داروی اورسودیول | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Ursodiol

همه چیز در رابطه با نحوه مصرف قرص اورسودیول، اختلالات دارویی و مطالب مرتبط با آن

موارد مصرف اورسودیول Ursodiol

یکی از مواردی که می تواند باعث ایجاد درد، التهاب صفرا و التهاب پانکراس و همینطور بیماری یرقان شود، سنگ صفرا است. سنگ صفرا قاعدتا حاوی ترکیباتی از جنس کلسترول است که به حالت جامد و سفت شده در آمده است. محتوی سنگ ها شامل پیگمان ها و سایر رسوبات کلسیمی است. سنگ های صفرا با ایجاد انسداد در مجرای صفرا، باعث ایجاد درد می شود.
سنگ ها معمولا با روش جراحی از بدن خارج میشوند اما در مواقعی که سنگ ها سایز کوچکتری دارند و از کلسترول تشکیل شده باشند، مصرف داروی اورسودیول (اورسودوکسی کولیک) می تواند کمک کننده باشد و شما را از جراحی بی نیاز کند.

اورسودیول یکی از اسیدهای صفراوی است که به صورت طبیعی در بدن انسان تولید میشود. وظیفه ی اصلی این ماده، کاهش جذب مقدار کلسترول تولید شده توسط کبد و کاهش کلسترول صفرا است. با توجه به وظایف اصلی این ماده، می توان گفت که در واقع به عدم تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک می کند و همچنین سنگ هایی با اندازه های کوچکتر را از بین می برد.
مورد مصرف دیگر این دارو در درمان سیروز اولیه صفرا است. بیماری سیروز صفراوی در مدت زمان طولانی به مجاری صفرا در کبد آسیب وارد میکند و در صورت عدم درمان و توجه کافی، خود کبد را نیز درگیر خواهد کرد.

اطلاعات داروی اورسودیول Ursodiol

این دارو در اشکال قرص و یا کپسول در دو دوز؛ ۲۵۰ و ۳۰۰ گرمی تولید و عرضه می شود. و با نام تجاری آکتیگال(آستیگال) و اورسودکس شناخته می شود.

نحوه ی مصرف داروی اورسودیول Ursodiol

‑پیش از آغاز مصرف این دارو، میتوانید با مطالعه ی دقیق بروشور موجود درون بسته، به شناخت جامع و کامل دارو دست پیدا کنید. همچنین بروشور درون بسته ی اورسودیول اطلاعات مفیدی در مورد عوارض این دارو در اختیار شما قرار می دهد.
– مصرف داروی هر شخص بر اساس اطلاعات و نوع بیماری آن فرد است. بنابر این داروی خود را منطبق بر تجویز پزشک داخلی خود مصرف کنید.
-مصرف داروی اورسودیول برای دفع سنگ های صفرا، روزی دو یا سه بار توسط پزشک تجویز میشود. اما اگر هدف مصرف این دارو، درمان سیروز صفراوی باشد، روزانه ۲ الی ۴ عدد تجویز خواهد شد. اگر تنها جلوگیری از تشکیل شدن سنگ های صفرا مد نظر باشد، مصرف ۲ قرص در طول روز توسط پزشک توصیه می گردد.
-بهتر است زمان مصرف آخرین دوز داروی شما در طول روز، قبل از خواب باشد.
-در مصرف اورسودیول توصیه میشود که این دارو سر زمان و ساعت مشخصی مصرف گردد. هم چنین بیان شده مصرف دارو باید بعد از مصرف وعده ها یا میان وعده های غذایی باشد.
– در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از دارو، در صورتی که ساعت بعدی مصرف شما نزدیک نمیباشد، دوز فراموش شده را مصرف کنید در غیر اینصورت نیاز به مصرف دوز فراموش شده نیست. به هیچ عنوان میزان دارو را افزایش ندهید.
-برای درمان سنگ های صفرا، اورسودیول باید تا دو سال مصرف شود. در صورتی که سنگ های صفراوی از بین بروند، پزشک شما برای اطمینان از نابودی کامل آنان از شما خواهد خواست تا مصرف را برای ۳ یا ۴ ماه دیگر ادامه دهید.
-درمان مشکل سیروز اولیه صفراوی با این دارو، زمان بر و طولانی خواهد بود. تنها در صورت مشاهده ی اثرات نامطلوب ممکن است این مسئله تغییر یابد.

می‌توانید به صورت غیر حضوری و ۲۴ساعته،با پزشک آنلاین متخصص داخلی، تلفنی و متنی صحبت کنید، و از ایشان برای مصرف این دارو مشاوره بگیرید.

موارد منع مصرف داروی اورسودیول Ursodiol

  1. اگر از تاریخ انقضای دارو گذشته باشد، به هیچ عنوان اورسودیول را مصرف نکنید.
  2. هرگز این دارو را به افرادی که حتی علائم و شرایط مشابه به شما را دارند پیشنهاد نکنید.
  3. قبل از شروع مصرف حتما تداخلات دارویی دارو را بررسی کنید. در صورت مصرف دارویی که با اورسودیول تداخل دارد، پزشک خود را مطلع سازید.
  4. دارو ممکن است بر روی جنین و یا مادر تاثیر منفی داشته باشد. در صورت باردار بودن، قبل از مصرف پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  5. گزارش خاصی مبنی بر اثرات گیجی و خواب آلودگی بعد از مصرف این دارو وجود ندارد. با این حال قبل از انجام اعمالی که نیاز به هوشیاری دارند(مانند رانندگی)، از هوشیار بودن خود اطمینان حاصل پیدا کنید.

مکانیسم اثر داروی اورسودیول Ursodiol

این دارو از جذب کلسترول از جداره ی دستگاه گوارش جلوگیری می کند. و مانع ترشح کلسترول از کبد نیز میشود.

فارماکوکینتیک داروی اورسودیول Ursodiol

-مصرف این دارو خوراکی است.

-پس از مصرف، این دارو در صفرا انباشته می شود.

-علاوه بر جلوگیری از ترشح کلسترول کبد جریان صفرا نیز با افزایش مواجه می کند.

-سلول های کبدی را از اسیدهای سمی صفرا حفظ می کند.

عوارض مصرف داروی اورسودیول Ursodiol

این دارو ممکن است در مواردی هیچ عوارضی برای شما ایجاد نکند.
برخی از عوارض این دارو پس از گذشت مدت زمانی کوتاه از بین می روند.
در صورتی نیاز به مراجعه به پزشک دارید که عوارض شما از بین نروند و ثابت مانده باشند.

  1. عوارض شایع اورسودیول: ممکن است دچار اسهال شوید، در این شرایط به پزشک مراجعه کنید و آب زیادی مصرف کنید.
  2. عوارض رایج اورسودیول: خستگی و احساس مریضی و کسالت، کهیر پوست. اگر این عوارض شما را بسیار آزار دادند به پزشک خود مراجعه کنید.
  3. اگر علائم مصرف مسمومیت دارویی(تنگی نفس، اسهال بسیار شدید) مشاهده کردید سریعا به اورژانس مراجعه کنید.
  4. اگر هر علائم دیگری در شما نمایان شد و احساس کردید با داروی اورسودیول مرتبط است، با پزشک حتما مشورت کنید.

تداخلات دارویی اورسودیول Ursodiol

قبل از شروع مصرف این دارو، لیستی از داروهای مصرفی دیگر خود در اختیار پزشک قرار دهید تا تداخل دارویی ایجاد نشود. باید داروهای گیاهی مصرفی خود را نیز به پزشک اطلاع دهید. مخصوصا اگر از داروهای زیر استفاده می کنید: انواع قرص های ضد بارداری و یا استروژن، داروهای کلسترول (کلستیرامین و کلستیپول کلوفیبرات)، آنتی اکسید آلومینیوم

شرایط نگهداری داروی اورسودیول Ursodiol

این دارو باید دور از دسترس کودکان و در مکانی خشک و خنک نگهداری شود. دارو نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. همچنین دمای بالا برای نگهداری دارو توصیه نمیشود.

هشدار ها، احتیاط ها، توصیه ها در هنگام مصرف داروی اورسودیول Ursodiol

  1. در صورت داشتن مشکلات کبدی.
  2. داشتن سنگ مثانه.
  3. داشتن بیماری های گوارشی روده مانند کرون یا کولیت اولسراتیو، سابقه ی جراحی گوارش.
  4. بارداری یا شیردهی
  5. سابقه آلرژی داشتن به دارو های دیگر.
  6. مصرف داروهای خاص، داروهای گیاهی و مکمل.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین متخصص داخلی

۳.۴/۵ (۱۷ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
78 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیرین
شیرین
3 روز قبل

سلام خوبین طحال من از حد نرمال بزرگ شده باید چیکار کنم

نگار
نگار
27 روز قبل

سلام خسته نباشید من طرف راست م خیلی درد میکنه صبح ها قرص معده میخورم ک ازیت نمیشم اما اگه یادم بره نخورم درد شدید دارم رفتم سونوگرافی دادم گفتن لجنه سنگ نیس خودمم ۱۷سالمه خیلی از عمل میترسم بنظرتون این لجن با دارو حل میشه یا ن؟

مریم
مریم
3 ماه قبل

خواهش میکنم جواب بدید

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من عمل دارم سنگم ۲سانتی متره
اشکالی داره قبل عمل قرص ال دی بخورم؟چون پاک نمیشم

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام من دوتا سنگ صفرا یکی ۹/۵میل و دیگری ۸میل.خواستم بدونم آیا با دارو رفع میشه ؟

میمونه
میمونه
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چندسنگ صفرا۸میلی دارم داروی اورسوبیل روزی یک عددوسط غذا میخور‌م آیا این سنگ دفع می‌شود لطف کنید راهنماییم بکنید ممنو ازلطف شما

جعفر
جعفر
پاسخ به  میمونه
3 ماه قبل

من در کیسه صفرا ۲ عدد ۲ سانت سنگ دارم نمی خوام عمل کنم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر از زحماتتان

پیمان
پیمان
پاسخ به  جعفر
3 ماه قبل

در صورتیکه عمل نکنید، احتمال پارگی کیسه صفرا وجود دارد و ممکنه زندگیتون رو از دست بدید.

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر خواهشا خواهشا کسی میدونه کمک کنه …پدر ما شرایط سنی بالا داره و عفونت کیسه صفرا بخاطر یک سنگ ۴میلی داره …الان یکماه هست درگیر هستیم ..کمی کنترل کردیم ولی مریض ما شرایط جراحی رو اصلا نداره ..ولی هرچی میخوره تهوع و استفراغ داره یا این دارو بهش کمک میکنه …خواهشا کسی میدونه بگه کمک کنه …

امیر
امیر
پاسخ به  مهدی
22 روز قبل

روزی سه عدد کبسول اورسودیول هر ۸ ساعت بخوره بامایعات تازه خوب میشه

محسن.اوجالان
محسن.اوجالان
5 ماه قبل

سلام
خانم دکتر وقت بخیر
ببخشیدبنده ۴۲سال سن دارم و فعالیت روزانه قبلا خیلی زیاد داشتم متاسفانه بدلیل عدم تشخیص صحیح پزشک در مشکلی که پیش اومد واسم و در صالحه ای از بلندی افتادم که مفصل لگنم دچار آسیب شد ولی همزمان در ناحیه ساق پا احساس درد شدید داشتم و کشاله ران چپ .
پزشک معالج بنده را به جراح مغز و اعصاب جهت جراحی دیسک کمر معرفی نمودن .
جراحی کردم در بیمارستان خصوصی دی تهران با هزینه هنگفت ولی متاسفانه بعد ازجراحی درد و عذاب بیشتر شد و ازانجا که بدلیل اینکه فشار به کمر خود نیارم تمام فشار و وزن خودم رو به مفصلهای پام انتقال میدادم غافل از اینکه مشکل اصلی،که مفصل لگن بود دچار آسیب‌های بیشتر شد و غضروفهای مفصل لگن بنده از بین رفته .
حالا سوال بنده از شما اینه که آیا تزریق غضروف به مفصل لگن اقدام صحیح و قابل قبولی است ؟
ومورد بعداینکه چند ماهه خیلی خیلی زیاد تعریق دارم
بیشتر در ناحیه بالاتنه و قسمت گردن و سر وپشت کمر
دلیلش چی میتونه باشه؟
آیا تعویض مفصل آخرین راه حل میباشد یا خیر؟
با تشکر و قدردانی از زحمات شما در همیاری و راهنمایی
صحیح در درمان پزشکی افراد سپاسگزارم

میترا
میترا
پاسخ به  محسن.اوجالان
4 ماه قبل

با سلام و دورود من مامانم ۶۰ سال داره هر شش ماه چکاپ میده. این دفعه گفته برام سونو گرافی کبد و کیسه صفرا بنویسد .انجام داده گفتن چند تا سنگ دارید که بزرگترین ش ۲۴ میلی هست هیچ گونه دردی هم نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  محسن.اوجالان
3 ماه قبل

سلام علت تعریق شما و حالت های گر گرفتگی و گاها تب مربوط ب عفونت محل عمل میباشد برو پیش دکتر سعید رضا مهرپور گوگل سرچ کن برات بالا بیاد پسرم کمرشو عمل کرد عالی بود دکترش

معصومه
معصومه
10 ماه قبل

سلام من ۳۷ ساله ام سنگ کیسه صفرادارم ۱۲میلی ولی اصلاهیچ‌دردی ندارم دکتربهم قرص ارسوداکسی کولیک داده میخواستم بدونم بااین قرص رفع میشه بانه ؟

نازلی علیزاده
نازلی علیزاده
1 سال قبل

سلام این دارو اورسو دیول چقدر تاثیر گذار است من سنگ کیسه به اندازه ۵ میلی متر دارم آیا این دارو تاثیر گذار هست که دفع بشه احتیاجی به عمل نداشته باشه

حححس
حححس
پاسخ به  نازلی علیزاده
6 ماه قبل

بله دختر عموی من با شرایط شما با همین دارو رفعشد

پیمان
پیمان
پاسخ به  نازلی علیزاده
3 ماه قبل

بستگی داره چه نوع سنگی باشه. روی پولیپ تاثیری نداره

زری
زری
1 سال قبل

سلام بزرگوار من خانم ۶۳ساله تو سونو نوشته تعدادی سنگ صفرا بزرگترینش ۱۱ میل هست درد ندارم ولی خارش در بعضب نقاط مثل پشت وپاها دارم ایا با اورسو دیول سنگها اب میشن ؟؟

بیژن محمدی
بیژن محمدی
1 سال قبل

سلام همسره ۳ماه است که الیو معده کرده و هنگام عذا خوردن حالت تهوع واستفراق دارد بعد از سونوگرافی از صفرا مشخص شد که تلغیظ مایع در صفرا مشاهده شده وبخاطر همین نمی تواند غذا بخوره آیا با داروی اورسودیول این مایع غلظتش کم می‌شود. با تشکر.

مجید شرفی.
مجید شرفی.
1 سال قبل

سلام ایا می‌شود سنگ صفرا را بدون اینکه کیسه صفرا برداشت شود با عما آن را خارج کرد

زهرا
زهرا
پاسخ به  مجید شرفی.
3 ماه قبل

ن کیسه را هم خارج میکنند همراه سنگ

باقری
باقری
1 سال قبل

سلام ببخشید من شش ماه هست یک سنگ صفرا سه سانتی دارم دکتر بهم گفت هرموقع درد, شدید داشتی بیا عمل الان فعلا عوارضی ندارم میخواستم بپرسم مشکلی نداره فعلا باهاش بسازم

شهرزاد
شهرزاد
1 سال قبل

سلام خسته نباشید …من دو سه هفته ای هست که عمل صفرا انجام دادم و وکیسه صفرام رو بیرون آوردم ..اما مدتیه دچار خارش شدید بدن شدم …نمیدونم چکار باید بکنم ..میتونید لطفا راهنماییم کنید …

مسعود
مسعود
1 سال قبل

سلام دکتر ۸ ماه من کهیر شدید میزنم طوری که به صورت و لب هام سرایت میکنه تمام ازمایشات هم بدون مشکل نشون میده قبلا نوشابه و تخم مرغ زیاد مصرف میکردم الان بالاخره تو سونو فهمیدیم یه سنگ ۵ میلی هست اینم بگم ۲۰ کیلو تو این مدت وزن کم کردم میخواستم بگم ایا این تجمع تو کیسه صفرا میتونه باعث کهیر من بشه جاهایی که رفتم جواب درست نمیدن و اگه میشه بگید چه ازمایشی به پزشک پیشنهاد بدم خوبه چون واقعا خسته شدم بعد از حداقل ۱۰ بار ویزیت و دارو های مختلف اینم بگم بعد از خوردن چیز شیرین یا روغن دار شدیدتر میشه

مهدی
مهدی
پاسخ به  مسعود
1 سال قبل

پیگیر کبدت شو شاید مشکل از کبدت باش.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهدی
سعید
سعید
پاسخ به  مسعود
6 ماه قبل

سلام. ازمایش سلیاک انجام بدین. احتمالا سلیاک دارید

مهران
مهران
2 سال قبل

سلام ، حدود ۲ هفته است دچار درد خفیف در قسمت راست و زیر دنده شدم ، همراه با درد شکم که بصورت موردی پیش میاد و همچنین خارش پوست در همین نواحی ، به متخصص داخلی مراجعه کردم ایشون سونوگرافی نوشتن اما توو سونو چیزی نشون نداد و همه چیز خوب بود ، اما همچنان این علایم رو دارم ، با تحقیق توو اینترنت علایم شبیه سنگ صفرا هست اما توو سونو نشون نداد ، بنظرتون چکار کنم.
ممنون

مهدی
مهدی
پاسخ به  مهران
1 سال قبل

جدی بگیر اگ سرطان صفرا باش نشون نمیده

لیلا رمضانی
لیلا رمضانی
2 سال قبل

سلام من کمی کبد چرب دارم که منجر به سنگ صفرا شده که یه سنگ پنج میلی متری دارم بعضی وقتا دردهای شد ید دارم آیا بادارو خوب میشم

دکتر عرفانه موحدی
دکتر عرفانه موحدی
عضو
پاسخ به  لیلا رمضانی
2 سال قبل

دوست عزیز کبد چرب ارتباطی به سنگ کیسه صفرا ندارد. درمان این دو مورد هم باهم متفاوت اند.
عموما سنگ کیسه صفرا به درمان دارویی پاسخ نمیدهد و در صورت وجود دردهای شدید، نیاز به جراحی دارد .
جهت درمان و بررسی دقیق،از مشاوره تلفنی استفاده بفرمایید.

امین
امین
پاسخ به  دکتر عرفانه موحدی
2 سال قبل

سلام خانوم دکترمن سنگ صفرادارم دیشب اصلانتونستم بخابم چیکارکنم بنظرتون میگن دستگاهیی امده بدوعمل جراحی مث اندوسکوپی سنگهاروبرمیدارن وبدون بیهوشی چ جوریه ممنون میشم راهنماییم کنید

سکینه
سکینه
2 سال قبل

سلام کبدچرب گرید۱سنگ صفرا۱۷دارم دهانم تلخ مشه بزاق دهانم خیلی زیاده همیشه یبوست دارم دردزیادی ندارم درمان چیست

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سکینه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

زهرا رضوان نیا
زهرا رضوان نیا
2 سال قبل

خانمی هستم شصت سال سنگ صفرا دارم که سیزده میلی هست و گاهی وقت هادردشدیدی دارم خیلی داروگیاهی خوردم ولی هیچ فرقی نکردوبابی هوشی موشگلدارم من راه نمایی کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا رضوان نیا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

معصومه
معصومه
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سونا گرافی گرفتم سنگ کیسه صفرا دارم ۷ میلی متر می شه بگین چی قرصی مصرف کنم ممنون

امین
امین
پاسخ به  زهرا رضوان نیا
2 سال قبل

سلام کرمان بیمارستان افضلی پور دستگاهی امده بدون حراجی وبدون بیهوشی مثل اندوسکوپی سنگهاروخارج میکنن ازکیسه صفراتون…دستگاه جدیدامده توگوگل سرچ کنید بیمارستان افضلی پورکرمان بادستگاه جدید خروج سنگ صفرا

سعید
سعید
پاسخ به  زهرا رضوان نیا
1 سال قبل

دروغ داداش، من دوسال کشیدم جز بدبختی چیزی نداره عزیز بی جهت برا ملت نسخه نپیچ.

فاطمه میرزائی
فاطمه میرزائی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید .من سنگ گلیه داشتم رفتم اسکن به گفته پزشگ مشخص شد که سنگ صفر ۸ میلی دارم خواستم بدانم ایا با دارو سنگ صفرای من حل میشود. .از پاسخ گویی شما کمال تشکر را دارم.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه میرزائی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

صغری سعیدی
صغری سعیدی
پاسخ به  فاطمه میرزائی
2 سال قبل

خانمی پنجاه و دو سال دارم سنگ صفرا ۲۲و۲۳ میلی دارم میشه با دارو حل بشه درد ندارم التهاب هم نداره؟از پاسخ گویی شما کمال تشکر دارم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  صغری سعیدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

علی اصغرهدایتی
علی اصغرهدایتی
2 سال قبل

سلام علی اصغر هدایتی هستم حدود۱۰سال هست که کیسه سفرا اما هنوز هم حالت تهوع دارم دکتر هم رفتم هیچ فایده‌ای نداشتن لطفا درایت خصوص مرا رهنمایی کنید ممنون.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  علی اصغرهدایتی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فردین
فردین
2 سال قبل

سلام و عرض ادب خدمت شما . بنده حدود دوسال پیش التهاب صفرا داشتم تو بیمارستان ۵ روز هم بستری بودم الان هم همون درد سراغم امده، عرض شود ایا داروی ضد التهاب مصرف کنم ، و ایا بایستی غذا چرپ مصرف نکن .. دو روز غذا نخوردم فقط خرما خوردم با عسل و سوپ ، ایا نان لواش بر درد تاثیر داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط فردین
دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  فردین
2 سال قبل

سلام.
لازمه به عنوان قدم اول یک معاینه شکمی و آزمایش و درصورت لزوم سونوگرافی انجام بشه تا در زمینه علت برگشت درد و درمان مرتبط با اون تصمیم گیری بشه

شهریار
شهریار
2 سال قبل

سلام ، من سنگ کیسه صفرا دارم ۱۸ میلی متر،آیا با این دارو دفع میشود یا نه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  شهریار
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .

نگین.....
نگین.....
2 سال قبل

سلام خسته نباشید. من امروز آندوسکوپی دادم دکتر گفت التهاب کیسه صفرا ورم شدید معده دارم. شما چه دارویی برای التهاب کیسه صفرا پیشنهاد میکنید؟

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  نگین.....
2 سال قبل

سلام
اید سونوگرافی کیسه صفرا انجام بشه اگه منظورازالتهاب کیسه صفرا سنگ کیسه صفرا هست همراه باعلایم بسته به سایز وتعدادسنگ وعلایم بیمارممکنه نیازبه عمل جراحی کیسه صفرا باشع.اطلاعات بیشتری لازم هست

لیلا ارمان
لیلا ارمان
2 سال قبل

سلام دکترمن خودم پرستاربازنشستم اندروده بزرگ دارم ازپارسال چون چندسالی بودکارمیکردم ازدیازپام استفاده میکردم بعدازاون عوارضش پس دادم حالاانسدام خوب شده ولی کردم کمی چرب شده باصفرام علام سنگ صفرادارم ولی به تازگی اونم چون انسداداشتم این جورشه حالامیخواستم برای زیادشدنش قرص یورسدول ۲۵۰ یا۳۰۰ بخورم روزی چندتاالبته زیاداست نمیکنه برای پیشگیری بخورم مرسی درضمن سابقه کاریم زیاده الان توخونه هارای کاری پرستاری میرم ممنون ازلطف شما

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  لیلا ارمان
2 سال قبل

سلام
حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مهسا
مهسا
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشین
من دیروز برای سونوگرافی کبد رفته بودم که در کیسه صفرا سنگهای متعدد ۵ الی ۱۰ میلی متری دیده شده من الان چندین سال هست ‌که معده درد های خیلی شدید گاه گاه به سراغم میاد به نظر شما بهترین روش درمان برای من چی میتونه باشه من ۴۴ سال سن دارم و توده بدنیم یکم بالاست

عارفه
عارفه
2 سال قبل

سلام وقت به خیر بنده سنگ صفرا ۱۰ میلی دارم درد خیلی زیادی دارم حتی بستری شدم برای تزریق دارو اما جواب نداد دکتر این قرص تجویز نکرده خودم این قرص تهیه کنم مشکلی نداره؟؟؟ .. هیچ التهابی هم ندارم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  عارفه
2 سال قبل

سلام
اگه سنگ صفرا همراه بادرد وعلامتدار هست باید عمل وجراحی شود.

الناز
الناز
2 سال قبل

سلام خانم ۲۱ساله هستم ۷سنگ صفرا داشتم الان نزدیک ۴ماه هست ۶تاشا دفع کردم ی سنگ ۵ میل دارم خیلی اذیتتم میکنه درد شدید دارم ایا با دارو حل میشه؟بچه کوچیک هم شیر میدم عوارضی داره براش یان

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  الناز
2 سال قبل

سلام
میتونه موثر باشه. برای شیردهی هم مشکلی نداره.اگر پزشک تجویز کرده مصرف کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
5 ماه قبل

سلامچطوری وبا چه روشی دفع کردید

رضا
رضا
پاسخ به  الناز
1 سال قبل

سلام چطوری با چه روشی دفع کردی

رضا
رضا
پاسخ به  الناز
1 سال قبل

سلام .با چه روشی سنگ ریزهارو دفع کردید ..ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

رضا98
رضا98
پاسخ به  الناز
1 سال قبل

سلام ، چطور و با چه دارویی دفع کردی سنگهارو ؟ خانوم منم سنگ ریزه داره لطفا کمک کنید

وحیده
وحیده
پاسخ به  الناز
1 ماه قبل

سلام چی خوردی دفع شد

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من سنگ ریزه دارم که ۷ میلی هستن مصرف این دارو به دفعه کمک میکنه ؟ یا باید جراحی کنم؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام
اسم دارو ذکر نشده

زهرا
زهرا
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

Ursodiol

مریم بنوان
مریم بنوان
2 سال قبل

سلام من حدود ۴۰سالسن دارم ی مدت دردی از،سمت راست قفسه سینه ام می گرفت،طوری که بهپشت قفسه سینه فشار می اورد نه می تونستم
خم بشم نه،دراززمان درگیری بااین دردم کم بود ولی امروز از ساعت ۲شب درگیر شدم تا ساعت۷صبح بعدش از شدتدرد خوابم برد نمیدانم ایا جز بیماری سنگ کیسه صفرا است یا نه

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  مریم بنوان
2 سال قبل

سلام
نیازبه معاینه هست بهتره یک سونوگرافی شکم انجام بشه

حامد
حامد
2 سال قبل

سلام برای کاهش دل دردهای ناشی ازسنگ کیسه صفراازچه دارویی می توان استفاده کرد.

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حامد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
از ایبوپروفن، ناپروکسن یا دیکلوفناک میشه استفاده کرد.

اهورا
اهورا
2 سال قبل

سلام پسرخاله دارم سنگ صفرا ۸میلی دارد بردم پیش ف ق تخصص گوارش کو دکان ازمایش خون براش نوشت هیچ مشکلی نداشت براش کپسول کولسکری نوشته که هر روز نصف کپسولرو بهش میدم به نظر شما این قرص سنگ رو دفعمیکنه ممنون از راهنمایی شما

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  اهورا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
درمان پزشکش رو با دقت انجام بدید. بله دفع میکنه.

سمیه
سمیه
پاسخ به  اهورا
2 سال قبل

سلام من الان دوسال هست کیسه صفرام سنگ داره بعددردهم ندارم سنگام بزرگ هستندآیابادارو رفع میشه من نرم جراحی خیلی ازبیهوشی میترسم لطفا به من راهنمایی کنیدبا داروحل میشه خیلی من نگرانم بچه کوچک دارم تنهاهستم

زهرا
زهرا
پاسخ به  سمیه
1 سال قبل

سلام من چند سنگ صفرا ۴و۵ میلی دارم ایا بادارو دفع میشه لطفن کمکم کنین

میهن مجیدزاده
میهن مجیدزاده
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

سلام خانم دکتر من ۵۰ساله هستم سنگ کیسه صفرا ۱۹میلیمتر دارم اگه این مصرف کنم برطرف میشه

پریساساحلی
پریساساحلی
پاسخ به  میهن مجیدزاده
3 ماه قبل

منم سنگ دارم ۱۱م۵م دردهم دارم دکترگفت بایدجراحی بشه میشه کپسول دفع سنگ صفرابخورم

نوید
نوید
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

خواهرم من چندشب پیش از درد افتادم رفتم سونو دادم گفت چندسنگ به اندازه ۵۴میل توی صفرا داری باز نمی ترسم قرص میخورم میگذرونم. مشکل اینه حوصله جراحی ندارم کی بره بیمارستان و بیهوشی. باچهل وپنج سال سن

پروانه
پروانه
پاسخ به  نوید
3 ماه قبل

سلام چه قرصی میخورید

دکمه بازگشت به بالا