کیست بارتولن چیست؟ علائم و درمان کیست بارتولن

عوارض کیست بارتولون و درمان قطعی آن

کیست بارتولن چیست و چگونه تشکیل می‌شود؟

کیست بارتولن (Bartholin’s cyst) یک نوع بیماری در دستگاه تناسلی زنان است. غده‌های بارتولن در دو طرف مهبل (vagina) زنان قرار گرفته و به صورت مایع است. این غدد وظیفه مرطوب نگه داشتن واژن را بر عهده دارند و در اندازه کوچکی (نقریبا به اندازه یک نخود) هستند. مایعی که در درون این غده‌ها تشکیل می‌شود از طریق مجراها وارد واژن می‌شود. هنگامی که راه این لوله‌ و مجراها بسته شود، مایع تشکیل شده در غده بارتولن باقی می‌ماند و باعث ایجاد کیست بارتولن می‌شود.

کیست بارتولن کجاست؟

همانطور که گفته شد کیست غده بارتولن در ناحیه دهانه واژن زنان رشد می‌کند و به صورت غده مایع است. در صورت تخلیه نشدن این مایع، مهبل متورم می‌شود. گاهی بروز این بیماری بدون درد بوده و ممکن است خود فرد متوجه آن نشود. خوشبختانه طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، اکثر موارد مبتلا به این بیماری درمان شده‌اند؛ در نتیجه کیست بارتولن به صورت خوش خیم و قابل درمان است.

تشخیص کیست بارتولن

درمان کیست بارتولن کوچک راحت‌تر است. البته گاهی ممکن است برای فردی مشکل‌آفرین نیز باشد. به همین دلیل در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است در اسرع وقت برای درمان اقدام کنید و یا از مشاوره پزشکی کیست کمک بگیرید.

علت کیست غده بارتولن در زنان چیست؟

دلیل قطعی برای بروز کیست بارتولن و بسته شدن راه تخلیه آن وجود ندارد اما طبق نظریه پزشکان عواملی از قبیل عفونت زیاد در واژن، ترشحات غلیظ و یا تورم باعث بسته شدن راه مجاری بارتولن شده و سبب بروز کیست می‌شود. آمار به دست آمده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زن ۲ نفر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. بروز این بیماری در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی بیشتر از سنین دیگر است. هر چقدر که سن فرد بیشتر شود، درصد امکان ابتلای او به این بیماری کمتر می‌شود.

برقراری رابطه جنسی اندازه این کیست را بزرگتر می‌کند؛ چرا که در این زمان تولید مایع در ناحیه غدد بارتولن بیشتر است. همچنین گفته شده است که امکان انتقال عفونت در حین رابطه جنسی نیز از درصد بالایی برخوردار است. پزشکان برای جلوگیری از این مشکل توصیه کرده‌اند که زوجین در حین مقاربت از کاندوم استفاده کنند.

راه‌های تشخیص کیست واژن در زنان

راه‌های تشخیص این بیماری در بانوان در صورت نبود علائم ظاهری به تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان بستگی دارد. پزشک متخصص برای این کار آزمایش‌های مخصوصی انجام می‌دهد. یکی از این آزمایش‌ها نمونه برداری از ترشحات واژنی است. بعد از انجام این آزمایش پزشک می‌تواند تشخیص دهد که شما عفونت دارید یا نه. در افراد زیر ۴۰ سال پزشک می‌تواند بافت برداری نیز انجام دهد.

عوارض کیست بارتولن چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوارض این بیماری، آبسه است. این اتفاق زمانی می‌افتد که کیست آلوده شود. در بیشتر موارد کیست بارتولن به سادگی درمان می‌شود اما اگر به آن توجه نشود، امکان ابتلا به آبسه افزایش می‌باید. علایم ظاهری این بیماری نیز در ادامه توضیح داده شده است.

علائم ظاهری کیست بارتولن

در برخی از مواقع تشکیل کیست بارتولن در ناحیه تناسلی زنان بدون هیچ گونه علائم ظاهری و درد اتفاق می‌افتد. اگر این بیماری در فردی رو به رشد باشد و عفونت آن بیشتر شود، فرد درد شدیدی حس خواهد کرد. رشد این بیماری به همراه عفونت را آبسه می‌نامند. در هنگام راه رفتن و یا رابطه جنسی احساس درد بیشتر است. افرادی که هنگام برقراری رابطه جنسی درد شدیدی را در ناحیه تناسلی خود احساس کردند، بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کنند.

درد هنگام راه رفتن کیست بارتولن

علاوه بر مورد گفته شده علائم دیگری نیز برای این بیماری ذکر شده است که عبارتند از:

  • احساس تورم در هنگام لمس واژن
  • قرمز شدن ناحیه تناسلی زن
  • احساس درد در هنگام راه رفتن
  • احساس درد در حین رابطه جنسی
  • تشدید تدریجی درد در هنگام راه رفتن و نشستن (فرد مبتلا به کیست بارتولن درد شدیدی را موقع راه رفتن و یا نشستن‌های طولانی مدت در واژن خود احساس می‌کند).
  • تب و لرز (اگر کیست با عفونت همراه باشد ممکن است فرد علائم تب و لرز را در بدن خود مشاهده کند).

در صورت احساس هر کدام از علائم گفته شده در بالا بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرید.

آیا کیست بارتولن درمان قطعی دارد؟

 کیست بارتولن در افراد مجرد و دختران ۲۰ سال رایج‌تر است ولی جای نگرانی نیست. این بیماری خطر زیادی نداشته و به راحتی قابل درمان است. درمان قطعی کیست بارتولن در زنان زیر ۴۰ سال در بیمارستان و توسط پزشکان متخصص امکان پذیر است. گاهی این درمان با آنتی‌بیوتیک و گاهی با جراحی انجام می‌پذیرد. می‌توانید با مشاهده فیلم تخلیه کیست بارتولن از جزئیات بیشتر درمان این بیماری آگاه شوید.

انواع درمان برای کیست بارتولن

اگر وجود این کیست در فردی بدون علامت خاصی بود، نیاز به درمان ندارد. اما اگر علائم ذکر شده در بالا مشاهده شد، فرد باید تحت درمان قرار بگیرد. درمان کیست غده بارتولن به اندازه و میزان آلودگی آن در بدن بستگی دارد. در ادامه انواع درمان برای این بیماری ذکر شده است.

درمان کیست بارتولن به وسیله حمام سیتز

در اصطلاح پزشکی به استحمام در وان گرم، حمام سیتز (bath sits) گفته می‌شود. یکی از راه‌های درمان این بیماری در زنان، استحمام روزانه در وان آب گرم است. این عمل باید به مدت یک هفته و به صورت مداوم انجام پذیرد. نشستن در آب گرم سبب می‌شود کیست آلوده پاره شده و کاملا تخلیه شود.

جراحی برای درمان کیست بارتولن

در صورتی که کیست واژن شما بزرگ باشد و با حمام سیتز تخلیه نشود، پزشک تصمیم به جراحی می‌گیرد. جراحی کیست غدد بارتولن ممکن است با بیهوشی فرد مبتلا و یا بی حس کردن او انجام گیرد. بعد از بی حسی ناحیه تناسلی، پزشک برش کوچکی بر روی کیست ایجاد می‌کند تا کیست از محل برش تخلیه شود. بعد از انجام این مرحله لوله‌ای در محل برش قرار داده می شود. این لوله لاستیکی در اصطلاح پزشکی کاتتر (catheter) نامیده می‌شود. کاتتر به مدت ۶ هفته در بدن بیمار نگه داشته می‌شود تا تخلیه به صورت کامل انجام پذیرد.

جراحی کیست بارتولن

آنتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن

اگر آزمایش‌های انجام شده بر روی فرد نشان دهد که کیست آلوده است و یا فرد مبتلا به عفونت جنسی است، پزشک آنتی بیوتیک برای او تجویز می‌کند. گاهی نیز پماد برای کیست بارتولن می‌تواند موثر باشد. اما استفاده از پماد و آنتی بیوتیک‌ها (antibiotique) باید تحت نظر پزشک و با تشخیص او انجام شود. خوشبختانه امروزه آزمایش دادن و تفسیر آن بسیار راحت و سریع شده است. برای تفسیر آزمایش خود می‌توانید از خدمات پزشکی آنلاین نیز استفاده کنید.

لیزر دی اکسید کربن برای تخلیه کیست

لیزر دی اکسید کربن (carbon dioxide laser) نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که برای ایجاد برش روی کیست و تخلیه آن انجام می‌شود. بعد از تخلیه مایع داخل کیست، بخیه نیز به همین روش و به وسیله لیزر دی اکسید کربن انجام می‌شود.

مارسوپیالیزیشن (marsupialization) برای درمان کیست بارتولن

این روش نیز یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن کیست بارتولن است که با بیهوشی و یا بی حسی فرد بیمار انجام می‌شود. در این روش برشی حدود یک سانتی متر بر روی کیست ایجاد می‌شود تا مایع از آن جا تخلیه شود.

درمان کیست بارتولن با عسل

مصرف عسل از روش‌های خانگی برای درمان این بیماری است. مخلوط سرکه سیب و عسل، زنجبیل و عسل، آلوئه ورا و عسل می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد. مرهم سیاه نیز تاثیر درمانی بالایی دارد؛ اصلی‌ترین ماده استفاده شده در آن زغال است که برای پوست نیز اثربخش است. استفاده از مرهم سیاه برای کیست بارتولن برای افراد مبتلا به این بیماری توصیه شده است. استعمال آن روی کیست باعث تخلیه عفونت و مایع جمع شده در غده بارتولن می‌شود.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل کیست بارتولن

زنانی که برای درمان بیماری خود اقدام کرده‌اند باید مدتی پس از درمان نیز تحت نظر پزشک باشند. یک یا دو روز بعد از تخلیه کیست باید مجددا به پزشک مراجعه کنید تا محل تخلیه بازبینی شود. گاهی عوارض بعد از عمل برای برخی از افراد با درد همراه است که در این مواقع نیز بیمار تحت نظر پزشک می‌تواند از مسکن‌ها استفاده کند. بهتر است دوره کامل آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک، سپری شود.

برای تسریع بهبود این بیماری بعد از عمل جراحی، بهتر است از انجام کارهایی که در پایین ذکر شده است اجتناب کنید.

  • تقریبا به مدت چهار هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  • به مدت ۴ هفته هنگام استحمام از مواد شوینده بودار استفاده نکنید.
  • حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی کارهایی مانند رانندگی را که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، انجام ندهید تا تاثیرات بی‌هوشی به طور کامل از بدن شما رفع شود.

حمام سیتز برای ردمان کیست بارتولن

روش‌های مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کیست بارتولن

بانوان می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری راهکارهایی را انجام دهند. چند مورد از این راهکارها در ادامه نام برده شده است.

  • بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از ۵۰ درصد انتقال عفونت هنگام برقرای رابطه جنسی اتفاق می‌افتد. برای پیشگیری از این کار بهتر است از کاندوم استفاده کنید.
  • برای زنان توصیه می‌شود که چند ماه یکبار برای اطلاع از سلامتی خود و چکاب به متخصصین زنان مراجعه کنند. در صورت وجود مشکل نیز پزشک متوجه شده و از روند پیشروی جلوگیری می‌شود.
  • یکی دیگر از راه‌های پیشگیری رعایت بهداشت فردی در طول روز است.

کیست بارتولن و بارداری

نشانه‌های کیست بارتولن برای زنان باردار نیز مانند افراد معمولی است؛ یعنی تورم، احساس درد، تب و لرز، احساس درد موقع راه رفتن و علائم دیگر که در بالا ذکر شد برای زنان باردار نیز وجود دارد. حتی گفته شده است که احتمال ابتلای زنان باردار به این بیماری بیشتر است. به همین علت راه‌های پیشگیری باید در این دوران با حساسیت بیشتری انجام بگیرد.

درمان کیست بارتولن در دوران بارداری

درمان کیست بارتولن در بارداری به شدت و بزرگی آن بستگی دارد. اگر بزرگی این کیست در حدی نباشد که فرد نیاز به جراحی داشته باشد، پزشک درمان آن را به بعد از زایمان موکول می‌کند، اما اگر کیست فرد بزرگ بوده و درد شدیدی به همراه داشته باشد، باید درمان فوری روی او صورت بگیرد. اگر کیست غده بارتولن در بارداری رو به رشد باشد ممکن است فرد دوران بارداری خطرناکی داشته باشد. گاهی وجود این بیماری در زنان باردار منجر به زایمان زودرس در آن‌ها می‌شود.

گاهی زنان با این سوال رو به رو می‌شوند که آیا کیست بارتولن باعث نازایی می شود یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این بیماری اختلالی در باروری به وجود نمی‌آورد. فقط ممکن است فرد مبتلا در فعالیت‌‌های روزمرگی خود یا در حین رابطه جنسی دچار ناراحتی و درد شود.

عود کیست بارتولن بعد از عمل جراحی

در اکثر بیماران امکان بازگشت این بیماری بعد از عمل جراحی از بین می‌رود، اما گاهی نیز ممکن است بعد از عمل جراحی و مراقبت‌های لازم، فرد دوباره دچار این بیماری شود. در این صورت پزشک غده بارتولن را به طور کامل از بدن فرد بر می‌دارد.

درمان نکردن کیست غده بارتولن

در صورتی که احساس کردید به این بیماری مبتلا شده‌اید، هر چه سریع‌تر برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر این کیست در همان مراحل ابتدایی تخلیه شود، مشکل خاصی برای بیمار پیش نمی‌آید، اما اگر برای درمان دیر اقدام شود و بیماری در بدن پیشرفت کند، فرد دچار آبسه یا همان کیست عفونی می‌شود. کیست عفونی نیز عوارض خاص خود را دارد. عود این بیماری سبب تشدید درد در هنگام راه رفتن و رابطه جنسی می‌شود. گاهی نیز ممکن است عفونت این کیست به کل ناحیه واژن انتقال پیدا کند.

درمان کیست غده بارتولن

درمان دارویی کیست بارتولن

اگر فرد مبتلا به این بیماری درد زیادی را متحمل باشد می‌تواند از مسکن‌های معمولی برای کاهش درد خود استفاده کند. اما بهتر است دوره درمان و مصرف دارو تحت نظر پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان تکمیل شود.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

ترکیدن کیست غده بارتولن

با ترکیدن این کیست مایع درون آن خارج می‌شود و تورم کیست در ناحیه تناسلی از بین می‌رود البته گاهی ممکن است این التهاب تا چند ساعت و یا چند روز باقی بماند. بعد از ترکیدن کیست نیز باید بیمار معاینه فیزیکی شود. ترکیدن این کیست عوارض خاصی برای بیمار ندارد ولی باید از نظر بهداشتی مراقبت‌های لازم انجام شده و بهداشت فردی به خوبی رعایت شود؛ مراقبت‌هایی مانند شست و شوی منظم واژن، استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی و… .

این نوع کیست اگر تبدیل به عفونت و آبسه نشود، ترکیدن آن خطری برای بیمار ندارد. طبق نظریه پزشکان ترکیدن کیست بارتولن از عفونی شدن آن جلوگیری می‌کند. برای ترکیدن آن می‌توانید در آب گرم بنشینید و این کار را سه یا چهار بار در طول روز انجام دهید. نشستن در آب گرم و استفاده از کمپرس گرم از راه‌های درمان خانگی برای این بیماری است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علایمی از وجود این بیکاری در بدن خود احساس می‌کنید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پذیرش ۲۴ این کار را برای شما آسان کرده است. دیگر میاز نیست که برای مشاوره و یا کارهای جزئی به مطب و بیمارستان بروید و ساعت‌ها در فضای آلوده بیمارستان‌ها معطل شوید.

مشاوره‌های پزشکی، تفسیر آزمایش، رژیم‌های غذایی مختلف، مشاوره دوران بارداری و… به راحتی و به صورت آنلاین با پذیرش۲۴ امکان-پذیر شده است. لازم به ذکر است که در صورت نداشتن رضایت، هزینه مشاوره‌های شما قابل عودت است!

گفتگو  با دکتر آنلاین متخصص زنان

۳.۴/۵ (۷ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
75 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نننی
نننی
2 ماه قبل

با سلام عزیزای دل
لطفا اصلا ب هیچ وجه عمل نکنین
اگه خدایی نکرده ام ابسه کرد با همون لگن ابگرم مراعات کنین تا خودش تخلیه شه
هیچوقت عمل نشین
من دو سال پیش عمل کردم اصلا درد نداشتم اما یهووو ابسه کرد و درد شدید داشتم جوری ک اصلا نمیتونستم راه برم
فقط با کمک شیاف تا دستشویی میرفتم
واسه درد شدیدم بخاطر ابسه خودم کفتم ب دکترم عمل میکنم
برای اولین بار ابسه کرده بود
روز جراحی ترکید خود ب خود
اما بازم گفتم نمیخوام دیگه درد و تحمل کنم عمل بشم
و دکتر برام تخلیه کامل انجام داد گفت دیگه تا اخر عمر راحتی و دیگه عود نمیکنه چون ممکنه اگه تخلیه بشه باز عود کنه برات کلا تخلیه میکنم
منم گفتم باشه بهتر
اما از بعد از عمل تا یک ماه ک همه چی افتضاح بوود درد و همه چی
بعدشم بر اثر فعالیت زیاد و رابطه دوباره عود میکنه
دروغ میگن بیاین جراحی کنین از بین میره
من بعد سه سال هنوز درگیرشم
و وقتی دوباره همون جاش دردناک و متورم میشه سریع فقط تو لگن میشینم و چند روز انتی بیوتیک میخورم ک خوب بشه

نازی
نازی
3 ماه قبل

سلام. بعد ازجراحی چه میزان خونریزی طبیعی هست؟؟

مهدیه
مهدیه
6 ماه قبل

سلام من کیست داشتم لیزر کردم الان چن روزی شدع ورم داره باید چکا کنم

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  مهدیه
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

سميه
سميه
پاسخ به  Roshanak
4 ماه قبل

کدوم دکترعمل کردی من عمل کردم ک برام غذه رو در بیاره ولی هنوز خوب نشدم و بعد یک ناه بعد عمل باز ابسه کرد و پر شد

بی نام
بی نام
پاسخ به  Roshanak
3 ماه قبل

من هم ی بار عمل کردم واسم تخیله کرد الان بار دوباره عود کرده تصمیم گرفتم برم کلا برشدارم شما که برداشتی اصلا دیگه عود نکرد یا خطری نداره

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید چکارکنم ک کیستم یاهمون توده خوب بشه درد زیادی دارم نمیتونم راه برم یا تا چندروز خوب مشه یا درمان خونگیش چیه

پریسا
پریسا
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام هرروز ۴بارتوی آب گرم بشین جنتیمایسین بزن داروهاتوبخور وروی آجر گرم بشین و قوروخ له کن بزار روش تانرم شه و علف زردبزن

نرگس
نرگس
پاسخ به  پریسا
13 روز قبل

سلام من با سرنگ خالی کردم دو روز پیش ولی باز پر شده..قوروخ چیه که گفتی له کنیم بزاریم؟ لطفا جواب بده چون نمیخام تخلیه برم هم‌گرونه هم خیلی درد داره

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

رویا
رویا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

فقط داروگیاهی چکم توچندساعت میترکه وتموم تنهاراهش همینه

زهرا
زهرا
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

چی هست عزیزم؟

زهره
زهره
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

عطاری بگی بهت میگه باتوضیح کامل

صبا سعیدزاده
صبا سعیدزاده
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

سلام چه داروی گیاهی

لیلا
لیلا
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

سلام ،چکم چی هست من هر چی عطاری رفتم پرسیدم نفهمیدن چیه

زهره
زهره
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

بروعطاری بگو داروی چکم میخوام بزارروش بعدچندساعت میترکه

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید چکارکنم ک کیستم یاهمون توده خوب بشه درد زیادی دارم نمیتونم راه برم یا تا چندروز خوب مشه یا درمان خونگیش چیه

Mahsa bahrami
Mahsa bahrami
7 ماه قبل

سلام من کیست بارتولین دارم و الان درد میکنه باید چیکار کنن؟

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  Mahsa bahrami
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

رویا
رویا
پاسخ به  Mahsa bahrami
4 ماه قبل

فقط داروگیاهی چکم استفاده کن وتموم

سارا
سارا
پاسخ به  رویا
4 ماه قبل

عزیزم این چکم رو چجوری باید استفاده کرد؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  Mahsa bahrami
3 ماه قبل

سلام من کیست بارتلون دارم چکار کنم

خاطره
خاطره
7 ماه قبل

سلام الان دوروزه کیست از داخل ترکیده ولی بیرون نیومده کلا التهاب شدیدی دارم از آنتی بیوتیکم استفاده کردم فقط یکم از تورمش کم شده بنده الانم پریودم آیامیتونم تو آب گرم بشینم

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  خاطره
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

الینا
الینا
7 ماه قبل

دوماه بعدازجراحی اولم عود کرد مرگ جلوچشمام دیدم بعد از سه روز بستری شدم توبیمارستان ترکید ولی باز عملم کردن دو سه بار سوزن تخلیه شده چند بارهم ترکیده، چهارماه پیش با دوماه پیش دوباره همین زجرا رو کشیدم، وقتی یه چیز گرد کنار واژنم هست میبینمش روحیم به شدت داغون شده .از اینور دکتر گفت اگه کامل تخلیه بشه یه ور واژنت میره تو چال میشه خیلی ناراحتم ممنونم میشم بهم بگید باید چیکار کنم

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  الینا
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.
برو پیش دکتر خوب هیچ مشکل ظاهری پیدا نمیکنی.

الینا
الینا
7 ماه قبل

سلام من چندسال کیست بارتولن داشتم کوچیک بود اذیت نمیشدم دوتا هم بچه آوردم. دوسال پیش خیلی بزرگ شد ولی دردنداشتم ولی برای نزدیکی خجالت میکشیدم چون یه طرفش باد کرده بود بزرگ شده بود زشت شده بود رفتم دکتر گفت باید جراحی بشه من جراحیش کردم از بعداز جراحی به بعد دو ماه دوماه عود میکنه وخیلی دردناکه وعذاب آوره ۲سال پیش عمل کردم الان دوساله هر دوماه زجر میکشم، چند تا دکتر رفتم ،دوماه پیش رفتم پیش یه دکتری که کامل برام تخلیه اش کنه که دیگه عود نکنه گفت اگه کامل برات درش بیارم جاش چال میشه یه ور واژنت میره داخل اونجات از شکل میفته. ممنونم میشم راهنماییم کنیم خیلی ناراحت کننده است روحیم داغونه استرس دارم، آیا واقعا کامل غده بارتولن رو دربیارم جاش چال میشه؟

مصی
مصی
پاسخ به  الینا
4 ماه قبل

من انجام دادم الان ۱۵سالی میشه وخیلی هم عالیه.چال هم نشده.طبیعی هست

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  الینا
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.
من برداشتم اصلا ظاهری به مشکل نخوردم .
پیش خانم دکتر زینب نظری متخصص سرطان شناسی و زنان و زایمان عالیه

رویا
رویا
پاسخ به  الینا
4 ماه قبل

درش نیارفقط داروگیاهی چکم بزارروش خودش تخلیه میشه ودیگه عودنمیکنه

Pari
Pari
پاسخ به  رویا
4 ماه قبل

مال من خیلی بزرگ شده چکم چند روز باید بزارم روش خب لامصب جای بدی هم هست

Pari
Pari
پاسخ به  رویا
4 ماه قبل

تورو خدا حتما جواب منو بدین چون از عمل میترسم چکم خالی بزارم‌روش بعد چند روز طول میکشه که با چکم تخلیه میشه؟

زهره
زهره
پاسخ به  Pari
1 ماه قبل

چندساعت بعدمیترکه چکم که بزاری روش عطاری هادارن تنهاراهش همینه که نخوای عمل کنی

بهار
بهار
11 ماه قبل

سلام مال من آبسه شده بود و ترکید، باید چه اقدامی کنم ک کامل از بدنم پاک شه؟ لازمه به پزشک دوباره اقدام کنم؟

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  بهار
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

ایران
ایران
1 سال قبل

۶۴۔سالہام۔وکیست بارتولون دارم بندہ رحم و تخمدانم را تخلیہ کردم در عمل جراحیراھنمایی کنید خطرہ برام ندارم و چہ۔کار کنم

یاعلی
یاعلی
1 سال قبل

سلام خانم دکتر،،عمل کیست بارتولن که یه سوراخ میزارن تا برای همیشه باشه،،ودیگه عود نکنه،،اسمش چیه؟؟منظورم روش جراحی مارسو نیست که لوله میزارن تا تخلیه بشه کیست،

Raha
Raha
پاسخ به  یاعلی
11 ماه قبل

۱. روش کاتتر
۲.روش‌ مارسو
۳.روش تخلیه با دی اکسید کربن
۴.خارج کردن خود کیست بارتولن
ولی روشی که شما میگید تخلیه با دی اکسید کربنه

Pari
Pari
1 سال قبل

سلام ببخشید من در دهانه واژن سمت چپ ورم دارم و ی جورایی اندازه نخود هستش و سفت هست بدون درد ممنون میشم اگه درمان خانگی برای بارتولن هست راهنمایی کنید چون حس میکنم روز به روز بزرگتر میشود خواهش میکنم راهنمایی کنید

خدایا
خدایا
1 سال قبل

سلام ببخشید من آ بسه داشتم پارسال اما من رفتم آمپول زدم میخواستم ببینم برم عمل کنم یا دوباره درمیا د

خدایا
خدایا
1 سال قبل

ببخشید من آ مپول زدم میخواستم ببینم دوباره درمیاد یانه

خدایا
خدایا
پاسخ به  خدایا
1 سال قبل

من آبسه داشتم پارسال اما رفتم آمپول زدم میخواستم ببینم دوباره بزرگ میشه یا برم عمل کنم

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  خدایا
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.
برو عمل کن

Ayda
Ayda
1 سال قبل

سلام من چند ماه پیش دو سه بار کیست بارتولنم ابسه کرده بود و درد زیاده داشته و الان که چند ماه گذشته اتفاقی نیوفتاده اما وقتی رابطه دارم کیستم بزرگ میشه و تا چند‌روز بزرگ میمونه دوباره کوچیک میشه و خب دوست ندارم ظاهرشو ولی دکتر رفتم گفته جراحی نمیکنیم مگر اینکه بزرگ تر از این بشه
به نظر شما جراحی بکنم یا نه

سارا
سارا
پاسخ به  Ayda
1 سال قبل

کیست شما چه اندازه است

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  Ayda
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.
بهترین کار جراحیه

ناهید سارجه کور
ناهید سارجه کور
1 سال قبل

سلام من ۳۷ سالمه ۷ ماه پیش کیست بارتولونم جراحی کردم و دکتر گفت در آوردم چون برای من تبدیل به آبسه شده بود الان احساس میکنم همون جام دوباره عفونت کرده و درد دارم به نظر شما دوباره کیست تشکیل شده خیلی استرس دارم

Shishi
Shishi
1 سال قبل

امیدوارم که هیچکس دچار این کیست نشه خیلی بده خیلی زیاد.تجربه ام رو میگم شاید به درد بخوره..
من امروز ۲۸ساله شدم
چندسال درگیر این کیست بودم..یهو درد شدید می‌گرفت که فقط خودمو میرسوندم درمانگاه برام سریع تخلیه اش میکردن ..میگفتن کیست نیست آبسه هست عفونت کرده .چند بار خواستم عمل کنم نشد یا خودش میترکید یا انقدر دردش شدید بود برام تخلیه میکردن.
.خلاصه امسال اینجوری شدم ولی دیدم اصلا درد نداره ولی داشت بزرگ میشد رفتم دکتر گفتم تخلیه اش کن گفت درد نداری عفونت نیست کیست هست باید جراحی بشه .خلاصه بستری شدم و جراحی کرد خیلی عمیق شده بود و بزرگ شده بود.یک شب تو بیمارستان موندم دردش فوق العاده زیاد بود‍ ولی گفتم تحمل میکنم که دیگه واسه همیشه از شرش خلاص بشم.مسکن بهتون میزنن که بتونید تحمل کنید.
و الان ۶ روز از عملم میگذره قرص های ویتامین و آنتی بیوتیک مصرف میکنم …سرم شستشو گیر نمیاد پس اگه جراحی کردید با شامپو بچه و آب بشورید و خشک نگهش دارید..کمپوت آناناس و آب آناناس بخورید.
اصلا نمیتونم بشینم فقط تو ماشین اون هم به صورت کج…هنوز یکم خون میاد که طبیعیه.
خلاصه اگه درگیرش شدید برید حتما جراحی کنید چون این کیست با تخلیه بیخیال شما نمیشه..دکترم گفت عمقی‌برات درآوردم که دیگه درگیرش نشی.(ای خداوند بزرگ خودت کمک کن که دیگه درگیرش نشم امین یارب العالمین)
من تو شیراز‌ بیمارستان دولتی عمل‌ کردم هزینه اش زیاد نشد و خوب هم رسیدگی‌میکنن.
انشالا که همه سالم و سلامت باشید.

حنا
حنا
پاسخ به  Shishi
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید کدوم بیمارستان عمل کردی؟

سما
سما
پاسخ به  Shishi
4 ماه قبل

میشه بگید چه دکتری رفتید و کدوم بیمارستان

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  Shishi
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

مسی
مسی
پاسخ به  Shishi
4 ماه قبل

منم دو روز دیگه عمل دارم دعا کنین واسم

معصومه
معصومه
پاسخ به  Shishi
3 ماه قبل

الهی آمین.خدایاهیچ زنی رادرگیراین بیماری نکن

مریم
مریم
پاسخ به  Shishi
2 ماه قبل

سلام عزیزم منم شیرازم و این مشکل رو دارم میشه بگید پیش کدوم دکتر رفتید؟؟؟؟

Tala
Tala
1 سال قبل

سلام وقت بخیر…من چند روزه حس میکنم سمت چپ واژنم ورم کرده و وقتی نشستم درد احساس میکنم….بالای واژنم هم انکار جوش زده…مجرد هستم…می‌تونه بخاطر نشستن طولانی مدت باشه؟

شهبازی
شهبازی
2 سال قبل

سلام من کیست بارتولن داشتم درد خیلی شدید بود رفتم دکتر تخلیه کرد دو روز گذشته و الان خارش دارم هنوز هم مثل اول نشده احساس میکنم باز داره رشد میکنه باید چکار کنم از پریودام چند روز گذشته

Roshanak
Roshanak
پاسخ به  شهبازی
4 ماه قبل

جای نگرانی نیست برو کاملا کیستو با عمل بردار،
من سه بار لیزر کردم دکتر فقط پول الکی ازم‌گرفت.
رفتم پیش دکتر خوب بهم گفت تو پرده داری هروقت ازدواج کردی بیا من برات کیستو بردارم منم همینکه ازدواج کردم رفتم برای عمل. الان ۷ ماهه برداشتم با بیهوشی و عمل جراحی دیگه راحت شدم.
لیزر نکن همش دروغه بازم برمیگرده.

ابتهاج زنگنه
ابتهاج زنگنه
2 سال قبل

سلام من ۲ماه ازپریودیم میگذره ازمایش خون دادم منفیه تست دادم منفیه سونودادم هیچ مشکلی نیست میخوام ازتون خواهش کنم که مشکل من چیه ایابه یائسگی ربطی داره یانه ۴۱سالمه

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  ابتهاج زنگنه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر لازمه یه آزمایش هورمونی حتما انجام بشه

Seyran
Seyran
2 سال قبل

سلام من بالا واژنم دهانه واژنم نه یک گلوله کوچک زیر پوستم احساس میکنم اوایل درد نداشت اما الان وقتی بهش دست می زنم درد دارد ممنون میشم اگر راه نمای کنید تا مجرد هستم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  Seyran
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

خدایا
خدایا
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام ببخشید کیست بارتون داشتم پارسال اما آمپول زدم اما عمل نکردم میخواستم ببینم دوباره درمیاد یانه

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من کیست بارتولن داشتم الان ۱۷ روز عمل کردم اما ترشح به رنگ زرد کم رنگ گاهی اوقات هم سفیه میخاستم بدونم طبیعیه.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

ر حیدری
ر حیدری
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 ماه قبل

سلام دکتر جان کیست بارتون عمل کردم ۱۳روزه جاش ی مقدار سفته دردوسوزش خارش دارم نگرانم حس میکنم کامل تخلیه نشده دکتر دارو هم تجویز نکرده ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام اگر به نظر خودتون ترشحات واژنتون نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و این تغییر قابل توجه است میتواند نیاز به درمان داشته باشد چرا که مداخله ای هم انجام نشده مداخله میتواند باعث ایجاد عفونت های واژینال یا دهانه رحم شده باشد و نیاز به ارزیابی بالینی وجود دارد

اعظم
اعظم
پاسخ به  کارشناس ارشد زهرا قربانی
1 سال قبل

سلام خانم دکتر در دهانه ورژن خارش ودرد دارم همراه با سوزش ودرد کمر در ضمن دهانه ورژن کوشت تکه تکه شده

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

سلام منم کیست دارم میخوام عمل کنم. میشه تجربتونو بگین ؟ راضی بودین؟

طاهره
طاهره
پاسخ به  فهیمه
6 ماه قبل

سلام من تجربه هاشون خوندم راضی نبودن
اخه خود منم کیست دارم موندم عمل کنم یا نکنم

پریسا
پریسا
2 سال قبل

سلام ببخشید من تو دهانه واژن سمت چپم یه پفی دارم به سونوگرافی رفتم سالم بودم
به آزمایش پاپی اسمیر هم رفتم گفت عفونت قارچ داری دارو وآمپول به هم تجویز کرد عفونتم بر طرف شد ولی اون پف دهانه واژنم درست نشده سنم ۳۴ هستش

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  پریسا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

سارا
سارا
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

کیست بارتولن درمان خانگی هم داردیانه

طیبه کاظمی
طیبه کاظمی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ، ببخشید من یه هفته پیش قارچ ناحیه تناسلی داشتم که بعد دو روز نمیشد راه برم انتی بیوتیک خوردم بهتر شدم و کیست واژن خود به خود تخلیه میشد وال دوباره واژن مسدود میشد الان درد هنگام راه رفتن ندارم ولی واژن همچنان مسدو هست و ترشحات به طور کامل تخلیه نمیشه ممنونم میشم راهنمایی کنید خییلی نگرانم ایا درمانی هست که بدون جراحی از شر این کیست خلاص بشم ، در ضمن من مجرد هستم

زینب ملکی
زینب ملکی

سلام من کیست پارتلان داشتم الان اوت کرده باز بار دار هم هستم درد زیادی دارم باید چکار کنم ایا خطری برای بچم نداره

دکمه بازگشت به بالا