علل کیپ شدن گوش چیست؟ روش های درمان کیپ شدن گوش آن

درمان کیپ شدن گوش و سوت کشیدن، سینوزیت و کیپ شدن گوش

فهرست مطالب

کیپ شدن گوش چیست؟

بسیاری از افراد تجربه‌ی کیپ شدن گوش دارند، در این حالت گوش سنگین می‌شود و فرد ناخودآگاه برای رفع این گرفتگی به گوش ضربه می‌زند تا آن را باز کند. این حالت ناگهانی اتفاق می‌افتد و معمولا چند ثانیه یا چند دقیقه طول می‌کشد و بعد از این فاصله‌ی زمانی از بین می‌رود. اگر این عارضه برطرف نشود می توان روش های درمان کیپ شدن گوش را انجام داد.

کیپ بودن گوش نشانه چیست ؟

کیپ شدن گوش به‌دلیل کاهش فشار هوای گوش میانی و کشیده شدن پرده صماخ به سمت داخل گوش ایجاد می‌شود. پرواز در ارتفاع، بیماری‌های گوش می‌تواند باعث این عارضه شود.

راه‌های درمان کیپ شدن گوش چیست؟

کیپ شدن گوش  حالت آزار دهنده‌ای که فرد را کلافه می‌کند. به همین دلیل سوال اغلب افراد این است که   برای کیپ بودن گوش چه باید کرد؟ راه‌های مختلفی با توجه به علت کیپ شدن گوش برای درمان و رفع این عارضه وجود دارد.

درمان کیپ شدن گوش به روش خانگی چگونه است؟

گرفتگی و کیپ شدن گوش‌ها عارضه‌ای بی‌خطر است و در مواردی که علت آن ابتلا به بیماری خاصی نباشد خیلی سریع از بین می‌رود. برای رفع کیپ بودن گوش باید روش‌های مراقبتی و درمانی انجام دهیم. این روش‌ها متناسب با علت ایجاد کننده‌ی کیپ شدن گوش اعمال می‌شود.

درمان خانگی کیپ شدن گوش با خشک شدن

داخل مجرای گوش خارجی به‌طور طبیعی ماده‌ای به نام جرم گوش یا سرومن ترشح می‌شود. این ماده برای محافظت گوش در برابر عفونت و ورود اجسام ریز و حشرات به گوش ترشح می‌شود و گوش را در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. تجمع این ماده در گوش و شستشوی نامناسب گوش یک علت شایع برای کیپ شدن گوش است.

همچنین خیلی از افراد بعد از استحمام یا شستشوی گوش دچار عارضه‌ی کیپ شدن گوش می‌شوند. علت کیپ شدن گوش بعد از شستشو این است که مواد شوینده وکف با جرم‌های قبلی ترکیب می‌شود و مسیر گوش میانی را مسدود می‌کند و فرد با کیپ شدن گوش و سوت کشیدن آن مواجه می‌شود.

علل کیپ شدن گوش ها

برای این‌که  کیپ شدن گوش بعد از شستشو و استحمام ایجاد نشود باید گوش را بلافاصله با گوش پاک کن تمیز کرد یا با یک دستمال فضای گوش را خشک کرد.

درمان خانگی کیپ شدن گوش با خنثی کردن کمبود فشار هوا

کیپ شدن گوش و درمان خانگی آن با باد کردن لپ و بینی هم امکان پذیر است. برای رفع  کیپ بودن گوشها می‌توانید دماغ خود را با انگشتان محکم بگیرید و با دهان بسته نفس عمیق بکشید و لپ خود را باد کنید. این حرکت باعث می‌شود کمبود فشار در گوش از بین برود.

این تکنیک به نام والسالوا شناخته می‌شود. در استفاده از این روش باید دقت کنید هوا را با شدت از دماغ بیرون ندهید، چون ممکن است به پرده‌ی گوش آسیب برسد. بعد از انجام این تکنیک مکیدن یک آبنبات به باز نگه داشتن شیپور استاش کمک می‌کند.

درمان خانگی کیپ شدن گوش با خمیازه کشیدن

درمان خانگی صدای باد در گوش با خمیازه کشیدن امکان پذیر است. خمیازه کشیدن باعث می‌شود فشار هوا از گوش خارج شود و احساس کیپ بودن گوش و وزوز کردن یا صدای داخل گوش از بین برود.

درمان خانگی کیپ شدن گوش با کمپرس گرم

درمان کیپ شدن گوش سرماخوردگی  با کمپرس گرم در خانه امکان پذیر است. اگر حوله‌ی گرم یا کیسه‌ی آب داغ روی گوش کیپ شده بگذارید ، جریان خون در این ناحیه بیشتر می‌شود و عارضه رفع می‌شود.

در مواردی که ابتلا به عفونت باعث کیپ شدن گوش شود احتمالا گوش درد هم همراه آن است. استفاده از کمپرس گرم درد را هم تسکین می‌دهد.

درمان خانگی کیپ شدن گوش با گرفتن گوش‌ها

برای درمان کیپ شدن گوش در هواپیما می‌توانید قبل از این‌که فشار هوا تغییر کند گوش‌های خود را با دست بپوشانید و مانع از ورود هوا به گوش شوید. یک کار ساده‌ی دیگر هم می‌توانید انجام دهید؛ انگشت اشاره خود را چند بار داخل گوش فرو کنید.

درمان خانگی کیپ شدن گوش‌ها با آدامس جویدن

وقتی تغییر فشار جو باعث کیپ شدن گوش شود، باید کاری انجام دهیم که این فشار متعادل شود. جویدن آدامس یکی از کارهایی است که باعث رفع کیپ شدن گوش می‌شود.

درمان خانگی کیپ شدن گوش‌ها با جوش شیرین

التهاب آلرژیک و عفونت سینوسی باعث کیپ شدن گوش  و بینی می‌شود و جوش شیرین با خاصیت قلیایی می‌تواند این احتقان را برطرف کند. با جوش شیرین باید یک اسپری تهبه کنید. به همین خاطر یک فنجان آب را بجوشانید و به آن یک قاشق مربا خوری جوش شیرین و نمک بدون ید اضافه کنید. بعد از سرد شدن آن را با قطره چکان داخل بینی بریزید. رفع گرفتگی بینی باعث تنظیم فشار هوا می‌شود و کیپ شدن گوش را از بین می‌برد.

با استفاده از اپلیکیشن پذیرش ۲۴ با پزشک آنلاین گوش و حلق و بینی در مورد راه‌های رفع گرفتگی گوش صحبت کنید و بدون مراجعه‌ی حضوری مشکل خود را حل کنید.

درمان کیپ شدن گوش

درمان کیپ شدن گوش در طب سنتی چگونه است؟

درمان‌های طب سنتی برای رفع کیپ شدن گوش و گرفتگی آن شامل روش‌هایی است که با استفاده از گیاهان دارویی انجام می‌شود. این روش‌ها لزوما نباید توسط پزشک یا متخصص طب سنتی انجام شود و فرد بیمار به تنهایی با استفاده از راهنمایی قادر به انجام این روش‌ها است.

درمان کیپ شدن گوش  در طب سنتی با سیر

سیر یک گیاه معجزه گر برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله گرفتگی گوش است. برای استفاده از سیر دو روش وجود دارد.

  • استفاده از روغن سیر

برای تهیه‌ی روغن سیر چند حبه سیر خرد شده را با روغن زیتون و آب  مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و آن را هم بزنید تا کمی سفت شود. بعد از خنک شدن دو قطره از این روغن را داخل گوش بریزید و بعد از  ۵ دقیقه آن را از گوش تخلیه کنید و با گوش پاک کن مجرای گوش را تمیز کنید.

  • استفاده از کمپرس سیر

سیر برای درمان کیپ شدن گوش به‌صورت ترکیب با آب و نمک یک روش موثر است. این مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. یک تکه پارچه‌ی تمیز را به این مواد آغشته کنید و با همان گرما روی گوش بگذارید تا کیپ شدن گوش از بین برود.

درمان کیپ شدن گوش با اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه دارویی با خاصیت باز کنندگی مجاری تنفسی و احتقان است. کیپ شدن گوش را هم می‌توانید با بخور اکالیپتوس برطرف کنید.

برای استفاده از این روش مقداری اکالیپتوس را داخل آب جوش بریزید و بخار حاصل از آن را وارد مجاری تنفسی کنید. عبور بخار از مجاری تنفسی باعث باز شدن عروق و شل شدن مخاط می‌شود.

درمان کیپ شدن گوش در طب سنتی با سرکه سیب

سرکه‌ی سیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند عوامل باکتریایی یا عفونی را از بین ببرد. برای استفاده از سرکه سیب باید روی یک سمت از بدن دراز بکشید و با قطره چکان چند قطره سرکه سیب داخل گوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این زمان گوش را با پنبه پاک کنید. این روش کیپ بودن گوش را از بین می‌برد.

درمان کیپ شدن گوش در طب سنتی با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای نرم کردن و خارج کردن ترشحات از گوش است. در این روش  برای درمان کیپ بودن گوش باید چند قطره روغن زیتون را باید داخل گوش بریزید و  بعد از نیم ساعت گوش را از روغن تمیز کنید.

اهمیت پاک کردن گوش در این است که چرب بودن مجرای گوش باعث جذب گرد و خاک و ایجاد جرم داخل گوش می‌شود.

درمان کیپ شدن گوش با برگ ریحان

استفاده از برگ ریحان یک روش تایید شده در طب سنتی برای از بین بردن  کیپ بودن گوش است. اگر می‌خواهید احساس گرفتگی و سوت کشیدن گوش را درمان کنید، باید چند برگ ریحان را خرد کنید و آب آن را داخل گوش بریزید.

فقط حواستان باشد آب ریحان به قدری زیاد نباشد که به پرده‌ی گوش برسد، چون باعث آسیب  به پرده و کم کردن شنوایی می‌شود.

درمان کیپ شدن گوش با دارو چگونه است؟

پزشک با پیدا کردن علت و درمان کیپ شدن گوش بیمار را به زندگی عادی برمی‌گرداند و ناراحتی ناشی از این عارضه را کم می‌کند. برخی داروهایی که برای درمان کیپ شدن گوش استفاده می‌شود را بدون نسخه هم می‌توان تهیه کرد.

درمان کیپ شدن گوش با اسپری

در صورتی‌که جزو افرادی هستید که کیپ شدن گوش و گرفتگی بینی  را باهم تجربه می‌کنند، می‌توانید هنگام سفر با هواپیما یک ساعت قبل از  برخواستن و فرود از اسپری ضد احتقان استفاده کنید.

افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند همراه گرفتگی بینی، کیپ شدن گوش را هم تجربه می‌کنند. این افراد برای درمان کیپ شدن شدید گوش ناشی از سینوزیت باید از ضد احتقان‌های بینی استفاده کنند یا بینی را با محلول‌های نمکی شستشو دهند.

درمان کیپ شدن گوش با قطره

یک علت بروز کیپ شدن گوش ابتلا به عفونت‌های ویروسی است. افرادی که مبتلا به عفونت تنفسی می‌شوند علائم سرگیجه، گرفتی بینی و گوش دارند. درمان کیپ شدن گوش و سرگیجه این افراد با قطره‌های برطرف کننده‌ی عفونت به سادگی انجام می‌شود.

درمان دارویی کیپ شدن گوش

نکات مهم در استفاده از قطره گوش

  • برای استفاده از قطره باید به یک سمت دراز بکشید و لاله‌ی گوش را با یک دست بکشید، تا قطره کاملا داخل مجرای گوش ریخته شود.
  • اگر قطره گوش را بدون نسخه از داروخانه تهیه می‌کنید حتما توجه کنید که حاوی الکل باشد چون الکل خاصیت خشک کنندگی دارد.

همچنین باقی ماندن آب داخل گوش بعد از استخر رفتن و شنا یا استحمام ممکن است باعث بروز عفونت‌های باکتریایی شود. در این موارد از قطره برای درمان کیپ شدن گوش و درد گوش استفاده می‌شود.

درمان کیپ شدن گوش با آنتی‌هیستامین

کیپ شدن گوش در بعضی افراد به علت آلرژی است. این افراد وقتی در تماس با آلرژن‌هایی مانند گرده‌ی گل قرار می‌گیرند، دچار آبریزش بینی و چشم و گرفتگی گوش و بینی می‌شوند.  داروهای آنتی‌هیستامین این علائم را از بین می‌برد. البته بهتر است این دارو را با نسخه‌ی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مصرف کنید.

کیپ شدن گوش و کرونا چه ارتباطی به هم دارند؟

کرونا یک بیماری نوظهور و ناشناخته است و به همین دلیل ممکن است در افراد مختلف تظاهرات متفاوتی داشته باشد. با این‌که راه انتقال این بیماری از طریق گوش ممکن نیست اما درگیر شدن حلق با ویروس ممکن است باعث کیپ شدن گوش شود.

گرفتگی گوش و کرونا

علایم کرونا داشتم و تست مثبت شد تقریبا از روز ۲۰ به بعد گوشهام کیپ میشد این کیپ شدن در گوش راستم بیشتر است به طوری که گاهی احساس میکنم صدای تکان خوردن مثل آب در گوشم هست وحالت نبض زدن این گرفتگی دائمی نیست چند ساعت خوب میشه دوباره برای چندین ساعت گرفته میشه دکتر عمومی رفتم گفت مشکلی ندارند خیلی کلافه شدم چون دبیر هستم و باید تدریس کنم لطفا بگید چکار کنم آیا این گرفتگی مربوط به کرونا است

احتمالا به دلیل انسداد شیپور استاش که مجرایی است بین بینی و پشت پرده گوش دچار اوتیت سروز شده اید معمولا در افرادی که زمینه الرژی یا پولیپ بینی یا بزرگی لوزه یا انحراف بینی و مشکلاتی شبیه این دارند دیده می شوند در بیشتر مواقع قابل درمان دارویی است به همکار گوش حلق بینی مراجعه کنید

برای کیپ شدن گوش چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

کیپ شدن گوش معمولا بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. اما اگر موارد زیر همراه با کیپ شدن گوش بروز کند حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

  • سرگیجه
  • گیجی و عدم تعادل
  • بی‌حسی یا فلج شدن صورت
  • صدای زنگ و وزوز در گوش
  • خروج چرک و عفونت از گوش

پذیرش ۲۴ یک وب سایت تخصصی پزشکی است که به شما امکان مشاوره با پزشک آنلاین می‌دهد. اگر دچار کیپ شدن گوش شده‌اید و صداها را به خوبی نمی‌شنوید، می‌توانید برای رفع نگرانی از پزشک آنلاین متخصص گوش و حلق و بینی کمک بخواهید.

گفتگوی آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی

۳.۶/۵ (۲۹ نظر)

منبع
www.123dentist.comwww.nashobavalleydental.comwww.medicalnewstoday.comnewlifepkl.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
258 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
بی نام
5 روز قبل

من ۳ روزه گلو درد داشتم و گوشم ضربه خورده بود و کیپ شده بود و رفتن دکتر قطره داد و الان وقتی مصرف میکنم می‌ره تو گوشم و قطره گوشمو کیپ می‌کنه

عالی
عالی
9 روز قبل

من هم گوشهام مخصوصا گوش چپ کیپ شد قطره گلیسرین ریختم و ساکشن کردم ولی خوب نشد فهمیدم از گوش خارجی و جرم نیست. اودیومتری کردم دکتر گفت سکته عصب شنوایی هست . دارم دگزامتازون تو گوشم تزریق میکنم فعلا خوب شده . ولی ام آر آی هم برای رد علل مغزی باید داد .

مریم
مریم
12 روز قبل

سلام منم ۲هفته پیش سرما خورم خوب شدم بعدش گوشم کیپ شده .دکتر شستشو هم داد ولی خوب نشدم .گفت عفونت داره ولی دارو هم مصرف کردم بازهم فایده نداشت.نمیدونم ویروس جدیده .چیه ؟اعصابمو خورد کرده.

مریم
مریم
12 روز قبل

سلام منم ۲ هفته ست که سرما خوردم وبعد ازسرما خورگی گوشم کیپ شده .شستشو هم دادم فایده نداشت.دکتر گفت عفونت داره دارو داد.ولی باز هم فایده ای نداشت .این ویروس جدیده چیه اخه اعصابمو خرد کرده.

مهدی
مهدی
17 روز قبل

سلام.خسته نباشید،من چند ماه دچار سرگیجه وکیپ شدن گوش شدم دکترمغز اعصاب رفتم گفتن مغزهیچ گونه مشکلی نداره میخواستم بدونم مشکل من چیه این بیماری من رو زمین گیر کرده زندگی رو مختل کرده وناامید شدم اززندگی.

امیرعلی
امیرعلی
20 روز قبل

فقط گرفتگی گوش دارم

امیرعلی
امیرعلی
20 روز قبل

سلام آقای دکتر خواهش میکنم من گوشم میگیره هر کاری میکنم خوب نمیشه چند بار هم دکتر متخصص رفتم ولی خوب نشوده همین گوش با حس شده از خواب آرام افتادم استرس دارم شبی نشوده باگریه نخوابم تورو خدا یه راه حلی برام بزارید تا گوشم خوب شه

کلثوم
کلثوم
29 روز قبل

گوشم بسته اس هیچی نمی شنوم چکار کنم رفتم دکتر گفت فرم کرد یه سری قطره داد اما فایده نداره

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من چند روز گوشم کیپ می شد خیلی اذیت می شدم اشک مصنوعی چند بارریختم هربار یک قطره خوب شدم

الی
الی
2 ماه قبل

سلام دوستان یه ماهه گوش چپم کیپ شده چیکارش کنم ؟طب کارهم دارم میترسم بگن کم شنوایی ردم کنن

ابوالفضل
ابوالفضل
2 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه و یکی از گوشام حس میکنم سنگین شده و کلافه ام کرده دو هفته پیش هم این اتفاق افتاد ولی خوب شد اما دوباره گوشم احساس پری و کم شنوایی دارم اعصابم خیلی خورده دکتر متخصص هم رفتم ولی میگه چیزی نیست راه حلش چیه کسی می‌دونه بگه

جعفر
جعفر
پاسخ به  ابوالفضل
1 ماه قبل

روغن بنفشه شب بریز دو قطره

سلین
سلین
2 ماه قبل

سلام
ببخشید میشه بگین باید چیکار کنیم با گوش هامون خوب بشن

آرش
آرش
2 ماه قبل

دوستانی که قبلا این مشکل رو داشتن لطفا بگن رفع شده یا باهاش کنار اومدن ؟ این چه مشکلی هست که همه دارن درگیرش میشن؟ کلافه شدم

M.y
M.y
پاسخ به  آرش
1 ماه قبل

بعید نیس یه ویروس جدید باشه.این همه سرما خوردم تا حالا مشکل کیپ شدن گوشی نداشتم.از یه ماه پیش بیمار شدم.حالا مجدد گوشم کیپ شده و خیلی اذیت می کنه.کم می شنوم

حمید
حمید
2 ماه قبل

سلام گوش من کیپ شده

مرتض
مرتض
2 ماه قبل

سلام من ی مدته ک وقتی ی چی میخورم یهو گوش سمت چپم میگیره در حد کر شدن بعد از غذا م تموم میشه کم کم باز میشه مشکل چیه

جعفر
جعفر
پاسخ به  مرتض
1 ماه قبل

زیاد میخوری گوش خسته میشه

ایمان
ایمان
پاسخ به  جعفر
1 ماه قبل
فاطمه م
فاطمه م
2 ماه قبل

سلام
یک ماه میشه گوشم صدا میده بعضی وقتی خیلی کم اگه توجه نکنم متوجه نمیشم ولی باز بعضی وقتی زیاد که اذیت میشم دکتر رفتم گفتن مشکلی نداره از استرس هست و هنوز خوب نشده میشه یک راه حل بدین برا خوب شدن صدا

مسعود
مسعود
پاسخ به  فاطمه م
3 روز قبل

وز وز گوشه درمان نداره خانمم چند ساله این مشکل داره هرجا هم بگی بردمش باید سر کنی

فاطمه م
فاطمه م
2 ماه قبل

سلام من یک ماهی شده گوش راستم صدا میده بعضی وقتی خیلی آروم صدا میاد ولی باز بعضی وقتی خیلی صدا میاد اذیتم میکنه گوشمم انگار سنگین شده به دکتر مراجعه کردم گفتن اصلا مشکلی نداره میشه یه روشی بگین که این صدا ازبین بره

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط فاطمه م
ابوالفضل مرادی
ابوالفضل مرادی
2 ماه قبل

سلام ببخشید اگر میشه کسی منو راهنمایی کنه من ۳ روز بود گلودرد داشتم رفتم دکتر دارو داد گلودردم خوب شد گوشم رو نگاه کرد گفت کمی قرمز شده ولی مشکلی نداره ولی الان امروز که روز چهارمه گوش چپم کیپ شده و احساس میکنم گوش راستم بازه و گوش چپم بسته هست ایا لازمه مجددا پیش پزشک برم یا خودش برطرف میشه

مهناز
مهناز
پاسخ به  ابوالفضل مرادی
2 ماه قبل

بخاطر سرماخوردگی هست

سعید
سعید
پاسخ به  ابوالفضل مرادی
2 ماه قبل

سلام دادش چکار کردی خوب شدی؟؟

مهناز
مهناز
پاسخ به  ابوالفضل مرادی
1 ماه قبل

خودش خوب میشه و یه کاری کن بینیتو با دستت بگیر و دهانت رو هم باد کن همینجوری سر گوشات فشار میاد و باز میشه البته اگه تکرار کنی

M.y
M.y
پاسخ به  ابوالفضل مرادی
1 ماه قبل

سلام.من هم سه هفته پیش سرما خوردم و گلودرد و آبریزش ووو..دکتر رفتم دارو داد.بهتر شدم.بعد سه هفته از دیروز گوش چپم کیپ شده اذیت می کنه.دکتر رفتم گفتم گوشت جرم داره.فعلا کوماکسی داد ولی گفت باید شستشو داد.من هم استرس دارم.چون شستشو ممکنه آسیب بزنه

مهدی رحیمیان
مهدی رحیمیان
3 ماه قبل

گوش من گیپ شده و صدا کم می‌شنود دلیلش چیشت

جعفر
جعفر
پاسخ به  مهدی رحیمیان
1 ماه قبل

بخور بده،روغن بنفشه بریز خوب میشه

حسن
حسن
3 ماه قبل

سلام
من یکی دو ماه هست گوشهام کیپ میشه با گرفتن بینی وباد کردن دهان باز میکنم ولی به دایم گوشهان گیپه دیگه خسته شدم میشه خودم درمان کنم یا به پزشک مراجعه کنم تورو به خدا کمکم کنید وراهنماییم کنید

ملیکا
ملیکا
پاسخ به  حسن
1 ماه قبل

نوار گوش بده احتمالا هوای گوشت کامل خارج نمیشه باد کردن بادکنک و آدامس جویدن بهترت میکنه

احسان شهیدی فر
احسان شهیدی فر
3 ماه قبل

سلام
خیلی ممنون برای این مقاله عالیتون

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط احسان شهیدی فر
مهناز
مهناز
3 ماه قبل

سلام ، من گوشام به علت سرماخوردگی کیپ شده یا بهتر بگم کم شنوا شدم ، تقریبا سه چهار روزه روز اول هم از گوشم یچیزایی مثل آب میومد وز وز هم داشت ، آیا طبیعیه زود خوب میشه یا مراجعه کنم به دکتر، سپاس

عبدالحسین
عبدالحسین
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

برو دکتر اینجا چیز خوبی که بکار بیاد رو نگفت

مهناز
مهناز
پاسخ به  عبدالحسین
2 ماه قبل

آره نگفت

مهناز
مهناز
پاسخ به  عبدالحسین
2 ماه قبل

آره نگفت

رضا
رضا
3 ماه قبل

و من قبل از این گوشدچپم کیپ بود و ۷ ماه می شد که گوش چپم کیپ بود

رضا
رضا
3 ماه قبل

و من ۱۱ سالمه و سرما خوردم

طلا
طلا
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

خوب چیکارت کنم

رضا
رضا
3 ماه قبل

من گوش راستم کیپ شده وهر کاری می کنم درست نیشه و احساس می کنم در گوشم آب یا هوا است

عبدالحسین
عبدالحسین
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

به خاطر اینکه سرما خوردی
بعد چند روز خوب میشه
اگه دیدی داره آب ازش در میاد برو دکتر

رها
رها
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

دقیقا منم همینطوریم از پریروز الان بدتر شده اصلا نمی شنوم با گوش سمت راستم

علی ترکیان
علی ترکیان
پاسخ به  رها
2 ماه قبل

منم کوش سمت چپم ۸ روزه که کیپه دکتر هم رفتم اما هنوز هم مشکل دارم

سحاد
سحاد
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

الان خوب شده؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رها
28 روز قبل

سلام یه هفته زایمان کردم واز شب اول زایمان گوش سمت چپم گرفته زایمان طبیعی داشتم آیا خودش باز میشه با به دکتر مراجعه کنم

آذر میرزایی
آذر میرزایی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من سه روز هر دو گوشام کیپ شده با کمپرس حوله آب گرم امتحان کردم خوب نشدم لطفا بگید چکار کنم

dr.alireza doosti
dr.alireza doosti
پاسخ به  آذر میرزایی
3 ماه قبل

فلفل بو کن تا عطسه کنی جوشانده عرق نعاع یک لیوان به همراه بارهنگ یک لیوان عرق نعاع بهمراه ۲ ۳ قاشق بارهنگ به مدت ۵ دقیقه بجشون میل کن نباید به مدت یک ماه اب سرد میوه سردی هر چیزی که به سردی مربوطه بخوری اینکارو بکنی تمام عفونت ها میاد بیرون درس میشی موفق باشی

عبدالحسین
عبدالحسین
پاسخ به  dr.alireza doosti
3 ماه قبل

داداش اینها همه طب سنتی هست
و چرت و پرته
فقط باید بری دکتر گوشت رو شست و شو بده همین
فلفل بو کن عطسه بزنه مسخره است

مجیدرضا
مجیدرضا
3 ماه قبل

سلام دکتر من اکثر اوقات گوش چپ دچار گرفتگی میشود با گرفتن بینی وباد کردن دهان خوب میشود دکتر هم رفتم موردی نبود گاهی باسر درد هم هست لطفا راهنمایی کنید

علی از شیراز هستم
علی از شیراز هستم
3 ماه قبل

سلام با عرض ادب گوشم کیپ شده چند روزی هست رفتم دکتر بهم قرص داد گفت که التهاب داره گوشت میخورم ولی باز نمیشه گوشم خیلی کلافم کرده چکار کنم ۳۷ سالمه ممکنه رهنمایی بفرماید

مجید
مجید
4 ماه قبل

یک هفته گوشم گرفته چه کارکنم رفتم دکتر گفته گوشت شستشو بده ولی اثر نکرد

حسن ب
حسن ب
4 ماه قبل

سلام من الان دو ساله هر دو گوشم کیپ شده به دکتر مراجعه کردم میگه هیچ مشکلی نداره میشه بگید چکارکنم

علی
علی
پاسخ به  حسن ب
4 ماه قبل

سلام قطره استریل چشمی بخر حدود۴تا۵تا بخر و هر روز سه تا چهار قطره وارد گوشت بکن و سه چهار دقیقه دراز بکش و طوری دراز بکش که قطره از گوشت خارج نشه(از کنار بخواب)اینکارایی که گفتمو انجام بدی حدود۱ماه تا۲ماه خوب میشی

حسن ب ش
حسن ب ش
4 ماه قبل

حسن ب ش

مهتاب
مهتاب
4 ماه قبل

سلام من به علت سرماخوردگی گوشم تقریبا کیپ شده مثل حالت توی هواپیما،دکترم گفت ملتهب شده و یه دوره آنتی بیوتیک داد دوباره که مراجعه کردم گفت اتلهتابش رفع شده ولی روزی سه بار بینی رو بگیر و لپ هات رو باد کن تا گوشت باز بشن ولی الان یک هفته س هنوز همونجوری کم میشنوم و خیلی کلافه کنندس

مهناز
مهناز
پاسخ به  مهتاب
3 ماه قبل

سلام خواهر ، من با همین روش گوشام خوب شدن الا بهترم ، از قبل بهتره یه ذره‌ای

عبدالحسین
عبدالحسین
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

عه وا
شما که خوب شدین به همه بگین پس روش خوب شدنت رو

مهناز
مهناز
پاسخ به  عبدالحسین
28 روز قبل

خب همینی که بینی رو بگیر لپ هات رو باد کن تا گوشت باز بشن دیگه همینه روش

Elina
Elina
4 ماه قبل

سلام من خیلی وقته از هنسفری استفاده میکنم و تقریبا هم صدا بلند هستش و تقریبا یه دو شه روزه حس میکنم داخل گوشم سنگین شده یه چیزی شبیه کیپ شدن گوش ممکنه به پرده ی گوشم آسیبی وارد شده باشه؟ لطفا زود جواب بدید ممنون

امیرمهدی
امیرمهدی
4 ماه قبل

سلام من پسرم دویاره سه هفته هست گوشش کیپ میشه دماغشو می گیره برای چند دقیقه باز میشه کلافه کرده دکترم برم گفته نه عفونت داره نه مشکل دیگه هست ولی خیلی اذیتش می کنه میشه راهنمایی کنین چیکار کنم

هانیه پناهی
هانیه پناهی
پاسخ به  امیرمهدی
4 ماه قبل

سلام دختر منم ۱۱ داره ۴ماهه گوشاش گیپ شده طفلی خیلی ادیت میکشه کلی دکتر بردم میگن هیچ. چیزیش. نیس چیکارکنم من بدجوری اذیت میشه

اکبر
اکبر
پاسخ به  امیرمهدی
3 ماه قبل

سلام . سینوساش عفونت دارن

محمد
محمد
5 ماه قبل

آقا سلام من ۱۱ سالمه تقریبا ۱یا ۲ هفته هست گوش چپم کیپ هست کلافه شدم چیکار کنم

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

احتمالا عفونت کرده به پزشک مراجعه کن دارو مصرف کن

سارا
سارا
5 ماه قبل

سلام کوش من چند روزه کیپ شده صدای خودم به یکجوری کیپ میادواعصاب منوبهم ریخته البته من تهران بودم وچندروز رفتم مرخصی شهرستان اونجا اینطوری شد اقای دکتر لطفا درمورد کمک کنید دردوسرکیجه ایناهم ندارم ولی همین کیپ شدن اعثاب وروان منوبهم ریخته

مهناز
مهناز
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

سلام خواهر ، من هم همینجوری بودم‌ الانم هست ولی خدا را شکر یکم بهتره ، بینی تو با دستت بگیر دهانت را هم باد کن فشار میاد رو گوشات خوب میشن

سیامک
سیامک
6 ماه قبل

سلام تو دعوا ضربه خورده تو گوشم یک روزه گوشم ضعیف شده چیزی نمیشنوه البته احساس سنگینی و کیپ شدگی هم میکنم
آیا پرده گوشم آسیب دیده ،لازمه معاینه بش؟

سیامک
سیامک
6 ماه قبل

سلام تو دعوا ضربه خورده تو گوشم یک روزه گوشم ضعیف شده چیزی نمیشنوه البته احساس سنگینی و کیپ شدگی هم میکنم
آیا پرده گوشم آسیب دیده ،لازمه معاینه بش؟

گودرت
گودرت
پاسخ به  سیامک
5 ماه قبل

سریعابه دکتر مراجعه کن

امین
امین
پاسخ به  گودرت
1 ماه قبل

بورو شکایت کن

امین
امین
پاسخ به  سیامک
1 ماه قبل

بورو سریع شکایت کن

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام من دیروز صبح رفتم حموم فک کنم آب رفته تو گوشم از دیشب تا الان گوشم کیپ شده و هیچ علائمی‌ ندارم

سامی
سامی
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

اشکال نداره

رایان گلپور
رایان گلپور
6 ماه قبل

سلام من دوتا گوشم سنگینه خداروشکر میشنوم ولی کلافه میکنه کمکم کنید چی کار کنم .

محمد
محمد
پاسخ به  رایان گلپور
5 ماه قبل

زرو شستشو گوش بده

مرتضی دربندی
مرتضی دربندی
7 ماه قبل

سلام من یکماه پیش ازخواب پاشیدم گوش سمت راست م گپ شده کم شنوا شدم دکتر رفتم گفت ساکش کردم خوب نشد چکارکنم خیلی اذیت شدم عفونت وقارچ داشته داور خوردم بازم خوب نشده

مسلم‌ هستم
مسلم‌ هستم
7 ماه قبل

فکم چندروزدردمیکردالان دگه گوشم ازهمون طرف در میکنه کیپ هم شده چکارکنم گوشم بازبشه

مستوره
مستوره
7 ماه قبل

گوشم بعد از سفر کیپ شده درد نداره چکار کنم چند روزه قطره میریزم اما خوب نشده

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام ۸روزه گپشم گرفته ۳بار دکتر رفتم کپسول داده شمع گذاشته باز هم نمیشنوه انگار تو گ
وشم ساعت گذاشتن لطفأ راهنماییم کنین ممنون

فاطمه پرنده از تهران
فاطمه پرنده از تهران
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من گوش درد گرفتم رفتم دکتر گوشم عوفنت کرده بود کپسول خوردم بهتر شد ولی الان گوشم کیگ میشه منو راهنمایی بفرمایید

سلام خوبی
سلام خوبی
پاسخ به  فاطمه پرنده از تهران
4 ماه قبل

سلام

ولیار
ولیار
10 ماه قبل

فقط گوش من سوراخ خیلی ضغیف میشنوی چپ

سمیه
سمیه
11 ماه قبل

سلام.من ۴ روزه هر دو گوشم نمیشنوه.وصدا توش پخش میشه وحالت سر گیچه هم دارم.میشه راهنمایی کنید.ممنون

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  سمیه
11 ماه قبل

اگه سرتون گیج‌ میره و تا الان خوب نشدید باید برید دکتر داخل همین سایت نوشته بود

مرجان
مرجان
پاسخ به  سمیه
1 ماه قبل

من هم الان سه ماهه که وزوز گوش دارم سرم صدا میده سرگیجه هم دارم رفتم دکتر ازمایش خون دادم بخاطر چربی و اوره بالاس که این مدلی شدم

رضا
رضا
11 ماه قبل

سلام من گوشم می‌شنود اما انگار یچیزی جلوشو گرفته وسنگین شده و صدای بلند رو میشنوه اگه اسپیکر گوشی رو نزدیک کنم میشنوه اما بقه صدای دور رو نمیشنوه

عبدالرسول‌شریفی
عبدالرسول‌شریفی
11 ماه قبل

سلام‌گوش‌من‌یک‌روز‌میشه‌کیپ‌شده‌باید‌چی‌کارکنم‌آیا‌شتشوی‌گوش‌راه‌حل‌است??

مانا
مانا
پاسخ به  عبدالرسول‌شریفی
7 ماه قبل

گوشم کیپ شده داخلش درد می کنه چکارکنم

محمد بابایی
محمد بابایی
پاسخ به  عبدالرسول‌شریفی
5 ماه قبل

منم همینطور

ارغوان
ارغوان
11 ماه قبل

سلام.خسته نباشید.تقریبا ۲۰ روز که گوشام گرفته و کلافم کرده. دکتر عمومی رفتم کلیندامایسین ۵ روز خوردم.قطره هم داخل بینی انداختم ولی فایده نداره .احساس تورم و گرفتگی شدید توی گوشم دارم. ممنون میشم کمکم کنید

کسمایی
کسمایی
پاسخ به  ارغوان
10 ماه قبل

سلام بیست روز است کوشم رفته صداها رابم می شنوم ممنون

دکمه بازگشت به بالا