درمان خانگی آسم و تنگی نفس

درمان آسم با شربت و نمک، چه بخوریم تا سریع آسم خوب شود؟

درمان فوری تنگی نفس و آسم در خانه

برای آشنایی با روش‌های درمان خانگی آسم، ابتدا لازم است بدانید مجاری تنفسی افراد مبتلا به این بیماری در اثر التهاب و ترشح مخاط تنگ می‌شود. این امر، مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به تنگی نفس، خس‌خس سینه و سرفه اشاره کرد. عوامل مختلفی می‌توانند خطر ابتلا به آسم را افزایش دهند. از این جمله، می‌توان به پیشینه ارثی و خانوادگی، استعمال دخانیات، اضافه‌وزن و استرس اشاره کرد. با اجتناب از عوامل محرک، استفاده از برخی تکنیک‌ها و گیاهان دارویی و همچنین، با مراجعه به پزشک متخصص اختلالات تنفسی می توانید بیماری خود را بهبود بخشید. در این مطلب، قصد داریم روش‌های درمان خانگی آسم و تنگی نفس را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

نشانه‌های آغاز حملات آسم

موارد زیر از شایع‌ترین نشانه‌های آغاز حملات آسم و تنگی نفس به حساب می‌آیند:

  • سرفه‌های مداوم و طولانی‌مدت
  • تنفس صدادار همراه با خس‌خس سینه
  • تنفس بسیار سریع و دشوار
  • درد قفسه سینه
  • بالا رفتن ضربان قلب
  • رنگ‌پریدگی و عرق کردن صورت

در صورت بروز هر یک از نشانه‌های یاد شده لازم است فعالیت بدنی خود را متوقف کرده و با قرار گرفتن در وضعیتی راحت از اسپری استنشاقی استفاده کرده و تنفس شکمی را انجام دهید. در صورت برطرف نشدن علائم باید هر چه سریع‌تر با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

برای تنگی نفس چه بخوریم؟

برای بیماران مبتلا به آسم رژیم غذایی خاصی وجود ندارد. با این حال، حذف یا افزودن برخی خوراکی‌ها می‌تواند در بهبود حال این افراد و کنترل بیماری آن‌ها تأثیرگذار باشد. پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، مغزها، دانه‌ها و چربی‌های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کرده و مصرف مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید. به عبارت دیگر، لازم است منابع غنی از امگا ۳، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای این منظور، می‌توانید از مکمل‌های غذایی نیز بهره ببرید. توجه داشته باشید، لازم است کلیه خوراکی‌ها و ادویه‌جات آلرژی‌زا را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

مواد غذایی مناسب تنگی نفس

ورزش و آسم

ورزش کردن یکی از بهترین روش‌هایی است که عملکرد شش‌ها را بهبود بخشیده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با این حال، انجام تمرینات ورزشی دشوار و پرفشار می‌تواند علائم آسم و تنگی نفس را تشدید کند. یوگا، پیاده‌روی ملایم در مسیرهای غیرمرتفع، شنا و دوچرخه‌سواری از مناسب‌ترین تمرینات ورزشی هستند که می‌توانند در کنترل استرس، کاهش وزن و بهبود تنگی نفس تأثیرگذار باشند. به خاطر داشته باشید، در طول انجام تمرینات لازم است اسپری تنفسی خود را به همراه داشته و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. در عین حال، بهتر است درباره انتخاب فعالیت فیزیکی مناسب لازم است با پزشک خود مشورت کنید. پزشک معالج با توجه به شرایط جسمانی شما بهترین گزینه را پیشنهاد خواهد کرد.

درمان خانگی آسم و تنگی نفس

درمان گیاهی تنگی نفس عصبی

تنگی نفس عارضه ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای است که می‌تواند پس از بالا رفتن از پله، پیاده‌روی در مسیرهای سربالایی یا در هنگام سرماخوردگی هم بروز پیدا کند. بنابراین فارغ از ابتلا به بیماری خاصی، اغلب انسان‌ها برای یک‌بار هم که شده آن را تجربه کرده‌اند. این عارضه ممکن است موقتی یا دائمی بوده و به دلایل متعددی روی دهد. در شرایط عادی، آسم و تنگی نفس را می‌توان با درمان خانگی کنترل کرد. با این حال، اگر به‌طور مکرر دچار این مشکل می‌شوید، لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین با پزشک عمومی پذیرش ۲۴ مشورت کنید. در این جا، چند روش درمان خانگی آسم و تنگی نفس را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

درمان خانگی آسم کنترل وزن و فشار خون

مطالعات نشان می‌دهند، اضافه‌وزن و فشار خون بالای ناشی از آن به شکل قابل توجهی در تشدید علائم آسم و تنگی نفس تأثیرگذارند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از برنامه‌های غذایی مناسبی نظیر Dash یا رژیم مدیترانه‌ای و انجام تمرینات ورزشی ملایم وزن و فشار خون خود را کنترل کنید.

درمان خانگی آسم استفاده از حمام بخار

استفاده از حمام بخار یکی از بهترین روش‌هایی است که به بهبود گرفتگی بینی و تنگی نفس کمک می‌کند. انجام این کار، مجاری تنفسی را مرطوب کرده، احتقان را کاهش می‌دهد و در برطرف کردن مخاط مؤثر است.

درمان خانگی آسم مصرف عسل

عسل بهترین درمان خانگی آسم و سرفه است. مصرف این ماده، خصوصاً در فصل زمستان به بهبود سرماخوردگی، جلوگیری از سرفه و تسکین گلودرد کمک می‌کند. سرفه‌های پی‌درپی به شکل قابل توجهی در وخیم‌تر کردن علائم آسم تأثیرگذار است. افرادی که سابقه آسم و تنگی نفس دارند، بیش از سایرین باید از سرماخوردگی اجتناب کنند. برای استفاده از مزایای عسل کافی است یک قاشق از آن را با یک فنجان آب یا چای داغ مخلوط کرده و ۲ یا ۳ برگ ریحان تازه هم به این ترکیب اضافه کنید.

درمان خانگی آسم با مصرف سیر

سیر معمولاً به‌عنوان یکی از بهترین طعم‌دهنده‌ها در طبخ انواع غذاها به کار می‌رود. این گیاه شگفت‌انگیز علاوه بر عطر و طعم باورنکردنی از مزایای درمانی بسیار زیادی برخوردار است. از این جمله می‌توان به خواص ضد التهابی آن اشاره کرد. برطرف کردن التهاب از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که می‌تواند در کاهش تورم مجاری تنفسی و بهبود آسم تأثیرگذار باشد.

درمان خانگی آسم با مصرف زنجبیل

زنجبیل نیز درست مانند سیر دارای خواص ضدالتهابی است. بر اساس مطالعات، مصرف این ماده می‌تواند علائم آسم و تنگی نفس را کاهش داده و سرفه را تسکین دهد. برای استفاده از مزایای بالقوه این ماده، پیشنهاد می‌کنیم یک قطعه زنجبیل را در فنجان چای خود قرار داده و با یک قاشق عسل ترکیب کنید. همچنین، در هنگام آشپزی هم می‌توانید این ماده را به انواع غذاها اضافه کرده و از طعم خوش و فواید بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید.

مصرف زردچوبه برای درمان گیاهی آسم

زردچوبه بهترین درمان گیاهی آسم و آلرژی به حساب می‌آید. آلرژی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند جملات آسم را وخیم‌تر کند. بر اساس مطالعات، زردچوبه از خواص ضد آلرژی قوی برخوردار است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند، زردچوبه حاوی مواد آنتی‌هیستامین بوده و با غیرفعال‌سازی گیرنده‌های هیستامین می‌تواند نشانه‌های آسم را کاهش دهد و از بروز حملات آسم و تنگی نفس جلوگیری کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم از این ماده در طبخ کلیه غذاها استفاده کنید.

مصرف آویشن برای درمان گیاهی آسم

دمنوش آویشن به‌ویژه اگر با عسل ترکیب شود یکی از بهترین روش‌های درمان گیاهی سرفه آسم به حساب می‌آید. این گیاه از خواص ضد اسپاسم و ضدعفونی‌کننده برخوردار است و به برطرف‌ کردن گرفتگی دستگاه تنفسی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم دمنوش این گیاه را تهیه کرده و به‌طور روزانه نوش جان کنید.

درمان خانگی آسم و تنگی نفس با مصرف کافئین

مصرف کافئین هم یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان خانگی آسم به حساب می‌آید. عملکرد کافئین به شکل قابل توجهی با تئوفیلین شباهت دارد. تئوفیلین دارویی است که به باز کردن برونش‌ها و مجاری تنفسی کمک می‌کند و علائم تنگی نفس را کاهش می‌‌دهد. چای، قهوه و کاکائو دارای کافئین بوده و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان درمان خانگی آسم و تنگی نفس بهره جست.

درمان خانگی آسم و تنگی نفس بخور اکالیپتوس

بر اساس تحقیقات، روغن‌های ضروری نظیر اسانس اکالیپتوس دارای خواص ضدالتهابی است و به‌عنوان درمان خانگی آسم می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به اثرات مثبت تنفس بخار در بهبود علائم تنگی نفس، توصیه می‌کنیم چند قطره روغن اکالیپتوس را به مقداری آب جوش افزوده و بخور حاصل را استنشاق کنید. پیش از به‌کارگیری این روش درمانی لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

درمان خانگی تنگی نفس قرار گرفتن در معرض جریان هوا

بر اساس مطالعات، قرار گرفتن در معرض جریان هوا می‌تواند در بهبود تنگی نفس مؤثر باشد. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم، همیشه یک پنکه کوچک دستی را به همراه داشته و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

درمان فوری تنگی نفس

 درمان فوری تنگی نفس در منزل

در صورت بروز حملات آسم لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ با متخصصان برتر ایران مشورت کنید. در عین حال، لازم است با تکنیک‌های اضطراری مقابله با آسم و تنگی نفس نیز آشنایی یابید. روش‌های درمان خانگی سریع آسم عبارت‌اند از:

  • دراز نکشید.
  • صاف بنشینید، عضلات گردن و شانه‌ها را آزاد کرده و تا جای ممکن، آرامش خود را حفظ کنید.
  • اسپری استنشاقی خود را همواره در دسترس داشته باشید.
  • هر ۳۰ تا ۶۰ ثانیه یک‌بار از اسپری تنفسی خود استفاده کنید.
  • با استفاده از روش تنفس لب غنچه‌ای، عمل دم را از طریق بینی و بازدم را از طریق دهان با فشار خارج کنید.
  • در هنگام دم و بازدم، دست‌های خود را روی شکم قرار دهید. توجه داشته باشید، بازدم شما باید طولانی‌تر از دم باشد.
  • از روش‌های درمان خانگی آسم و تنگی نفس که در این مقاله ذکر شده استفاده کنید.
  • علاوه بر تعداد استفاده از اسپری استنشاقی، کلیه مواد غذایی و عوامل احتمالی مؤثر در تشدید وضعیت خود را یادداشت کرده و این جزئیات را فوراً با پزشک معالج خود در میان بگذارید. انجام این کار به شما و پزشک‌تان کمک می‌کند تا بینش بهتری داشته و علائم آسم را به طور سریع‌تر و مؤثرتری کنترل کنید.

روش‌های خانگی درمان تنگی نفس عصبی

کاربردی‌ترین روش‌های خانگی درمان تنگی نفس ناشی از استرس عبارت‌اند از:

استفاده از روش پاپ‌ورث (Papworth)درمان خانگی تنگی نفس

روش پاپ‌ورث یک تکنیک تنفسی آرامش‌بخش است که انجام آن از سال ۱۹۶۰ به مبتلایان به آسم و تنگی نفس توصیه می‌شود. در این روش، بیمار برای نفس کشیدن از بینی و دیافراگم خود استفاده می‌کند. از این الگوهای تنفسی در هنگام انجام فعالیت‌هایی استفاده کنید که ممکن است آسم شما را تشدید کنند. به‌کارگیری این تکنیک در کنترل تنگی نفس و تنفس سریع و سطحی مؤثر است.

استفاده از روش تنفس بوتیکو (Buteyko)درمان خانگی تنگی نفس

روش بوتیکو یا BBT هم یکی دیگر از تکنیک‌های تنفسی است که بر نفس کشیدن از راه بینی تمرکز دارد. نفس کشیدن از طریق دهان در خشک کردن دهان و مجاری تنفسی تأثیرگذار بوده و در نتیجه، مشکلات بیش‌تری را ایجاد خواهد کرد. به علاوه، با کمک این روش احتمال قرار گرفتن در معرض ابتلا به عفونت‌های تنفسی به‌ مراتب کم‌تر خواهد بود. به‌کارگیری تکنیک بوتیکو با آرام کردن روند تنفس در کاهش علائم آسم تأثیرگذار است.

یوگا و تمرین ذهن‌آگاهی برای درمان خانگی تنگی نفس

انجام تمرینات یوگا به تأمین سلامت روح و جسم کمک می‌کند و یکی از مؤثرترین روش‌های درمان خانگی آسم و تنگی نفس به حساب می‌آید. بنابراین، لازم است این تمرینات را در برنامه روزانه خود بگنجانید. یوگا و مراقبه در افزایش تمرکز بر ذهن و جسم مؤثر بوده و از طریق کاهش استرس و باز کردن راه‌های تنفسی به بهبود آسم کمک می‌کنند.

توصیه‌های مهم در زمینه روش‌های درمان خانگی آسم و سرفه

استفاده از کلیه روش‌های طبیعی از جمله تکنیک‌های درمان خانگی آسم و سرفه در کنار مزایای بسیار زیاد ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • پیش از مصرف هر نوع مکمل غذایی یا درمان گیاهی، ابتدا باید با پزشک مشورت کنید.
  • استفاده از برخی محصولات گیاهی و فرآورده‌های طبیعی نظیر گرده زنبور عسل ممکن است حملات آسم یا آلرژی را تشدید کنند.
  • بدون اطلاع پزشک و مشورت با او هرگز داروهای آسم را قطع نکنید. عدم پیروی از دستورالعمل‌های پزشکی می‌تواند با تبعاتی جدی همراه بوده و در مواردی ممکن است حتی مرگبار باشد.
  • اگر درباره انجام یک تمرین ورزشی خاص و مصرف هر ماده غذایی یا مکملی تردید دارید، ابتدا حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

درمان آسم در طب سنتی

درمان آسم در طب سنتی

برای درمان آسم در طب سنتی مصرف برخی خوراکی‌ها توصیه شده است. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشت خروس
  • کبک
  • قرقاول
  • آهو
  • شوید
  • نعناع
  • آویشن
  • کرفس
  • چغندر
  • کدوحلوایی
  • مرزه
  • زیره سیاه
  • دارچین
  • کندر
  • زعفران
  • زنجبیل

درمان تنگی نفس با داروی گیاهی

موارد زیر از بهترین روش‌های درمان تنگی نفس با داروی گیاهی به حساب می‌آیند:

  • دمنوش نعناع
  • دمنوش آویشن
  • دمنوش سبوس برنج
  • دمنوش گلپر

استفاده از روش‌های درمان خانگی آسم و آلرژی می‌تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند. ترک دخانیات، اجتناب از قرارگیری در معرض آلاینده‌ها و مواد آلرژی‌زا و خواب کافی از دیگر راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از تنگی نفس به حساب می‌آید. به خاطر داشته باشید، مراجعه به پزشک و پیروی از دستورالعمل‌های او بهترین راه برای مقابله با آسم و تنگی نفس است. می توانید با مشاوره آنلاین طب سنتی پذیرش ۲۴ به‌سادگی با برترین متخصصان ایران در تماس بوده و با آن‌ها مشورت کنید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

مشاوره آنلاین با متخصص ریه برای درمان تنگی نفس

۳.۶/۵ (۲۷ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.healthline.comwww.webmd.compharmeasy.in

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
172 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عسل
عسل
17 روز قبل

سلام دخترم شبا سرفه وخس خس سینش شدیدترمیشه

پناه
پناه
1 ماه قبل

وقتی کمی از ارتفاع بالا میرم یا راه میدم دچار تنگی نفس و خسه خسه سینه میشم باید چکار کنم

ساغر
ساغر
1 ماه قبل

سلام پسرم آسم داره خیلی شدید صرفه میزنه یکی بیاد بگه چیکارکنم ۴ ساله هرچه دارو هرچه دکتر بوده رفتم ولی اصلا فایده نداره

ناهید علیزاد
ناهید علیزاد
پاسخ به  ساغر
1 ماه قبل

من برای سرفه شدید دانه به را اول خیس کردم بعد روی حرارت ملایم گذاشتم کاملا لعاب دار شد خوردم سریعا سرفه‌ها تمام شدند در ضمن من آسم دارم

ناصر
ناصر
پاسخ به  ساغر
1 ماه قبل

منن پسرم آسم داره بیش از اندازه سرفه میکرد چندتا دکتر بردم جواب نداد به یه دکتر فوق تخصص ریه کودکان بردم یه اسپری خوب داد به اسم سرتاید چندتا قرص داد الان شکر خدا خوب شده ا

منصور
منصور
پاسخ به  ناصر
14 روز قبل

سلام ، میشه اسم قرص رو بفرستی منم بچه ام همین مشگل دارن

فخرالنسا روحی
فخرالنسا روحی
1 ماه قبل

فخرالنسا روحی هستم مدت ۱۱سال میشه که تکلیف آلرژی دارم خصوصا درفصل زمستان خیلی زیاد میشه لطف نموده معلومات دهید چگونه وقایه کنم

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام من آسم دارم و نفسم چند ساعتی گرفته و با اسپری باز نمیشه

افسانه دهقانی
افسانه دهقانی
2 ماه قبل

سلام .من اززمان تمام شدن کرونا.ریه هام درعذابن .سرفه های شدید وتنگی نفس دارم کلی دکتر رفتم کلی اسپره برام تجویز کردن ولی راه وچاره خوب من ندیدم لطفا منو راهنمایی کنید سپاسگزارم

آوا
آوا
3 ماه قبل

کمبودویتامین B12و Dروهم چک کنید

آوا
آوا
3 ماه قبل

بیشترمشکلات تنگی نفس یا قلب بخاطرمشکل معدست

امیر علی
امیر علی
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من یه مدتی هست که تو خواب نفسم‌میگیره احساس مرگ‌میکنم ایقدر سرفه میکنم خیلی به سینم فشار میاد تا یکی دو روز همین طورم بعد خوب میشم.
میخوام جوابش بدونم مشکلم چیه؟!

مرجان
مرجان
4 ماه قبل

دقیق همین مشکل را دارم اما فکر میکردم شاید قلب من مشکل داشته باشد چند بار رفتم قلبم را چک کردم خوب بود، اما داکترا مشکل ام را تشخیص نکردند و هفته یک بار به این مشکل مواجه میشم.
محصل استم دور از فامیل، میترسم بمیرم به این مریضی .لطفا کمکم کنید.

بهمن
بهمن
پاسخ به  مرجان
2 ماه قبل

اضطراب داری برو پیش روانشناس خوب میشی

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مرجان
20 روز قبل

دقیقا منم مثل شما هستم دور از خونه و فایمل تو غربت بیشتر وقتا انقدر نفسم میگیره که به زور نفس میکشم و تا چند روز هم همین جوری هستم من از مادر زادی این مشکل رو دارم والان ۲۴سالمه بیشتر وقتا که اینجوری میشم خیلی نا امید میشم و همش فکر میکنم میمیرم عمرم کوتاهه ☹️

رضا
رضا
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
پسر من یه مدتی هست بعضی وقتها دچار تنگی نفس میشه دنده سینش کشیده شده داخل دکتر هم بردم یکم دارو داد ولی باز هم خوب نشده از دهان نفس میکشه خس خس سینه تند تند سرما میخوره ابریزش بینی چیکار کنم من لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

سلام بلا به دور
آلرژی شدید یا آسم هست
باید از بعضی خوراکی ها پرهیز کنه شاید خوب شد

ساغر
ساغر
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

سلام شاید لوزه داشته باشه

محمد
محمد
4 ماه قبل

با سلام و درود خدمت شما
یک پرسشی داشتم اگه رهنمایی کنید ، خیلی کمکم می‌کنید
پدرم بیماری تنگی نفس دارد هر قدر به پزشک مراجعه کردن نتیجه نداد ، سرفه‌ی بسیار شدید و دوام دار دارد
معمولن از طرف صبح زود وقت بلند شدن از خواب یاهم در بلندی‌ها و جاهای مرتفع هنگام پیاده روی سرفه و تنگی نفسش بیشتر می‌شود

محمدی
محمدی
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

با سلام بنده هم مشکل تنفسی داشتم دکترهای زیادی رفتم جواب نداد ولی از موقعی که تحت نظر پرفسور مصطفی قانعی هستم خیلی نتیجه گرفتم اگه بتونید ی نسخه پیش ایشون برید انشالله که نتیجه میگیرید واقعا یکی از بهترین دکتر های دنیاست ایشان

یکتا
یکتا
پاسخ به  محمدی
4 ماه قبل

سلام کدوم شهر هستین

عفان
عفان
پاسخ به  محمدی
3 ماه قبل

کدوم شهر هستین

بهار
بهار
پاسخ به  محمدی
3 ماه قبل

با سلام کدوم شهر هستید

یونس
یونس
پاسخ به  محمدی
1 ماه قبل

کدوم شهره

مریم
مریم
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام من هم دقیقاً همین مشکل رو دارم تحت نظر پزشک هستم اصلاً فایده نداره

سعید
سعید
5 ماه قبل

سلام من ۳۲سالمه دوازده ساله دارم قلیون میکشم الان اسم گرفتم و نمیتونم قلیونمو ترک کنم شدیدن بهش علاقه دارم راه‌ درمان تنگیه نفسمو می‌خوام بدونم ولی بدون ترک قلیون ده بارم دکتر رفتم اسپری شربت وقرص دادن افاقه نکرد یه درمان قطحی بهم میگید

شهاب
شهاب
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

خب همینجور قلیون ادامه بلخره. انسان هر کسی امروز فردایی دارد تو را میسپارم به کائنات معبد

عفان
عفان
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

تازمانی که قلیون میکشی هیچ گونه درمانی جواب نمیده

ندا
ندا
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

ترک قلیان

سعید
سعید
5 ماه قبل

سعید

کیهان
کیهان
5 ماه قبل

کیهان

سمیرااسمعیل پور
سمیرااسمعیل پور
5 ماه قبل

من یک خانم ۳۳ساله هستم وتنکی نفس دارم و استرس این علایم چیه

سعید
سعید
پاسخ به  سمیرااسمعیل پور
5 ماه قبل

سلام شما فقط استرس زیاد دارید اگه بتونید استرستونو کنترول کنید درمان مشکلتون حل میشه استرس خیلی تاثیر گذاره

مبینا
مبینا
پاسخ به  سمیرااسمعیل پور
4 ماه قبل

سلام نگران نباشین منم هیمنجوریم رفتم دکتر گف همش بخاطره استرسه و اصلا خطرناک نیست برای خوب شدم بیماری هم فقط باید استرس و اضطراب رو از خودتون دور کنید

ریحانه آزادی
ریحانه آزادی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر لطفا یکی راهنمایی کنه من بعضی وقتا ناگهانی چه تو خوشحالی زیاد چه تو ناراحتی یا استرس جوری تنگ نفس میشم که انگار وقت مرگمه و از ترس اینکه بمیرم گریم میگیری کلا ۱۲ سال هم دارم خواهشی یکی جواب تک‌تک سوال هامون رو بده و اینکه میخوام با راه های خانگی درمان بشم لطفا یکی رسیدگی کنه ممنون میشم

مبینا
مبینا
پاسخ به  ریحانه آزادی
4 ماه قبل

سلام عزیزم من هم دقیقا همینجوری هستم جای نگرانی اصلا وجود نداره چون دکتر گف فقط برای استرسه برای درمان فقط باید آرامش خیال داشته باشین من خودم هم ۱۲ سالمه

بهمن
بهمن
پاسخ به  ریحانه آزادی
2 ماه قبل

سلام نگران نباش برو پیش روانپزشک خوب میشی منم مثل تو میترسیدم بمیرم یه قرص دکتر داد خوب شدم

فرزانه صفرزهی
فرزانه صفرزهی
6 ماه قبل

آسم دارم و اسپری میزنم و چربی بالا هست چکارکنم

حدیث
حدیث
پاسخ به  فرزانه صفرزهی
1 ماه قبل

بایدموادغذایی خودت راکنترل کنید

بشیر رضایی
بشیر رضایی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
پسر من یه مدتی هست بعضی وقتها دچار تنگی نفس میشه دنده سینش کشیده شده داخل دکتر هم بردم یکم دارو داد ولی باز هم خوب نشده از دهان نفس میکشه خس خس سینه تند تند سرما میخوره ابریزش بینی چیکار کنم من لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

حسینی
حسینی
6 ماه قبل

آیادرجوانان آسم درمان قطعی دارد

فهیمه
فهیمه
6 ماه قبل

سلام من از اواخر مرداد تا اوایل مهر الرژی میگیرم یه ۲سالی هست بدتر شدم وسوزش چشمو ابریزش بینی وخس خس سینه واسم گرفتم ازداروی گیاهی برا بینی وچشم استفاده کردم بهتر شدم ولی اسم وخس خس سینه رو چکار کنم

طیبه
طیبه
6 ماه قبل

من از بعد اینکه کرونا گرفتم به بعضی از غذاها و میوه ها آلرژی گرفتم و نفسم تنگ میشود خس خس سینه دارم واگه استرس هم داشته باشم بدتر میشه

نرگس حسینی
نرگس حسینی
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من یه پونزده روز میشه میرم سرکار از وقتی رفتم تنگی نفس گرفتم تا حدی که قفسه سینم تیر میکشه صدای خس خس سینم همه میشنون چند قدم که راه میرم در حالت عادی احساس میکنم یکی داره خفم میکنه لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم

مرادی
مرادی
پاسخ به  نرگس حسینی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر. من سالهاست مبتلا به تنگی نفس هستم، اما مدتی است که تنگی نفس من بیشتر شده حتی با وجود اینکه شرایط من تغییری نکرده و اکسیژن خونم مدام افت پیدا می‌کند طوری که برای پیاده روی معمولی ( هر پنجاه متر یکبار باید بایستم )دچار مشکل میشوم و مدام هنگام راه رفتن باید بایستم . لطفا اگر توصیه ای دارید که کارساز باشد ممنون میشوم بگویید.

حسن
حسن
پاسخ به  مرادی
17 روز قبل

آب کی زیاد بزن تا توخون اکسیژن بیشتری بیاد

مهدی
مهدی
پاسخ به  نرگس حسینی
6 ماه قبل

سرکارنرو
.

سعید
سعید
پاسخ به  نرگس حسینی
5 ماه قبل

سرکار نرو از استرس زیادیه

سمیه
سمیه
9 ماه قبل

سلام ووقت بخیر پسرم ۴سالشه نزدیک دو هفته است از طریق دهان نفس میکشه انگار که نفس عمیق میکشه موقع خواب این کارو نمیکنه فقط مواقعی که نشسته یا دراز میکشه بیشتر میشه بردمش دکتر گفت ضربان قلبش منظمه شربت کتوتیفن داد ولی هنوز بهتر نشده بعداز اینکه از باغ اومدیم خونه سنگینی نفسشو احساس میکنم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

مانلی
مانلی
پاسخ به  سمیه
7 ماه قبل

سلام به احتمال زیاد برونشیت هستش

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  سمیه
5 ماه قبل

سلام من زمانی که استرس میگیرم احساس تپش قلب وتنگی نفس پیدا میکنم

علي
علي
پاسخ به  سمیه
1 ماه قبل

سلام ، تو رو خدا به بچه کتوتیفن ندید، چون باعث بداخلاقی و عصبی شدن بچه میشه. فقط دارو گیلهی و سوپ مفید بدید . شربت سیاه دانه و عسل معجزه میکنه

کاربر
کاربر
9 ماه قبل

سلام من مادرم قبل کرونا خس خس سینه داشتن پیاده‌روی نمیتونستن انجام بدن ریه شون آب آورده بوده متوجه نشدن بعد اینکه کرونا گرفتن مشخص شد که ریه آب آورده اوایل فورزماید ۴۰ تجویز شد براشون که روزی نصف استفاده میکردن بعد شد یک چهارم وقتی به متخصص قلب مراجعه کردیم فورزماید رو قطع کردن از قبل هم لوزار ۲۵ استفاده میکردن قطع کردن ولوزامیکس اچ ۵۰/۱۲/۵ تجویز کردن وآ اس آ ۸۰ وپردنیزولون ۵ ویتامین سی و ویتامین دی وشربت تقویتی ایمیونس روزی یک قاشق مرباخوری استفاده میکنن بعد از اینکه فورزماید قطع شد مچ پاشون کمی ورمش بیشتر شد اسپیرومتری استفاده میکنن پیاده روی دارن خس خس ندارن درد در قفسه سینه ندارن نفس تنگی هم ندارن هنوزم اکسیژنشون میاد پایین چکار کنیم

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط کاربر
نیلوفر
نیلوفر
9 ماه قبل

سلام خسته نباشی من همیشه نفسم ازقفسه ی سینه گیرمیکنه ونمی توانم نفس عمیق یاکامل بکشم وبعضی وقتاموقع پیاده روی نفسم کامل میگیره وکمک خوب میشه ولی نفسم کامل آزادنمیشه لطفاراه درمانم رابگیدممنون میشم

رجب علی ‌‌‌ احمدی
رجب علی ‌‌‌ احمدی
پاسخ به  نیلوفر
4 ماه قبل

علایم شمارا من هم دارم لطفا، اگه کدام معلومات پیدا کردید منم در جریان بزارید ممنون میشم

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام من تنگی نفس دارم هر وقت خبر بدی به من میرسه نفس تنگی ام میگیره اگه ی جای پیاده برم نفس تنگیم میگیره

حلیمه
حلیمه
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

من هم همین خیلی هستم

محمدمهدی
محمدمهدی
10 ماه قبل

سلام من چندروزی هستش حساسسیت فصلی گرفتم ابریزش بینی باخوردن آنتی هیستامین بهترشده ولی الان ریه درگیرشده وب سختی نفس میکشم وحدودیکسال هست قلب بازامجام دادم خواهشن راهنمایی بفرمایید ممنون

محمد حسین زاده
محمد حسین زاده
10 ماه قبل

باسلاموسپاس فراوان.
آیا صدای وزوزیاخس خس بازدم تنفس می‌تواند اعلام آسم باشد البته در هنگام استراحت.وخواب..بدون اذیت کردن
یا می‌تواند از عوارض سرماخوردگی باشد ..
راه درمان چیست
؟

علي
علي
پاسخ به  محمد حسین زاده
6 ماه قبل

سلام چند روز قبل ابریزش بینی داشتم اکنون سرفه ام زیاد شده واحساس نفس تنگل می کنم راهنمایی کنید؟

گیتا
گیتا
1 سال قبل

سلام من نزدیک یک ماه تو دنده های پشتم درد دار تنگ نفس خفیف دارم دکتر رفتم اکو نوار قلب انجام دادم مشکل نداشت باید چکار کنم ممنون

خسرو
خسرو
1 سال قبل

سلام من وقنی برف میاد تنگی نفس دارم

فریبا
فریبا
1 سال قبل

سلام من ۲۵ سالمه دو هفته میشه نفس تنگی دارم به متخصص م مراجعه کردم ازم نوارقلب اکو گرفتن گفتن هیچ مشکلی نداری قرص برام نوشت قرصاشو مصرف کردم نفس تنگی خوب نشده فقد شبا نفس عمیق نمیتونم بکشم نمیتونم بخوابم

نسرین
نسرین
پاسخ به  فریبا
6 ماه قبل

سلام
قرص چی خوردین؟

نعمتی
نعمتی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین مادرم۶۷ساله هست اسم شدید داره بابوهای تند یا استرس بیماریش شدید میشه سرفه های شدید دارن لطفا راهنمایی کنید ممنونم .

کیانی منش
کیانی منش
1 سال قبل

سلام من بخصوص در زمستان گلوم خلط سفید هست خس خس آبریزش بینی تنگی نفس ندارم ولی بعد از اینکه خلط سفید گلوم چرکی و سپس سینهام درگیر و تب و لرز میگیره رفتم آزمایش و تست گفته آلرژی دارید نمی دانم چکار کنم

علی کیانی منش
علی کیانی منش
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من کیانی منش هستم آزمایش و تست آلرژی دادم دکتر میگه آلرژی دارید من در زمستان ابتدا گلوم خلط سفید جمع میشه خس خس ندارم تنگی نفس ندارم آبریزش بینی ندارم ولی سرفه خشک خیلی کم و تنها چیزی که خیلی اذیتم می کند این که بعد از چند روز خلط سفید سینه ام درد و سپس سینه ام چرکی میشه و سپس تب و لرز میگیره نمی دانم چکار کنم در طول زمستان با توجه به سردی هوا بیشتر میشه خواهش می کنم راهنمایی کنید

رها
رها
1 سال قبل

سلام من دکتر بهم دارو داد اما خیلی بدتر شدم باید چی کار کنم لطفا بگید

زرمینه فصلی
زرمینه فصلی
1 سال قبل

من در وقت راه رفتن و یگان بار در خواب تنگی نفس دارم

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  زرمینه فصلی
1 سال قبل

سلام من مادرم چند سال است تنگی نفس داره کپسول اکسیژن استفاده میکنه .خیلی حالش خرابه باید چکار کنیم راهنمایی کنید خواهشن.

سعیده هاشم نژاد
سعیده هاشم نژاد
1 سال قبل

سلام من آسم دارم و خیلی شدید عصبی هست و همیشه نفسم تنگ میشه سرفه های شدید دارم بیشتر وقت ها به اورژانس میرم واسم بخرو سرم میذارن ولی هیچ فایده نداره چه کار کنم هر روز بتر میشم

محمد پارسا
محمد پارسا
1 سال قبل

سلام مدت خیلی زیادیه که نمیتونم نفس عمیق بکشم بعضی وقت ها خس خس دارم سینم سنگینه بعضی وقت ها خیلی کم قلبم تیر میکشه و بیشتر مدت وقتی فوتبال بازی میکنم سرفم خیلی زیاد میشه نمیتونم نفس بکشم و بعد از صرفه های زیادمیتونم کمی راحت نفس بکشم ممنون میشم کمک کنید نمیخوام فوتبالو کنار بزارم

خدیجه حسن پور
خدیجه حسن پور
1 سال قبل

سلام منوتنگی نفس میگیره چه داروی گیاهی بخورم

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

من چند وقته نفسم میگیره بعد احساس میکنم ی خلط در گلوم

زهرا
زهرا
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

پسرم ۹سالشه وقتی ۵ ساله بودبخاطر سرفه زیاد یک شب بیمارستان بستری شد بعد گفتن اسم کودکان داره از اون موقع خوب شد خداشکر تا امسال که سرما خورده شده باز سرفه هاش شروع شدن چند بار هم دکتر بردم چند روز خوبه باز شروع میشه چه داروی گیاهی استفاده کنه

اتنتبب
اتنتبب
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام شربت زوفاعسلی کاشم

محمد نور
محمد نور
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

س من اسم دارم چه خوبه

حدیث
حدیث
پاسخ به  محمد نور
1 ماه قبل

خوردن دمنوش زنجبیل،آویشن.شوید.خوردن گوشت خروس

هاجر
هاجر
1 سال قبل

بچم نمیدونم اسم داره یا نه خیلی سرفه میکنه بعد سرما خوردگی اینجوری شده دلیل چیه ؟

علی گلزاری
علی گلزاری
پاسخ به  هاجر
1 سال قبل

پدرم سر صبح خیلی سرفه میکنه بر اثر سینه تنگی آسم چی بخوره خوبه:

محمد
محمد
پاسخ به  علی گلزاری
6 ماه قبل

شربت گیاهی پکتو گل

محمد نور
محمد نور
پاسخ به  علی گلزاری
2 ماه قبل

اسم دارم سردی تنگی نفس می شم چ خوبه

نورآغا
نورآغا
1 سال قبل

سلام خوبی آغا من تنگی نفس دارم هرچی دکتر رفتم بایت چی استفدا کنم

صغری
صغری
1 سال قبل

سلام من ۳۶ ساله هستم
گلوم زیاد خلط داره سرفه میزنم مخصوصا شبها که اصلا نمیتونم بخوابم موقع راه رفتن هم تنگی نفس دارم لطفا بگین چکار کنم

محمد
محمد
1 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشی خدمت شمامدت ۲ساله ازتنگی نفس رنج میبرم هرهفته ۳تا۴باربه این وضیت گرفتارمیشم سرفه خس خس وصدای سینه وتنگی نفس همزمان پیش میادبیشترزمانیکه آب سردمصرف کنم یاپیاده رویم تندترانجام بشه ودرعین صحبتی که ادامه پیداکنه اتفاق میفته ازتجویزومراجعه به پزشکان فقط اسپری نصیب بنده شده وتشخیص آسم ممنونم اگرراهنماییم کنید

مجید
مجید
پاسخ به  محمد
2 روز قبل

مجید

منیره
منیره
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر برا دختر ۵ ساله که میسلفه چیکارش کنم

رهام
رهام
پاسخ به  منیره
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم ۵سالش خیلی سرفه دا ه نفسش تنگ میشه خیلی اذیت میشه چند وقت سرفه گرفته ولش نمیکنه .دیگه نمیدونم یاید چکار کنم. ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید.از اسپری که استفاده میکنه ؟

محمد نور
محمد نور
پاسخ به  منیره
2 ماه قبل

سلام جوابz

حمیده
حمیده
1 سال قبل

سلام الان ۱۰روز که سرفه میکنم وشبا نفسم تنگ میشه دکتردر دسترس ندارم

محمدامین
محمدامین
پاسخ به  حمیده
1 سال قبل

اسم خفیف دارم سرماخوردگی هم دارم قفسه سینه سمت بالا چپ درد خفیف دارم سرفه خشک میکنم لطفا راهنمایی کنید درروستا هستم دسترسی به پزشک ندارم

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دارم برای همه طب سنتی من خیلی نفس تنگی دارم طوری است که هم نفسم میگرد وهم از دهن بینی چشم اب جاری میشود وهچنین عطسه میکنم وقلب من تپیش میگرد

روشنک
روشنک
1 سال قبل

سلام ببخشید من مدتی است که احساس چیزی در ریه خود دارم و مثل قبل سر حال نیستم آیا باید به پزشک مراجعه کنم ممنونم از لطف شما

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من نفس تنگی شدید دارم دکتر ا میگن اسم هست ومن هم داعما اسپری قهوه ای و ابی میزنم اما خوب نمیشم حتی سوزن کورتون ۲ تا زدم ولی خوب نشدم چی کار کنم کلیه هام از بس سرفه کردم درد میکنه

مهناز کاظمی
مهناز کاظمی
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

من تنگی نفس شدید دارم و تا حالا چند امپول کورتن زدم و بهتر نشدم به نظر شما چه کنم

دکمه بازگشت به بالا