داروی ریسپریدون (خوراکی) | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Risperidone

نحوه مصرف، موارد احتیاط و نکات ضروری داروی ریسپریدون Risperidone

داروی ریسپریدون Risperidone

ریسپریدون Risperidone  دارویی است از آن برای درمان بیماری های روحی و خلقی استفاده می شود. این دارو در طبقه داروهای ضد روان پریشی غیر معمول قرار دارد. روانپزشکان از داروی ریسپریدون برای درمان بیماری هایی مثل اسکیزوفرنی ، اختلال اوتیسم و اختلال دوقطبی استفاده می کنند. این دارو کمک می کند بسیاری از افرادی که دچار بیماری های خلقی و روحی هستند بتوانند به زندگی روزمره و عادی خود برگردند و به آن ها کمک می کند تا به روشنی فکر کنند. مصرف این دارو باعث ترمیم برخی از مواد در مغز می شود که باعث بهبود بیماری می شود. امروزه با افزایش جامعه آماری کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده از ریسپریدون افزایش پیدا کرده است. این دارو در بازار به اشکال مختلفی مانند قرص، آمپول و مایع وجود دارد.

نحوه استفاده از داروی ریسپریدون 

این دارو را در روز یک الی دو بار همراه با مصرف می کنند  که در نهایت نحوه مصرف این دارو بستگی به تجویز پزشک شما دارد. در صورتی که پزشک شکل مایع این دارو  را برای شما تجویز کرده باشد حتما قبل از مصرف مقدار مورد استفاده را با قطره چکان یا دستگاهی که همراه دارو وجود دارد اندازه گیری کنید. به هیچ وجه از قاشق های خانگی برای مصرف این دارو استفاده نکنید چرا که این قاشق ها مقدار مصرفی دقیق را به شما نشان نمی دهند.
می توانید ریسپریدون را همراه با مقدار کمی ،قهوه، شیرکم چرب، آب یا آب پرتقال مخلوط و سپس استفاده کنید، این کار باعث می شود تا به راحتی آن را مصرف کنید.
فراموش نکنید که بلافاصله بعد از مخلوط کردن دارو را استفاده کنید. از مخلوط کردن این دارو با چای و کولا پرهیز کنید. قبل از تجویز پزشک حتما تمام داروهای شیمیایی و گیاهی مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. پزشک مقدار مصرف ریسپریدون را منوط به برخی از موارد مانند سن، داروهای مصرفی و شرایط پزشکی و سابقه پزشکی تعیین می کند.
در برخی موارد پزشک مقدار مصرف دارو را از دوز کم شروع می کند و به مرور زمان مقدار دوز را افزایش تا از ابتلا به عوارض جانبی جلوگیری کند. حین استفاده از این دارو مصرف آن را به طور ناگهانی قطع و یا کاهش ندهید و تا زمانی که پزشک برایتان مقرر کرده از آن استفاده کنید تا به بهبودی کامل برسید. با قطع ناگهانی دارو نه تنها به بهبودی خود کمک نمی کنید بلکه به سلامتی خود آسیب می رسانید بنابراین طبق دستور پزشک پیش بروید. در صورتی که حین مصرف دارو علام بهبودی نداشتید و یا حتی اوضاع روحی شما بدتر شد حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

لطفا قبل از مصرف این دارو از روانپزشک مورد نظر خود، یا روانپزشکان آنلاین پذیرش۲۴، به صورت متنی یا تلفنی روش مصرف دارو را بپرسید.

مشاوره آنلاین روانپزشکی

اثرات جانبی داروی ریسپریدون 

به خاطر داشته باشید که پزشک این قرص را برای شما تجویز کرده است زیرا او با توجه به شرایط پزشکی شما قضاوت کرده است که سود قرص ریسپریدون برای شما بیشتر از عوارض آن خواهد بود و بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند ولی این موضوع دلیلی بر خود درمانی نمی باشد.

  • از عوارض جانبی این دارو می توان به مواردی همچون سرگیجه، افزایش وزن، خواب آلودگی، سبکی سر، خستگی و آب ریزش بینی اشاره کرد. در صورتی که این عوارض از بین نرفتند و یا حتی بدتر شدن حتما سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
  • در برخی از موارد مصرف این دارو ممکن است عوارض جانبی جدی مانند لرزش عضلات، مشکلات بلع، اضطراب و بیقراری، اسپاسم های عضلانی و قطع تنفس در خواب را داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.
  • مصرف این دارو در برخی از موارد باعث افزایش قند خون می شود. بنابراین در صورتی که دیابت دارید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • مصرف این دارو باعث افزایش وزن می شود بنابراین درباره ی عوارض آن از پزشک خود سوال کنید.
  • در برخی از موارد این دارو میزان پرولاکتین را افزایش می دهد که این در خانم ها می تواند عوارضی داشته باشد. از جمله عوارض افزایش پرولاکتین در زنان قطع قاعدگی و یا تولید ناخواسته شیر یا قطع باردار کند. افزایش پرولاکتین در مردان نیز عوارضی دارد که از جمله آن ها کاهش توانایی جنسی و یا در تولید اسپرم ناتوان می شوند.
  • اگر با عوارضی همچون غش، سرگیجه شدید و تشنج رو به رو شدید فورا به پزشک یا روانپزشک آنلاین مراجعه کنید.
  • مصرف این دارو ممکن است در برخی از افراد که آلرژی دارند علائم آلرژیکی مانند خارش پوست، تورم پوست، تورم در زبان، تورم در گلو و مشکلات تنفسی ایجاد کند که در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • ریسپریدون در موارد نادری باعث بیماری به نام سندرم بدخیم نورولپتیک می شود.
  • نحوه مصرف داروی ریسپریدون

موارد احتیاط داروی ریسپریدون

  • اگر حساسیتی نسبت به این دارو یا پالیپریدون دارید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • اگر در سابقه پزشکی خود بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات تنفسی یا بیماری قلبی داشته اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • قبل از عمل جراحی پزشکی و دندانپزشکی حتما مصرف این دارو را به پزشک اطلاع دهید.
  • مصرف این دارو ممکن است شما را دچار گرمازدگی کند چرا که این دارو میزان تعریق شما را کاهش می دهد. بنابراین از ورزش در محیط های گرم خودداری کنید.
  • مصرف این دارو برای زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی هستند توصیه نمی شود مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد.

تداخلات دارویی داروی ریسپریدون 

  • یکی از مسائل مهمی که وجود دارد این است که تداخلات دارویی ممکن است خطر ابتلای شما به عوارض جانبی را افزایش دهد یا اینکه نحوه عملکرد دارو را تحت تاثیر قرار دهد.
  • دارویی که ممکن است باعث تداخل با ریسپریدون شود، متروکلوپرامید می باشد.

نحوه مصرف داروی فراموش شده داروی ریسپریدون

دارو را مطابق دستور پزشک و در زمان های تنظیم شده مصرف کنید و در صورتی که مصرف آن را فراموش کردید به محض اینکه متوجه شدید دارو را مصرف کنید. اگر به زمان مصرف مقدار بعدی نزدیک هستید بنابراین مقدار داروی فراموش شده را بیخیال شوید. به هیچ عنوان برای جبران مقداری از کرم را که فراموش کرده اید مصرف کنید، مقدار مصرف بعدی خود را دو برابر نکنید. باید توجه داشته باشید که استفاده بیشتر از مقدار توصیه شده این دارو دوره درمان شما را نه تنها کوتاه تر نخواهد کرد بلکه ممکن است دوره درمانتان را طولانی تر کند.
وب سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴، این امکان را برای شما فراهم نموده تا در سریعترین زمان ممکن با روانپزشک آنلاین در تمامی نقاط ایران به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، تلفنی و متنی ارتباط بگیرید و سوالات خود را درباره داروی مد نظر خود از ایشان بپرسید.

نحوه نگهداری از داروی ریسپریدون 

  • ریسپریدون را مطابق دستورالعمل های روی محصول یا مطابق دستورات پزشک نگهداری کنید.
  • این دارو باید به دور از رطوبت و نور و در دمای اتاق نگهداری شود.
  • فرم مایع دارو را به هیچ عنوان در فریزر نگهداری نکنید.
  • دور از دسترس کودکان و حیوانات باشد.
  • دارو را به هیچ عنوان در حمام نگهداری نکنید.

شما عزیزان می‌توانید هرسوالی که در باره این دارو داشتید، در قسمت نظرات از ما بپرسید. پزشکان متخصص روانپزشک ما به شما پاسخ خواهند داد.

مشاوره آنلاین روانپزشکی

۳.۶/۵ (۲۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
132 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیه ترابی
مهدیه ترابی
3 روز قبل

سلام دکتر تقوا برای پسرم ریسپریدون شبی یک چهارم تجویز کرده وقتی میخوره خیلی بی قرار میشه چه کار کنم

رضا
رضا
19 روز قبل

قرق ریسیرپدون

سامی
سامی
19 روز قبل

رسپریدون و بی پریدون اکثرا برای اشخاص معتاد سنگین استفاده میشه… خواهشا بیخود و بیجهت امتحان و سوال نکنید.. کل بدن رو شل میکنه. نعشگی توهم زا خواب آلودگی و هر چیزی که بدتون میاد واستون میاره.. به طور اتفاقی فقط یک بار با بدن سازگاری داره..

امیر
امیر
20 روز قبل

امیر

امیر
امیر
پاسخ به  امیر
20 روز قبل

سلام من از این قرص استفاده کردم شبیه فلج ها شده بودم حتی غذا نمیتونستم بجوم توی دهنم میموند انگار مرده شده بودم حتی آب دهانم نمیتونستم کنترل کنم مدام از دهانم سرازیر میشد

سعیده
سعیده
23 روز قبل

الان ۱۰ روزه ریسپریدون میخورم برای بیقراری داده اصلا خوب نشدم ی جا نمیتونم وایسم همش راه میرم چی کنم خدایا راهکاری دارین بدین ممنون میشم

سپید
سپید
پاسخ به  سعیده
9 روز قبل

دو سه هفته حداقل زمان می بره شروع تاثیر دارو

پریسا نیریزی
پریسا نیریزی
25 روز قبل

سلام دخترم ۲۵سالشه دکتر ریسپریدون ۲ بی پریدین ۲ واناهیل ۵۰۰ تجویز کردن بخاطر بیماری نوسانات خلقی ولی خیلی میخوابه واحساس خستگی میکنه میتونه بجای یکی نصف بخوره
ممنون

مجید
مجید
پاسخ به  پریسا نیریزی
10 روز قبل

اره.کمش کنه

علی
علی
26 روز قبل

سلام

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام لطفا به نظرات منفی غیر متخصصان توجه نکنید
پیش یه دکترو خوب برید و بهش اعتماد کنید
و بعد خورد قرصا علائم افسردگیتون بدتر شد یا حساسیت داشتید بی قرار شدید با دکترتون درمیون بزارید ممکنه به درو حسایت داشته باشید و داروو عوض میکنه ، و دکتر خوبم قطعا میتونه تاثیر بهتری بزاره خداروشکر من شده که ساعت ۶صبح به مشکل برخوردم به خط شخصب دکتر پیام دادم و بلافاصله جوابمو داده خدا خیرش بده ، من ۲۴سالمه و افسردگی مداوم دارم ریسپریدون رو توی یکی از طرح درمان های گذشتم استفاده کردم و نتیجه خوبی ازش گرفتم ،خلاصه که وقتی حس میکنید دارید عوض قرصو توی خودتون میبنید به دکترتون مرجع کنید یا بهش زنگ بزنید .

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

اگه جواب سوال نمیدین بیخود میکنید میگید سوال کنید در اسرع وقت پاسخگویم

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام در صورت مصرف این دارو در اثر اسکیزوفرنی وایجاد آلرژی مانند خارش چی مصرف کنم بهتر شم

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام پسرم ۵ سالشه زیاد چشمک میزنه بردیم دکتر اعصاب روان گفت تیک عصبی براش قرص ریسپریدون ا میلی گرم داده ایا این قرص عوارض داره بدم یا قرص رو قط کنم

مرجان
مرجان
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سلام پسر من هم همین اتفاق افتاده آیا جواب سوال شمارو دادن؟؟ ممنون میشم‌بهم بگین

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

مگه دکتر این قرص رو نداده و پس دوباره پیشش نوبت بگیر و مشکل و سوالاتتو ازش بکن ،هزاربار بود به به قرصی حساسیت داشتم یا حالمو بدتر کرده رفتم پیش دکتر بهم یه قرص دیگه داده و لطفا یه دکتر خوب پیدا کنید و بهش اعتماد کنید

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  فاطمه
3 روز قبل

بهتر ان است قط کنید همون چشمک زدن بهتر از عوارضی که ریسپریدون داره هست

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فاطمه
2 روز قبل

سلام تمام دارو ها عوارض داره و هیچ وقت هم سرخود دارو شو قطع نکنید

طاهره حسینی
طاهره حسینی
1 ماه قبل

سلام ببخشید من دیروز این قرص دکتربرای دخترم نوشت مصرف کرده ازدیروز ساعت چهار همش خوابه وبیقراره وقتی بیدارمیشه رنگش هم سفید شده هردوازده ساعت دوتانوشته ازهمین قرص چکارکنم راهنماییم کنین

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  طاهره حسینی
1 ماه قبل

سلام حتما به دارو حساسیت داره دوباره پیش دکتر نوبت بگیرد و در میون بزارید ، بوده که منم به بعضی از قرص ها حساسیت داشتم و علائم دختر شمارو داشتم و به دکتر گفتم و قرصو عوض کرد با کلن طرح در مانو ، لطفن توی انتخاب دکترم دقت کنید

زهره
زهره
2 ماه قبل

قرص ریسپیدون هندی بهتره یا ایرانی ؟

اسرا
اسرا
2 ماه قبل

سلام دخترمن به طور مداوم چشماش روبه هم میکوبید عصبانی میشد بردم دکترچشم گفت اضطراب داره ریسپیریدون دادیم چهارم شبا میدم هروقت قطع کنم دوباره علایمش شروع میشه نمی‌دونم چیکارکنم

تنها
تنها
2 ماه قبل

بچها خوردن ۶۰عدد قرص ریسپریدون موجب چی میشود

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  تنها
3 روز قبل

چی بگم خوردن ۶۰عدد،،قرص، حال اگر قرص هم نباشه شصت عدد کم نیست. باید رو شکم بخابی

ملیحه
ملیحه
2 ماه قبل

من در اثر مصرف شیشه به اسکیزوفرنی مبتلا شدم و الان ۱۵ ساله انواع داروهای اعصاب رو خوردم البته ۱۰ ساله شیشه نمیکشم و چند سال یه قرص رسپریدون ۴ هر شب میخورم آیا این قرص به خودی خود توهم زاست؟ چون من ۱۰ ساله شیشه نمیکشم نباید دیگه علائم داشته باشم

احمد ص.
احمد ص.
پاسخ به  ملیحه
21 روز قبل

ملیحه خانم. این توهمات فقط فکری هستن یا واقعا چیزی می‌بینید یا اینکه می‌شنوید و اگر اینطوره چه چیزهایی هستند؟

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  ملیحه
3 روز قبل

بله همین قرصی که مصرف میکنید هزار جور مثله داره

آذین
آذین
2 ماه قبل

پسر من ۱۷ سالشه دکتر به دلیل اختلال جنسی بهش رسپریدون و دپاپکس داده ،میل جنسیش کم شده ولی ظاهرا موقته ، کسی در این رابطه اطلاعی داره؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط آذین
خلیلی
خلیلی
3 ماه قبل

ایا مصرف دو ورقش باعث چی میشود من خوردم سه روز خوابم

مریم
مریم
3 ماه قبل

شما شل مغزا چرا تزاین قرصا فقط واسه بچه ها استفاده میکنین اینا ماله معتاداست مخصوصا موتاد حشیش

ابرام
ابرام
3 ماه قبل

حاجی خوش بحالتون من اسکیزوفرنی دارم بچه هم نیستم واقعا بچه ام با اینکه ۲۲ ساله که ۴۰ سالم شده تو رو خدا قرص رو از رو ساعت بخورید

عسل
عسل
3 ماه قبل

سلام رو قرص نوشته R S یه خط هم وسط شه کسی می دونه واسه چیه
ممنون میشم هر کی می دونه بگه

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  عسل
3 روز قبل

اون خطی که وسط قرص هست واسه نصف کردن هستش

آرین
آرین
3 ماه قبل

سلام من بخاطر موکنی دکتر واسم ریسپریدون دوز ۰.۲۵ نوشته ینی یک چهارم ۱ میلی گرم و کاملا خوب شدم می خواستم بدونم با این مقدار دوز امکان دیسکنزی دیر رس یا بقیه عوارض خطرناک دارو هست؟

حسین
حسین
4 ماه قبل

سلام من ۸ا سالمه یه ماه بود که از این دارو مصرف میکردم الان هم بدون مشورت با پزشک مصرف قرص رو ققط کردم میخواستم ببینم چه عوارضی داره

احمدی
احمدی
5 ماه قبل

سلام، برای مشکل بیقراری ناشی از مصرف ریسپریدن ۴ چکار میشه کرد….آیا علت بیقراری ازین قرصه ؟؟؟ ممنون

مهلا
مهلا
پاسخ به  احمدی
4 ماه قبل

والله بچه من بیقرار بود
رسپریدون دادم اروم شده

پرستو
پرستو
پاسخ به  مهلا
4 ماه قبل

دقیقا… بعضیا اصلا اطلاعات درستی ندارن

ریحانه راوندی
ریحانه راوندی
پاسخ به  مهلا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر تاچن وقت دادید من الان ۳ماهه میدم خیلی چاق شده بچم

آراز
آراز
پاسخ به  مهلا
2 ماه قبل

پسر منم خیلی بیقرا همش راه میره به نظرتون عوارض نداره بهش بدم البته با تجویز پزشک

یزدی
یزدی
پاسخ به  آراز
1 ماه قبل

دقیقا برا همینکاره فقط سریعار ببرید دکتر وگرته مشکلش حاد میشه

رضا
رضا
پاسخ به  احمدی
1 ماه قبل

برای بی‌قراری بعد از ریسپردن چیکار کنم

Afaz
Afaz
پاسخ به  احمدی
1 ماه قبل

بله بیقراری و خشگی دهان همش عوارض این قرص

شیوا
شیوا
6 ماه قبل

سلام و وقت به خیر دکتر قرص ۱میلی گرم رو برا پسر دو سال ونیمه من تجویز کرده ۳شب یک چهارم و بعد نصف ولی تغییر زیادی در رفتارش اتفاق نیفتاده دلیلش چیه گفتن میتونم دوز دارو رو تا روزی ۱عدد هم بالا ببرم ولی من ندادم میشه راهنمایی کنید

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  شیوا
5 ماه قبل

ندین به بچه هاتون به خدااااااای اینا بدترمیکنن بچه دوسال ونیمه چرا باید قرص جنون بخوره مگر اینکه خدایی نکرده مشکل جدی داشته باشه

پرستو
پرستو
پاسخ به  reyhaneh
4 ماه قبل

در این مورد بیشتر مطالعه کنید بعضی از مشکلات باید دارو درمانی بشه.

خیلی از داروها برای درمان چندین بیماری و مشکل هست خواهشا وقتی اطلاعات درستی ندارید نظر ندید

پرستو
پرستو
پاسخ به  reyhaneh
4 ماه قبل

زندگی من سیاه شده بود، کابوس شده بود،
پسرم به شدت مشکلات متعدد رفتاری داشت
کاردرمانی هم ۱سال و نیم بردم یه سری از مشکلاتش حل شد و تقریبا ۴۰، ۵۰ درصد بقیه با دارو کنترول و حل شد

پرستو
پرستو
پاسخ به  reyhaneh
4 ماه قبل

شما یه سرچ زدین اولین مطلب رو خوندین که کاملا توضیح ناقص داده نمیدونم واقعاچرا فقط همین یه تیکه رو گذاشته باید اطلاح کنن.
این دارو همزمان برای خیلی موارد استفاده میشه برای خیلی از مشکلات رفتاری این متن واقعا باید اطلاح بشه ناقصه این مطلب باعث برداشت اشتباه اون خواننده از این دارو میشه.

با اولین سرچ به این مطلب میرسید
ریسپریدون یک نوع داروی ضدجنون است. این دارو سبب ایجاد تغییراتی در میزان مواد شیمیایی موجود در مغز (نوروترنسمیتر) می‌گردد. این دارو برای درمان اختلالات حاد یا حالات مزمن روانی مثل اسکیزوفرنی و نشانه‌های اختلال دوقطبی (افسردگی- شیدایی) استفاده می‌شود.

شیدا
شیدا
پاسخ به  پرستو
1 ماه قبل

برای پسر این خانوم صددرصد به دلیل پیش فعالی داده شده تا تکانش های شدید رو کنترل کنه با خوردن ریسپریدون فعالیت های بدنی که بیش از حد باشه کنترل میشه پس الکی ایشون رو نرسانید دکترش آگاه بوده از وضعیت که این دارو رو داده تا سنش کم هست میتونن با دارو و رفتارگرایی کنترل کنن بزرگ بشن دیگه غیرقابل کنترل هست

یزدی
یزدی
پاسخ به  reyhaneh
1 ماه قبل

اصلا صحیح نیس بدون اطلاع نظر نزارید لطفا جنون چیه

مهلا
مهلا
پاسخ به  شیوا
4 ماه قبل

من ب دختر ۵سالم میدم
معجزه کرده برام
دخترم نابود بوود تازه داره نرمال میشه
خداروکشکر

ریحانه راوندی
ریحانه راوندی
پاسخ به  مهلا
3 ماه قبل

سلام جانم…دخترمنم ۵سالشه..۲برج ۸بردم دکتر وتا فروردین بهش داده شبی یکی…شما چن وقت باید بدید؟؟؟؟

فرهادرحمتی
فرهادرحمتی
پاسخ به  مهلا
1 ماه قبل

سلام قرص‌ریسپریدونن‌۱میلی‌دادی‌به دختر‌منم امروز‌برام‌نوشته‌بخورم

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام داداشم قرص ریسپریدون رو ساعت ۱۲ ظهرخورده اشتباهاً…ولی بایدشب قبل خواب مصرف میکرد الان خیلی خواب آلودگی شدیدبهش دست داده وزبونش سنگین شده بود وخوابید خواستم ببینم مشکلی براش بوجود نمیاد نگران شدم لطفا جوابم رو میدین
سپاسگزارم

کیانا
کیانا
6 ماه قبل

تداخل ریسپریدون ۲ با متروکلوپرامید چیه؟ چون دکتر من این دوتا رو با هم نوشته برای من

احمد
احمد
6 ماه قبل

سلام با مصرف قرص رسپریدون دچار اختلال در تولید اسپرم شدم .

حامد
حامد
7 ماه قبل

سلام من ندونستم قرص ریسپریدون ۲میلی گرمی خوردم سرگیجه دارم حالم بده چی بخورم خوب شم

حسام
حسام
7 ماه قبل

سلام من پسرای دوقلو دارم علایم بیش فعالی دارن میخواستم بدونم ضرری داره بهشون ریسپریدون ۱ بدم؟؟

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  حسام
5 ماه قبل

نده تو رو خدااااااا

ایلین
ایلین
پاسخ به  reyhaneh
4 ماه قبل

چرا

زهرا
زهرا
پاسخ به  reyhaneh
2 ماه قبل

مگه شما دکتری که میگی نده؟؟
چرا به یکی الکی تجویز میکنید که دارو نخوره،،من داروی ضد افسردگی میخوردم از بس گفتن اینا بده نخور ،نخوردم،بیماریم ده برابر بدتر شد ،،الان دارم دوز بالاتر مصرف میکنم،خواهشا واسه کسی طبابت نکنید

یزدی
یزدی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

افرین دقیقا

ریحانه راوندی
ریحانه راوندی
پاسخ به  حسام
3 ماه قبل

منم ب بچم میدم بابت پیش فعالی

سپید
سپید
پاسخ به  حسام
9 روز قبل

دکتر ، دکتر خوب باید تجویز کنه .

مهدیار
مهدیار
7 ماه قبل

سلام پسرم ۵سالشه دوهفته هست قرص ریسپریدون مصرف می کنه صبح میره دستشویی پادردمیگیره نمی تونه بلندشه آیا عوارض قرصه لطفاجواب بدین چیکارکنم

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  مهدیار
5 ماه قبل

نده به بچت تو باید بچت رو خودت درمان کنی باحرف زدن وعشق ورزیدن نه با داروی جنون

Sam
Sam
پاسخ به  reyhaneh
3 ماه قبل

خانوم ریحانه لطفا اطلاع ندارید برای خودتون تجویز الکی نکنید.اگر دکتر تشخیص داد رسپریدون بخوره بی شک سروقت بهش بدید شاید طول درمان سالها طول بکشه ولی با صبر پیشه کردن به درمان فرزندتون ادامه بدید انشالله سلامتی حاصل بشه

مهلا
مهلا
پاسخ به  مهدیار
4 ماه قبل

ن

فتانه
فتانه
10 ماه قبل

سلام آیا مصرف این دارو درشنوایی وگوش تاثیر می‌گذارد چون خواهرم بامصرف ریسپیریدون گوش درد گرفته

حلما محمدی
حلما محمدی
10 ماه قبل

سلام ببخشید دکتر قرص ریسپریدون رو برای دخترِ هشت ساله ام تجویز کردن،گفتن روزانه نصف قرص الان نمیدونم بدم مثل بقیه قرصا قورت بده یا بزاره رو زبونش آب بشه قرصه؟

مهلا
مهلا
پاسخ به  حلما محمدی
4 ماه قبل

بااب بخوره دیگ

سمیرا.موصی
سمیرا.موصی
پاسخ به  حلما محمدی
4 ماه قبل

سلام .قرص رسپریدون رو باید قورت بدن.جویدنی نیست.

عباس
عباس
پاسخ به  سمیرا.موصی
3 ماه قبل

عباس

Sam
Sam
پاسخ به  حلما محمدی
3 ماه قبل

بدید قورت بده و حتما هر دوماه یا با تمام شدن دارو مجدد پیش دکترش برید و شرح حالی از فرزندتون بخ دکتر بدید شاید احتیاج به کم یا زیاد کردن دارو باشه.درمان فرزندتون یک پروسه زمان بره عظمتون رو جذب کنید برای بهبود فرزندتون از کاری دریغ نکنید موفق باشید

هانی
هانی
10 ماه قبل

سلام من ۳روزه رسیپریدون رو مصرف کنم شبا که تو خوابم هی سرفه های خشک دارم رفته رفته سرفه هاک طوری زیاد میشه که از خواب بیدارم می‌کنه آبا میتونه از عوارضش باشه

تنها
تنها
11 ماه قبل

سلام من وسواس فکری شدید دارم همش احساس میکنم یه اتفاقی داره میوفته یا همش نگران بچه هام هستم مریض نشن یا خدا نکرده از دستشون ندم یا وقتی تنها باشم احساس میکنم یه کسی هست مثل جن و اینا ترسم بیشتر از جن هست تا دزد و اینا الان سرم سنگین گوش هام صدا میدن کف دست و پام سوزن میزنن و ناخن‌های پاهام تیر میکشم میشه راهنمایی ام کنید

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  تنها
10 ماه قبل

دخترم وسواس فکری شدید داره دکتر رهاکین با سرمنتا و ریسپریدون دادهدآیا از سه قرص بدم؟

M..sh
M..sh
پاسخ به  ریحانه
5 ماه قبل

سلام راه درمان وسواس فقط بنظر خودم که وسواس شدید را تجربه کردم و توسط شخصی که این مشکل را داشته راهنمایی شدم این است که هر کاری یا فکری که وسوسه در موردش برات پیش آمد مثلاً لباس هات شاید کثیف شده که فوراً باید بس ورزش یا خوب حمام نکردی یا شاید کاری را انجام میدین ولی همش میترسین که شاید خوب انجام ندادین و باید دوباره انجام بشه . فقط یه مدتی مثلاً یکی دو هفته خودتون را نگهدارید برعکسش را انجام بدین بهتر زود نتیحه را میبینین انشاالله

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  تنها
6 ماه قبل

دقیقا مثل من هستی

سینا
سینا
پاسخ به  تنها
5 ماه قبل

داداش تو داری خماری مواد پس مس میدی

زهرا
زهرا
پاسخ به  تنها
2 ماه قبل

حتما به روانپزشک مراجعه کنید

ارشیا مسیحی
ارشیا مسیحی
11 ماه قبل

سلام راستش من ادمی ام که دوس دارم همه چیو تجربه کنم یک ماهی میشه که از قرص ریسپریدون بجای قرص خواب استفاده میکنم شبی ۳ تا میخورم ایا عوارضی داره؟

Alphabeta
Alphabeta
پاسخ به  ارشیا مسیحی
11 ماه قبل

سست مغز اخه کی این دارو رو بجای قرص خواب میخوره

*من
*من
پاسخ به  Alphabeta
4 ماه قبل

سست مغز

Alphabeta
Alphabeta
پاسخ به  ارشیا مسیحی
11 ماه قبل

درباره ی موضوع اهمیت به سلامت خود حتما به پزشک مراجعه کنید

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  ارشیا مسیحی
5 ماه قبل

بزودی روبه قبله میشی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  شهرزاد
2 ماه قبل
ناشناس
ناشناس
پاسخ به  شهرزاد
2 ماه قبل
یزدی
یزدی
پاسخ به  ارشیا مسیحی
1 ماه قبل

یا علی

سپید
سپید
پاسخ به  ارشیا مسیحی
9 روز قبل

چه کاریه ؟ بله که عوارض داره

سمکـــۆ
سمکـــۆ
1 سال قبل

اعتیاد و ریسپریدون۲ بلامانع است ؟

ژاله نجومی
ژاله نجومی
1 سال قبل

سلام پسر من ۶سال قبل اقدام به خودکشی کرد ۳بار در بیمارستان روانی بستری شده یک بار ۵سال پیش مرا به سر حد مرگ کتک زد ومیخواست مرا بکشد در اسایشگاه بستری شد ودکتر ها گفتن انموقع خودش نبوده دراین ۵ سال بعد از بستری شدنش حالش خوب بود وروزانه ریسپرین پی پریدون ۲ مخورد پانزده روز قبل بدون دلیل با چاقو به برادش حمله کرد واز خانه فرار کرد ایا اگر قرص نخوره خطری براش داره ممنونباید بستری بشه خودش کاملا هوشیاره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ژاله نجومی
6 ماه قبل

سلام میشه بگید الان حال پسرتون چطوره و اینکه هیچ وقت با بچه های دیگه تون تنها ش نزارید خیلی خطرناکه

مریم
مریم
پاسخ به  ژاله نجومی
4 ماه قبل

ببرید برای درمان جن زدگی ی جا معتبر پیش عالم شخص با تجربه

MEMOL
MEMOL
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

جن زدگی چیه
بحث علمی پزشکی کنید

مهری حسینی
مهری حسینی
1 سال قبل

سلام می خواستم بپرسم این قرص ریسپریدون ۲ که الان در بازارکمیاب است،مشابه دارد؟
این قرص با بی پریدون ۲مصرف می شد.
لطفا زود پاسخ بدهید.

Alphabeta
Alphabeta
پاسخ به  مهری حسینی
11 ماه قبل

از دو عدد ریسپریدون۱ استفاده کنید که راحت تر گیر میاد

مهدی کرامت
مهدی کرامت
1 سال قبل

سلام.من به پسر ۷ سالم ازقرصریسپیدون شبی نصفشو میدم دکتر نوشته ایا عوارضی دارد من خیلی نگران که چیزیش بشه لطفا جوابم رابدهید متشکرم سپاس

زهرا
زهرا
پاسخ به  مهدی کرامت
10 ماه قبل

آیا سرفه از عوارض قرص ریسپیریدون هست ریسپیریدون ۴ شبی ۳ عدد

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  مهدی کرامت
5 ماه قبل

ندین بهش بچه رو بزارین بچگی کنه مادرید رها باید خودشون رو درمان کنن نه بچه های طفل معصوم
به آینده شون فکرکردین؟

zahra
zahra
پاسخ به  reyhaneh
5 ماه قبل

سلام دوست خوبم همه جا دیدم همچنین جوابی دادید به پرسش ها. شما درمورد بیش فعالی در کودکان اطلاعی دارید؟ میدونید این کودکان اگر در سنین کم درمان نشن در بزرگسالی دچار افسردگی، سرخوردگی، اعتماد به نفس پایین و هزارجور مشکلات دیگه میشن؟!
همین کودکان اگر درمان نشن در بزرگسالی قطعا از والدین شون گلایه مند خواهند بود. روند درمان هر بیماری قطعا باید طی بشه …

مهلا
مهلا
پاسخ به  zahra
4 ماه قبل

اره والله
دختر من وسواس و اضطراب و بیش فعالی داشت
هم خودش هم مارو روانی کرده بود
۳ماهه بردمش دکتر
سه ماهه ماداریم نفس میکشیم و زندگی میکنیم
کاسکی ۳سالس بود میبردمش
تا۵سال انقد عذاب نمی کشیدیم

نازنین
نازنین
پاسخ به  zahra
2 ماه قبل

عزیزم درست میگه …میگه تا جایی که میشه لطفاً وقت بذارید برای بچه ..‌تنها راهش دارو نیست ……اگه همه ی راهها رو امتحان کردی نشد اره .‌‌دارو ..‌ولی تنها راه دارو نیست لطفاً با فرزندانتان همراه شوید همدل شوید

مریم
مریم
پاسخ به  reyhaneh
2 ماه قبل

منم بعد زایمانم دوسال ریسپیدون ۲میلی میخورم ،نرفتم دیگه پیش پزشک نمیدونم ادامه بدم یا نه به شدت موهام کم پشت شده چاق شدم

حسام
حسام
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.پسرم ۴ سالشه،همه ی کارهای عادیش رو با گریه بیان میکنه،هرکاری رو که درخواست میکنه باید حتما انجام بشه،پیش دکتر روانشناسی بردمش قطره ریسپریدون رو بهش داد اما ترسیدم بهش بدم،از نظر شما بهش بدم و عوارضی نداره؟

Alphabeta
Alphabeta
پاسخ به  حسام
11 ماه قبل

مطمئن باشید وضعیت الان عوارضش بیشتر از مصرف قرصه پس هر چه سریع تر درمان رو شروع کنید

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  حسام
5 ماه قبل

نده

مسعود
مسعود
پاسخ به  reyhaneh
2 ماه قبل

شما خودت بیش فعالی

پروانه
پروانه
پاسخ به  حسام
5 ماه قبل

سلام ، اخه اینجا ک کسی اطلاعات درست نمیده ، تمام این حالتا ربط ب ژنتیک داره و گذشته پدر و مادرها

مامان پسرم
مامان پسرم
پاسخ به  حسام
4 ماه قبل

سلام پسرتون بهتر شد؟ منم پسرم خیلی اذیت میکنه. دکتر بهش دیروز ریسپریدون داده، میخوان ببینم جواب گرفتین از قرص؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  مامان پسرم
3 ماه قبل

داروش خیلی خوبه واقعا اب روی اتیشه

لیلا
لیلا
پاسخ به  حسام
3 ماه قبل

سلام به همگی لطفا اگه به چندنفرروانپزشک مراجعه کردین وهمه نظر به مصرف دارودادن لطفا امتناع نکنید من همسرم دوقطبیه پزشکاگفتن اگه ازبچگی درمان میشد بیش فعالیش الان به این روز نمیوفتاد لطفا نترسید اگه بچتون بیش فعاله دارومصرف کنه چون اگه درمان نشه خودشوخودتونو به عذاب میندازه که دیگه هزاران نفرم نمیتونه جمعش کنه

امیر علی
امیر علی
1 سال قبل

سلام پسرم ۹ سالشه ریسپریدون مصرف میکنه دوشب نتونست بخوره آیا مشکلی پیش میاد؟

امینی
امینی
1 سال قبل

سلام پسر من ۱۵ سال دارد دو هفته ریسپرزدون ۲ مصرف کرده بهتر شده ولی دکتر بعد از دو هفته ریسپریدون ۴ نوشته که این را که می خوره سر درد شدید میگیره آیا همان دوز ۲ بهش بدم یا دوز ۴ را پسرم وابسته شده هر کاری میخات انجام بده میگه تو هم بیا وهمه اش خواب هست وکم حوصله تا چه وقت باید بخورد

Ali
Ali
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.میشه داروی ریسپریدون یک میلی گرم را یک عدد کامل مصرف کرد.پزشک نصف قرص رو گفتن ولی سخت هستش نصف کردن قرص.

امید
امید
1 سال قبل

سلام ریسپریدون مصرف میکنم باعث گوش درد میشم آیا داروی مشابه است که مصرف کنم

ارمان
ارمان
1 سال قبل

سلام پسرم ۵سالش ریسپریدون مصرف میکنه میخوام بدونم اگ توطول روزاروم باش کی بایدقرص ومصرف کنه ک تاثیرش توروزباش

مهلا
مهلا
پاسخ به  ارمان
4 ماه قبل

وقتی ک میخای بخوابه
نیم ساعت قبل بده

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام پسرم توهم دارد وطبق نظرپزشک اسکیزوفرنی ،ولی بیماری خودراقبول نمی کند وبه اصرار ۲سال دارو ریسپریدون ورده ولی چندروز هست که نمیخوره وکم کم حالات توهم برگشته چکار کنم

شاهرخ دهقان
شاهرخ دهقان
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

ساعت مصرف ریسپریدون چنده؟

پریماه الیکایی
پریماه الیکایی
پاسخ به  شاهرخ دهقان
7 ماه قبل

سلام آیادارویریسپریدون۲ ودزیپرلمین۲۵ باهم وبا داروهای زخم معده مغایرت ندارند؟

سعیده طباخی
سعیده طباخی
پاسخ به  شاهرخ دهقان
2 ماه قبل

سلام دختر من ٩سالشه جیق میزنه وخیلی لجبازه چی کار کنم

رضا
رضا
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

داخل غذا مثلا ماست بریزید بدین بخوره

لیلا
لیلا
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

بریز تواب میوه یاغذاش

Amir
Amir
1 سال قبل

سلام، دوز ۲ میلی گرم ریسپریدون رو هم نصف و هم کامل رو خوردم ولی شدیداً خواب آلودکی داشتم، آیا این خواب آلودگی بعد از مدتی قطع میشه یا تا زمان مصرف دارو همراهش هست؟

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام‌.دخترم از سن پنج سالگی بصورت ارام ارام علایم سندرم اسپرگر را از خود نشان داد ودر کلاس اول ابتدایی بخاطر بعضی مشکلات وعدم ارتباط مناسب با بچه های دیکر او را به دکترروانشناس بردم برای او فلوکستین وریسپریدون تجویز کرد وتا مدت ۲سال ونیم به او دارو دادم وبعد اهسته دارو را قطع کردم ودیگر اورا دکتر نبردم دختر بسیار باهوشی است ومشکل در سی ندارد وحالا ۱۳ ساله است فقط ارتباط با دیکر ان مثل بوسیدن ندارد ودست دادن ندارد وقتی او را مبوسیم بسیار عصبانی می شود ایا باید باز هم به مداوا بپردازم چه کاری میتوانیم برایش انجام بدهیم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

بله لازمه ک دخترتون تحت نظر روانپزشک یا روانشناس باشن
لزوما نباید دارو مصرف کنن و این بستگی ب نظر پزشکشون داره ولی حتما باید تحت نظر باشن

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

خوب نبوسین این حق دخترتون که اجازه ندادهوالدین آگاه باشید

مسعود
مسعود
پاسخ به  reyhaneh
2 ماه قبل

شما خودت برو روانشناس لطفا

پروانه
پروانه
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

اخه اینکه چیز مهمی نیس ،خب دوست نداره بچه ، باهاش حرف بزنید خوب میشه ، بچه امروزی همشون لجبازن ، باید راهشو بلد باشید ، بجای این داروها ، روانکاوی ببرید باهاش حرف بزنن

مسعود
مسعود
پاسخ به  پروانه
2 ماه قبل

اینکار منطقی هست

شایسته
شایسته
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

خب نبوسید

دکمه بازگشت به بالا