زانو درد و علائم آن چیست | عوامل ایجاد کننده زانو درد و راه های درمان

علت درد زانو و رم پا در خواب، علت درد زانو در زنان در سی سالگی

درباره علائم، علل و نحوه درمان درد زانو بیشتر بدانید

زانو درد مشکلی شایع است که افراد در هر سنی را درگیر می‌کند و اغلب در حین انجام فعالیت‌های روزمره مانند:

  • راه رفتن
  • خم شدن
  • ایستادن
  • بلند کردن اجسام خود را نشان می‌دهد. درد زانو ممکن است در نتیجه آسیب‌دیدگی مانند پارگی رباط یا پارگی غضروف زانو یا شرایط پزشکی مانند آرتروز، نقرس و عفونت‌ها باشد.

ورزشکارانی که می‌دوند یا به ورزش‌هایی می‌پردازند که شامل پریدن یا چرخش سریع است، احتمالاً درد و مشکلات زانو را نیز تجربه می‌کنند. در برخی شرایط درد زانو می‌تواند آزاردهنده و حتی ناتوان‌کننده باشد.

در تشخیص این عارضه، پزشک ابتدا به سابقه پزشکی شما را نگاه می‌کند و سپس به سراغ معاینه مفصل زانو می‌رود. مطمئنا به انجام آزمایش‌های تصویربرداری برای تشخیص دقیق‌تر نیاز است.

خوشبختانه بسیاری از انواع درد جزئی زانو به خوبی به اقدامات مراقبتی پاسخ می‌دهند. فیزیوتراپی و زانوبند نیز می‌توانند به تسکین درد کمک کنند. در برخی موارد، ممکن است زانوی شما نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشد. با پزشک استخوان و ارتوپد در مورد ارائه برنامه‌ای منظم برای تسکین علائم و بازگشت به عملکرد طبیعی خود صحبت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص استخوان و ارتوپدی

در مورد علائم معمول درد زانو بدانید

محل و شدت درد زانو بسته به علت مشکل ممکن است متفاوت باشد. علائم و نشانه‌هایی که گاهی اوقات با درد زانو همراه است عبارتند از:

  • تورم و سفتی زانو همراه با درد داخل زانو یا درد روی زانو
  • قرمزی و احساس گرما در هنگام لمس زانو
  • احساس ضعف یا بی‌ثباتی در ناحیه زانو
  • احساس سروصدا یا خرد شدن چیزی هنگام حرکت زانو
  • ناتوانی در راست کردن کامل زانو

علت درد زانو چیست و چه کسانی بیشتر دچار این مشکل می‌شوند؟

علت درد زانو

درد زانو می‌تواند ناشی از آسیب‌دیدگی، مشکلات مکانیکی، انواع آرتروز و سایر مشکلات باشد. به طور کلی در مورد علت درد زانو هنگام خم شدن، علت درد زانو هنگام خواب و علت درد زانو راست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آسیب‌دیدگی

آسیب‌دیدگی زانو می‌تواند بر روی هر یک از رباط‌ ها، تاندون‌ها یا کیسه‎ های پر از مایع (بورس) که مفصل زانو را احاطه کرده‌اند و همچنین استخوان‌ها، غضروف‌ها‌ و رباط‌ هایی که مفصل خود را تشکیل می‌دهند، تأثیر بگذارد. برخی از آسیب‌های شایع زانو عبارتند از:

  • آسیب ACL. آسیب ACL همان پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) است. این آسیب به طور ویژه در افرادی‎که بسکتبال، فوتبال یا سایر ورزش‎‌هایی که نیاز به تغییر جهت ناگهانی دارند انجام می‌دهند، شایع‌تر است.
  • شکستگی. استخوان‌های زانو از جمله جلوی زانو (کشکک)، می‌توانند در هنگام سقوط یا سوانح رانندگی شکسته شوند. همچنین افرادی‌که در اثر پوکی استخوان استخوان‌هایشان ضعیف شده است، گاهی اوقات می‌‌توانند شکستگی زانو را به راحتی در اثر یک حرکت اشتباه پا تجربه کنند.
  • مینیسک پاره شده. منیسک غضروف لاستیکی سخت و محکم است که به عنوان یک کمک فنر بین استخوان قلم پا و استخوان ران شما عمل می‌کند. ممکن است در حین تحمل وزن روی زانو، ناگهان پیچ خورده و پاره شود.
  • بورسیت زانو. برخی از آسیب‌های زانو باعث التهاب در بورس‌ها می‌شوند، کیسه‌های کوچک مایعی که در خارج از مفصل زانوی شما بالشتک ایجاد می کنند تا تاندون‌ها و رباط ها  به آرامی بر روی مفصل سر بخورند.
  • تاندینیت کشکک. این عارضه باعث تحریک و التهاب یک یا چند تاندون کشکک، بافت‌های ضخیم و رشته‌ای که عضلات را به استخوان می‌کنند، می‌شود. این التهاب می‌‏تواند در صورت آسیب به تاندون کشکک که از نوک زانو تا استخوان ران وجود دارد و به شما اجازه می‌دهد لگد بزنید، بدوید و بپرید، اتفاق بیافتد. دونده‌ها، اسکی بازان، دوچرخه‌سواران و کسانی که در ورزش‏‌ها و فعالیت‌های پرشی شرکت می‌کنند ممکن است دچار التهاب تاندون کشکک شوند.

مشکلات مکانیکی

برخی از مشکلات مکانیکی و جسمی که می‌توانند باعث درد زانو شوند عبارتند از:

  • داشتن بدنی شل (علت زانو درد در زنان): گاهی اوقات آسیب یا تحلیل رفتن استخوان یا غضروف می‌تواند باعث شکسته شدن قطعه‌ای از استخوان یا غضروف و شناور شدن آن‎ها در فضای مفصل شود. این مسئله ممکن است مشکلی ایجاد نکند، مگر اینکه بدن شل شما در حرکت مفصل زانو تداخل ایجاد کند و این حالت چیزی شبیه به مدادی است که در لولای درب گیر کرده است.
  • سندرم باند ایلیوتیبیال (Iliotibial band syndrome): این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که نوار محکم بافتی که از قسمت خارجی مفصل ران شما به سمت خارج از زانوی شما گسترش می‌‎یابد (نوار ایلیوتیبیال) آنقدر محکم شود که به قسمت خارجی استخوان ران شما ساییده شود. دوندگان ماراتون و دوچرخه‎‌سواران نسبت به ابتلا به این سندرم حساس‌تر هستند.
  • دررفتگی کشکک زانو: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که استخوان مثلثی که قسمت جلوی زانوی شما را پوشانده است (کشکک) از محل خود خارج شده و معمولاً به سمت خارج از زانوی شما قرار ‎گیرد. در برخی موارد، ممکن است کاسه زانو جابجا شده در همین حالت باقی بماند و شما دررفتگی را ببینید.
  • درد لگن یا پا: اگر درد در مفاصل ران یا پا دارید، ممکن است نحوه راه رفتن خود را تغییر دهید تا از آن جلوگیری کنید. اما این تغییر در راه رفتن می‌تواند فشار بیشتری بر روی مفصل زانوی شما وارد کند و باعث درد زانو شود.

ابتلا به انواع آرتروز

بیش از ۱۰۰ نوع مختلف آرتروز وجود دارد. مواردی‌که به احتمال زیاد روی زانو تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • استئوآرتریت: این نوع که گاهی آرتروز دژنراتیو نامیده می‌شود، متداول‌ترین نوع آرتروز زانو است. نوعی ساییدگی و پارگی که وقتی غضروف‌های زانوی شما در اثر افزایش سن تخریب می‌شوند، بروز می‌کند.
  • آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی: ناتوان‌کننده‌ترین شکل آرتروز و یک نوع بیماری خود ایمنی است که می‎تواند تقریباً هر مفصل در بدن از جمله زانوها را تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن محسوب می‌شود اما شدت آن متغیر است و حتی ممکن است مدام عود کند.
  • نقرس: این نوع آرتروز وقتی ایجاد می‌شود که بلورهای اسید اوریک در مفصل جمع شوند. درحالی‎که نقرس معمولاً انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما ممکن است در زانو نیز ایجاد شود.
  • نقرس کاذب: این مورد که اغلب با نقرس اشتباه گرفته می‌شود، به دلیل تجمع بلورهای کلسیم در مایع مفصل ایجاد می‌شوند. زانو شایع‌ترین مفصلی است که تحت تأثیر نقرس کاذب قرار می‌گیرد.
  • آرتروز سپتیک: گاهی اوقات ممکن است مفصل زانوی شما آلوده به میکروب شود که منجر به تورم، درد و قرمزی می‌شود. آرتروز سپتیک غالباً همراه با تب اتفاق می‌افتد و معمولاً هیچ علائمی قبل از شروع درد وجود ندارد. این مشکل می‌تواند به سرعت آسیب زیادی به غضروف زانو وارد کند.

مشکلات دیگر

سندرم درد پاتلوفمورال یک اصطلاح عمومی است که به دردی که بین کاسه زانو و استخوان زیر ران ایجاد می‌شود اشاره دارد. این مورد در ورزشکاران شایع است. بزرگسالان جوان، به ویژه کسانی که کیسه زانوی آنها به درستی در شیار خود قرار نمی‌گیرد و بزرگسالان مسن معمولاً در اثر آرتروز کاسه زانو، دچار این سندرم می‌شوند.

با انواع درد زانو آشنا شوید

همان‌طور که ذکر شد درد زانو علل مختلفی دارد و هرکدام باعث بروز علائم و درد با شدت خفیف تا شدید می‌شوند. احساس درد زانو در ابتدا ممکن است فقط در طی فعالیت‌های خاص باشد و با گذشت زمان یا بدتر شدن شرایط، حتی در حالت استراحت نیز ایجاد شود.

بنابراین امکان تشخیص انواع درد زانو از روی شدت درد بیمار نیز وجود دارد که پزشک متخصص ارتوپد در این مورد تجربه دارد.

فاکتورهای خطر بروز درد زانو

تعدادی از فاکتورها می‌توانند خطر ابتلا به مشکلات زانو را افزایش دهند. مواردی مانند:

  • اضافه وزن: اضافه وزن یا چاقی، حتی در هنگام انجام فعالیت‎‌های عادی مانند راه رفتن یا بالا و پایین رفتن از پله‎ ها، فشار در مفاصل زانوی شما را افزایش می‌‎دهد. همچنین با تسریع در تجزیه غضروف مفصل، شما را در معرض خطر آرتروز قرار می‎‌دهد.
  • عدم انعطاف‌‏پذیری یا قدرت عضلانی: کمبود قدرت و انعطاف‌‎پذیری می‌‎تواند خطر آسیب ‏دیدگی زانو را افزایش دهد. عضلات قوی به ثبات و محافظت از مفاصل کمک می‏‌کنند و انعطاف‌‏پذیری عضلات می‎‌تواند به شما در دستیابی به دامنه کامل حرکت کمک کند.
  • ورزش یا مشاغل خاص: برخی از ورزش‌‎ها فشار بیشتری را نسبت به ورزش‎‌های دیگر بر روی زانوها وارد می‌کنند. ورزش اسکی با وجود چکمه‎ های اسکی سفت و سخت و احتمال سقوط، جهش و چرخش مدام در ورزش بسکتبال و کوبیدن مکرر زانوها هنگام دویدن یا حتی خود ورزش دویدن باعث می‏‌شوند که آسیب‎‌دیدگی زانو افزایش یابد. مشاغلی مانند ساخت‎ وساز یا کشاورزی که به فشار مکرر روی زانوها نیاز دارند نیز می‌‎توانند خطر شما را افزایش دهند.
  • آسیب‌دیدگی قبلی: صدمات قبلی در زانو احتمال آسیب‌دیدگی مجدد زانوی شما را بیشتر می‌کند.

عوامل تشدید درد زانو

آیا امکان پیشگیری از درد مچ دست وجود دارد؟

اگرچه همیشه امکان جلوگیری از درد زانو امکان‌پذیر نیست اما توجه به پیشنهادات زیر ممکن است به شما در پیشگیری از آسیب و زوال مفصل زانو کمک کند:

  • وزن سالم داشته باشید. هر یک کیلوگرم وزن اضافی فشار بیشتری را بر روی مفاصل وارد می‌کند و خطر آسیب و آرتروز را افزایش می‌دهد.
  • اصولی ورزش کنید. اطمینان حاصل کنید که تکنیک و الگوهای حرکتی شما در ورزش یا فعالیت به بهترین وجه ممکن است.
  • قوی و انعطاف‌پذیر بمانید. ضعف عضلات دلیل اصلی آسیب‌دیدگی زانو است. تمرینات ورزشی قدرتی به ثبات عضلات اطراف زانو کمک می‌کنند تا به طور موثرتری با هم کار کنند. از طرفی نیز کشش مهم است. سعی کنید تمرینات انعطافی را در تمرینات خود بگنجانید.
  • اگر به آرتروز و درد مزمن زانو مبتلا هستید یا جراحات مکرر داشته‌اید، ممکن است لازم باشد روش ورزشی خود را تغییر دهید. بهتر است شنا، ایروبیک در آب یا سایر فعالیت‌های کم‌فشار را در نظر بگیرید (تمرین زانو).

انواع راه‌های درمان درد زانو که باید بدانید

پماد و ویتامین برای درمان درد زانو

بسته به اینکه دقیقاً چه چیزی باعث درد زانوی شما می‌شود، روش درمانی متفاوت خواهد بود که در ادامه به هرکدام اشاره خواهیم کرد.

دارو درمانی

دکتر فیزیوتراپی زانو شما ممکن است داروهایی برای کمک به تسکین درد و درمان شرایطی‌که باعث درد زانوی شما می‌شوند مانند آرتریت روماتوئید یا نقرس تجویز کند. در مورد مصرف انواع پماد برای درد زانو با پزشک خود صحبت کنید.

انواع تراپی

تقویت عضلات اطراف زانوی شما باعث پایداری بیشتر آن می‌شود. پزشک شما ممکن است فیزیوتراپی یا انواع مختلف تمرینات تقویتی را براساس شرایط خاصی که باعث درد شما شده است، توصیه کند.

اگر از نظر جسمی فعال هستید یا ورزشی انجام می‌دهید، ممکن است به انجام تمریناتی برای اصلاح الگوهای حرکتی که ممکن است روی زانوها تأثیر بگذارند و ایجاد یک روش خوب در حین ورزش یا فعالیت خود، نیاز داشته باشید. انجام ورزش برای بهبود انعطاف‌پذیری و تعادل شما نیز مهم است.

در شرایط خاص، ممکن است از انواع مختلف بریس برای محافظت و حمایت از مفصل زانو استفاده شود. دکتر فیزیوتراپ ورزشی میتواند در این مسیر شما را راهنمایی کند.

درمان درد زانو

تزریقات

در برخی موارد، پزشک ممکن است تزریق دارو یا سایر مواد را مستقیماً به مفصل شما پیشنهاد دهد که معمولا عبارتند از:

  • کورتیکواستروئیدها: تزریق داروی کورتیکواستروئید به مفصل زانوی شما ممکن است به کاهش علائم درد آرتروز کمک کند و زمینه تسکین دردی را که ممکن است چند ماه طول بکشد فراهم کند. البته این نوع تزریق در همه موارد موثر نیست.
  • اسید هیالورونیک : اسید هیالورونیک (مایعی غلیظ، مشابه مایعی که به طور طبیعی مفاصل را چرب می‌کند) می‌تواند به زانوی شما تزریق شود تا تحرک را بهبود بخشد و درد را تسکین دهد. اگرچه نتایج مطالعات در مورد اثربخشی این روش درمانی متفاوت بوده است اما تسکین آن ممکن است تا شش ماه طول بکشد.
  • پلاسمای غنی از پلاکت (PRP): حاوی بسیاری از فاکتورهای مختلف رشد است که به نظر می‌رسد باعث کاهش التهاب و بهبودی می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که PRP ممکن است به نفع افرادی باشد که به آرتروز زانو مبتلا هستند اما از نظر ما به مطالعات بیشتری نیاز است.

عمل جراحی

اگر آسیب‌دیدگی دارید که ممکن است به جراحی نیاز داشته باشد، معمولاً انجام فوری عمل ضروری نیست. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، نکات مثبت و منفی هر دو روش توان‌بخشی غیر جراحی و بازسازی جراحی را در نظر بگیرید. در صورت انتخاب جراحی، گزینه‌های شما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • جراحی آرتروسکوپی: بسته به آسیب‎‌دیدگی شما، دکتر جراحی زانو می‎‌تواند آسیب مفصلی شما را با استفاده از یک دوربین فیبر نوری و ابزارهای باریک و بلند که فقط از طریق چند برش کوچک در اطراف زانوی شما به داخل زانو وارد می‎‌شوند، بررسی و ترمیم کند. آرتروسکوپی ممکن است برای برداشتن یا ترمیم غضروف آسیب‌دیده (به‌خصوص اگر باعث قفل شدن زانوی شما شود) و بازسازی رباط‌های پاره شده مناسب باشد.
  • جراحی تعویض جزئی زانو: در این روش، جراح شما فقط آسیب‌دیده‌ترین قسمت زانو را با قطعات ساخته شده از فلز و پلاستیک جایگزین می‎‌کند. این جراحی را معمولاً می‌توان از طریق برش‌های کوچک انجام داد. بنابراین احتمالاً شما سریع‌تر بهبود می‌یابید.
  • تعویض کامل زانو: در این روش، دکتر تعویض مفصل زانو، استخوان و غضروف آسیب‎دیده استخوان کشکک یا کاسه زانوی شما را برش داده و مفصل مصنوعی ساخته شده از آلیاژهای فلز، پلاستیک‌ها و پلیمرهای درجه یک را جایگزین آن می‎‌کند.
  • استئوتومی: این روش شامل برداشتن استخوان از استخوان ران یا استخوان قلم پا برای تراز شدن بهتر زانو و تسکین درد آرتروز است. این جراحی ممکن است به شما کمک کند تا انجام جراحی تعویض کامل زانو را به تأخیر بیندازید یا از آن اجتناب کنید.

درمان درد زانو با داروهای گیاهی

علاوه‌براینکه امروزه از گیاهان در تهیه پماد برای درد زانو استفاده می‌‎شود، مصرف آنها به‌‎صورت دمنوش نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آرام‎‌بخشی بسیار موثر است. از این گیاهان می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنجبیل
  • چای سبز
  • گیاه قاصدک
  • زردچوبه

پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش در زانو در قالب ماساژ آرام از :

  • روغن اکالیپتوس
  • روغن خردل و سیر
  • روغن نعناع
  • روغن زیتون نیز بهره‌مند شوید.

درمان طب سنتی زانو درد

درمان درد زانو در طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقدند که انجام کارهای زیر در خانه و مصرف مواد غذایی با طبع گرم کمک زیادی به شما در رفع در زانو خواهد کرد:

  • استفاده از کمپرس سرد
  • مصرف روزانه سرکه سیب رقیق شده
  • ماساژ مداوم زانو با ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون، فلفل تند قرمز با روغن زیتون یا زردچوبه با شیر
  • نوشیدن روزانه دمنوش زنجبیل، آب لیمو و عسل
  • ماساژ گاه‌به‌گاه زانو با آبلیمو و روغن کنجد
  • جویدن دانه‌های شنبلیله یا دانه‌های زیره سبز

مشورت با یک متخصص آنلاین طب سنتی در پذیرش ۲۴ می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما بگذارد.

مشاوره آنلاین طب سنتی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده علائم زیر حتما به دکتر درد زانو مراجعه کنید:

  • تحمل هیچ وزنی را بر روی زانوی خود ندارید یا احساس می‌کنید در طی فعالیت روزانه زانوی شما ناپایدار است یا از جایگاه خود بیرون می‌آید
  • تورم مشخصی در ناحیه زانو دارید
  • نمی‌توانید زانوی خود را کاملاً کشیده یا خم کنید
  • تغییر شکل واضحی در پا یا زانوی خود مشاهده کنید
  • علاوه بر قرمزی، درد و تورم در زانوی خود تب نیز دارید
  • احساس درد شدیدی در زانو دارید که با آسیب همراه است

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صدها پزشک آنلاین استخوان و ارتپد پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین استخوان و ارتوپدی

۳.۷/۵ (۷ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.healthline.comwww.nhs.ukwww.verywellhealth.comwww.hopkinsmedicine.orgwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
14 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه ب
فاطمه ب
23 روز قبل

سلام خسته نباشید من دختری ۱۹ساله هستم که سه سال زانوی چپم درد میکنه عکس پا هم گرفتم کمی انحراف داره از پله بالامیرم یا ورزش میکنم خیلی بدتر میشه هنگام خم کردن زانو هم صدای بدی میده داروهایی که خوردم تاثیری زیادنداشته من ۳۷کیلو هستم ممکنه از لاغری شدید باشه؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فاطمه ب
16 روز قبل

وزنت اصلا با سنت همخوانی نداره ممکنه بیماری مربوط به مفاصل مثل لوپوس داشته باشی یا اینکه بدنت مواد مغذی جذب نکنه.

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

سلام درود خدمت تمام اعضا ۳۰سالمه چند ماهه اول موقع راه رفتن زانوهام صدا میدادن الان رفع شده زانوی چپم موقع راه رفتن مشگلی نداره اما بازو بسته که میکنم درد دارم لطفا راهنمای کنید متشکرم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط مجتبی
مریم اسدی
مریم اسدی
2 ماه قبل

سلام زنوا منهم رگ هاش از داخل کاسه زنوام میگیره رگ چیکار کنم آرام بشه چربی دارم

زهره
زهره
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پدرم زانو درد داره ولی به خاطر مشکل که داره دکتر نمیره همش کرم براش میخریم خونه میزنه اخه پدرم کارگر باید بره کار بار خالی میکنه تنها راه درامدش اونه باید چه کار کنه وقتی کار میکنه خودش میگه خیلی اذیت میشم وقتی کار نمیکنه خوبه ولی زانوش ورم داره ممکنه اب اورده باشه

مانیا
مانیا
4 ماه قبل

سلام. بعد از تزریق آمپول واریوپپتیل در سن ۴۵ سالگی و البته پیاده روی به درد هر دو زانو مبتلا شدم به طوری که خم کردن زانو ها برام بسیار سخته و استخوان پا و رانم هم گاهی صعف میره .لطعا علت و درمان رو بفرمائید

رویارسولی
رویارسولی
4 ماه قبل

سلام ببخشیدمادره من مدت چندساله سکته کرده والان نیزپاهایش ورم کرده بدجورورم پاهاش خارش ودرد دا ه شماروبخداقسم جوابدین داروی یاورزش چکارکنم وضع مالی ماخرابه بیچاره بی کس کسیم نداره کمکش کنه بخاط خدابقین چکارکنم درمانخانگی

عزیزی
عزیزی
5 ماه قبل

سلام من دیابت نوع دو دارم مدتی دوسال میشه وقتی راه میروم زانو هایم تاق تاق صدا میده ولی درد ندارم گاهیم شانه سمت راستم و بند انگشتانم احساس میکنم شک شده و درد شدید سوزناکی هم دارند میشه بفرماید مشکل چی هست

نرگس نیکنفس
نرگس نیکنفس
6 ماه قبل

سلام حدود۵ماهه درد درناحیه اززانو دارم مسکن میخورم دردش تموم فقط الفن ایکس هیچ مسکن دیگه هم جواب نمیده یک نقطه درزانوراستم زیرآینه زانو ازسمت داخل درد میکنه سنم هم ۵۶ سالمه پام صاف میتوانم بکنم فقط موقع راه رفتن زمانی ازجایم بلند میشوم درد وحس میکنم پایم کوتاه شده ممنون ازلطفتون.

مظفر
مظفر
6 ماه قبل

سلام۰چند ماه دوتازانوم درد شدید دارن وزانوراستم هم به درستی خم وراست نمیشود دکتر ارتوپد ودکتر ستون فقرات واعصاب رفتم داروهایشان تاثیری نداشتن ده دقیقه کا راه بروم سه روز درد شدید دارم نمیدونم چکار کنم کلافه شدم توروخدا کمکم کنید

مهری جنگی
مهری جنگی
7 ماه قبل

سلام وعرض ادب واحترام ضمن قدر دانی از اطلاعات، من پای راستم پیچ خورده وافتادم وبعد آن هیچ دردی نداشتم اما هرچی میگذره دردهای جدیدی در کف پا ومچ وزانو وزیر زانو دور استخوان زانو… حس میکنم ووقتی پیاده روی وکار زیاد، ورزش انجام بدم درد زیاد میشه ونمیتونم راه برم یا زانوم رو دولا ویا خم کنم لطفا بفرمایید مشکل چیه دکتری که رفتم پیشنهاد لیزر دادن آیا لیزر مؤثره؟

احمد کریمی
احمد کریمی
پاسخ به  مهری جنگی
5 روز قبل

سلام مدتی هست زانو پاچپ ولگن کتف هام خیلی اذیت میکنه چکار کنم

عبداله نصیری
عبداله نصیری
8 ماه قبل

سلام
۴۰ سال سن دارم هردو زانو و کف پاهام مدتی هست به شدت درد داره راه حل چیست

عبدالرشاد
عبدالرشاد
1 سال قبل

متحصص صاحب ابتدااحترامات مراپذیراشوید
مدت یک ماه میشود ازدرد زانوراست رنج میبرم درراه رفتن آسوده هستم فقد وقتی نشستن درخانه ماشین بعدازپنج دقیقه نا راحت میشوم ۵۶ سال سن دارم درافغانستان میباشم دوکتوران بعداز اکسری گفتند مفصل ساییده شده لطفا رانماییم نمایید

دکمه بازگشت به بالا