درمان خانگی سیاهی زیر چشم

چگونه از سیاه شدن زیر چشم جلوگیری کنیم؟

درمان خانگی رفع سیاهی زیر چشم چگونه است؟

معیار داشتن چهره‌ی زیبا برخورداری از پوست درخشان و چهره‌ی شاداب است. سیاهی دور چشم یکی از مشکلاتی است که می‌تواند زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داردهد و فرد را آزار دهد. سیاهی زیر چشم به دلایل ژنتیکی،  کم خوابی، کم شدن آب بدن، افزایش سن و استفاده از سیگار و الکل ایجاد می‌شود. اما درمان‌ خانگی رفع سیاهی زیر چشم می‌تواند این عارضه را از بین ببرد.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

رفع سیاهی زیر چشم با چای سیاه

درمان خانگی سیاهی زیر چشم با چای سیاه یکی از متداول‌ترین درمان‌های پیشنهادی به افراد مبتلا است. کافئین موجود در چای با خاصیت کافئین به طرز موثری می‌تواند سیاهی را از بین ببرد و چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر کند. چای سیاه علاوه بر سیاهی می‌تواند پف چشم را هم از بین ببرد.

کافئین همچنین در مقابل اشعه ماورا بنفش نیز می‌تواند پوست را محافظت کند و روند پیری را کندتر نماید. البته علاوه بر چای سیاه می‌توان از چای سبز هم استفاده کرد.

درمان خانگی سیاهی زیر چشم

شیوه‌ی استفاده از چای برای رفع سیاهی زیر چشم:

باید دو عدد چای کیسه ای را ۵ دقیقه داخل آب جوش بجوشانید. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود. بعد از خارج کردن آب اضافه آن را زیر چشم قرار دهید. می‌توانید این کار را سه بار در هفته و هر بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید.

رفع سیاهی زیر چشم با گلاب

گلاب خاصیت جمع کنندگی پوست را دارد و می‌تواند در روشن کردن رنگ پوست تاثیرگذار باشد. اسپری کردن گلاب به دور چشم به صورت روزانه معجزه ای برای تیرگی دور چشم است. حتی اگر کمی از گلاب به داخل چشم پاشیده شود جای نگرانی ندارد و می‌تواند خاصیت شستشو کنندگی برای چشم داشته باشد.

علاوه بر اسپری کردن گلاب دور چشم، می‌توانید یک پنبه را به گلاب آغشته کنید و آن را روی چشم بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه پنبه را از روی چشم بردارید. بعد از این کار نیازی به شستشوی صورت نیست.

رفع سیاهی زیر چشم با لیمو ترش

درمان خانگی سریع گودی و سیاهی زیر چشم  با لیمو ترش امکان پذیر است. لیمو ترش حاوی ویتامین C  بالایی است و می‌تواند پوست را ترمیم و بازسازی کند. استفاده از آب لیمو محدودیتی ندارد اما اگر پوست دچار سوزش شد باید از استعمال آب لیمو زیر چشم خودداری کنید.

برای استفاده از آب لیمو می‌توانید چند قطره از آن را دور چشم بمالید و کمی ماساژ دهید یا این‌که از آب لیمو به صورت ترکیب در ماسک‌های گیاهی استفاده کنید.

رفع سیاهی زیر چشم با روغن‌های گیاهی

درمان گیاهی سیاهی زیر چشم با استفاده از روغن‌های گیاهی یکی از درمان‌های ساده است که در خانه به راحتی می‌توان آن را انجام داد و از نتایج اثر بخش آن بهره مند شد. روغن‌های گیاهی به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود و تاثیرات درمانی دارد.

روغن بادام برای رفع سیاهی زیر چشم

روغن بادام به دلیل دارا بودن ویتامین E داروی گیاهی رفع سیاهی زیر چشم است. ویتامین E پوست را تغذیه می‌کند و موجب شفاف و درخشان شدن آن می‌شود. برای درمان خانگی سیاهی زیر چشم این روغن را می‌توانید هرشب دور چشم بمالید.

روغن نارگیل برای رفع سیاهی زیر چشم

یکی از شیوه‌های موثر درمان خانگی استفاده از روغن نارگیل برای درمان سیاهی زیر چشم است. روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و علاوه بر از بین بردن سیاهی زیر چشم چین و چروک اطراف چشم را هم از بین می‌برد. پس می‌توان استفاده‌ از روغن نارگیل را به عنوان کرم دور چشم برای رفع سیاهی پیشنهاد کرد.

نکات مهم در استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع سیاهی زیر چشم

  • بهتر است شب قبل از خواب پوست خود را تمیز کنید و بعد چند قطره روغن زیر چشم ماساژ دهید.
  • روغن را به مقدار زیاد و خیلی نزدیک چشم نزنید و درصورتی‌که دچار اشک ریزش یا خارش چشم شدید مصرف آن را متوقف کنید.
  • برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب می‌توانید در طول روز هم از این شیوه استفاده کنید.

رفع سیاهی زیر چشم با کمپرس سرد

درصورتی‌که به دنبال درمان خانگی فوری زیر چشم هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از کمپرس سرد استفاده کنید. سرما موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند علاوه بر سیاهی پف زیر چشم را هم از بین ببرد. استفاده از این شیوه ساده و با استفاده از موارد زیر انجام می‌شود.

  • خیار خنک
  • دستمال مرطوب
  • کیسه‌ی یخ
  • کیسه‌ی سبزیجات یخ زده
  • قاشق چای خوری سرد

بهتر است قبل از این‌که کمپرس را روی پوست قرار دهید آن را داخل یک تکه پارچه قرار دهید.

درمان تیرگی زیر چشم

روشهای بیشتر درمان سیاهی زیر چشم در طب سنتی را میتوانید با مراجعه به دکتر طب سنتی دریافت کنید.

درصورتی‌که از درمان سیاهی چشم دکتر خیراندیش استفاده کرده‌اید و بهبودی مشاهده نکردید می‌توانید از متخصص پوست آنلاین پذیرش ۲۴ مشاوره دریافت کنید. برای دسترسی راحت‌تر می‌توانید از اپلیکیشن پذیرش ۲۴ نیز استفاده کنید.

رفع سیاهی زیر چشم با ماسک های خانگی

خیلی از افراد می‌پرسند چه داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم تاثیر گذار است؟ واقعیت این است ماسک خانگی برای درمان سیاهی زیر چشم یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین اقدامات فردی است که به راحتی می‌توان آن را انجام داد. ماسک‌ها از ترکیبات طبیعی و گیاهی ساخته می‌شود و عارضه‌ای را روی پوست ایجاد نمی‌کند به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ماسک زردچوبه  برای رفع سیاهی زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم سریع با استفاده از ماسک زردچوبه امکان پذیر است. زیرا زردچوبه خواص آنتی اکسیدانی دارد و ضد التهاب است.

شیوه استفاده از ماسک زردچوبه برای از بین بردن سیاهی زیر چشم:

برای استفاده از ماسک زردچوبه باید دوقاشق پودر زردچوبه را با گلاب یا آب میوه‌ای مثل آناناس که سرشار از ویتامینE  است ترکیب کنید و یک مایع تقریباً سفت را تهیه کنید. با کمک دست یا فورچه آن را دور چشم بمالید و به مدت ده دقیقه چشمان خود را ببندید. بعد از این مدت ماسک را از روی صورت بشویید. برای بالا بردن اثربخشی این شیوه می‌توانید دو یا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

ماسک  گوجه فرنگی  برای رفع سیاهی زیر چشم

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های گروه B، A و مواد معدنی است. این ویتامین‌ها موجب افزایش سوخت و ساز سلوی می‌شود و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. همچنین گوجه فرنگی  خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و می‌تواند سیاهی زیر چشم را از بین ببرد.

شیوه استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم:

تهیه‌ی ماسک دور چشم برای رفع سیاهی با استفاده گوجه فرنگی بسیار ساده است. فقط باید یک یا دو عدد گوجه فرنگی را پوره کنید و با کمی آب لیموی تازه ترکیب کنید. سپس آن را به دور چشمان بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. اثر بخشی ماسک گوجه فرنگی با مداومت در استفاده به صورت دو یا سه بار در هفته بالا می‌رود.

ماسک سیب زمینی برای رفع سیاهی زیر چشم

سیب زمینی به عنوان معجزه‌ ای برای تیرگی چشم است که با استفاده از آن می‌توانید در مدت زمان کوتاهی سیاهی زیر چشم را درمان کنید. برای استفاده باید یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و آن را فشار دهید که آب آن خارج شود. آب سیب زمینی را با پنبه دور چشمان خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک شیر و جوز هندی برای رفع سیاهی زیر چشم

جوز هندی سرشار از ویتامین‌های E و Cاست و برای تغذیه‌ی پوست مفید است. شیر نیز لایه بردار و پاکسازی کننده‌ی پوست است. درمان سیاهی زیر چشم با ماسک خانگی شیر و جوز هندی و استفاده‌ی موضعی از آن برای درمان سیاهی زیر چشم موثر است. برای استفاده باید پودر جوز هندی را با شیر ترکیب کنید و یک خمیر روان درست کنید. پوست خود را تمیز کنید و بعد این این خمیر را دور چشم بمالید. بعد از نیم ساعت آن را بشویید و خشک کنید.

رفع سیاهی زیر چشم با مصرف آنتی هیستامین

مالیدن چشم‌ها موجب گشاد شدن عروق خونی اطراف چشم و تیره شدن دور چشم می‌شود. بنابراین کسانی که آلرژی فصلی دارند باید با مصرف آنتی هیستامین این عارضه را کنترل کنند. استفاده از داروهای بدون نسخه مانند بنادریل، زیرتک، کلاریتین ایده‌ی خوبی برای درمان خانگی فوری سیاهی زیر چشم است.

درمان خانگی سیاهی زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم با تغییر سبک زندگی

برخی از علت‌های سیاهی زیر چشم ارتباط مستقیمی با سبک زندگی فرد و رژیم غذایی دارد. در ادامه مواردی که با رعایت کردن آن‌ها می‌توان سیاهی زیر چشم را از بین برد بیان می‌کنیم.

  • نوشیدن آب: یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین اقدامات برای رفع سیاهی زیر چشم سریع هیدراته کردن بدن است. با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بدن را آب تشکیل می‌دهد خیلی عجیب نیست که کم آبی موجب سیاهی زیر چشم یا ایجاد پف شود. به همین جهت توصیه می‌شود مردان روزانه ۱۵ فنجان و زنان روزانه ۹ فنجان آب را حتماً بنوشند. نوشیدن آب و مایعات دیگر مانند آب میوه، نوشیدنی‌های بدون کافئین توصیه می‌شود.
  • داشتن استراحت و خواب کافی: موجب بازسازی سلول‌های پوست می‌شود. اختلالات خواب باعث ایجاد حلقه‌های تیره اطراف چشم می‌شود. بنابراین به افرادی که به دنبال درمان سیاهی زیر چشم هستند توصیه می‌شود در کنار استفاده از شیوه‌های دیگر درمان حتماً خواب کافی داشته باشند.
  • رژیم غذایی: تاثیر مستقیمی در سلامت پوست و طراوت و درخشندگی آن دارد. استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه موجب تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای بازسازی سلول‌های پوست می‌شود. همچنین می‌توان از مکمل ویتامین E و زینک نیز برای تقویت و بازسازی پوست استفاده کرد.
  • مصرف بیش از حد نمک: باعث ایجاد حلقه‌های تیره اطراف چشم می‌شود. کسانی که سیاهی دور چشم دارند باید مصرف نمک را محدود کنند.
  • پاک کردن ارایش قبل خواب: برای درمان خانگی سیاهی زیر چشم قبل از خواب حتماً باید آرایش خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش پوست را در معرض رادیکال‌های آزاد قرار می‌دهد و موجب پیرتر شدن پوست با سیاهی زیر چشم می‌شود.
  • قرار نگرفتن در مقابل آفتاب: افتاب حلقه‌های سیاه دور چشم را بدتر می‌کند. درصورتی‌که جلوی آفتاب قرار می‌گیرید حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • درست خوابیدن: برای جلوگیری از تجمع مایعات زیر چشم و پف کردن و سیاه شدن آن می‌توانید هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • سیگار، الکل و مایعات حاوی کافئین آب بدن را کم می‌کند و موجب تخریب سلول‌های پوستی به ویژه در اطراف چشم می‌شود.

نکات مهم در استفاده از درمان‌های خانگی سیاهی زیر چشم

درمان ‌های خانگی سیاهی دور چشم و استفاده از روغن‌ها و ماسک ‌های گیاهی برای اثربخشی نیاز به مداومت دارد. بنابراین بعد از مدت کوتاه نباید درمان‌ها را رها کنید. درمان‌های جایگزین دیگر برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد و برخی افراد از درمان سیاهی چشم با لیزر استفاده می‌کنند. اما درمان‌های خانگی نسبت به لیزر یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد و کاملاً بی خطر است.

نکات مهم درمان خانگی رفع کبودی زیر چشم

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که از شیوه‌های درمان خانگی سیاهی زیر چشم استفاده کرده‌اید و این شیوه‌ها تاثیری در کاهش سیاهی زیر چشم نداشته به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق سایت پذیرش ۲۴ با دکتر آنلاین پوست مشاوره کنید. می‌توانید از طریق سامانه‌ی نوبت دهی اینترنتی وقت مشاوره بگیرید و به صورت متنی یا تلفنی سوالات خود را از پزشکان پذیرش ۲۴ بپرسید.

گفتگوی آنلاین یا متخصص پوست

۳.۳/۵ (۱۱ نظر)

منبع
timesofindia.indiatimes.comthemomsco.comwww.webmd.comwww.instanteffects.comwww.stryx.comwww.healthline.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
15 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهره
زهره
1 ماه قبل

نوشتی÷د نی نی سایت بعد نوشتید منبع پذرش ۲۴ ؟؟

بدون نام
بدون نام
3 ماه قبل

واقعا خنگین؟ خب همون بالا گفته که چجوری با چه روش هایی باز چرا هی میپرسین؟

سمانه امیری
سمانه امیری
10 ماه قبل

سلام خسته نباشی.کرم قوی وجوددارد پف سیاهی زیرچشم ازبین ببره سریع جواب بده واقعاکلافه شدم.تشکرجواب بدیت

یوسف احمدی
یوسف احمدی
1 سال قبل

از سیاهی زیر چشمم خیلی رنج میبرم باید چیکار کنم

صورتم داغون شد
صورتم داغون شد
1 سال قبل

وییی واقعا متاسفم براتون با این روش ها من لیمو زدم بد زیر چشمم پر از دونه قرمز شد و خیلی خیلی میسوزه چیکار کنم

مرسانا
مرسانا
1 سال قبل

سلام زیر چشم من خیلی تیره و گود هست چه کار باید کرد

اوا
اوا
پاسخ به  مرسانا
6 ماه قبل

تو معتادی

ghm
ghm
پاسخ به  اوا
4 ماه قبل

اصلا این طور نیست

خرسند
خرسند
1 سال قبل

سلام من لکه سیاه زیرچشمم هست چیکارکنم تابرطرف بشه

مریم شریفی
مریم شریفی
2 سال قبل

سلام مایلم برای لک صورت وچین وچروک معاینه حضوری شوم سرکار عضو کلینیک طب سنتی هستید؟
ونک می نشینم شریفی

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من زیرچشمم پف میکنم و نمی‌دونم چیکارکنم لطفاً راهنماییم کنید

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام بر شما. حتما حضورا معاینه انجام شود تا بررسی دقیق صورت گیرد

باران
باران
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
1 سال قبل

سلام من زیر چشمم گود و سیاه چیکار کنم

باران
باران
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
1 سال قبل

میشه جواب مارو هم بدید

زهرا محمدی
زهرا محمدی
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام من چیکارکنم تیرگی زیر چشمم بره

دکمه بازگشت به بالا