با همه روش‌های چاق شدن صورت آشنا شوید

همه‌ی ما دوست داریم از روش‌های چاق شدن صورت آگاه شویم، گذر زمان را متوقف کرده و ظاهر جوان خود را حفظ کنیم. چهره درخشان و صورت پُر، از معمول‌ترین نشانه‌های پوست سالم است، اما مراقبت از پوست کار ساده‌ای نیست. شکل صورت ما به‌طور طبیعی، در طول زندگی تغییر می‌کند.

در سنین جوانی، چربی پوست صورت باعث می‌شود فرد سالم، چاق و جوان به نظر برسد. اما با افزایش سن، پوست، هم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و هم لاغرتر می‌شود. همه‌ی این عوامل باعث پیر شدن چهره می‌شوند. ممکن است بعضی افراد به دنبال روش‌های چاق شدن صورت خود باشند تا ظاهری گردتر، پُرتر و کامل‌تر به آن‌ها بدهد.

هرچند روش‌های چاق شدن صورت دشوارتر از سایر قسمت‌های بدن هستند، اما برخی روش‌ها و تمرینات خاص می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. در این مقاله، تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با روش‌های چاقی صورت آورده‌ایم.

رابطه افزایش وزن با چاق شدن صورت

نمی‌توان فقط با هدف چاق شدن صورت، به افزایش وزن کلی بدن پرداخت. با این‌حال، افزایش وزن می‌تواند به افراد کمک کند تا چهره‌ی پُرتری داشته باشند. انجام ورزش‌های مربوط به ماهیچه‌های صورت نیز به قوی و چاق شدن صورت کمک می‌کند.

میخوام چاق بشم

روش‌های چاق شدن صورت به‌طور طبیعی

روش‌های چاق شدن صورت کدامند
افزایش وزن اساساً به معنای خوردن کالری، بیش از نیاز بدن است، اما انتخاب منابع خاصی از این کالری‌ها به فرد کمک می‌کند

هرکسی که تصمیم به چاق شدن صورت خود می‌گیرد باید مطمئن شود برای این کار، یک رویکرد سالم را انتخاب کرده است. هرچند افزایش وزن اساساً به معنای خوردن کالری، بیش از نیاز بدن است، اما انتخاب منابع خاصی از این کالری‌ها به فرد کمک می‌کند تا ضمن افزایش وزن، سلامت خود را نیز حفظ کند. در ادامه‌ی این مقاله، به دو پرسش متداول درمورد روش‌های چاق شدن صورت به‌طور طبیعی، پاسخ داده‌ایم. چه چیزهایی بخوریم؟ و چه کارهایی کنیم؟

رژیم غذایی سالم

استفاده از غذاهای سالم یکی از راهکارهای چاق شدن صورت است. رژیم غذایی فاقد چربی، پروتئین و مواد مغذی ضروری، باعث لاغر و شل دیده شدن پوست صورت شما می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال روش‌های چاق شدن صورت هستید، بهتر است یک رژیم غذایی متعادل انتخاب کنید.

برخی از غذاهای سالم که به‌طور طبیعی کالری بالایی دارند، می‌توانند به چاق شدن صورت کمک کنند. گزینه‌های مختلفی وجود دارد، اما مواد زیر انتخاب‌های بهتر و سالم‌تری هستند:

آجیل و دانه‌ها

این منابع، دارای کالری زیادی هستند، و درعین‌حال ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز به بدن می‌رسانند.

شیر

مصرف شیر در هر وعده، کالری بیشتری نسبت به سایر انواع نوشیدنی‌ها مانند چای یا آب‌میوه دارد. همچنین شیر، غنی از چربی است و مواد مغذی و معدنی مهمی دارد و باعث چاق شدن صورت شما می‌شود.

ماهی پرچرب

ماهی‌های پرچرب آب سرد، مانند ماهی آزاد، شاه‌ماهی و کاد، کالری بیشتری نسبت به سایر ماهی‌ها و انواع دیگر گوشت‌ها دارند. همچنین این چربی‌ها به سلامت پوست کمک می‌کنند، زیرا پوست برای جوان جلوه دادن خود به سلول‌های چربی نیاز دارد.

آب

این دیگر ساده‌ترین راه برای چاق شدن صورت است. نوشیدن ۸ لیوان آب برای بدن‌های سالم توصیه می‌شود. البته بهتر است هر کس با توجه به وزن خود، آب بنوشد. برخی منابع معتقدند به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن بدن، نوشیدن یک لیوان آب ضرورت دارد. بدین ترتیب، کسی که ۷۰ کیلوگرم وزن دارد، باید روزی ۷ لیوان آب بنوشد.

استفاده از ترکیبات خاص روی پوست

استفاده از برخی ترکیبات خاص می‌تواند منجر به آبرسانی پوست شده و در صورت استفاده‌ی طولانی‌مدت، از آن دربرابر پیری محافظت کند. درنتیجه، پوست ظاهر پُرتر و سالم‌تری خواهد داشت. هیچ پژوهش علمی کارایی این ترکیبات در چاق شدن صورت را به اثبات نرسانده‌اند، اما روش‌های معروف زیر، امتحان خود را پس داده و عوارض جانبی ناچیزی به دنبال دارند.

عسل یا شکر

ماسک شیر و عسل برای چاق شدن صورت
استفاده منظم از عسل، می‌تواند به تأمین مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های پوست کمک کند

عسل و شکر هر دو مرطوب‌کننده طبیعی هستند، به این معنا که رطوبت را از محیط بیرون گرفته و در پوست ذخیره می‌کنند. به همین دلیل به عنوان یکی از روش‌های چاق شدن صورت در نظر گرفته می‌شوند.

عسل علاوه بر آبرسانی به پوست، حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسید‌های آمینه مفید است. همان‌طور که یک مقاله پژوهشی در مجله پوست و زیبایی اشاره کرده است، عسل باکیفیت بالا، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که برای پوست خاصیت درمانی دارد.

استفاده منظم از عسل، می‌تواند به تأمین مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های پوست کمک کرده و از آن‌ها دربرابر آسیب‌های محیطی محافظت کند.

روغن‌ها

روغن صورت برای چاقی
استفاده‌ی موضعی از برخی روغن‌ها برای چاقی صورت مفید است

بعضی افراد معتقدند استفاده از روغن‌های طبیعی روی پوست، یکی از روش‌های چاق شدن صورت است و چهره فرد را جوان‌تر نشان می‌دهد.

هیچ پژوهش علمی وجود ندارد که کارایی روغن‌ها را به عنوان یکی از راهکارهای چاق شدن صورت اثبات کند. با این حال بر اساس پژوهشی که در نشریه پژوهش‌های بالینی پوست و زیبایی چاپ شده، اسیدهای چرب ممکن است فضاهای بیرونی‌ترین لایه‌های سلول‌های پوست را پُر کرده و از این طریق به چاق شدن صورت کمک کنند.

استفاده‌ی موضعی از برخی روغن‌ها مفید است، از جمله:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی (shea butter)
  • روغن بادام
  • روغن آمله

پوست هر فرد ممکن است به روغن‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی نشان دهد. اگر کسی قصد استفاده از روغن روی پوست خود را دارد، ابتدا باید آن را روی تکه کوچک از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا باعث ایجاد عارضه‌ی خاص یا مشکلات دیگری مثل آکنه می‌شود، یا خیر.

ماسک صورت

ماسک صورت برای چاقی صورت
استفاده از ماسک‌های صورت نیز به چاق شدن صورتتان کمک می‌کند

ماسک‌های صورت به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می‌کنند. این ویژگی به‌طور خاص برای افرادی که با لاغر شدن چهره به دلیل افزایش سن روبرو هستند، بسیار مفید است و یکی از موثرترین روش‌های چاق شدن صورت است. اغلب ماسک‌های موجود در بازار از ترکیبات مختلف برای تقویت پوست صورت استفاده می‌کنند. ترکیباتی مانند:

  • گلیسیرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • وازلین
  • روغن معدنی

با این‌حال افرادی که ترجیح می‌دهند ماسک صورت خود را در خانه تهیه کنند، می‌توانند از مواد طبیعی زیر استفاده کنند:

  • سیب
  • شیر
  • انبه هندی
  • تخم‌مرغ
  • آووکادو
  • جو دوسر
  • موز
  • خیار

در ادامه چند روش ساده‌ی تهیه ماسک‌های خانگی برای چاق شدن صورت را معرفی می‌کنیم:

محلول گلاب و گلیسیرین

از ترکیب ۱۰ قاشق چای‌خوری گلاب و ۱۲ قاشق چای‌خوری گلیسیرین رقیق نشده یک سرم تهیه کنید. این محلول را در یک ظرف کوچک ریخته و در یخچال نگهداری کنید. اگر هر شب قبل از خواب از این سرم استفاده کنید، بعد از دو هفته متوجه چاق شدن صورت خود می‌شوید.

گلیسیرین یکی از بهترین مواد طبیعی موجود، برای سفت کردن منافذ و کاهش چین و چروک و خطوط ظریف است. گلاب نیز یک تمیزکننده قدرتمند است که آکنه و جوش‌های صورت را کاهش می‌دهد. استفاده از ترکیب این دو ماده، یکی از روش‌های چاق شدن صورت است که علاوه بر افزایش چربی پوست، باعث سفت و محکم شدن پوست‌های شل نیز می‌شود.

دوغ و خمیر شکری

۲ قاشق غذاخوری دوغ را به همراه ۲ قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق چای‌خوری عسل، کمی زرچوبه و یک قاشق چای‌خوری جو دوسر آب‌پز و له‌شده در یک کاسه مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. خمیر را روی پوست تمیز صورت خود، با حرکات دورانی بمالید.

۱۵ دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. اگر می‌خواهید از این ماسک به عنوان یکی از روش‌های چاقی صورت استفاده کنید و نتایج قابل‌توجهی به دست آورید، باید دوبار در روز و حداقل به مدت یک هفته از این ماسک استفاده کنید.

دریافت رژیم آنلاین

جالب است بدانید مالش مواد قندی روی پوست باعث لایه‌برداری، از بین بردن سلول‌های مرده و تمیز کردن منافذ می‌شود. عسل و جو دوسر نیز به جوان‌سازی پوست کمک کرده و زرچوبه، آسیب ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. این ماسک با افزایش رطوبت و اکسیژن‌رسانی به پوست، باعث چاق شدن صورت شما می‌شود.

ماسک سیب و شیر

نصف سیب و چند برش انبه هندی را پوست بگیرید. قطعات پوست کنده را داخل دستگاه آسیاب قرار دهید. ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۵ یا ۶ قاشق چای‌خوری شیر سرد به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک خمیر همگن به دست آید.

این خمیر را به تمام سطح صورت خود بمالید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید، سپس ماسک را با آب خنک بشویید. از این ماسک باید حداقل دو بار در روز و به مدت یک هفته استفاده کنید تا شاهد چاق شدن صورت خود باشید.

سیب که سرشار از ویتامین B12 و اسیدهای آمینه است، برای تقویت سلول‌های پوست و چاق شدن صورت بسیار مفید است. انبه نیز رنگدانه‌ها و چین و چروک‌ها را پاک می‌کند، درحالی‌که ویتامین‌های موجود در شیر باعث از بین رفتن روغن و آلودگی، و مرطوب شدن پوست می‌شود. این ماسک به‌طور مؤثری از آسیب دیدن کلاژن جلوگیری کرده و صورتی نرم و بدون چین و چروک برای شما می‌سازد.

ورزش دادن عضلات صورت

ورزش دادن صورت
ورزش دادن اصولی و مرتب صورت می‌تواند به چاق شدن آن کمک کند

انجام تمرینات منظم عضلات چهره ممکن است از طریق افزایش حجم عضلات، به چاق شدن صورت کمک کند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، اثر تمرینات عضلات چهره را بر روند پیری بررسی کرده است. زنان ۴۰ تا ۶۵ ساله‌‌ای که به مدت ۲۰ هفته، ۳۲ تمرین مشخص را انجام دادند، بهبود ساختار صورت خود را گزارش کردند. به‌طور خاص، گونه‌های آن‌ها پُرتر به نظر می‌رسید.

این پژوهش کافی نیست و برای اثبات این ادعا، به مطالعات بیشتری نیاز است. با این‌حال، کمبود پژوهش‌ها باعث نمی‌شود که افراد از تمرینات یوگا برای چاق شدن صورت خود استفاده نکنند. این ورزش‌ها نه تنها با تولید کلاژن و الاستین پوست را جوان می‌کنند، بلکه گونه‌های لاغر را پُر کرده و پوست افتاده را بالا می‌کشند. به عنوان مثال می‌توانید از تمرینات زیر استفاده کنید:

یوگای صورت

یوگای صورت یکی از روش‌های چاق شدن صورت است که می‌تواند به چاق شدن صورت و رفع چین و چروک‌های ظریف پوست کمک کند. ابتدا انگشتان اشاره خود را روی رأس استخوان گونه قرار داده و با حرکت دایره‌ای، پوست خود را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. اکنون انگشتان خود را به سمت داخل حرکت داده و آن‌ها را دقیقاً کنار سورخ‌های بینی قرار دهید.

پوست خود را با حرکات دایره‌ای نرم به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. در مرحله بعد انگشتان خود را روی مفاصل فک بکشید و با نوک انگشتان، این قسمت را نیز با حرکات دایره‌ای آرام ماساژ دهید. اگر می‌خواهید به سرعت نتیجه بگیرید، باید حداقل ۴ بار در روز از تمرینات یوگای صورت استفاده کنید.

لبخند شکل «O»

سر خود را ثابت نگه دارید، لب‌های خود را باز کرده و با لبخند شکل «O» را با لب‌های خود درست کنید. با استفاده از انگشتان اشاره، گونه‌های خود را بالا و پایین ببرید. این تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه داده و ۵ یا ۶ بار در روز تکرار کنید.

پر کردن هوا در دهان

بی‌حرکت بنشینید، گونه‌های خود را از هوا پُر کنید و دهان خود را ببندید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد هوا را به آرامی خالی کنید. این تمرین نیز باید ۵ بار در روز تکرار شود.

کشش عضلات گونه

سر خود را در وضعیت طبیعی نگه دارید، سعی کنید در‌حالی‌که لب‌های خود را به هم فشار داده و لبخند می‌زنید، عضلات گونه را بلند کنید. سپس، انگشتان اشاره را در دو طرف صورت خود قرار داده و با کشیدن انگشتان به سمت بالا، گونه‌های خود را بالا بکشید. ۲۰ ثانیه صبر کنید و این تمرین را ۴ یا ۵ بار در روز تکرار کنید.

روش بادکنکی

سعی کنید یک بادکنک را باد کنید تا عضلات گونه‌هایتان کار کند. می‌توانید از یک بادکنک برای انجام این تمرین استفاده کنید، یا اگر بادکنک در دسترش شما نبود، فقط وانمود کنید که در حال باد کردن آن هستید. گونه‌های خود را از هوا پر کنید، ۱۵ ثانیه صبر کنید و درحالی‌که لب‌هایتان را غنچه کرده‌اید هوا را بیرون دهید. این تمرین را ۵ بار در روز تکرار کنید. این یکی از بهترین روش‌های چاق شدن صورت برای شما خواهد بود.

دریافت رژیم چاقی آنلاین

تاثیر مداخلات پزشکی در چاق شدن صورت

اگر روش‌های چاق شدن صورت طبیعی مؤثر واقع نشود، بعضی افراد گزینه‌های پزشکی را در نظر می‌گیرند.

افرادی که به‌دنبال روش‌های چاق شدن صورت هستند، ممکن است عمل جراحی انتقال چربی را انتخاب کنند. در این روش، جراحان چربی را از قسمت‌های دیگر بدن برداشته و به صورت تزریق می‌کنند.

گزینه دیگر استفاده از بوتاکس است. در این روش که یکی از متداول‌ترین راهکارهای چاق شدن صورت است، پزشک موادی را به قسمت‌های خاصی از صورت (به‌طور معمول گونه‌ها) تزریق می‌کند تا پُرتر دیده شود.

برخی افراد نیز ممکن است از تقویت گونه به عنوان یک راه‌حل دائمی استفاده کنند. جراحان برای چاق شدن صورت در قسمت گونه‌ها، از کاشت ایمپلنت روی استخوان گونه استفاده می‌کنند.

البته جراحی همیشه عوارضی نیز به دنبال دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم‌گیری، با یک پزشک معتمد درمورد جوانب مثبت و منفی استفاده از جراحی مشورت کنید. این کار می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین روش‌های چاق شدن صورت باشد.

کلام آخر

در این مقاله تمام روش‌های چاق شدن صورت را بررسی کردیم. همان‌طور که گفتیم برنامه غذایی مناسب و تمرینات مربوط به عضلات صورت می‌تواند به شما کمک کند تا صورتی جوان‌تر، پُرتر و شاداب‌تر داشته باشید. اگر به دنبال یک رژیم اصولی و متعادل هستید که علاوه بر چاق شدن صورت به سلامت پوستتان نیز کمک کند، می‌توانید همین حالا از رژیم پذیرش۲۴ استفاده کنید.

استفاده از رژیم پذیرش ۲۴ به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب پزشک، از به‌روزترین روش‌های چاقی صورت که به‌طور اختصاصی و با توجه به شرایط شما تهیه می‌شوند استفاده کنید.

میخوام رژیم بگیرم

درصورتی که این مقاله برای شما جذاب و کاربردی بود، با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از ما حمایت کنید. اگر سوالی نیز درباره روش‌های چاق شدن صورت دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

متخصص تغذیه

۴/۵ (۱۴ نظر)

منبع
hindawi.ncbi.nlm.nihieeexplore.ieeepubmedncbi

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
نرگس
6 ماه قبل

سلام دکتر خوب پوست معرفی کنید

نرگس
نرگس
6 ماه قبل

سلام آیا واقعا لکه های قهوه ای رو پوست درمان میشن

دکمه بازگشت به بالا