درمان خانگی سنگ کلیه

چگونه سنگ کلیه را در خانه درمان کنیم؟درمان سنگ کلیه با روش های گیاهی و طب سنتی

سنگ کلیه چیست؟

کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد ایجاد می‌کند. روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه و استفاده از گیاهان دارویی این عارضه را از بین می‌برد.

راه‌های درمان خانگی سنگ کلیه چگونه است؟

درمان سنگ کلیه به صورت خانگی شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به پزشک و در منزل توسط خود شخص انجام می‌‍شود. در این روش‌ها فرد سبک زندگی و رژیم غذایی را تغییر می‌دهد و با اضافه کردن برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی به دفع سنگ از کلیه کمک می‌کند.

درمان خانگی سنگ کلیه با نوشیدن آب

ساده‌ترین راه برای دفع سنگ کلیه نوشیدن آب است. هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب سبب می‌شود نمک و رسوبات با ادرار خارج شوند. به همین جهت توصیه می‌شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای درمان خانگی سنگ کلیه که در حالب گیر کرده استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با آب لیمو تازه

آب لیمو حاوی غلظت بالایی از سیترات است و سیترات می‌تواند سنگ‌های کلیه از جنس رسوبات کلسیمی  را در خود حل کند.

 در مراحل اولیه تشکیل سنگ کلیه، مصرف روزانه دو یا سه عدد لیموی تازه به تنهایی یا ترکیب با آب آشامیدنی می‌تواند یک  اقدام موثر درمان خانگی دفع سنگ کلیه باشد.

درمان گیاهی سنگ کلیه

درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

کرفس گیاهی با آب فراوان است که خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آور دارد. افزایش حجم مایعات بدن از طریق نوشیدن آب کرفس باعث پاکسازی کلیه از مواد زائد، نمک و رسوبات می‌شود. اگر دنبال درمان معجزه آسای سنگ کلیه هستید به شما توصیه می‌کنیم روزانه یک لیوان آب کرفس را ناشتا مصرف کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با انار

انار با دارا بودن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن و کلیه‌ها را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاوم می‌کند. بنابراین مصرف روزانه یک عدد انار یا نوشیدن یک لیوان آب انار علاوه بر افزایش حجم مایعات بدن سلامت کلیه‌ها را هم تامین می‌کند. همچنین تهیه‌ی سوپ انار یا رب انار هم  می‌تواند علائم سنگ کلیه را با درمان خانگی از بین ببرد.

درمان خانگی سنگ کلیه با ریحان

ریحان خاصیت سم زدایی و ادرار آوری دارد. افزایش حجم ادرار با استفاده از ریحان غلظت اسیداوریک را کاهش می‌دهد و از این طریق از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. همچنین اسید استیک موجود در ریحان سنگ‌های کلیه را تجزیه می‌کند و دفع آن‌ها را از طریق ادرار راحت‌تر می‌کند.

ریحان را می‌توان به شیوه‌های مختلف استفاده کرد. مثلا می‌توانید روزانه چند برگ ریحان بجوید یا چای ریحان درست کنید و در طول روز چند مرتبه از آن بنوشید. یک روش دیگر استفاده از ریحان ترکیب آن با عسل است. چند برگ ریحان را بکوبید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و کمی آب به آن اضافه کنید این معجون به عنوان موثرترین درمان خانگی سنگ مثانه و کلیه شناخته شده است.

درمان خانگی سنگ کلیه با سیاه‌دانه و عسل

درصورتی‌که دنبال درمان خانگی سنگ کلیه فوری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب سیاه‌دانه و عسل استفاده کنید. برای استفاده باید کمی سیاه دانه را آسیاب کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روزانه دو یا سه مرتبه از آن بخورید. این روش علاوه بر این‌که درد کلیه را تسکین می‌دهد می‌تواند  درمان خانگی شکستن سنگ کلیه هم باشد.

درمان خانگی سنگ کلیه با هندوانه

هندوانه آب فراوانی دارد و می‌تواند حجم ادرار به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زیاد شدن حجم ادرار باعث رقیق شدن اسیداوریک و جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه می‌شود. در واقع سم زدایی از کلیه‌ها با زیاد شدن حجم ادرار راه بسیار ساده‌ای است که با تغییر رژیم غذایی امکان‌پذیر است.

روش درمان خانگی برای درد سنگ کلیه با هندوانه متنوع است. می‌توانید آب هندوانه را بخورید، یا از دانه‌های آن دمنوش تهیه کنید و یا این‌که یک هندوانه کامل را داخل آب بپزید و به جز پوست بقیه‌ی قسمت‌های آن را بخورید.

درمان خانگی سنگ کلیه با جوانه‌ی گندم

جوانه‌ی گندم یک خوراکی مفید سرشار از پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی است، مصرف جوانه‌ی گندم علاوه بر تقویت عملکرد کلیه‌ها می‌تواند در تهیه‌ی معجون برای دفع سنگ کلیه استفاده شود.

برای تهیه‌ی این معجون مقداری جوانه‌ی گندم آسیاب شده یا خرد شده را با عسل و آب لیمو ترکیب کنید و روزانه دو مرتبه از آن استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با جوش شیرین

دفع سریع سنگ‌های کلیه با جوش شیرین یک اقدام موثر خانگی است. کافیست یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید و روزانه دو یا سه مرتبه از آن بنوشید. این راهکار ساده باعث تجزیه سنگ کلیه و آسان شدن دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

درمان خانگی سنگ کلیه با ترب سیاه

یکی از سبزیجات معجزه‌گر برای درمان سنگ کلیه ترب سیاه است. استفاده از ترب سیاه رنده شده یا آب ترب به صورت ناشنا یک درمان گیاهی سنگ شکن کلیه است. درمان گیاهی سنگ کلیه گیر کرده در حالب  و خرد کردن آن‌ها بدون مراجعه به پزشک با ترب سیاه امکان‌پذیر است. کسانی که سنگ‌های درشت کلیه دارند و این سنگ‌ها مسیر خروج ادرار را مسدود کرده است می‌توانند با استفاده از ترب سیاه از دردهای کلیه نجات پیدا کنند.

البته کسانی که کم‌کاری تیروئید  یا کمبود ید دارند در استفاده از ترب سیاه باید احتیاط کنند.

چگونه سنگ کلیه را درمان کنیم

درمان خانگی سنگ کلیه نوزادان چگونه است؟

سنگ کلیه در نوزادان اگرچه شیوع کمی دارد اما در کودکانی که زمینه‌ی ژنتیکی این بیماری را دارند ممکن است بروز کند. نشانه‌های سنگ کلیه در نوزادن مانند بزرگسالان با اختلالات در دفع ادرار و درد در پهلو و کمر بروز می‌کند. درمان سنگ کلیه در کودکان  مانند بزرگسالان با افزایش حجم ادرار امکان‌پذیر است.

تنها نکته‌ی قابل توجه این است که برای کودکان زیر یک سال  استفاده از عسل و گیاهان دارویی ممنوع است و درمان گیاهی سنگ کلیه نوزادان به‌دلیل ضعیف بودن دستگاه گوارش محدودیت‌هایی دارد.

برای آشنایی با درمان‌ گیاهی سنگ کلیه کودکان با پزشک آنلاین متخصص اطفال پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

راه‌های درمان گیاهی سنگ کلیه چگونه است؟

طب سنتی با استفاده از گیاهان دارویی درد کلیه را کاهش می‌دهد و از اثرات گیاهان  با افزایش حجم ادرار برای دفع سنگ کلیه استفاده می‌کند. استفاده از داروهای گیاهی در خانه روشی ساده و کم هزینه برای درمان درد و سنگ کلیه آن است.

درمان گیاهی سنگ کلیه با دمنوش قاصدک

گیاه قاصدک از احتباس مایعات در بدن جلوگیری می‌کند و با افزایش دادن حجم ادرار مواد زائد و سمی را از طریق ادرار دفع می‌کند. تهیه‌ی دمنوش این گیاه ساده است و استفاده‌ی روزانه از آن درمان موثری برای اختلالات کلیه از جمله درد و سنگ کلیه است.

طرز تهیه‌ی دمنوش گل قاصدک

برای تهیه دمنوش قاصدک مقداری گل خشک شده یا تازه از قاصدک را داخل یک لیوان آب در حال جوش بریزید و  به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. بهتر است روزانه دو نوبت این دمنوش را تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

 درمان گیاهی سنگ کلیه  با دمنوش کاکل ذرت

کاکل یا موی ذرت به‌عنوان یک درمان قوی برای دفع سنگ کلیه استفاده می‌شود. کسانی که سنگ کلیه دارند اگر روزانه دوبار کاکل ذرت را دم کنند و بنوشند به راحتی سنگ‌های کلیه را با ادرار دفع می‌کنند.

درمان گیاهی سنگ کلیه با گیاه بابا آدم

 گیاه بابا آدم درمان گیاهی کلیه سنگ ساز است. این گیاه را می‌توان به صورت عرق صبح‌ها ناشتا استفاده کرد یا این‌که از برگ‌ها و ریشه‌ی آن دمنوش تهیه کرد. یک روش موثر دیگر هم برای دفع سنگ کلیه با گیاه بابا آدم وجود دارد. مقداری از گیاه را داخل یک ظرف بریزید و روی آن ماءالشعیر بریزید. بعد از نیم ساعت این معجون را بنوشید. نوشیدن این مایع درمان درد سنگ کلیه و مثانه است.

به خاطر داشته باشید خواص گیاه بابا آدم  برای سنگ کلیه به دلیل دیورتیک بودن  و افزایش حجم ادرار است.

درمان گیاهی سنگ کلیه با چای سبز

چای سبز در سلامت کلیه‌ها نقش به‌سزایی دارد. اگر مبتلا به سنگ کلیه هستید استفاده‌ی منظم و روزانه از چای سبز قطعا اختلالات کلیه شما را درمان می‌کند و سنگ‌های کلسیمی ریز کلیه را دفع می‌کند.

اگر به‌موقع برای درمان سنگ کلیه اقدام نکنید، سنگ‌ها بزرگ می‌شوند یا به اصطلاح  شاخ گوزنی می‌شوند. سنگ‌های شاخ گوزنی در اثر قلیایی شدن محیط ادرار تشکیل می‌شود و بزرگ شدن آن‌ها باعث انسداد حالب و مانع از خروج ادرار و در می‌شود.  با این‌حساب آیا باز هم چای سبز می‌تواند درمان موثری برای این سنگ‌ها  باشد؟

  پاسخ این سوال مثبت است و باید بگوییم درمان گیاهی سنگ کلیه شاخ گوزنی با چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و  افزایش حجم ادرار امکان پذیر است.

درمان گیاهی سنگ کلیه با گزنه

گیاه گزنه به عنوان قوی‌ترین داروی سنگ شکن کلیه در طب سنتی شناخته می‌شود که می‌تواند سنگ‌های بزرگ را هم تجزیه و از طریق ادرار دفع کند. به همین دلیل به افرادی که سنک کلیه دارند توصیه می‌شود روزانه دو نوبت دمنوش گیاه گزنه را درست کنند و بنوشند.

درمان سنگ کلیه با نوشیدنی های گیاهی

درمان  سنگ کلیه با روغن گیاهی

یک راه برای تسکین دردهای کلیه استفاده از روغن‌های گیاهی است. روغن‌ها از طریق پوست جذب می‌شوند و درد را کاهش می‌دهند.

 این شیوه از درمان درد با استعمال موضعی روغن سیاه‌دانه ، روغن زیتون یا روغن کنجد امکان پذیر است.

برای استفاده  از این روش کافیست چند قطره روغن را روی نواحی دردناک بریزید و با دست ماساژدهید. بعد از ماساژ دادن هم بهتر است یک پارچه‌ی پشمی یا حوله دور کمر خود بپیچید تا کلیه‌ها گرم بماند. روغن مالیدن یک روش درمان خانگی برای درد سنگ کلیه است.

درمان سنگ کلیه با عرقیات گیاهی

عرق خارشتر، عرق خارخاسک، عرق گزنه از داروهای گیاهی درمان سنگ کلیه هستند. استفاده‌ی ناشتا از این عرقیات موجب حل شدن سنگ‌ها در ادرار می‌شود و می‌تواند درد کلیه را هم کم کند.

زمان مراجعه به پزشک

درصورتی‌که تکرر ادرار، ادرار دردناک ، تهوع و استفراغ و درد در پهلو دارید احتمالا در کلیه‌های شما سنگ وجود دارد و باعث ایجاد این مشکلات شده است. هر چه سریع‌تر تا زمانی که سنگ‌ها ریز هستند با درمان‌های خانگی و استفاده از داروهای گیاهی نسبت به درمان این عارضه اقدام کنید.

درصورتی‌که با این درمان‌ها بهبود نیافتید یا نشانه‌ها و درد تشدید شد، حتما به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید. و اگر امکان مراجعه حضوری را نداشتید، پذیرش ۲۴ امکان مشاوره‌ی غیر حضوری با پزشک آنلاین متخصص طب سنتی با صرف کمترین هزینه و اتلاف وقت را برای شما فراهم کرده است.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

۲.۹/۵ (۱۵ نظر)

منبع
www.urologyspecialistsofmilford.comwww.premierhealth.comwww.durhamnephrology.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
153 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلشن
گلشن
1 روز قبل

سلام دوستان. من ۳۶سالمه من از ۶سالگی سنگ کلیه دارم کلیه هام سنگ سازند .چند بار عمل کردم وچندبار سنگ شکن کردم ولی اصلا فایده ای نداره کلیه هام ورم کرده دکتر میگه باید عمل لیزر انجام بدی در هر کلیه م چندتا سنگ ۱۵و۱۷و۲۰هست من به تازگی کیسه صفرا ک سنگ داشت رو کلا برداشتم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید چون واقعا از این درد خسته شدم

فرداد
فرداد
24 روز قبل

بادرود من سنگ کلیه داشتم خیلی درد بدی کشیدم یکی از آشنا گفت برو دارو خونه شربت اورتیگا بگیر راحت میشی منم گرفتم سنگم دفع شد اورتیگا رو یه بار تو گوگل سرچ کنین اورتیگا موادش از گزنه درست شده عالی بود .آرزوی سلامتی برای همه

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  فرداد
19 روز قبل

سلام و وقت بخیر من الان سنگ کلسیمی سایز ۵ دارم سنگ تو مثانه ام هست اونقد درد میکشم که خواب و زندگی رو ازم گرفته..به نظرتون این شربت سنگ شکنی میکنه؟

محمد ظاهر
محمد ظاهر
26 روز قبل

سلام علیکم گرده من ۷نیم ملی سنگ دارد چه کار کنم که خور ‌شود

سحر
سحر
1 ماه قبل

سلام برای این سنگهای کوچک آب پیاز پخته با پوست به مدت ۱۵ روز در ماه خیلی مفیده کامل از بین میره البته پیاززرد باید باشه حدود ۴ یا۵ تا باپوست شسته بشه وسرو ته پیاز رو ببریدوچهارقاچ کنید ودر آب بجوشانید ۱ لیوان آب بمونه با لیمو ترش بخورید.دویا سه دوره بخورید ازبین میره

علی
علی
1 ماه قبل

مقداری از پیام های عزیزان رو خوندم، با توجه به اینکه خودم سنگ کلیه دارم به اندازه ۲۰ میل، نکاتی که دارم انجام میدم و تجربه کردم رو براتون می نویسم

قبل از استفاده از هر گیاه و دمنوش و عرقی، باید چک کنیم که اون، سنگ رو پودر میکنه یا سنگ رو حرکت میده،

خب مشخصه که کسی که سنگ بزرگ داره نباید چیزی بخوره که سنگش حرکت کنه، باید چیزی بخوره که سنگش پودر و تجزیه بشه.

با توجه به تجربه حدود یکی و دو سال در این زمینه، براتون می نویسم که چه چیزایی سنگ رو پودر میکنه، چه چیزایی سنگ رو حرکت میده،
اینا سنگ رو پودر میکنه
ترب سیاه
سبزی تربچه
لیمو
پیاز
خارخاسک
ذرت
سرکه سیب
گزنه
خربزه
خاکشیر

اینا هم سنگ رو حرکت میده
خارشتر
هندوانه

کسانی که سنگ بزرگ دارن حتماً از چیزایی استفاده کنن که سنگ شون پودر بشه، خودش کم کم با ادرار دفع میشه.

اینا تجربه من هست،
امیدوارم براتون کاربردی باشه.

علی
علی
1 ماه قبل

مقداری از پیام های عزیزان رو خوندم، با توجه به اینکه خودم سنگ کلیه دارم به اندازه ۲۰ میل، نکاتی که دارم انجام میدم و تجربه کردم رو براتون می نویسم

قبل از استفاده از هر گیاه و دمنوش و عرقی، باید چک کنیم که اون، سنگ رو پودر میکنه یا سنگ رو حرکت میده،

خب مشخصه که کسی که سنگ بزرگ داره نباید چیزی بخوره که سنگش حرکت کنه، باید چیزی بخوره که سنگش پودر و تجزیه بشه.

با توجه به تجربه حدود یکی و دو سال در این زمینه، براتون می نویسم که چه چیزایی سنگ رو پودر میکنه، چه چیزایی سنگ رو حرکت میده،
اینا سنگ رو پودر میکنه
ترب سیاه
سبزی تربچه
لیمو
پیاز
خارخاسک
ذرت
سرکه سیب
گزنه
خربزه

اینا هم سنگ رو حرکت میده
خارشتر
هندوانه

کسانی که سنگ بزرگ دارن حتماً از چیزایی استفاده کنن که سنگ شون پودر بشه، خودش کم کم با ادرار دفع میشه.

اینا تجربه من هست،
امیدوارم براتون کاربردی باشه.

الینا
الینا
1 ماه قبل

خیلی بد بود

مهدی
مهدی
پاسخ به  الینا
1 ماه قبل

عالی

سلام ارادت مادرم ۷۸سالش هست سنگ کلیه ۲میل داره
سلام ارادت مادرم ۷۸سالش هست سنگ کلیه ۲میل داره
پاسخ به  الینا
21 روز قبل

سلام مادرم ۷۸سالش سنگ کلیه ۲میل داره خیلی کمروپهلوهاش درد می کنه توان راه رفتن نداره راهکار خانگی می خواستم

رحیم
رحیم
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر ببخشید پروستاتم بزرگ است و سنگ ۳سانتی در مثانه دارم آیا با درمان خانگی دفع میشه؟

ناصر
ناصر
4 ماه قبل

سلام. پوسته خربزه خشک شده را بجوشانید آبش را صاف کرده با کمی نبات مخلوط کنید یک لیوان بشود بخورید … در یک روز دو تا لیوان به شب نکشیده دفع شده . من درد شدید داشتم خوردم دفع شد . حالا دو سالی هست خبری از سنگ نیست.

سپیده کلانتر
سپیده کلانتر
پاسخ به  ناصر
1 ماه قبل

تو چند لیوان اب باید بجوشیم؟

Hasty
Hasty
4 ماه قبل

سلام
سنگ حالب۴/۵دارم خیلی موقع ادرار درد داره و بعدش یه درد عجیب دارم که نمیشه توصیفش کرد دیشب آب پرتقال طبیعی خوردم.بابت همون امروز انقدر درگیر درد بودم؟چیکار کنم حالم ازاین درد بهم میخوره

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط Hasty
قفققققققق
قفققققققق
5 ماه قبل

کسی که میخواد خوب بشه فقط و فقط خارشتر دمنوش کنه بخوره
دگه تو زندگیش هیچوقت سنگ‌کلیه سراغش نمیاد.بخدا بابام به شوهرخالم چید و اورد دمنوش کرد هنوز که هنوزه سراغش نیومده.خارشتر گیاهی که کوههای خرم اباد داره.دمنوش میکنی ابشو میخوری.خداکنه این پست مشکل خیلیارو برطرف کنه.ارزوی سلامتی برای همه دارم..البته رو سنگ‌کوچیک عالی..سنگ بزرگ و واقعا بیخبرم

شریف.احمدی.مشهد
شریف.احمدی.مشهد
5 ماه قبل

با.عرض.سلام.شریف.احمدی.اس تم.چهل و.هشت ساله.سونوگرافی.کردم.اندازه.هجده.میلی.سنگ.در.کالیس.میانی.به.صورت.تجمعی.و سه.اشاره.پنج ملی.در.کالیس.کلیه.چپ.قرارداد علاج.چیست

سیذ محمد قاضی
سیذ محمد قاضی
5 ماه قبل

من دوبار رفتم سنگ شکن وبار دو هزار اشه زدنداما سنگها شکسته نشده از عرق خارشتر وخارخاسک وگزنه روزی سه بار استفاده میکنم سنگ ده میلی در حالب گیرکرده چکار کنم
با احترام قاصی

مهسا
مهسا
6 ماه قبل

منم سه سال سنگ کلیه دارم فقط جوشونده میوه گل نسترن ، جوشونده کاکل بلال ، روزانه ۱۵ لیوان اب مصرف میکنم و ورزش میکنم نکته بعدی اینکه اب لیموی تازه تو اب بریزید و یه سری چیزارو مصرف نکیند اوکی میشه سنگای من بااین روشا دفع نمیشه انگاری پودر میشه دردم نمکیشم هربار میرم سونو میبینم کمتر شده خرد میشن

محمد امین
محمد امین
6 ماه قبل

سلام پسرم پانزده سالشه تو کلیه اش سنگ پنج میل داره میخواستم ببینم چه راهی وجود داره تا سنگش به راحتی دفع بشه قبل از اینکه درد شروع بشه
فعلا دردی حس نمیکنه خیلی اتفاقی فهمیدیم سنگ داره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمد امین
5 ماه قبل

پسرم منم داشت ۶ میل.چارش آب بسیار زیاد و راه رفتن طولانی در روز بود. سه ماه هر روز تا پارک پیاده رفتیم و آمدیم و آب به حدی میدادم که هز یک ساعت دستشویی بود

مهدی
مهدی
پاسخ به  محمد امین
3 ماه قبل

شربت اورتیکا گزنه بخوره دفع میشه

سپیده کلانتر
سپیده کلانتر
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

تا کی دفع میشه؟صبح بخوری شب دفع میشه؟

زهراشیری
زهراشیری
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسرم ۳۶ سال دارد و حدود ۳ زوز تب وکمردرد و تهوع داره رفته دکتر گفتن سنگ کلیه داره چ دارویی درد شو کم میکنه وسنگش می افتد لطفا راهنمایی کنید

محمد
محمد
6 ماه قبل

دکتر رفتیم گفت ۱۰ میلی سنگ کلیه داری خیلی درد میکشیم دارو هیچ حسی ندار

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام من سنگ کلیه شدید دارم چه بخورم

شهناز
شهناز
6 ماه قبل

۰سلام برای درمان ودفع سنگ ۸ میلمتر در حالب کلیه چه باید کرد

مهدی
مهدی
پاسخ به  شهناز
3 ماه قبل

عرق سنگ شکن ۲۰۰ گیاه با قرص مسخن با قرص تریاق بگیر بخور خردش میکنه از عطاری معتبر دارن بگیر

دنیا
دنیا
پاسخ به  شهناز
1 روز قبل

دنیا

دنیا
دنیا
پاسخ به  دنیا
1 روز قبل

سلام من سنگ ۶نیم راافتاده ۱۱میل ب مثانه گیر کرده چاره کار چیه چکار باید انجام بدم. دکتر میگه باید عمل بشی برشداریم

محمد
محمد
7 ماه قبل

بهترین درمان داروهای سنکل …قرص سیستون شبی یک عدد ….قرص لیتورکس بی ….مایعات ولرم روزی سه لیتر ….فعالیت هوازی …..مخلوط عسل و سیاه دانه نیم کوب ..نخوردن گوشت قرمز و نمک…اینا بهترین درمان برای سنگ و کلیه های سنگ ساز هستن امتحان کنین …

صالحه
صالحه
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر من هر دو کلیه ام سنگ ریز داره به اندازه ۴میلی و۳ ملی پهلوی راستم خیلی درد داره حالت تهوع دارم نمیدونم چیکار کنم

مهدی
مهدی
پاسخ به  صالحه
3 ماه قبل

شربت اورتیکا زرد بند استفاده کن

آرمان
آرمان
7 ماه قبل

سنگ شش میلی در سمت چپ دارم ولی پهلوی راستم درد میکنه دلیل چیست

Ghasemi
Ghasemi
پاسخ به  آرمان
4 ماه قبل

کلیه راستتم داری چون ریزه سونوت نشون نداده

حسن
حسن
8 ماه قبل

سلام سنگ کلیه یازده میلی متری دارم امروز تکان خورده . چیکار کنم دفع بشه؟

جهانگیری
جهانگیری
9 ماه قبل

سلام سنگ کلیه دارم درد شدید داره چه کنم

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  جهانگیری
2 ماه قبل

سلام سنگ کلیه ۱۰میلی در حالب گیر کرده ولی درد نداره چکار کنم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط ابوالفضل
مهدی
مهدی
9 ماه قبل

من سنگ ب اندازه ۷ میلیمتر داخل کلیه دارم چیکار کنم راهش چیه

امیر
امیر
10 ماه قبل

سلام درمان سریع سنگ کلیه۳.۳میلی چیه؟

احمد تیموری
احمد تیموری
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

دو تا آب معدنی بزرگ بخر اونا رو بخور جایی باش که پله زیاد داشته باش مثل تپه های تفریحی که پله زیاد دارن دو بار بالا پایین بری دفع میشه البته تو فصل خربره مشهدی هم گیر بیاری با مغز و پوست بخوری سریع دفع میشه

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام دوستان. من سنگ کلیه هشت میلی را با داروهای زیر دفع کردم. دفع که نه کامل حل شد و دفع شد. حالا بخوام بگم اثر کدومش بود نمی دونم ولی طی یک هفته همه این ها را مصرف کردم. یک عدد خربزه با پوست خوردم. یک هندوانه را با پوست را پختم و خوردم. یک بچه کبوتر را با آبغوره بدون نمک پختم طوری که همه آبغوره جذبش بشه و گوشتش را کامل خوردم. یک شیشه قطره سنکل که باید از داروخانه تهیه کنید یک شیشه عرق خارشتر و یک شیشه عرق خارخسک. پودر بن سرخ، دم نوش گزنه.

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

دوستان برای بچه کبوتر باید با دولیتر آبغوره خالص بدون نمک پخته شود.

ستاره سهیل
ستاره سهیل
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

سلام ازینکه تجاربتون رو دراختیار ماهم قرار دادین بسیار ممنونیم.

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

با سلام آیا اندازه کلیه چپ ‌راست یکی می‌باشد؟

حشمت فتحیان
حشمت فتحیان
10 ماه قبل

سلام
سنگ کلیه ۲۳mm دارم و در حالبقرار داره آیا با داروهای گیاهی دفع میشه و از چه گیاهی استفاده کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حشمت فتحیان
10 ماه قبل

دم کرده گل نسترن یک هفته بخورید یواش یواش حرکتش میده

نسرین شعبان
نسرین شعبان
10 ماه قبل

سلام من ۳۸ سالمه دیروز با درد شدید وحالت تهوع واستفراع به اورژانس مراجعه کردم سپس با انجام سنو متوجه شدم یک سنگ ۱۰mmدر حالب وجود دارد پزشک گفتن ۲۰mm از مسیر طی شده و فقط ۲mmمانده تا وارد مثانه شود به نظر شما قابل دفع است یا باید جراحی شود؟ لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نسرین شعبان
10 ماه قبل

دفع می شه دم کرده گل نسترن بخورید

صادق
صادق
پاسخ به  نسرین شعبان
7 ماه قبل

نه بابا دفع نمیشه بده لیزر

حواد
حواد
11 ماه قبل

با سلام مشروبات الکلی در دفع سنگ کلیه وعدم ایحاد سنگ کلیه چقدر مفید است

رحمن
رحمن
پاسخ به  حواد
6 ماه قبل

سلام خودتو با نجسی مداوا نکن تا دلت بخواد حلالش هست

علی
علی
پاسخ به  رحمن
1 ماه قبل

احسنت

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام شوهرم توی هردوکلیه اش سنگ است کیست هم دارندکلیه راستش دوتاسنگ داره کلیه چپش یکی داره دیشب رفت پیش دکترسنگ کلیه چپش رالنزکردندحالابه بنظرتون باداروهای گیاهی سنگ های کلیه راستش میافتندسنگ هاتوی کلیه هستندباکدوم داروگیاهی زودترمیافتندخیلی اذیته

توفیق هوشنگ زاده خوزستان
توفیق هوشنگ زاده خوزستان
پاسخ به  لیلا
10 ماه قبل

بزار بره عطاری داروهای دمنوش استفاده کن هرسه ساعت باید بخوره وپوست هندوانه روهم واسش دم کن به مدت ۱۵دقیقه باید بجوشونی واسش وقتی سرد شد بخوره انشاالله حتما نتیجه میگیره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  لیلا
10 ماه قبل

دم کرده گل نسترن فوق العاده هست می تونید تحقیق کنید

یوسفی
یوسفی
1 سال قبل

سلام من سنگ کلیه به اندازه های۵میل۴میل۳میل دارم تاحالاهم بدون هیچ دردی به دکتر رفتم و دکتر برای چکاب ازکل شکمم برایم سونوگرافی نوشت و متوجه سنگ کلیه شد چرا تا حالا من هیچ دردی نداشتم وبرای درمان چه کنم؟

توفیق هوشنگ زاده خوزستان
توفیق هوشنگ زاده خوزستان
پاسخ به  یوسفی
10 ماه قبل

ودمنوشی که استفاده میکنه ۱۱بار سوره اخلاص روسر همون دمنوشه بخونه وبعدنوش جان کنه انشاالله بحول قوه الهی میفتن

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  یوسفی
10 ماه قبل

دمنوش گل نسترن رو بخور دفعش میکنه

علی
علی
1 سال قبل

سلام کلیم دو عدد سنگ ۸ملیمتر داره زیادم درد داره چیکار کنم

علی
علی
پاسخ به  علی
1 سال قبل

گریه کن فقط

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

من با این دو دمنوش سنگ دفع کردم ،دمنوش گزنه ناشتا،آب ترب سیاه ،آب هندوانه ،امتحان کنید حتما ضرر ندارد

امید
امید
پاسخ به  علیرضا
10 ماه قبل

چه اندازه بوده سنگتون؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

دمنوش گل نسرتن قاتل سنگ کلیه و دافع اون

رضا
رضا
پاسخ به  علی
9 ماه قبل

خدا رحم کنه.اگه با دمنوشهای ذکر شده در بالا خوب نشد سنگ شکن کن.

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام من ۷ سال سنگ کلیه دارم با داروهای گیاهی خوب میشه و هر۲سال برمیگرده اولین بار که فهمیدم بچه اولم ۱،۵ سال داشت دکتر بهم گفت هر ۲ سال یا ۱،۵سال برمیگرده همین اتفاق هم افتاد الان هم سنگ کلیه وسنگ صفرا دارم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محمدی
11 ماه قبل

برای دفع سنگ کلیه باید دمنوش گزنه ناشتا بخورید ،
و آب ترب سیاه درجا دفع میکنید و کلیه ضد عفونی میشود.آب روزی ۲لیتر حتما دلیل اصلی سنگ کلیه کم آبی بدن هست.

سپیده کلانتر
سپیده کلانتر
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

دقیقا چقدر زملن میبره دفع بشه؟من ۳میل مونده بیاد ولی چند روزی گیر کرده.اگه لینارو بخورم یه روزه میوفته؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمدی
10 ماه قبل

دمنوش گل نسترن رو هر ماه حداقل یکبار دم کنید بخورید نم یذاره سنگ شکل بگیره

مرضییه خزایلی
مرضییه خزایلی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدسنگ کلیه ام درحالب upj گیر کرده سنگ شکن کردم ولی دفع نشده لطفا راهنماییام کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مرضییه خزایلی
10 ماه قبل

گل نسترن دم کنید و بخورید دفع میشه نگران نباشید

رضا
رضا
پاسخ به  فاطمه
9 ماه قبل

باید پله و طناب کار کنی زیاد.

سینا
سینا
1 سال قبل

سلام

رامین حیدری
رامین حیدری
1 سال قبل

سلام من سنگ کلیه دارم ۶.۶هستش ایاباطب سنتی درمان میشه

توفیق هوشنگ زاده خوزستان
توفیق هوشنگ زاده خوزستان
پاسخ به  رامین حیدری
10 ماه قبل

اره میفته

توفیق هوشنگ زاده خوزستان
توفیق هوشنگ زاده خوزستان
پاسخ به  توفیق هوشنگ زاده خوزستان
10 ماه قبل

نگران نباش فق دمنوش هرسه ساعت بخور

داوود
داوود
1 سال قبل

پوست خشک شده سنگدان مرغ که توی اینترنت هم فروشی هست برای سنگهای کلیه شنیدم خیلی خوبه . ولی برای سنگ حالب نمیدونم کاری بتونه بکنه

حیدری
حیدری
1 سال قبل

سلام من پنجاه وپنج سالم هست ود در کلیه چپ در قسمت لگنچه یک سنگ ۱۸ میلی ودرکالیس فوقانی سنگ ۱۱میلی دارم ایا بدون عمل میتوانم سنگ را دفع کنم

هوشنگ م
هوشنگ م
پاسخ به  حیدری
1 ماه قبل

سلام سنگ دان مرغ خشگل شدش هست دکتر اورشلیم تاید کرد اینترنت بزنید هست

محمد جواد
محمد جواد
1 سال قبل

پدرم سنگ کلیه داره از صبح زود امروز درد داره با مسکن و اینا هم دفع نشده سنگش تا الان،چه چیزی میتونه سریع دفع کنه سنگش رو لطفا راهنمایی کنید ممنون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمد جواد
10 ماه قبل

دم کرده گل نسترن چند روز بخوره

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمد جواد
4 روز قبل

سلام من. هم سمت چپم درد زیاد دارم سنکل میخورم خوبه

فاطمهص
فاطمهص
1 سال قبل

سلام خانم ۴۶ ساله هستم سنگ کلیه ۶ میل دارم آیا باید سنگ شکن کنم یا خودش میاد

احد هوشمند
احد هوشمند
پاسخ به  فاطمهص
11 ماه قبل

سلام من سنگ کلیه دارم با زنجبیل درم کم تر شده ممکن سنگم افتاده باشه ؟

رضا
رضا
پاسخ به  فاطمهص
9 ماه قبل

دمنوش های بالا رو بخور شاید حل بشه.

معصومہ
معصومہ
1 سال قبل

بچہ من سنگ کلیہ دارہ چی بعدم تروب سیاہ بعدم

مجید نعمتی
مجید نعمتی
1 سال قبل

سلام سنک ۷میل نیاز به عمل دارد

محمدی
محمدی
پاسخ به  مجید نعمتی
1 سال قبل

سلام ایا سنگ ۷ میل نیاز به عمل دارد

رضا
رضا
پاسخ به  محمدی
9 ماه قبل

بله ولی قبلش دمنوش های ذکر شده در بالا رو بخوری شاید حل بشه

قاضي خانی هستم ازدزفول
قاضي خانی هستم ازدزفول
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

سلام من یک ماه پیش سنگ شکن کردم فنرها گذاشته ام بعد۲۵روزفنربیرون اوردم هالا مثانم دردداردوکلیه هم دردمی کند من چکارکنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مجید نعمتی
4 ماه قبل

سلام من سنگ کلیه دارم ۸ میلیمتر هست اونم تو حالب گیر کرده الان دوهفته هست که سوزش ادار هم گرفته رنگ ادرارم خون بود که بعد رفتم دکتر گفتن سنگ کلیه داری اونم تو لوله حالب گیر کرده

مشهدیان
مشهدیان
1 سال قبل

مشهدیان هستم سنگی بهقطر۲۰ و۲۴ میلی در حلب مشاهده شده هم سونو هو سیتی در سمت چب ۲۴ وکلیه متورم شده و در هم ندارم در ضمن دیابت هم دارم

رضا
رضا
پاسخ به  مشهدیان
9 ماه قبل

سنگ بزرگتر از ۶ میل نمیتونه در حالب باشه ودر کلیه هست.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

من ۱۵ساله سنگ کلیه دارم هر دوتا هم سنگ سازه میشه جلوگیری کرد یا تا تمام مرگ با منه

رضا
رضا
پاسخ به  مهدی
9 ماه قبل

اگه خودش دفع میشه که مشکلی نیست . باید بدی آزمایش ببینی جنس سنگ از چیه؟

افشین حیدری
افشین حیدری
1 سال قبل

سلام سنگ کلیه من۲۳ میلی م است آیا میتوانم بادرمان خانگی آن را دفع کنم آیا سنگ درکلیه هم میتواند بشکند راهنماییکنید

حسین الهی
حسین الهی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سنگ کلیه دارم خیلی هم درددارم چه داروی باید استفاده کنم

رحیم
رحیم
پاسخ به  حسین الهی
1 سال قبل

بهترین درمان ورزش هست که اگر میکردیم معمولا سنگ کلیه هم نداشتیم. ۲. داروی گیاهی سنگ کل ارزان و کم ضرر. ۳.نوشیدن مایعات ولرم زیاد…. چای نه… مایعات….

طهماسب
طهماسب
1 سال قبل

سلام بچه ۴۰روزدارم سونوگرافی گرفتیم سنگ کلیه داشت.داروگیاهی هست برای درمان دفع سنگ؟

علی
علی
1 سال قبل

درمان سنگ کلیه

ارشادی
ارشادی
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

۰۹۱۲۵۱۵۲۶۰۵

دکمه بازگشت به بالا