ورم پا نشانه چیست؟ دلایل و روش‌ های درمان ورم پا

ورم پا عارضه‌ای است که خیلی از افراد در طول زندگی دچار آن می‌شوند، معمولاً هم چند روز بعد و بدون هیچ اقدام درمانی از بین می‌رود. اما درصورتی‌که ورم از بین نرود یا با درد و مشکلات دیگری همراه باشد باید به عنوان یک نشانه‌ی خطر آن را بررسی کنیم، زیرا ممکن است علت ورم پا یک بیماری باشد. پس اگر می‌خواهید بدانید علت ورم پا نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد، خواندن ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

ورم پا به علت ادم

یکی از دلایل شایع ورم ساق پا یا ورم مچ پا تاثیر گرانش بر مایعات بدن است. معمولاً افراد شاغلی که مدت طولانی سر پا می‌ایستند دچار ورم پا می‌شوند. همچنین علت ورم پا در سالمندان و افراد ناتوان هم تجمع خون و مایعات در پاها است. در این موارد تغییر وضعیت و قدم زدن می‌تواند ورم پا از بین ببرد.

اما کسانی که با یک علت زمینه‌ای دچار ادم شوند، حتماً باید با استفاده از آزمایش‌های تشخیصی به علت ورم پا پی ببرند و بیماری را درمان کنند.

دکتر ارتوپدی  با تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های سیستم عضلانی اسکلتی از بیماران حمایت می‌کند و با توانبخشی  استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، عضلات و اعصاب به آن‌ها کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشند.

ورم پا به دلیل نارسایی قلبی

بروز نارسایی قلبی باعث می‌شود میزان جریان خون به قلب کاهش پیدا کند و به وریدها برگردد. در نتیجه با تجمع مایعات در پاها و بافت‌های بدن فرد با ورم مچ پا روبرو می‌شود. همچنین یکی دیگر از اثرات جانبی نارسایی قلبی این است که کلیه‌ها نیز نمی‌توانند آن و نمک را از بدن دفع کنند و پاها متورم می‌شود.

حتی بروز ورم پا بعد از عمل قلب باز هم یک اتفاق طبیعی است، چون تا چند روز ممکن است قلب نتواند خون را با قدرت پمپاژ کند، در نتیجه گز گز و بی‌حس شدن یا ورم پا قوزک پا ایجاد شود.

ورم پا در بارداری

یکی از مشکلات شایعی که برای خانم‌های باردار ایجاد می‌شود ورم پاها است. زیرا در طول دوران بارداری حجم خون و مایعات بدن به دلیل نیاز جنین به رشد افزایش پیدا می‌کند. این مایعات اضافی باید در بدن ذخیره شود، به همین دلیل ورم قوزک پا، ورم ساق پا و حتی دست و صورت در زنان باردار شایع است.

پره اکلامپسی در بارداری چیست؟

ورم پا در بارداری به تنهایی خطرناک نیست اما اگر همراه با سردرد، بالارفتن فشار خون یا تغییر در بینایی و کاهش حجم ادرار باشد نگران کننده است و ممکن است نشانه‌ی پره اکلامپسی باشد. پس اگر خانمی با این علائم مواجه شود باید برای درمان سریع ورم پا در بارداری اقدامات لازم را انجام دهد.

درصورتی‌که از تاپیک ورم قوزک پا در بارداری نی نی سایت نتوانستید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید، می‌توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید و به صورت غیر حضوری از پزشک مورد نظر وقت بگیرید. در این شیوه با هزینه‌ی کم و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

ورم پا در بارداری
ورم پا در بارداری

راه‌های درمان ورم پا در بارداری

خانم‌های باردار برای درمان ورم پا باید موارد زیر را رعایت کنند.

  • کفش راحت بپوشند.
  • از پوشیدن جوراب پرهیز کنند.
  • پاهای خود را آویزان نکنند.
  • از مصرف نمک خودداری کنند.
  • آب و مایعات زیادی بنوشند.
  • از ایستادن به مدت طولانی خودداری کنند.

ورم پا در اثر ضربه

برخی از افراد بعد از آسیب به اندام‌های تحتانی دچار ورم قوزک پا می‌شوند، معمولاً در رفتگی زانو یا مچ پا باعث ایجاد این عارضه می‌شود. برای درمان ورم پا در این موارد می‌توان از کیسه آب یخ استفاده کرد و پاها را در سطحی بالاتر از بدن قرار داد تا میزان تورم کمتر شود.

گاهی اوقات نیز آسیب و ضربه منجر به شکستگی استخوان می‌شود که در این موارد هم ممکن است ورم پا ایجاد شود.

کسانی که امکان حضور در مطب را ندارند یا در شهرستان هستند می‌توانند با امکانی که پذیرش ۲۴ برایشان فراهم کرده است با دکتر ارتوپد آنلاین در تماس باشند و سوالات و مشکلات خود را رفع کنند.

علت ورم پا در بیماران کلیوی

کلیه مسئولیت تنظیم مایعات بدن را به عهده دارد و مواد اضافی را از بدن دفع می‌کند. پس درصورتی‌که کلیه دچار اختلال و نارسایی شود و نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، مایعات در بدن حبس می‌شود و  پاهای بیمار ورم می‌کند.

دکتر مچ پا، کف پا و ساق را از نظر واریس و ورم پا بررسی می‌کند و درصورتی‌که لازم باشد علاوه بر معاینات فیزیکی از آزمایشات تشخیصی استفاده می‌کند تا علت ورم پا را پیدا کند.

ارتباط کم کاری  تیروئید و ورم پا

کم کاری تیروئید یکی از بیماری‌هایی است که بر مفاصل و عضلات تاثیر می‌گذارد و علاوه بر ایجاد درد و سفتی موجب ورم شدید پا هم می‌شود. این افراد برای درمان کم کاری تیروئید باید دارو مصرف کنند تا هورمون تیروئید مصنوعی قرمزی و تورم مفاصل را کاهش دهد.

ارتباط ورم پا و دیابت

بیشتر افرادی که به دیابت مبتلا هستند از ورم مچ پا شکایت دارند.  زیرا رشته‌های عصبی پای بیماران در اثر بیماری آسیب می‌بیند و نمی‌تواند ارتباط مناسبی را بین مغز و عضلات برقرار کند، در نتیجه فرد دچار ضعف عضلانی می‌شود. از طرف دیگر گردش خون در رگ‌ها منظم نخواهد بود و مویرگ‌های آسیب دیده نمی‌توانند کمکی به بهبود جریان خون کنند. در نتیجه پاهای افراد مبتلا به دیابت متورم می‌شود.

داروهای دیابت نظیر روزیگلیتازون و متفورمین و ورم پا نیز با هم ارتباط دارند. همچنین ممکن است با شروع درمان افراد دیابتی به دلیل ارتباط بین انسولین و ورم پا فرد بیمار نگران شود، اما باید به این افراد اطمینان دهیم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و ورم پا بعد از چند روز از بین می‌رود.

دکتر توانبخشی بدون عمل جراحی مشکلات عضلاتی اسکلتی را درمان می‌کنند و  به بیمار در بالا بردن کیفیت زندگی و انجام عملکردهای طبیعی کمک می‌کند.

ورم پا
ورم شدید پا

آیا ورم پا بعد از عمل جراحی خطرناک است؟

جراحی کردن نوعی آسیب بافتی است که باعث خروج مایعات از مویرگ‌ها به فضای بین سلولی و ورم در اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به همین دلیل اغلب افراد بعد از عمل جراحی دچار ورم پا می‌شوند.

فرقی نمی‌کند بیمار تحت چه نوع عمل جراحی قرار بگیرد، ورم پا بعد از عمل استئوتومی یا عمل مفصل زانو یا آتروسکوپی زانو شایع است؛ حتی بسیاری از بیماران، ورم پا بعد از عمل هالوکس والگوس یا برداشتن قوز شست پا را هم تجربه می‌کند.

با وجود اینکه ورم پشت پا را باید به عنوان یک عارضه‌ی طبیعی و قابل کنترل در جراحی در نظر بگیریم اما درصورتی‌که ورم ساق پا یا پشت پا بعد از عمل جراحی طی یک هفته یا دو هفته ورم پا بهبود پیدا نکند و فرد نتواند فعالیت‌های عادی و روزمره را از سر بگیرد باید به عنوان یک نشانه‌ی خطر بررسی شود.

دکتر ارتوپدی کودکان در کنار جراحی از تجویز دارو و توانبخشی با استفاده از فیزیوتراپی و ورزش  برای ترمیم عضلات استفاده می‌کند

آیا ورزش کردن موجب ورم پا می‌شود؟

با اینکه ورزش کردن یکی از راه‌های مناسب به گردش درآمدن خون در بدن و جلوگیری از ورم پا استف اما برخی از افراد ادعا می‌کنند دچار ورم پا بعد از پیاده روی می‌شوند. حرف این افراد درست است اما علت ورم پا در این افراد پیاده روی نیست، بلکه پوشیدن کفش نامناسب و تنگ است. پس اگر می‌خواهید از ورم پا جلوگیری کنید، حتماً کفش مناسب بپوشید.

درمان ورم پا
درمان ورم پا

ورم پا را چگونه درمان کنیم؟

راه‌های مختلفی برای درمان ورم پا وجود دارد؛ همانطور که اشاره کردیم ساده‌ترین راه این است که پاها بالاتر از بدن قراربگیرند.

  • دارو درمانی

پزشکان در مواردی که بیمار به دلیل تجمع مایعات در بدن دچار این مشکل شده‌ باشد، می‌تواند با استفاده از دارو درمانی و قرص برای درمان ورم پا، حجم ادرار را افزایش دهد و ورم پا را از بین ببرد.

  • فیزیوتراپی

درمان سریع ورم پا  با استفاده از شیوه‌های درمانی فیزیوتراپی امکان پذیر است. در این شیوه به بیمار توصیه می‌شود از جوراب واریس استفاده کند، یا اینکه با استفاده از ماساژ درمانی مایع لنف تخلیه می‌شود و ورم پا از بین می‌رود.

  • درمان خانگی ورم پا

با ورزش منظم و حفظ وزن مناسب می‌توان میزان وم پا را کاهش داد. همچنین مصرف غذاهای حاوی پتاسیم و منیزیم یا مکمل می‌تواند تا حد زیادی ورم پا را از بین ببرد. یکی دیگر از ساده‌ترین اقدامات خانگی برای کم کردن ورم پا استفاده از دوش آب گرم یا قرار دادن پاها داخل آب و نمک اپسوم یا آب و روغن گریپ فروت است.

ورم دست و پا، درد در دست چپ

وقت بخیر مادرم ۷۲ سال دارن، دو هفته ای هست که آرنج و روی پا و مچ پاشون ورم میکنه و خوب میشه، آزمایش دادن دکتر گفتن مشکلی ندارن جز چربی، که قرص دادن. دلیلش چیه و چه دکتری ببرم؟؟ البته همراه با این علائم، دست چپشونم درد میکنه. ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟

پاسخ دکتر رقیه زارع دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی:

با سلام، بهتر است چکاپ از لحاظ بررسی عملکرد کلیوی بشوند. به متخصص داخلی مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ورم پا به تنهایی خطری ندارد، اما اگر با علائم زیر همراه باشد باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید

  • همراه بودن ورم پا و تنگی نفس
  • وجود زخم یا تاول روی پا
  • ورم پا همراه با خارش پوست
  • ورم پای راست یا ورم پای چپ به تنهایی
  • باقی ماندن جای انگشت روی پا بعد از فشار دادن

 

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص ارتوپدی

۲.۸/۵ (۲۹ نظر)

منبع
nhs

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
163 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
6 روز قبل

سلام
مادر من مدتیه که از زانو به پایین پاهاش ورم کرده بردیم دکتر همه نوع آزمایش از کلیه تا قلب گرفته همشون خوب بوده بطوری که از پایین پاهاش از منافعش اب میزنه بیرون دکتر گفته فروزماید بخور که ادرار زیاد کنی ولی بنظرم افاقه نکرده راه حل دیگه ای داره که این حجم از اب رو دفع کنه یا نه

الهام من بیمارام اسی هستم خارش شدیدپوستی دارم کاسن
الهام من بیمارام اسی هستم خارش شدیدپوستی دارم کاسن
9 روز قبل

سلام خسته نباشیدمن بیمارام اسی هستم که مدتیه که دردشدیدزیرپادارم که باعث شده که ساق پای چپم ورم کنه لطفاراهنماییم کنیدممنون

مجید
مجید
9 روز قبل

سلام من ۶۵سال دارم پای راستم ۲۲سال واریس دارم الان پای چپ من ورم دارد لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید کنم باتشکر

مریم
مریم
21 روز قبل

سلام مادرم ۷۰سال سن دارند ودچار نارحتی قلبی وناراحتی ریوی هستن هربارپای چپ شان دچار دردشدید وورم میشن الان چندروزی هستش که هردوپاشون دچار درد شدید وتورم هستن خواهشا بفرمایید علت اصلی چی هستش

عاطفه
عاطفه
30 روز قبل

من متفورمین می خورم پای راستم بیشتر نرم دارد چه کار کنم دیگه نخورم

هیراد
هیراد
1 ماه قبل

سلام من پاهام اغلب مچ پام پایین‌تر از قوزک ورم همره با سوزش و خارش پوست داره خیلی اذیتم نمیتونم وایستم رو پاهام یا راه برم زمان کرونا علائم شدیدتر بود کل پاهام ساق پاو..درگیر میشد وحتی دستهام وهم اینکه تنگی نفس ودرد توقفسه سینه ام دارم اکو کردم گفتن قلبت مشکلی نداره بعداز مدتی علائم بیشتر شد تیر کشیدن زیر قفسه سینه همرا ه تنگی نفس واحساس خفگی وسرفه خشک با سردردهای شدیدو خلط گلو نمیدونم کدوم علامتو بگم خیلی اذیت میشم آنزیمهای کبدم هم ۱۰۰ به بالاست ور دوران کرونا تقریبا ۶۰۰ بود سونوی کبد انجام دادم کبدم کمی بزرگ شده گرید ۱ ولی نفس تنگی وخواب آلودگی وخستگی دائم خیلی آزارم میده کارایی من نسبت به کارهایی که همیشه میکردم۹۵ درصد کمتر شده لطفا بگید چه چکی انجام بدم که مشخص شه منشا این همه علایم از چیه با تشکر

روح ااا
روح ااا
1 ماه قبل

سلام من یه هفتست انژو کردم ازدستم باسرگیجه داشتم دکرااکوتخصصی،گرفتن فهمیدن لخته توقلبم باداروانپول توبازوم بهترشدم فقط یکم استرس دارم حال ندارم زیاد راه برم یاکاری دکتررفتم گفت باید تحمل کنی نارسایی قلب داری لخته داری ممنون میشم کمکم کنین سپاس

Z.R
Z.R
1 ماه قبل

سلام
مادر من ۵۶ سال سن دارن الان حدود دو هفته اس که ورم پای چپ دارن از قبل هم مشکل تیروئید کم کار داشتن ورم پاش الان دو هفته اس که خوب نشده نظر شما در این باره چیه ؟

امید
امید
پاسخ به  Z.R
15 روز قبل

سلام من هر دو پاهام ورم داره وقتی انگشت میذارم روی پام دیر به حالت اولیه برمیگرده میشه راهنمایی کنید

کاظمی
کاظمی
پاسخ به  امید
6 روز قبل

سلام هردو ساق پا هایم کمی ورم دارد با فشار انگشت کمی دیر به حالت اولیه بر میگردد قرص کم کاری تیرو سید هم مصرف می کنم ولی هنوز عوارض بر طرف نشده راهنمایی بفرمایید متشکر

واحدی
واحدی
1 ماه قبل

سلام بنده کارم خیاطی هستش دوروزه پای چپم ورم کرده وموقع راه رفتن درد شدیدی داره وانگار استخون پام شکسته راهنمایی بفرمایید لطفا

نسیبه عرب
نسیبه عرب
پاسخ به  واحدی
25 روز قبل

سلام
شما جوابی در این مورد نگرفتین
چون پای چپ من هم همین مشکل رو داره

حامد
حامد
2 ماه قبل

سلام اسمم من حامد ۲۳سالمه مچ پام چندروز در رفته بود ولی روی پام‌ ورم می‌کنه مشکل چیه

امیر
امیر
2 ماه قبل

من ۵۵سال سنم هست ساق پاچپم موقع کاروایستادن ورم میکنه. چکاب کلیه دادم مشکلی نبودپزشک گفت بایدبرم بایدبرم پزشک قلب وهنوزنرفتم

مجید
مجید
2 ماه قبل

سلام.من ۵۹ سال سن دارم وتا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲ هیچ بیماری نداشتم.اما از اردیبهشت امسال به یکباره پای چپم ورم شدیدی کرد و یک هفته بعد هم پای راستم طوریکه نمیتونم راه بروم.در ضمن خارش شدید دارد و پاهایم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوم انگار آب جوش ریخته و روی پاهایم تاول می‌زند.چندبار دکتر رفتم و دارو مصرف می‌کنم اما بهبودی حاصل نشده و ورم پایم بیشتر هم شده.تشخیص پزشکانم سینوز کبدی گرید یک بود.انا در این ۹ ماه خوب نشدم هیچ و ناخن پاهایم کبود و قفسه سینه ام هم درد می‌گیرد و دچار تپش قلب هم شده ام…ممنون میشم راه کاری با توجه به اینکه چندین بار دکتر رفته و چندین آزمایش و سونوگرافی ووو انجام داده ام بهبودی حاصل نمی‌شود…

عسل
عسل
2 ماه قبل

سلام دوهفته است پای چپم ازمچ ورم کرده علتش چیه ؟؟همه چی هم نرماله

حیدری
حیدری
پاسخ به  عسل
1 ماه قبل

سلام پای چپم بادست چپم ورم شدیدداره همشباهم درطول روز چکارکنم که خوب بشه لطفاجواب بدهیدخیلی زجرم میده

ناهيد
ناهيد
پاسخ به  عسل
18 روز قبل

سلام مامان من ۴ روز بدون دلیل هر دو پاش ورم کرده

یزدان
یزدان
2 ماه قبل

سلام بابام۶۲سالش هست بعدازبازنشستگی یه صندلی میزنه ومیشنه چند وقتی هست که پاهاش ورم کرده نمی دونیم علتش چیه

محمد
محمد
پاسخ به  یزدان
29 روز قبل

با سلام پای چپم نزدیک انگشتها ومچ پا کمی درد می کند وروی سطح پا ی چپم کمی ورم دارد علت چیست؟ ناگفته نماند که پای راستم به علت پیچ خوردگی شکسته ودر گچ است علت ورم در چیست؟

س ا
س ا
3 ماه قبل

سلام روزتون بخیر خانم ۳۷ ساله هستم دوروز است هردو پاهام از ساق وبیشتر مچ هردوپاهام ورم کرده مشکل زمینه ای ندارم و فقط کم کارتیرئید دارم علت چیست؟

مهین
مهین
پاسخ به  س ا
1 ماه قبل

باسلام ارتباط ورم پاباکم کاری تیروییدچیست؟

نسرین امرایی
نسرین امرایی
3 ماه قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشی مادر من چند روز هستش پاش ورم کرده علت چیست ممنونم

اشرف ضیایی
اشرف ضیایی
پاسخ به  نسرین امرایی
10 روز قبل

سلام آقای دکتر من خانم ۵۰ساله هستم دوماه است که روی پایی راستم ورم کرده و انشتایی پایی راستم درد داره تا هدی که نمیتونم راهه برم ممنون میشم جواب بدید

رنجبر
رنجبر
3 ماه قبل

سلام صبحتون بخیر من مادرم ۳۱ سالم از پریروز سردرد خیلی بدی داشتم جوری ک چشم هامو اذیت میکرد دیروز هم تنگی نفس اومد سراغم رفتم دکتر.دکتر نوار قلب گرفت جوابش خوب بود سه تا آمپول ب سروم زد الانم سردردم یکم بهتره شده ساق پای چپم با ساق دوتا دستم ولی دست راستم بیشتر درد داره واحساس ویبره بهم میده ویکم ورم کرده ویکم تنگی نفسم بازم دارم ممنون میشم کمکم کنین

احمد حکیمی
احمد حکیمی
3 ماه قبل

سلام من ورم هردوپا دارم تقریبا ۱۰ سال میشه تمان ازمایش ها را انجام دادیم هیچ مشکل نیست اما ورم زیاد است که جای انگشت دران معلوم می شود

عصمت صفائی
عصمت صفائی
3 ماه قبل

سلام مادرم پوکی استخوان،روماتیسم وآرتوروز داره بدنش نمک نگه نمی داره غده ای که بالای کلیه است کارنمی کنه واین نمک درقسمت ساق پاهاتانزدیک زانوومچ پاهاجمع می شه وورم خیلی زیادی داره قرص تریامترون اچ که می خوره تانمک زیرپوست پاهاخالی بشه نمکش می یادپایین وموقع راه رفتن تعادلش راازدست می ده امکان داره بخوره زمین،دچارسرگیجه می شه واین کم بودنمک خطرناک است امکان داره بره کما.راهنمایی کن

ابوالفضل
ابوالفضل
3 ماه قبل

سلام

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام دایی من ۶۲ سالشون هست و پاشون خیلی ورم کرده آزمایش و سونا هم دادن همه سالم بوده دلیلش میتونه چی باشه درد هم نداره خیلی ورم داره

بیتا
بیتا
4 ماه قبل

سلام .من امسال مرداد ماه عمل لیپو شکم انجام دادم و چربی های خارج شده را دکتر به ساق پام تزریق کرد الان هردو پاهام ورم شدید میکنه مخصوصا وقتی زیاد سر پا هستم لطف میکنید راهنمایی کنید

معصومه
معصومه
4 ماه قبل

سلام من دختر ۱۳ساله هستم به مدت یه هفته هست که پاهام ورم داشت اما الان صورت و دستام هم ورم میکنه به همراه درد
لطفا راهنمایی کنید ممنون

آرش
آرش
4 ماه قبل

سلام من الان ۱هفته ای هست پاهام از مچ تا انگشت هام ورم دارم میشه لطف کنید راهنمایی کنید

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام مدتی هست پای چپ من ورم میکند البته بدون درد بعد درکشاله ران سمت چپ کنار بیضه مدتی هست ورم ثابت دارم اما ان هم بدون درد علت چیست

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام مدت سه سال است که پای چپ کم وگاهی تا مچ پا ورم میکند .تنگی نفس جزی .درد قفسه سبنه خیلی کم .لطفا راهنمای کنید با تشکر

فریده قاسمی
فریده قاسمی
5 ماه قبل

سلام همسرم دو ماه پیش مچ پاش پیچ خورد دکتر نبودیم الان باد کرده وکمی رنگ پاش تغیر کرده نه نطر شما ببریم دکتر یا با درمانهای خانگی خوب میشود درصمن همسرم ۵۶ سالشه بیکاره میتواند خانه استراحت کند

طالشی
طالشی
5 ماه قبل

فاطمه

سورنا
سورنا
5 ماه قبل

سلام .۶۲ سال سن دارم. نظامی.بازنشسته درخدمت ازمعده دردی داشتم اعزام شدم دگتر متوجه مسئله ای نشدند.اما فعل حال ازسمت راست انتهای دنده درداحساس وچیزی متوجه شدم که جمع شده است برای سونوگراف رفتم بازتشخیصی ندادند واعلام شدکه سالم هستم وحالا ازناحیه ساق پاها ….راست بیشتر از ساق متورم شده خو م اخساس میگنم که باید سنگ مثانه باشد با شرح موضوع نظر گارشناسی اطباء محترم چه باشد ضمنا ساق پاها باخارش موضعی بوده که باتجویز پماد پشگل رفع شد

هادی دفتری
هادی دفتری
6 ماه قبل

سلام دفتری هستم ۶۷سالمه خارش کف هردوپاباورم بایدچکا رکنم

خسرو فیض
خسرو فیض
پاسخ به  هادی دفتری
5 ماه قبل

باسلام.۶۵ سالمه یکی از کلیه هام کوچک شده موقعیتی بدنم در سرما قرار می‌گیرد روز بعد مچ بام البته یکی از پاهام ورم وبطور وحشتناک درد می‌گیرد بطوری که قادر نیستم آنرا تکان دهم با الان ۱۰۰ کمی آرام میشود وبعد از دوسه روز هم دردش از بین می‌رود ممنون میشم در بهبود بنده را راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

ببخشیداگه.‌راه‌ درمانی دارین بهم کمک کنید من هیچکسوندارم هزینه درمان روهم میدم فقط خوب بشم هرچقدبخواهیدپول میدم شمارم اینه پزشک چابهارکنوعمل کرده دکترزارعی ودکتراحسان دانشمندخیای بدبرخوردتشریف دارنندوبنده اگه قرار باشه فلج بشم پیش اینهانمیرم اولین چیزی که به بیمارکمک میکندتابهتربهبودپیداکنداخلاق خوب پزشک بایه‌ عصبانیتی‌ بهم گفت چراپات روخم وراست نکردی موقع استراحت که بخداقسم هیچی نگفتم آخه مامردم سیستان وبلوچستان شدیم موش آزمایشگاهی

Bhnam
Bhnam
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

من تصادف کردم پامو دکتر علیرضا نوری عمل کرده پیم گذاشته واز عملش و اخلاقش راضی بودم اگ میخای اسمشوسرچ کن شمارش میاره و در ضمن تربت حیدریه هستیم

طاهره رجایی
طاهره رجایی
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

سلام دخترم دوماه زایمان کرده اول کتفش دردگرفته ثهفته دردداشت خب شد حالا ازران پاش کوشت پاش به شدت درد میکنه وورم داره راهنمایی کنید

علی
علی
6 ماه قبل

سلام
ساق پای راست من ضربه خورد و بعد اون ورم کرد
بعد از چند روز ورم اون به صورت مایع ور اومد و کشید پایین تر
الان وقتی میخابم
ورمش خوب میشه
وقتی میرم سر کار باز ورم میکنه
ورمشم به صورتیه که با انگشت فشار میدی جاش میمونه و فرو میره
علتش چیه دکترم رفتم گف خوب میشه خودش

عارفی
عارفی
6 ماه قبل

سلام من ۴۲ سال دارم حدود ۲ سال دچار ارتریت مفصل شدم کف دستم وکف پام ورم میکنه می خواستم بدونم این ورم طبیعی و سوال دیگر که داشتم پسرم ۱۷ سالش موچ پاش خشکه موقع بلند شدن پاشو کچ میزاره تا کم کم بتونه راه بره بعدش خوب میشه ممنون میشم راهنمایم کنید

نرگس
نرگس
پاسخ به  عارفی
1 ماه قبل

سلام خدا قوت پسرم۱۶سالش پاهاش درد شدیدی داره کوچک سرش ضربه خورده باد کرده بود بردم دکتر آموکسی‌سیلین داد کمکم کنید بخدا دکتر زیاد بردم

۶۱عصعخح۶۴۶
۶۱عصعخح۶۴۶
پاسخ به  عارفی
1 ماه قبل

پ ش ابیک ست

خانم حسینی
خانم حسینی
6 ماه قبل

باسلام ورم دست وپاوصورت مال چیه کم کاری تیروئیدهم دارن و۴۱سال سن شون هستش آیانیازی به دکتردارن درضمن دست چپ شون هم دردشدیدداره ممنون میشم جواب بدین

مهدی
مهدی
پاسخ به  خانم حسینی
6 ماه قبل

سلام چکاب کامل بگیدپزشک بنویس cbc karatenins چک بشه آزمایش دفع پروتیین بگیدبنویسه وجمع آوری اداره ۲۴ساعته دریک ظرف ازکالاپزشکی تهیه کن واین آزمایشات روبگیرمشخص میسه

مهدی
مهدی
پاسخ به  خانم حسینی
6 ماه قبل

حتما پیش نفرولژیست ببریدشیامتخصص کلیه و مجاری ادراری وفشارخون

نعمیان
نعمیان
6 ماه قبل

سلام من چندوقته زانودردشدیددارم جوری که نمیتونم دیگه راه برم ورم هم داره حالازده مچ پام هم ازدوطرف ورم کرده چیکارکنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نعمیان
5 ماه قبل

به نظر من وقتی خودم وزنم زیاد بشه ورم وزانو درد میگیرتم وقتی رژیم بگیرم خوب میشم

ابراهیم محمدی
ابراهیم محمدی
6 ماه قبل

سلام من حدود ۷ماهی میشود که پای چپم ورم کرده و به متخصص ارتوپد هم مراجعه کردم و سنوگرافی و نوار قلب هم انجام دادم ولی طبق نظره پزشک هیچ گونه مشکلی ندارم ولی همچنان ورم پا را دارم خواهشن راهنمایی کنید

کاربر66
کاربر66
7 ماه قبل

سلام،من به مدت ۸هفته پای چپم که ازناحیه ی روی پاکنارانگشت کوچک دچارشکستگی شده بودگچ گرفتم ولی الان بعدازگذشت یک هفته که گچ رابازکرده ام هنوز پایم ورم میکند،آیاخطری وجوددارد?

نرگس ترابی
نرگس ترابی
7 ماه قبل

من دچار ورم پا اززانو به پایین هستم ۵۲ ساله هستم ودو هفته است که درغم ازدست دادن دو عزیز هستیم ومن پله زیاد بالا وپایین کردم در ضمن دچار اضافه وزن هم هستم

نرگس ترابی
نرگس ترابی
7 ماه قبل

مندوهفته است که دو عزیز را ازدست دادیم ومشغول عزاداری بودییمومن دچار ورم پاها از زانو به پایین شدهام البته من دارای اضافه وزن هستم وتحت درمان اسثخوانی هستم درطی این چند روز مایعات زیاد مصرف کردم ۵۲ ساله هستمخواستم ببینم چه کار باید انجام بدهم پله نیز زیاد بالاوپایین کردم

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  نرگس ترابی
6 ماه قبل

سلام
روح عزیزانت شاد
من هم این مشکل ورم پا رو داشتم، این حرکتی که میگم رو انجام می‌دادم خوب میشد‌،‌ شما هر روز چند مرتبه به مدت حدود بیست دقیقه دراز بکش و پاهات رو بالا بگیر، جوری که بالاتر از سطح بدنت باشه. مثلا میتونی پاهات رو به دیوار یا تخت نگه داری ، اینجوری ورمش می‌خوابه.
البته این تجربه من بوده و شاید ورم پا به علت خاصی باشه که خودش درمانش جداست

مهدی
مهدی
پاسخ به  نرگس ترابی
6 ماه قبل

سلام پاهایت روی بالشت قرتربده تامایعاتی که باعث شده به پای سمانفوذکنه ازطریق ادراردفع بشن خواهرمن تامیتونی آب بخور

کبری بازدار
کبری بازدار
7 ماه قبل

سلام من چندروزازکربلااومدم پاهام ورم کرده مشکل ازچیه

مهدی
مهدی
پاسخ به  کبری بازدار
6 ماه قبل

اون طبیعیه ازپیاده روی هست آیا تابحال هم همچین مشکلی پیش روداشتی

وحید
وحید
7 ماه قبل

درود بر شما
بنده دوماه قبل در اثر تصادف قوزک داخلی و خارجی پای چپ شکست مجبور به گذاشتن پین و پیچ شدم سه تا پین از پام درآوردم یک پیچ که دوتا قوزک به هم وصل کرده هنوز داخل پام وجود دارد مشکل اصلی ورم می‌باشد وقتی شب تا صبح پام بالاتر از قلب قرار میدم ورم روی پا کمتر می‌شود.اما هنگام عصا زدن و پیاده روی پام ورم میکنه.درمان قطعی ورم چه میباشد .در ضمن ۶جلسه فیزیوتراپی رفتم

علی سلیمی
علی سلیمی
7 ماه قبل

باسلام همسرم ناگهان هردوپاش ورم کرده روی پاهاش هم ورم داره لطفا راهنمایی کنید باید چکار کنم درضمن همسرودیابت دارن ودارو مصرف میکنن

محسن
محسن
پاسخ به  علی سلیمی
6 ماه قبل

من همسرم اینجوری شده دکترا میگن استخونش از داخل گندیده حتما عکس بندازید

مهدی
مهدی
پاسخ به  علی سلیمی
6 ماه قبل

باپزشکش مشورت کن

ناهید اسماعیلی
ناهید اسماعیلی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر گاهی فقط ورم روی پای چپم هست
البته ناگفته نباشد وزن بالایی دارم روی پا زیاد هستم
ولی هیچ موقع ورم ندلرم
وقتی زباد روی پا هستم ورم میکنه
ولی چرا فقط یک پام اونم چپ
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

زهرراامیرصفا
زهرراامیرصفا
7 ماه قبل

سلام شغل من خیاطی است و گاهی ساعتها پشتچرخ هستم چند روزیه پاهام وحشتناک ورم داره و هنوز دکتر نرفتم در ضمن تمام مفاصلمدرد می‌کنه و زیر چشمم هم ورم پیدا کرده لطفاً باهوش مصنوعی راهنمایی کنید

فردین نامداری
فردین نامداری
7 ماه قبل

سلام پسرم ۱۱ سال دارد کشتی‌گیر است از ۶ماه پیش پای راستش ورم دارد انواع آزمایشات انجام شده طب سوزنی واتلبندی شده و۶ ماه یک سانت قدش رشد نکرده لطفا راهنماییم کنید

مسعود گلشاهی
مسعود گلشاهی
7 ماه قبل

سلام الان مدت ۷ یا ۸ سال است پاهام بیشتر از زانو به پایین ورم کرده و اصلا عرق نمیکنه جای انگشت روی ورم پا طولانی می‌ماند ودیر بالا میاد تقریبا تمام بدنم آب آورده و جدیدا پاهام درد میکنه و راه نمیتونم برم درد میکنه چشمهام خیلی ضعیف شده گلوم خشک میشه مثل کویر صدام در نمیاد صبها طول میکشه تا پوف بدنم بخوابه چاق شدم

مسعود گلشاهی
مسعود گلشاهی
پاسخ به  مسعود گلشاهی
7 ماه قبل

لطفا هوش مصنوعی جواب بدید

مسعود گلشاهی
مسعود گلشاهی
پاسخ به  مسعود گلشاهی
4 ماه قبل

سلام

رضا منجزی
رضا منجزی
7 ماه قبل

سلام مادر من ۴۰ سالش هاست بعد پاهاش خیلی ورم میکند بعضی موقع ها پای چپش زیاد ورم میکند دلیلش چیست

ریحانه نجفی
ریحانه نجفی
7 ماه قبل

سلام من پدرم ۶۴ سالش هست پای چپش ورم کرده و خیلی درد داره میخواستم بپرسم باید به دکتر مراجعه کنن ؟؟؟ یا خود به خود درست میشه لطفا سریع تر جواب بدین ممنون

مهدی
مهدی
پاسخ به  ریحانه نجفی
6 ماه قبل

ازکم کاری قلب میشه وکم کاربودن ترویید

مریم بازدار
مریم بازدار
7 ماه قبل

ورم پا بعداز سزارین

م ر
م ر
7 ماه قبل

سلام من حدود سه ساله که حس میکنم یک مایعی کف پای چپم هست وقتی راه میروم زیر پام حرکت می‌کنه درست مثل موقعی که پا رو حنا گذاشته باشی ودر نایلون کرده باشی وبا همون وضع راه بری چه حسی دارین منم همون حس رو دارم تازه سوزش شدید وگز گز کردن و. ورم. موچ وساق پا وحالت
بی حسی بعضی وقت ها هم مثل جرقه کف وام میشه لطفاً راهنمائی کنید پیش چه پزشک متخصصی برم

مهدی
مهدی
پاسخ به  م ر
6 ماه قبل

عصب پات خوب کارنمیکنه ظعیف شده

دکمه بازگشت به بالا