عفونت قارچی واژن چیست؟ روش‌های درمان گیاهی و دارویی آن

عفونت قارچی واژن به چه دلایل ایجاد می شود؟

عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن یک عفونت شایع در زنان است که باعث تحریک، ترشح و خارش شدید واژن و بافت‌های دهانه آن می‌شود. از آنجایی‌که عامل اصلی ابتلا به آن نوعی قارچ به نام مخمر کاندیدا آلبیکانس است، این بیماری کاندیدیازیس واژن (Vaginal candidiasis) نیز نامیده می‌شود.

آمار نشان داده است که معمولا از هر ۴ زن، ۳ زن حداقل برای یک بار در طول زندگی خود این بیماری را تجربه می‌کنند. عفونت قارچی واژن از عفونت‎های مقاربتی محسوب نمی‌شود اما خطر ابتلا به آن در زمان شروع فعالیت‌های جنسی به‌علت تغییرات در تعادل فلور نرمال واژن وجود دارد.

خوشبختانه مصرف داروهای خوراکی و موضعی ضد قارچ در درمان این عفونت موثر هستند اما اگر از حالت حاد به مزمن تبدیل شود (یعنی در یک سال چهار بار یا بیشتر به این عفونت مبتلا شوید) ممکن است به یک دوره درمان طولانی‌تر و یک برنامه دارویی نگهدارنده نیاز داشته باشید.

قابل ذکر است که به محض ابتلا به عفونت مخمر واژن، احتمال ابتلای شما به باکتری یا قارچ‌های دیگر نیز بیشتر می‌شود زیرا بروز آن به معنای به هم خوردن تعادل باکتری‌ها و مخمرهای طبیعی واژن است.

عفونت قارچی واژن چیست؟علائم و روش های درمان گیاهی و دارویی آن
عفونت قارچی واژن

علائم عفونت قارچی واژن چیست؟

علائم عفونت قارچی واژن می‌تواند از خفیف تا متوسط ​​باشد و معمولا شامل موارد زیر است:

  • خارش واژن و تحریک در واژن و مجرای ورودی آن
  • احساس سوزش خصوصاً در هنگام مقاربت یا ادرار کردن
  • قرمزی و تورم بافت‌های دهانه واژن
  • احساس درد در ناحیه واژن
  • بروز بثورات پوستی در ناحیه واژن
  • تغییر بافت ترشحات طبیعی واژن به ترشحاتی سفید رنگ، بدون بو و غلیظ که بافت پنیری‌شکل دارند
  • وجود ترشحات آبکی واژن

اگر دارای علائم زیر باشید احتمالا به عفونت مزمن و عودکننده قارچی واژن مبتلا شده‌اید:

  • با وجود درمان‌های مکرر، در طول یک سال چهار بار یا بیشتر به این عفونت مبتلا می‌شوید.
  • شما علائم و نشانه‌های شدیدی دارید، مانند قرمزی، تورم و خارش گسترده که منجر به ایجاد ترک یا زخم در ناحیه دهانه ورودی واژن می‌شود.
  • عفونت شما به‌دلیل حمله نوع دیگری از قارچ‌های کاندیدا که کمتر معمول هستند، بروز کرده است.

معمولا علت ابتلا به عفونت مزمن قارچی واژن تغییر سطح هورمون‌های بدن در بارداری، ابتلا به دیابت کنترل‌نشده و ضعف سیستم ایمنی بدن به‌دلیل مصرف داروهای خاص یا شرایطی مانند عفونت HIV است. البته هرگونه سهل‌انگاری در درمان به موقع عفونت حاد قارچی واژن (عفونت با علائم خفیف تا متوسط) نیز می‌تواند بدن شما را مستعد ابتلا به عفونت مزمن یا عفونت قارچی واژن مقاوم به درمان کند. از طرفی هرچه دیرتر عفونت واژن شما درمان شود، شدت علائم آن نیز افزایش می‌یابد. به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنیم در اولین فرصت برای مشاوره با پزشک خود یا یکی از پزشکان متخصص آنلاین زنان و زایمان حاضر در پذیرش ۲۴ اقدام کنید. در ادامه عکس واقعی عفونت قارچی واژن را مشاهده می‌کنید.

علل ابتلا به عفونت قارچی واژن چیست و چه کسانی دچار این مشکل می‌شوند؟

قارچ یا مخمر کاندیدا آلبیکانس (Candida albicans) مسئول بیشتر عفونت‌های قارچی واژن است. واژن شما به‌صورت طبیعی حاوی تعداد مشخصی از این مخمر و باکتری به نام لاکتوباسیلوس به‌عنوان فلور نرمال است. هر عاملی که بتواند تعادل این باکتری را در محیط واژن به هم بریزد می‌تواند بر غلبه و رشد بیش‌ازحد مخمر کاندیدا یا نفوذ آن به لایه‌های عمیق سلولی واژن موثر باشد. در نتیجه ناگهان ممکن است با علائم و نشانه‌های عفونت قارچی واژن مواجه شوید.

 از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف بلندمدت آنتی‌بیوتیک‌ها که می‌تواند میزان باکتری‌های لاکتوباسیلوس را در واژن کاهش دهد.
  • بارداری
  • مصرف مداوم داروهای ضد بارداری خوراکی یا هورمون‌درمانی که سطح هورمون استروژن را افزایش می‌دهند.
  • دیابت کنترل‌نشده
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • عادات غذایی ضعیف مثل مصرف بیش‌ازحد شیرینی‌جات به‌جای میوه و سبزی‌ها
  • وضعیت عدم تعادل هورمونی نزدیک به چرخه قاعدگی
  • استرس روزانه بیش‌ازحد
  • کمبود خواب

انواع عفونت قارچی واژن

جالب است بدانید که کاندیدا آلبیکانس رایج‌ترین نوع قارچ برای ایجاد عفونت‌های حاد مخمری واژن است و درمان آن در مقایسه با درمان عفونت‌های مخمر ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا بسیار آسان‌تر است. معمولاً هر عفونت قارچی واژن که ناشی از کاندیدا آلبیکانس نباشد، به درمان‌های طولانی‌تر و مداخله‌جویانه‌تری نیاز دارد و در مواردی حتی به درمان مقاوم است. با یک آزمایش ساده می‌توان نوع کاندیدا را تشخیص داد. اصولا پزشک برای درمان ابتدا به سراغ درمان‌های معمول می‌رود اما اگر نوع عفونت به آن‌ها پاسخگو نباشد یا بیمار مدام با عود عفونت مواجه شود، احتمال تشخیص عفونت‌های مخمر ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا بالا می‌رود.

فاکتورهای خطر شایع ابتلا به عفونت قارچی واژن

فاکتورهایی که خطر ابتلا به عفونت مخمر واژن را افزایش می‌دهند عبارتند از:

  • معمولا آنتی‌بیوتیک‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که طیف وسیعی از باکتری‌ها را از بین می برند. در نتیجه در اثر مصرف خودسرانه یا مداوم آن‌ها، باکتری‌های سالم واژن (فلور نرمال) نیز در امان نخواهند بود و با کاهش آن‌ها زمینه رشد بیش‌ازحد مخمرهای طبیعی واژن فراهم می‌شود.
  • اصولا انواع عفونت‌های قارچی واژن بیشتر در زنان با سطح استروژن بالاتر دیده می‌شوند، مانند زنان باردار یا زنانی که دوز بالای قرص‌های ضد بارداری مصرف یا هورمون‌درمانی (استروژن‌درمانی) می‌کنند.
  • زنانی که قند خون آن‌ها به میزان کمی کنترل شده است بیشتر از زنان با قند خون کنترل شده در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های مخمری هستند. زیرا قارچ‌ها عاشق قند هستند و سطح بالای قند خون باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • ابتلا به HIV یا درمان‌های کورتیکواستروئیدی، استرس بیش‌ازحد و کمبود خواب می‌توانند با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن باعث افزایش احتمال غلبه قارچ کاندیدا آلبیکانس شوند.

آیا امکان پیشگیری از عفونت قارچی واژن وجود دارد؟

نوع تشخیص شما در کنترل ابتلای مجدد به عفونت قارچی واژن بسیار موثر است. به عنوان مثال، برخی از زنان هر بار که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند به این عفونت مبتلا می‌شوند. طبق تجربه رعایت اصول زیر در پیشگیری از ابتلا به این عفونت موثر است:

  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل
  • خوردن ماست‌های پروبیوتیک یا مصرف مکمل‌های غذایی حاوی باکتری لاکتوباسیلوس
  • پوشیدن لباس‌های از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه یا ابریشم
  • شستن لباس‌های زیر در آب گرم

در مقابل، اجتناب از موارد زیر نیز در کاهش خطر ابتلا به این عفونت موثر است:

  • پوشیدن شلوارهای تنگ مانند جوراب شلواری یا شلوارهایی از جنس پلاستیک مانند شلوار استرچ
  • استفاده از تامپون یا پدهای خوشبوکننده یا معطر زنانه برای ناحیه واژن
  • نشستن مداوم در وان‌های آب گرم (زیرا قارچ ها برای رشد به محیط مرطوب نیاز دارند)
  • استفاده از دوش واژینال که باعث از بین رفتن برخی از باکتری‌های طبیعی واژن می‌شود.
  • استفاده بی‌مورد و خودسرانه از آنتی‌بیوتیک برای درمان سریع سرماخوردگی یا سایر عفونت‌های ویروسی
  • پوشیدن لباس خیس به مدت طولانی مثلا در حین شنا یا سایر ورزش‌های آبی

عفونت قارچی واژن

نحوه تشخیص عفونت قارچی واژن

نحوه تشخیص عفونت‌های قارچی واژن معمولا ساده است. پزشک ابتدا در مورد سابقه پزشکی شما سوال می‌کند. اینکه آیا قبلاً به عفونت مخمر واژن مبتلا شده‌اید یا خیر. همچنین ممکن است از شما بپرسد که آیا تاکنون انواع عفونت مقاربتی داشته‌اید یا خیر. مرحله بعدی معاینه لگن است. پزشک دیواره‌های واژن و دهانه رحم شما را بررسی می‌کند. همچنین برای بررسی علائم خارجی عفونت به مناطق اطراف دهانه ورودی واژن و ترشحات خروجی توجه می‌کند. بسته به آنچه پزشک شما تشخیص می‌دهد، مرحله بعدی ممکن است شامل جمع‌آوری برخی سلول‌ها از واژن شما باشد. این سلول‌ها برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند. انجام آزمایشات معمولاً برای زنانی‌که به طور مکرر دچار عفونت قارچی واژن می‌شوند یا به عفونت قارچی مقاوم مبتلا شده‌اند تجویز می‌شود. بنابراین اگر سابقه ابتلا به این نوع عفونت را دارید به محض مشاهده دوباره علائم آن می‌توانید به‌صورت غیر حضوری (تلفنی یا آنلاین) نیز درمان شوید.

مشاوره آنلاین انواع عفونت زنان با پزشک متخصص زنان و زایمان

انواع راه‌های درمان عفونت قارچی واژن که باید بدانید

درمان‌ها برای هر نوع عفونت قارچی واژن متفاوت هستند و اصولا بر اساس شدت علائم شما تعیین می‌شوند. برای عفونت‌های قارچی ساده و حاد، پزشک معمولاً یک دوره درمانی به مدت سه تا هفت روز شامل استفاده از کرم، پماد، قرص یا شیاف ضد قارچ (مانند کلوتریمازول، بوتوکونازول، میکونازول، ترکونازول و فلوکونازول) را تجویز می‌کند. پزشک ممکن است برای جلوگیری از عود دوباره، برای ۴ هفته و هفته‌ای یکبار خوردن کپسول فلوکونازول را تجویز کند. این داروها را می‌توانید به صورت بدون نسخه (OTC) نیز تهیه کنید. اگر علائم شما در عرض دو ماه دوباره عود کردند، به یک مراجعه مجدد نیاز خواهید داشت. در صورت بارداری مصرف داروهای خوراکی توصیه نمی‌شود. اگر علائم شما شدید باشد یا به‌صورت مکرر دچار عفونت مخمری شوید، پزشک ممکن است درمان‌های بلندمدت زیر را توصیه کند:

  • مصرف داروهای ضد قارچی موضعی که حداکثر به مدت دو هفته روزانه انجام می‌شود و به‌دنبال آن یک بار در هفته به مدت شش ماه داروی خوراکی مصرف می‌شود.
  • دو دوز منفرد از داروهای خوراکی (مثل کپسول فلوکونازول) که به فاصله سه روز تا یک هفته مصرف می‌شوند.
  • پزشک ممکن است مصرف اسید بوریک، کپسولی را که در واژن قرار داده می‌شود را توصیه کند. این دارو در صورت مصرف خوراکی ممکن است کشنده باشد و فقط برای درمان نوعی از قارچ کاندیدا که در برابر عوامل ضد قارچی معمول مقاوم است استفاده می‌شود.

بنابراین طول دوره درمان عفونت قارچی واژن در مواردی مثل عفونت مکرر و یا عفونت مقاوم به درمان دارویی، طولانی‌تر است و ممکن است تا ۶ ماه نیز طول بکشد. ابتلای مکرر شما به عفونت قارچی واژن می‌تواند احتمال ابتلای شریک جنسی شما را نیز در اثر تماس جنسی افزایش دهد. پس بهتر است از نزدیکی در زمان عفونت واژن خودداری کنید و یا از کاندوم استفاده کنید.

 

درمان عفونت قارچی واژن با داروهای گیاهی

شما می‌توانید عفونت قارچی واژن را با داروهای طبیعی نیز درمان کنید اما تجربه نشان داده است که این داروها به اندازه داروهای شیمیایی قابل اطمینان نیستند و بهتر است به آن‌ها به‌عنوان درمان‌های مکمل نگاه کنید. برخی از داروهای گیاهی معروف شامل روغن نارگیل و روغن درخت چای برای استفاده موضعی و سیر و ماست برای مصرف موضعی و خوراکی هستند. همیشه قبل و بعد از استفاده از کرم یا روغن‌های گیاهی در ناحیه واژن، دست‌های خود را بشویید. قابل ذکر است که برخی از گیاهان می‌توانند با داروهای شیمیایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند و یا باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شوند. پس حتما در این زمینه از متخصص طب سنتی آنلاین پذیرش ۲۴ استفاده کنید. نکته قابل توجه در مورد مصرف موضعی روغن‌های اساسی (برای یک تا دو بار در روز به مدت یک تا دو هفته) این است که این روغن‌ها قبل از استفاده باید به درستی رقیق شوند. طبق تجربه برخی از افراد ممکن است به آن‌ها حساسیت داشته باشند، پس حتما قبل از اولین بار استفاده در ناحیه حساس واژن آن‌ها را روی ناحیه کوچکی از پوست دست خود تست کنید.

عفونت قارچی واژن چیست؟علائم و روش های درمان گیاهی و دارویی آن
عسل برای درمان عفونت قارچی واژن

 

درمان عفونت قارچی واژن در طب سنتی

طب سنتی معتقد است که درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با سیر ممکن است. از طرفی دود عنبرنسارا که به طور ویژه از سوزاندن مدفوع الاغ ماده حاصل می‌شود، به‌علت داشتن خواص ضد قارچی و آنتی‌اکسیدانی در درمان سریع‌تر عفونت قارچی واژن بسیار موثر است. امروزه متخصصان طب سنتی نوعی شیاف که از دوز مشخصی از سیاه‌دانه و عسل تهیه می‌شود را برای مصرف عموم عرضه کرده‌اند. می‌توانید برای کنترل و پیشگیری از عفونت‌های مکرر از روش ۲۰ دقیقه نشستن در لگن حاوی محلول نصف استکان سرکه طبیعی و آب استفاده کنید. علاوه‌بر خوردن روزانه یک حبه سیر، خوردن خوراکی‌های ضد عفونی‌کننده دیگر بدن مانند پیاز، چای بادرنجبویه، سیاه‌دانه و عسل نیز توصیه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با طب سنتی، با متخصصان متبحر طب سنتی مشورت کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگرچه عفونت قارچی واژن یک مشکل معمول و شایع در زنان است اما یک روند درمانی سریع می‌تواند به کاهش علائم ناراحت‌کننده آن در طی چند روز کمک کند. علاوه‌براین، توصیه می‌کنیم که با شناخت فاکتورهای خطرساز خود از بروز عفونت‌های مکرر در آینده پیشگیری کنید. اگر برای اولین بار است با علائم عفونت واژن مواجه شده‌اید و مطمئن نیستید که به عفونت قارچی مبتلا هستید یا خیر، علائم شما پس از درمان با داروهای موضعی یا خوراکی ضد قارچ از بین نمی‌روند یا در حال حاضر دچار عفونت‌های مکرر قارچی واژن هستید که بیش از دو ماه طول کشیده است، حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. نباید فراموش کنید که عفونت‌های مکرر واژن می‌تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت‌های گسترده، ناباروری یا حتی سرطان رحم کند. از طرفی درصورتی‌که قصد باردار شدن دارید باید ابتدا برای درمان عفونت خود اقدام کنید زیرا اگر مادر در حین زایمان دچار عفونت مخمر واژن باشد، ممکن است کودک در هنگام تولد دچار بثورات قارچی شود.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص زنان

۳.۱/۵ (۳۳ نظر)

منبع
clevelandcliniccdchealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
220 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماریا
ماریا
3 روز قبل

من اغلب این روش و استفاده میکنم همیشه جواب داده.البته چهار پنچ سال میشه این کار و انجام میدم.هربار که ممکنه پنچ شش ماه یکبار عفونت بگیرم خودم قرص فلوکنازول بعلاوه قرص آموکسی کلا ۶۰۰استفاده میکنم روز سوم یا چهارم کاملا برطرف میشه .عفونت های من واقعا آزاردهنده بود و خیلی دکتر رفتم فایده نداشت .موقتی بود ولی از یه جا به بعد هر بار که عفونت میگیرم شاید سالی دوبار همین روش و استفاده میکنم عالیه.لطفا دوستان این روش من هست هم فلوکنازول و هم آموکسی کلا با هم مصرف میکنم که جواب بده وگرنه جدا جواب نگرفتم

مریم
مریم
3 روز قبل

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌عفونت‌واژن‌دارم‌موقع‌پریود‌م‌هم‌خون‌زیاد‌با‌لخته‌میاد‌داروی‌عفونت‌هم‌زیاد‌می‌خورم‌ولی‌اثری‌نمیبینم‌لطفاراهنمایی‌کنید‌ممنون

زهرا
زهرا
8 روز قبل

حیدری

مونا کیومرسی
مونا کیومرسی
13 روز قبل

سلام من عفونت رحم دارم ۳۴ ساله مجرد چیکار کنم خوب بشم ایا سرکه سیب واب گرم خوبه خودم بشورم باهاش از فردا من منتظر جوابم

نصاری
نصاری
17 روز قبل

سلام من الان۳ماه باردارم خارش شدیدگرفتم عفونت شدیدم گرفتم رفتم دکترهم پماد دادهم قرص ولی جوابی نگرفتم ازشدت خارش خواب ندارم بایدچیکارکنم

احمدی
احمدی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۸ ماهه دچار عفونت وقارچ واژن شدم چند بار رفتم دکتر داروهارومصرف میکنم خوبم بعد از یه مدت دوباره شروع میشه شوهرمم گاهی اوقات سوزش میگیره.اولین باره که دچار قارچ میشم .ما موقع نزدیکی از روغن بدن بچه استفاده کردیم وبعد از اون این قارچ وعفونت شروع شد میشه راهنمایی کنید چطوری درمانش کنم چون زیاد رفتم دکتر دیگه کلافه شدم

لاله
لاله
پاسخ به  احمدی
15 روز قبل

روغن بچه ph واژن رو تغییر میده ،باید از لوبریکانت بر پایه آب استفاده کنید،از داروخانه بگیرین و بگین لوبریکانت ساده باشه،خانم هم قرص لاکتوفم مصرف کنید تا یه مدت

نسرین
نسرین
پاسخ به  احمدی
14 روز قبل

سلام شما عفونتو به همسرتون منتقل کردین که درمان جواب نداده باید ه دو به پزشک مراجعه کنید وبه هردو دارو میده مصرف کنید تا شوهرتون هم عفونتش خوب بشه وکرنه هرچه شما خوب بشین دوباره انتقال داوه میشه احتمالا به هردو سفلکسین بده حتما پزشک زنان بروید نگران نباشید خوب میشین یه مدت نزدیکی نکنید تا بهبود وشاید هم دکتر براتون اگه زخم داشته باشید فریز کنه با گاز که خیلی موثره

سحر
سحر
1 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه و قارچ واژن دارم خیلی خیلی خواهش میکنم که راهنمایی کنید

امیر
امیر
پاسخ به  سحر
29 روز قبل

برو دکتر دیگه

سارا
سارا
1 ماه قبل

سلام
من کلیتوریس متورم شده ودرد دارم
روز سوم پریودیم چیکار باید بکنم؟

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلدم من پریود شدم روز چهارم پاک شدم روز پنجم رفتم حمام شب بعدش نزذیکی داشتم سه روز بعد لکه خونین بعدش لکه قهوهای تیره چند روز دیدم میشه لطفا راهنمایی کنید

سما
سما
1 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه مجردم عفونت قارچی دارم گاهی اوقات میاد تا حالا هم به پزشک مراجعه نکردم چطو میتونم درمان کنم و اگه درمان نشه ممکنه به خطری رخ بکشه یا نه؟

آزاده
آزاده
پاسخ به  سما
1 ماه قبل

در طشت پر نمک بشینید و شورتنپوشید تا خوب شوید

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام آیا بعد از اتمام دوره درمان عفونت قارچی تخلیه میشود؟

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید.من سه ماه هست باردار شدم و تقریبا یک هفته است دچار قارچ در بیرون واژن شدم البته نمیدونم قارچ هست یا نه ولی به شدت خارش دارم و آب آبی رنگ همراه با بوی بد مشاهده میکنم لطفا راهنماییم کنید.
سپاسگزارم از لطفتون.

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام من۱۰ساله ازدواج کردم وهرماه دوباره عفونت قارچی میگیرم خیلیم دکتر رفتم نتیجه نداشته دیگه واقعا خسته شدم نمیدونم چکار کنم تمام نکات رو هم رعایت میکنم اما بی اثره شما راهنمایی کنید چکارکنم

آزاده
آزاده
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

موقع نزدیکی از کرم کلوتریماکسازول همسر تون استفاده کند

لاله
لاله
پاسخ به  ناشناس
15 روز قبل

قرص لاکتوفم مصرف کنین،باید شیرینیجات،استرس و کمبود خواب دوری کنین،تغذیه هم از مواد پروبیوتیک استفاده کنین که همون قرص پروبیوتیک لاکتوفم رو هم مصرف کنین اوکی هست

ن.ن
ن.ن
2 ماه قبل

سلام من ترشح دارم یه حالت چسبنده داره ک یهویی می‌ریزه ، یه گاهی بیرنگه گاهی یه مقدار سفید
سوزش و خارش هیچی ندارم.
۱۸ سالمه . این ممکنه عفونت باشه ؟؟

Sara
Sara
پاسخ به  ن.ن
2 ماه قبل

جواب نگرفتین؟

مریم
مریم
پاسخ به  ن.ن
1 ماه قبل

ترشح عادیواژن.ترشحی غیر طبیعیه که به همراه سوزش و خارش و درد و تورم باشه که اون موقع جهت بررسی نوع عفونت و درمانش باید به پزشک زنان مراجعه کنید

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  ن.ن
1 ماه قبل

عزیزم شما قبل دوران پریودی اینطوری میشی درسته کاملا طبیعیه یک هفته قبل این اتفاق میوفته نگران نباش

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  RezaHopeless
1 ماه قبل

@rezahopeless_official توی اینستاگرام پاسخ گوی شما هستم.

مینت
مینت
پاسخ به  RezaHopeless
24 روز قبل

خیلی ممنون از پاسخ
من مینا هستم و دوازده سالمه و خیلی نگران بودم

آزاده
آزاده
پاسخ به  ن.ن
1 ماه قبل

خیر

هموطن
هموطن
پاسخ به  ن.ن
11 روز قبل

نه میل جنسی دارین به احتمال زیاد،اگ بد بو باشه عفونته

باران
باران
2 ماه قبل

سلام چقدر این مقاله اصولی و با ادبیات کاملا بی نقص و روان و شیوا نوشته شده واقعال عالی

خانم نبی زاده
خانم نبی زاده
2 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه ازدواج کردم یه بار در دوره پریودی عفونت ادراری داشتم با مشوره دوکتور قرص گرفتم خوب شدم الان ترشحات سفید پنیری غلیظ، خارش بیدون بو دارم احتمال عفونت هستش یا بارداری؟؟؟ خواهشا جواب بدین

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  خانم نبی زاده
1 ماه قبل

شما دچار نوعی عفونت هستی قابل درمانه به دکتر مراجعه کنید

مهدیه
مهدیه
3 ماه قبل

سلام ۳۲ ساله هستم یک ساله قارچ سوزش عفونت دارم چند بار هم دکتر رفتم خوب نشد چکار کنم

یکی
یکی
3 ماه قبل

من ۱۶ سالمه خود ارضایی میکنم ایا روی عفونت واژن تاثیر داره ؟
اگه برم دکتر زنان با دیدن واژن متوجه خود ارضایی میشه ؟( صرفا تحریک کلیتوریس بوده نه دخول )

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط یکی
Jhavan
Jhavan
پاسخ به  یکی
3 ماه قبل

منم و دارم میخونم ببینم باید چیکار کنم خانم دکتر توروخدا جواب بده زودی

ساحل
ساحل
پاسخ به  یکی
2 ماه قبل

نه متوجه نمیشه

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  ساحل
1 ماه قبل

لطفاً اطلاعات غلط نزارید دکتر حتی میتونه بگه چند روز پیش این کارو کردی

دکتر
دکتر
پاسخ به  یکی
2 ماه قبل

عزیزم چرا نگرانی ک دکترت متوجه شه.خب مگه تو کار بد یا غلطی انجام میدی؟سعی کن دستات رو بشوری همیشه ک آلوده نشی

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط دکتر
بیژن براتی
بیژن براتی
پاسخ به  دکتر
1 ماه قبل

شما انسان خوبی هستی خود ارضایی می تواند بعد از ازدواج برایت مشکلاتی ایجاد کند چون شما با تخیلات ارضا می شوید بهتر است با چند برنامه صحیح وورزش و کلاسهای آموزشی خود را خسته کنید تا هنگام خواب قبل از تخیلات بخواب روید انشاالله موفق خواهید شد

دکتر فاطیما
دکتر فاطیما
پاسخ به  یکی
2 ماه قبل

نه عزیزم خودارضایی مشخص نیست ولی انجام نده لطفا

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  دکتر فاطیما
1 ماه قبل

پس شما دکتر نیستی.

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  یکی
1 ماه قبل

دکتر متوجه خود ارضایی شما میشه اگر موقع خود ارضایی موارد بهداشت رو رعایت نکنید دچار بیماری واژن میشد

سجاد
سجاد
پاسخ به  یکی
1 ماه قبل

نه

سنیا
سنیا
3 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و دیابت نوع ۱ کنترل نشده دارم و مدت طولانی ترشح سفید رنگ و بی بو دارم و خارش و سوزش هم زیاد دارم ، پریود هم چند مدت طولانی نمیشم ، لطفا کمک کنید .

سارا
سارا
پاسخ به  سنیا
3 ماه قبل

عزیزم حتما برو دکتر پشت گوش ننداز نگران هم نباش قرص بهت میده با پماد سنت کم اگر پشت گوش بندازی بدتر میشه شما به احتمال زیاد دچار عفونت قارچی شدی

سنیا
سنیا
3 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و ترشح سفید رنگ و بدون بو دارم و گاهی سوزش دارم و زیاد هم خارش دارم باید چه کار بکنم؟ مدت طولانی هم هست پریود نمیشم و دیابت کنترل نشده هم دارم لطفا کمک کنید.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سنیا
ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

دعا کنین

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام خانما یه درمان خیلی ساده ومعجزه گر بهتون میگم انجام بدین و کاملا خوب بشین.پنج قاشق حنا پنج قاشق نوره تقریبا ۴لیتر آب ولرم میریزن وتو آب حل میکنین وبه مدت نیم ساعت یک روز درمیان ۱۰ بار میشینین.کسانی که شوهر دارن شوهر هم انجام بده چون که هردو باید درمان بشن مگرنه دوباره برگشت داره .برین انجام بدین ومنو دست کنین یه عمر

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

این چه راه حل مضحکیه؟ نشستن توی نوره واژن و نابود میکنه

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام
من ۱۴ ساله که ازدواج کردم. و ۳۴ سالمه ولی تا به حال نه عفونت و نه سوزش و خارشی و …همه چیز خوب بود .
تا اینکه الان دو روزه که در واژنم چیزهایی مثل دستمال خیس شده ریز ریزه که یه مقدارم سوزش داره و انگار دهانه رحمم دائم داره باز و بسته میشه ولی آروم . و دو روز پیش از توالت عمومی استفاده کردم نمیدونم این چیه لطفا راهنمایی کنید .

رویا
رویا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

عزیزم شما عفونت دارید، باید برین دکتر بهتون یه سری دارو میدن درست میشه

RezaHopeless
RezaHopeless
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

عفونت پنیری دارید دکتر برید

سجاد
سجاد
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

زخم دهانه رحم داری

منصوره
منصوره
4 ماه قبل

سلام من خانم مجردهستم الان حدودیه هفته اس ترشحات پنیری رنگ بدون بودارم نه سوزشوخارشی دارم منتهادردزیررحم دارم اعصابم بهم ریخته ازدرد۴۲ساله هستم خیلی هم به تمیزی لباس زیرم اهمیت میدم منتهاالان یسالی میشه یائسه شدم قبلش واژن خشک بوداحتمالش هست خشکی واژن تاثیری روی عفونت داشته باشه؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  منصوره
2 ماه قبل

بله ممکنه از خشکی باشه لطفا به پزشک مراجعه کنید برای درمان خشکی و عفونت

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام‌‌۱۸‌سالمه‌متاهل
وای‌منم‌دیگه‌خسته‌شدم‌‌واژنم‌خارش‌داره‌ترشحمم‌پنیری‌هستش‌موقع‌ادرارم‌درد‌دارم‌زیر‌دلم‌وواژنمم‌تیر‌میکشه‌دوبار‌رفتم‌دکتر‌همش‌یه‌بسته‌قرص‌سفیکسیم۴۰۰‌بهم‌میده‌تا‌یه‌ماه‌خوبه‌ولی‌بازم‌همون‌حالتا‌رو‌پیدا‌میکنم‌
لطفا‌کمکم‌کنید

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط فاطمه
مهسا
مهسا
پاسخ به  فاطمه
29 روز قبل

سلام منم مثل شمام خوب شدین راه حلی دارین؟

صفورا
صفورا
4 ماه قبل

سلام خانوم دکترخوبین من ۳۳سالم موقعی که دختربودم سوزش واژن داشتم رفتم دکتریه قرص پماددادخوب شدم الان که ازدواج کردم بازشروع شده دکتررفتم گفت قارچ خوب بودم بازدباره شروع شده ازچه دارویی استفاده کنم خوب بشم کمکم کنین لطفن

خدیجه
خدیجه
5 ماه قبل

سلام ۳۰ سالمه عفونت قارچ دارم خارش دارم وقتی نزدیکی دارم باشوهرم اونم عفونت ادراری میگیره شوزش داره
لطفا کمکم کنید

آنیسا
آنیسا
پاسخ به  خدیجه
3 ماه قبل

مرده شور شوهرت با‌خودت را ببره

نازی
نازی
پاسخ به  خدیجه
3 ماه قبل

اولا باید به دکتر مراجعه کنید و درمان شید و موقع رابطه باید از پروتکشن مثل کاندوم استفاده کنید

یاس
یاس
5 ماه قبل

سلام.من عفونت قارچی دارم.چند روز پیش از پودر موبر استفاده کردم.به طور وحشتناکی دچار سوختگی و تورم شدم.طوری که دکتر گفته اول باید این سوختگی رو درمان کنه بعد عفونت قارچی رو.ولی پمادها هنوز جواب نداده…

سیلا
سیلا
پاسخ به  یاس
4 ماه قبل

حتما برای سوختگیهاتون ازعسل طبیعی خیلی خوب استفاده کنیدبشدت معجزه میکنه

محدثه
محدثه
پاسخ به  یاس
4 ماه قبل

سلام من خودمم یه مدت اینجور شدم فقط با پماد کالاندولا خوبش کردم هرچی دکتر اینا رفتم فایده نداشت

فرامرزی
فرامرزی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۳۱سالمه متاهل عفونت قارچی دارم سوزش وخارش ندارم ولی موقع نزدیکی درد دارم و عفونت پنیری شکل ازم ترشح میشه دکتر زیاد رفتم انواع پماد وقرص داده ولی دوره اش تموم میشه داروه هام بازمیبنم گرفتم عفونت قارچی.درضمن سرویس بهداشتی عمومی یا خونه کسی میرم بعد اون اتفاق می‌افته.الان اسباب کشی کردم درحالیکه دستشویی و حمام حسابی ضدعفونی کردن ولی الان دیدم عفونت قارچی باز گرفتم دیگ خسته شدم ایقد دکتر رفتم لطفاً راهنمایی کنید می‌خوام اقدام به بارداری کنم ولی با این وضعیت نمیتونم .

خدیجه
خدیجه
پاسخ به  فرامرزی
5 ماه قبل

سلام ایا موقع نزدیکی شوهرتون هم سوزش ادرارمیگیره

دوست
دوست
پاسخ به  فرامرزی
5 ماه قبل

از پوشیدن لباس زیر بشدت خودداری کن،سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده،از خوردن سردی جات خودداری کن ، همیشه بعداز دستشویی با دستمال نخی خودت خشک کن ،بعضی وقتها دستمال کاغذی بشدت آلرژی زاست،فشار اعصاب با عث عفونت می‌شود، سعی کنید از استرس دوری کنید

سارا
سارا
پاسخ به  فرامرزی
3 ماه قبل

ممکنه مشکل قند داری

سجاد
سجاد
پاسخ به  فرامرزی
1 ماه قبل

بنظرت رابطه مقعدی تاثیر داره

مریم
مریم
6 ماه قبل

سلام من برای قارچ از زاج و ژل گیاهی رحم استفاده می کنم خیلی خوب هست

صفورا
صفورا
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

سلام خوبی میگم اینکه استفاده کردین ازکجاگرفتین

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام خانم دکتر ببخشید من عفونت قارچ دارم دکترم رفتم هیچ تعقیری نکردم چکاربایدکنم

سیلا
سیلا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام از ترکیب سیروماست بمدت حداقل ۸روزاستفاده کنیددقیقا مثل پمادانشالله جواب میگیرید

هدیه
هدیه
پاسخ به  سیلا
2 ماه قبل

چه جوری باید استفاده کنیم؟

اقدس
اقدس
7 ماه قبل

سلام عفونت دارم و رنگش سبز سوزش و خارش ندارم ولی زیاد ازم میاد به حدی که باید از نوار بهداشتی استفاده کنم

ثریا
ثریا
7 ماه قبل

سلام من یکسال دچار قارچ فریزم کردم ولی مشکلم برطرف نشده لطفا کمکم کنید

هلنا
هلنا
7 ماه قبل

سلام من ۲۳سالمه متاهلم سونوگرافی و آزمایشات انجام دادم دکترم تشخیص داد عفونت قارچی وادراری دارم کلی دارو واینا داد یع مدت خوب شدم ولی باز الان چندوقته همون آش و کاسست خیلی خارش دارم و ترشح حتی موقع نزدیکی باهمسرم خیلی اذیت میشم چون لبه های واژنم خیلی قرمز میشه و میسوزه طوریکه ادامه نمیدم از دکتر رفتنم خسته شدم خواهش میکنم دیگه بجای قرص و پماد داروهای گیاهی معرفیم کنی شاید جواب بده خدا اجرتون بده ممنون میشم

دریا
دریا
پاسخ به  هلنا
7 ماه قبل

سلام
دوست عزیز شما یه کم بومادران و کمی هم پونه را در یک قابلمه به همراه آب بجوشانید و اجازه بدید کمی خنک بشه طوریکه پوست بدنتون رو نسوزونه و این مواد به دست آمده را از آبکش رد کنید و تفاله اش که داخل آبکش میماند دور بریزید و آب آن را در وان حمام بریزید و به مدت بیست دقیقه داخل آن بنشینید
این کار را سه روز الی یک هفته تکرار کنید قطعا نتیجه میگیرید
من هم وضعیت شما را داشتم که با این روش خوب شدم

لیلا
لیلا
پاسخ به  هلنا
5 ماه قبل

از شامپو سیلنیوم ۲ونیم درصد استفاده کن سه چهار روز پشت سر هم با اون بشور وبعد فاصله بده من امتخان کردم جواب داد

رویا
رویا
7 ماه قبل

باسلام من الان سه هفتس بیشتره ک بیرون واژنم دچار خارش شده ولی ن زیاد ولی مانند دونه هایی سکه ای قرمز وملتهب شده دکتررفتم گفته قارچ وممکنه عرق سوز یا از پد بهداشتی ایجور شدی کپسول کلونازول ۴ تا ۳ روزی یبار خوردم پماد هیپروکل فک کنم .هم استفاده کردم صابون گوگرد هم میشورم ولی هنوز درمان نشدم

مریم هستم
مریم هستم
پاسخ به  رویا
5 ماه قبل

وای مثل من مال من یکسال شد خدایا دیگه خسته شدم

خانمی
خانمی
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

سلام فقط پماد مگاکلد برای خارش شدید موضعی وقارچی

فاطیما
فاطیما
9 ماه قبل

سلام من به مدت دوماه کپسول داکسی سایکلین استفاده کردم بعد از اون احساس سوزش و خارش شدید در ناحیه واژن دارم آیا ممکن هست عفونت قارچی گرفته باشم

مهری مدیری
مهری مدیری
10 ماه قبل

لطفا جای جواب نگید برید دکتر. اینوکه خودمون میدونیم

..........
..........
10 ماه قبل

سلام من عفونت قارچی واژن دارم
دو دوره قرص ضد قارچ مصرف کردم
در دوره اول بهبود پیدا کرد ولی بعد از مدتی بازم هم تشدید شد
در دوره دوم کلا تاثیری نداشت
به همین دلیل من هم دیگه چیزی مصرف نکردم
بعد از مدتی خود به خود بهتر شد ولی کاملا بهبود پیدا نکرد
و الان باز هم تشدید شده
چیکار میتونم بکنم؟

..........
..........
پاسخ به  ..........
10 ماه قبل

۱۸ سالمه

شقایق
شقایق
10 ماه قبل

سلام من چند ماه پیشبعد از نزدیکی سوزش شدید ادراری گرفتم داخل واژنمم همینطور سوزش داشتم و بعد شدید و شدید تر شدو یکی دوماه بعد تا الان چند بار که پریود شدم با درد وحشتناک غیر قابل تحمل مواجه شدم و زیر شکمم به شدت درد و سوزش داشتم تو دوره هام میخاستم ببینم یک وقت این پیگیری نکردنم باعث نشده به کیست یا سرطانی چیزی تبدیل بشه؟

میترا
میترا
11 ماه قبل

با عرض ادب و احترام دخترم ۱۷ ساله و مجرد است و برای اولین بار است که مشکل سوزش و خارش شدید دهانه واژن شده پماد کلوتریمازول یک درصد رو یک هفته استفاده کرد اما متاسفانه تغیری حاصل نشده با توجه به اینکه فصل امتحانات هم هست بفرمایید چه کاری میتوان برای بهبودیش انجام داد با سپاس

صفا
صفا
پاسخ به  میترا
3 ماه قبل

ماست با سیر له شده بخور.
سرکه و نمک را در آب نیمه کرم بریز .وبه مدت ۲۰دقیقه توش بشین.بعد ش خوب خودت را خشک کن
خوب میشی

میترا
میترا
11 ماه قبل

با عرض ادب واحترام دخترم ۱۷ ساله است و برای اولین بار است که مشکل سوزش شدید و خارش دهانه واژن پیدا کرده پماد کلوتریمارول یک درصد رو یک هفته است که مصرف میکنه اما متاسفانه به هیچ وجه بهتر نشده لطفا بفرمایید چه کاری مبشه برای بهبودیش انجام بدم

ندایی
ندایی
11 ماه قبل

سلام خانم دکتر حالتون خوب انشالا خانم دکترمن ۴۶سالم وچند سالی عفونت وقارچ وزخم دهانه رودارم چون هرباری ک رفتم دکتر همینو روبهم گفته ودیگه الان یکسال بیشتر نمیرم دکتر چون تازمانکی نزدیکی ندارم هیچ دردی یا خارشی را ندارم یایاترشوع زرد ندارم فقط یه وقتایی توشورترم ترشع سفید میبینم البته من اصلا شتر نمیپوشم شلوار یا شلوارک چون احساس میکنم رخمم میکنه البته م شوهر دارم ی زن مطلقه ام شاید در سال یکی دوبار نزدیکی داشته باشم اونم ک بهم لذتی نمیده جز درد شدیدینی طوری ک نمیخوام هرگز نزدیکی داشته باشم دیگه چطور بشه ی وقتایی گول میخورم با یکی همبستر میشم و من هروقت حموم میرم ازم ک ادار میچکه توحموم همیشه سوز ش شدید دارم ایا ب نظرت از کف شامپو یا یا از چیه چرا فقط توحموم چند قطرع ادرار میچکه سوزش میگرم بادستم ک میشورم گوشت خاردار یا قارچ خارد دستم ک میخوره گوشت خار دار یا قار خاردار همیشه دهانه رحمم هست ب دهانه رحم ک دستم میخوره خیلی درد داره ومیسوزه لطفا راهنمایم کن مشگلی مالی دارم نمیتونم برم دکتر ازت تشکر نهایت دارم.؟

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  ندایی
3 ماه قبل

خوب از همونه چرا با هرکی هم بستر میشی اونا با چند نفره دیگه رابطه جنسی دارن و هر درد و مرضی که شما بگیدارن مثل عفونت زیگل ایدز همه چی اگه خیلی دلت میخواد حده اقل از کاندوم استفاده کن

آرام پور
آرام پور
11 ماه قبل

سلام من تقریبا یکهفته هست که عفونت واژن همراه باکمی سوزش وخارش گرفتم لطفا راهنمایی بفرمایید

نوری هستم اززاهدان
نوری هستم اززاهدان
11 ماه قبل

عفونت خارش سوزش دهانه رحم ووقتی نزدیکی دارم سوزش دارم که روزبعدش متورم میشه ودسشوی که میرم یکم دردمیگیره وقتی ازشیاف استفاده میکنم بهترم دردندارم خارش گم میشه ترشح یکم دارم اونم آبکی واگرن خوبم دردچندانی ندارم لطف کنین راهنمایم کنیدچکارکنم دکترنمیتونم برم اصلان باتشکر

نوری هستم اززاهدان
نوری هستم اززاهدان
11 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمن زنی ۴۵ ساله هستم والامن بعدازده سال زندگی باهمسرم ب عفونت قارچی مبتلاشدم رفتم دکتربهم شیاف کلوتریمازول دادوپمادشودادخوب شدم بعدازدوتازایمان دوباره شروع شدمیرفتم ازداروخانه شیافشومیگرفتم مصرف میکردم خوب میشدم ولی بازهمینجوریم هنوزهم هستم لطفان راهنمایم کنیدباتشکرازشما

سمیه
سمیه
پاسخ به  نوری هستم اززاهدان
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۳۶ سالمه عفونت واژن دارم خارش پنیری شکل که مجاری اداری تحریک میکرد قرص واژینال کورتیمازول دوازده عدد دکتر زنان بهم داد هرشب دوتا مصرف کنم که تمام شد بعد از تمام شدنش قرص لاکتواژ واژینال داده ۱۴ عدد هر شب دوتا مصرف کنم عفونتم شدید شش تا مصرف کردم ۸ تا مونده خارش ندارم ولی بهتر نشدم نزدیک بیست روز دوبار رفتم پیش دکتر تنبلی تخمدان دارم دارو داده ازمایش خون دادم قند خونم ۱۰۰ راهنمایی کنید ممنونم

عذرأ
عذرأ
پاسخ به  سمیه
2 ماه قبل

سلام عفونت پنیری شکل دارم سوزش یا کدام خارجی در واژن ندارم میشه راهنماییم کنید که چه داروی مصرف کنم .

علیپور
علیپور
11 ماه قبل

چندساله شاید بیست سال. دچار ترشحات واژن کم ولی همیشه داشتم هرسال یکی دوبار دنبال درمان پزشکی واستفاده از دارو دارم اما هیچوقت کامل خوب نشدم چندروزه بیشتر شده وکاملا پد ترشح زرد رنگ شده

لیلی
لیلی
1 سال قبل

به قدری مطالبتان کامل و حاذق بود که مشخص بود پزشک با تجربه ای بدون خودخواهی و با کمال صداقت و وجدان برای نوشتن مطالب وقت گذاشته و آنچه که در واقعیت اتفاق میفتد. را نگاشته چون من دقیقا بر اثر بیخوابی و استرس در دوران پریودی و مصرف شیرینی جات در این دوره دچار خارش شدم و خودم فهمیدم که در اثر استرس و بیخوابی دچار این حالت شدم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام.متاهل هستم بعضی وقتا آبریزش زیاد دارم نمیتونم همبستری کنم چون وقت همبستری درد زیاد دارم

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.من متاهلم و۲۳سالمه حدودا پنج روزه سوزش شدید وخارش دارم و موقع نزدیکی سوزش خیلی شدید دارم و احساس میکنم ورودی واژنم متورم و قرمزشده هم داخل واژنم میسوزه و هم بیرونش.امکان دکتر رفتن ندارم دو روزه پام توگچ انداختن.میخواستم قرص واژینال بخرم که سایت شمارو دیدم گفتم ازتون کمک بگیرم.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط هانیه
سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام ترشح واژن زیاد هست رنگش زرد ولی سوزش وخارش اصلا ندارم پماد کرتبمکسازول ولاکتسی استفاده کردم هیچ فایده ندارشته

دکمه بازگشت به بالا