزیک ۱۰۰ م هزینه داره

علی
علی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده ۵۲ سالمه از بچگی پرده هر دو گوشم پاره شده والانم عفونت کرده چرکم میاد و درد هم داره اگه راهنماییم کنین ممنون میشم در ضمن میگن روغن محلی بریز به گوشت خوب میشه درسته یا ن خیلی ممنونم راهنمای کنین

ابراهیم قربانی
ابراهیم قربانی
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

بنده هم پنجاه ودو ساله هستم که حدود بیست سال پیش سیلی محکمی ازپدرم خوردم که پیش متخصص گوش و حلق و بینی رفتم که گفتند پرده گوش چپ پاره شده است ولی درمان بیماری را به خاطر بسیاری رها کردم الآن خیلی درد داره که حتی زیرگوشم تا فک درد داره آن چند روزی که آنتی بیوتیک مصرف میکنم خوبه ولی بعد از چند روز دوباره درد داره؟

حیدر
حیدر
11 ماه قبل

سلام مدت ۱۰ماه میشه که از گوشم اب زلال میاد چندتا دکتر هم رفتم یا قطره میدن یا قرص وکپسول ولی هنوز درگیرم صداها رو واضح میشنوم ولی دربعضی از مواقع میگیره که با کمی تکان دادن باز ازاد میشه دکتر میگه که پرده گوشتون اسیب دیده چطور میتتونم با درمان خانگی گوشم را خوب کنم ممنون از شما

منصور علیرضالو
منصور علیرضالو
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
تقربیا یک سال پیش پرده گوشم پاره شد براثر سیلی بعداز چند ماه ب گفته دکتر پردش جوش خورد بارها پیش چندین دکتر رفتم ولی هر سری که اب دهنمو قورت میدم گوشم صدا میده

سیف الله
سیف الله
1 سال قبل

سلام من فوتبال کردم توپ با ضربه محکم خورده تو گوشم از این اتفاق ۳ روز میشه گذشته تا هنوز گوشم به حالت عادی بر نگشته و گوش که ضربه خورده نسبت به اون یکی گوش شنوایی اش کمتره

العوثی هستم لصفاراهنمای کنید
العوثی هستم لصفاراهنمای کنید
1 سال قبل

دکتر رفتم گفت پرده گوشت پاره شده گوشم دردمیکنه چه کارکنم

زهرا
زهرا

سلام اگر پرده گوش پاره شده را عمل نکنیم چه می شود

شوکت ربیعی سلام منم پرده گوشم سوراخ شده
شوکت ربیعی سلام منم پرده گوشم سوراخ شده
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام منم پرده گوشم پاره شده دکتر گفت باید عمل شه ولی هزینش خیلی زیاده چکار کنم ممنونم

فاطمه
فاطمه

سلام چیکارکردین عمل کردین؟؟

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام به گوش من سیلی زدن بعد از اون ۲و۳ روز است که صدای خود رابه درستی نمی شنوم و صدای باد و صوت درگوش شاری دیده می شنوم ایا ممکن است که پرده گوشم پاره شده باشه

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام من سرما خوردم درگوش چپم احساس سنگینی زیاد می کنم ممکنه پ؟رده ی گوشم آسیب دیده باشه؟

نازنین پرهیزکاری
نازنین پرهیزکاری
1 سال قبل

به گوشم سیلی خورده واحساس میکنم که تو سرم هوا پیچیده سرم سنگینه ولی خوب میشنوم ممکنه پرده گوشم پاره شده باشه؟

Jeff
Jeff
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من دیروز طی یه جر و بحث یه سیلی خوردم
الان وقتی بینیم رو میگیرم دهانم رو میبندم و با نفسم فشار میارم احساس میکنم از همون گوشم باد خارج میشه
اما از گوش دیگه نه!
به نظرتون گوشم آسیب دیده؟

حمید
حمید
پاسخ به  Jeff
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز،من هم دقیقا چنین مشکلی برام پیش اومده،مامور کلانتری بی خبر زد روی گوشم این اتفاق برام افتاده،دیدم که مشکل شما برای یک سال پیش بوده،ایا درمان شده گوش شما؟

raff
raff
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

منم امروز اینجوری شدم توروخدا جواب بده نگرانم خوب شدی یا نه

raff
raff
پاسخ به  Jeff
2 ماه قبل

دقیقا منم امروز اینجوری شدم توروخدا جواب بده نگرانم خوب شدی یا نه ؟

هلنا
هلنا
پاسخ به  raff
2 ماه قبل

سلام این مشکلم من دارم بر اثر سیلی خوردن برام پیش اومده رفتم دکتر گفت پرده گوشم پاره شده اندازه کم

مهدیس
مهدیس
1 سال قبل

سلام.من دخترم ۵.۵ سالشه و امسال پیش دبستانی میره بخاطر ابتلا به آنفولانزا دچار عفونتو پارگی پرده گوش راست و بعد از معاینه پزشک متخصص گوشو حلقو بینی،ازگوش راستش آب بتدریج و طی چهار پنج روز تخلیه شد و پزشکش از روز معاینه دوهفته انتی بیوتیک نوشت و هردوهفته معاینه وگرفتن نوارگوشو تجویز آنتی بیوتیک به مدت یک ماهونیم ادامه داشت و بازم سرماخورد و گوشش دوباره درد گرفت و بازم معاینه و عکس از لوزه سوم انجام شد و همچنین ونوارگوشو شنوایی سنجی انجام شد که هیچ تغییری نسبت به دو نوار قبلی نداشت و برای بار چهارم بمدت دوهفته باز انتی بیوتیک و سرم شستشو و اسپری بینی تجویز شد و دوباره از شب معاینه از گوش راستش آب چرکی بمدت سه روز تخلیه شد البته شدت تخلیه آب نسبت به دفعه اول تخلیه خیلی کمتر بود ودیشب درد گوشش خوب شده و آبم از گوشش نمیاد میخواستم ببینم این طبیعیه؟دکترش گفته اگه این بار آنتی بیوتیک اثر نکنه باید عمل vt باید انجام بشه ببخشید که طولانی شد خاستم کامل توضیح داده باشم منتظر جوابتان هستم.ممنون

محمدصدرا
محمدصدرا
پاسخ به  مهدیس
1 سال قبل

سلام دختر خواهرم ۸ماهش هست امروز رفته دکتر براثر عفونت شدید پرده گوشش پاره شد ودیشب ازگوشی آب اومده دکتر گفته دوهفته دیگه بیاد دکتر گفته احتحتما داره خوب بشه امکانش هست اگه خوب نشه درمان داره؟

فرشته صفایی
فرشته صفایی
1 سال قبل

سلام من ۱۵ سال است پرده گوشم پاره شده و بعضی وقت ها عفونت هم دارد چند بار هم دکتر رفتم گفتن باید عمل شود چنون پول عمل نداشتم نتانستم اعلان هم شنوایم کم شده آیا خطر دیگری هم برایم دارد

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  فرشته صفایی
6 ماه قبل

سلام اون بالا توضیح داددم اصلا نیازی به عمل نیست کارتون سخترمیشه اگه اعتماد دارید چون گفتید پولم نمیرسه برای عمل دوست داشتید تشریف بیارید تا درعرض سه روز هرنوع بیماری که درگوشتون هست دوابشه وواقعا میخاید از گوش دردرهاشوید Aibisan روبیکمه بعده خوب شدن هم میتونید واریز کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ایلسن
3 ماه قبل

درمانش چیه

مصطفی زارع کرج
مصطفی زارع کرج
1 سال قبل

سلام برادرم ۴۲ سال سن داره پسرش یک چیز کرده تو گوشش پرده پاره شده درمان میشه؟

غفارنژاد
غفارنژاد
1 سال قبل

سلام دکتر همسرم باسیلی خیلی محکم به گوشم زده یه طرف سرم سنگینی و درون گوشم مثل اینکه حوا توش حرکت میکندبنظر شما جه اسبی دید

سحر
سحر
پاسخ به  غفارنژاد
11 ماه قبل

سلام دکتر دیشب شوهرم به من سیلی زد و از اون موقه تا الان حس شنوایی زیاد ندارم یه زره میشنوم احساس میکنم گوشم بنده و توش سوت میزنن و توش صدا وز وز هم هس یکمم درد داره میشه لطف کنید منو رهنمایی کنید نگرانم

قاسم محمدی
قاسم محمدی
پاسخ به  سحر
10 ماه قبل

سلام آیابا عمل پرده گوش شنوایی شم خوب میشه

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من امروز رفتم باشگاه پای دوستم خورد به گوشم و حالا احساس سنگینی میکنه
آیا پرده گوشم پاره شده؟

سمور
سمور
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام خیلی درد میکشم پرده گوشم دوتاش پاره شدن میشه سرکه داخل گوشم میریزم

سعید
سعید
2 سال قبل

سلتم خسته نباشید من ی یک ماهی میشه ک پردی گوشم سوراخ شده دکترم رفتم گفت سوراخ شده پردی گوشتون ولی کوچیکه ب من امکسیلین داد خوردم ک عفونت نکنه .نه عفونت کرده ن درد میکنه فقط حس میکنم ی خورده سنگینه دکترگفت دوماه ک گزشت بیا ببینم میخواسوم بدونم خوب میشه یا باید جراحی کنم .متشکرم ازشما

نازنین پرهیزکاری
نازنین پرهیزکاری
پاسخ به  سعید
1 سال قبل

سلام به گوشم سیلی خورده احساس میکنم تو سرم هوا پر شده به نظره شما پرده گوشم پاره شده؟

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام همسرم چندسالی است خارش شدیدگوش به همراه پارگی پرده وکم شنوایی مواجه است میشه لطفاراهنمایی بفرمایید

nramezani526@gmail.com
nramezani526@gmail.com
2 سال قبل

سلام من دیروز سیلی شدید بر گوشم وارد شده که اون لحظه صدایی داد الان هم گوشم خیس میشه خیلی کم میخواستم بدونم که آیا پرده گوشم پاره شده؟؟

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  nramezani526@gmail.com
2 سال قبل

سلام
حتما برای معاینه به متخصص مراجعه کنید .

مریم
مریم
2 سال قبل

من دچار پارگی پرده گوش شده ام و حالت کیپ شدگی را احساس میکنم .پزشک گفته دو ماه دارو انتی بیوتیک بخورم اگه ترمیم نشد عمل انجام بدم فقط میخام بدونم بعد از عمل شنوایی کامل میشه یا نه چون الان شنواییم کم شده
ممنونم

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
دریافت مشاوره آنلاین عفونی با دکتر ندا ضامن میلان

حیدری
حیدری
2 سال قبل

سلام دختر۵ساله دارم ک متاسفانه بعد از سیلی به گوشش گفت که گوشش صدا میده،صدا مدتی قطع میشه و بعدازکمی بازصدا میاد ولی هیچ حس دردی نداره من خیلی مضطربم لطفا راهنماییم میفرمایین ممنونم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  حیدری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
برای ویزیت و انجام سنجش شنوایی به متخصص مراجعه کنند.

ثاقب
ثاقب
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
1 سال قبل

سلام پرده گوش من سلاخ است در زمستان درد میکنه وزوز هم میکنه وا نمیتوانم صدا را هم شنیده نمیتوانم

پیروز
پیروز
3 سال قبل

با سلام … گوش من در اثر یک ضربه ناگهانی از طرف خودم جهت بیدار کردن و هوشیاری خودم به شدت سوت کشید … بعد تز بیست و چهار ساعت حس کردم وقتی بلند صحبت میکنم همان گوش سوت میکشد فقط موقعی که خودم با صدای بلند حرف میزنم . دردی ندارم و مشکل شنوایی هم ندارم علت این سوت کشیدن چه میتواند باشد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  پیروز
3 سال قبل

گاهی اوقات به دنبال ضربه عصب گوش اسیب میبینه .
حتما باید نوار گوش انجام بشه و به پزشک متخصص گوش و حلق بینی مراجعه بشود.
تا مشخص شود ک اسیب وارد شده تا چه حد است؟

دکمه بازگشت به بالا